Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

είθισται οι μηχανικοί όταν αναφερόμαστε σε καμπύλη ροπής κινητήρα να εννοούμε την ροπή συναρτήσει των στροφών και όχι της ταχύτητας που ένας κινητήρας δεν έχει

 

Από την στιγμή που το Tesla έχει ένα gear ratio μόνο ((9.73:1) λέει το internet) μπορείς από rpm/load να πας σε speed/load.

Και εμένα μου φαίνεται περίεργο αλλά τι να κάνουμε.

 

Παρ' το με rpm

 

04-911_and_Model_S_torque_curve-new_copy

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

έμενα μου φαίνεται απόλυτα φυσιολογική η μείωση της ροπής του κινητήρα αφού ενεργοποιείται η λειτουργία μείωσης της ισχύος του, αν δεν υπήρχε η καμπύλη θα είχε ότι μορφή θέλουμε, και εννοείται ότι ο κινητήρας από μόνος του δεν έχει ευθεία γραμμή ροπής (όπως γράφουν όλοι εδώ) αλλά την κλασική καμπύλη που έχουν όλοι οι κινητήρες αυτού του τύπου

 

speed%2Btorque%2Bcharacteristics.gif

 

  • Like 1
Δημοσ.

Επειδή είναι αγώνας drag 400 μέτρων και τίποτα άλλο δεν μετρά εκτός από αυτά...

 

Οι αγώνες πίστας δεν είναι μόνο ιπποδύναμη και ροπή, έτσι απλά για να μαθαίνεται λίγα πράγματα. Παίζει ρόλο το κράτημα, το βάρος, η αντοχή κλπ.

 

Το αυτοκίνητο του Loeb, είχε 875 ίππους και ζύγιζε 875 κιλά. 1 ίππο ανά κιλό.

Η πίστα έχει 20Km, με 150 στροφές και 7% κλίση. Θα θέλει ένα τόνο μπαταρίες για να τα βγάλει πέρα.  H formula e, έχει 200 κιλά μπαταρίες, για 180 ίππους και αντέχει 25 λεπτά. Στο Nurburbring, 20Km πίστα αλλά χωρίς κλίση, (η οποία προσθέτει και έξτρα 7% αντίσταση λόγο βάρους), το γρηγορότερο ηλ. αυτοκίνητο, ΝΙΟ ΕΡ9 (το οποίο έκανε και τον καλύτερο χρόνο ever, μέχρι που μπήκε μέσα η McLaren P1) ζύγιζε 1735kg για 1350 ίππους. Και μην ξεχνάτε ότι τα ηλεκτρικά υπερθερμαίνονται όταν είναι στο full για μεγάλο χρονικό διάστημαμ, και η έχτρα κλίση του Pikes peak σίγουρα δεν βοηθά.

 

Όσο για την απώλεια ισχύς λόγο υψομέτρου, αυτη είναι περίπου 3-4% για κάθε 300 μέτρα υψόμετρο για κανονικούς κινητήρες και 1% για turbο ( και ακόμα λιγότερο για κινητήρες με mass air flow sensor, που ρυθμίζουν την πίεση μόνοι τους), δηλαδή περίπου 85 ίππους στην συγκεκριμένη περίπτωση, αν υποθέσουμε ότι οι μηχανικοί δεν παραμετροποίησαν την μηχανή για μεγάλο υψόμετρο πράγμα που αποκλείεται.

 

Τώρα για την super ροπή από τις 0 στροφές στα ηλεκτρικά που παπαγαλίζουν όλοι, κοιτάξτε απλά ένα δυναμόμετρο, στο 1/3 των στροφών χάνεται (στην περιοχή που χρειάζεται στους αγώνες). Γι αυτό αν και 0-100 έχουν super χρόνους πχ tesla S 100D, μετά γίνονται αυτοκίνητα για παππούδες και γιαγιάδες.

 

Οπότε αυτοί που είστε και σίγουροι ότι θα τα θερίσει όλα κλπ, κρατάτε για αρχή μικρο καλάθι. Όπως λέει και το άρθρο 2-3 φορές, είναι κίνηση marketing.

