Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
6 λεπτά πριν, sakisgri είπε

Φαντάζομαι το ανέβασες το Βίντεο και στο Dispute ως απόδειξη. Αν όχι πρέπει να το κάνεις. Αν δεν το έκανες θα μπορεις να το κάνεις μετά τις προτάσεις του Aliexpress στην επιλογή ότι δεν συμφωνείς με τις προτάσεις (Appeal- Εφεση) όπως έγραψα στο πρώτο μήνυμα που σου απάντησα.

Ναι βέβαια και από ό,τι βλέπω, στην επαναφορά του αιτήματος μου το έχει όπως στο αρχικό αίτημα.
 

Spoiler

dispute3.png.7ebfe748340c99762d2000411a136c56.png

 

  • Like 1
  • Απαντ. 7,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, Everest είπε

Ναι βέβαια και από ό,τι βλέπω, στην επαναφορά του αιτήματος μου το έχει όπως στο αρχικό αίτημα.
 

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

dispute3.png.7ebfe748340c99762d2000411a136c56.png

 

Ωραίος, Επίσης έχει ένα ταμπλετ στο Banggood σε πολύ καλή τιμή με αποστολη από Τσεχία https://www.banggood.com/N-ONE-NPad-S-MT8183-Octa-Core-4GB-RAM-64GB-ROM-10_1-Inch-Android-12-Tablet-With-Case-Cover-and-Glass-Screen-Protector-p-1989384.html?utm_source=EUsite20200303&cur_warehouse=CZ&ID=6292640

Έχει και το ίδιο με 8/128gb και 2κ οθόνη κανένα 35αρι πιο ακριβό. https://www.banggood.com/el/N-One-NPad-Plus-MTK8183-Octa-Core-8GB-RAM-128GB-ROM-10_4-Inch-2K-Screen-Android-12-Tablet-p-1983040.html?cur_warehouse=CZ&ID=6246444&rmmds=CategoryComputersPop

Και αν δεν εχεις ξανά ψωνίσει από Banggood έχει 20% έκπτωση, επίδομα νέο χρήστη. Θα το δεις κάτω από τη τιμή στο λινκ που έβαλα.

Έχει πολλά ταμπλετ και το καλό έχει πληρωμή με paypal που ειναι εγγύηση.

Επεξ/σία από sakisgri
  • Thanks 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Όλα καλά, συμφώνησε ο πωλητής και μάλιστα στο refund βλέπω Return shipping paid by: Seller.
Το βάζω για όποιον το χρειάζεται:

Αναφορά σε κείμενο
Return shipping fee guide

According to AliExpress guidelines, the return shipping fee is charged to the shopper based on the following:
-If the refund reason is a "Personal reason" such as "I no longer need the item".
-If the shopper has not provided enough relevant supporting information for the issues they reported.

The return shipping fee is charged to the seller based on the following:
- There is reasonable evidence that the item is not as per the specifications claimed by the seller at the time of purchase.

 

Επεξ/σία από Everest
  • Thanks 2
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Everest είπε

Όλα καλά, συμφώνησε ο πωλητής και μάλιστα στο refund βλέπω Return shipping paid by: Seller.
Το βάζω για όποιον το χρειάζεται:

Return shipping fee guide

According to AliExpress guidelines, the return shipping fee is charged to the shopper based on the following:
-If the refund reason is a "Personal reason" such as "I no longer need the item".
-If the shopper has not provided enough relevant supporting information for the issues they reported.

The return shipping fee is charged to the seller based on the following:
- There is reasonable evidence that the item is not as per the specifications claimed by the seller at the time of purchase.

Δικαιότατο το Aliexpress! Ωραίος φίλε, το έκανες μια χαρά το dispute όπως θα έπρεπε.

Το έχω πει πολλές φορές ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟ ALIEXPRESS ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΣΟΥ.

ΓΙΑΥΤΟ ΤΡΑΒΑΜΕ ΒΙΝΤΕΟ ΠΑΝΤΑ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΕΝΑ ΔΕΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Η ΡΕΥΜΑ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΟΥΜΕ ΕΠΙΤΟΠΟΥ ΕΝΩ ΤΡΑΒΑΜΕ.

Μου έτυχε 2 φορές προϊόν με πρόβλημα, άνοιξα dispute ζήτησα το 90% πίσω και να κρατήσω το προϊόν. Το Aliexpress μου έκανε 2 προτάσεις, μια αυτό που ζήτησα εγώ και η δεύτερη να στείλω το προϊόν πίσω με full refund και τα έξοδα αποστολής τα επιβαρύνεται ο πωλητής, επέλεξα την δική μου πρόταση και σε 2 μέρες είχα τα χρήματα πίσω.

Δημοσ.

Καλησπέρα, για δέμα που έχει κολλήσει ακριβώς στο στάδιο customs clearance complete, αλλά δεν έχει φτάσει Ελλάδα, σε 15 μέρες ολοκληρώνεται η περίοδος αποδοχής παραλαβής, και θα γίνει αυτόματα αποδοχή. Να περιμένω και αυτές τις 15 μέρες πριν ανοίξω dispute, ή να ανοίξω πριν; Είναι ένα combined delivery δέμα με 4 μικρότερα πακέτα, οπότε θα πρέπει να ανοίξω dispute για το καθένα ξεχωριστά;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, thanasis00 είπε

Καλησπέρα, για δέμα που έχει κολλήσει ακριβώς στο στάδιο customs clearance complete, αλλά δεν έχει φτάσει Ελλάδα, σε 15 μέρες ολοκληρώνεται η περίοδος αποδοχής παραλαβής, και θα γίνει αυτόματα αποδοχή. Να περιμένω και αυτές τις 15 μέρες πριν ανοίξω dispute, ή να ανοίξω πριν; Είναι ένα combined delivery δέμα με 4 μικρότερα πακέτα, οπότε θα πρέπει να ανοίξω dispute για το καθένα ξεχωριστά;

Καλησπέρα, αν έχουν περασει οι μέρες που βλέπεις πάνω πάνω στη σελίδα της παραγγελίας, άνοιξε τώρα. Αν όχι περίμενε να περάσουν οι μέρες. Δες φώτο κάτω.

Οι 15 μέρες που γράφει πιο κάτω ειναι αν είχες δηλώσει ότι παρελαβες και μέσα στις 15 μέρες (αφού εχεις παραλάβει) για κάποιο λόγο θες να ανοίξεις dispute.

Αν Θυμάμαι καλά ναι πρέπει να ανοίξεις για κάθε προϊόν ξεχωριστά και δεν υπάρχει επιλογή για όλα μαζί.

Screenshot_20230606_202336_AliExpress.jpg

Επεξ/σία από sakisgri
Δημοσ.
1 ώρα πριν, sakisgri είπε

Καλησπέρα, αν έχουν περασει οι μέρες που βλέπεις πάνω πάνω στη σελίδα της παραγγελίας, άνοιξε τώρα. Αν όχι περίμενε να περάσουν οι μέρες. Δες φώτο κάτω.

Οι 15 μέρες που γράφει πιο κάτω ειναι αν είχες δηλώσει ότι παρελαβες και μέσα στις 15 μέρες (αφού εχεις παραλάβει) για κάποιο λόγο θες να ανοίξεις dispute.

Αν Θυμάμαι καλά ναι πρέπει να ανοίξεις για κάθε προϊόν ξεχωριστά και δεν υπάρχει επιλογή για όλα μαζί.

Screenshot_20230606_202336_AliExpress.jpg

Ναι εμένα στο πλαίσιο που δείχνεις λέει 14 μέρες, όποτε περιμένω άλλες 2 βδομάδας για να ανοίξω dispute. Ευχαριστώ!

  • Like 1
Δημοσ.

Να ρωτήσω και εγώ κάτι. Στα δέματα που έχει πληρωθεί VAT, μπορούν τα ΕΛΤΑ να χρεώσουν τέλη εκτελωνισμού (2,5€ για αντικείμενο 5€) ακόμα κ αν τους στείλουμε την ηλεκτρονική απόδειξη ότι έχει πληρωθεί φόρος?! 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το εχουν κανει πολλες φορες και σε μενα.Ακρη δεν εβγαλα ουτε για 2μιση ευρω θα χαλαγα το χρονο και την ψυχολογία μου.Τα πληρωσα και τελος.

Επεξ/σία από Mr_Terror
  • Like 1
Δημοσ.
5 ώρες πριν, sphinxgr είπε

Να ρωτήσω και εγώ κάτι. Στα δέματα που έχει πληρωθεί VAT, μπορούν τα ΕΛΤΑ να χρεώσουν τέλη εκτελωνισμού (2,5€ για αντικείμενο 5€) ακόμα κ αν τους στείλουμε την ηλεκτρονική απόδειξη ότι έχει πληρωθεί φόρος?! 

βασικα το τελος των 2,5€ «Παρουσίαση στο Τελωνείο για χαρακτηρισμό τελωνειακώς Ελεύθερων» εχει καταργηθει .
Αυτο που πληρωσες ειναι τελος για Δέματα Ίδιας αξίας από 0 ευρώ έως και 15 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 2,50 € ενώ το τέλος ΕΛΤΑ προ ΦΠΑ στα 2,02 € 
Και αυτο γιατι ο πωλητης δεν εχει αναγραψει - κολλησει το σχετικο

Δημοσ.
7 ώρες πριν, sphinxgr είπε

Να ρωτήσω και εγώ κάτι. Στα δέματα που έχει πληρωθεί VAT, μπορούν τα ΕΛΤΑ να χρεώσουν τέλη εκτελωνισμού (2,5€ για αντικείμενο 5€) ακόμα κ αν τους στείλουμε την ηλεκτρονική απόδειξη ότι έχει πληρωθεί φόρος?! 

Για να γράφεις εδώ φαντάζομαι το δέμα ειναι από Aliexpress. Μήπως θυμάσαι τρόπο αποστολής?

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, sakisgri είπε

Για να γράφεις εδώ φαντάζομαι το δέμα ειναι από Aliexpress. Μήπως θυμάσαι τρόπο αποστολής?

Κινεζοδεμα από ebay ήταν από μεγάλο κατάστημα 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, sphinxgr είπε

Κινεζοδεμα από ebay ήταν από μεγάλο κατάστημα 

Από ebay σχεδόν πάντα θα περασει τελωνείο (αν και δεν θα έπρεπε) Αν θες οτιδήποτε από το εξωτερικό κάτω από το όριο (186€) που υπάρχει στο Aliexpress η Banggood. Παράγγειλε από εκεί. Από Aliexpress στη σελίδα 294 έχω φτιάξει λίστα με ασφαλής τρόποι αποστολής (Εκτός από κάνα 2 τρόποι όλοι οι υπόλοιποι ειναι ασφαλής) έχω πάρει πάνω από 100 δέματα συστημενα και μη ποτέ δεν πέρασε κάποιο τελωνείο και ποτέ δεν πλήρωσα κάτι παραπάνω.

Θα κάνω copy paste από αλλού τι έγραψε ένας φίλος που μόνο στον Άρειο Πάγο δεν πήγε για τις χρεώσεις που δεν θα έπρεπε να βάλουν. Είναι λίγο μεγαλούτσικου αλλά αξίζει όποιος έχει όρεξη το διαβάζει.

Σήμερα έκλεισε η αναφορά/καταγγελία που είχα κάνει στον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με τα δεκάδες πακέτα με εσκεμμένα λανθασμένες χρεώσεις και είπα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου μπας και γλιτώσω κανέναν από όσα τράβηξα.

Ημερομηνία Υποβολής της αναφοράς 2021-12-30 14:08:39 με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2021 - 71158.
Ακριβώς 6 μήνες ταλαιπωρίας και το αποτέλεσμσ ΜΗΔΕΝ.

Να ξεκινήσω απο το τέλος. Η επίσημη απάντηση από τα τελωνεία είναι ότι όλα μα όλα τα πακέτα μου είχαν λάθος το IOSS. Ότι όλοι οι πωλητές και όλα τα καταστήματα και όλες οι εταιρίες δεν είχαν συμπληρώσει σωστά τα πεδία στην πλατφόρμα και έτσι "αναγκάστηκε" το τελωνείο να με χρεώσει. Επίσης τα τελωνεία δεν αναγνωρίζουν ότι υπήρχε IOSS κωδικός σε μερικά πακέτα ενώ ο κωδικός αναγράφεται ξεκάθαρα και σε barcode και σε QR code για ευχρηστία.

Μιλάμε για εκατοντάδες πακέτα. Και το τελωνείο υποστηρίζει ότι ΟΛΑ ήταν με λάθος στα πεδία. Δυστυχώς λόγω της συμπεριφοράς του υπαλλήλου του Συνήγορου δεν κράταγα τα πακέτα αλλά ποστάρω μια φωτογραφία (telwneio.jpg) με καμιά 30αριά που έχω αυτή την στιγμή δίπλα μου για να μην νομίσετε ότι το εκατοντάδες πακέτα είναι υπερβολές.

Τα γράφω όλα αυτά για να μην χάσει κανείς άλλος τον χρόνο του όπως εγώ. Ο υπαλληλος του Συνήγορου εμφανιζόταν μου ζητούσε μια "εργασία" που απαιτούσε ώρες και μετά εξαφανιζόταν για μήνες. Όταν λέω "εργασία" μου ζητούσε να ξαναβγάλω πολλές φωτογραφίες όλα τα πακέτα, μπρος, πισω, όλους τους κωδικούς και τα barcodes χώρια κτλπ και μετά να φτιάχνω διάφορα excel αρχεία που να καταγράφω πότε ήρθε το πακέτο, τι κωδικό είχε, απο πού ήρθε, ποιο είναι το πρόβλημα, πόσα ζητήσανε, πόσα θα έπρεπε να ζητήσουν κτλπ. Επι 6 μήνες ενώ του έστελα κάθε 2-3 μέρες φωτογραφίες και πληροφορίες για τα πακέτα που ήρθαν, ζητούσε απλά νέα excel με νέα στοιχεία και νέες φωτογραφίες και να τα συγκεντρώσω με τον ένα και τον άλλο τρόπο. Μιλάμε για πολλές ώρες δουλειά. Και τα έκανα όλα αυτα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι άρχισε να μο ζητάει φωτογραφίες και στοιχεία για πακέτα που είχα πετάξει 5-6 μήνες πριν. Απο την στιγμή που τα είχα φωτογραφίσει πλήρως και είχα καταγράψει τι πρόβλημα έχουν δεν τα κράταγα.

Επειδή όμως ο υπαλληλος επέμενε ότι όταν τα έκανα attach στην πλατφόρμα δεν τα λαμβάνει μου έστειλε το email του στην εταιρία για να στέλνω εκεί. Παρότι έστελνα τα πάντα στο email λάμβανα απαντήσεις μόνο τηλεφωνικά και ως εκ τούτου δυστυχώς δεν έχω ούτε ένα email για απόδειξη για όσα μου είπε αυτούς τους 6 μήνες. Νόμιζα ότι είναι φυσιολογική συμπεριφορά μέχρι που σταμάτησε να μου μιλάει. Κάποια στιγμή μου απάντησε να κάνω νέα αναφορά για τα νέα πακέτα και όταν του είπα ότι είναι διαφορετικά πακέτα αλλά για το ίδιο ζήτημα μου απάντησε "Παρακαλώ εφεξής για την επικοινωνία σας με το Συνήγορο του Πολίτη να χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής αναφορών της Αρχής." Απο τότε δεν έχουμε πικοινώνήσει ξανά Εγω μπήκα στο σύστημα υποβολής αναφορών και συνέχιζα μέχρι και σήμερα το μεσημέρι να προστάρω φωτογραφίες με τα προβληματικά πακέτα μου συν κείμενο που εξηγούσα αναλυτικά τι και πως έχει πάει λάθος.

Να μην σας κουράζω έλαβα σήμερα απάντηση ότι έκλεισε η αναφορά μου. Μπορώ να την ποστάρω αν ενδιαφέρεται κάποιος. Η αναφορά στα Τελωνεία έγινε για μόνο 11 πακέτα απο τα εκατοντάδες που είχα στείλει που σημαίνει ότι τσάμπα έφτιαχνα excel λίστες και τραβούσα φωτογραφίες με βελάκια κτλπ για 6 μήνες. Και το μόνο σημαντικό κομμάτι της αναφοράς είναι το παρακάτω το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

"Όσον αφορά τα δέματά σας τα οποία απεστάλησαν μέσω IOSS και για τα οποία διαμαρτύρεστε ότι κακώς σας επιβλήθηκαν τελωνειακοί δασμοί, από τον έλεγχο των 11 περιπτώσεων που ζητήσαμε (βάσει των στοιχείων που μας χορηγήσατε) προέκυψε ότι για το σύνολο αυτών δεν είχαν δηλωθεί πλήρη στοιχεία στο σύστημα ΙΤΜΑΤΤ (ηλεκτρονικών τελωνειακών δηλώσεων) Στις περιπτώσεις όπου λείπει από το σύστημα ΙΤΜΑΤΤ κάποια από τις πληροφορίες αυτές (αριθμός IOSS ή στοιχεία επικοινωνίας) επιβάλλονται τέλη εκτελωνισμού ή ΦΠΑ ή και τα δύο.

UG150940445GB χωρίς τηλέφωνο και email, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX831222596FR χωρίς IOSS
UX831233126FR χωρίς IOSS
UX637840340FR χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
LT947353889NL χωρίς IOSS
UF115163833SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UF115130526SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UJ152023835US χωρίς ΤΚ
UF115172628SE χωρίς ΙΤΜΑΤΤ, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX830154311FR χωρίς IOSS, χωρίς τηλέφωνο και email"

Με άλλα λόγια όλοι οι άλλοι είναι λάθος και εμείς είμαστε σωστοί οπότε ξαναπλήρωνε.

Δεν θέλω να αναφερθώ στην συμπεριφορά του υπαλλήλου του Συνηγόρου του Πολίτη, απλά να αναφέρω ότι πιο φανατικό Συνήγορο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ δύσκολα θα έβρισκαν. Οτιδήποτε του έλεγα παρότι του έφερνα αποδείξεις και φωτογραφίες ήταν λάθος και οτιδήποτε έλεγαν οι Δημόσιες υπηρεσίες ήταν η μόνη και πραγματική αλήθεια.

Το πρόβλημα μου είναι ότι τώρα με έχουν στοχοποιήσει από τα τελωνεία και με σκίζουν κανονικά καθε μέρα. Είδαν ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα και βλέπω τρελά πράγματα κάθε μέρα στα πακέτα μου. Μόνο το σημερινό θα ποστάρω να μην κουράζω μιας και το έχω δίπλα μου. Το πακέτο έχει αξία $20 τα οποία με την ισοττιμία σε ευρώ τα κάνανε 30.51 ευρώ (αντί για 19.04 ευρώ που είναι σήμερα) και με χρεώσαν με βάση τα 30.51 ευρώ. Όσο για το πακέτο που είχα αναφέρει παλιότερα με κωδικό UK200467779ES το παρέλαβα 22 Ιουνίου. Η αγορά είχε γίνει μέσα Μαρτίου και είχε σκαναριστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 12 Απριλίου. Το κρατήσανε 2.5 μηνες χωρίς λόγο και αιτία και απο την μέρα αγοράς περάσανε πάνω από 3 μήνες! Παρεπιπτόντως ήταν και αυτό IOSS αλλά αυτό δεν είχε την κίτρινη ετικέτα. Είναι στην άλλη κατηγορία με το αυτοκόλλητο που λέει "Εκκερεμεί Είσπτραξη ΦΠΑ" (να υπενθυμίσω ότι IOSS σημαίνει προ-πληρωμένα τέλη και ΦΠΑ), οπότε δεν είναι καν στην φωτογραφία που ποστάρω. Έχω άλλα τόσα με την άλλη κατηγορία. Τέλος πάντων όπως είπαμε για τα Ελληνικά Τελωνεία όλοι είναι άχρηστοι και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά την Ευρωπαϊκή πλατφόρμα που βγάζει τους κωδικούς IOSS και μόνο αυτοί είναι σωστοί.

Να αναφέρω και το εξής. Όταν κάποια στιγμή εξαφανίστηκε ο υπάλληλος του Συνήγορου του Πολίτη και νόμισα ότι τα παράτησε έκανα αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Η αναφορά έγινε στις 27 Απριλίου. Μέχρι τώρα δεν έχω λαβει την παραμικρή απάντηση ούτε ότι έστω έλαβαν την αναφορά μου παρότι μέχρι και τον Μάϊο σνέχισα να στέλνω νεα στοιχεία για νέα προβληματικά πακέτα. Αρχές Ιουνίου σταμάτησα να ασχολούμαι.

Τελικό συμπέρασμα. 6 μήνες έχω φάει εκατοντάδες ώρες να φωτογραφίζω τα πακέτα και να επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες (μέγεθος, βελάκια κτλπ), να στέλνω emails και να φτιάχνω λίστες και excel αρχεία σχεδόν σε καθημερινή βάση και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπήκε καν στον κόπο να ασχοληθεί, ο Συνήγορος του Πολίτη με κοροϊδευε και με ταλαιπωρούσε για 6 μήνες, τα ΕΛΤΑ ρίξανε όλο το φταίξιμο στα Τελωνεία και τα Τελωνεία ρίξανε όλο το φταίξιμο σε όλα τα καταστήματα του πλανήτη που χρησιμοποιούν IOSS για την αποστολή των δεμάτων τους.

Και κάτι τελευταίο. Στα εκατοντάδες δέματα που έχω λάβει τους τελευταίους 8-9 μήνες ΟΥΤΕ ΕΝΑ δεν πέρασε κανονικά απο το τελωνείο όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία με το IOSS. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι βρήκαν παραθυράκι την δικαιολογία ότι τα στοιχεία στο σύστημα δεν είναι πλήρης (κάτι που δεν μπορεί να επαληθευθεί από ιδιώτη) και απλά αγνοούν την ένδειξη IOSS και συνεχίζουν όπως παλιά.

Με άλλα λόγια το IOSS ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Επεξ/σία από sakisgri
  • Thanks 2
Δημοσ.

Επιτόπου πας με το επόμενο πακέτο που θα έρθει και θα έχει λαθος χρέωση, τους αρχίζεις στα καντηλέρια απαιτώντας το αυτονόητο 

Δημοσ.
5 ώρες πριν, sakisgri είπε

Από ebay σχεδόν πάντα θα περασει τελωνείο (αν και δεν θα έπρεπε) Αν θες οτιδήποτε από το εξωτερικό κάτω από το όριο (186€) που υπάρχει στο Aliexpress η Banggood. Παράγγειλε από εκεί. Από Aliexpress στη σελίδα 294 έχω φτιάξει λίστα με ασφαλής τρόποι αποστολής (Εκτός από κάνα 2 τρόποι όλοι οι υπόλοιποι ειναι ασφαλής) έχω πάρει πάνω από 100 δέματα συστημενα και μη ποτέ δεν πέρασε κάποιο τελωνείο και ποτέ δεν πλήρωσα κάτι παραπάνω.

Θα κάνω copy paste από αλλού τι έγραψε ένας φίλος που μόνο στον Άρειο Πάγο δεν πήγε για τις χρεώσεις που δεν θα έπρεπε να βάλουν. Είναι λίγο μεγαλούτσικου αλλά αξίζει όποιος έχει όρεξη το διαβάζει.

Σήμερα έκλεισε η αναφορά/καταγγελία που είχα κάνει στον Συνήγορο του Πολίτη σχετικά με τα δεκάδες πακέτα με εσκεμμένα λανθασμένες χρεώσεις και είπα να μεταφέρω τις εντυπώσεις μου μπας και γλιτώσω κανέναν από όσα τράβηξα.

Ημερομηνία Υποβολής της αναφοράς 2021-12-30 14:08:39 με Αριθμό Πρωτοκόλλου 2021 - 71158.
Ακριβώς 6 μήνες ταλαιπωρίας και το αποτέλεσμσ ΜΗΔΕΝ.

Να ξεκινήσω απο το τέλος. Η επίσημη απάντηση από τα τελωνεία είναι ότι όλα μα όλα τα πακέτα μου είχαν λάθος το IOSS. Ότι όλοι οι πωλητές και όλα τα καταστήματα και όλες οι εταιρίες δεν είχαν συμπληρώσει σωστά τα πεδία στην πλατφόρμα και έτσι "αναγκάστηκε" το τελωνείο να με χρεώσει. Επίσης τα τελωνεία δεν αναγνωρίζουν ότι υπήρχε IOSS κωδικός σε μερικά πακέτα ενώ ο κωδικός αναγράφεται ξεκάθαρα και σε barcode και σε QR code για ευχρηστία.

Μιλάμε για εκατοντάδες πακέτα. Και το τελωνείο υποστηρίζει ότι ΟΛΑ ήταν με λάθος στα πεδία. Δυστυχώς λόγω της συμπεριφοράς του υπαλλήλου του Συνήγορου δεν κράταγα τα πακέτα αλλά ποστάρω μια φωτογραφία (telwneio.jpg) με καμιά 30αριά που έχω αυτή την στιγμή δίπλα μου για να μην νομίσετε ότι το εκατοντάδες πακέτα είναι υπερβολές.

Τα γράφω όλα αυτά για να μην χάσει κανείς άλλος τον χρόνο του όπως εγώ. Ο υπαλληλος του Συνήγορου εμφανιζόταν μου ζητούσε μια "εργασία" που απαιτούσε ώρες και μετά εξαφανιζόταν για μήνες. Όταν λέω "εργασία" μου ζητούσε να ξαναβγάλω πολλές φωτογραφίες όλα τα πακέτα, μπρος, πισω, όλους τους κωδικούς και τα barcodes χώρια κτλπ και μετά να φτιάχνω διάφορα excel αρχεία που να καταγράφω πότε ήρθε το πακέτο, τι κωδικό είχε, απο πού ήρθε, ποιο είναι το πρόβλημα, πόσα ζητήσανε, πόσα θα έπρεπε να ζητήσουν κτλπ. Επι 6 μήνες ενώ του έστελα κάθε 2-3 μέρες φωτογραφίες και πληροφορίες για τα πακέτα που ήρθαν, ζητούσε απλά νέα excel με νέα στοιχεία και νέες φωτογραφίες και να τα συγκεντρώσω με τον ένα και τον άλλο τρόπο. Μιλάμε για πολλές ώρες δουλειά. Και τα έκανα όλα αυτα. Αλλά το πρόβλημα είναι ότι άρχισε να μο ζητάει φωτογραφίες και στοιχεία για πακέτα που είχα πετάξει 5-6 μήνες πριν. Απο την στιγμή που τα είχα φωτογραφίσει πλήρως και είχα καταγράψει τι πρόβλημα έχουν δεν τα κράταγα.

Επειδή όμως ο υπαλληλος επέμενε ότι όταν τα έκανα attach στην πλατφόρμα δεν τα λαμβάνει μου έστειλε το email του στην εταιρία για να στέλνω εκεί. Παρότι έστελνα τα πάντα στο email λάμβανα απαντήσεις μόνο τηλεφωνικά και ως εκ τούτου δυστυχώς δεν έχω ούτε ένα email για απόδειξη για όσα μου είπε αυτούς τους 6 μήνες. Νόμιζα ότι είναι φυσιολογική συμπεριφορά μέχρι που σταμάτησε να μου μιλάει. Κάποια στιγμή μου απάντησε να κάνω νέα αναφορά για τα νέα πακέτα και όταν του είπα ότι είναι διαφορετικά πακέτα αλλά για το ίδιο ζήτημα μου απάντησε "Παρακαλώ εφεξής για την επικοινωνία σας με το Συνήγορο του Πολίτη να χρησιμοποιείτε το ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής αναφορών της Αρχής." Απο τότε δεν έχουμε πικοινώνήσει ξανά Εγω μπήκα στο σύστημα υποβολής αναφορών και συνέχιζα μέχρι και σήμερα το μεσημέρι να προστάρω φωτογραφίες με τα προβληματικά πακέτα μου συν κείμενο που εξηγούσα αναλυτικά τι και πως έχει πάει λάθος.

