Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλή η διαφήμιση, δεν κάνει μπαμ.

 

Ναι μεν η βιομηχανία (πλαστικά, κτλ) θα καταναλώνει τεράστιες, συγκριτικά, ποσότητες αλλά η συνολική παραγωγή θα πέσει και ταυτόχρονα θα εμφανιστούν και εναλλακτικές οπότε σε βάθος χρόνου η μόλυνση θα περιοριστεί σημαντικά.

 

Στα των μεταφορών διαφωνώ πάντως (όπως και πολλοί άλλοι) καθώς όταν αυξηθεί αρκετά η πυκνότητα των μπαταριών και η διαθεσιμότητα φορτιστών θα κατακτήσουν το σύνολο των οδικών μεταφορών και το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών.

 

Και κλασικά, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Επειδή δεν μπορούμε να έχουμε μια ουτοπική κοινωνία δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να παλέψουμε για να την πετύχουμε.

Καλα τα σεναρια επιστημονικης φαντασιας, αλλα χρειαζονται πολλα χρονια προοδου για να φτασουμε σε αυτα που περιγραφεις. 

 

Η πιστευεις οτι η στροφη προς την οικολογια εγινε καθαρα για περιβαλλοντολογικους λογους; Περα απο τους γραφικους των εκαστοτε οργανωσεων, οι υπολοιποι το εκαναν γιατι μυριστηκαν χρημα. Οχι απο την καλη τους την καρδια για τη μαμα Γη.

  • Like 1
  • Απαντ. 90
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

... όταν αυξηθεί αρκετά η πυκνότητα των μπαταριών και η διαθεσιμότητα φορτιστών θα κατακτήσουν το σύνολο των οδικών μεταφορών και το μεγαλύτερο μέρος των αεροπορικών.

 

Εδώ το έχεις κάψει τελείως.... Οι καλύτερες Li-on μπαταρίες έχουν πυκνότητα 0.79MJ/kg, και τα Jet-fuels 42.8 MJ/Kg. Ακόμη και να δεκαπλασιαστεί η πυκνότητα των μπαταριών, θα θέλει 200 τόνους μπαταρίες κάθε αεροπλάνο. Άσχετο και το ότι δεν υπάρχει ούτε καν θεωρητικά ηλεκτρική μηχανή που να μπορεί να παράξει τεράστια όση σε συνθήκες χαμηλής ατμ. πίεσης για να κινήσει αεροπλάνο σε μεγάλες ταχύτητες (εκτός αν σου αρκούν τα 600km/h).

 

+ το πρώτο αεροπλάνο που χρησιμοποίησε μπαταριές Li-On, Boeing 787 dreamliner, με  rating μπαταριών 1 ανάφλεξη κάθε 10 εκατομ. ώρες σύμφωνα με τους ελέγχους τους, είχε δυο major αναφλέξεις σε σχεδόν καινούργια αεροπλάνα (2013), για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, και η λύση ήταν να βάλουν exhaust pipes στις μπαταρίες να απομακρύνονται οι καπνοί και φλόγες έξω από το αεροπλάνο μαζί με πιο ανθεκτικό, αεροστεγές κάλυμμα.

  • Like 1
Δημοσ.

Εδώ το έχεις κάψει τελείως....

Είπα να σου κάνω παρέα.

 

Μιλάμε long-term αγαπητέ. Τα λέμε σε 13 χρόνια.

Δημοσ.

Είπα να σου κάνω παρέα.

 

Μιλάμε long-term αγαπητέ. Τα λέμε σε 13 χρόνια.

 

Υπερβολές. Υπάρχουν challenges για τη δημιουργία ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου που δέν θα λυθούν ούτε σε 60 χρόνια, όχι σε 13

Δημοσ.

δεν καταλαβαίνω κάτι. το chevrolet volt ή opel ambera (το ίδιο αυτοκίνητο) είναι καθαρώς ηλεκτρικά οχήματα με έναν βενζινοκινητήρα ή πετρέλαιο (δε θυμάμαι) ο οποίος χρησιμεύει ως γεννήτρια προκειμένου να φορτίζει καθοδόν τις μπαταρίες. η αυτονομία σε αυτήν την περίπτωση είναι περίπου 400 με 500 χλμ.

