Προς το περιεχόμενο

Η Daimler έκοψε το νήμα πριν από την Tesla αποκαλύπτοντας το ηλεκτρικό της φορτηγό


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Τι σημασία έχει ποιος το έβγαλε πρώτος; το θέμα είναι ποιος θα έχει το αποδοτικοτερο, εν ολιγης το καλύτερο.

 

Μήπως θα τρέξει κάνεις να αγοράσει το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό που βγήκε χωρίς να γνωρίζει τι χαρακτηριστικά θα μπορούσε να έχει το μοντέλο μερικών ακόμα κατασκευάστων;

 

Αναμενουμε και τα επόμενα πλασάρισματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 85
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δηλαδή καταναλώνει 86 κιλοβατώρες τα 100 χιλιόμετρα. Με 20 λεπτά τη κιλοβατώρα, διανύει 100 χιλιόμετρα με 17 ευρώ που.

 

Ξέρουμε πόσο πετρέλαιο καταναλώνει ένα αντίστοιχο φορτηγό 11 τόνων ωφελιμου φορτίου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εχω την εντύπωση ότι 350 χλμ αυτονομια για φορτηγο ειναι λίγα.

φαντάσου ότι είναι λίγο και το κόστος ... αρκεί  βέβαια κάθε 300 χλμ να βρίσκει βενζινάδικο για φόρτιση. 

​Το κόστος πετρελαίου για τέτοια ταξίδια είναι μεγάλο για τις εταιρείες. Το μόνο που μένει είναι να ανακοινωθεί ο χρόνος φόρτισης. Πλέον η ηλεκτροκίνηση είναι μονόδρομος.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή καταναλώνει 86 κιλοβατώρες τα 100 χιλιόμετρα. Με 20 λεπτά τη κιλοβατώρα, διανύει 100 χιλιόμετρα με 17 ευρώ που.

 

Ξέρουμε πόσο πετρέλαιο καταναλώνει ένα αντίστοιχο φορτηγό 11 τόνων ωφελιμου φορτίου;

 

Τα μεγάλα φορτηγά π.χ. αυτά που πάνε από χώρα σε χώρα πρέπει να είναι περίπου στα 30 lt / 100 km.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δε νομίζω ότι ο Musk ανέφερε απλά ηλεκτρικά φορτηγά,αλλά αυτόνομα ηλεκτρικά φορτηγά..

https://www.theguardian.com/technology/2017/aug/10/tesla-test-autonomous-electric-trucks-without-drivers-public-roads-nevada-elon-musk

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παιχνίδι των logistics, δεν είναι μόνο το φορτηγό των μεταφορών = καύσιμο+λάστιχα+φθορές κ.λ.π.

Ένα μεγάλο κεφάλαιο είναι ο οδηγός = μισθοί + διάρκεια-αντοχή-διαλείμματα + ατυχήματα + παραβάσεις του ΚΟΚ κ.ά.

Εκεί ποντάρουν στην (ημι)αυτόνομη οδήγηση, όπου το κόστος μεταφορών θα μειωθεί περαιτέρω.

Οι εταιρείες διαβλέπουν ότι με ένα οργανωμένο με αυτό το τρόπο δίκτυο μεταφορών μόνο κέρδος θα έχουν.

Η απαγόρευση κινητήρων εσωτερικής καύσης στα αστικά κέντρα είναι το κερασάκι στην τούρτα και η ταφόπλακα των τσιμινιέρων diesel.

 

ΥΓ-  Όταν αναφέρομαι σε "δίκτυο μεταφορών" προφανώς και δεν εννοώ το Αθήνα-Θεσσ/νίκη, ούτε βέβαια το Ναϊρόμπι-Μομπάσα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άμεση φόρτιση μπαταρίας. σε χρόνους ίδιους με αυτούς της πλήρωσης σε καύσιμο μιας δεξαμενής. Όταν και όποτε συμβεί αυτό...

 

Ποτέ δεν θα συμβεί καθώς πάει ενάντια στους νόμους της φυσικής. Για να γεμίσεις μια μπαταρία 200kWh με το 145kW supercharger της Tesla θες 1 ώρα και 22 λεπτά. Για να τη φορτίσεις σε 5 λεπτά θα χρειαζόσουν καλώδιο 2.32MW. Πέρα από την υπερθέρμανση θα χρειάζεσαι ένα ολόκληρο ηλιακό πάρκο για να φορτίσεις ένα φορτηγό.

 

"[...] the overarching purpose of Tesla Motors (and the reason I am funding the company) is to help expedite the move from a mine-and-burn hydrocarbon economy towards a solar electric economy, which I believe to be the primary, but not exclusive, sustainable solution."

 

-The Secret Tesla Motors Master Plan (2006)

 

 

Θα πρέπει να ψάξεις πάντως το θεματάκι που έχεις με τον Musk.

