Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Το 2014, με πρώτη τη Mercedes AMG F1 Petronas και ένα περίπου χρόνο αργότερα με τη Scuderia Ferrari παρουσιάστηκαν στη Formula 1 οι πρώτοι κινητήρες HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition μαζί με spark ignition) και TJI (Turbulent Jet Ignition).

Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες ώθησαν την αποδοτικότητα των ICEs (Internal Combustion Engines) σε θεαματικά επίπεδα σε συνδυασμό με κάποιες ακόμη τεχνολογίες όπως των MGU-H και MGU-K που σχετίζονται με τη θερμική ενέργεια και τη κινητική ενέργεια (και βεβαίως την ηλεκτρική ενέργεια αφού τα μονοθέσια είναι hybrid τεχνολογίας και διαθέτουν και μπαταρία).

 

Μιλάμε για 45% με 49% θερμική αποδοτικότητα, μείωση των εκπομπών NOx κατά 99% και κατανάλωση μόλις 200g/kWh! Να αναφέρουμε ότι τόσο η Mercedes AMG F1 Petronas όσο και η Scuderia Ferrari (αλλά και οι Renault και Honda αργότερα) υιοθέτησαν τεχνολογίες για τα ICEs τους (τα οποία διαθέτουν βεβαίως ειδικά ανεπτυγμένα Turbo) που έχουν περισσότερο κοινά στοιχεία με κινητήρες πετρελαίου, παρά με κινητήρες βενζίνης (τεράστια συμπίεση, με το μείγμα καυσίμου-αέρα να αυτοαναφλέγεται).

 

Η τεχνολογία TJI της Mahle που χρησιμοποιεί η Scuderia Ferrari για παράδειγμα είναι μία νέα τεχνολογία εσωτερικής καύσης που αντικαθιστά το συμβατικό μπουζί με ένα θάλαμο ανάφλεξης jet (jet ignition chamber). Κατά τη διάρκεια της διαδρομής συμπίεσης, περίπου το 97% του φορτίου καυσίμου εισάγεται απευθείας στο κύλινδρο και το υπόλοιπο 3% καυσίμου κατευθύνεται στο θάλαμο όπου ένα παραδοσιακό μπουζί αναφλέγει αυτό το λίγο, αλλά υπερβολικά πλούσιο φορτίο μέσα στα μικροσκοπικά όρια της θαλάμης. Το προκύπτον στη συνέχεια ρεύμα καυτών αερίων υψηλής πίεσης εξαναγκάζεται να περάσει μέσα από ένα αριθμό μικροσκοπικών οπών στο θάλαμο και στη συνέχεια εισέρχεται στον κύριο κύλινδρο για να αναφλεγεί με το υπόλοιπο φορτίο αέρα-καυσίμου, το οποίο είναι τώρα καλά αναμεμειγμένο.

 

Σύμφωνα με την εταιρεία Mahle, τα καυτά jets φτάνουν έως στην άκρη του εμβόλων για να αναφλέξουν το μείγμα. Σύμφωνα με τη Mahle, την ώρα που η ανάφλεξη πραγματοποιείται κανονικά στο κέντρο του κυλίνδρου, με το σύστημα Mahle Jet Ignition, λαμβάνει χώρα από έξω προς τα μέσα επιτρέποντας στην καλύτερη καύση του μείγματος καυσίμου, και επομένως προσφέρεται περισσότερη ισχύς με σημαντικά λιγότερα κατάλοιπα.

 

MAHLE TJI

 

 

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Και πάμε τώρα, αφού έχετε πάρει –ελπίζουμε- μία ιδέα για το είδος της τεχνολογίας, στο βασικό θέμα της είδησης, που δεν είναι άλλο από την απόφαση της Ιαπωνικής Mazda να φέρει τον πρώτο καταναλωτικό compression-ignition κινητήρα βενζίνης στην αγορά. Με την ονομασία SkyActiv-X, ο κινητήρας που θα είναι διαθέσιμος από το 2019, υπόσχεται έως και 20-30% μεγαλύτερη αποδοτικότητα από το σημερινό κινητήρα SkyActiv-G και 45% μεγαλύτερη αποδοτικότητα από έναν πετρελαιοκινητήρα του 2008 της ίδιας εταιρείας.

 

Όπως συμβαίνει και με τους σημερινούς κινητήρες της Formula 1, η ανάφλεξη του μείγματος αέρα-καυσίμου επιτυγχάνεται μέσω της συμπίεσης όπως στους κινητήρες ντίζελ, και όχι χρησιμοποιώντας μπουζί (η ύπαρξη του είναι υποχρεωτική από τους κανόνες στους κινητήρες των μονοθέσιων της F1 αν και μόλις που χρειάζεται).

 

Σύμφωνα με τη Mazda, ο νέος τύπος κινητήρα συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των κινητήρων πετρελαίου και βενζίνης για να επιτευχθεί εκπληκτική απόδοση με τη μικρότερη δυνατή περιβαλλοντική επιβάρυνση. Ο επικεφαλής του τμήματος R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara είπε ότι ενώ “η ηλεκτροκίνηση είναι απαραίτητη…. η μηχανή εσωτερικής καύσης είναι προτεραιότητα”.

 

Link.png Site: Engadget

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλες και όλους,

Δηλώνω εξ' αρχής προς αποφυγήν πάσα παρεξήγησης ότι ΔΕΝ είμαι οπαδός της εταιρίας αλλά όπως και να το κάνουμε τέτοιες εξελίξεις στην αυτοκίνηση μόνον θετικές μπορούν να χαρακτηρισθούν. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνοδεύουν ακόμη και τα καινούργια υβριδικά αυτοκίνητα για σεβαστό χρονικό διάστημα. Βέβαια η εταιρία έχει κάνει "άλματα" στην εξέλιξη ακόμη και του wankel κινητήρος της. Τον οποίο σκοπεύει να κάνει χρήση ως κινητήρα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

http://www.4troxoi.gr/epikairotita/kosmos/h-epistrofi-toy-peristrofikoy-kinitira-wankel-tis-mazda

Καλή μας συνέχεια λοιπόν και ας ελπίσουμε ότι εταιρίες θα κάνουν κάτι με το θέμα κατανάλωσης... Αρκετά πληρώνουμε σε λοιπούς φόρους :'(

Δημοσ.

300 hp και σημα 100 ευρω!!

 

ναι στο κωλοχανείο που μένουμε, που είναι ικανοί να σε φορολογήσουν με βάση το χρώμα του αυτοκινήτου

  • Like 18
Δημοσ.

ναι στο κωλοχανείο που μένουμε, που είναι ικανοί να σε φορολογήσουν με βάση το χρώμα του αυτοκινήτου

Δε μαμιεται... Αφου δεν εχεις επιλογη!!

Δημοσ.

Ελα μωρη mazdaraaaa :)

 

Japan lover :)

Japan lover.........xiaomi lover..........μηπως να μετακομιζεις σιγα σιγα προς ανατολας.... :-D

 

Εντυπωσιακο νεο και μου φαινεται παραξενο που δεν το λανσαρε πρωτη η mercedes.......

  • Like 1
Δημοσ.

Japan lover.........xiaomi lover..........μηπως να μετακομιζεις σιγα σιγα προς ανατολας.... :-D

 

Εντυπωσιακο νεο και μου φαινεται παραξενο που δεν το λανσαρε πρωτη η mercedes.......

Κανονικα πρεπει να μετακομισω :)

 

Mazda εχω πολλα χρονια αμαξι

Xiaomi απλα εχω πολλα προιοντα και βγηκαν αξιοπιστα.

 

 

Τα καλα να λεγονται.

Δημοσ.

Δεν έχει φανεί πουθενά ότι χρησιμοποιούν HCCI στην Formula 1. TJI, ναι χρησιμοποιούν.

Επίσης μια χαρά θα έχει μπουζί ο κινητήρας της Mazda. Spark Controlled HCCI τον αναφέρει και θα λειτουργεί και σαν κανονικός κινητήρας βενζίνης σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας.

 

Επίσης είναι θερμική απόδοση στα βιβλία.

 

Επίσης το TJI δεν είναι νέα πρωτοποριακή τεχνολογία, σαν ιδέα υπάρχει δεκαετίες, άσχετα αν δεν την βγάζανε σε παραγωγή. Κάτι παρόμοιο είχε η Honda από το 1970 (CVCC) σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Δημοσ.

Δεν έχει φανεί πουθενά ότι χρησιμοποιούν HCCI στην Formula 1. TJI, ναι χρησιμοποιούν.

 

Επίσης μια χαρά θα έχει μπουζί ο κινητήρας της Mazda. Spark Controlled HCCI τον αναφέρει και θα λειτουργεί και σαν κανονικός κινητήρας βενζίνης σε συγκεκριμένες περιοχές λειτουργίας.

 

Επίσης είναι θερμική απόδοση στα βιβλία.

 

Επίσης το TJI δεν είναι νέα πρωτοποριακή τεχνολογία, σαν ιδέα υπάρχει δεκαετίες, άσχετα αν δεν την βγάζανε σε παραγωγή. Κάτι παρόμοιο είχε η Honda από το 1970 (CVCC) σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Εχει παντως κανει ηδη ενα μεγαλουτσικο βημα με τον skyactiv της με προτογνωρες σχετικα τεχνολογιες σε βενζινοκινητηρα ευρειας παραγωγης. (Είτε αυτο αφορα ελλειψη σπινθηρα είτε λογω συμπιεσης 13:1)

Δημοσ.

300 hp και σημα 100 ευρω!!

Για χαζούς ψάχνεις... Θα το πάνε με την ιπποδύναμη και θα μας τα πάρουν πάλι χοντρά. Αυτοί έχουν το μαχαίρι, αυτοί και το πεπόνι...

  • Like 3
Δημοσ.

είδαμε και τους wankel που ζητούσαν επισκευή κάθε χρόνο

Ε αφου πεσανε σε χερια απο ατομα που δεν ειχαν μυρωδια απο βανκελ και τα δουλευανε λες και ηταν accent επειδη "ηταν 1300 κυβικα".

  • Like 6

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...