Whargoul Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Παλι εχασες το point νομιζω. Δεν ειπα οτι δεν θα πεσει η ροπη, ειπα οτι δεν εχει νοημα να κοιταμε το ποσο πεφτει στο tesla. Σε ενα ηλεκτρικο σπορ αυτοκινητο πιστας θα πεσει η ροπη, αλλα δεν θα πεσει οσο πεφτει στο tesla. Αυτο ηταν το point. Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό γιατί οι κινητήρες της Tesla είναι από τους καλύτερους, και λίγο πολύ ίδιους χρησιμοποιούν, με ίδια ισχύ κλπ. κινητήρες των 250-300 ίππων. Οπότε δεν νομίζω να έβλεπα μεγάλη διαφορά στην καμπύλη ροπής του κινητήρα. Εξαρτάται όμως πόσο advance θα είναι το σύστημα ψύξης του για να τραβά περισσότερο ρεύμα στις ψηλές στροφές. Εάν βρεις τρόπο να απάγεις όλη την θερμότητα, τότε το γράφημα θα είναι ευθεία. Χωρίς ένα δυναμόγραμμα από ηλεκτρικό supercar, τα tesla 85D, 100D, είναι όσο πιο κοντά έχουμε σε αυτά. 1
haHa Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Δεν μπορώ να το ξέρω αυτό γιατί οι κινητήρες της Tesla είναι από τους καλύτερους, και λίγο πολύ ίδιους χρησιμοποιούν, με ίδια ισχύ κλπ. κινητήρες των 250-300 ίππων. Οπότε δεν νομίζω να έβλεπα μεγάλη διαφορά στην καμπύλη ροπής του κινητήρα. Εξαρτάται όμως πόσο advance θα είναι το σύστημα ψύξης του για να τραβά περισσότερο ρεύμα στις ψηλές στροφές. Εάν βρεις τρόπο να απάγεις όλη την θερμότητα, τότε το γράφημα θα είναι ευθεία. Χωρίς ένα δυναμόγραμμα από ηλεκτρικό supercar, τα tesla 85D, 100D, είναι όσο πιο κοντά έχουμε σε αυτά. Ισχυει, θα μετραγε να δουμε το δυναμογραμμα απο το NIO EP9. Ισως να μην ειναι τυχαιο οτι ενω ειναι πιο αργο(παρολο οτι ειναι ελαφρυτερο) σε 0-100km/h απο το tesla, ειναι αρκετα πιο γρηγορο σε 100-200km/h.
nickolas Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 25 Οκτωβρίου 2017 Παίδες το Tesla έχει επίπεδη καμπύλη ροπής... μέχρι να φτάσει τις στροφές μέγιστης ισχύος. Μετά κρατάει περίπου σταθερή την μέγιστη ισχύ του. Άρα έχεις μια ευθεία (και όχι καμπύλη) ροπής που διαδέχεται μια ευθεία (και όχι καμπύλη) ισχύος. Για δεδομένη ιπποδύναμη, αυτό είναι το ιδανικό. Από τη στιγμή που δεν αυξάνεται πολύ το βάρος του οχήματος δεν χρειάζεται κιβώτιο ούτε θα κερδίσει κάτι από το κιβώτιο σε επιτάχυνση το όχημα. Μόνο αν μπει σε νταλίκα οπότε θα χρειαστεί κάποιος τον πολλαπλασιασμό της ροπής. Ειδάλλως τα Tesla ούτως ή άλλως επιταχύνουν στο όριο της πρόσφυσης μέχρι περίπου τα 80χλμ/ώρα για τα 100άρια που βγάζουν την μέγιστη ισχύ τους. Μετά η ισχύς μένει σταθερή και η ροπή (αναγκαστικά) πέφτει. Αν δεν έπεφτε η ροπή, θα συνέχισε να ανεβαίνει η ισχύς και δε θα μιλούσαμε για αμάξια 600 ίππων αλλά 1000 ίππων για παράδειγμα. Τώρα ο περιορισμός μπαίνει από τις μπαταρίες τους, Στα Τέσλα δεν αντέχει να δίνει παρατεταμένα υψηλά ρεύματα. Υπερθερμαίνεται και περιορίζει τη διαθέσιμη ιπποδύναμη. Αλλά στις υψηλές ταχύτητες το Τέσλα χωλαίνει (σχετικά) κυρίως λόγω βάρους (είναι 2+ τόνους και περίπου 2.5 τόνους το Model X) αλλά και μεγέθους (έχει καλή αεροδυναμική αλλά παραμένει ένα μεγάλο σεντάν). Το θέμα της μπαταρίας όμως προφανώς αντιμετωπίζεται σε ένα αγωνιστικό.
