Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Να ρωτήσω και κατι αλλο.. Για οικονομική οδήγηση πρέπει πάντα να αλλάζουμε ταχύτητα σε χαμηλές στροφές η λιγο πριν να αρχισει να 'μουγκριζει' ο κινητήρας;

 

Θα σου ελεγα το δευτερο χωρις να ειναι παντα απολυτο .Αν εισαι σε μια ανηφορα ή θελεις να κανεις μαι προσπεραση θα ..μουγκρισει λιγο .Αναγκαστικα θα ανεβασει στροφες απο οτι αν ηταν σε πορεια σε ισιο δρομο .

  • Like 3
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
  • Απαντ. 67
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Επανέρχομαι με νέες ερωτήσεις! Επειδή το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο και δεν ξέρω τι λάδια, παραφλού κλπ έχει μέσα υπάρχει κάποιος τρόπος να βρω τι έχει ήδη μέσα για να μην τα αλλάξω εντελώς όταν χρειαστεί? Αν ρωτήσω από εκεί που το πήρα θα ξέρουν ή δεν ? Επίσης τα υγρά φρένων αν θέλουν συμπλήρωμα τα συμπληρώνουμε και μόνοι μας ή πρεπει να το κάνει μηχανικός? Γιατί θυμάμαι ότι δεν πρέπει να τα πειράζουμε εμείς. 

Δημοσ.

Να το πας σε ενα μαστορα να τα κοιταξει αυτα . Αν εχει ιμαντα και οχι καδενα και δεν ξερεις με σιγουρια ποτε αλλαχτηκε αμμεσα αλλαγη γιατι μπορει να σου κανει μεγαλη ζημια .Θα στα πει και ο μαστορας.

  • Like 1
Δημοσ.

Αφού είναι άγνωστο το ιστορικό συντήρησης, οπωσδήποτε αλλαγή λαδιών και ιμάντα χρονισμού. Παραφλού συμπληρώνεις εσύ, αν χρειάζεται, κατόπιν ελέγχου της στάθμης. Για τα φρένα καλύτερα να πας σε συνεργείο, να τα δουν συνολικά, ειδικά αν για οποιονδήποτε λόγο σε προβληματίζει η απόδοσή τους κατά το φρενάρισμα - για απλό έλεγχο της στάθμης δεν χρειάζεται βέβαια.

 

Γενικότερα στα μτχ καλό είναι να τα ελέγχει έμπιστος μηχανικός πριν την αγορά, μετά είναι λίγο αργα... αλλά σίγουρα καλύτερα απ'το να μην γίνει κανένας έλεγχος.

  • Like 1
Δημοσ.

Επανέρχομαι με νέες ερωτήσεις! Επειδή το αυτοκίνητο είναι μεταχειρισμένο και δεν ξέρω τι λάδια, παραφλού κλπ έχει μέσα υπάρχει κάποιος τρόπος να βρω τι έχει ήδη μέσα για να μην τα αλλάξω εντελώς όταν χρειαστεί? Αν ρωτήσω από εκεί που το πήρα θα ξέρουν ή δεν ? Επίσης τα υγρά φρένων αν θέλουν συμπλήρωμα τα συμπληρώνουμε και μόνοι μας ή πρεπει να το κάνει μηχανικός? Γιατί θυμάμαι ότι δεν πρέπει να τα πειράζουμε εμείς. 

 

Λάδια, φίλτρα, βαλβολίνες, παραφλού τα αλλάζεις χωρίς δεύτερη σκέψη κι ας είχαν ήδη αλλαχτεί ώστε να ξέρεις τι ακριβώς έχεις βάλει εσύ. Ο προηγούμενος μπορεί να άλλαξε πρόσφατα λάδια αλλά ποτέ δε μπορείς να ξέρεις ΤΙ λάδια έβαλε οπότε άμεση αλλαγή. Τα υγρά φρένων δεν είναι και τόσο σημαντικά, μπορείς να τα αλλάξεις σε δεύτερο χρόνο, μόνο η στάθμη τους χρειάζεται να ελεγχθεί, αν είναι πεσμένη τότε μάλλον υπάρχει διαρροή. Όλα αυτά φυσικά σε μηχανικό.

  • Like 3
Δημοσ.

Να ρωτήσω και κατι αλλο.. Για οικονομική οδήγηση πρέπει πάντα να αλλάζουμε ταχύτητα σε χαμηλές στροφές η λιγο πριν να αρχισει να 'μουγκριζει' ο κινητήρας;

Oι στροφές σου πρέπει να είναι πάντοτε εντός του υψηλού φάσματος της ροπής του κινητήρα σου . Δες την καμπύλη ροπής-στροφών.

Στο δικό μου αμάξι πρέπει να κρατάω τις στροφές πάνω απο 1400 rpm αλλιώς κρεμάει το μοτέρ και δεν επιταχύνει .

Δημοσ.

Αφού είναι άγνωστο το ιστορικό συντήρησης, οπωσδήποτε αλλαγή λαδιών και ιμάντα χρονισμού. Παραφλού συμπληρώνεις εσύ, αν χρειάζεται, κατόπιν ελέγχου της στάθμης. Για τα φρένα καλύτερα να πας σε συνεργείο, να τα δουν συνολικά, ειδικά αν για οποιονδήποτε λόγο σε προβληματίζει η απόδοσή τους κατά το φρενάρισμα - για απλό έλεγχο της στάθμης δεν χρειάζεται βέβαια.

 

Γενικότερα στα μτχ καλό είναι να τα ελέγχει έμπιστος μηχανικός πριν την αγορά, μετά είναι λίγο αργα... αλλά σίγουρα καλύτερα απ'το να μην γίνει κανένας έλεγχος.

το παραφλού δεν θέλει εντελώς αλλαγή δηλαδή? Θέλω να πω δεν έχει σημασία τι είχε πριν και τι θα βάλω εγώ μετα? Το ξέρω ότι κανονικά πρέπει να το είχε ελέγξει μηχανικός αλλά πήγα με τον πατέρα μου και ενώ στην αρχή του είπε να το πάρουμε να το ελέγξει μηχανικός αρκέστηκε στα χαρτιά που του έδειξε ο έμπορος από το δικό του συνεργείο και ότι είδε ο πατέρας μου οπτικά στο αμάξι.. επίσης έχει περάσει πρόσφατα κτεο οπότε υπέθεσε ότι θα είναι οκ. Προς το παρόν δεν έχει βγάλει κάποιο πρόβλημα πάντως..το έχω 1,5 μήνα περίπου..

Oι στροφές σου πρέπει να είναι πάντοτε εντός του υψηλού φάσματος της ροπής του κινητήρα σου . Δες την καμπύλη ροπής-στροφών.

Στο δικό μου αμάξι πρέπει να κρατάω τις στροφές πάνω απο 1400 rpm αλλιώς κρεμάει το μοτέρ και δεν επιταχύνει .

Γιατί άμα την δω θα καταλάβω τίποτα?  :-D Που την βρίσκω αυτή την καμπύλη?

Δημοσ.

Εγώ έχω την εντύπωση ότι στις αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να δίνεις λίγο παραπάνω στροφές. Ούτε στο ελάχιστο να είσαι, ούτε στο μέγιστο φυσικά αλλά κάπου ενδιάμεσα.

 

Διαφορετικά αν τρέχεις συνέχεια με χαμηλές στροφές, όταν έχεις ανάγκη να δώσεις λίγο παραπάνω θα αναγκάζεσαι να πατήσεις πολύ περισσότερο γκάζι ή να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες συνέχεια με το παραμικρό.

 

Για οικονομική οδήγηση, μόνο αν βγεις στην εθνική οδό και κρατάς το πόδι απαλά στο γκάζι χωρίς να τρέχεις πολύ.

Δημοσ.

γιατί έτσι; αν είσαι σε καμιά χαλαρή κατηφόρα σε κάνα επαρχιακό δρόμο δε σου σώνει καύσιμο;

1ον θα σκοτωθεις ετσι

2ον αν κατεβαινεις κατηφορα θα  εχεις ταχυτητα και μαλιστα οχι << χαλαρη >>.

Ακομα και αν ακουγεται να ζοριζει λιγο τον κινητηρα ετσι ειναι το ασφαλες,ωστε το <<φρενο του κινητηρα>> να κραταει το αυτοκινητο.

Ειδικα αν χρειαστει να φρεναρεις θα σταματησει 2 φορες πιο αμεσα απο οτι αν ειχες νεκρα.

3ον η μεθοδος που σου ειπα σου σωνει καυσιμο,ενω η νεκρα σου καιει παραπανω καθως ο κινητηρας δουλευει στο ρελαντι καιγοντας στην ουσια παραπανω καυσιμο.

Εαν το εχεις με μια τριτη πχ χωρις γκαζι τοτε η καταναλωση πεφτει στο μηδεν.

Τσεκαρισμενα,συζητημενα και αποδεδειγμενα.

Στο θεμα των αλλαγων τωρα,το να αλλαζεις ταχυτητα ενω δεν το ζηταει ο κινητηρας ζοριζει το αυτοκινητο και  καιει παραπανω καυσιμο χωρις να αποδιδει,μεχρι να φτασει στο φασμα των στροφων που πρεπει για τα χιλιομετρα που κινεισαι εκεινη τη στιγμη.

Οδηγαω μηχανακι απο τα 13,μηχανη και αυτοκινητο στα 15 και ειμαι 33,επαγγελμα οδηγος πολλα χρονια και οδηγος μηχανης πιστας.

  • Like 3
Δημοσ.

ολοι οι επιστημονες εδω.παρε ενα αυτοματο να ξενοιασεις.επειτα απο 10 αυτοκινητα πηρα αυτοματο και ξενιασα .

Δημοσ.

λάδια κινητήρα συμπληρώνεις ελέγχοντας τη στάθμη

και μαζί με το φίλτρο λαδιού

τα αλλάζεις στα προβλεπόμενα διαστήματα με τον κατάλληλο τύπο για το αυτοκίνητό σου

 

φίλτρο αέρα, μπουζί , φίλτρο καμπίνας κλπ αλλάζεις στα προβλεπόμενα διαστήματα με τον κατάλληλο τύπο για το αυτοκίνητό σου

 

υγρά μπαταρίας συνήθως στις κλειστού τύπου σύγχρονες μπαταρίες δεν συμπληρώνεις

και αν έχει 'ματάκι' ελέγχεις 

(υπάρχουν και διαγνωστικά για μπαταρίες όπου ελέγχεις την κατάσταση της μπαταρίας)

 

βαλβολίνες υποτίθεται δεν αλλάζουν και είναι εφ'όρου ζωής στα μηχανικά κιβώτια (για τα αυτοκίνητα που εγω ξέρω)

 

παραφλού υποτίθεται ελέγχεις τη στάθμη (έλλειμμα μπορεί να σημαίνει διαρροή)

και δεν αλλάζεις παρά μόνο αν κάποιος έχει προσθέσει ακατάλληλο παραφλού

(πολλοί ανανεώνουν από μόνοι τους το παραφλού για να καθαρίζει το κύκλωμα από σκουριές, βρωμιές κλπ)

 

ιμάντα χρονισμού ή καδένα ελέγχεις και αλλάζεις στα προβλεπόμενα διαστήματα

 

υγρά φρένων αλλάζουν κάθε 2 έτη υποτίθεται

και ελέγχεις τη στάθμη (έλλειμμα μπορεί να σημαίνει διαρροή ή φαγωμένα τακάκια)

 

τακάκια-δισκόπλακες ελέγχονται στο προβλεπόμενο πάχος-φθροά

 

υγρά υδραυλικού τιμονιού ελέγχεις τη στάθμη

 

υγρά πλυστικού παρμπρίζ συμπληρώνεις όποτε και όσο θες από όσο παίρνει

 

λαστιχάκια υαλοκαθαριστήρων-υαλοκαθαριστήρες αλλάζεις προληπτικά ή όποτε έχουν φθαρεί

 

κλπ κλπ

Δημοσ.

το θεμα ειναι πως εχω βαρεθει να ακουω τον καθε ασχετο να δινει οδηγειες.ολοι λες και ειναι οδηγοι αγωνων.του λετε ολοι πως να αλλαζει ταχυτητα και κανεις δεν του ειπε για το αεριο που καιει το αυτοκινητο( fiat grande punto lpg) .π.χ να δει τα ανεπιστροφα της παροχης ,το δικτιο ολο μην ειναι καμενο κανενα σωληνακι και πως πρεπει να τα αλλαζει καθε το πολυ 2 χρονια,την δεξαμενη αεριου.τα βασικα δεν του λετε.ο καθε ασχετος το παιζει μηχανικος.

Δημοσ.

Ο ένας άσχετος λέει τον άλλο άσχετο, συν του οτι στα θέματα αυτοκινήτου έχουμε και τους επιστήμονες

 

Ο παραπάνω είναι ένας γενικός κανόνας και δεν αναφέρεται στους συμμετέχοντες του παρόντος θέματος.

Δημοσ.

σωστος.ετσι ειναι οπως τα λες.κανεις δεν εχει λυσει μια μηχανη ουτε καν ξερει τον θεωριτικο κυκλο μιας μηχανης μεκ diesel η  otto.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...