NT1G Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Fubar, ενώ φαίνεται να ξέρεις πράμα, αυτό το "σφίγγουμε με πολλά περάσματα" μου έβγαλε ένα wtf. Οτιδήποτε έχει 2+ βίδες, το σφίγγουμε χιαστή. Κλασικός κανόνας. Πάρε ακόμα ένα WTF τότε που εδώ ζητάει 3 (!!!!) περάσματα για κυλινδροκεφαλή , τα 2 με ροπή και το τρίτο με μοίρες. Και δεν νομίζω να είναι χιαστή Mind blown ;
Expertr Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Ο χρήστης παπι είπε:Fubar, ενώ φαίνεται να ξέρεις πράμα, αυτό το "σφίγγουμε με πολλά περάσματα" μου έβγαλε ένα wtf. Οτιδήποτε έχει 2+ βίδες, το σφίγγουμε χιαστή. Κλασικός κανόνας.Πάρε ακόμα ένα WTF τότε που εδώ ζητάει 3 (!!!!) περάσματα για κυλινδροκεφαλή , τα 2 με ροπή και το τρίτο με μοίρες. Και δεν νομίζω να είναι χιαστή Mind blown ;   Ολα τα καπακια κυκλικα σφιγγουν..Οπως και τα περισσοτερα συνηθως εχουν πρωτα κιλα και μετα σου λεει μοιρες.
Fubar.gr Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Το τρίτο πέρασμα σε μοίρες αντί για ροπή είναι συνήθως όταν χρησιμοποιούνται βίδες Torque to yield. Αυτές παθαίνουν μόνιμη παραμόρφωση όταν ολοκληρωθεί το σφίξιμο και αν ξεβιδωθούν δέν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Το πλεονέκτημα τους είναι οτι μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη δύναμη σύσφιξης χωρίς να είναι ιδιαίτερα χοντρές. Όμως και οι απλές βίδες που δέν είναι torque to yield μπορούν να παραμορφωθούν απο το σφίξιμο και να μακρύνουν. Στη φωτογραφία που έβαλε ο NT1G πιό πάνω, δείχνει ποιό είναι το μέγιστο μήκος της βίδας ωστε να μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Αν τη μετρήσουμε και είναι μακρύτερη, τότε η βίδα έχει ξεπεράσει την ελαστική περιοχή της και έχει υποστεί μόνιμη πλαστική παραμόρφωση. Όταν ο κινητήρας συναρμολογείται στο εργοστάσιο, όλες οι βίδες σφίγγονται ταυτόχρονα μία φορά με ειδικό μηχάνημα (στο παρακάτω βίντεο, περίπου στο 8:00) Επειδή αυτό δέν είναι δυνατόν να γίνει στο συνεργείο, γι αυτό χρησιμοποιείται το τριπλό πέρασμα, εξομειώνει όσο το δυνατόν καλύτερα το εργοστασιακό σφίξιμο. 1
mp123 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 11 Νοεμβρίου 2017 τριπλο περασμα σε παλιες μηχανες, - περνας πρωτα μια να πατησουν ολες. 1-με δυναμοκλειδο σφιγγεις στα κιλα που σου λεει ο κατασκευαστης 2 -μετα δινεις τις μοιρες για το τελικο σφιξιμο. 3- τελος βαζεις παλι το δυνομοκλειδο σε ορισμενα κιλα τα οποια κανονικα δεν πρεπει να παρει καθολου η βιδα. αν παρει εχεις θεμα με την βιδα η εκει που πιανει η βιδα. το χιαστη σε μερικες μηχανες δεν εφαρμοζετε .τις περνας κυκλικα. ολα ειναι θεμα κατασκευαστη.
Highlander Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Τι είναι οι μοίρες στο τελικό σφίξιμο ; (ρωτά ένας άσχετος)
mp123 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 ο κυκλος εχει 360 μοιρες. βαζεις σημαδι με μαρκαδορο στο κεφαλι της βιδας και εκει που παταει. επειτα βαζεις σημαδι στις ποσες μοιρες σου λεει ο κατασκευαστης π.χ 100 μοιρες . απο το σημαδι που εχεις κανει στο σωμα δηλαδη εκει που παταει βασεις σημαδι δεξια 100 μοιρες στον κυκλο. επειτα σφιγγεις την βιδα ετσι ωστε να ερθει το σημαδι που εχεισ στο κεφαλι της βιδας στο σημαδι που εχεις κανει στο σωμα.
Fubar.gr Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Ε όχι και σημάδια με μαρκαδόρο! Υπάρχει ειδικό εργαλείο (μοιρόμετρο καστάνιας): https://www.trop.gr/diagnostika-autokiniton/tester-diagnwstika-ergaleia/moirometro-1-2-metrhths-gwnias-rophs-detail Τα δέ ψηφιακά δυναμόκλειδα, έχουν ενσωματωμένη δυνατότητα σφιξίματος με μοίρες. 2
mp123 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 σωστος αλλα στην δουλεια μου παιζουμε η με 60 η με 120 μοιρες.ποιο πολυ με 60 μοιρες που ειναι μια πλευρα απο μια εξαγωνη βιδα .αυτο οπως ειπα ειναι σε παλιες μηχανες πολυ σπανιο. στις πιο πολλες μηχανες τωρα σφιγουμε καπακια , διωστηρες, σταυρους, κουζινετα βασης . κλπ με υδραυλικα.με βαση τον εφελκυσμο της ντιζας που σφιγγει το παξιμαδι. ο μαρκαδορος για μενα ειναι λυση αναγκης γιατι πολυ σπανια θα σφιξω με μοιρες. .ολα σφιγγουν με δυναμοκλειδο η με υδραυλικα. εδω μιλαμε για ροπες σφυξιματος μινιμουμ με δυναμοκλειδο 300 Nm ,για βιδες Μ24. το ξερουμε το μοιρομετρο αλλα στην δουλεια μου ειναι αχρηστο. στους μηχανικους αυτοκινητων ειναι χρησιμο .αλλα δεν εχω δει κανεναν να το δουλευει.
