Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Η Intel ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την αυτοκινητοβιομηχανία FCA (Fiat Chrysler Automobiles) στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, και έτσι μετά την BMW, πρόσθεσε έναν ακόμη σύμμαχο και συνεργάτη στο χαρτοφυλάκιο της.

Οι εταιρείες Intel, Mobileye (η δεύτερη ανήκει στη πρώτη) και BMW έχουν βάλει στόχο να κυκλοφορήσουν τα πρώτα αυτόνομα οχήματα μέχρι το 2021 και η ανάμιξη της FCA το πιθανότερο είναι να συμβάλει θετικά σε αυτό. Η FCA μπορεί να έχει εμπειρία πάνω στον συγκεκριμένο τομέα, αφού είχε συνεργαστεί με την εταιρεία Waymo (Google) το 2016, προσθέτοντας εκατό Pacifica στον “στόλο” της, ωστόσο η εταιρεία φαίνεται να βρίσκεται πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Με τη νέα αυτή συνεργασία, η εταιρεία αποκτάει πρόσβαση στην έρευνα και στους πόρους που απαιτούνται για να κρατήσει την επαφή της με τον συγκεκριμένο χώρο.

 

Όμως και η FCA φέρνει κάτι χρήσιμο στο τραπέζι, όπως είναι οι αρκετές διαφορετικές εταιρείες και οχήματα που διαθέτει. Τώρα, η ομάδα της Intel, μπορεί να εκμεταλλευτεί τη πληθώρα των διαφορετικών οχημάτων της FCA (διαθέτει τα brands Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler, Jeep, RAM, Dodge) ώστε να αναπτύξει καλύτερα την τεχνολογία της, με στόχο την λειτουργία της σχεδόν με οποιονδήποτε τύπο οχήματος και οπουδήποτε, εκτός δρόμου ή στους δρόμους των πόλεων.

 

Η συνεργασία έχει στόχο να έχει σε δημόσιους δρόμους τουλάχιστον σαράντα αυτόνομα οχήματα μέχρι το τέλος του 2017, κάτι που αποτελεί βεβαίως ένα μικρό βήμα προς την εκπλήρωση των στόχων που είναι η παραγωγή αυτόνομων οχημάτων Level 3 και Level 4/5 μέχρι το 2021.

 

Link.png Site: Engadget

Δημοσ.

Level 5 το 2021 χλωμό. Μπορεί όντως οι εξελίξεις τα τελευταία 3-4 χρόνια στον τομέα γενικά των Νευρωνικών δικτύων να είναι εντυπωσιακή, αλλά υπάρχουν σημαντικά προβλήματα ακόμη να λυθούν.

 

Βέβαια υπάρχει μαζική πολιορκία από εξαιρετικά μυαλά ανά τον κόσμο στο κομμάτι αυτό (πχ πρόσφατα ανακοινώθηκε οτι γίνετε προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν νευρωνικά δίκτυα για path planning) αλλά υπάρχουν μερικά εμπόδια (οδήγηση την νύχτα, υπο κακές καιρικές συνθήκες , κόστος lidar και radar) που κάνουν το level 5 αρκετά δύσκολο. Μια γρήγορη σύνοψη των level εδώ 

  • Like 4
Δημοσ.

Με τα προβλήματα που έχουν τα BMW στα ηλεκτρονικά τους (και όχι μόνο) δεν μπορώ να φανταστώ τι θα γίνει έτσι και βγάλουν αυτόνομα.

Δημοσ.

Η απόλυτα αυτόνομη οδήγηση απαιτεί ανθρώπινου επιπέδου κοινή λογική.

Ένας άνθρωπος θα κόψει ταχύτητα σε ένα δρόμο με καλυμμένη πινακίδα STOP χάρη στο commonsense reasoning. Π.χ. Ο δρόμος στον οποίο κινείται είναι μικρός, ενώ ο δρόμος τον οποίο θέλει να διασχίσει είναι μεγάλος(άρα κατά πάσα πιθανότατα δεν έχει αυτός προτεραιότητα).

Άντε φτιάξε ΑΙ με ανάλογη αντίληψη.

 

Τα μεγάλα μυαλά του IT και του AI αν ήταν πραγματικά μεγάλα θα βοηθούσαν στην καλύτερη κατανόηση των βιολογικών εγκεφάλων, που τώρα είναι σε εμβρυικό στάδιο.

Δεν θα συνέχιζαν το δικό τους τροπάρι, όπου τα πάντα είναι supervised learning ή bayesian statistics, τρώγοντας συνέχεια σφαλιάρες από την πραγματικότητα. Σπαταλώντας χρήματα και χρόνο σε λάθος κατευθύνσεις.

Δημοσ.
Η απόλυτα αυτόνομη οδήγηση απαιτεί ανθρώπινου επιπέδου κοινή λογική.

Ένας άνθρωπος θα κόψει ταχύτητα σε ένα δρόμο με καλυμμένη πινακίδα STOP χάρη στο commonsense reasoning. Π.χ. Ο δρόμος στον οποίο κινείται είναι μικρός, ενώ ο δρόμος τον οποίο θέλει να διασχίσει είναι μεγάλος(άρα κατά πάσα πιθανότατα δεν έχει αυτός προτεραιότητα).

Άντε φτιάξε ΑΙ με ανάλογη αντίληψη.

 

Τα μεγάλα μυαλά του IT και του AI αν ήταν πραγματικά μεγάλα θα βοηθούσαν στην καλύτερη κατανόηση των βιολογικών εγκεφάλων, που τώρα είναι σε εμβρυικό στάδιο.

Δεν θα συνέχιζαν το δικό τους τροπάρι, όπου τα πάντα είναι supervised learning ή bayesian statistics, τρώγοντας συνέχεια σφαλιάρες από την πραγματικότητα. Σπαταλώντας χρήματα και χρόνο σε λάθος κατευθύνσεις.

ειλικρινα δεν νομίζω να είναι δύσκολο να απάντησει η AI στο παράδειγμα σου!
Δημοσ.

παιδια, μην τρελενοσαστε. το AI ειναι μια βλακια και μιση που προσπαθουν να μας εγκλωβίζουν ολους μεσα σε αυτην την χαζη προπαγάνδα. Δεν υπαρχει τπτ ποιο "εξυπνο" απο τον ανθρώπινο εγκεφαλο και γενικα απο τον εγκέφαλο των πρωτευόντων θηλαστικών. Μεχρι στιγμης ειναι αδυνατον ΑΙ να ελεγξει αυτοκινούμενο οχημα ουτε κατα 20% παρα μονο σε τελεια σχεδιασμένους "ειδικους" ξανα λεω ΕΙΔΙΚΟΥΣ δρομους και οχι στα απλα και συνηθισμένα οδικά δικτυα που απαρτίζουν το 90% μιας χωρας. Σε τεστ που προσφατα παρακολουθησα, ενα περιστερι περασε μπροστα απο τους αισθητηρες ενος "εξυπνου" αυτοκινητου και εγινε της που****.
ενα οδηγος, θα πατουσε το περιστερι προκυμαινου να μην τρακαρει το οχημα του, θα εκανε δλδ αυτη την στιγμιαία απόφαση λογο υποσυνείδητου, το AI πιστευω πως δεν θα ξεπερασει ποτε τον ανθρωπο. Δεν εχει την δυνατοτητα ουτε ποτε θα την εχει. το μονο που μπορει να κανει ειναι να μας ξεγελαει με την βοήθεια του ανθρωπου οπου κρύβεται απο πισω.  τελος να πω, οτι δεν ειμαι ενας απλος ασχετος οπου πεταξε μια παπ***ια, ουτε ενας ακομα τεχνοφοβικος Ελληνας. 9 χρονια δουλευω σε αυτον το τομεα....

  • Like 1
Δημοσ.

Χμ, να υποθέσω ότι σιγα σιγα θα βρουν και την απάντηση στο ερώτημα του τι πρέπει να κάνει το αυτοκίνητο αν τυχόν εμφανιστούν μπροστά του 3-4 παιδάκια. Τα...σκοτώνει ή βγαινει εκτος δρόμου ρισκάροντας (και πιθανώς σκοτώνοντας) τον επιβάτη ή αλλους ανθρώπους;

Όπως επίσης και το ποιους θα επιβάρυναν οι νομικές συνέπειες που θα είχε αυτη η απόφαση;

  • Like 1
Δημοσ.
Η απόλυτα αυτόνομη οδήγηση απαιτεί ανθρώπινου επιπέδου κοινή λογική.

Ένας άνθρωπος θα κόψει ταχύτητα σε ένα δρόμο με καλυμμένη πινακίδα STOP χάρη στο commonsense reasoning. Π.χ. Ο δρόμος στον οποίο κινείται είναι μικρός, ενώ ο δρόμος τον οποίο θέλει να διασχίσει είναι μεγάλος(άρα κατά πάσα πιθανότατα δεν έχει αυτός προτεραιότητα).

Άντε φτιάξε ΑΙ με ανάλογη αντίληψη.

 

Δεν χρειάζεται καμία λογική. Το στοπ είναι περασμένο στους χάρτες του αυτοκινήτου όποτε και να το έχει ξηλώσει κάποιος το αυτοκίνητο θα σταματήσει στο στοπ. Και από την άλλη το αυτοκίνητο έχει 360 μοίρες κάλυψη και σε μεγάλη απόσταση όποτε αν έρχεται άλλο όχημα θα μπορεί να το αντιληφθεί και να αντιδράσει.

Επίσης τα οχήματα θα επικοινωνούν μεταξύ του και αυτό θα αποτρέπει ακόμα περισσότερα ατυχήματα.

Εδώ είναι το κλειδί για μένα. Γι'αυτό πιστεύω ότι θα ήταν καλό όταν (αν) πάμε σε αυτόνομα οχήματα να είναι όλα αυτόματα και όχι να κυκλοφορούν συμβατικά και αυτόνομα ταυτόχρονα. Είναι πάρα πολύ δύσκολο αυτό όμως και θέλει πολύ χρόνο, σχεδόν ακατόρθωτο. 

Δημοσ.

Ναι καλα, οταν ξαφνικα δεις το 30-40k euro αυτοκίνητο σου να φευγει μονο του μεσα απο το Γκαραζ σου και να πηγενει "καρφι" στον hacker/κλεφτη ελα και ξαναπες μου για φουλ αυτονομα αυτοκινητα.

Και μην μου πειτε <<αδυνατον>> γτ ξερουμε ολοι οτι τα πάντα εχουν τρυπες ασφαλείας....  ;)

Δημοσ.

Ναι καλα, οταν ξαφνικα δεις το 30-40k euro αυτοκίνητο σου να φευγει μονο του μεσα απο το Γκαραζ σου και να πηγενει "καρφι" στον hacker/κλεφτη ελα και ξαναπες μου για φουλ αυτονομα αυτοκινητα.

Και μην μου πειτε <<αδυνατον>> γτ ξερουμε ολοι οτι τα πάντα εχουν τρυπες ασφαλείας....  ;)

Δεν είμαι τρελός φαν των αυτόνομων, αντίθετα αυτή τη στιγμή είμαι και κατά θα έλεγα. Απλά πιστεύω ότι είναι ακόμα πιο δύσκολα τα πράγματα για τα αυτόνομα αν κυκλοφορούν παρέα με τα συμβατικά. Οπότε αν είναι να το πάνε εκεί (και μη μου πεις ότι θα μας ρωτήσουν, απλά θα καταργήσουν τα συμβατικά) μάλλον είναι καλύτερα να γίνει στο 100%. 

Δημοσ.

παλια λεγαμε ποσα κυβικα ειναι... τωρα θα λεμε "στα ποσα ghz τρεχει? του κανες κανα OC?" θα του κανεις και bios update και λιγο twicking και θα ανοιγουν τα ηλεκτρικα παραθυρα ποιο γρηγορα απο ssd.. ολα ταχαμε indel στα αμαξια χριαζομαστε..χδ

Δημοσ.

παλια λεγαμε ποσα κυβικα ειναι... τωρα θα λεμε "στα ποσα ghz τρεχει? του κανες κανα OC?" θα του κανεις και bios update και λιγο twicking και θα ανοιγουν τα ηλεκτρικα παραθυρα ποιο γρηγορα απο ssd.. ολα ταχαμε indel στα αμαξια χριαζομαστε..χδ

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...