Να μην σας κουράζω έλαβα σήμερα απάντηση ότι έκλεισε η αναφορά μου. Μπορώ να την ποστάρω αν ενδιαφέρεται κάποιος. Η αναφορά στα Τελωνεία έγινε για μόνο 11 πακέτα απο τα εκατοντάδες που είχα στείλει που σημαίνει ότι τσάμπα έφτιαχνα excel λίστες και τραβούσα φωτογραφίες με βελάκια κτλπ για 6 μήνες. Και το μόνο σημαντικό κομμάτι της αναφοράς είναι το παρακάτω το οποίο παραθέτω αυτούσιο:

"Όσον αφορά τα δέματά σας τα οποία απεστάλησαν μέσω IOSS και για τα οποία διαμαρτύρεστε ότι κακώς σας επιβλήθηκαν τελωνειακοί δασμοί, από τον έλεγχο των 11 περιπτώσεων που ζητήσαμε (βάσει των στοιχείων που μας χορηγήσατε) προέκυψε ότι για το σύνολο αυτών δεν είχαν δηλωθεί πλήρη στοιχεία στο σύστημα ΙΤΜΑΤΤ (ηλεκτρονικών τελωνειακών δηλώσεων) Στις περιπτώσεις όπου λείπει από το σύστημα ΙΤΜΑΤΤ κάποια από τις πληροφορίες αυτές (αριθμός IOSS ή στοιχεία επικοινωνίας) επιβάλλονται τέλη εκτελωνισμού ή ΦΠΑ ή και τα δύο.

UG150940445GB χωρίς τηλέφωνο και email, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX831222596FR χωρίς IOSS
UX831233126FR χωρίς IOSS
UX637840340FR χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
LT947353889NL χωρίς IOSS
UF115163833SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UF115130526SE χωρίς ITMATT, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UJ152023835US χωρίς ΤΚ
UF115172628SE χωρίς ΙΤΜΑΤΤ, μόνο τέλη ΕΛΤΑ
UX830154311FR χωρίς IOSS, χωρίς τηλέφωνο και email"

Με άλλα λόγια όλοι οι άλλοι είναι λάθος και εμείς είμαστε σωστοί οπότε ξαναπλήρωνε.

Δεν θέλω να αναφερθώ στην συμπεριφορά του υπαλλήλου του Συνηγόρου του Πολίτη, απλά να αναφέρω ότι πιο φανατικό Συνήγορο του ΔΗΜΟΣΙΟΥ δύσκολα θα έβρισκαν. Οτιδήποτε του έλεγα παρότι του έφερνα αποδείξεις και φωτογραφίες ήταν λάθος και οτιδήποτε έλεγαν οι Δημόσιες υπηρεσίες ήταν η μόνη και πραγματική αλήθεια.

Το πρόβλημα μου είναι ότι τώρα με έχουν στοχοποιήσει από τα τελωνεία και με σκίζουν κανονικά καθε μέρα. Είδαν ότι δεν μπορώ να κάνω τίποτα και βλέπω τρελά πράγματα κάθε μέρα στα πακέτα μου. Μόνο το σημερινό θα ποστάρω να μην κουράζω μιας και το έχω δίπλα μου. Το πακέτο έχει αξία $20 τα οποία με την ισοττιμία σε ευρώ τα κάνανε 30.51 ευρώ (αντί για 19.04 ευρώ που είναι σήμερα) και με χρεώσαν με βάση τα 30.51 ευρώ. Όσο για το πακέτο που είχα αναφέρει παλιότερα με κωδικό UK200467779ES το παρέλαβα 22 Ιουνίου. Η αγορά είχε γίνει μέσα Μαρτίου και είχε σκαναριστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 12 Απριλίου. Το κρατήσανε 2.5 μηνες χωρίς λόγο και αιτία και απο την μέρα αγοράς περάσανε πάνω από 3 μήνες! Παρεπιπτόντως ήταν και αυτό IOSS αλλά αυτό δεν είχε την κίτρινη ετικέτα. Είναι στην άλλη κατηγορία με το αυτοκόλλητο που λέει "Εκκερεμεί Είσπτραξη ΦΠΑ" (να υπενθυμίσω ότι IOSS σημαίνει προ-πληρωμένα τέλη και ΦΠΑ), οπότε δεν είναι καν στην φωτογραφία που ποστάρω. Έχω άλλα τόσα με την άλλη κατηγορία. Τέλος πάντων όπως είπαμε για τα Ελληνικά Τελωνεία όλοι είναι άχρηστοι και δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν σωστά την Ευρωπαϊκή πλατφόρμα που βγάζει τους κωδικούς IOSS και μόνο αυτοί είναι σωστοί.

Να αναφέρω και το εξής. Όταν κάποια στιγμή εξαφανίστηκε ο υπάλληλος του Συνήγορου του Πολίτη και νόμισα ότι τα παράτησε έκανα αναφορά στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Η αναφορά έγινε στις 27 Απριλίου. Μέχρι τώρα δεν έχω λαβει την παραμικρή απάντηση ούτε ότι έστω έλαβαν την αναφορά μου παρότι μέχρι και τον Μάϊο σνέχισα να στέλνω νεα στοιχεία για νέα προβληματικά πακέτα. Αρχές Ιουνίου σταμάτησα να ασχολούμαι.

Τελικό συμπέρασμα. 6 μήνες έχω φάει εκατοντάδες ώρες να φωτογραφίζω τα πακέτα και να επεξεργάζομαι τις φωτογραφίες (μέγεθος, βελάκια κτλπ), να στέλνω emails και να φτιάχνω λίστες και excel αρχεία σχεδόν σε καθημερινή βάση και το αποτέλεσμα είναι μηδέν. Ο Συνήγορος του Καταναλωτή δεν μπήκε καν στον κόπο να ασχοληθεί, ο Συνήγορος του Πολίτη με κοροϊδευε και με ταλαιπωρούσε για 6 μήνες, τα ΕΛΤΑ ρίξανε όλο το φταίξιμο στα Τελωνεία και τα Τελωνεία ρίξανε όλο το φταίξιμο σε όλα τα καταστήματα του πλανήτη που χρησιμοποιούν IOSS για την αποστολή των δεμάτων τους.

Και κάτι τελευταίο. Στα εκατοντάδες δέματα που έχω λάβει τους τελευταίους 8-9 μήνες ΟΥΤΕ ΕΝΑ δεν πέρασε κανονικά απο το τελωνείο όπως προβλέπει η Ευρωπαϊκή νομοθεσία με το IOSS. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι βρήκαν παραθυράκι την δικαιολογία ότι τα στοιχεία στο σύστημα δεν είναι πλήρης (κάτι που δεν μπορεί να επαληθευθεί από ιδιώτη) και απλά αγνοούν την ένδειξη IOSS και συνεχίζουν όπως παλιά.

Με άλλα λόγια το IOSS ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Σάκη πραγματικά αυτό με το IOSS έχει παραγίνει το κακό. Εγώ με του Ali δεν είχα ποτέ κανένα θέμα με χρεώσεις αλλά από eBay UK κλπ πάντα με χρέωναν ενώ υπήρχε IOSS.

Μια φορά μέχρι και την προϊσταμένη έφερναν γιατί αρνούμουν να πληρώσω διπλή φορά τον ΦΠΑ είχα μαζί τυπωμένο και το χαρτί από το eBay με ανάλυση της πληρωμής ωστόσο δεν γινόταν τίποτα δεν βγάζεις άκρη. Τους λέω σε μια φάση αν το πάρω και φύγω χωρίς να διπλόπληρώσω ΦΠΑ εγώ είμαι ο παράνομος η εσείς και δεν είχαν τι να μου απαντήσουν, φαντάσου πόσο ούφο είναι δεν είχαν καν ακούσει για IOSS σύστημα μου έδειχνε τους προηγούμενους κανονισμούς επί 17 ποτέ ήταν ότι νάνε.

Δεν ξέρω αν το κάνουν επίτηδες αλλά δεν αποκλείεται κιόλας, και να το ρίχνουν στα καταστήματα. Μπράβο που το έψαξες περαιτέρω αλλά επειδή στην Ελλάδα είμαστε δεν περίμενα κάτι διαφορετικό από το να ρίχνουν άλλου της ευθύνες.  

Εγώ μετά βρίσκω άκρη με το eBay στέλνω τις αποδείξεις και μου έκαναν refund έχει ειδική φόρμα για τέτοιες περιπτώσεις, μέχρι και οι πωλητές προθυμοποιήθηκαν να μου στείλουν τη διαφορά αλλά δεν ήθελα διότι την χρεώνονται εκείνοι από ερώτηση που τους έκανα και τα βρήκα με το eBay.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...