 

Προσπάθησε να εναρμονιστείς με το πνεύμα της συζήτησης. Μιλάμε για διαφορά σε κινητήρες. Όλες οι άλλες παράμετροι είναι σταθερές. Επίσης, για τα περί ροπής, θα βρεις την απάντηση στα παρακάτω διαγράμματα.

 

ice-torque-and-power-curve-2.png

 

ice-torque-and-power-curve-1.png

Δημοσ.

Προσπάθησε να εναρμονιστείς με το πνεύμα της συζήτησης. Μιλάμε για διαφορά σε κινητήρες. Όλες οι άλλες παράμετροι είναι σταθερές. Επίσης, για τα περί ροπής, θα βρεις την απάντηση στα παρακάτω διαγράμματα.

 

ice-torque-and-power-curve-2.png

 

ice-torque-and-power-curve-1.png

 

Δεν είναι οι ίδιες. Μαζί με τα ηλεκτρικά έρχεται και το αυξημένο βάρος από τις μπαταρίες. που σημαίνει προβλήματα στο handling, μεγαλύτερο έργο για τον κινητήρα λόγο κλίσης,  κλπ κλπ. Το βάρος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα sport αυτοκίνητα πίστας. Επίσης υπάρχει και το κιβώτιο ταχ, με το οποίο χρησιμοποιείς συνεχώς τον κινητήρα στην περιοχή μέγιστης ισχύς και ροπής. Αντιθέτως στα ηλεκτρικά χρησιμοποιείς περιοχή χαμηλής ροπής στις υψηλές ταχύτητες όπως σε μια πίστα που είσαι συνεχώς από 120-220km/h.

Την ίδια ανάβαση έκανε και ηλεκτρικό "αυτοκίνητο" (4 λάστιχα, 7ηλ. μηχανές, και ένα τιμόνι) των 1600 ίππων με 2250 Νm ροπή κατασκευασμένο συγκεκριμένα για την διαδρομή αυτή, και έμεινε 45 δέυτερα πίσω από το Peugeot με τους μισούς ίππους.

 

Και οι γραφικές που έβαλες είναι γελοίες από biased πηγές τύπου ElectricCarsAreTheBest!!!! . Δες αυτή που πόσταρα που είναι κανονικό δυναμόμετρο από Tesla S 85D πως πάει η ροπή και η ιπποδύναμη του.

Το typical ICE που πόσταρες είναι για μη Turbo απαρχαιωμένες μηχανές.

Αυτή είναι από 911 turbo. Πρόσεξε πως αυξάνεται η ιπποδύναμη σαν ανεβαίνουν οι στροφές, και πως η ροπή δεν κρεμοτσακίζεται μετά από ένα απότομο peak στην αρχή αλλά πέφτει ευθύγραμμα. H Ισχύς βγαίνει από την ροπή*στροφές*μια σταθερά. Εάν η ροπή πέφτει πιο γρήγορα απ ότι ανεβαίνουν οι στροφές, τότε μειώνεται η ισχύς της μηχανής και σε ένα αυτοκίνητο αγώνων με μια ταχύτητα, τότε αυτό είναι πολύ σημαντικό.

 

Αυτό μπορείς να το δεις ξεκάθαρα στους χρόνους επιτάχυνσης.

http://accelerationtimes.com/models/porsche-911-gt3-996

http://accelerationtimes.com/models/tesla-model-s-p85d

Το Tesla S 85D, έχει 701ιπους, 930Nm ροπής, και ιππους ανα κιλό 0.32. Η παλιά Porche 911Gt3, έχει 380ίππους, 385Nm ροπής, και 0.27 ίππους ανα κιλό. Θεωρητικά δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. To Τelsa πρέπει να την ξεσκίζει. Πρακτικά όμως, αν και το Tesla σπέρνει στα 0-100, έχει τον ίδιο χρόνο στα 0-200, και ακόμα και στα 200m η Porsche έχει και μεγαλύτερη ταχύτητα αν και χειρότερο χρόνο, με την μισή ισχύ και τα 2/5 της ροπής. Και πριν πεις ότι η Porche ειναι Sport αμάξι, και το tesla saloon οικογενειακό κλπ. να σου υπενθυμίσω ότι οι χρόνοι αυτοί είναι ευθείας, που δεν παίζει ρόλο κράτημα, ανάρτηση κλπ . Επίσης το ίδιο, και ακόμα χειρότερο, θα δεις και με M5, Μ6 και άλλα μη αεροδυναμικά μεγάλα αυτοκίνητα

 

?u=http%3A%2F%2Fwww.dragtimes.com%2Fimag

Δημοσ.

Για οσους γνωριζουν, να θυμισω πως αυτο το βιντεακι με τον Vatanen το ξεκλειδωνες στο V-Rally 2 με το 405 Τ16 το μακρινο 1999, το πρωτο παιχνιδι που ειχα αγορασει τοτε στο psx!

 

Οσο για την ειδηση, ανεξαρτητα με το τι ειπωθηκε και σχολιαστηκε εως τωρα, θα σταθω στις εξαγγελιες 300 νεων zero emmision μοντελων μεχρι το 2030.

 

Πως ακριβως το εχουνε σκεφτει αυτο? Γιατι ακομα και αν υποθεσουμε οτι εχουν ετοιμη την τεχνολογια και ξεκινανε την εμπορικη τους διαθεση απο 1/1/2018 σημαινει οτι θα πρεπει να λανσαρουν μεσο ορο 25 νεα αυτοκινητα το χρονο.

 

Πως το λεει η παροιμια? Η VW με τα λογια χτιζει ανωγεια και κατωγια, ετσι?

Δημοσ.

Πώς προέκυψε η αναφορά στο mass air flow sensor?

 

Αυτό είναι κάτι που με τη μία ή άλλη μορφή έχουν εδώ και δεκαετίες όλα τα αυτοκίνητα με ψεκασμό, ατμοσφαιρικά και τούρμπο, απο εποχές του Bosch K-Jetronic της δεκαετίας του 1970.

 

Η μέτρηση της μάζας ή ροής αέρα εισαγωγής είναι απαραίτητη για οποιοδήποτε σύστημα ψεκασμού, χωρίς αυτό δέν λειτουργεί.

Δημοσ.

Δεν είναι οι ίδιες. Μαζί με τα ηλεκτρικά έρχεται και το αυξημένο βάρος από τις μπαταρίες. που σημαίνει προβλήματα στο handling, μεγαλύτερο έργο για τον κινητήρα λόγο κλίσης,  κλπ κλπ. Το βάρος είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στα sport αυτοκίνητα πίστας. Επίσης υπάρχει και το κιβώτιο ταχ, με το οποίο χρησιμοποιείς συνεχώς τον κινητήρα στην περιοχή μέγιστης ισχύς και ροπής. Αντιθέτως στα ηλεκτρικά χρησιμοποιείς περιοχή χαμηλής ροπής στις υψηλές ταχύτητες όπως σε μια πίστα που είσαι συνεχώς από 120-220km/h.

Μην επηρεαζομαστε απο το γραφημα του Tesla. Το Tesla δεν ειναι σπορ αυτοκινητο πιστας, οποτε το (μοναδικο) gear ratio που επιλεχθηκε δεν ειναι για μεγιστη επιταχυνση στα 120-220km/h, αλλα για ταχυτητες(km/h) που εχουν περισσοτερο νοημα σε κανονικο δρομο.

 

Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι το Tesla νικαει σε 0-100km/h το αισθητα δυνατοτερο ηλεκτρικο NIO EP9 των 1350 ιππων, αλλα φυσικα χάνει σε 100-200km/h.

 

Φανταζομαι το gear ratio που θα επιλεχθει απο την vw για το ηλεκτρικο για την αναβαση θα ειναι τετοιο ωστε να εχει υψηλη ροπη στις ταχυτητες(km/h) που θα γινεται η αναβαση.

Φανταζομαι αυτη η ροπη(ακομα και μειωμενη σε σχεση με την μεγιστη) θα ειναι αισθητα υψηλοτερη απο ενα σπορ αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσης.

------

Το Tesla S 85D, έχει 701ιπους, 930Nm ροπής, και ιππους ανα κιλό 0.32. Η παλιά Porche 911Gt3, έχει 380ίππους, 385Nm ροπής, και 0.27 ίππους ανα κιλό. Θεωρητικά δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. To Τelsa πρέπει να την ξεσκίζει. Πρακτικά όμως, αν και το Tesla σπέρνει στα 0-100, έχει τον ίδιο χρόνο στα 0-200, και ακόμα και στα 200m η Porsche έχει και μεγαλύτερη ταχύτητα αν και χειρότερο χρόνο, με την μισή ισχύ και τα 2/5 της ροπής. Και πριν πεις ότι η Porche ειναι Sport αμάξι, και το tesla saloon οικογενειακό κλπ. να σου υπενθυμίσω ότι οι χρόνοι αυτοί είναι ευθείας, που δεν παίζει ρόλο κράτημα, ανάρτηση κλπ . Επίσης το ίδιο, και ακόμα χειρότερο, θα δεις και με M5, Μ6 και άλλα μη αεροδυναμικά μεγάλα αυτοκίνητα

Ισχυουν ακριβως αυτα που γραφτηκαν απο πανω.

Το Tesla δεν ειναι σπορ αυτοκινητο, οποτε το (μοναδικο) gear ratio που επιλεχθηκε δεν ειναι για μεγιστη επιταχυνση στα 100-200km/h, αλλα για ταχυτητες(km/h) που εχουν περισσοτερο νοημα σε κανονικο δρομο.

Ετσι εχει χαλαρα την καλυτερη επιταχυνση 0-100km/h, αλλα οχι την καλυτερη σε 100-200km/h.

 

Θεωρητικα θα μπορουσαν να βαλουν ενα κιβωτιο ταχυτητων σε ενα σπορ ηλεκτρικο αυτοκινητο, αλλα φανταζομαι οτι απο την στιγμη που τα ηλεκτρικα εχουν πολυ μεγαλη ροπη σε πολυ μεγαλο ευρος στροφων, δεν αξιζει το εξτρα βαρος, πολυπλοκοτητα και ο χαμενος χρονος στις αλλαγες ταχυτητων.

Δημοσ.

Και φυσικά δέν υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει οτι τα ηλεκτρικά δέν μπορούν να έχουν κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Στο Tesla δέν βάζουν γιατι ο κινητήρας έχει πολύ ροπή σε πολύ μεγάλο εύρος στροφών, οπότε δέν έχει νόημα να μπεί και κιβώτιο. Το μόνο που θα κάνει είναι να προσθέσει βάρος και πολυπλοκότητα σε ένα ήδη πολύ βαρύ και πολύπλοκο αυτοκίνητο.

 

Αλλά αν το ζητούμενο είναι ακόμα καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη εκμετάλλευση της καμπύλης ροπής θα μπορούσε να μπεί και κιβώτιο ταχυτήτων.

  • Like 1
Δημοσ.

Μην επηρεαζομαστε απο το γραφημα του Tesla. Το Tesla δεν ειναι σπορ αυτοκινητο πιστας, οποτε το (μοναδικο) gear ratio που επιλεχθηκε δεν ειναι για μεγιστη επιταχυνση στα 120-220km/h, αλλα για ταχυτητες(km/h) που εχουν περισσοτερο νοημα σε κανονικο δρομο.

 

Δεν ειναι αλλωστε τυχαιο οτι το Tesla νικαει σε 0-100km/h το αισθητα δυνατοτερο ηλεκτρικο NIO EP9 των 1350 ιππων, αλλα φυσικα χάνει σε 100-200km/h.

 

Φανταζομαι το gear ratio που θα επιλεχθει απο την vw για το ηλεκτρικο για την αναβαση θα ειναι τετοιο ωστε να εχει υψηλη ροπη στις ταχυτητες(km/h) που θα γινεται η αναβαση.