Fubar.gr Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2017 ο περιορισμός ισχύος στους ηλεκτροκινητήρες γίνεται αποκλειστικά λόγω των συσσωρευτών, τα θέματα ψύξης έχουν λυθεί εδώ και δεκαετίες στην ηλεκτροκίνηση. Αν και δέν έχω βρεί κάποια μελέτη επι τούτου, νομίζω οτι στην περίπτωση του Tesla το μοτέρ είναι αυτό που υπερθερμαίνεται και όχι η μπαταρία. Η μπαταρία αποτελείται απο πάρα πολλά μικρά κελιά, τα οποία συνολικά έχουν πολύ μεγάλη επιφάνεια. Οπότε η απαγωγή θερμότητας είναι πολύ ευκολη και αποτελεσματική. Το μοτέρ απο την άλλη έχει πολύ μικρές διαστάσεις. Είναι υδρόψυκτος και ο στάτορας και ο ρότορας. Ο ρότορας έχει κούφιο άξονα απο τον οποίο περνά το ψυκτικό υγρό. Και δέν είναι τόσο απλό να περνά υγρό μέσα απο έναν αξονα ο οποίος περιστρέφεται με 15+ χιλιάδες στροφές Θα έλεγα οτι μεταξύ των δύο, το πιό δύσκολο να ψυχθεί είναι το μοτέρ και όχι η μπαταρία
Fubar.gr Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2017 Το αυξημένο gear ratio από μόνο του πάλι δεν θα σε σώσει, γιατί αναγκαστικά αυτοί οι ηλεκτροκινητήρες έχουν χαμηλή ροπή στις ψηλές στροφές για λόγους υπερθέρμανσης. Τους μειώνουν την παροχή ρεύματος για κάθε περιστροφή ώστε στις πολλές RPM να μην καίγονται, καθώς η καλή ψύξη των χάλκινων πηνίων μέσα είναι πολύ δύσκολη Γι αυτό στοιβάζουν αρκετόυς, για να προσθέσουν "μικρές ροπές" στην περιοχή που χρειάζονται. Είναι ακριβώς όπως του επεξεργαστές. Για κάθε κύκλο (στροφή), παίρνουν ρεύμα και βγάζουν θερμότητα. Όσο αυξάνεις τα GHz (RPM) τόσο ζεσταίνονται. Για να μπορείς να συνεχίζεις να αυξάνεις τις στροφές, πρέπει να ρίχνεις το ρεύμα ώστε να κρατηθείς στο TDP όσο γίνεται, όμως ταυτόχρονα χάνεις ισχύ. Όμως στις χαμηλές στροφές μπορείς να αυξήσεις το ρεύμα χωρίς να ξεπεράσεις το ΤDP γιαυτό έχουν αυτή την κορυφή στην αρχή με τεράστια ιπποδύναμη και ροπή. Όχι, δέν ρίχνουν το ρεύμα για να μην καεί στις υψηλές RPM, άλλωστε οι RPM δέν έχουν σχέση με την υπερθέρμανση. Αυτό είναι η φυσιολογική λειτουργία ένός μοτέρ Το ρεύμα ενός ηλεκτρικου μοτέρ, με δεδομένη τάση τροφοδοσίας, πέφτει απο μόνο του όσο ανεβαίνουν οι στροφές καθώς αυξάνεται το back-EMF. Όπως πέφτει το ρεύμα πέφτει και η ροπή. Αν το φορτίο στο μοτέρ αυξηθεί (οπότε και απαιτείται μεγαλύτερη ροπή), τότε πέφτουν οι στροφές, πέφτει το back-EMF, οπότε αυξάνεται το ρεύμα και αυξάνεται η ροπή. Και το μοτέρ θα σταθεροποιηθεί σε μία χαμηλότερη ταχύτητα αλλά με μεγαλύτερη ροπή. Αυτά για τα DC μοτέρ. Στα τριφασικά μοτέρ με VFD όπως του Tesla είναι λίγο πιο πολύπλοκα τα πράγματα, αλλά αυτές οι βασικές σχέσεις ισχύουν.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα