Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

σε συνδυασμό με αυτό: http://jalopnik.com/what-its-like-to-ride-in-a-car-with-the-camless-engine-1529865968, αν μπούνε και τα δυο μαζί σε μαζική παραγωγή φτηνά και μέχρι να υπάρξει σοβαρή ανατροπή στις μπαταρίες & αποκεντρωμένη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (δηλαδή χωρίς απώλειες δικτύου μεταφοράς ή έστω δίκτυο διανομής υδρογόνου και φτηνές κυψέλες καυσίμου) δίνουν σοβαρή παράταση στις ΜΕΚ οχημάτων καθώς ο ίδιος κινητήρας μπορεί να λειτουργεί αναλόγως φόρτου και συνθηκών είτε ως δίχρονος είτε ως τετράχρονος & είτε σε κύκλο ντήζελ είτε σε κύκλο όττο και με όσους κυλίνδρους ζητείται είτε με βενζίνα είτε με αέριο χωρίς συμβιβασμούς χρονισμού μεταξύ καυσίμων και άμα κοτςάρουμε και ένα συμπαγές επικουρικό υβριδικό σύστημα λύνεται και το θέμα ανάκτησης ενέργειας που παρέχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά και μπορούν να ανακυκλωθούν τα υλικά όλων των υπαρχόντων ΜΕΚ χωρίς το οικολογικό κόστος της εξόρυξης και κατασκευής μπαταριών κλπ

  • Απαντ. 44
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Στην Ελλάδα ολες οι τεχνολογιες πανε χαμενες.. 

Αντε και να φτιαξουν κινητηρα βενζινης που καιει 3 (πραγματικά) λίτρα στα 100 χιλιόμετρα..  Ε και?  Χαζο νομίζεις ειναι το αριστερο (ολα τα ελληνικά κόμματα ειναι αριστεροκρατικοδιαιτα μηδενος εξαιρεμενου)  ελληνικό κηφινοδημοσιο?

Μια αυξησουλα στο φορο βενζίνης,  να παει 2.5ε το λιτρο και ηρθαμε ολοι στα ισια μας.. 

 Εγω πηρα ντιζελ για όσο καιρο προλάβω.  Εννοείται οτι γνωριζω πως μολις τα ντιζελ γινουν πλειοψηφία θα παει το πετρέλαιο πανω και απο τη βενζίνη όπως εχει γινει ηδη στη Ρουμανία.. 

Μονιμες λυσεις δεν υπάρχουν. 

Δημοσ.

επειδή ζω σε χωριό τα τελευταία χρόνια και τρώω τους ιθαγενείς στα μούτρα ξέρω ότι δεν υπάρχει ελπίς αλλά αυτό δε με σταματάει από το να βλέπω το "σωστόν" , μηχανολογικώς εν προκειμένω και να το αναφέρω στην ομύγηρη - κινητήρας που κινείται για πλάκα μεταξύ διχρόνου-τετραχρόνου και μεταξύ κύκλου ντήζελ-όττο όχι για το θέαμα αλλά για την ουσία απόδοσης και αποδοτικότητας είναι απίστευτη επανάσταση από όπου και να το πιάσεις και ανυπομονώ να μπουν στην παραγωγή - αδρανοποίηση κυλίνδρων κυκλοφορεί χρόνια στο δρόμο και είχα ακούσει χρόνια τώρα για κινητήρες μικτού κύκλου (ντήζελ-όττο) αλλά το δίχρονο-τετράχρονο με κούφανε εντελώς...

  • Like 1
Δημοσ.

Αγαπάμε Mazda, κρίμα που δεν έχει παρουσία πλέον στην Ελλάδα.

Συμφωνώ απόλυτα με το post.

Λατρευουμε Mazda θα έλεγα!!

Είμαι πρωην κάτοχος:

323 Sedan 1992

323F 1998

Mazda 6 2007

και πλέον κάτοχος Mazda 6 2010

Περιμένω πώς και πώς την επιστροφή της στην Ελληνική αγορά και θα ήθελα να πάρω το νέο Mazda 6!!

Ελπίζω να την δούμε σύντομα και πάλι κοντά μας!

  • Like 1
Δημοσ.

χωρίς το οικολογικό κόστος της εξόρυξης και κατασκευής μπαταριών κλπ

Επειδή η εξόρυξη ορυκτών καυσίμων είναι φιλική προς το περιβάλλον;

 

Σοβαρευτείτε παιδιά γιατί υπάρχουν και οι πέτρες.

 

Για οικολογικό κόστος μπορεί να μιλήσει μόνο όποιος κυκλοφορεί με τα πόδια ή με κανένα ποδήλατο βαριά-βαριά.

Δημοσ.

με την τρέχουσα τεχνολογία, άλλαξε εσύ εκατομμύρια οχήματα με μπαταρίες χωρίς εξόρυξη υλικών και φτιάξε υπεραποδοτικούς ημιαγωγούς με τις ελάχιστες δυνατές ποσότητες σπάνιων γαιών για να έχεις ικανή απόδοση να ανταγωνιστείς στο συνολικό οικολογικό αποτύπωμα ένα υπεραποδοτικό ΜΕΚ από υλικά ανακυκλωμένα και μετά πάρε τις πέτρες - μέχρι τότε όμως μάλλον εγώ τις έχω τις πέτρες και τις στύβω για να βγάλω το έλαιο, τουλάχιστον μέχρι το πρότζεκτ ITER να προχωρήσει αρκετά για να μπει σε μαζική παραγωγή ή μιλούνια καταναλωτές να εγκαταλείψουν οχήματα και λοιπά καλούδια σύγχρονης καταναλωτικής ζωής που όλα χρειάζονται εξόρυξη πετρελαίου και τα δουλεύεις και εσύ και εγώ καθημερινά, καλά καθοδηγούμενα πρόβατα στο μύλο της Μηχανής που παράγει υλική ευτυχία-όσο ανεμόμυλος και να γίνει αυτός ο μύλος, η τελική απόδοση δε φτάνει τώρα που και οι Κινέζοι και οι Ινδοί θέλουνε να γίνουν όχι Έλληνες στα καταναλωτικά τους γούστα αλλά Αμερικάνοι

 

οικολογικό κόστος υπάρχει στα πάντα κατά ακριβώς τον ίδιο τρόπο που ΟΛΑ είναι Πολιτική και εσύ δεν δικαιούσαι να μου απαγορεύεις να μιλάω για οικολογικό κόστος εκτός και αν είσαι ο αποδεδειγμένα κάτοχος της μίας-και-μοναδικής-αλήθειας-fits-all

Δημοσ.

με την τρέχουσα τεχνολογία, άλλαξε εσύ εκατομμύρια οχήματα με μπαταρίες χωρίς εξόρυξη υλικών και φτιάξε υπεραποδοτικούς ημιαγωγούς με τις ελάχιστες δυνατές ποσότητες σπάνιων γαιών για να έχεις ικανή απόδοση να ανταγωνιστείς στο συνολικό οικολογικό αποτύπωμα ένα υπεραποδοτικό ΜΕΚ από υλικά ανακυκλωμένα

Δηλαδή ένα ΜΕΚ δεν απαιτεί εξόρυξη υλικών;

 

Επειδή φαντάζομαι ότι μιλάς για μπαταρίες πάντως, δεν χρησιμοποιούν (στις περισσότερες των περιπτώσεων για την ώρα) και τίποτα εξωτικά υλικά.

Αν έχεις όρεξη ψάξε να δεις το συνολικό περιβαλλοντικό κόστος κάθε οχήματος (και πότε ισοσκελίζεται) και μετά τα ξαναλέμε.

 

Επίσης, το να μιλάς για υπεραποδοτικά ΜΕΚ είναι ΗΛΙΘΙΟ.

Η μέση απόδοση των ΜΕΚ που πωλούνται είναι στα ~25 mpg (~9,4 l/100km) ενώ τα ηλεκτρικά κινούνται γύρω από τα ~100 mpg(e) (~2,35l/100km).

 

Όλα τα παραπάνω βέβαια χωρίς να υπολογίζουμε καν τα κακοσυντηρημένα, το κλέψιμο στις μετρήσεις, τις παράνομες μετατροπές, κτλ.

 

Το να υποστηρίζεις ότι ένα μέσο ΜΕΚ μπορεί να είναι αρκετά αποδοτικό σε σχέση με ένα μέσο ηλεκτρικό απλά φανερώνει ότι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για το τι μιλάς.

 

 

μέχρι το πρότζεκτ ITER να προχωρήσει αρκετά για να μπει σε μαζική παραγωγή

Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο αγαπητέ. Αν το ITER πάρει άλλα 100 χρόνια για να γίνει πράξη τι θα κάνουμε μέχρι τότε;

 

Είναι σαν να λες ότι δεν σε χαλάει να δουλεύεις σαν σκλάβος γιατί η σύνταξη είναι στην γωνία και όταν έρθει θα σε πληρώνουν για να τα ξύνεις.

Ναι μεν αυτό ισχύει αλλά αν δεν είσαι στα 60 σου έχει να πέσει πολύ σκλαβιά και θα χάσεις όλη την ουσία της ζωής μέχρι το ουτοπικό να γίνει πράξη.

 

 μιλούνια καταναλωτές να εγκαταλείψουν οχήματα και λοιπά καλούδια σύγχρονης καταναλωτικής ζωής που όλα χρειάζονται εξόρυξη πετρελαίου και τα δουλεύεις και εσύ και εγώ καθημερινά,

Όλα τα καλούδια που λες παράγονται από ένα κλάσμα της συνολικής κατανάλωσης ορυκτών καυσίμων βέβαια.

 

Κανείς δεν είπε να μην ξαναβγάλουμε σταγόνα πετρέλαιο από το έδαφος οπότε αυτή η κουβέντα δεν νομίζω ότι έχει κάποιο νόημα.

 

 καλά καθοδηγούμενα πρόβατα στο μύλο της Μηχανής που παράγει υλική ευτυχία-όσο ανεμόμυλος και να γίνει αυτός ο μύλος, η τελική απόδοση δε φτάνει τώρα που και οι Κινέζοι και οι Ινδοί θέλουνε να γίνουν όχι Έλληνες στα καταναλωτικά τους γούστα αλλά Αμερικάνοι

Άγνοια των πολιτικών που εφαρμόζονται με ολίγον από παραφιλολογία;

 

οικολογικό κόστος υπάρχει στα πάντα κατά ακριβώς τον ίδιο τρόπο που ΟΛΑ είναι Πολιτική και εσύ δεν δικαιούσαι να μου απαγορεύεις να μιλάω για οικολογικό κόστος εκτός και αν είσαι ο αποδεδειγμένα κάτοχος της μίας-και-μοναδικής-αλήθειας-fits-all

Είπα πολύ συγκεκριμένα ότι όποιος μολύνει περισσότερο και επιμένει στις συνήθειές του δεν έχει δικαίωμα να την πει σε αυτόν που μολύνει λιγότερο.

Από την στιγμή που και οι δύο αυτοί μολύνουν από πάνω βγαίνει μόνο όποιος δεν μολύνει "καθόλου" (με την μετακίνησή του προφανώς), γι' αυτό και η αναφορά στον πεζό/ποδηλάτη.

 

Εκ του αποτελέσματος όσα λες (περί μόλυνσης) είναι ψέματα οπότε ας κρίνει ο καθένας για το πόσο δικαίωμα έχεις να μιλάς χωρίς να σου λέει κανένας τίποτα.

 

 

Αν διαφωνείς κάπου παρέθεσε στοιχεία και πηγές να κάνουμε πιο βαριά συζήτηση και όχι καφενείου.

Δημοσ.

μια και τα έχεις μεγαλύτερα (τα στοιχεία), δεν τα παραθέτεις εσύ πρώτος?

 

γιατί εγώ ζαλίζομαι από το πολυσχιδές όλων των παραμέτρων σε επίπεδο μακροικονομίας και όχι καφενείου που μετράνε ποιος την έχει μεγαλύτερη (την επιδότηση ψεύτικης παραγωγής, τιέχειςγιάννητιείχαπάντα)

http://franke.uchicago.edu/bigproblems/BPRO29000-2014/Team13-Final.pdf

 

α, μέχρι να πάρει φόρα ο ITER και η τεχνολογία μπαταριών Al-air, εγώ βολεύομαι και με ένα http://world.honda.com/powerproducts-technology/cogeneration/ συν φωτοβολταϊκά και με ένα Priusοειδές στο γκαράζ αλλά με τίποτα αμιγώς τρέχων μόντελό ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσω να επιστρέψω από την κοντινή πόλη στους τακτικούς -10 κελσίου το χειμώνα (~100χλμ) και ότι θα μπορώ να το "φορτίσω" και με νταμιτζάνα από το διπλανό χωριό και μη μου πεις για Tesla γιατί αυτό θα ξεχαρβαλωθεί στις αρχαιοελληνικές λακούβες

 

κάποτε ήλπιζα για μικρά αυτοκίνητα με κινητήρα εΞωτερικής καύσης αλλά δεν προχώρησε τελικά η ιδέα https://projekt.beuth-hochschule.de/fileadmin/projekt/sprachen/sprachenpreis/erfolgreiche_beitraege_2007/2._Preis_07_-_Zero_Emission_Engine_-_Saskia_Scherfling.pdf

 

και οι ΜΕΚ φυσικά είναι πασιφανώς λιγότερο αποδοτικές από τα ηλεκτρικά αν αγνοήσουμε όλο το θέμα της υποδομής υποστήριξης & παραγωγής και ελπίζω να κινηθεί πιο γρήγορα η όλη ηλεκτρική ιδέα γιατί έχω σιχαθεί τα καγκούρια με τις αντρικές εξατμίσεις

 

τα σχόλια περί σύνταξης στα επιστρέφω , υποθέτω πως πρόκειται για προσωπικές φιλοδοξίες που θες να μου προβάλεις

 

πολύ θα ήθελα να γράψω πολλά περισσότερα με πολλαπλές παραθέσεις στοιχείων αλλά έχω καλύτερα πράματα να κάνω

οπότε σε αυτό το σημείο θα δηλώσω ότι ναι, την έχεις μεγαλύτερη (τη γνώση) και αποδέχομαι την θλιβερή ήττα μου και οι κουτόφραγκοι είναι και αυτοί δέσμιοι των μικροπολιτικών επιλογών του κάθε τΣύριζα και κάθε Θασόκου συν Ζημενούλη γι'αυτό δεν έχουν βγάλει ήδη την μαζική ηλεκτροκίνηση ΙΧ σε μαζική παραγωγή από το μαγικό καπέλο που ευαγγελίζεσαι αλλά το μετάθεσαν για το 2030-2040 -

είναι επειδή δεν ξέρουν ότι οι ΜΕΚ είναι μη αποδοτική βρωμερή τεχνολογία του 1800...

Δημοσ.

Ειδικά όταν το 50% του στόλου είναι diesel, που έχουν μέση κατανάλωση 6-7λ/100 το πολύ στα μεσαία κυβικά. 25 mpg μ.ό. μάλλον είναι στο Αμέρικα.

 

Έχουν λίγα(; ) ψωμιά ακόμα οι ΜΕΚ, το δίκτυο υποδομής για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση δεν φτιάχνεται σε 5-10 χρόνια, θέλει 20ετία και βάλε... (βλ. 50 χρόνια στο Ελλαδιστάν). Συν τα θέματα αυτονομίας, χρόνου φόρτισης κτλ, που δεν έχουν λυθεί ακόμα.

 


Για οικολογικό κόστος μπορεί να μιλήσει μόνο όποιος κυκλοφορεί με τα πόδια ή με κανένα ποδήλατο βαριά-βαριά.

Γιατί ως γνωστόν, όλοι κυκλοφορούμε εντός πόλεων και εξυπηρετούν οι συγκοινωνίες, όλες τις περιοχές που δεν είναι προσβάσιμες με τα πόδια ή το ποδήλατο...
Το άλλο με τον Τοτό;

Δημοσ.

~9,4lt/100 km αποκλείεται να είναι στην Ευρώπη.

Τα νούμερα αφορούν Αμερική, sorry αν δεν ήταν ξεκάθαρο.

 

Επέλεξα Αμερική γιατί υπάρχουν πολλά περισσότερα στοιχεία διαθέσιμα και επίσης, εκεί κρίνεται το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης.

 

Στην Ευρώπη η μέση κατανάλωση είναι κάπου στα 7-7,5 l/100km αλλά τα νούμερα δεν είναι και τα πλέον αξιόπιστα καθώς από διάφορες μετρήσεις (αλλά και την εμπειρία του καθένα που αγόρασε ποτέ αυτοκίνητο) υπάρχει απόκλιση έως και πάνω από 30% μεταξύ της διαφημιζόμενης και της πραγματική κατανάλωσης στην Ευρώπη (NEDC cycle vs. EPA ένα πράμα).

 

Ένα πινακάκι με τις διάφορες καταναλώσεις μπορείς να δεις εδώ: https://en.wikipedia.org/wiki/Miles_per_gallon_gasoline_equivalent#All-electric_cars

 

 

μια και τα έχεις μεγαλύτερα (τα στοιχεία), δεν τα παραθέτεις εσύ πρώτος?

 

γιατί εγώ ζαλίζομαι από το πολυσχιδές όλων των παραμέτρων σε επίπεδο μακροικονομίας και όχι καφενείου που μετράνε ποιος την έχει μεγαλύτερη (την επιδότηση ψεύτικης παραγωγής, τιέχειςγιάννητιείχαπάντα)

http://franke.uchicago.edu/bigproblems/BPRO29000-2014/Team13-Final.pdf

 

Τέτοια ώρα δεν παίζει να διαβάσω 60 σελίδες οπότε αν μπορείς πες μου τι θες να δω ακριβώς.

 

Το paper πάντως είναι του 2014 και κάνει μπαμ από τα νούμερα που αναφέρει.

 

Αυτό με την επιδότηση ψεύτικης παραγωγής δεν το έπιασα.

Ελπίζω να εννοείς τα πάνω από 5 ΤΡΙΣ δολάρια που λαμβάνουν οι πετρελαϊκές κάθε χρόνο σε επιδοτήσεις. (http://www.imf.org/en/News/Articles/2015/09/28/04/53/sonew070215a)

 

α, μέχρι να πάρει φόρα ο ITER και η τεχνολογία μπαταριών Al-air, εγώ βολεύομαι και με ένα http://world.honda.com/powerproducts-technology/cogeneration/ συν φωτοβολταϊκά και με ένα Priusοειδές στο γκαράζ αλλά με τίποτα αμιγώς τρέχων μόντελό ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να είμαι σίγουρος ότι θα μπορέσω να επιστρέψω από την κοντινή πόλη στους τακτικούς -10 κελσίου το χειμώνα (~100χλμ) και ότι θα μπορώ να το "φορτίσω" και με νταμιτζάνα από το διπλανό χωριό και μη μου πεις για Tesla γιατί αυτό θα ξεχαρβαλωθεί στις αρχαιοελληνικές λακούβες

Ρεύμα και πρίζα έχει και η τελευταία γωνιά αυτής της χώρας, πως θα ξεμείνεις ακριβώς;

 

Τα 200 χλμ πάντως τα πιάνεις εύκολα με ένα σωρό ηλεκτρικά χρόνια τώρα. Μάλλον δεν το έψαξες καθόλου το θέμα. Και όχι, δεν αναφέρομαι σε Tesla (που βγάζουν πολλά παραπάνω χιλιόμετρα).

 

Το Prius ήταν καλό για την εποχή του και βοήθησε να μπει το νερό στο αυλάκι αλλά δυστυχώς πλέον είναι αρκετά ξεπερασμένο.

 

Όσο για ITER και λοιπές χημείες μπαταριών, όπως είπα και πριν, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Δεν θα ξυπνήσεις μια μέρα σε έναν ουτοπικό κόσμο, αυτός ο κόσμος θα χτιστεί λιθαράκι λιθαράκι.

 

και οι ΜΕΚ φυσικά είναι πασιφανώς λιγότερο αποδοτικές από τα ηλεκτρικά αν αγνοήσουμε όλο το θέμα της υποδομής υποστήριξης & παραγωγής και ελπίζω να κινηθεί πιο γρήγορα η όλη ηλεκτρική ιδέα γιατί έχω σιχαθεί τα καγκούρια με τις αντρικές εξατμίσεις

Για όποιον έχει πρίζα στο σπίτι, στην δουλειά ή στον χώρο διασκέδασης το θέμα των υποδομών έχει λυθεί ήδη. Το αυτοκίνητο σχεδόν πάντα είναι κάπου παρκαρισμένο οπότε απλά το βάζεις στην πρίζα και ας φορτίζει όσο αργά ή γρήγορα θέλει.

 

Για τους υπόλοιπους, λίγη υπομονή, η Ευρώπη θέλει άλλα 5-10 χρόνια και η Ελλάδα 10-8000 για να αποκτήσει σταθμούς φόρτισης κάθε, σχεδόν, τετράγωνο.

 

πολύ θα ήθελα να γράψω πολλά περισσότερα με πολλαπλές παραθέσεις στοιχείων αλλά έχω καλύτερα πράματα να κάνω

οπότε σε αυτό το σημείο θα δηλώσω ότι ναι, την έχεις μεγαλύτερη (τη γνώση) και αποδέχομαι την θλιβερή ήττα μου και οι κουτόφραγκοι είναι και αυτοί δέσμιοι των μικροπολιτικών επιλογών του κάθε τΣύριζα και κάθε Θασόκου συν Ζημενούλη γι'αυτό δεν έχουν βγάλει ήδη την μαζική ηλεκτροκίνηση ΙΧ σε μαζική παραγωγή από το μαγικό καπέλο που ευαγγελίζεσαι αλλά το μετάθεσαν για το 2030-2040 -

είναι επειδή δεν ξέρουν ότι οι ΜΕΚ είναι μη αποδοτική βρωμερή τεχνολογία του 1800...

Αρχικά, η παραγωγή ηλεκτρικών δεν μπορεί να καλύψει αυτή την στιγμή την ζήτηση, πόσο μάλλον να οδηγήσει και σε πλήρη αλλαγή του στόλου.

 

Το 2030, 2040, κτλ που ακούς είναι απλά για τα μάτια του κόσμου. Και με νόμο ν' απαγορευτούν οι ΜΕΚ αύριο δεν είναι σίγουρο ότι θα τα πετύχουν αυτά τα νούμερα που ακούς.

 

Τα περί μικροπολιτικής που αναφέρεις είναι εντελώς κοντόφθαλμα γιατί δεν αντιλαμβάνεσαι τα δεδομένα που υπάρχουν σε παγκόσμιο επίπεδο.

 

Αν νομίζεις ότι θα έβγαινε κανένας πολιτικός να επιβάλει την μαζική ηλεκτροκίνηση τότε είσαι απλά αφελής.

 

Ο μόνος λόγος που μιλάμε αυτή την στιγμή για ηλεκτρικά είναι επειδή η Tesla κατάφερε να μείνει ζωντανή για αρκετό καιρό έτσι ώστε να την μάθει μεγάλη μερίδα απλού κόσμου.

Σε διαφορετική περίπτωση θα είχαμε άλλο ένα συμβάν τύπου EV1.

 

Όλοι ξέρουν ότι η ΜΕΚ είναι μη αποδοτική και βρωμερή τεχνολογία αλλά κανένας δεν το λέει έτσι ανοιχτά γιατί το χρήμα δεν το εμίσησε κανείς.

Δημοσ.

Αν δεν ήταν ο Musk πίσω απ'την Tesla, θα είχε πάει άκλαφτη...

https://www.cnbc.com/2017/05/03/tesla-first-quarter-2017-earnings.html

Ελπίζουν να έρθουν σε κερδοφορία από το 2020 και εννοείται αυτό προϋποθέτει ότι θα πέσουν μέσα στις εκτιμήσεις τους για πωλήσεις του Model 3 κτλ. Δεν είναι σιγουράκι δλδ και εν τω μεταξύ σχεδιάζουν και περαιτέρω επέκταση με συνεργεία/φανοποιεία και νέα σημεία παρουσίας/εκθέσεις, δλδ αυξημένα λειτουργικά έξοδα.

 

Αν και συμφωνώ με το σκεπτικό σου (για το απώτερο μέλλον), στο κοντινό μέλλον διαφωνώ. Πχ. η οικιακή πρίζα δεν κάνει για φόρτιση ως έχει (από θέμα χρόνου) και το δίκτυο δεν έχει τη χωρητικότητα για να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση αν αύριο πχ μπουν 100.000 αυτοκίνητα στην πρίζα. Και η υποδομή δεν υπάρχει ακριβώς, βλ. πυλωτές κτλ, τι θα βάλεις, πολύμπριζο απ'τα Lidl στην μια πρίζα που υπάρχει; Ή θα λιώσει ή θα πρέπει κάθε αμάξι να τραβάει 4-5Α το πολύ για να φορτίσει, δλδ καληνύχτα και καλό Πάσχα.

 

Άλλο παράδειγμα, οι επιδοτήσεις. Τα 5 τρισεκ. που αναφέρεις είναι συνολικά, για όλες τις μορφές ενέργειας και περιλαμβάνουν και έμμεσες επιδοτήσεις, υπολογισμό περιβαλλοντικού κόστους κτλ. Το μεγαλύτερο μέρος πάει για άνθρακα btw, το πετρέλαιο έρχεται δεύτερο. Γενικότερα αξίζει να διαβάσεις έστω και στα γρήγορα την έκθεση, έχει μερικά ενδιαφέροντα tidbits... (όπως πχ ότι τη μεγάλη ζημιά με τον άνθρακα την κάνει η Κίνα, αν και δεν κατονομάζεται ακριβώς στην έκθεση)

 

Τέλος για τις ΜΕΚ, γιατί δλδ, ποιος το κρύβει ότι είναι "βρωμερές" και "μη αποδοτικές"; Μια χαρά τις κράζουν και γι'αυτό άλλωστε τις "φιμώνουν" με φίλτρα και καταλύτες και έχουν πιεστεί οι κατασκευαστές να βελτιώσουν όσο μπορούν την τεχνολογία καύσης για να πετύχουν μικρότερες καταναλώσεις/ρύπους. 

 

Απλά ακόμα κι έτσι, είναι το καλύτερο διαθέσιμο που έχουμε. Είναι μακράν του ιδεατού, αλλά είναι το εφικτό.

Δημοσ.

Αν δεν ήταν ο Musk πίσω απ'την Tesla, θα είχε πάει άκλαφτη...

https://www.cnbc.com/2017/05/03/tesla-first-quarter-2017-earnings.html

Ελπίζουν να έρθουν σε κερδοφορία από το 2020 και εννοείται αυτό προϋποθέτει ότι θα πέσουν μέσα στις εκτιμήσεις τους για πωλήσεις του Model 3 κτλ. Δεν είναι σιγουράκι δλδ και εν τω μεταξύ σχεδιάζουν και περαιτέρω επέκταση με συνεργεία/φανοποιεία και νέα σημεία παρουσίας/εκθέσεις, δλδ αυξημένα λειτουργικά έξοδα.

Ο Musk είναι η Tesla γιατί έβαλε τα λεφτά, το όραμα, τις διασυνδέσεις και σχεδόν όλη του την ζωή στην εταιρία. Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς σε αυτό.

 

Το θέμα της κερδοφορίας δεν είναι τόσο απλό. Θεωρητικά μπορεί να γίνει κερδοφόρα σήμερα (καθώς έχεις >25% περιθώρια) αλλά ρίχνει απίστευτα ποσά στην επέκταση του δικτύου και των εργοστασίων οπότε η κερδοφορία δεν την ενδιαφέρει.

Κάτι αντίστοιχο έκανε και η Amazon που για κάπου 15 χρόνια δεν είχε κέρδη αλλά επένδυε τα πάντα στην γιγάντωσή της και πλέον είναι αυτή που είναι.

 

Τα mobile units θ' αναλάβουν το μεγαλύτερο φόρτο εργασίας οπότε δεν θα χρειαστούν τόσα "συνεργεία" όσα νομίζουν οι περισσότεροι (χώρια η νέα πολιτική που πιστοποιεί γρηγορότερα και φθηνότερα υπάρχοντα συνεργεία για πλήθος εργασιών).

 

 

Αν και συμφωνώ με το σκεπτικό σου (για το απώτερο μέλλον), στο κοντινό μέλλον διαφωνώ. Πχ. η οικιακή πρίζα δεν κάνει για φόρτιση ως έχει (από θέμα χρόνου) και το δίκτυο δεν έχει τη χωρητικότητα για να ανταπεξέλθει στην αυξημένη ζήτηση αν αύριο πχ μπουν 100.000 αυτοκίνητα στην πρίζα. Και η υποδομή δεν υπάρχει ακριβώς, βλ. πυλωτές κτλ, τι θα βάλεις, πολύμπριζο απ'τα Lidl στην μια πρίζα που υπάρχει; Ή θα λιώσει ή θα πρέπει κάθε αμάξι να τραβάει 4-5Α το πολύ για να φορτίσει, δλδ καληνύχτα και καλό Πάσχα.

Ο μέσος Ευρωπαίος κάνει περίπου 12000 χλμ τον χρόνο που σημαίνει περίπου 33 χλμ την ημέρα.

 

Μια πρίζα ενός τυπικού σπιτιού τα καλύπτει σε ένα δίωρο.

 

Βέβαια δεν είσαι ανώμαλος για να στέκεσαι πάνω από τον φορτιστή οπότε πας σπίτι, το βάζεις στην πρίζα και το πρωί (μετά από 10-13 ώρες) το βγάζεις και είσαι φουλ.

 

Πραγματικά δεν καταλαβαίνω ποια είναι η δυσκολία στο να φορτίζει στο σπίτι ένας μέσος άνθρωπος.

 

Τα περί πολύπριζων τα θεωρώ αστεία.

 

Αν είναι τόσο χάλια η υποδομή ας ρίξει ένα πιο χοντρό καλώδιο και τέλος. Σιγά το κόστος δηλαδή.

 

Αν είναι τόσοι πολλοί ας "κάνουν κόμμα" και λύθηκαν όλα τα προβλήματα.

 

Το περί 100.000 αυτοκινήτων είναι απλά γελοίο επιχείρημα. Αντίστοιχο του τι θα γίνει αν αύριο γκαστρωθούν όλες οι Ελληνίδες ταυτόχρονα.

Τίποτα από τα δύο δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ.

Για τα ηλεκτρικά ο λόγος είναι ότι η παραγωγή δεν φτάνει.

 

Αν εν μία νυκτί αποφασίσουν όλοι να παράγουν μόνο ηλεκτρικά τότε welcome to the future baby.

Βέβαια δεν θα γίνει ποτέ αυτό οπότε απλά σιγά σιγά θα ισχυροποιείται το δίκτυο στα σημεία που πάσχει για να καλύπτει την σταδιακή αύξηση της κατανάλωσης.

 

Worst case scenario, οι αρμόδιοι θα κάνουν ό,τι και κάθε καλοκαίρι που ανεβαίνει η ζήτηση λόγω κλιματισμού και τουριστών. Σιγά τα ωα.

 

Σχετικές μελέτες έχουν κάνει οι περισσότερες από τις μεγάλες αγορές και κανένας αν δεις δεν τα έβαψε μαύρα.

 

 

Άλλο παράδειγμα, οι επιδοτήσεις. Τα 5 τρισεκ. που αναφέρεις είναι συνολικά, για όλες τις μορφές ενέργειας και περιλαμβάνουν και έμμεσες επιδοτήσεις, υπολογισμό περιβαλλοντικού κόστους κτλ. Το μεγαλύτερο μέρος πάει για άνθρακα btw, το πετρέλαιο έρχεται δεύτερο. Γενικότερα αξίζει να διαβάσεις έστω και στα γρήγορα την έκθεση, έχει μερικά ενδιαφέροντα tidbits... (όπως πχ ότι τη μεγάλη ζημιά με τον άνθρακα την κάνει η Κίνα, αν και δεν κατονομάζεται ακριβώς στην έκθεση)

Έχεις δίκιο για το νούμερο, στο πετρέλαιο είναι περί τα 2 τρις.

 

Το θέμα της Κίνας είναι γνωστό. Δεν μπορεί μια τέτοια οικονομία που πρόσφατα βγήκε από τον "μεσαίωνα" να τα ρίξει όλα σε ακριβές (για την ώρα) τεχνολογίες.

 

Αν δεις πάντως τα per capita νούμερα μόλυνσης (http://data.worldbank.org/indicator/EN.ATM.CO2E.PC?year_high_desc=true) δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο και μάλιστα τα πάει και πολύ καλύτερα από πολλές πιο αναπτυγμένες χώρες.

 

Και το τραγικό της υπόθεσης μάλιστα είναι ότι η Ελλάδα, ειδικά πριν έρθει η κρίση αλλά και μέχρι το ~2010, μόλυνε πολύ παραπάνω (per capita) απ' ότι η Κίνα.

 

Απ' την άλλη βέβαια η Κίνα έχει κάνει το μπαμ πλέον στις ανανεώσιμες και θα κατακτήσει τον κόσμο σε ακόμη έναν τομέα ενώ εμείς από δω θα συζητάμε για το αν η κλιματική αλλαγή είναι αληθινή και αν οι ανεμογεννήτριες επηρεάζουν την τσουτσού του τράγου.

 

Τέλος για τις ΜΕΚ, γιατί δλδ, ποιος το κρύβει ότι είναι "βρωμερές" και "μη αποδοτικές"; Μια χαρά τις κράζουν και γι'αυτό άλλωστε τις "φιμώνουν" με φίλτρα και καταλύτες και έχουν πιεστεί οι κατασκευαστές να βελτιώσουν όσο μπορούν την τεχνολογία καύσης για να πετύχουν μικρότερες καταναλώσεις/ρύπους.

Δεν κρύβουν την βρωμιά, κάνουν γαργάρα τους θανάτους που προκαλούν αλλά και την πτώση του επιπέδου ζωής.

 

Όλοι έχουμε δει τις εκστρατείες για τα ναρκωτικά (250 χιλιάδες θάνατοι ετησίως), τα τσιγάρα (6 εκ. θάνατοι ετησίως) και τα ποτά (2 εκ. θάνατοι ετησίως) αλλά για την μόλυνση του αέρα (5,5 εκ. θάνατοι ετησίως) δεν ακούμε την κλασική μπουρδολογία από τους αρμόδιους.

 

Αυτός είναι και ο λόγος που λέω ότι κανείς δεν γουστάρει να βγει ανοιχτά και να μιλήσει για την μόλυνση όπως το κάνει για το κάπνισμα ή τα ναρκωτικά.

 

Όλοι αρκούνται σε ευχολόγια και "όρια εκπομπής" που ανάθεμα και αν θυμούνται ποτέ να επιβάλουν με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν για τα ναρκωτικά ή το αλκοόλ πχ.

Δημοσ.
<snip>

Όλοι αρκούνται σε ευχολόγια και "όρια εκπομπής" που ανάθεμα και αν θυμούνται ποτέ να επιβάλουν με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν για τα ναρκωτικά ή το αλκοόλ πχ.

Απλά η Tesla δεν είναι καλό παράδειγμα για τα περιθώρια κέρδους - έχεις δίκιο ότι επενδύει σε υποδομές, αλλά απ'την άλλη πουλάει και premium αυτοκίνητα και αναγκαστικά πρέπει να τα υποστηρίξει και αντίστοιχα (και ακόμα και το 3 για τα δεδομένα των ΗΠΑ είναι σε αυτή την κατηγορία - δες πόσο πάει μια C-Class ή BMW 3άρα εκεί). Δεν νομίζω τα αντίστοιχα μοντέλα, στις κατηγορίες μαζικών πωλήσεων (1000-2000κ.εκ. / 60-120 kW) να έχουν αυτά τα περιθώρια.

 

Για τις υποδομές τώρα, προφανώς ήταν σκόπιμο το ακραίο παράδειγμα, αλλά υπάρχει θέμα με το συνδυασμό αυτονομίας - χρόνου φόρτισης. Δεν είναι πάντα τα δρομολόγια προγραμματισμένα, η αναμονή για επαναφόρτιση χωρίς fast charging τα καθιστά μη πρακτικά (με τα τωρινά δεδομένα πάντα). Τα 100,000 αυτοκίνητα είναι περίπου τα νέα σε κυκλοφορία ανά έτος, προφανώς δεν θα πάνε αύριο όλοι να φορτίσουνε, σταδιακά θα γίνει αυτό, απλά το ρεύμα που θα ζητήσουν λείπει απ'το σύστημα και οι μονάδες παραγωγής δεν φτιάχνονται σε ένα χρόνο.

Δεν τα βάφω μαύρα, απλά λέω ότι μπορεί να φαίνεται κοντά το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, αλλά έχει ακόμα αρκετό δρόμο πριν εξαλείψει τις ΜΕΚ.

 

Στα της μόλυνσης, η Κίνα ήταν και πρό κρίσης πολύ πιο ρυπογόνος απ'την Ελλάδα, κατά κεφαλήν πάντα, λόγω βιομηχανίας - και εννοώ συνολική ρύπανση λόγω αποβλήτων κτλ και όχι μόνο τα αέρια του θερμοκηπίου. Στις ΑΠΕ δυστυχώς έχουμε μείνει αρκετά πίσω, αλλά σιγά-σιγά κάτι γίνεται κι εκεί.

 

Τέλος για την ρύπανση του αέρα, σαφέστατα και δεν έχει την προβολή που θα έπρεπε ως θέμα, αλλά και εκεί δεν μιλάμε για αέρια του θερμοκηπίου αλλά για τα διάφορα μικροσωματίδια και βλαβερά οξείδια τύπου CO, NOx κτλ. όπου εκεί όντως επιβαρύνουν οι ΜΕΚ των αυτοκινήτων, αλλά σε σχέση με παλαιότερα έχει βελτιωθεί η κατάσταση (δεδομένων και των λοιπών συνθηκών, βλ. περαιτέρω αστικοποίηση κτλ) και νομίζω πλέον πληθαίνουν και οι σχετικές αναφορές στον τομέα των επιπτώσεων στην υγεία - με μια ενοχοποίηση προς το παρόν περισσότερο για τους κινητήρες diesel, χωρίς αυτό να αθωώνει την βενζίνη βέβαια.

 

Τώρα για τα μέτρα, αγνοώντας τα μη-μέτρα του Ελλαδιστάν, νομίζω το VW-Gate και η παραφιλολογία που το ακολούθησε θα οδηγήσει σε ενταντικοποίηση των σχετικών ελέγχων και αυστηρότερες κυρώσεις, χτυπώντας μάλιστα στην πηγή του προβλήματος (τις αυτοκινητοβιομηχανίες δλδ) και όχι τους πολίτες. Βραδυκίνητοι οι μηχανισμοί των Βρυξελλών βέβαια, οπότε θα δείξει πότε θα γίνουν πράξη αυτά.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...