Expertr Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 13 Νοεμβρίου 2017 Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει
Fubar.gr Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2017 Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει Τί εννοείς? Είναι το κλασσικό εργαλείο που χρησιμοποιούν όλα τα συνεργεία. Και οι γράφτες που χρησιμοποιούν στα μηχανουργεία για μετρήσεις ακριβείας με παρόμοια λογική λειτρουργούν.
Expertr Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 14 Νοεμβρίου 2017 Ο χρήστης Expertr είπε:Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει Τί εννοείς? Είναι το κλασσικό εργαλείο που χρησιμοποιούν όλα τα συνεργεία. Και οι γράφτες που χρησιμοποιούν στα μηχανουργεία για μετρήσεις ακριβείας με παρόμοια λογική λειτρουργούν. Δεν ξερω σε ποια συνεργεια εχεις δει το συγκεκριμενο γιατι εγω δεν εχω δει σε κανενα...Ο τροπος λειτουργιας του ειναι " προβληματικος " αφου πρεπει σε καθε καπακι να βρισκεις κοντρα και σε καθε βιδα για να μην γυρναει...
Fubar.gr Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2017 Δημοσ. 15 Νοεμβρίου 2017 Όλα τα αναλογικά μοιρόμετρα χρειάζονται κόντρα σαν σταθερό σημείο αναφοράς. Μόνο τα ψηφιακά μοιρόμετρα και δυναμόκλειδα δέν χρειαζονται γιατι χρησιμοποιούν γυροσκόπιο για τη μέτρηση γωνίας. Σαφώς επιταγχύνει τη διαδικασία η μή ανάγκη κόντρας, μηδενισμού του ρολογιού κτλ, αλλά στο τυπικό συνεργείο δέν σφίγγουν καπάκια κάθε μέρα, οπότε να τους είναι απαραίτητο το ψηφιακό.
Mesqal Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2018 Δημοσ. 1 Φεβρουαρίου 2018 Φοβερο το βιντεακι ποιο πανω, να ρωτησω κατι, ενα ψηφιακο δυναμοκλειδο θελει και αυτο καλιμπραρισμα μετα απο πολλες χρησεις?
achilles_g_ Δημοσ. 14 Μαρτίου 2018 Μέλος Δημοσ. 14 Μαρτίου 2018 Επανέρχομαι! Δυναμόκλειδο δεν πήρα ακόμη αλλά πήρα το μπουλονόκλειδο! Εντυπωσιαμένος!
georgeγ Δημοσ. 15 Μαρτίου 2018 Δημοσ. 15 Μαρτίου 2018 (επεξεργασμένο) Μου εσκασε το λαστιχο σε ερημικο σημειο και τραβηξα μεγαλο ζορι να λυσω τα μπουλονια Αρχισα να ψαχνω το θεμα ο κατασκευαστης προτεινει σφιξιμο 100 Nm τα πιο απλα αεροπιστολα (του scroutz) στην χαμηλοτερη ρυθμιση τους σφιγγουν 350 Nm εως και 1500 στην μεγιστη ρυθμιση,υποθετω τα επαγγελματικα που εχουν οι λαστιχαδες θα σφιγγουν ακομα περισσοτερο το παραπανω επιβεβαιωνεται και απο το γεγονος οτι στην προσπαθεια να λυσω τα μπουλονια χρησιμοποιουσα κλειδι μηκους 35 cm και πηδαγα πανω του με ολο μου το βαρος 90kg και δεν ελυναν δηλαδη εφαρμοζα ροπη ανω των 300 Νm σε μια βιδα που θα επρεπε να εχει σφιχτει με 100 Νμ και δεν ελυνε ετσι αποφασισα να αγορασω δυναμοκλειδο και να τα σφιγγω μονος μου εχω εναν μικρο ενδοιασμο μηπως απο το υπερβολικο σφιξιμο τοσα χρονια εχει "παραβιαστει" το σπειρωμα και αν τα σφιξω με την σωστη ροπη τωρα θα λυνουν...θα κανω δοκιμες και θα δω (θα αρχισω απο ενα μονο μπουλονι) οπως και να χει ειναι απαραδεκτη αυτη η κατασταση που επικρατει με τους λαστιχαδες να τα σφιγγουν με το αεροπιστολο και ειναι ενα ακομα παραδειγμα ποσο πισω ειμαστε σαν χωρα. Ζιμπαμπουε Επεξ/σία 15 Μαρτίου 2018 από georgeγ
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα