xenofonlive Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Πιο πάνω υπάρχει ένα διάγραμμα που λέει ότι το 2017 το κόστος της μπαταρίας στα αυτοκίνητα ανά kwh έχει πέσει στα 273 δολάρια. Ξέρεις πόσα δολάρια από αυτά τα 273 αντιστοιχεί στο κόστος του λιθίου; ΜΟΛΙΣ 0,6426 δολάρια. Ναι, ούτε 64 cents του δολαρίου. Δηλαδή το 0,24% του κόστους. Πως το έβγαλα αυτό το νούμερο; https://www.researchgate.net/post/What_is_the_content_of_pure_lithium_eg_kg_kWh_in_Li-ion_batteries_used_in_electric_vehicles Εδώ λέει ότι η τέσλα στις μπαταρίες των model s και x (στα οποία βάζει μπαταρίες της panasonic 18650) περιέχονται 0.0714 kg λίθιο ανά kWh. Το λίθιο το 2017 κοστίζει 9.000 δολάρια ανά τόνο, δηλαδή 9 ευρώ το κιλό. Συνεπώς 9Χ0.0714= 0,6426 δολάρια ανά kwh. Δύο τα προφανή λοιπόν: 1ον το πρόβλημα στο κόστος των μπαταριών λιθίου ΔΕΝ είναι η τιμή του λιθίου. 2ον δεν ξέρεις τι σου γίνεται πάνω στο θέμα και συνεχίζεις και επιμένεις. Δεν είναι ακριβώς έτσι! Για να πάει ένας τόνος στην Κίνα τα 9Κ μπορεί εύκολα να γίνουν ακόμα και 30Κ έχουν τρελούς φόρους εισαγωγής! Αυτό είναι καθαρό μέταλλο ακατέργαστο! για να το επεξεργαστούν αυτό και να πάρουν τα ιόντα του στη μορφή που το θέλουνε μπορεί ίσως να φτάσει και 10 φορές πάνω η τιμή και πόσες ίσως απώλειες μπορούν να υπάρχουν από αυτή τι διαδικασία. μου θυμίζει μια περίπτωση μου πριν λίγο καιρό είχα πάρει 20 κιλά χαλκό σε πλάκες 25 ευρώ το κιλό, έψαξα και βρήκα ότι η τιμή του είναι 4.5usd το κιλό!! ναι αλλά αυτό είναι ακατέργαστο..! έχω τώρα στα χέρια μου μία μπαταρία χωρίς θήκη μόνο τα κελιά 22volt 22AH 488WH 20x9x6cm και είναι 2.6κιλά αν λίγα γραμμάρια μόνο είναι το λίθιο πες μου τι είναι τα υπόλοιπα? όπως λέει και το όνομα της μπαταρίας ΙΟΝΤΑ λιθίου όχι καθαρό μέταλλο λίθιο. μπορεί για να παραχθεί 1 κιλό ιόντα λιθίου να χρειάζονται 10 ίσως και 1000 κιλά μετάλλου λίθιο. Ουσιαστικά σου λέω οτι ο τρόπος που προσπαθείς να μας πείσεις για την τιμή του λιθίου είναι τελείως ΑΚΥΡΟΣ. Ουσιαστικά δεν υπάρχει μέταλλο λίθιο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου αλλά ισοδύναμη περιεκτικότητα σε ιόντα του μετάλλου!
ΝΙΚΟΛΑΣΝΙΚΟΛΑΟΥ Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Καλα ορισμενοι έχετε πλακα ουτε σε 20 χρονια δε θα δουμε αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο για όλες τις δουλειες κεντρο ταξιδια βουνα χωματοδρομοι χιλιομετρων κλπ κλπ, αν δεν λυσουν το θεμα της φορτισης που θελει ωρες δεν υπαρχει προκοπη, εδω δεν είναι ικανοί να κανουν ηλεκτροκινητα τα τρολευ που εχουν χωρους για πολλες συστοιχιες μπαταριων. Θα τα φορτιζαν οοοολη νυχτα και την επομενη δρομολογια αλλα; Η τεχνολογια δεν επαρκει ακομα.
NT1G Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δεν είναι ακριβώς έτσι! Για να πάει ένας τόνος στην Κίνα τα 9Κ μπορεί εύκολα να γίνουν ακόμα και 30Κ έχουν τρελούς φόρους εισαγωγής! Αυτό είναι καθαρό μέταλλο ακατέργαστο! για να το επεξεργαστούν αυτό και να πάρουν τα ιόντα του στη μορφή που το θέλουνε μπορεί ίσως να φτάσει και 10 φορές πάνω η τιμή και πόσες ίσως απώλειες μπορούν να υπάρχουν από αυτή τι διαδικασία. μου θυμίζει μια περίπτωση μου πριν λίγο καιρό είχα πάρει 20 κιλά χαλκό σε πλάκες 25 ευρώ το κιλό, έψαξα και βρήκα ότι η τιμή του είναι 4.5usd το κιλό!! ναι αλλά αυτό είναι ακατέργαστο..! έχω τώρα στα χέρια μου μία μπαταρία χωρίς θήκη μόνο τα κελιά 22volt 22AH 488WH 20x9x6cm και είναι 2.6κιλά αν λίγα γραμμάρια μόνο είναι το λίθιο πες μου τι είναι τα υπόλοιπα? όπως λέει και το όνομα της μπαταρίας ΙΟΝΤΑ λιθίου όχι καθαρό μέταλλο λίθιο. μπορεί για να παραχθεί 1 κιλό ιόντα λιθίου να χρειάζονται 10 ίσως και 1000 κιλά μετάλλου λίθιο. Ουσιαστικά σου λέω οτι ο τρόπος που προσπαθείς να μας πείσεις για την τιμή του λιθίου είναι τελείως ΑΚΥΡΟΣ. Ουσιαστικά δεν υπάρχει μέταλλο λίθιο σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου αλλά ισοδύναμη περιεκτικότητα σε ιόντα του μετάλλου! Σαν να λές ότι το αλατόνερο δεν έχει αλάτι μέσα, αλλά ιόντα χλωρίου και νατρίου ... Επίσης το λίθιο στις μπαταρίες είναι στην μορφή 1. Lithium cobalt oxide (LiCoO2) 2. Lithium iron phosphate (LiFePO4) 3. Lithium ion manganese oxide (LiMn2O4)
nvel Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 όπως σε όλα τα στοιχεία τα ηλεκτρόδια περιέχουν τα αντιδρώντα μέταλλα και ο ηλεκτρολύτης τα ιόντα τους
al3xc Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Καλα ορισμενοι έχετε πλακα ουτε σε 20 χρονια δε θα δουμε αμιγως ηλεκτρικο αυτοκινητο για όλες τις δουλειες κεντρο ταξιδια βουνα χωματοδρομοι χιλιομετρων κλπ κλπ, αν δεν λυσουν το θεμα της φορτισης που θελει ωρες δεν υπαρχει προκοπη, εδω δεν είναι ικανοί να κανουν ηλεκτροκινητα τα τρολευ που εχουν χωρους για πολλες συστοιχιες μπαταριων. Θα τα φορτιζαν οοοολη νυχτα και την επομενη δρομολογια αλλα; Η τεχνολογια δεν επαρκει ακομα. μεγαλη μπουκια φαε.... το 99% των καθημερινων μετακινησεων ρεαλιστικα καλυπτεται ηδη απο την τωρινη τεχνολογια χωρις κανενα προβλημα. Ναι σιγουρα υπαρχει δρομος εξελιξης στο συγκεκριμενο τομεα... και ως προς την αυτονομια και την ταχυτητα φορτισης... αλλα οσο περισσοτεροι μπουν στο παιχνιδι τοσο πιο γρηγορα θα τρεξουν τα πραγματα. Αλλα και να πεσουν οι τιμες ωστε να απευθυνθουν σε μεγαλυτερο κοινο. Ο Tesla s εδειξε τι ειναι εφικτο ... (εκτος αυτου ομως μεγαλο + ειναι οτι το εκανε και τρεντυ/γκατζετ εκτος απο πολιτικα ορθο που ηταν ολα αυτα τα χρονια με κατι Prius..κτλ) Μπραβο στo group Nissan/Renault που το παιδευουν το πραγμα και αυτες.. Κριμα για eco friendly γερμανους κτλ που θα περιμεναμε να οδηγουν τις εξελιξεις σε κατι τετοια αλλα τωρα θα πρεπει να τρεξουν (ηδη φανταζομαι τρεχουν)... γιατι με κατι φολες που φαγανε με τα προστιμα ερχεται και το euro 7 που πλεον απλα δεν βγαινει το πραγμα.. αλλα ετσι ειναι οι "πολυεθνικες και το κατεστημενο" -Αφεντικο εχω μια ιδεα... να κανουμε ενα αμιγως ηλεκτροκινητο αυτοκινητο αφου γινεται... -Μπουαχαχα .. Τι λες ρε σαχλα... κατσε βαλε ενα τουρμπο ακομα..και φτιαξε και εκεινο το προγραμματακι για να περναμε τους ελεγχους...
xenofonlive Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Σαν να λές ότι το αλατόνερο δεν έχει αλάτι μέσα, αλλά ιόντα χλωρίου και νατρίου ... Επίσης το λίθιο στις μπαταρίες είναι στην μορφή 1. Lithium cobalt oxide (LiCoO2) 2. Lithium iron phosphate (LiFePO4) 3. Lithium ion manganese oxide (LiMn2O4) Και δεν είναι μόνο αυτές οι χημείες είναι 100άδες απλά η βασικές είναι γύρω στις δέκα. Το λίθιο είναι το πιο ελαφρύ μέταλλο και γιαυτό αλλά και για άλλους λόγους χρησιμοποιείτε στην κάθοδο στην άνοδο χρησιμοποιείτε άλλο μέταλλο που κάνει την κάθε μπαταρία να έχει τα υπέρ και τα κατά τις και τις περισσότερες φορές είναι ακριβότερο από το λίθιο .Αλλά που να μιλούσα για άλλα μέταλλα θα μου λέγατε οι μπαταρία λιθίου έχει μόνο λίθιο μέσα και άντε να βρω άκρη όπως και τώρα βέβαια!
Apoll Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Άκουγα σήμερα στο BBC R4 την έρευνα του National Grid σχετικά και τα ηλεκτρικά αμάξια. Το κόστος υποδομής για την υποστήριξη 25,000,000 αυτοκινήτων είναι τεράστιο. Θα χρειαστούν περίπου 20-30Gwatt επιπλέον το 2040-2050 για την παραγωγή ενέργειας στο peak time. (Δεκέμβριος - Φεβρουάριος 17:00-19:00) Αυτή τη στιγμή το ΗΒ παράγει 61GWh. Ήτοι μια αύξηση της τάξης του 30-50%. Και η ανάλυση συνέχιζε ότι φυσικά και δεν μπορεί να καλυφθεί με 10 νέους πυρηνικούς αντιδραστήρες, μιας και δεν θα χρειάζεται όλη αυτή η ενέργεια τον υπόλοιπο χρόνο. Οπότε χρειάζονται περίπου 13-16 νέα εργοστάσια αερίου με επένδυση περίπου 800μύρια στερλίνες το καθένα και υποδομή για αποθήκευση 10Gwatt. 3
NT1G Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Άκουγα σήμερα στο BBC R4 την έρευνα του National Grid σχετικά και τα ηλεκτρικά αμάξια. Το κόστος υποδομής για την υποστήριξη 25,000,000 αυτοκινήτων είναι τεράστιο. Θα χρειαστούν περίπου 20-30Gwatt επιπλέον το 2040-2050 για την παραγωγή ενέργειας στο peak time. (Δεκέμβριος - Φεβρουάριος 17:00-19:00) Αυτή τη στιγμή το ΗΒ παράγει 61GWh. Ήτοι μια αύξηση της τάξης του 30-50%. Και η ανάλυση συνέχιζε ότι φυσικά και δεν μπορεί να καλυφθεί με 10 νέους πυρηνικούς αντιδραστήρες, μιας και δεν θα χρειάζεται όλη αυτή η ενέργεια τον υπόλοιπο χρόνο. Οπότε χρειάζονται περίπου 13-16 νέα εργοστάσια αερίου με επένδυση περίπου 800μύρια στερλίνες το καθένα και υποδομή για αποθήκευση 10Gwatt. Κάτι παρόμοιο έχουν υπολογίσει και κάποιοι Ιάπωνες. Αν θέλουν να αντικαταστήσουν το 50% των αμαξιών τους με καθαρά ηλεκτρικά θέλουν 70%-100% περισσότερο ρεύμα από τώρα.
Apoll Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 8 Σεπτεμβρίου 2017 Κάτι παρόμοιο έχουν υπολογίσει και κάποιοι Ιάπωνες. Αν θέλουν να αντικαταστήσουν το 50% των αμαξιών τους με καθαρά ηλεκτρικά θέλουν 70%-100% περισσότερο ρεύμα από τώρα. Το κόστος είναι εξωφρενικό για όλες τις μεγάλες χώρες, πόσο μάλλον για χώρες όπως η Ελλάδα. 1
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Οι μπαταρίες ειναι πανακριβες. Δεν είναι κατάλληλες για αυτοκίνητα αν δεν αλλαξει η τεχνολογία τους. Και τα τελευταία 10 χρόνια δεν εχει αλλαξει. (οχι οτι εχει αλλαξει ριζικα τα τελευταία 30 χρόνια.. Ιδια αρχη λειτουργίας. Μικρες βελτιώσεις μονο). Οι μπαταρίες είναι ακριβές αλλά το κόστος πέφτει χρόνο με τον χρόνο. Το ότι τα Tesla δουλεύουν μια χαρά και έρχονται με εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων είναι απόδειξη της καταλληλότητάς τους. Οι χημείες βελτιώνονται κάθε χρόνο και ειδικά την τελευταία δεκαετία. Το περί 30 ετών είναι εντελώς γελοία δήλωση και απλά δείχνει ότι δεν έχεις επαφή με το αντικείμενο. Ενδεικτικά μπορείς να δεις στο link ότι οι περισσότερες χημείες είναι δεν είναι 20ετίας (χώρια τις μετέπειτα βελτιώσεις). http://batteryuniversity.com/learn/article/types_of_lithium_ion Επίσης σε μαζικη κλιμακα, θα εχουμε πάλι ολοι, χαρατσια, τελη κλπ. Αυτα αφαιρουνται τωρα ως κινητρο γιατι είναι πανάκριβα, μετα εννοείται οτι θα ξανα μπουν. Φόροι θα υπάρχουν πάντα. Δεν έχει σημασία αν κυκλοφορείς με άλογο ή διαστημόπλοιο οπότε δεν βλέπω γιατί το αναφέρεις ως επιχείρημα κατά των ηλεκτρικών. Οι μπαταρίες καθε χρονο πεφτουν. Δεν είναι μονο το πρόβλημα οτι πρεπει να τις αλλάξεις καποτε. Τον 1ο χρονο πχ μπορεί να έχεις αυτονομία 250χιλ και τον 2ο 220. Τον 3ο 180, και καποια στιγμη απλα βλέπεις οτι δεν σε βολευει πλεον. Έχεις δίκιο στο ότι οι μπαταρίες πέφτουν αλλά το πόσο πέφτουν δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα ψεύδη που διαδίδεις. Tesla battery degradation data: https://docs.google.com/spreadsheets/d/t024bMoRiDPIDialGnuKPsg/edit#gid=154312675 Ενδεικτικά, στον πρώτο χρόνο χάνουν περίπου το 5% και μετά κάνουν level-off. Όταν φτάσουν στο 90% θα έχουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στην πλάτη τους. Ουσιαστικά η Tesla έδειξε ότι με σωστό BMS και temp control οι μπαταρίες μπορούν να βγάλουν εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς να χάσουν σημαντικό ποσοστό χωρητικότητας. Και το καλό είναι ότι η NCA βελτιώνεται συνεχώς και σιγά σιγά βγαίνουν και άλλες χημείες στην αγορά οπότε τα πράγματα μόνο καλύτερα μπορούν να γίνουν. Συν θα ψάχνεσαι για φορτιστή.. Και τώρα ψάχνεσαι για βενζινάδικο (φθηνό κιόλας) αλλά δεν το κάνουμε θέμα. Όλα τα αυτοκίνητα έχουν ενσωματωμένους φορτιστές για να μπορείς να φορτίσεις κυριολεκτικά παντού. Οι ταχυφορτιστές (για μετακινήσεις εκτός πόλης) εγκαθίστανται με εκθετικούς ρυθμούς. Στα θετικά οι σταθμοί δωρεάν φόρτισης σε μαγαζιά, ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, κτλ. Αγνοείς εντελώς τον χαμό που γίνεται στον συγκεκριμένο τομέα. Τελος δεν λυνεις κανενα προβλημα για το περιβάλλον. Απλα μετατοπιζεις το πρόβλημα. Τα χημικα των μπαταριων τεράστιο πρόβλημα. Σε μαζικη κλιμακα πρέπει να τις επεξεργαστεις. Τοτε ομως το κόστος θα παει σε αστρονομίκη κλιμακα. Αυτό είναι μεγάλο ψέμα που πατάει πάνω σε κάποιες αλήθειες. Το πρόβλημα όπως το λες θα υπάρχει όσο υπάρχουν άνθρωποι. Από εκεί και πέρα η παραγωγή ενέργειας κεντρικά σε εργοστάσια είναι ΠΑΝΤΑ καλύτερη λύση από την παραγωγή της από εκατομμύρια σαράβαλα. Λόγο της κεντρικής παραγωγής έχουμε πολύ καλύτερη απόδοση άρα και χαμηλότερα ποσοστά μόλυνσης. Επιπλέον ο χειρισμός των ρύπων μπορεί να γίνει απείρως καλύτερα σε ένα μεγάλο εργοστάσιο (μέχρι και "μηδενισμός"). Τα "χημικά των μπαταριών" είναι πρόβλημα αλλά όχι τεράστιο και όχι στο ίδιο επίπεδο με την παραγωγή ορυκτών καυσίμων. Ουτε ισχύει αυτο που γράφτηκε παραπάνω οτι οταν αλλάξεις μπαταρίες θα εχει πεσει η τιμη. Μπορεί καλιστα να εχει ανεβει. Ποιο πιθανο ειναι μαλιστα αυτο. Αυξομειώσεις YoY προφανώς και θα υπάρξουν καθώς το κόστος εξαρτάτε από διάφορες πρώτες ύλες αλλά το trend είναι ξεκάθαρο. Οι τιμές πέφτουν συνέχεια. http://benchmarkminerals.com/lithium-ion-batteries-are-now-selling-for-under-140kwh-new-york-hears-on-benchmark-world-tour-2017/ https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/ https://www.scribd.com/document/337911353/How-Automakers-Can-Drive-Electrified-Vehicle-Sales-and-Profitability-McK Τώρα πως συμπεραίνεις εσύ το αντίθετο ο θεός και η ψυχή σου. Με απλα λόγια δεν ειναι τοσο απλοικα τα πράγματα οπως νομιζει ο μέσος άνθρωπος. Σε αυτό έχεις απόλυτο δίκιο (από την ανάποδη). Προσωπικά το βλέπω δύσκολο το ηλεκτρικό να αντικαταστησει τα υπολοιπα και σίγουρα οχι τα επόμενα 10 χρονια. Ποτέ κανένας δεν ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο. Πέρσι πουλήθηκαν περίπου 80 εκ. οχήματα παγκοσμίως. Ο παγκόσμιος στόλος πέρυσι ήταν περίπου 1,2 δις. Η παραγωγή ηλεκτρικών αυτή την στιγμή είναι σχεδόν σταγόνα στον ωκεανό και παρόλο που συνεχώς αυξάνεται η παραγωγή θα χρειαστούν δεκαετίες για να καθαρίσει ο στόλος. Btw, αυτό πρέπει να το έχει κατά νου όποιος θέλει να μιλήσει για "κατάρρευση" των δικτύων. Στις πόλεις για μικρα τυπου σμαρτ για αρχη και βλεπουμε. Το diesel είναι οντως οικονομικο. Κανείς δεν αγοράζει Smart και γενικά τα μικρά πόλης δεν πουλάνε αρκετά οπότε εκ του αποτελέσματος δεν είναι λύση. Το diesel είναι σκέτος θάνατος, ειδικά μέσα στις πόλεις και στην σκιά του σκανδάλου VW. ------------------------- Και τώρα που εμπεδώσαμε ότι πρακτικά τίποτα απ' όσα ισχυρίστηκες δεν είναι αλήθεια περιμένω να βγεις και να το παραδεχτείς δημόσια. Αν διαφωνείς κάπου εδώ είμαι να το συζητήσουμε. 2
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Εγώ πάλι άλλο δεν καταλαβαίνω. Επισήμως, έως τώρα, δεν κατασκευάζονται καταναλωτικά οχήματα στην Ελλάδα διότι δεν υπάρχουν τα ανάλογα χυτήρια για τη δημιουργεία των κραμμάτων για τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Με τα ηλεκτρικά οχήματα που δεν υπάρχει πλέον αυτό το εμπόδιο, τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση υπάρχει, ειδικά μέσω ΕΜΠ κ ΑΠΘ, μπαταρίες υψηλής εξειδίκευςης από τη sun στην Ξάνθη, κ πλήθος νέων παιδιών που θέλουν να μείνουν στον τόπο μας, γιατί κάποιο Έλληνας επιχειρηματίας δεν ασχολείται με την κατασκευή ελληνικών οχημάτων πόλης? Αυτοί οι άνθρωποι έχουν χρήματα για επενδύσεις, ας κάνουν κάτι... Το πρόβλημα της Ελλάδας ήταν πάντα πολιτικό/γραφειοκρατικό/συνδικαλιστ(ρ)ικό. Αν μπορεί η Αμερική και η Γερμανία να έχουν εργοστάσια συναρμολόγησης (ούτε καν καθαρής παραγωγής) με μισθούς δεκάδων χιλιάδων δολαρίων τον χρόνο κάθε χώρα μπορεί. Btw, στην Tesla ο Principal Motor Designer είναι Έλληνας (https://www.linkedin.com/in/konstantinos-laskaris-95b40a/) με πτυχίο από το ΕΜΠ. Οι μπαταρίες της Sunlight πάντως δεν ανταγωνίζονται LG/Samsung/Panasonic καθώς είναι πολύ πιο περίπλοκο προϊόν και δεν ξέρω αν θα μπορούσαν να έρθουν τέτοιου είδους επενδύσεις εδώ. Αυτό πάντως δεν είναι απαγορευτικός παράγοντας καθώς ένα Ελληνικό εργοστάσιο θα μπορούσε να εισάγει μπαταρίες (packs όχι απλά cells) από LG/Samsung/Panasonic όπως κάνουν και όλοι οι άλλοι. Μια γενικη παρατήρηση :Δεν κάνουμε εξετασεις εδω περα ώστε οτι γράφουμε να ειμαστε υποχρεομενοι να βαζουμε και link για οτιδήποτε διαφωνει καποιος. Ειδικότερα οταν αυτοι που τα ζητανε δεν βαζουν οι ιδιοι link παρα σε ελαχιστα. Οποιος πραγματικά ενδιαφέρεται, θα ψαξει μονος του και θα βρει τι ισχύει και τι οχι. Εκφέρεις δημόσιο λόγο αγαπητέ. Από την στιγμή που πας κόντρα σε κάτι το δικαιολογείς σε πρώτη φάση με τις σπουδές/εμπειρία που έχεις και σε δεύτερη φάση με πηγές. Από την στιγμή που κάποιος σε εγκαλεί οφείλεις να μπορείς να δικαιολογήσεις όσα λες, ειδικά όταν πάνε κόντρα σε αυτά που λένε πιο ειδικοί από εσένα. Διαφορετικά έχουμε μια κατάσταση όπου ο κάθε βλαμμένος γράφει αριστερά δεξιά ό,τι του κατέβει και γεμίζει το ίντερνετ με τόνους σαβούρα με αποτέλεσμα όταν ο απλός κόσμος ψάχνει κάτι πέφτει κατά 99% πάνω σε ψέματα και θεωρίες συνωμοσίας και όχι σε σοβαρές/επιστημονικές/τεκμηριωμένες απόψεις (ασχέτως αν είναι υπέρ ή κατά).
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 όλα αυτά από ότι φαίνεται με τα ηλεκτρικά είναι μπαρούφες! οι περισσότεροι Έλληνες τουλάχιστον κάνουν 10-15000χιλ το χρόνο και αυτά τα χρήματα για τις μπαταρίες και τις φορτίσεις είναι ασύμφορα!! ακόμα και οι απλές μπαταρίες που φοράει το κάθε αυτοκίνητο δεν πέφτουν οι τιμές το ίδιο θα συμβεί και με αυτές! αν ήταν τόσο συμφέρον η αγορά των ηλεκτρικών ο κόσμος θα τα αγόραζε.. αντί αυτού όμως αυτό που βλέπω είναι πως προσπαθούν να τα επιβάλουν με την μελλοντική απαγόρευση των άλλων! Από που φαίνεται ότι είναι μπαρούφες; Από τα ψέματα και τις ανακρίβειες που γράφουν μη σχετικοί άνθρωποι και πιστεύουν οι υπόλοιποι χωρίς να το ψάξουν έστω για 5 δευτερόλεπτα; Τα συμπεράσματα που βγάζεις για τις μπαταρίες και τα κόστη φόρτισης είναι ότι να 'ναι και είμαι σίγουρος ότι δεν ξέρεις καν γιατί τα πιστεύεις και γιατί τα λες και παραέξω. Ο κόσμος πάντως μια χαρά αγοράζει ηλεκτρικά και η παραγωγή/ζήτηση είναι συνεχώς αυξανόμενη. Το γιατί χρειάζονται οι παρεμβάσεις για την γρήγορη υιοθέτηση τους είναι πολύ μεγάλο θέμα αλλά δεν νομίζω ότι σε ενδιαφέρει καν να το συζητήσουμε.
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Συν την πολιτική της Αμερικής, που μπορει να την κανει επειδή ειναι πλουσια χωρα, με τεραστιες φοροαπαλαγες που κανουν σε πολλες περίπτωσεις φθηνότερο το τεσλα απο συμβατικα. Στον πλανήτη όμως ουτε το 1% δεν εχει τετοια εισοδήματα και χώρα να μπορει να επιδοτει τοσο πολυ). Η μέση τιμή πώλησης ενός Tesla είναι 95000-100000 δολάρια. Η απαλλαγή για την οποία συζητάνε οι περισσότεροι στην Αμερική (η οποία btw είναι διαθέσιμη σε οποιαδήποτε εταιρία πουλάει ηλεκτρικά) είναι 7500 δολάρια. Όπως καταλαβαίνεις πιο πολύ είναι ψυχολογικός ο παράγοντας. Στο Model 3 βέβαια που έχει περίπου τη μισή μέση τιμή πώλησης το κίνητρο θα είναι μεγαλύτερο αλλά ελάχιστοι θα το εκμεταλλευθούν καθώς σύντομα ξεκινάει το phase-out. Στην Ευρώπη η 1η χώρα σε ηλεκτρικα ανα κατοικο, πρεπει να είναι η Νορβηγία, που είναι... απλα πολυ πλουσια. Στις μεσαιες χωρες, βαλε Βουλγαρία, Τσεχία, Τουρκία κλπ τι ποσοστό έχουν τα ηλεκτρικά και γιατί αφου δεν ειναι για πλουσιους και εκκεντρικους (αυτη τη στιγμη) ? Αυτή την στιγμή τα ηλεκτρικά καλύπτουν την μεσαία και ακριβή κατηγορία γι' αυτό και δεν τα βλέπεις σε πιο φτωχές χώρες (αν και υπάρχουν στα γκαράζ των πιο πλουσίων). Επίσης, το δίκτυο ταχυφορτιστών είναι εκτεταμένο στην βόρεια Ευρώπη και σχεδόν ανύπαρκτο στις υπόλοιπες χώρες και συμβάλει στην αρνητική ψυχολογία και υιοθέτηση. Στοιχεία για τις χώρες, τα ποσοστά και τα μοντέλα μπορείς να δεις στα παρακάτω. http://www.ev-volumes.com/country/total-euefta-plug-in-vehicle-volumes-2/ http://carsalesbase.com/european-sales-2016-ev-phev-segments/ http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/ICCT_Pocketbook_2016.pdf Υποψιν. Δεν ειμαι καθόλου εναντίον του ηλεκτρικού. Οταν ειμουν παντελος ασχετος ειμουν 100% υπέρ. Απο οταν διαβασα αρκετα και μετα, κραταω μια πισινη.. Το θέμα είναι ότι την κρατάς βασιζόμενος σε λανθασμένα στοιχεία. nai. κυρίως μπαταρίες LiFePo4 χρησιμοποιώ και αυτές συνήθως χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα ,αλλά έχω προμηθευτή και δοκιμάσει μπαταρίες διαφόρων χημειών λιθίου, με τα υπέρ και τα κατά κάθε χημείας. Ξέρω ότι έκλεισαν πολλά εργοστάσια στην κίνα όταν είχαν υψηλές τιμές , πιστεύω ότι λόγο της αυξημένης τιμής έμεναν στο ράφι! για ένα δυο χρόνια ! το κύριο μειονέκτημα των μπαταριών λιθίου ,είναι η πολύ εύκολη γήρανση ανάλογα με τη χημεία ,χάνουν χωρίς καν να την χρησιμοποιήσεις 5-15% κάθε χρόνο της αρχικής τους χωρητικότητας. Στα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται NCA/NMC χημείες αρχικά. Η GM αγοράζει από την LG γύρω στα $130/kWh (cell price) ενώ η Tesla χωρίς να έχει ενσωματώσει την παραγωγή της Panasonic στη GF παίζει αρκετά παρακάτω. Τα ποσοστά degradation που αναφέρεις είναι εκτός πραγματικότητας ξανά. Από την στιγμή που είσαι ερασιτέχνης γιατί το παίζεις επαγγελματίας και δεν διαβάζεις καν τα links που σου παραθέτουμε; Η εμμονή σου με το batteryuniversity πάντως είναι προβληματική. Αν θες να το παίζεις ειδικός ξεκίνα να παραθέτεις papers αλλιώς απλά θα γίνεσαι ρεζίλι παίζοντας την ίδια κασέτα κάθε φορά.
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Άκουγα σήμερα στο BBC R4 την έρευνα του National Grid σχετικά και τα ηλεκτρικά αμάξια. Το κόστος υποδομής για την υποστήριξη 25,000,000 αυτοκινήτων είναι τεράστιο. Θα χρειαστούν περίπου 20-30Gwatt επιπλέον το 2040-2050 για την παραγωγή ενέργειας στο peak time. (Δεκέμβριος - Φεβρουάριος 17:00-19:00) Αυτή τη στιγμή το ΗΒ παράγει 61GWh. Ήτοι μια αύξηση της τάξης του 30-50%. Και η ανάλυση συνέχιζε ότι φυσικά και δεν μπορεί να καλυφθεί με 10 νέους πυρηνικούς αντιδραστήρες, μιας και δεν θα χρειάζεται όλη αυτή η ενέργεια τον υπόλοιπο χρόνο. Οπότε χρειάζονται περίπου 13-16 νέα εργοστάσια αερίου με επένδυση περίπου 800μύρια στερλίνες το καθένα και υποδομή για αποθήκευση 10Gwatt. Και σαν ψάρι τσίμπησες χωρίς να το ψάξεις; Αν έμπαινες στον κόπο να ψάξεις το θέμα θα έβλεπες ότι το National Grid έβγαλε ανακοίνωση για αυτό ακριβώς που λες επειδή όλοι οι, και καλά, δημοσιογράφοι βγήκαν στην γύρα με τα clickbaits ψάχνοντας κορόιδα. Would it mean we have to build “ten new nuke plants”? Ten nuclear power stations, each of 3.2 GW generation, could supply annually; nearly enough electricity to meet GBs current annual demand, or ten times what would be required for the annual EV demand in 2040 for our Two Degrees scenario, or about five times the 2040 annual EV demand in our High EV analysis. In reality you would not build 10 nuclear stations just to meet the highest half hour of demand in the year. It is worth noting that in the High EV sensitivity, which is the one most often quoted by the media, there are no nuclear plants in 2050. The peak demand is met with a combination of more flexible electricity generation sources with the predominate one being gas. http://fes.nationalgrid.com/media/1264/ev-myth-buster-v032.pdf Σε πιάσανε κορόιδο φίλε μου. Το κόστος είναι εξωφρενικό για όλες τις μεγάλες χώρες, πόσο μάλλον για χώρες όπως η Ελλάδα. Ξέρεις πόσο κοστίζει η παραγωγή ορυκτών καυσίμων και πόσους θανάτους προκαλεί η μόλυνση από αυτά; Ενδεικτικά, μόνο οι επιδοτήσεις που δίνονται στις εταιρίες που ασχολούνται με τα ορυκτά καύσιμα ανέρχονται στα 5 ΤΡΙΣ τον χρόνο. Χώρια η μόλυνση, τα προβλήματα υγείας και οι θάνατοι που προκαλούν. Το κόστος δεν είναι καθόλου μεγάλο όταν τα υπολογίσεις όλα.
grayden Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Δημοσ. 9 Σεπτεμβρίου 2017 Άσε, μην το ψάχνεις. Πιο εύκολα θα πείσεις μάρτυρα του Ιεχωβά να αλλάξει θρησκεία αντί Teslaκιδες ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμα δεν είναι έτοιμα. Για κάποιο λόγο νομίζουν ότι την βρίσκουμε με την μυρωδιά των καυσαερίων του σαράβαλου μπροστά που έχει 30 χρόνια να περάσει ΚΤΕΟ. Δυσκολεύονται να καταλάβουν ότι όσο πιο γρήγορα αποδεκτής τα προβλήματα μιας πολύ υποσχόμενης τεχνολογίας, τόσο πιο γρήγορα και σωστά θα λυθούν, και τόσο πιο ανώδυνη θα είναι για εμάς η αλλαγή όταν οι πολιτικοί θα ψηφίζουν νόμους με βάση το πολιτικό τους όφελος. Νομίζουν πως αν λες ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, αυτά θα εξαφανιστούν μαγικά όταν φτάσει η ώρα που πάρουν στα χέρια τους ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ότι κυκλοφορούν ήδη και καλύπτουν τις ανάγκες ακατομυρίων δείχνει ότι είναι ήδη έτοιμα. Αυτό που λείπει περισσότερο απ' όλα είναι να καλυφθεί η χαμηλή κατηγορία τιμής με κάτι που έχει αυτονομία τουλάχιστον 300 χλμ. Οι νέες χημείες απλά θα αυξήσουν την ποικιλία στην αγορά και θα ρίξουν τις τιμές, δεν θα δεις κάτι θεαματικό στην επόμενη δεκαετία. Από εκεί και πέρα η αναγνώριση των προβλημάτων δεν γίνεται διαδίδοντας ψέματα ή ανακρίβειες όπως γίνεται μονίμως από συγκεκριμένα άτομα σε κάθε θέμα στο insomnia.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα