Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ηλεκτρικό σε ανάβαση ε...; Καλύτερα να μην μπει στον κόπο με την επαναφορτιζόμενη μπαταρία. Άν το Γ@μιμ3νο δεν βαράει κόφτες με τα μπάμπα μπούμπα της εξάτμισης τα τσαφα τσουυυυυυυυυυύφα της σκάστρας του σαλιγκαριού και της πάντες να βαράει σφαλιάρες σε κάθε στροφή εκτοξεύοντας χαλίκια σε κάμερες, κόσμο, hot-dog κλπ. Άδικος κόπος και ας κάνει καλύτερο χρόνο.

 

 

Ωραία όλα αυτά αλλά υπάρχει κάτι που λέγεται εξέλιξη. Ας έρθουν τα γρήγορα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα στο ευρύ κοινό και ας τα πάρουν όσοι θέλουν. Οι υπόλοιποι ας κάθονται να ακούνε τουρμπίνες να φυσάνε κτλ μέχρι να πιάσουν επιτάχυνση της προκοπής. 

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Ωραία όλα αυτά αλλά υπάρχει κάτι που λέγεται εξέλιξη. Ας έρθουν τα γρήγορα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα στο ευρύ κοινό και ας τα πάρουν όσοι θέλουν. Οι υπόλοιποι ας κάθονται να ακούνε τουρμπίνες να φυσάνε κτλ μέχρι να πιάσουν επιτάχυνση της προκοπής. 

 

Κοιτα. Εγω καπου τον καταλαβαινω. Μερικες φορες δεν εχει τοσση σημασια αν εισαι 400 η 800 αλογα η αν κανεις το 0-100 σε 5" η σε 4.5". Η οδηγικη απολαυση ερχεται με το ποσο εμπλεκεσαι σε ολο αυτο. Οταν βαρας κοφτες στην 1η δεν ειναι γιατι θα πας ποιο γρηγορα αλλα γιατι κ@υλων3ις με το αλεξισφαιρο μοτερ σου που δεν σπαει ακομα και οταν το πιεζεις στα κοκκινα συνεχεια.

 

Η τουρμπινα που ρουφαει αερα, ειναι σημα κατατεθεν των αυτοκινητων που γαζωνουν χρονια τωρα τους δρομους και στο κεφαλι του μεσου ανθρωπου, η τουρμπινα = δυναμη και αλογα. Ειναι ολα ενα παιχνιδι του μυαλου και των αισθησεων που σε συνδυασμο με το καρφωμα των σχεσεων στο κιβωτιο και την βελονα στα κοκκινα, σου χαριζει χαμογελα! Ειναι το ολο feeling που παιρνεις οταν κολλας πισω στο καθισμα απο την ροπη και ας μην ειναι η μεγαλυτερη ροπη στον κοσμο!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ωραία όλα αυτά αλλά υπάρχει κάτι που λέγεται εξέλιξη. Ας έρθουν τα γρήγορα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα στο ευρύ κοινό και ας τα πάρουν όσοι θέλουν. Οι υπόλοιποι ας κάθονται να ακούνε τουρμπίνες να φυσάνε κτλ μέχρι να πιάσουν επιτάχυνση της προκοπής. 

Σκέψου ένα στάδιο NASCAR, F1, ή και μία ειδική διαδρομή WRC μόνο με ηλεκτρικά αυτοκίνητα... Σαν να λέμε Γήπεδο ποδοσφαίρου τελικού ματς κυπέλλου χωρίς θεατές.

baseball-fan-sleeping.jpg

Επεξ/σία από nemo23
Δημοσ.

Καλή μας ημέρα παιδιά,

Να πάω εγώ την συζήτηση κάπου αλλού;

Αν και λέω ΑΝ σήμερα ο Sébastien Loeb οδηγούσε στον ίδιο δρόμο όπως αυτός ήταν τότε με το ίδιο τροποποιημένο Peugeot 405 Turbo 16 όπως αυτό του θρυλικού Ari Vatanen πόσος πιστεύεται πως θα ήταν ο χρόνος του;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις και συγνώμη που δίνω τροφή για νέο κύκλο αντιπαραθέσεων. Ελπίζω μόνον να μην φτάσουμε σε ακρότητες και απρεπείς χαρακτηρισμούς.

Καλή δύναμη και καλή συνέχεια.

Δημοσ.

Μη γράφουμε ό,τι θέλουμε. Το Pikes Peak χρειάζεται 2 πράγματα:  α. Ροπή. β. Ιπποδύναμη. 

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει α) το 99% της ροπής από την εκκίνηση και β) μηδενική απώλεια ιπποδύναμης λόγω υψομέτρου. 

 

Αναμένεται να ΣΑΡΩΣΕΙ τους χρόνους των εσωτερικής καύσης.

 

Επειδή είναι αγώνας drag 400 μέτρων και τίποτα άλλο δεν μετρά εκτός από αυτά...

 

Οι αγώνες πίστας δεν είναι μόνο ιπποδύναμη και ροπή, έτσι απλά για να μαθαίνεται λίγα πράγματα. Παίζει ρόλο το κράτημα, το βάρος, η αντοχή κλπ.

 

Το αυτοκίνητο του Loeb, είχε 875 ίππους και ζύγιζε 875 κιλά. 1 ίππο ανά κιλό.

Η πίστα έχει 20Km, με 150 στροφές και 7% κλίση. Θα θέλει ένα τόνο μπαταρίες για να τα βγάλει πέρα.  H formula e, έχει 200 κιλά μπαταρίες, για 180 ίππους και αντέχει 25 λεπτά. Στο Nurburbring, 20Km πίστα αλλά χωρίς κλίση, (η οποία προσθέτει και έξτρα 7% αντίσταση λόγο βάρους), το γρηγορότερο ηλ. αυτοκίνητο, ΝΙΟ ΕΡ9 (το οποίο έκανε και τον καλύτερο χρόνο ever, μέχρι που μπήκε μέσα η McLaren P1) ζύγιζε 1735kg για 1350 ίππους. Και μην ξεχνάτε ότι τα ηλεκτρικά υπερθερμαίνονται όταν είναι στο full για μεγάλο χρονικό διάστημαμ, και η έχτρα κλίση του Pikes peak σίγουρα δεν βοηθά.

 

Όσο για την απώλεια ισχύς λόγο υψομέτρου, αυτη είναι περίπου 3-4% για κάθε 300 μέτρα υψόμετρο για κανονικούς κινητήρες και 1% για turbο ( και ακόμα λιγότερο για κινητήρες με mass air flow sensor, που ρυθμίζουν την πίεση μόνοι τους), δηλαδή περίπου 85 ίππους στην συγκεκριμένη περίπτωση, αν υποθέσουμε ότι οι μηχανικοί δεν παραμετροποίησαν την μηχανή για μεγάλο υψόμετρο πράγμα που αποκλείεται.

 

Τώρα για την super ροπή από τις 0 στροφές στα ηλεκτρικά που παπαγαλίζουν όλοι, κοιτάξτε απλά ένα δυναμόμετρο, στο 1/3 των στροφών χάνεται (στην περιοχή που χρειάζεται στους αγώνες). Γι αυτό αν και 0-100 έχουν super χρόνους πχ tesla S 100D, μετά γίνονται αυτοκίνητα για παππούδες και γιαγιάδες.

 

Οπότε αυτοί που είστε και σίγουροι ότι θα τα θερίσει όλα κλπ, κρατάτε για αρχή μικρο καλάθι. Όπως λέει και το άρθρο 2-3 φορές, είναι κίνηση marketing.

Δημοσ.

Φίλε μου george η formula turbo της bmw η παλιά με ηλεκτρονικές ρυθμίσεις έφτανε απο τα 800-900 άλογα τα 1500 με 1600cc μοτέρ για λίγους γύρους, το nissan r92cp έφτανε τα 1200 άλογα μόνο με ηλεκτρονικά χωρίς να αλλάξεις μια βίδα, όταν ένα αμάξι έχει ονομαστική ισχύ 800 άλογα και ανέβεις σε υψόμετρο ας πούμε πέφτει στα 650, αν η πίεση του τούρμπο ελέγχεται ηλεκτρονικά και το ρυθμίσεις για 1000 θα βγάζει τα 800 σε αυτό το υψόμετρο και θα αντισταθμίσει, δεν λέω κάτι παράλογο μιλάω για πράγματα που γίνονται και πάντα δεν μιλάμε για απλά αυτοκίνητα αλλά για εκατομμυρίων που έχουν τεχνολογία αιχμής και άλλες αντοχές και άλλα ηλεκτρονικά και άλλα τα πάντα.

αν θέλετε ρωτήστε και κανέναν που φτιάχνει κοντράδικα πχ κανα καταραμένο και θα σας πει απλά πειράζεις το τούρμπο.

 

PS 2. Στο starlet να υποθέσω το καλοκαίρι εσύ ανεβάζεις 3bar για να αντισταθμίσεις ε;
Να μας πεις που θα πάει το καπάκι που οι βαλβίδες και που τα πιστόνια!!!

εγώ είπα ότι απλά την παλεύει και δεν ψοφάει όπως η ατμόσφαιρα, δεν είπα ότι το σταρλετ είναι σε θέση να κάνει ότι και το pikes peak , τώρα εσύ επειδή λες ότι έχεις κάποιες εμπειρίες δεν σημαίνει ότι τα ξέρεις όλα, σταμάτα να κάνεις τον ξερόλα γιατί μου θυμίζεις κάτι μπάρπες που μόνο να πουλάνε μούρη στα καφενεία στους άλλους μπάρμπες,και εγώ μεγάλωσα σε συνεργεία μέσα απο 12 χρονών αλλά δεν λέω ότι τα ξέρω όλα, όμως το συγκεκριμένο που λέω το ξέρω και σου μίλησα και για ογκομετρική παροχή και την σχέση της με την παροχή μάζας αέρα αλλά αυτά εσένα σου ακούγονται τραγούδια η μάλλον δεν καταλαβαίνεις τι εννοώ και λες τα δικά σου και εσύ και ο άλλος ο raid.

Δημοσ.

Με το τούρμπο απλά βάζοντας λίγο μεγαλύτερο τούρμπο και με τον αισθητήρα μάζας αέρα που ειπώθηκε η ιπποδύναμη μπορεί να παραμείνει περίπου σταθερή. Από την άλλη όπως επίσης κάποιος είπε, το ηλεκτρικό θα είναι βαρύτερο από ότι ένα συμβατικό. Αν το συμβατικό ζύγιζε 850 κιλά, το ηλεκτρικό θα ζυγίζει κοντά στα 1200. Αλλά μπορεί να έχει επίσης 1 προς 1 ιπποδύναμη ή και καλύτερη και το κυριότερο ομαλή παροχή αυτής.

 

Δεν είναι θέμα μόνο καμπύλης ροπής (που στα ηλεκτρικά δεν είναι καμπύλη αλλά επίπεδο που είναι και το τέλειο) αλλά επιπλέον ακαριαίας απόκρισης στο γκάζι και απουσία "πιστονιών".

Αν δείτε σε αργή κίνηση τα λάστιχα ενός dragster θα δείτε ότι δεν είναι καθόλου ομαλή. Το λάστιχο δέχεται κανονικό σκαμπίλι κάθε φορά που υπάρχει ανάφλεξη οπότε μειώνεται το δυνητικό επίπεδο πρόσφυσης που προσφέρει.

Τέλος μπορούν εύκολα να φτιάξουν αυτοκίνητο με πραγματική 4διεύθυνση και 4κίνηση. Ο κάθε τροχός να είναι ανεξάρτητος και να ρυθμίζεται ξεχωριστά το επίπεδο της ροπής που προσφέρει.

 

Οπότε για να συνοψίσω, το συμβατικό με την σημερινή τεχνολογία θα είναι λίγο πιο ελαφρύ αλλά κατά τα άλλα ένα ηλεκτρικό μπορεί να υπερέχει σε κάθε τομέα.

Δημοσ.

Με το τούρμπο απλά βάζοντας λίγο μεγαλύτερο τούρμπο και με τον αισθητήρα μάζας αέρα που ειπώθηκε η ιπποδύναμη μπορεί να παραμείνει περίπου σταθερή. Από την άλλη όπως επίσης κάποιος είπε, το ηλεκτρικό θα είναι βαρύτερο από ότι ένα συμβατικό. Αν το συμβατικό ζύγιζε 850 κιλά, το ηλεκτρικό θα ζυγίζει κοντά στα 1200. Αλλά μπορεί να έχει επίσης 1 προς 1 ιπποδύναμη ή και καλύτερη και το κυριότερο ομαλή παροχή αυτής.

 

Δεν είναι θέμα μόνο καμπύλης ροπής (που στα ηλεκτρικά δεν είναι καμπύλη αλλά επίπεδο που είναι και το τέλειο) αλλά επιπλέον ακαριαίας απόκρισης στο γκάζι και απουσία "πιστονιών".

Αν δείτε σε αργή κίνηση τα λάστιχα ενός dragster θα δείτε ότι δεν είναι καθόλου ομαλή. Το λάστιχο δέχεται κανονικό σκαμπίλι κάθε φορά που υπάρχει ανάφλεξη οπότε μειώνεται το δυνητικό επίπεδο πρόσφυσης που προσφέρει.

Τέλος μπορούν εύκολα να φτιάξουν αυτοκίνητο με πραγματική 4διεύθυνση και 4κίνηση. Ο κάθε τροχός να είναι ανεξάρτητος και να ρυθμίζεται ξεχωριστά το επίπεδο της ροπής που προσφέρει.

 

Οπότε για να συνοψίσω, το συμβατικό με την σημερινή τεχνολογία θα είναι λίγο πιο ελαφρύ αλλά κατά τα άλλα ένα ηλεκτρικό μπορεί να υπερέχει σε κάθε τομέα.

 

Δεν θα είναι λιγο πιο ελαφρύ, θα είναι πολύ πιο ελαφρύ. Δες το NIO EP9, που κατασκευάστηκε για σαν κάτι παρόμοιο. 1735 kg για 1350 ίππους, 0.77 hp/kg. 

 

Το τέλειο στη ροπή είναι να πέφτει ανάλογα με τις στροφές για να κρατά την ιπποδύναμη τουλάχιστο σταθερή ή να την αυξάνει σταθερά, όχι η ευθεία. Και η ροπή στα ηλεκτρικά , πέφτει αρκετά από το 1/3 και μετά και δεν κρατά καν την ιπποδύναμη σταθερή.

 

tesla-p85d-dyno.jpg

Δημοσ.

Καλή μας ημέρα παιδιά,

Να πάω εγώ την συζήτηση κάπου αλλού;

Αν και λέω ΑΝ σήμερα ο Sébastien Loeb οδηγούσε στον ίδιο δρόμο όπως αυτός ήταν τότε με το ίδιο τροποποιημένο Peugeot 405 Turbo 16 όπως αυτό του θρυλικού Ari Vatanen πόσος πιστεύεται πως θα ήταν ο χρόνος του;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις και συγνώμη που δίνω τροφή για νέο κύκλο αντιπαραθέσεων. Ελπίζω μόνον να μην φτάσουμε σε ακρότητες και απρεπείς χαρακτηρισμούς.

Καλή δύναμη και καλή συνέχεια.

Εγώ πάλι φίλε μου σκεφτόμουν αν ο Ari έπαιρνε το αυτοκίνητο του S Loeb θα μπορούσε να ξεπεράσει το ρεκόρ του;

Δημοσ.

Εγώ πάλι φίλε μου σκεφτόμουν αν ο Ari έπαιρνε το αυτοκίνητο του S Loeb θα μπορούσε να ξεπεράσει το ρεκόρ του;

 

Δυστυχώς αυτό είναι το πρόβλημα σε όλα τα sport. Δεν μπορείς να συγκρίνεις παλιούς θρύλους με καινούργιους. Είτε είναι αυτοκίνητα, είτε είναι στίβος. Παλιά είχαμε ερασιτέχνες, σε πολύ επικίνδυνες συνθήκες. Τώρα έχουμε επαγγελματίες που εκπαιδεύονται από τα 5 τους, σε απολύτως ασφαλείς συνθήκες, με επιστημονικό εξοπλισμό, και εκατομμύρια να επενδύονται στην πλάτη τους για marketing.

  • Like 2
Δημοσ.

Η επίπεδη καμπύλη του Tesla είναι κάπως έτσι πάντως.

 

είθισται οι μηχανικοί όταν αναφερόμαστε σε καμπύλη ροπής κινητήρα να εννοούμε την ροπή συναρτήσει των στροφών και όχι της ταχύτητας που ένας κινητήρας δεν έχει

Δημοσ.

είθισται οι μηχανικοί όταν αναφερόμαστε σε καμπύλη ροπής κινητήρα να εννοούμε την ροπή συναρτήσει των στροφών και όχι της ταχύτητας που ένας κινητήρας δεν έχει

 

Σωστός, αλλά στα ηλεκτρικά δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε ένα περίπου η ροπή που βγάζει το μοτέρ. δλδ οι στροφές του, είναι ανάλογη και με την ταχύτητα που κινείται το αμάξι. Γιαυτό και έχουν χαμηλές επιδόσεις όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Μάλλον αυτό ήθελε να δείξει το σχεδιάγραμμα που έβαλε ο ΝΤ1G, το οποίο αν και απλοϊκό, είναι κοντά την πραγματικότητα

Δημοσ.

Ο Ari τιθασευε το δυστροπο Β.. ο sebastien ειχε χειρουργικο εργαλείο...ειδα μια κ μοναδικη φορα στο ελευθεροχωρι τον loeb.δικη του σχολη θεαμα μηδεν, αλλα χρονοι!!!τα gr B ηταν αλλη ιστορία.δεν εφθανε να εχεις χερια μονο. Έπρεπε να ησουν ηρωας με μεγαλο νουμερο σωβρακο! Παρεπιπτωντος ο πιο γρηγορος (οπως παραδεχθηκε κ ο μεγαλος Rerl ηταν ο συγχωρεμενος Toivonen που ειχα την τιμη να γνωριζω....

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...