mentoras99 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Ανοιγω αυτο το θεμα για να συζητάμε εδώ τις σχετικές απορίες. Ξεκινω λοιπον με το ακόλουθο περιστατικό. Πρόσφατα σε ένα test drive του toyota aygo, μου ελεγε ο πωλητης οτι μπορω να βαζω το air condition οποιαδηποτε στιγμη θελω, και ας τρεχει το αυτοκινητο. Και οση ωρα οδηγουσα, εν κινησει, πατησε το κουμπι του a/c καμια δεκαρια φορες λες κι ηταν φωτορυθμικο! Θυμαμαι παλια, βλαβες στα a/c των αυτοκινητων, αν το εβαζες σε λειτουργια ενω το αυτοκινητο βρίσκονταν εν κινησει. Και αν δεν συνεβαινε αυτο την πρωτη ή δευτερη φορα, σιγουρα οι επαναλαμβανομενες 'απερισκεψιες', κατεληγαν με ενα χαλασμενο a/c. Γνωριζει κανεις, αν αυτο που μου ειπε ο πωλητης, είναι κάτι που οντως ισχυει για τα καινουρια αυτοκινητα; Προχωρησε η τεχνολογια, τα βελτιωσαν τοσο, που δεν υπαρχει πλεον τετοιο προβλημα;
Γιάννης Platano Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Εγω στο Honda CRV του 2008 μια χαρα το κανω αυτο χωρις προβλημα . Το Aygo ομως ειναι πολυ πιο μικρο αυτοκινητο και δεν ξερω .
panos2171 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Αν το ανοίξω με στροφές στο mx5 Που είναι του 2002 το αυτοκίνητο κάνει ένα αισθητό κόψιμο. Σε 308 και V40 που είναι σύγχρονα δεν έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο. Υποθέτω ότι έχουν καλύτερο συμπλέκτη που κομπλάρει σιγά σιγά τον κομπρέσσορα.
mentoras99 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Μέλος Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Παιδια, το θεμα δεν ειναι αν θα...κοψει τις επιδοσεις. Αυτο πες, ειδικα σε πιο αδυναμα αμαξια, ειναι σχεδον δεδομενο. Το θεμα ειναι να μην το χρειαστεις εν κινησει, γιατι ρε αδερφε....πλακωσε ζεστη, και αν εισαι πχ σε καμια εθνικη οδο, να πρεπει να περιμενεις να πιασεις....παργκιγκ, για να βαλεις το a/c. Οντως το ξερω οτι παλιοτερα, τα a/c χαλουσαν οταν τα εβαζες μπροστα εν κινησει. Και μαλιστα απορουσα γιατι δεν το λενε οταν καποιος αγοραζει αμαξι, ωστε να αποφευχθουν τα χειροτερα (εκατονταδες ευρω ζημια). Εγω σε διαφορες αγορες αυτοκινητων που ετυχε να ειμαι τα παλαιοτερα χρονια, αν 'θυμονταν'/ηθελε ο πωλητης το ελεγε, αλλιως οχι. Στα νεοτερα δεδομενα ομως, ο πωλητης επεμεινε, για να μου δειξει οτι πλεον δεν υπαρχει προβλημα, και μου το τονισε 'μπορεις να το βαλεις οποτε θελησεις, χωρις να φοβασει μην χαλασει'.
NikosKallithea Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Ανοιγω αυτο το θεμα για να συζητάμε εδώ τις σχετικές απορίες. Ξεκινω λοιπον με το ακόλουθο περιστατικό. Πρόσφατα σε ένα test drive του toyota aygo, μου ελεγε ο πωλητης οτι μπορω να βαζω το air condition οποιαδηποτε στιγμη θελω, και ας τρεχει το αυτοκινητο. Και οση ωρα οδηγουσα, εν κινησει, πατησε το κουμπι του a/c καμια δεκαρια φορες λες κι ηταν φωτορυθμικο! Θυμαμαι παλια, βλαβες στα a/c των αυτοκινητων, αν το εβαζες σε λειτουργια ενω το αυτοκινητο βρίσκονταν εν κινησει. Και αν δεν συνεβαινε αυτο την πρωτη ή δευτερη φορα, σιγουρα οι επαναλαμβανομενες 'απερισκεψιες', κατεληγαν με ενα χαλασμενο a/c. Γνωριζει κανεις, αν αυτο που μου ειπε ο πωλητης, είναι κάτι που οντως ισχυει για τα καινουρια αυτοκινητα; Προχωρησε η τεχνολογια, τα βελτιωσαν τοσο, που δεν υπαρχει πλεον τετοιο προβλημα; Έχεις μεινει κατι 10ετιες πισω, Τωρα τα αυτοκίνητα εχουν υπολογιστές, τα πάντα ελέγχονται, δεν "κουμπώνει" το κομπρεσέρ οπως κούμπωνε παλια με γρανάζι μπαμ και κάτω, τωρα ειναι ομαλή η μεταγωγή που γίνεται ειτε όταν το ανοίγεις ειτε όταν το κλείνεις Αυτο της εικόνας ειναι ο μαγματικος συμπλέκτης του κομπρεσέρ ο οποιος συμπλέκει την μονάδα με την μονίμως περιστρεφόμενη τροχαλία που επάνω της ειναι περασμένοι οι ιμαντες κινήσεις, το μαγνητικό αυτο σύστημα εμπλέκει το κομπρεσερ και το γυρίζει με τις στροφές που του λεει ανα πάσα στιγμη ο υπολογιστής και ας έχεις εσυ στο στροφόμετρο σου 1000 στροφές ή 7000.
panos2171 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Ακριβώς. Γι αυτό ανέφερα και το κόψιμο της ταχύτητας καθώς με το άνοιγμα του A/C σε παλιάς τεχνολογίας κομπλάρει απ ευθείας, αν έχεις 3000σαλ θα κομπλάρει σε εκείνες γι αυτό και θα το επιβαρύνεις κάτι που δεν ισχύει στα σύγχρονα. Επίσης δε χρειάζεται να σταματήσεις, αν πατήσεις συμπλέκτη ρίχνεις τις στροφές στο ρελαντί, ανάβεις A/C και μόλις κομπλάρει αφήνεις σιγά σιγά το συμπλέκτη. Αν πηγαίνεις με 110-120 το πολύ να πέσεις στα 100 για λίγο.
mentoras99 Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Μέλος Δημοσ. 4 Αυγούστου 2017 Καταλαβα παιδια, η τεχνολογια προχωρησε, ακομη μια φορα προς οφελος μας. Αραγε υπαρχει καμια έστω χονδρική εκτίμηση, ποσοστιαία ή αν εχετε παρατηρησει εσεις καταναλωση σε trip computer(αληθεια, επειδη δεν ξερω, μετρα καταναλωση + απο a/c),, για το ποσο επιβαρυνει σε καυσιμο ή σε ευρω, η χρηση a/c? Ξερω οτι ειναι πολυ δυσκολο να ειπωθει κατι γιατι ειναι πολυπαραγοντικο θεμα(αμαξι, γενια, κινητηρας κλπ), αλλα αν καποιος εχει βγαλει καποιο συμπερασμα ας το πει.
NikosKallithea Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Πολλά λες, σε μένα είναι στο ρελαντί 0,4-0,5 και ανεβαίνει με τον κλιματισμό στο 0,7-0,8, δηλαδή ~0,3 λίτρα 1
panos2171 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Συνολικά στα 100 πόσο σου βγαίνει; Εμένα πχ όταν είναι 5.9 με κλίμα μπορεί να δείξει 6.8-6.9. Αν δε σε αυτά τα χιλιόμετρα πετύχω και αρκετές ανηφόρες τότε μπορεί να πάει 0.3λ παραπάνω, βέβαια πολύ σπάνια να γίνει κάτι τέτοιο.
NikosKallithea Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Το κλιμα μετριέται μονο εν στάση σε ρελαντί, δεν μπορεις να εχεις το γκαζι πατημένο και να βγαλεις σίγουρα συμπεράσματά για το ποσο ανεβαίνει η κατανάλωση 1
GeorgeHellas Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Εγώ σε πρόσφατο ταξίδι, επειδή στο πήγαινε ήταν μεσημέρι, είχα ανοιχτό το κλίμα και στον γυρισμό επέστρεψα βράδυ δεν το χρησιμοποιησα, παρατήρησα το εξής. Όλα τα χιλιόμετρα έγιναν με cruice control οπότε ο Μ.Ο. της ταχύτητας ήταν εφάμιλλος. 2 γεμισματα ένα στο πήγαινε και ένα στο έλα. Η διαφορά στην κατανάλωση ήταν 0.2 με 0.3 ανά 100 παραπανω στο πήγαινε. Σουζουκι swift 1.2 1
mentoras99 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Μέλος Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Αρα μαλλον παιδια, στην πλειοψηφια των περιπτωσεων και μαλλον σε νεοτερα αμαξια, η εξτρα καταναλωση απο τη χρηση a/c, ειναι κατω του λιτρου. Σωστα;;;; 1
mentoras99 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Μέλος Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Τελικα υπάρχει άλλη ουσιαστική διαφορά μεταξυ clima και a/c, πέρα από τον ακριβή ορισμό θερμοκρασίας με θερμοστάτη;
NikosKallithea Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Δημοσ. 5 Αυγούστου 2017 Τελικα υπάρχει άλλη ουσιαστική διαφορά μεταξυ clima και a/c, πέρα από τον ακριβή ορισμό θερμοκρασίας με θερμοστάτη; Το κλιμα ουδεμίαν σχέση έχει με το α/c, στο κλιμα η μονάδα παρέχει και κρύο και ζεστό αέρα, χωρίς να παίρνει θερμοκρασία απο το νερό του κινητήρα, για αυτό εχεις και άμεση θέρμανση τον χειμώνα χωρίς να έχει ζεσταθεί το αυτοκίνητο, στα αυτοκίνητα αυτά (με κλιμα δηλαδή) υπάρχει και ενα κουμπάκια που συνήθως λέγεται eco, αν το πατήσεις τοτε το κομπρεσέρ απεμπλεκεται και αναλαμβάνει την θέρμανση της καμπίνας το ψυγείο νερού(ο παλιός τρόπος δηλαδή) αυτό ισχύει μονο αν το αυτοκίνητο δεν είναι διαζωνικό, γιατί αν είναι και οι θερμοκρασίες διαφέρουν απο οδηγό σε συνοδηγό τοτε ή δεν λειτουργεί το eco ή επαναφέρει αυτόματα τις θερμοκρασίες στους ίδιους βαθμούς και για τους δυο, και αυτό υπο προϋποθέσεις που αφορούν την εξωτερική θερμοκρασία και το σεταπ που εχεις κανει εσύ στον διαζωνικό. Άστα να πάνε αν χαλάσουν όλα αυτά χαχααααα 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις