Προς το περιεχόμενο

Από τον Elon Musk oι πρώτες παραδόσεις του Model 3 της Tesla


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στην Καλιφόρνια, έξω από το εργοστάσιο της Tesla, ο ιδρυτής της Elon Musk παρέδωσε τα κλειδιά στους πρώτους 30 αγοραστές του Model 3 – οι οποίοι είναι υπάλληλοι της εταιρείας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο Musk παρουσίασε επίσης τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του Model 3, το οποίο είναι το πρώτο μη πολυτελές μοντέλο που κυκλοφορεί η Tesla, για να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Η βασική έκδοση του αυτοκινήτου κοστίζει 35.000 δολάρια και έχει αυτονομία 350 χιλιομέτρων. Παράλληλα, υπάρχει και μία ακριβότερη έκδοση (στα 45.000 δολάρια), με αυτονομία 500 χιλιομέτρων. Σήμα κατατεθέν και των δύο μοντέλων είναι η μεγάλη οθόνη αφής στο ταμπλό, δεξιά από το τιμόνι, η οποία έχει αντικαταστήσει τα περισσότερο κουμπιά που υπάρχουν στα περισότερα αυτοκίνητα.

 

Μιλώντας σε δημοσιογράφους λίγες ώρες πριν από την εκδήλωση, ο Musk παραδέχθηκε ότι αποδείχθηκε “μεγάλη πρόκληση” η κατασκευή του αυτοκινήτου, κατά την πρώτη φάση παραγωγής του. “Ζήσαμε μία κόλαση για τουλάχιστον έξι μήνες”, είπε.

 

Οι προπαραγγελίες για το Model 3 ξεπερνούν αυτή τη στιγμή τις 500.000, από 373.000 που ήταν τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τον Musk, όσοι παραγγείλουν από εδώ και στο εξής το αυτοκίνητο πιθανότατα δεν πρόκειται να το παραλάβουν πριν από τα τέλη του 2018.

 

Για την ικανοποίηση πάντως των προπαραγγελιών που ήδη έχουν γίνει, η Tesla θα χρειαστεί να αυξήσει κατακόρυφα την παραγωγή της, εξαπλασιάζοντάς την επομένη χρονιά, συγκρκτικά με το 2016. Αν πάντως καταφέρει να διαθέσει 500.000 αυτοκίνητα σε μία χρονιά, τότε θα ξεπεράσει σε πωλήσεις στις ΗΠΑ τις BMW, Mercedes και Lexus.

 

Link.png Site: Guardian

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 49
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μπορεί να μας κατατοπίσει κάποιος πόσο κοστίζει το ρεύμα των 350 χιλιομέτρων;

Στις 500.000 χιλιόμετρα η διαφορά τιμής με τη βενζίνη θα είναι συντριπτική (υποθέτω).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To model s (μέγεθος αντίστοιχο με audi a7) καταναλώνει μέσο όρο 20 kw ανά 100 χλμ. Σε μας η kw χρεώνεται περίπου 7 λεπτά το βράδυ και 20 λεπτά την ημέρα (μιλάω για συνολική χρέωση, όχι μόνο ενέργεια, και για να προλάβω τους άσχετους δεν αναφέρομαι σε Δήμο και ερτ).

 

Δηλαδή τα 100 χλμ κοστίζουν από 1,4 ευρώ στην καλύτερη και 4 ευρώ στην χειρότερη.

 

Το model 3 (μέγεθος αντίστοιχο με audi a4) αναμένεται να καταναλώνει περίπου 15kw ανά 100 χλμ. Οπότε αντίστοιχα μιλάμε για 1 ευρώ και 3 ευρώ.

 

Αν πάρουμε μέσο όρο τα 15 λεπτά την kw τότε τα 500.000 χλμ κοστίζουν [(500.000/100)*15*0,15=] 11.250 ευρώ.

 

Ένα diesel audi a4 αν δεχτούμε ότι καταναλώνει μέσο όρο 7 λίτρα τα 100 χλμ και ότι το κάθε λίτρο στοιχίζει 1,2 ευρώ τότε τα 500.000 χλμ στοιχίζουν [(500.000/100)*7*1,2=] 42.000 ευρώ.

 

Δηλαδή στα 500.000 χλμ θα έχεις ένα κέρδος περίπου 31.000 ευρώ μόνο από τα καύσιμα.

 

Βάλε ότι στο model 3 δεν θα χρειαστεί να αλλάξεις ποτέ δισκόφρενα, ίσως ποτέ τακάκια (αν δεν φρενάρεις απότομα αρκεί το φρένο του μοτερ), ποτέ λάδια και φίλτρο λαδιού, ποτέ ιμάντα, ποτέ σασμάν και δεν θα έχεις να ανησυχείς για κακής ποιότητας καύσιμο κλπ.

 

Αν κάνεις συντηρητική οδήγηση στα ηλεκτρικά αλλάζεις μόνο λάστιχα, φίλτρο καμπίνας και υαλοκαθαριστήρες.

  • Like 22
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To model s (μέγεθος αντίστοιχο με audi a7) καταναλώνει μέσο όρο 20 kw ανά 100 χλμ. Σε μας η kw χρεώνεται περίπου 7 λεπτά το βράδυ και 20 λεπτά την ημέρα (μιλάω για συνολική χρέωση, όχι μόνο ενέργεια, και για να προλάβω τους άσχετους δεν αναφέρομαι σε Δήμο και ερτ).

 

Δηλαδή τα 100 χλμ κοστίζουν από 1,4 ευρώ στην καλύτερη και 4 ευρώ στην χειρότερη.

 

Το model 3 (μέγεθος αντίστοιχο με audi a4) αναμένεται να καταναλώνει περίπου 15kw ανά 100 χλμ. Οπότε αντίστοιχα μιλάμε για 1 ευρώ και 3 ευρώ.

 

Αν πάρουμε μέσο όρο τα 15 λεπτά την kw τότε τα 500.000 χλμ κοστίζουν [(500.000/100)*15*0,15=] 11.250 ευρώ.

 

Ένα diesel audi a4 αν δεχτούμε ότι καταναλώνει μέσο όρο 7 λίτρα τα 100 χλμ και ότι το κάθε λίτρο στοιχίζει 1,2 ευρώ τότε τα 500.000 χλμ στοιχίζουν [(500.000/100)*7*1,2=] 42.000 ευρώ.

 

Δηλαδή στα 500.000 χλμ θα έχεις ένα κέρδος περίπου 31.000 ευρώ μόνο από τα καύσιμα.

 

Βάλε ότι στο model 3 δεν θα χρειαστεί να αλλάξεις ποτέ δισκόφρενα, ίσως ποτέ τακάκια (αν δεν φρενάρεις απότομα αρκεί το φρένο του μοτερ), ποτέ λάδια και φίλτρο λαδιού, ποτέ ιμάντα, ποτέ σασμάν και δεν θα έχεις να ανησυχείς για κακής ποιότητας καύσιμο κλπ.

 

Αν κάνεις συντηρητική οδήγηση στα ηλεκτρικά αλλάζεις μόνο λάστιχα, φίλτρο καμπίνας και υαλοκαθαριστήρες.

 

To model S, σύμφωνα με τους χρήστες του καταναλώνει περίπου 220Wh/km - 22Kwh/100 km

 

Ξέχασες να προσθέσεις ότι η απόδοση στη φόρτιση για τα ηλεκτρικά είναι στην καλύτερη 90%, λόγο απωλειών στον Inverter, ξέχασες να προσθέσεις το ghost drainage των μπαταριών, απώλειες θέρμανσης των μπαταριών τον χειμώνα, και ψύξης το καλοκαίρι, και ίσως περισσότερες απώλειες το καλοκαίρι στον καύσωνα λόγο αυξημένης θερμοκρασίας. 

 

Και όλα αυτά εάν δεν προστεθούν νέα "τέλη" στην τιμή του ρεύματος. Μην ξεχνάς ότι η βασική τιμή της βενζίνης είναι περίπου 50cents.

+ Αυξημένη κατανάλωση στο ρεύμα, σου ανεβάζει και την κατηγορία στην τιμή ρεύματος.

 

Επίσης τα συνεργεία αυτοκινήτων και οι τεχνικοί πρέπει να έχουν γνώσεις και δίπλωμα για επιδιορθώσεις για αυτοκίνητα με υψηλή τάσης, εργαλεία για υψηλή τάση, βασικά όλο το συνεργείο πρέπει να είναι γειωμένο κλπ, και κατάλληλο για αυτοκίνητα με υψηλή τάση, οπότε ξεχνάς τα "φθηνά" έξοδα συνεργείου ακόμη και εάν δεν αλλάξουν τίποτα.

Επίσης ακόμα δεν γνωρίζουμε τίποτα για την αντοχή των μπαταριών, ηλεκτροκινητήρων κλπ, σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας (σε κάυσωνες, σε κρύα κλπ κλπ), καθώς μόνο μερικά Tesla έχουν πάνω από 200 000 χιλιόμετρα, και το ιστορικό service τους δεν είναι ανοιχτό στο κοινό, ούτε γνωρίζουμε κάτι για τα επίπεδα ασφαλείας τους σε μεγάλους αριθμούς.

 

Ακόμα και άν κρατήσουμε σημερινές τιμές ρέυματος, και τις καλύτερες προβλέψεις για την κατανάλωση τους, για ένα τυπικό αυτοκίνητο που θα καλύψει 150 000 χιλιόμετρα σε 10 χρόνια,  3-5 000 θα γλιτώσει σε καύσιμα, τα οποία σίγουρα θα υπερκαλύψουν η αρχική διαφορά στην τιμή, + έξτρα ποσό από τους τόκους του δανείου της τράπεζας κλπ κλπ

 

Εάν! κάποτε τα ηλεκτρικά γίνουν μαζικά, το σίγουρο είναι πως δεν θα έχουν οικονομικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα συμβατικά (του μέλλοντος - μάλλον υβριδικά), για πολλούς και διάφορους λόγους.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η βασική επιχειρηματολογία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι είναι οικολογικά και οικονομικά.

 

Οικολογικά: Αυτή την στιγμή το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας γίνεται από ορυκτά καύσιμα. Οι βαθμοί απόδοσης των συστημάτων αυτών είναι πολύ μικροί, ίσως χειρότεροι από τις μηχανές εσωτερικής καύσης των σύγχρονων αυτοκινήτων. Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε και τις απώλειες μεταφοράς από την παραγωγή στην κατανάλωση.
Μπορείτε να βγάλετε τα συμπέρασματα σας...

 

Οικονομικό: Σχετικά ναι, γιατί ισχύει το παραπάνω. Λέω σχετικά γιατί σε σύγκριση με το CNG σε κάποιες χώρες (όπως η Ελλάδα) απόσβεση δεν κάνεις ούτε σε 25 χρόνια...
Αν παρακολουθήσετε την πορεία της τιμής του ρεύματος θα παρατηρήσετε ότι όσο "μπαίνουν" στο σύστημα ΑΠΕ τόσο αυξάνουν οι τιμές του ρεύματος.
Δεν υπολογίζω ετήσια πτώση μπαταρίας και αλλαγή στα 5 χρόνια όταν θα σου λένε στην αντιπροσωπεία "Μα 5% ετήσια φθορά είναι φυσιολογική..!!!"

 

Συμπέρασμα: Όταν τα ηλεκτρικά γίνουν πραγματικά οικολογικά - ρεύμα μόνο από ΑΠΕ- η τιμή του ρεύματος θα είναι πιο ακριβή από την βενζίνη...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι, αλλά δεν κάνω και συχνά 500.000 χλμ.

 

Ο φίλος που ρώταγε για αυτά τα χλμ προφανώς έχει υπόψη του ταξί ή γενικώς επαγγελματική χρήση. Κάτι μου λέει ότι τα ταξί αλλάζουν πιο συχνά σασμαν από εμένα και εσένα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...