Σκοπός κάθε εταιρείας είναι η μεγιστοποίηση του κέρδους της. Όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε. Το “όραμα” της Tesla μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς αυτή.

 

Όσο για το θέμα που έχω με τον Musk είναι ότι λαμβάνει αναγνώριση για πράγματα που θα κάνει (αν κάνει) 10 χρόνια μετά.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποτέ δεν θα συμβεί καθώς πάει ενάντια στους νόμους της φυσικής. Για να γεμίσεις μια μπαταρία 200kWh με το 145kW supercharger της Tesla θες 1 ώρα και 22 λεπτά. Για να τη φορτίσεις σε 5 λεπτά θα χρειαζόσουν καλώδιο 2.32MW. Πέρα από την υπερθέρμανση θα χρειάζεσαι ένα ολόκληρο ηλιακό πάρκο για να φορτίσεις ένα φορτηγό.

Το θέμα με τους χρόνους φόρτισης είναι πάρα πολύ μεγάλη ιστορία και δεν έχει νόημα να συζητηθεί και σε αυτό το θέμα.

 

H Porsche μαζί με άλλους πάνε στα 350kW ενώ η Tesla (και άλλοι) κοιτάνε για ακόμα παραπάνω.

 

Σε πιο ακραία σενάρια έχουμε την ABB που φορτίζει πλοία στα 10MW.

 

Αν αντί για 5 λεπτά η φόρτιση έπαιρνε 10 ή 15 το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο πάντως.

 

Επίσης, η φόρτιση μπορεί να γίνει με 2 ή παραπάνω καλώδια.

 

Λύσεις υπάρχουν, το θέμα είναι ποιος θα επιβάλει πρότυπα και υιοθέτηση.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το “όραμα” της Tesla μπορεί να πραγματοποιηθεί και χωρίς αυτή.

Ναι, το είδαμε και με το EV1 ή τα εκατοντάδες concept cars που δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή.

Αν δεν είχε έρθει η Tesla να επιβάλει την αλλαγή ατζέντας και μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα θα ήμασταν με το 15ης γενιάς Prius και το Leaf των 150 χιλιομέτρων με μπαταρίες της πλάκας.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα με τους χρόνους φόρτισης είναι πάρα πολύ μεγάλη ιστορία και δεν έχει νόημα να συζητηθεί και σε αυτό το θέμα.

 

H Porsche μαζί με άλλους πάνε στα 350kW ενώ η Tesla (και άλλοι) κοιτάνε για ακόμα παραπάνω.

 

Σε πιο ακραία σενάρια έχουμε την ABB που φορτίζει πλοία στα 10MW.

 

Αν αντί για 5 λεπτά η φόρτιση έπαιρνε 10 ή 15 το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο πάντως.

 

Επίσης, η φόρτιση μπορεί να γίνει με 2 ή παραπάνω καλώδια.

 

Λύσεις υπάρχουν, το θέμα είναι ποιος θα επιβάλει πρότυπα και υιοθέτηση.

Στο τέλος θα πιάνει φωτιά το αμάξι. Δεν έχει κάποια διαφορά αν έχεις 1 ή 100 καλώδια όταν μιλάμε για την ίδια μπαταρία. Η διαφορά 5 με 15 λεπτών είναι χαοτική. Εκεί που ένας φορτιστής θα φόρτιζε 12 αμάξια την ώρα, θα φορτίζει 4.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μπορείς να έχεις 4 μπαταρίες των 100kw που να φορτίζει η κάθε μία στα 350.

 

Αποτέλεσμα; Φόρτιση σε λιγότερο από 20 λεπτά.

Έχεις ιδέα τι θερμότητα εκλύει ένας φορτιστής 350kW με 90% απόδοση; Με 4 φορτιστές θα μιλάμε για 140kW απώλεια. Αυτό ισοδυναμεί με την θέρμανση περίπου 46 σπιτιών. Το αμάξι θα ανατιναχτεί.

 

Η μόνη περίπτωση να λειτουργήσει κάτι τέτοιο είναι με hot swapping μπαταριών, το οποίο όμως δεν συμφέρει τις εταιρείες οικονομικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, το είδαμε και με το EV1 ή τα εκατοντάδες concept cars που δεν βγήκαν ποτέ στην παραγωγή.

Αν δεν είχε έρθει η Tesla να επιβάλει την αλλαγή ατζέντας και μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα θα ήμασταν με το 15ης γενιάς Prius και το Leaf των 150 χιλιομέτρων με μπαταρίες της πλάκας.

 

Το νέο leaf πάντως για 240-300 km το δίνουν.

Κάπου εκεί και το bolt.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν δηλαδή βγει ο Musk μετά από κανα τρίμηνο και παρουσιάσει τη δική του πρόταση με διπλάσια αυτονομία και γρήγορο χρόνο φόρτισης λες ότι βγήκε δεύτερος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...