Γιατί λοιπόν στη θέση του βενζινοκινήτηρα δε βάζουν κανένα υδρογόνου , και έτσι να φτάνουν πάλι την ίδια αυτονομία αλλά χωρίς ρύπους.

Τόσο ακατάλληλη είναι ακόμη η τεχνολογία υδρογόνου; σε συνδυασμό με καμιά μικρή ανεμογεννήτρια (εννοείται κρυφή) αλλά και ένα φωτοβολταϊκό στην οροφή (τύπου φίλμ) λογικώς θα αύξανε την αυτονομία ίσως και 50 χλμ παραπάνω. 

Αυτονομια καιγοντας βενζινη. Αρα δεν ειναι 100% ηλεκτρικο...

Ο κινητηρας που θα καιει υδρογονο που θα το βρισκει? υπαρχει δικτυο παροχης υδρογονου? οχι. αρα?

Εδώ το έχεις κάψει τελείως.... Οι καλύτερες Li-on μπαταρίες έχουν πυκνότητα 0.79MJ/kg, και τα Jet-fuels 42.8 MJ/Kg. Ακόμη και να δεκαπλασιαστεί η πυκνότητα των μπαταριών, θα θέλει 200 τόνους μπαταρίες κάθε αεροπλάνο. Άσχετο και το ότι δεν υπάρχει ούτε καν θεωρητικά ηλεκτρική μηχανή που να μπορεί να παράξει τεράστια όση σε συνθήκες χαμηλής ατμ. πίεσης για να κινήσει αεροπλάνο σε μεγάλες ταχύτητες (εκτός αν σου αρκούν τα 600km/h).

 

+ το πρώτο αεροπλάνο που χρησιμοποίησε μπαταριές Li-On, Boeing 787 dreamliner, με  rating μπαταριών 1 ανάφλεξη κάθε 10 εκατομ. ώρες σύμφωνα με τους ελέγχους τους, είχε δυο major αναφλέξεις σε σχεδόν καινούργια αεροπλάνα (2013), για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, και η λύση ήταν να βάλουν exhaust pipes στις μπαταρίες να απομακρύνονται οι καπνοί και φλόγες έξω από το αεροπλάνο μαζί με πιο ανθεκτικό, αεροστεγές κάλυμμα.

 

Τ αεροπλανα θελουν οντως πολυ καιρο ακομα για να γινουν ηλεκτρικα. Αλλα οταν γινουν, δεν θα αντικαταστησουν τα jet, αλλα τα ελικοφορα που κανουν μικρες αποστασεις...

  • Like 1
Δημοσ.

Υπερβολές. Υπάρχουν challenges για τη δημιουργία ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου που δέν θα λυθούν ούτε σε 60 χρόνια, όχι σε 13

Δεν είπα ότι θα λυθούν σε 13 χρόνια, αλλά ότι σε 13 χρόνια θα ξέρουμε τι και πως θα τα λύσουμε. Εξού και το μακροπρόθεσμα.

Δημοσ.

"... έχει κατακτήσει την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων..."  λέει το άρθρο! πότε την κατέκτησε? γιατί εδώ δεν κυκλοφορεί ούτε ένα, ίσως να λέει για ένα παράλληλο σύμπαν!

Εδώ λόγο πολιτικής χλωμό το βλέπω να τα δούμε σύντομα εκτός από μεταχειρισμένα η παραεισαγωγής. Πάντως ο musk συμπαθεί την Ελλάδα από άλλο άρθρο που είχα διαβάσει και θέλει μέχρι και μονάδα κατασκευής να στήσει στην Ελλάδα.. αλλά τα ζώα μας εδώ έχουν άλλα να ασχοληθούν οπότε και τον έχουν απορρίψει..

 

Παράλληλα ο Musk δεν θέλει να δώσει σε κανέναν αντιπρόσωπο εδώ στην Ελλάδα και θέλει μόνος του να τα φέρει στην Ελλάδα οπότε τι μέλη γενέσθαι είναι άγνωστο.

  • Like 1
Δημοσ.

OMG και 3 lol.

 

Όλοι ξέρουν ότι οι ηλεκτροκινητήρες είναι πολύ καλύτεροι των ΜΕΚ, τόσο από θέμα απόδοσης όσο και αντοχής.

 

Το μόνο θέμα είναι οι μπαταρίες+φόρτιση που ακόμα είμαστε λίγο στα όρια για φορτηγό που διανύει μεγάλες αποστάσεις (στις μικρές και μεσαίες είναι παιχνιδάκι).

 

Ο τύπος του κινητήρα δέν εγγυάται την αξιοπιστία.

 

Υπάρχουν εκατοντάδες Tesla που έχουν αλλάξει Drive Unit μέτα απο ελάχιστα χιλιόμετρα, κάποια απο αυτά μάλιστα 2 και 3 φορές.

  • Like 1
Δημοσ.

Ο τύπος του κινητήρα δέν εγγυάται την αξιοπιστία.

 

Υπάρχουν εκατοντάδες Tesla που έχουν αλλάξει Drive Unit μέτα απο ελάχιστα χιλιόμετρα, κάποια απο αυτά μάλιστα 2 και 3 φορές.

Ο τύπος του κινητήρα εγγυάται την αξιοπιστία στο βαθμό που η Φυσική καθορίζει το τι μπορεί να πάει λάθος και πότε.

 

Επομένως, all things being equal ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο αξιόπιστος από οτιδήποτε βασίζεται σε υγρά/στερεά καύσιμα.

  • Like 1
  • 1 μήνα μετά...
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.

Υπερβολές. Υπάρχουν challenges για τη δημιουργία ηλεκτροκίνητου αεροπλάνου που δέν θα λυθούν ούτε σε 60 χρόνια, όχι σε 13

H Airbus πάντως ήδη δουλεύει πάνω στη δημιουργία ηλεκτρικού αεροπλάνου.

 

Το να πετάς με 600χλμ. δεν είναι και τόσο πια άσχημο. Ειδικά αν το αεροπλάνο είναι αθόρυβο και πετά από μικρούς διαδρόμους άρα πιθανώς να απογειώνεται και από αεροδρόμια εντός πολέων. (έχουν τέτοια πολλές πόλεις...μέχρι πρόσφατα και η Αθήνα)

Δημοσ.

H Airbus πάντως ήδη δουλεύει πάνω στη δημιουργία ηλεκτρικού αεροπλάνου.

 

Το να πετάς με 600χλμ. δεν είναι και τόσο πια άσχημο. Ειδικά αν το αεροπλάνο είναι αθόρυβο και πετά από μικρούς διαδρόμους άρα πιθανώς να απογειώνεται και από αεροδρόμια εντός πολέων. (έχουν τέτοια πολλές πόλεις...μέχρι πρόσφατα και η Αθήνα)

 

Καταρχάς δές το ποστ του Whargoul λίγο πιό πρίν σχετικά με το energy density μπαταριών vs aviation fuel. Ακόμα και αν υπολογίσουμε τη διαφορά απόδοσης, που είναι της τάξης του 40% για το καύσιμο και 85% για τις μπαταρίες, το καύσιμο συνεχίζει να υπερέχει κατα πανω απο μία τάξη μεγέθους.

 

 

Μετά, ακόμα και αν ανακαλύψουμε τη μαγική μπαταρία που θα έχει αντίστοιχο energy density με τα καύσιμα, υπάρχει το πρόβλημα του οτι η μπαταρία είτε ξεφόρτιστη είτε πλήρως φορτισμένη, ζυγίζει το ίδιο. Που είναι το πρόβλημα? Το εξηγεί στο παρακάτω βίντεο:

 

https://www.youtube.com/watch?v=R9oqi6HteJg

 

Οπότε ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο ακόμα και με μαγικές μπαταρίες θα έχει σημαντικά χαμηλότερο ωφέλιμο φορτίο απο ένα αντίστοιχο που κινείται με ορυκτά καύσιμα.

Δημοσ.

^Ναι.

Αυτό ισχύει εάν νομίζεις ότι απλά θα κοτσάρουν κάμποσους τόνους μπαταριών σε υπάρχοντα αεροσκάφη δίχως να πάνε σε καθαρό σχέδιο νέου ηλεκτρικού αεροσκάφους...

Στην πραγματικότητα οι περισσότεροι θα πάνε σε νέα σχέδια, αφού έχουν υπολογίσει τις μπαταρίες ως σταθερό βάρος.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...