buffos Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2017 Είτε το θέλετε είτε όχι σε 5-6 χρόνια τα level 5 αυτοκίνητα θα είναι πραγματικότητα. Αυτό θα αλλάξει τα πάντα σταδιακά.Από τις μεταφορές (τεράστια μείωση του κόστους μεταφορών και φυσικά θα πρέπει οι οδηγοί να αλλάξουν επάγγελμα, όπως εκατοντάδες επαγγέλματα εξαφανίστηκαν στο πέρασμα του χρόνου), τις αστικές συγκοινωνίες, την καθημερινή μας μετακίνηση, την έννοια "ταξί" και την έννοια του leasingΣε 15 χρόνια οι μεταφορές θα είναι τελείως διαφορετικές.Πως άλλαξε πχ την ζωή μας το κινητό. Έτσι ακριβώς. Και η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων που οδηγούνται από ανθρώπους θα έρθει και αυτή μαζί.Τα ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά, οι χρόνοι μεταφοράς το ίδιο, η συντήρηση των δρόμων θα είναι ευκολότερη, η κατανάλωση ενέργειας φιλικότερη...
pirmen56 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 14 Οκτωβρίου 2017 Είτε το θέλετε είτε όχι σε 5-6 χρόνια τα level 5 αυτοκίνητα θα είναι πραγματικότητα. Αυτό θα αλλάξει τα πάντα σταδιακά. Ελάχιστοι ειδικοί του χώρου του AI πιστεύουν ότι είναι εφικτά τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα(επίπεδο 5). Τι παραμύθια μας ταΐζει η nvidia; Σαν τον Ellon Musk έγιναν. Μόνο ορισμένοι πληροφορικάριοι που περιφρονούν ή αγνοούν τις δυνατότητες του εγκεφάλου φαντασιώνονται τέτοια πράγματα. Αυτονομία επιπέδου 5 σημαίνει ότι το αυτοκίνητο διαθέτει ένα αρκετά καλό επίπεδο commonsense reasoning. Δηλαδή είναι σε θέση να χειριστεί απροβλεπτες καταστάσεις κάνοντας λογικούς συνειρμούς, όπως οι ανθρωποι με τη χρήση μιας τεράστιας βάσης γνώσεων που έχουν για τον κόσμο. Η οποία αναπροσαρμόζεται real time. Το supervised learning, δηλαδή το deep learning, ΔΕΝ έχει τέτοιες δυνατότητες. Autonomous Cars: The Level 5 Fallacy https://mondaynote.com/autonomous-cars-the-level-5-fallacy-247ae9614e14 Διαβάστε τα σχόλια των ειδικών στο άρθρο. 1
buffos Δημοσ. 15 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 15 Οκτωβρίου 2017 Ελάχιστοι ειδικοί του χώρου του AI πιστεύουν ότι είναι εφικτά τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα(επίπεδο 5). Τι παραμύθια μας ταΐζει η nvidia; Σαν τον Ellon Musk έγιναν. Μόνο ορισμένοι πληροφορικάριοι που περιφρονούν ή αγνοούν τις δυνατότητες του εγκεφάλου φαντασιώνονται τέτοια πράγματα. Αυτονομία επιπέδου 5 σημαίνει ότι το αυτοκίνητο διαθέτει ένα αρκετά καλό επίπεδο commonsense reasoning. Δηλαδή είναι σε θέση να χειριστεί απροβλεπτες καταστάσεις κάνοντας λογικούς συνειρμούς, όπως οι ανθρωποι με τη χρήση μιας τεράστιας βάσης γνώσεων που έχουν για τον κόσμο. Η οποία αναπροσαρμόζεται real time. Το supervised learning, δηλαδή το deep learning, ΔΕΝ έχει τέτοιες δυνατότητες. Autonomous Cars: The Level 5 Fallacy https://mondaynote.com/autonomous-cars-the-level-5-fallacy-247ae9614e14 Διαβάστε τα σχόλια των ειδικών στο άρθρο. Εγώ δεν βλέπω ούτε μισό ειδικό. Όσο για το τι χρειάζεται για level 5, δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά που γράφεις. Χρειάζεται βελτίωση των lidar (σε δυνατότητες και τιμή και ήδη υπάρχουν τεράστια πρόοδο στο κομμάτι αυτό), σένσορες που να δουλεύουν σε κακές καιρικές συνθήκες, και καλύτερο path planning (που είναι ενα κομμάτι με ραγδαίες εξελίξεις) Μέσα σε ελάχιστα χρόνια (από το 2010 μέχρι σήμερα) έχουν γίνει εξωφρενικά βήματα στο κομμάτι του computer vision. Μόλις το path planning έρθει στα ίδια επίπεδα με αυτό του computer vision και με την βελτίωση των αισθητήρων το πρόβλημα θα έχει λυθεί
pirmen56 Δημοσ. 15 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 15 Οκτωβρίου 2017 Εγώ δεν βλέπω ούτε μισό ειδικό. Όσο για το τι χρειάζεται για level 5, δεν χρειάζεται τίποτα από αυτά που γράφεις. Χρειάζεται βελτίωση των lidar (σε δυνατότητες και τιμή και ήδη υπάρχουν τεράστια πρόοδο στο κομμάτι αυτό), σένσορες που να δουλεύουν σε κακές καιρικές συνθήκες, και καλύτερο path planning (που είναι ενα κομμάτι με ραγδαίες εξελίξεις) Μέσα σε ελάχιστα χρόνια (από το 2010 μέχρι σήμερα) έχουν γίνει εξωφρενικά βήματα στο κομμάτι του computer vision. Μόλις το path planning έρθει στα ίδια επίπεδα με αυτό του computer vision και με την βελτίωση των αισθητήρων το πρόβλημα θα έχει λυθεί Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ζήτημα αισθητήρων, αλλά να μπορεί το σύστημα να ομαδοποιεί τα δεδομένα που του στέλνουν οι αισθητήρες σε ξεχωριστές οντότητες(αντικείμενα) και να ξέρει πώς να συμπεριφερθεί για κάθε τι που συναντά. Πρέπει δηλαδή να έχει unsupervised learning μαζί με κάποια ικανότητα "κρίσης". Αν σου δείξουν μια φωτογραφία με πλειάδα αντικειμένων(π.χ. εργαλεία για χειρουργείο), πολλά από τα οποία δεν έχεις ξαναδεί, το μυαλό σου, αναγνωρίζοντας τα διαφορετικά μοτίβα των πίξελ, θα ανακαλύψει με ευκολία τα αντικείμενα αυτά. Ακόμα και αν δεν ξέρει πώς λέγονται ή για ποιά χρήση προορίζονται.Θα κάνει ομαδοποίηση των πιξελ με άλλα λόγια. Αν δεν κάνω λάθος τέτοιες ικανότητες δεν έχουν τα νευρωνικά δίκτυα, σαν αυτά πάνω στα οποία εργάζεται η nvidia. Αν έρχεται μια μπουλντόζα κατά πάνω τους δεν μπορούν να την αντιληφθούν, εκτός και αν έχουν εκπαιδευθεί στην αναγνώριση μπουλντόζας μέσα από πλειάδα σχετικών φωτό. Για να μην πάμε σε οδηγικές αποφάσεις που απαιτούν και κρίση για το πώς πρέπει να αντιδράσεις αν δεις κάτι, βάσει των εμπειριών σου. Σκέψου π.χ. να πας να στρίψεις σε έναν επαρχιακό δρόμο όπου δεν υπάρχει σήμανση ή είναι καλυμμένη. Και στο δρόμο αυτό βλέπεις όλα τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα να έχουν αντίθετη φορά με εσένα. Εκεί καταλαβαίνεις ότι είναι 95% μονόδρομος. Μπορεί ένα σύστημα AI να κάνει κρίσεις όπως αυτή; Σε τι θα βοηθούσε το καλύτερο LIDAR; Δεν είναι περιοριστικό το παράδειγμα, μην πιαστείς από αυτό. Όσο για τους ειδικούς της πράξης. We can listen to Chris Urmson, Google’s Director of Self-Driving Cars from 2013 to late 2016 (he had joined the team in 2009). In a SXSW talk in early 2016, Urmson gives a sobering yet helpful vision of the project’s future, summarized by Lee Gomes in an IEEE Spectrum article Not only might it take much longer to arrive than the company has ever indicated — as long as 30 years, said Urmson — but the early commercial versions might well be limited to certain geographies and weather conditions. Self-driving cars are much easier to engineer for sunny weather and wide-open roads, and Urmson suggested the cars might be sold for those markets first.
sraros Δημοσ. 16 Οκτωβρίου 2017 Δημοσ. 16 Οκτωβρίου 2017 Εγώ πάντως το άρθρο το εξέλαβα ως ότι η NVIDIA με αυτό το hardware προσφέρει το έδαφος όπου θα εργαστούν οι εταιρίες για την πραγματοποίηση του σκοπού κι όχι ότι έλυσε το θέμα self driving cars. Άλλο να κάνεις render σ ένα χρέπι κι άλλο σ' ένα σύγχρονο υπολογιστή. Όσον αφορά τα αυτόνομα αυτοκίνητα, πιστεύω θα είναι όπως τα σύγχρονα αεροσκάφη. Ο άνθρωπος δε μπορεί να αντικατασταθεί, είτε για εκείνες τις φορές που θα αποτύχει κάποιος αισθητήρας, είτε λόγω έντονων καιρικών φαινομένων ή οτιδήποτε άλλος εξωτερικός παράγοντας μπορεί να επηρεάσει. Όμως το να υπάρχει η τεχνολογία και να βγει σε μαζικής παραγωγής αυτοκίνητα μόνο ευπρόσδεκτο μπορεί να είναι. Θες να οδηγείς ο ίδιος; οκ κάντο. Με τα συστήματα ασφάλειας όμως ενεργοποιημένα και μάλιστα να μη μπορούν να απενεργοποιηθούν σ' ένα βαθμό. Για τον παππού όμως, τον άπειρο ή φοβισμένο οδηγό ή αυτόν που ψάχνει το δρόμο και κοιτάει συνέχεια το gps και δεν κοιτάει το δρόμο ή αυτόν που θέλει να δουλεύει ή κοιτάει το κινητό καθώς κάνει το Θεσσαλονίκη Αθήνα νομίζω θα τον χαροποιούσε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον τους γύρω του... 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα