Προς το περιεχόμενο

a5000 στα 349 ευρώ , αξίζει για αρχιτεκτονική φωτογραφία?


stelrp

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλημέρα στο φόρουμ,

Για χρόνια είχα μια olympus 8080 wide zoom 28-105, αλλά μου θόλωσε ο φακός και τελευταία βολεύομαι με κινητά mi5, samsung s7 klp, που έχουν καλή φωτογραφία και σχετικά ευρυγώνιο φακό.

Έχει όμως αρχίσει να με κουράζει η έλλειψη zoom (αν και κάνω συχνά crop λόγω των πολλών megapixel), η ύπαρξη θορύβου, το ανεπαρκές φλας, η έλλειψη ois κλπ.

 

Ο στοκ φακός της a5000 που λέει 16-50 είναι αντίστοιχης κλίμακας με τα κλασσικά 28mm, 35mm, 50mm που λέμε στις συμβατικές slr?

Δεν με ενδιαφέρει τόσο το βίντεο (ξέρω για τη υπερθέρμανση), τραβάω fhd, από το κινητό μου φτάνει.

Για τη δουλειά, με ενδιαφέρει η λεπτομέρεια, η καθαρότητα των λήψεων, το να είναι οι ευρυγώνιες λήψεις χωρίς καμπύλες (όπως στο κινητό), να είναι φωτεινό και σταθερό το κάδρο στο zoom (έστω των 50mm).

 

Δεν θα πάρω άλλους φακούς ακόμα, θέλω κάτι να χωράει στο χέρι ή στη τσέπη.

 

Αξίζει το σετάκι της α5000 με τον Κιτ φακό 16-50 στα 349ε (τόσο έχει στο κότσο, στα Sony Center, και αλλού) ? Έχει παίξει σε χαμηλότερη τιμή παλιότερα ?

 

Σε σχέση με την rx100 τί λέτε ?

 

Δεν θέλω να δώσω πάνω απο 300-400€ γιατί πρόκειται να κάνω καθημερινή βαριά χρήση.

Επεξ/σία από stelrp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οτι φακο κ να βαλεις στην A5000 θα υπολογιζεις την εστιακη αποσταση του φακου x1.5. Δηλ ο 16-50 σε αναλογια FF ειναι 24-75. Κατα τα αλλα ο φακος ειναι αρκετα οξυς στο κεντρο και τιμιος στα ακρα. Βεβαια στα 16mm εμφανιζει αρκετη παραμορφωση, αλλα αν τραβας jpg η μηχανη το διορθωνει αυτοματα. Αν θελεις ομως την μεγιστη ποιοτητα σιγουρα θα χρειαστει να τραβας raw κ να δουλευεις Lightroom κ να παρεις καλυτερο φακο ειδικα για αρχιτεκτονικη οπου ενας 10-18 βολευει πολυ καλυτερα ή πχ ενας σταθερος prime 12mm

Επεξ/σία από teobot
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Σε σχέση με την rx100 τί λέτε ?

 

την ιδια απορια εχω κι εγω και συγκεκριμενα με την rx ιι

H rxii ξεφεύγει σε λεφτα , έλεγα να δώσω 300-400 περίπου, αξίζει η rx100 , βγάζει καλές φωτογραφίες ευρυγώνιες με ίσιες ακμές στα κτίρια ή να πάω στην α5000?

Πάντως τα κινητά αν υπάρχει καλός φωτισμός, βγαζουν καλες ευρυγώνιες

Επεξ/σία από stelrp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Stelrp,

Όταν λες συμβατικές DSLR τι εννοείς; Τις Full Frame; Από την άποψη ότι ο αισθητήρας τους έχει κληρονομήσει τις διαστάσεις (και άρα την αναγωγή σε εστιακές αποστάσεις) του φιλμ, ναι είναι συμβατικές. Αλλά από την άποψη της αγοράς δεν είναι διότι απεθύνονται στο hi-end κομμάτι, δεδομένου ότι τυπικά κοστίζουν πάνω από 1500 ευρώ χωρίς φακό. Αν λοιπόν εννοείς αυτές, τότε και μόνο τότε ισχύει ο κανόνας ότι για να έχεις το ίδιο ευρυγώνιο κάδρο στην Sony a5000 σε σχέση με μια Full Frame DSLR, τότε ο φακός της θα πρέπει να είναι στο 1 / 1,5 (ή 0,667) της αντίστοιχης εστιακής απόστασης σε μια Full Frame μηχανής. Δηλαδή, στα 16mm εστιακή απόσταση στη SONY θα έχεις το ίδιο ευρυγώνιο κάδρο με αυτό μιας Full Frame στα 24mm.

Όσον αφορά τη σύγκριση της a5000 με οποιαδήποτε compact της σειράς RX100, απλά ξέχασέ το. Η SONY a5000 έχει καλύτερη ποιότητα εικόνας. Για σύγκριση με smartphone, ούτε λόγος να γίνεται.

Όμως, δεν είναι χωρίς μειονεκτήματα, και αυτά είναι αρκετά κατά τη γνώμη μου:

- Κακή οθόνη. Ρίξε μια ματιά στις αντίστοιχες οθόνες π.χ. μιας entry level mirrorless της Panasonic και θα καταλάβεις τι εννοώ (και δεν αναφέρομαι μόνο στην απουσία touch screen που παρέχουν οι τελευταίες). Η μέρα με τη νύχτα. Δεν έχει που δεν έχει σκόπευτρο, θα σε δυσκολέψει, ειδικά στην αρχιτεκτονική φωτογραφία που συχνά γίνεται συχνά κάτω από συνθήκες έντονου φωτισμού.

- Χειριστήρια: Σχεδόν τα πάντα γίνονται από το μενού δεδομένου ότι δε διαθέτει αξιόλογα φυσικά χειριστήρια. Αυτό είναι μη αποδεκτό για σοβαρή φωτογραφία, ίσως όχι τόσο μεγάλο πρόβλημα για αρχιτεκτονική φωτογραφία.

- Φλας. Απλά ξέχασέ το. Βασίζεται στο ενσωματωμένο. Δεν υπάρχει καν hot sue. To ενσωματωμένο φλας καλύπτει κάπου 4 μέτρα χρήσιμης απόστασης, όταν η φτηνότερη DSLR καλύπτει 12 μέτρα.

- Συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Δεν τα πάει κι άσχημα. Σαφώς ανώτερη, ακόμα και από τις περισσότερες premium compact. Αλλά δε φτάνει τα επίπεδα όχι μόνο μιας σημερινής DSLR στα 400 ευρώ περίπου, αλλά ακόμα και πολλών μηχανών με μικρότερο αισθητήρα (m4/3).

- Απουσία φορτιστή. Βασίζεσαι στην on-camera φόρτιση της μπαταρίας. Οπότε, αν δεν έχεις δεύτερη μπαταρία, δε γίνεται να φορτίζεις τη μια όταν χρησιμοποιείς την άλλη.

- Απουσία weather sealing, ιδιαίτερα χρήσιμο για φωτογράφιση εξωτερικών χώρων / τοπίων. Δυστυχώς αυτο το χαρακτηριστικό κοστίζει. Σε DSLR θα το βρεις από κάτι λιγότερο από 500 ευρώ (Pentax K-50), σε mirrorless αρκετά παραπάνω.

Το χειρότερο είναι ότι η σκόνη μπαίνει για πλάκα, ακόμα και χωρίς σκληρή χρήση τόσο στο φακό όσο και στον αισθητήρα. Θα το δεις με λήψη φωτογραφιών με μικρά διαφράγματα.

- On camera post processing. Άγνωστα πράγματα για τη SONY αυτά. Πρέπει να τα πληρώσεις χωριστά για τα βάλεις μέσω μιας εφαρμογής. Και ok, υπάρχουν τα προγράμματα επεξεργασίας εικόνας αλλά προσωπικά μου φαίνεται γυφτιά μια μηχανή των 349 ευρώ να ζητά επιπλέον χρήματα για να βάλει 3 – 4 βασικές λειτουργίες post processing.

- Επισκόπηση φωτογραφιών. Μεγάλος πόνος. Όχι τόσο λόγω της κακής οθόνης αλλά λόγω του άθλιου τρόπου που γίνεται zoom.

Γενικά πάντως, είναι μια μηχανή που αξίζει τα λεφτά της στην τιμή αυτή, κυρίως λόγω του συνδυασμού μικρού μεγέθους με μεγάλο αισθητήρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 https://www.eglobalcentral.eu/cameras/compact-cameras/s0ny-en/?items_per_page=96

 

Πάνω από τη a5000 υπάρχουν οι a6000/a5100 και οι δύο έχουν το ίδιο σύστημα εστίασης και παρακολουθήσεις κίνησης με κλείδωμα της εστίασης καθώς και αναβαθμισμένο βίντεο και στα τρία αυτά χαρακτηριστικά είναι νύχτα μέρα σε σχέση με τη a5000.

Η a6000 διαθέτει evf ενώ η a5100 μόνο την οθόνη η οποία όμως έχει κάποιες δυνατότητες αφής βασικά για ότι έχει να κάνει με βίντεο περιορισμένης λειτουργικότητας δηλαδή.

Όλοι οι φακοί παρουσιάζουν παραμόρφωση ιδιαίτερα οι zoom και οι wide αλλά διορθώνονται με λογισμικό στη μηχανή για jpg είτε με λογισμικό για post processing  http://www.photozone.de/sony-alpha-aps-c-lens-tests/842-sony1650f3556oss?start=1

 

Για μένα δεν υπάρχει η a5000 σαν κάμερα με τέτοια διαφορά σε σχέση με τις άλλες δύο.

Η rx100 m3 με αισθητήρα μιας ίντσας είναι εξαιρετική περίπτωση όταν θέλεις να την έχεις πάνω σου όσο το δυνατόν περισσότερο αλλά δεν σε πειράζει το μειωμένο bokeh σε σχέση με μια μεγαλύτερου μεγέθους αισθητήρα aps-c  http://gadgetstouse.com/wp-content/uploads/2014/04/sensor-size.jpg κατά τα άλλα για φωτογράφηση πάντα σε σχέση με το kit φακό δεν έχει μεγάλη διαφορά λόγω μεγαλύτερης φωτεινότητας της μικρής f/1.8 έναντι f/3.5 και εμφανώς ποιοτικότερου φακού carl zeiss.

Λογικά δίχως προοπτική ενός μελλοντικού δεύτερου φακού μόνο το bokeh θα με πήγαινε σε κάτι μεγαλύτερο και ίσως η μεγάλη εκτύπωση αλλά εννοώ πραγματικά μεγάλη όχι μια σε A3.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οτι φακο κ να βαλεις στην A5000 θα υπολογιζεις την εστιακη αποσταση του φακου x1.5. Δηλ ο 16-50 σε αναλογια FF ειναι 24-75. Κατα τα αλλα ο φακος ειναι αρκετα οξυς στο κεντρο και τιμιος στα ακρα. Βεβαια στα 16mm εμφανιζει αρκετη παραμορφωση, αλλα αν τραβας jpg η μηχανη το διορθωνει αυτοματα. Αν θελεις ομως την μεγιστη ποιοτητα σιγουρα θα χρειαστει να τραβας raw κ να δουλευεις Lightroom κ να παρεις καλυτερο φακο ειδικα για αρχιτεκτονικη οπου ενας 10-18 βολευει πολυ καλυτερα ή πχ ενας σταθερος prime 12mm

Επειδη εχω τον 16-50 ειναι παρα πολυ βολικος και τιμιος...αλλα τον δουλευω αποκλειστικα πανω απο τα 20mm.

 

Απο εκει και κατω δεν βλεπεται ακομα και με την διορθωση στο Lightroom.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην 8080 της olympus που έχω ήδη, οι γραμμές είναι απολύτως ευθείες στα 28mm. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το bokeh , θέλω καθαρά ίσια θέματα, κτίρια φωτογραφίζω και αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, οποιαδηποτε παραμόρφωση (ακόμα και στυλιστική) δεν είναι επιθυμητή για μένα.

 

Μήπως να πάω σε nikon d3400 με το Κιτ 18-55 που είναι επίσης σε προσφορά από το you.gr στα 379 ευρώ ?

 

Σε τί αντιστοιχεί το 18-55 σε αυτή την περίπτωση? Εμένα μου χρειάζεται ευρυγώνια φωτογραφία ΜΕ ΊΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΠΥΛΩΣΕΙΣ στα κλασσικά 28mm των SLR μηχανων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι καμπύλες είναι ευθείες μέχρι που κάποιος μαθαίνει τι είναι τα barrel και pincusion distortion και τότε τα βλέπεις παντού, ιδίως σε φωτογραφία γραμμικών μοτίβων.

Πληροφοριακά, ο κιτ φακός AF-P 18-55mm VR της Nikon είναι εξαιρετικός φακός κατά τη γνώμη μου. Προσοχή εδώ γιατί συχνά, στην τιμή που αναφέρεις δίνουν τον AF-P 18-55 χωρίς VR, δηλαδή χωρίς σταθεροποίηση. Πάρε τον VR. O φακός αυτός έχει barrel distortion σε εστιακή απόσταση 18mm αλλά υπάρχει επιλογή αυτόματης διόρθωσης στο μενού της μηχανής (Auto Distortion Control). Ο φακός 16-50mm της SONY έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα distortion στα 16mm που αν και αντιρροπίζεται κατά το αυτόματο output σε JPEG, το τίμημα είναι κόψιμο του κάδρου στα άκρα. Όσο μεγαλύτερο το distortion τόσο μεγαλύτερο το κόψιμο του κάδρου. Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις συγκρίνοντας ορισμένα RAW της Sony με τα αντίστοιχα JPEG σε γραμμικά μοτίβα ή ορίζοντα (αναλόγως πάντα και με τη γωνία υπό την οποία φωτογραφίζεις).

Η Nikon D3400 είναι ξεκάθαρα πιο ολοκληρωμένη επιλογή τόσο από τη Sony α5000 όσο και από τις Sony της σειράς RX100. Αν δεν είναι πολύ σημαντικό το μέγεθος της μηχανής για σένα, μην το σκέφτεσαι καθόλου. Έχω ιδία εικόνα από D3300, Sony a5000 και Sony RX100 mark III. Και σε διαβεβαιώ ότι αν και το μέγεθος και η φορητότητα της μηχανής για μένα είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας χρηστικότητας, αν έπρεπε να διαλέξω μια από αυτές θα διάλεγα τη Nikon με κλειστά μάτια. Η μηχανή αυτή θα σου δώσει επίσης και μια αξιόλογη σειρά on-camera post processing επιλογών σε περίπτωση που δε θες να μπλέξεις με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας. Αλλά και όσον αφορά το software, επειδή έχω δουλέψει και το Capture NX-D της Nikon και το Image Data Converter της SONY, θεωρώ ότι το πρώτο είναι διαμάντι για εξαγωγή λεπτομερειών από τα RAW data ενώ το δεύτερο πολύ υποδεέστερο.

Τώρα, το 18-55mm δίνει παρόμοιο κάδρο με ένα φακό 28-85mm περίπου σε Full Frame αισθητήρα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι καμπύλες είναι ευθείες μέχρι που κάποιος μαθαίνει τι είναι τα barrel και pincusion distortion και τότε τα βλέπεις παντού, ιδίως σε φωτογραφία γραμμικών μοτίβων.

Πληροφοριακά, ο κιτ φακός AF-P 18-55mm VR της Nikon είναι εξαιρετικός φακός κατά τη γνώμη μου. Προσοχή εδώ γιατί συχνά, στην τιμή που αναφέρεις δίνουν τον AF-P 18-55 χωρίς VR, δηλαδή χωρίς σταθεροποίηση. Πάρε τον VR. O φακός αυτός έχει barrel distortion σε εστιακή απόσταση 18mm αλλά υπάρχει επιλογή αυτόματης διόρθωσης στο μενού της μηχανής (Auto Distortion Control). Ο φακός 16-50mm της SONY έχει πολύ μεγάλο πρόβλημα distortion στα 16mm που αν και αντιρροπίζεται κατά το αυτόματο output σε JPEG, το τίμημα είναι κόψιμο του κάδρου στα άκρα. Όσο μεγαλύτερο το distortion τόσο μεγαλύτερο το κόψιμο του κάδρου. Αυτό μπορείς εύκολα να το διαπιστώσεις συγκρίνοντας ορισμένα RAW της Sony με τα αντίστοιχα JPEG σε γραμμικά μοτίβα ή ορίζοντα (αναλόγως πάντα και με τη γωνία υπό την οποία φωτογραφίζεις).

Η Nikon D3400 είναι ξεκάθαρα πιο ολοκληρωμένη επιλογή τόσο από τη Sony α5000 όσο και από τις Sony της σειράς RX100. Αν δεν είναι πολύ σημαντικό το μέγεθος της μηχανής για σένα, μην το σκέφτεσαι καθόλου. Έχω ιδία εικόνα από D3300, Sony a5000 και Sony RX100 mark III. Και σε διαβεβαιώ ότι αν και το μέγεθος και η φορητότητα της μηχανής για μένα είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας χρηστικότητας, αν έπρεπε να διαλέξω μια από αυτές θα διάλεγα τη Nikon με κλειστά μάτια. Η μηχανή αυτή θα σου δώσει επίσης και μια αξιόλογη σειρά on-camera post processing επιλογών σε περίπτωση που δε θες να μπλέξεις με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας. Αλλά και όσον αφορά το software, επειδή έχω δουλέψει και το Capture NX-D της Nikon και το Image Data Converter της SONY, θεωρώ ότι το πρώτο είναι διαμάντι για εξαγωγή λεπτομερειών από τα RAW data ενώ το δεύτερο πολύ υποδεέστερο.

Τώρα, το 18-55mm δίνει παρόμοιο κάδρο με ένα φακό 28-85mm περίπου σε Full Frame αισθητήρα.

Οι πληροφορίες που δίνεις είναι πολύ κατατοπιστικές ! Ευχαριστώ πολύ, μάλλον θα πάρω την Νικον. Βρίσκω εξάλλου πολλά φθηνά παρελκομενα από θήκες, φλας, φακούς, νικον ή συμβατούς κυριως.

Γιατί εκτός από το σώμα παίζει σπουδαίο ρόλο και ο φακός !

 

Υπάρχει κάποια άλλη αξιόλογη πρόταση σε αυτά περίπου τα χρήματα ?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για αρχιτεκτονική φωτογραφία τα 28mm ίσως (και μάλλον έτσι είναι!) δεν είναι η σωστότερη επιλογή - λογικά θέλεις μεγαλύτερη γωνία και εφόσον αλλάζεις κάμερα να πήγαινες με γνώμονα το κατάλληλο φακό για τη χρήση που αναφέρεις http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/best-wide-angle-lens-1307770/2  και μετά επιλέγεις σώμα.

Παράδειγμα η νέα canon eos 200d https://www.youtube.com/watch?v=j631je5VBhY&t=0s ότι πρέπει για αρχάριους που δεν ενδιαφέρονται για κινούμενα θέματα με έναν φακό Canon EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM. http://kenrockwell.com/canon/lenses/10-18mm.htm

Δεν υπάρχει περίπτωση να βρεις φακό ακόμα και σε τριπλάσιο κόστος με μηδενική παραμόρφωση (τη διορθώνει η κάμερα αυτόματα) ή και την ίδια λεπτομέρεια στο κέντρο και στη περιφέρεια της εικόνας όσο και να παίξεις το διάφραγμα μεταξύ f8-f11 (το διορθώνει αυτόματα κάπως με sharpening ή εσύ μετά τη λήψη στο post processing).

 

Σχετικά με sharpening και διόρθωση της παραμόρφωσης δες σε κινητά 

https://itunes.apple.com/us/app/darkroom-photo-editor/id953286746?mt=8

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.niksoftware.snapseed

 

Για canon & nikon φακούς υπολόγισε 1,6 και 1,5 πολλαπλασιαστή.αυτό γιατί είναι διαφορετικά τα μεγέθη των δύο aps-c αισθητήρων μεταξύ τους βλέπε http://img-2.gizmag.com/camera-sensor-size-12.jpg?auto=format%2Ccompress&ch=Width%2CDPR&fit=max&h=700&q=60&w=700&s=7d3db1ce98cdec55e9602abe1ac041bc

Επεξ/σία από thepoint
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως λέει και ο φίλος thepoint, ο ευρυγώνιος φακός είναι σημαντική παράμετρος στην αρχιτεκτονική φωτογραφία και είναι λογικό ότι πέραν του κιτ φακού θα ανακαλύψεις ότι χρειάζεσαι και ένα πιο ευρυγώνιο, με εστιακές αποστάσεις που θα ξεκινούν από 10 ή 11mm. Απλά το ερώτημά σου είχε σχέση με το σώμα.

Η Canon 200D είναι μια χαρά μηχανή και σε κάθε περίπτωση πολύ καλύτερη από τη Sony a5000 αν και σε αυτή την κατηγορία τιμής (665 ευρώ) αρχίζουν να σοβαρεύουν τα πράγματα από πλευράς ανταγωνισμού, τόσο από τη Nikon με την καλύτερη κατά τη γνώμη μου D5500, όσο και από τη Sony και άλλες εταιρείες.

Η Nikon στα 400 ευρώ κατά τη γνώμη μου δεν έχει αντίπαλο όσον αφορά την ποιότητα εικόνας στατικών θεμάτων, και το λέω αυτό έχοντας εξετάσει ο ίδιος συγκριτικά εικόνες με το ίδιο θέμα από Nikon D3300 σε σύγκριση με την ακριβότερη Canon 700D με παρόμοιους κιτ φακούς 18-55. Πολύ γενικά στην ίδια κατηγορία τιμής θα προτιμήσει κανείς την Canon αν το βίντεο ή η εστίαση από Live Screen είναι σημαντικά πράγματα ή προφανώς αν έχει ήδη φακούς Canon. Ο ελαφρά μεγαλύτερος πολλαπλασιαστής (crop factor) που έχει η Canon οφείλεται στο γεγονός ότι οι αισθητήρες της είναι ελαφρά μικρότεροι από ότι της Nikon (μιλάμε πάντα για APS-C που έχουν όλες οι DSLR σε αυτή την κατηγορία τιμής).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ να ρωτήσω κάτι, η a5000 για 1η κάμερα είναι καλή? θα με βοηθήσει να "μάθω"?
 

 

On Topic: Αν μπορείς δες και την 750d την έχει ο κωτσόβολος στα 550 (Πονάνε τα +200 αλλά αν μπορείς να τα δώσεις αξίζει)!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Βρίσκω πολλά την κατηγορια των 600 ευρώ για τη χρήση που τη θέλω. Βλέπω ακριβους φακούς στα παραπάνω λινκ, η μηχανή μου θα ταλαιπωρηθεί στα εργοτάξια, η παλια μου olympus 8080 έβγαλε μύκητες στο φακό από την υγρασια, οι φωτογραφίες της ήταν μια χαρά και η ευρυγώνιος φακός απο 28-105 ότι πρέπει για τη δουλειά μου. Και μιλάμε για μια μηχανή από το 2004 που άντεξε ως το 2017!

 

για αυτό και ξεκίνησα ψάχνοντας από την α5000. Η νικον στα 379 είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή. Το ερώτημα μου είναι οι φωτογραφίες που θα παίρνω σε jpg, θα είναι ίσιες όπως στην 8080, στο samsung s7?

Πήρα ένα ,xiaomi redmi 4a και βγάζει ευρυγώνιες καθαρότατες φωτογραφίες με ίσιες ακμές κτιρίων. (Με κάποιους συμβιβασμούς ποιότητας).

 

Δεν θέλω να μπλέξω με raw ,lightroom klp. Μια μηχανή να κάνει τη δουλειά της θέλω , απλά θέματα φωτογραφίζω, να είναι μικρή και αποτελεσματική.

 

Ψάχνοντας βρήκα και αυτή :

https://www.skroutz.gr/s/6360944/Panasonic-Lumix-DMC-GF7-Kit-12-32-Asph-Mega-O-I-S.html

 

Έχει stabilizer? από φακό γνώμες ?

Επεξ/σία από stelrp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εαν η ποιοτητα της 8080 ηταν ικανοποιητικη για εσενα τοτε δεν εχει σημασια να σηζηταμε για λεπτομερειες barrel distortion κλπ.

 

Τα 28mm δεν θεωρειται με τιποτε ευρυγώνιος και τα 24mm ειναι ακομη κι αυτα οριακα εαν μιλαμε για αρχιτεκτονικη φωτογραφια απο πολυ κοντα αλλα υποψιαζομαι οτι μιλας για απλες φωτογραφικες αποτυπωσεις χωρις ιδιαιτερες απαιτησεις και μονο η υπερβολικη εμφανης παραμορφωση ειναι το προβλημα κατι που θα συναντησεις σημερα σχεδον μονο στις φθηνες action cam σε τετοιο βαθμο.

 

Εαν μιλας για εργοταξιο επειδη ξερω τον τομεα τοτε οτιδηποτε μεγαλομεσαιο σε ογκο αποτελει προβλημα. Θα πηγαινα σαφεστατα σε premium compact κατηγορια. Εαν δεν χρειαζεσαι μεγαλο zoom τοτε μια Lumix LX100 ή μια Sony RX100 ειναι μια χαρα. Εαν θελεις και μεγαλυτερο zoom τοτε μια Lumix TZ100 ειναι βολικη και καλη επιλογη. Ολες με πολυ καλυτερη ποιοτητα σε σχεση με την 8080 αλλα και γενικα.

 

Σε καθε περιπτωση την ποιοτητα της 8080 θα την βρεις παντου σημερα, ακομη και στις μικρες φθηνες compact.

 

Οσον αφορα τους μυκητες αυτοι μπορει να δημιουργηθουν παντου ακομη και στους καλυτερους φακους. Ειναι προσωπικό σου λαθος απο αποθηκευση της μηχανης σε σκοτεινα και υγρα μερη.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...