Προς το περιεχόμενο

Intel Coffee Lake και Z370 chipset


Whitefanged

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Ρε παιδιά, όταν ένα studio φτιάχνει ένα παιχνίδι, δεν μετράει frames per second, μετράει frame time. 16ms good, 30ms bad. Πρέπει λοιπόν μέσα στο frame time να γίνουν κάποιες δουλειές στον cpu και κάποιες στον gpu, ΚΑΙ κάποιες από τον δίσκο ή την μνήμη. Όταν ανεβάζεις την ανάλυση, τότε οι δουλείες στην gpu κάνουν παραπάνω ώρα -> άρα το frame time το καθορίζει η gpu και ο cpu "περιμένει" την gpu μέσα στο frame time για να πάει στο επόμενο -> λιγότερο utilization για την cpu. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 6,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Για να καταλαβετε με ενα πολυ τραβηγμενο παραδειγμα. Πες οτι φτιαχνεις μπαλονια με ηλιο κ εχεις 2 μοναδες οπου η μια φτιαχνει τα μπαλονια κ τα στελνει στη δευτερη να τα γεμισει...

Η πρωτη μοναδα μπορει κ σου φτιαχνει 100 μπαλονια την ωρα. Η δευτερη μοναδα με τη αποδοση που εχει πχ μπορει να σου γεμιζει 150 μπαλονια την ωρα αλλα με 4λ αερα το καθενα. Αρα οταν της ζητας τα μπαλονια να εχουν 4λ την ωρα σημαινει οτι η δευτερη ομαδα θα γεμιζει λιγοτερα μπαλονια απ οσα μπορει γιατι θα περνει μονο 100μπαλονια την ωρα απο την αρχικη μοναδα. Αρα θα υπολειτουργει. Το bottleneck ειναι στην πρωτη ομαδα γιατι δουλευει οσο μπορει κ η δευτερη υπολειτουργει.

Πας τωρα εσυ με τις ρυθμισεις και τις λες, ξες τι? Θελω το καθε μπαλονι να εχει μεσα 8λ αερα κ οχι 4.

 

Η πρωτη μοναδα συνεχιζει να φτιαχνει 100 μπαλονια την ωρα αλλα τωρα η δευτερη ομαδα μπορει να γεμιζει μονο 75 μπαλονια την ωρα γιατι τα γεμιζει με τη διπλασια ποσοτητα αερα. Αρα τι γινεται? Η πρωτη μοναδα αρχιζει κ τις στελνει μονο 75 μπαλονια την ωρα γιατι τοσα μπορει να γεμισει. Αρα πλεον το bottleneck εχει παει στη 2η ομαδα.

 

Δεν μεταφερθηκε το load αλλα αυξηθηκε τοσο πολυ στη 2η ομαδα που πλεον η πρωτη ειναι χαλαρη. Το αποτελεσμα? Ενω πριν ειχες 150 μπαλονια την ωρα, τωρα εχεις 75.

 

Μια πολυ ελευθερη μεταφραση του γιατι αλλαζει το bottleneck οταν αλλαζουμε ρυθμισεις και αναλυσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν αλλάζει κάτι στις εργασίες που εκτελεί η κάθε μονάδα. 

Όσο ανεβαίνει η ανάλυση τόσο αργεί η GPU να εκτελέσει έργο και προλαβαίνει η CPU να καλύψει το δικό της. 

 

Για αυτο και το utilisation της CPU δουλευει περισσοτερο οσο χαμηλοτερη η αναλυση και μη gpu bound που δεν πανε χαμενα τα draw calls στην αναμονη .. Το εχεις.. ;)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Psycho_Warhead
Σου το έχω εξηγήσει 3 φορές, σου έχω βάλει κουβέντα από ξένο Forum, σου έχω βάλει και Video. Κάνε και εσύ τη δική σου έρευνα στο Google και θα δεις πως αρκετοί που έχουν καταλάβει λάθος όπως εσύ, παίρνουν την εξήγηση που πρέπει.
Είτε παίζεις σε 4K, είτε σε 32K, το CPU δεν έχει διαφορά. Το μόνο που κάνεις είναι να αυξάνεις τον φόρτο στην κάρτα γραφικών (GPU usage), με αποτέλεσμα να είναι περιοριστικός παράγοντας η κάρτα γραφικών μέχρι που από Pentium 4, μέχρι 8700K να έχεις 10FPS.

 

Δεν μεταφέρεται τίποτα.
Ο επεξεργαστής λέει στην κάρτα γραφικών που βρίσκεται το αντικείμενο και η κάρτα γραφικών το ζωγραφίζει. Ότι ανάλυση και να βάλεις το έργο του CPU θα είναι να λέει στην κάρτα γραφικών που βρίσκεται το αντικείμενο. Η κάρτα γραφικών και σε 32K ποτέ δεν θα πάρει αυτό το έργο από το CPU αποφασίζοντας μόνη της που βρίσκεται το αντικείμενο. Δεν μεταφέρεται το έργο που έχουν να κάνουν τα δύο υποσυστήματα είτε το θέλεις είτε όχι.

 

Μία 1080Ti στα 4K έχει στο Watch dogs 45FPS.

45FPS έχει μία 970 σε 1080p στο ίδιο παιχνίδι.

Όταν μου λες λοιπόν ότι σε 4K μειώνεται το Bottleneck στο CPU με μία 1080Ti, απλά έχεις μία 970 σε 1080p, δεν μειώνεις το Bottleneck. Έχεις ξελιγώσει την κάρτα γραφικών και κοιτάς το πράγμα από άλλη οπτική γωνία. Είναι το ίδιο όμως.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To Bottleneck είναι αποτέλεσμα ... άρα όσο αυξάνεται το βάρος επεξεργασίας της κάρτας τόσο μειώνεται ... 

Η ίδια η έννοια της έκφρασης το αναλύει , όταν πολλές εργασίες δεν μπορούν να περάσου ταυτόχρονα από ένα σημείο. Όταν μειώνεται ο αριθμός των εργασιών τόσο μειώνεται το φαινόμενο. 

Τι να κάνουμε τώρα ...

720p full μπουκάλι .... :D , 1080P = Μέτριο Bottleneck από την CPU , 1440p = λίγο η ελάχιστο , 4K = καθόλου ...
Πόσο πιο απλό ? 

Το ξαναγράφω λόγω του φόρτου εργασιών στην GPU προλαβαίνει η CPU και εκτελεί το δικό της φορτίο. 

Προφανώς και με καλύτερο CPU θα μειωθεί το Bottleneck εκεί που προκαλείτε ( στην ελαφρύτερη, μη απαιτητική ανάλυση )
 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με την προυποθεση οτι μιλαμε για bottleneck αν κραταμε μια σταθερα π.χ μια GPU και τεσταρουμε για πιθανο CPU bottleneck.
Π.χ για bottleneck σε CPU μπορεις να μιλησεις οταν σε μια μηχανη γραφικων (που δεν εχει οριο σε fps φυσικα) της βαζεις ενα πιο δυνατο επεξεργαστη και ανεβαινεις ακομη σε FPS σε συγκριση με προηγουμενους χρησιμοποιωντας την ιδια GPU φυσικα. Εσεις αλλαζετε συνεχως GPU/CPU στα παραδειγματα σας και περιμενετε να βγαλετε σαφη συμπερασματα.

 

 

edit

 

Ας παρουμε για παραδειγμα δυο επεξεργαστες που εχω. Τον 5820k και τον 8700k. Παροτι οι χρονισμοι απεχουν πολυ μεταξυ τους (ο πρωτος ηταν σε 4.4 και ο δευτερος στα 5), στο AC Origins σε 1080p ειχα 80 περιπου fps στον πρωτο αν θυμαμαι καλα και 109 στον δευτερο. Ειναι εμφανες οτι ο 5820k μου οτι χρονισμο και να μπορουσα να του κανω πρακτικα αποτελουσε bottleneck που φαινεται ξεκαθαρα στην συγκεκριμενη μηχανη γραφικων. Σε μεγαλυτερες αναλυσεις που η GPU αποτελουσε περισσοτερο περιοριστικο παραγοντα οπως συμβαινει τις περισσοτερες φορες δηλαδη και ειναι απολυτως λογικο οι διαφορες ειναι μικροτερες. Π.χ σε 4k απο 50-51fps με 5820k εφτασα μεχρι 56fps με 8700k. Αυτο δειχνει την λογικη ταση της GPU bound αναλυσης στην οποια φτανουμε σε σημειο που η GPU ειναι ο περιοριστικος παραγοντας,αλλα παρολαυτα o 8700k στο συγκεκριμενο παραδειγμα δεν αποτελει τοσο μεγαλο ή ισως καθολου bottleneck για αυτο το συνδυασμο CPU/GPU. Γιατι και παλι δεν ξερουμε αν μπορει να δωσει παραπανω μια CPU επομενης γενιας με την συγκεκριμενη GPU σιγουρα.. 

Για αυτο λεμε τις περισσοτερες φορες οτι οταν βλεπεις ξεκαθαρες ενδειξεις υπεροχης μια CPU σε χαμηλοτερες αναλυσεις, δειχνει οτι αυτη η CPU δεν θα αποτελει αυτη καθεαυτη τοσο μεγαλο περιοριστικο παραγοντα σε μελλοντικες αναβαθμισεις σε GPU. Οχι τουλαχιστον οσο θα αποτελουσε με προηγουμενης γενιας CPU γιατι με τις Volta/Navi μπορει να αποτελεσει bottleneck ακομη και η 8η γενια Intel και πρακτικα.. Και αυτο δεν θα το ξερουμε και δεν θα το μαθουμε αν δεν βγει η επομενη γενια CPU απο Intel/AMD. 

 

Και φυσικα στην εξισωση μπαινουν πολλα ζητηματα που αλλαζουν τα συμπερασματα αλλα και τον τροπο με τον οποιο θα βγαινει η συνολικη αποδοση ενος συστηματος. Οπως η εξελιξη των μηχανων γραφικων και η εξαρτηση τους με διαφορετικο τροπο απο τις CPU, το API, τους οδηγους που χρησιμοποιoυνται και κατα κυριο λογο οπως ειναι φυσικο η αρχιτεκτονικη των καρτων γραφικων και ο τροπος που αλληλεπιδρουν με το υπολοιπο συστημα. 

Επεξ/σία από d4ydr33m3r
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ψάχνοντας στο νετ βρήκα αυτό

 

bf1-ram-bench-6700k.png

 

 

Απόδειξη ότι η ταχύτητα στις RAM δεν παίζει καθοριστικό ρόλο, ή έστω διαφέρει ανάλογα την εφαρμογή (παιχνίδι). Βέβαια αποκλίσεις υπάρχουν.  Στο BF1 τουλάχιστον δεν είναι καθοριστικός παράγοντας. Αν ψάξει κάποιος μπορεί να βρει και άλλα γραφήματα από άλλα σάιτ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ακόμα προβληματική πολύ η διαθεσιμότητα των καφέδων, με το ζόρι κατάφερα πρωί-πρωί τσίμπησα τον 8700 από Πλαίσιο, μου είπαν 3-4 κόμμάτια ότι είχαν, όντως, μετά από 1 ώρα τέλος.

 

Βρέθηκαν και μνήμες (Trident Z 3200 C14) μέσα στην εβδομάδα. Ίδωμεν.

 

 

Απόδειξη ότι η ταχύτητα στις RAM δεν παίζει καθοριστικό ρόλο, ή έστω διαφέρει ανάλογα την εφαρμογή (παιχνίδι). Βέβαια αποκλίσεις υπάρχουν.  Στο BF1 τουλάχιστον δεν είναι καθοριστικός παράγοντας. Αν ψάξει κάποιος μπορεί να βρει και άλλα γραφήματα από άλλα σάιτ.

 

Πέρα από την ανάλυση των επιδόσεων, και δεδομένου ότι τώρα όποιος φτιάχνει βάζει Ζ370 ασχέτως CPU, αξίζει τα 30-40€ παραπάνω για καλύτερα χρονισμένες μνήμες. Ενοοείται η βάση για τη σύγκριση είναι οι 2666 που έχουν default οι καφέδες, οτιδήποτε πιό κάτω είναι ανόητο.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ψάχνοντας στο νετ βρήκα αυτό

 

bf1-ram-bench-6700k.png

 

 

Απόδειξη ότι η ταχύτητα στις RAM δεν παίζει καθοριστικό ρόλο, ή έστω διαφέρει ανάλογα την εφαρμογή (παιχνίδι). Βέβαια αποκλίσεις υπάρχουν.  Στο BF1 τουλάχιστον δεν είναι καθοριστικός παράγοντας. Αν ψάξει κάποιος μπορεί να βρει και άλλα γραφήματα από άλλα σάιτ.

 

Υπάρχει ddr4 1333mhz /1600mhz ??? Νόμιζα ότι ξεκινάνε από 2133mhz....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλυτεροι χρονισμοι στην ram σημαινει καλυτερη αποδοση.. Η αποδοση βεβαια ειναι πτωτικη απο ενα σημειο και μετα δυσαναλογα με το κοστος και το sweet spot ειναι κοντα στα 3200 με σφιχτα timings για CL.. Οχι ομως οτι δεν κερδιζει με παραπανω χρονισμους και καλα timings. 

Το gamersnexus ειναι μια χαρα site αλλα δεν ξερω τι σοι timings ειχαν για να βγαλω πιο ασφαλη συμπερασματα.

Ο λογος που πολυς κοσμος επιλεγει τις μεγαλυτερες μνημες σημερα και καλα κανει ειναι επειδη ολες κυμαινονται σε πολυ υψηλα επιπεδα. Ποιος ο λογος λοιπον να μην παρεις την λιγο καλυτερη μνημη αν οι φθηνοτερες αναλογικα στοιχιζουν πολυ ακριβα; Να μου ελεγες οτι οι 2666-3200 στοιχιζαν αρκετα πιο φθηνα απο οτι οι 3600 και 4000 ή αυτες που θα βγουν τωρα απο νεο χρονο οι 4266 με τρομερα για τους χρονισμους timings να σου πω οτι το συζηταμε γιατι τα κερδη αρχιζουν και πεφτουν αρκετα απο ενα σημειο και επειτα αλλα ετσι οπως εχουν τα πραγματα τωρα γιατι να μην επενδυσει καποιος σε καλη μνημη αφου πληρωνει ακριβα με τετοιες διαθεσιμοτητες ουτως ή αλλως; 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τις έχουν κάνει downclock...

 

Ο λόγος ? Αφού οι καφέδες έχουν σαν βάση τις 2666mhz ram......

 

 

Καλυτεροι χρονισμοι στην ram σημαινει καλυτερη αποδοση.. Η αποδοση βεβαια ειναι πτωτικη απο ενα σημειο και μετα δυσαναλογα με το κοστος και το sweet spot ειναι κοντα στα 3200 με σφιχτα timings για CL.. Οχι ομως οτι δεν κερδιζει με παραπανω χρονισμους και καλα timings. 

 

Sweet spot σε καλύτερη απόδοση είναι οι 3200/cl14 & 3600/cl15.....όχι ότι με τις άλλες δεν κάνεις την δουλειά σου! B)

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλυτεροι χρονισμοι στην ram σημαινει καλυτερη αποδοση.. Η αποδοση βεβαια ειναι πτωτικη απο ενα σημειο και μετα δυσαναλογα με το κοστος και το sweet spot ειναι κοντα στα 3200 με σφιχτα timings για CL.. Οχι ομως οτι δεν κερδιζει με παραπανω χρονισμους και καλα timings. 

Το gamersnexus ειναι μια χαρα site αλλα δεν ξερω τι σοι timings ειχαν για να βγαλω πιο ασφαλη συμπερασματα.

Ο λογος που πολυς κοσμος επιλεγει τις μεγαλυτερες μνημες σημερα και καλα κανει ειναι επειδη ολες κυμαινονται σε πολυ υψηλα επιπεδα. Ποιος ο λογος λοιπον να μην παρεις την λιγο καλυτερη μνημη αν οι φθηνοτερες αναλογικα στοιχιζουν πολυ ακριβα; Να μου ελεγες οτι οι 2666-3200 στοιχιζαν αρκετα πιο φθηνα απο οτι οι 3600 και 4000 ή αυτες που θα βγουν τωρα απο νεο χρονο οι 4266 με τρομερα για τους χρονισμους timings να σου πω οτι το συζηταμε γιατι τα κερδη αρχιζουν και πεφτουν αρκετα απο ενα σημειο και επειτα αλλα ετσι οπως εχουν τα πραγματα τωρα γιατι να μην επενδυσει καποιος σε καλη μνημη αφου πληρωνει ακριβα με τετοιες διαθεσιμοτητες ουτως ή αλλως; 

 

 

 

Αν αγοράσεις από Ελλάδα οι τιμές είναι ~200 για τα 2400 και ~230 για τα 3200, δεν τη λές και μικρή διαφορά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...