Φανταζομαι αυτη η ροπη(ακομα και μειωμενη σε σχεση με την μεγιστη) θα ειναι αισθητα υψηλοτερη απο ενα σπορ αυτοκινητο με κινητηρα εσωτερικης καυσης.

------

Ισχυουν ακριβως αυτα που γραφτηκαν απο πανω.

Το Tesla δεν ειναι σπορ αυτοκινητο, οποτε το (μοναδικο) gear ratio που επιλεχθηκε δεν ειναι για μεγιστη επιταχυνση στα 100-200km/h, αλλα για ταχυτητες(km/h) που εχουν περισσοτερο νοημα σε κανονικο δρομο.

Ετσι εχει χαλαρα την καλυτερη επιταχυνση 0-100km/h, αλλα οχι την καλυτερη σε 100-200km/h.

 

Θεωρητικα θα μπορουσαν να βαλουν ενα κιβωτιο ταχυτητων σε ενα σπορ ηλεκτρικο αυτοκινητο, αλλα φανταζομαι οτι απο την στιγμη που τα ηλεκτρικα εχουν πολυ μεγαλη ροπη σε πολυ μεγαλο ευρος στροφων, δεν αξιζει το εξτρα βαρος, πολυπλοκοτητα και ο χαμενος χρονος στις αλλαγες ταχυτητων.

 

Και φυσικά δέν υπάρχει κάποιος κανόνας που λέει οτι τα ηλεκτρικά δέν μπορούν να έχουν κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Στο Tesla δέν βάζουν γιατι ο κινητήρας έχει πολύ ροπή σε πολύ μεγάλο εύρος στροφών, οπότε δέν έχει νόημα να μπεί και κιβώτιο. Το μόνο που θα κάνει είναι να προσθέσει βάρος και πολυπλοκότητα σε ένα ήδη πολύ βαρύ και πολύπλοκο αυτοκίνητο.

 

Αλλά αν το ζητούμενο είναι ακόμα καλύτερες επιδόσεις και καλύτερη εκμετάλλευση της καμπύλης ροπής θα μπορούσε να μπεί και κιβώτιο ταχυτήτων.

 

Έλεος ρε παιδία, ψάξτε το λίγο πρώτα. Στα ηλεκτρονικά δεν βάζουν κιβώτιο λόγο και φιλοσοφίας αλλά και πρακτικό.

Οι ηλεκτροκινητήρες. για μεγάλη παρατεταμένη ιπποδύναμη είναι τεράστιοι και βαριοί και γυρίζουν σε χαμηλά RPM. Γiα να βγάλουν χρήσιμη ιπποδύναμη στα αυτοκίνητα συνδυάζουν αρκετούς και μικρούς.To PP100 που κατασκευάστηκε για την δοκιμασία αυτή συνδυάζει 7. Δεν μπορείς να βάλεις 7 διαφορετικά μηχανάκια να συνδυάζονται σε ένα κιβώτιο. Εξ'αλλου το ατού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο απευθείας ηλεκτρονικός έλεγχος. Το απόλυτο πλεονέκτημα είναι 4 ανεξάρτητοι ηλεκτροκινητήρες σε κάθε τροχό και απευθείας ηλεκτρονικό έλεγχο με μεταβολέα ροπης (torque vectoring) στον καθένα με αποτέλεσμα το μέγιστο handling, χωρίς μηχανικούς περιορισμούς, όπως το ΝΙΟ EP9. Βασικά είναι καθαρά θέμα Software πλέον.

 

Το ίδιο πράγμα με το Tesla που αναφερα πριν, και είπαται ότι είναι αυτοκίνητο δρόμου, φαίνεται και με το NIO αν το συγκρινεις με Mclaren Ferrari κλπ. Έχει ίδιου χρόνους με την Mclaren P1, και LaFerrari, me 40% περισσότερη Peak Ροπή και ιπποδύναμη, και 50 kh/h μικρότερη τελική.

 

Το αυξημένο gear ratio από μόνο του πάλι δεν θα σε σώσει, γιατί αναγκαστικά αυτοί οι ηλεκτροκινητήρες έχουν χαμηλή ροπή στις ψηλές στροφές για λόγους υπερθέρμανσης. Τους μειώνουν την παροχή ρεύματος για κάθε περιστροφή ώστε στις πολλές RPM να μην καίγονται, καθώς η καλή ψύξη των χάλκινων πηνίων μέσα είναι πολύ δύσκολη Γι αυτό στοιβάζουν αρκετόυς, για να προσθέσουν "μικρές ροπές" στην περιοχή που χρειάζονται.

 

Είναι ακριβώς όπως του επεξεργαστές. Για κάθε κύκλο (στροφή), παίρνουν ρεύμα και βγάζουν θερμότητα. Όσο αυξάνεις τα GHz (RPM) τόσο ζεσταίνονται. Για να μπορείς να συνεχίζεις να αυξάνεις τις στροφές, πρέπει να ρίχνεις το ρεύμα ώστε να κρατηθείς στο TDP όσο γίνεται, όμως ταυτόχρονα χάνεις ισχύ. Όμως στις χαμηλές στροφές μπορείς να αυξήσεις το ρεύμα χωρίς να ξεπεράσεις το ΤDP γιαυτό έχουν αυτή την κορυφή στην αρχή με τεράστια ιπποδύναμη και ροπή.

Δημοσ.

Έλεος ρε παιδία, ψάξτε το λίγο πρώτα. Στα ηλεκτρονικά δεν βάζουν κιβώτιο λόγο και φιλοσοφίας αλλά και πρακτικό.

Οι ηλεκτροκινητήρες. για μεγάλη παρατεταμένη ιπποδύναμη είναι τεράστιοι και βαριοί και γυρίζουν σε χαμηλά RPM. Γiα να βγάλουν χρήσιμη ιπποδύναμη στα αυτοκίνητα συνδυάζουν αρκετούς και μικρούς.To PP100 που κατασκευάστηκε για την δοκιμασία αυτή συνδυάζει 7. Δεν μπορείς να βάλεις 7 διαφορετικά μηχανάκια να συνδυάζονται σε ένα κιβώτιο. Εξ'αλλου το ατού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ο απευθείας ηλεκτρονικός έλεγχος. Το απόλυτο πλεονέκτημα είναι 4 ανεξάρτητοι ηλεκτροκινητήρες σε κάθε τροχό και απευθείας ηλεκτρονικό έλεγχο με μεταβολέα ροπης (torque vectoring) στον καθένα με αποτέλεσμα το μέγιστο handling, χωρίς μηχανικούς περιορισμούς, όπως το ΝΙΟ EP9. Βασικά είναι καθαρά θέμα Software πλέον.

 

Το αυξημένο gear ratio από μόνο του πάλι δεν θα σε σώσει, γιατί αναγκαστικά αυτοί οι ηλεκτροκινητήρες έχουν χαμηλή ροπή στις ψηλές στροφές για λόγους υπερθέρμανσης. Τους μειώνουν την παροχή ρεύματος για κάθε περιστροφή ώστε στις πολλές RPM να μην καίγονται, καθώς η καλή ψύξη των χάλκινων πηνίων μέσα είναι πολύ δύσκολη Γι αυτό στοιβάζουν αρκετόυς, για να προσθέσουν "μικρές ροπές" στην περιοχή που χρειάζονται.

 

Είναι ακριβώς όπως του επεξεργαστές. Για κάθε κύκλο (στροφή), παίρνουν ρεύμα και βγάζουν θερμότητα. Όσο αυξάνεις τα GHz (RPM) τόσο ζεσταίνονται. Για να μπορείς να συνεχίζεις να αυξάνεις τις στροφές, πρέπει να ρίχνεις το ρεύμα ώστε να κρατηθείς στο TDP όσο γίνεται, όμως ταυτόχρονα χάνεις ισχύ. Όμως στις χαμηλές στροφές μπορείς να αυξήσεις το ρεύμα χωρίς να ξεπεράσεις το ΤDP γιαυτό έχουν αυτή την κορυφή στην αρχή με τεράστια ιπποδύναμη και ροπή.

Εχεις δικιο σε αυτα, αλλα το point παραμενει:

μην κοιταμε το γραφημα του tesla που δεν ειναι sport αυτοκινητο πιστας, οπτοε εχει gear ratio επιλεγμενο για μεγιστη ροπη σε 0-100km/h.

 

Τα ηλεκτρικα σπορ αυτοκινητα πιστας εχουν διαφορετικο gear ratio, οποτε η ροπη δεν πεφτει τοσο αποτομα στα 100-200km/h.

 

Τελος, ακομα και οταν πεφτει, ειναι συνηθως αισθητα υψηλοτερη απο την ροπη ενος σπορ αυτοκινητου με κινητηρα εσωτερικης καυσης.

Δημοσ.

Εχεις δικιο σε αυτα, αλλα το point παραμενει:

μην κοιταμε το γραφημα του tesla που δεν ειναι sport αυτοκινητο πιστας, οπτοε εχει gear ratio επιλεγμενο για μεγιστη ροπη σε 0-100km/h.

 

Τα ηλεκτρικα σπορ αυτοκινητα πιστας εχουν διαφορετικο gear ratio, οποτε η ροπη δεν πεφτει τοσο αποτομα στα 100-200km/h.

 

Τελος, ακομα και οταν πεφτει, ειναι συνηθως αισθητα υψηλοτερη απο την ροπη ενος σπορ αυτοκινητου με κινητηρα εσωτερικης καυσης.

 

Δεν πάει ακριβώς έτσι γιατί είναι δυο πλήρως διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας, με μοναδικό κοινό ότι μετακινούν έναν αυτοκίνητο. Δεν συγκρίνονται άμεσα όσο και αν προσπαθούν αρκετοί να τα συγκρίνουν για εγωιστικούς λόγους. Γι, αυτό και τα peak νούμερα ισχύς και ροπής δεν έχουν καμιά σχέση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών. Είναι απλά για να λές, βγάλτον να δούμε ποίος την έχει μεγαλύτερη.

 

Στα ηλεκτρικά το πέσιμο της ροπής θα το δείς για λόγους που εξήγησα πριν, ανεξαρτήτως gear ratio. Είναι θέμα κινητήρα. Οπότε για να έχουν χρήσιμη ροπή στις μεγάλες στροφές, πχ 500 Nm, πρέπει το peak torgue του κινητήρα να είναι μεγάλο. γι' αυτο για ίδια on track απόδοση πρέπει να έχουν 40% περίπου μεγαλύτερη peak ισχύ. 1 ταχύτητα έχουν οπότε δεν μπορούν να κάνουν κατι άλλο.

 

Αντιθέτως τα sport turbo αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πιο ευθύγραμμη ροπή από τις 2500rpm και πάνω. Οπότε για να έχεις χρήσιμη ροπή 500Νm χρειάζεσαι κινητήρα που να βγάζει peak 600Nm. όχι 900. Σε αυτά έχεις και το πλεονέκτημα των ταχυτήτων, οπότε μετά το αρχικά μέτρα,  δουλεύεις τον κινητήρα συνεχώς στην περιοχή αυτή πχ 3500-7000 rpm, οπότε δεν χρειάζεσαι καν τα 500Nm στο τέλος, αλλά 400, γιατί έχεις το σωστό gear ratio για την ταχύτητα σου.

Γι αυτό και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, supercars, δρόμου κλπ, χάνουν στις μεγάλες ταχύτητες - μέχρι τουλάχιστο να βρεθεί άλλη λύση ή να μπουν κιβώτια με 2-3 ταχύτητες. Παρά τους χιλιάδες ίππους τους, δεν θα δεις σχεδόν κανένα με τελική πάνω από 300. Αντιθετος, δεν θα δεις κανένα supercar με ΜΕΚ με τελική κάτω από 300.

Για αυτοκίνητα δρόμου, ναι αυτό είναι άχρηστο, και είναι τέλειοι για ταχύτητες 0-120 (σαν κινητήρες γιατί συνολικά μαζί με τις Li-on μπαταρίες δυστυχώς χάνουν αρκετά)

Δημοσ.

Δεν πάει ακριβώς έτσι γιατί είναι δυο πλήρως διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας, με μοναδικό κοινό ότι μετακινούν έναν αυτοκίνητο. Δεν συγκρίνονται άμεσα όσο και αν προσπαθούν αρκετοί να τα συγκρίνουν για εγωιστικούς λόγους. Γι, αυτό και τα peak νούμερα ισχύς και ροπής δεν έχουν καμιά σχέση μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών. Είναι απλά για να λές, βγάλτον να δούμε ποίος την έχει μεγαλύτερη.

 

Στα ηλεκτρικά το πέσιμο της ροπής θα το δείς για λόγους που εξήγησα πριν, ανεξαρτήτως gear ratio. Είναι θέμα κινητήρα. Οπότε για να έχουν χρήσιμη ροπή στις μεγάλες στροφές, πχ 500 Nm, πρέπει το peak torgue του κινητήρα να είναι μεγάλο. γι' αυτο για ίδια on track απόδοση πρέπει να έχουν 40% περίπου μεγαλύτερη peak ισχύ. 1 ταχύτητα έχουν οπότε δεν μπορούν να κάνουν κατι άλλο.

 

Αντιθέτως τα sport turbo αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πιο ευθύγραμμη ροπή από τις 2500rpm και πάνω. Οπότε για να έχεις χρήσιμη ροπή 500Νm χρειάζεσαι κινητήρα που να βγάζει peak 600Nm. όχι 900. Σε αυτά έχεις και το πλεονέκτημα των ταχυτήτων, οπότε μετά το αρχικά μέτρα,  δουλεύεις τον κινητήρα συνεχώς στην περιοχή αυτή πχ 3500-7000 rpm, οπότε δεν χρειάζεσαι καν τα 500Nm στο τέλος, αλλά 400, γιατί έχεις το σωστό gear ratio για την ταχύτητα σου.

Γι αυτό και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, supercars, δρόμου κλπ, χάνουν στις μεγάλες ταχύτητες - μέχρι τουλάχιστο να βρεθεί άλλη λύση ή να μπουν κιβώτια με 2-3 ταχύτητες. Παρά τους χιλιάδες ίππους τους, δεν θα δεις σχεδόν κανένα με τελική πάνω από 300.

Για αυτοκίνητα δρόμου, ναι αυτό είναι άχρηστο, και είναι τέλειοι για ταχύτητες 0-120 (σαν κινητήρες γιατί συνολικά μαζί με τις Li-on μπαταρίες δυστυχώς χάνουν αρκετά)

Παλι εχασες το point νομιζω.

 

Δεν ειπα οτι δεν θα πεσει η ροπη, ειπα οτι δεν εχει νοημα να κοιταμε το ποσο πεφτει στο tesla.

 

Σε ενα ηλεκτρικο σπορ αυτοκινητο πιστας θα πεσει η ροπη, αλλα δεν θα πεσει οσο πεφτει στο tesla. Αυτο ηταν το point.

 

Τα ηλεκτρικα χανουν ροπη, γιατι για υψηλες στροφες(αρα και ταχυτητες) δινουν λιγοτερο  ρευμα λογω υπερθερμανσης. Στα αυτοκινητα δρομου δεν μας ενδιαφερει ιδιαιτερα αυτο, αλλα στα σπορ αυτοκινητα πιστας μας ενδιαφερει και ετσι φροντιζουν για καλυτερη ψυξη κλπ σε σχεση με ενα συμβατικο αυτοκινητο δρομου(πχ το Tesla).

Το παραπανω σε συνδυασμο με το διαφορετικο gear ratio ενος αυτοκινητου πιστας σε σχεση με ενα Tesla εχει σαν αποτελεσμα η πτωση της ροπης στα ηλεκτρικα πιστας να μην ειναι τοσο μεγαλη οσο στα tesla.

Δημοσ.

ο περιορισμός ισχύος στους ηλεκτροκινητήρες γίνεται αποκλειστικά λόγω των συσσωρευτών, τα θέματα ψύξης έχουν λυθεί εδώ και δεκαετίες στην ηλεκτροκίνηση.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...