Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αλήθεια, τι μπαταρίες νομίζεις πως παίρνει? Μια τετράδα AA?

 

Κάπου πήρε το μάτι μου πως οι μπαταρίες του tesla s των 85KW στην Αμερική κοστίζουν 45.000 usd...

Λιγότερο από 12000$ κοστίζει η αντικατάσταση μιας 85kw το 45000 ήταν μια φήμη πριν καν κυκλοφορίσει το s αν αναλογιστείς ότι ένα αυτοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων καίει 15λ/100km στην ξεφτίλα στα 160000km θέλεις 36000ευρω μονο για βενζινη με 1.5ευρω/λ η τιμή σήμερα.Και λέω 160000 γιατί τότε θα είναι εκτός εγγύησης δεν σημαίνει ότι στα 160000 η μπαταρία θα είναι για πέταμα απλά θα έχει πέσει η απόδοση όσον αφορά τα χιλιόμετρα που βγάζει ....

  • Απαντ. 57
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

 

  • Model: Tesla Model S 100D
  • Price: £90,435 (inc Gov. grant)

Στην Ελλάδα που δεν επιδοτούνται αυτά, πόσο θα είχε άραγε?

 

Λογικά όσο στην Αγγλία, προσθέτοντας το ύψος της κρατικής επιχορήγησης και τη διαφορά στον ΦΠΑ. Εκτός αν έχουν και εξτρά φόρους/δασμούς τα ηλεκρικά οπότε εκεί the sky is the limit για το πόσα θέλει να σου πάρει το Ελλαδιστάν.

 

Το Model 3 έχει περισσότερο ενδιαφέρον πάντως, αφού είναι αισθητά φθηνότερο (~$35000 USD) και έχει 0-100 στα ~5.7", με μικρότερη όμως αυτονομία (220 μίλια/~350χλμ από όσα διάβασα)

Δημοσ.

χαχαχαχαχαχαχαχαχα! συγνώμη δε κρατηθηκα... ποιος νοιάστηκε για τους ξένους επισκέπτες στην ελλάδα; 

 

Εδω στις περισσότερες περιοχές της Αθήνας δεν επαρκούν οι θέσεις στάθμευσης, θα φτιάξουν και ειδικές θέσεις φόρτισης; και θα τις σεβαστεί ο τρις-ουγκανος ο ελληνας; ουτε το 2030...

 

και φυσικά και δε θα έρθει η tesla στην ελλαδα, όπως ειπώθηκε 32 ηλεκτρικα όλο το 2016 και απο αυτά τα πιο πολλα σε εταιρείες Leasing να προσθέσω...

 

Για εξυπνάκηδες σαν εσένα που δεν κάνουν τον κόπο να το ψάξουν και χασκογελάνε σαν σχολιαρόπαιδα μετά από μπουγέλο όταν γίνονται συζητήσεις, να πούμε ότι ήδη έχουν ανακοινωθεί τα πρώτα 5 σημεία στην Ελλάδα σε διάφορες πόλεις, αλλά και υπάρχουν και πολλοί, π.χ. βενζινάδικα που ήδη είναι σε ανοιχτές συζητήσεις για τοποθετήσεις φορτιστών τόσο της Tesla όσο και άλλους.

 

Για τους τουρίστες ήδη θα ενδιαφερθούν κάποιοι που δραστηριοποιούνται σε κομβικά σημεία στην Ελλάδα. Demand curve, φαντάζομαι ούτε αυτό σού λέει κάτι. :P

Δημοσ.

Οκ ποτέ θα φτιάξουν 5 σημεία σε όλη την Ελλάδα. Υπάρχουν και αλλά 10 σε βενζινάδικα. Πόρων το ηλεκτρικό μου και ξεκινάω να πάω Αλεξανδρούπολη. Τι ; όχι; δε μπορώ; θα κάνω όσο ο καρβουνιαρης περιμένοντας να φορτίσει στα βενζινάδικα..;

 

Νταξ τώρα χαρηκες; 5 ολόκληρα σημεία χαμός θα γίνει. Σαν μπριζα σε κέντρο στο στρατό.

 

Έχουμε 20 χρόνια για αυτά παιδιά... και εγώ θέλω ηλεκτρικό και είχα για μια εβδομάδα i3 δοκιμαστικά αλλά δεν γίνεται. Απλά ζορίστηκα.

Δημοσ.

Αυτό που απλά λέω ότι είναι αλλάζει ταχύτερα η κατάσταση από ό,τι μπορεί να φαίνεται. Σε 2 χρόνια από σήμερα θα έχουμε περισσότερους ταχυφορτιστές σε δημόσια σημεία, από ό,τι φανταζόμαστε.

 

Απλά το ερώτημα που έθεσα και στην αρχή είναι κατά πόσον θα ύπαρξει δίκτυο πωλήσεων και υποστήριξης.

 

Το i3 πάντως θεωρείται από τα χειρότερα σε αυτονομία.

Δημοσ.

Λιγότερο από 12000$ κοστίζει η αντικατάσταση μιας 85kw το 45000 ήταν μια φήμη πριν καν κυκλοφορίσει το s αν αναλογιστείς ότι ένα αυτοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων καίει 15λ/100km στην ξεφτίλα στα 160000km θέλεις 36000ευρω μονο για βενζινη με 1.5ευρω/λ η τιμή σήμερα.Και λέω 160000 γιατί τότε θα είναι εκτός εγγύησης δεν σημαίνει ότι στα 160000 η μπαταρία θα είναι για πέταμα απλά θα έχει πέσει η απόδοση όσον αφορά τα χιλιόμετρα που βγάζει ....

 

Για να έχει νόημα ο υπολογισμός που προσπάθησες να κάνεις, θα πρέπει να βάλεις στην εξίσωση και το κόστος του ρεύματος που θα δαπανηθεί ώστε να μπορέσει το όχημα να διανύσει 160.000 χλμ. Αν το προσπαθήσεις πάντως φρόντισε να υπολογίσεις και τις απώλειες(φόρτισης - εκφόρτισης), και τη διαφορά ανάμεσα στα υποθετικά και στα πραγματικά χιλιόμετρα που βγάζει μια πλήρες φόρτιση.

 

Όσο για το κόστος αλλαγής μπαταρίας δεν το έψαξα σε βάθος, αλλά σίγουρα δεν ισχύει αυτό που είχες γράψει, δλδ ότι "με τα λεφτά που θα γλιτώσεις από τη διαφορά ρεύματος βενζίνης θα είσαι σε θέση να αγοράσεις πολλές ανταλλακτικές".

Λογικά όσο στην Αγγλία, προσθέτοντας το ύψος της κρατικής επιχορήγησης και τη διαφορά στον ΦΠΑ. Εκτός αν έχουν και εξτρά φόρους/δασμούς τα ηλεκρικά οπότε εκεί the sky is the limit για το πόσα θέλει να σου πάρει το Ελλαδιστάν.

 

Thank you captain obvious!

Δημοσ.

Στην χώρα μας μην περιμένεις υποστήριξη για ηλεκτροκίνητα.

 

Ο κόσμος δεν έχει ούτε λεφτά αλλά το σημαντικότερο δεν έχει λόγο να τα αγοράσει.

 

Η καλύτερη λύση αυτήν την στιγμή και το "σήμερα" είναι τα Hybrid αμάξια, σε 5-10 χρόνια βλέπουμε για ηλεκτρικά.

Δημοσ.

Για να έχει νόημα ο υπολογισμός που προσπάθησες να κάνεις, θα πρέπει να βάλεις στην εξίσωση και το κόστος του ρεύματος που θα δαπανηθεί ώστε να μπορέσει το όχημα να διανύσει 160.000 χλμ. Αν το προσπαθήσεις πάντως φρόντισε να υπολογίσεις και τις απώλειες(φόρτισης - εκφόρτισης), και τη διαφορά ανάμεσα στα υποθετικά και στα πραγματικά χιλιόμετρα που βγάζει μια πλήρες φόρτιση.

 

Όσο για το κόστος αλλαγής μπαταρίας δεν το έψαξα σε βάθος, αλλά σίγουρα δεν ισχύει αυτό που είχες γράψει, δλδ ότι "με τα λεφτά που θα γλιτώσεις από τη διαφορά ρεύματος βενζίνης θα είσαι σε θέση να αγοράσεις πολλές ανταλλακτικές".

 

Δεν χρειάζεται να το ψάξεις σε βάθος, μια απλή αναζήτηση στο google είναι αρκετή. Αν, λοιπόν, είχες κάνει μια απλή αναζήτηση, θα έβλεπες ότι η Tesla πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατάφερε να ρίξει το κόστος των μπαταριών της στα $124/kWh. Το Model S έχει μπαταρίες από 60 έως 100 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος τους είναι από $7440 έως $12400.

 

Το Model 3, που είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της εταιρίας, έχει μπαταρίες από 50 έως 75 kWh, δηλαδή κόστος μπαταριών από $6200 έως $9300. Όπως και να έχει, τα ποσά είναι πολύ μακρυά από τα $45000 που ανέφερες στο προηγούμενο ποστ σου. Στα 8 χρόνια (ή σε 160.000 χλμ) της εγγύησης, θα έχεις ξοδέψει πολλά περισσότερα σε βενζίνες για ένα αντίστοιχων επιδόσεων αυτοκίνητων.

Δημοσ.

Δεν χρειάζεται να το ψάξεις σε βάθος, μια απλή αναζήτηση στο google είναι αρκετή. Αν, λοιπόν, είχες κάνει μια απλή αναζήτηση, θα έβλεπες ότι η Tesla πρόσφατα ανακοίνωσε ότι κατάφερε να ρίξει το κόστος των μπαταριών της στα $124/kWh. Το Model S έχει μπαταρίες από 60 έως 100 kWh, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος τους είναι από $7440 έως $12400.

Μα και εγώ με μια απλή αναζήτηση στο google - που κατά τη γνώμη σου είναι αρκετή - βρήκα το 45άρι που έγραψα.

 

Όσο για τα υπόλοιπα που γράφεις, άλλο το υποτιθέμενο κόστος κατασκευής για το εργοστάσιο και άλλο το κόστος αντικατάστασης που χρεώνουν τον πελάτη στη λιανική.

 

Το Model 3, που είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της εταιρίας, έχει μπαταρίες από 50 έως 75 kWh, δηλαδή κόστος μπαταριών από $6200 έως $9300. Όπως και να έχει, τα ποσά είναι πολύ μακρυά από τα $45000 που ανέφερες στο προηγούμενο ποστ σου. Στα 8 χρόνια (ή σε 160.000 χλμ) της εγγύησης, θα έχεις ξοδέψει πολλά περισσότερα σε βενζίνες για ένα αντίστοιχων επιδόσεων αυτοκίνητων.

 

To model 3 είναι άσχετο, για το s συζητούσαμε.

 

Επίσης όπως ξαναέγραψα, για να έχει νόημα η σύγκριση πρέπει να υπολογίσεις και κόστος ρεύματος/απωλειών για να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα. Το να πετάς ένα εντελώς αυθαίρετο νούμερο, δεν είναι καν σύγκριση.

Δημοσ.

Thank you captain obvious!

Happy to serve... Πόσο λες να πηγαίνει η μπαταρία για τον sarcasm detector μου, μου κάνει νερά τελευταία :P

 

Και για να μείνω στο θέμα, το κόστος των μπαταριών είναι ακόμα τραγικό, δηλαδή σε αμάξι 100Κ να θες 30Κ (αντί για 45 ας πούμε) στην 8ετία / 160χιλ χλμ είναι τραγικά υψηλό ποσοστό σε σύγκριση με την αξία του αυτοκινήτου και σίγουρα είναι μεγαλύτερο από τα cost savings έναντι της βενζίνης (12 λ / 100 χλμ για 160Κ χλμ = ~29Κ σε βενζίνες, τιμή λίτρου 1.5€ και πρέπει να υπολογίσεις και το ρεύμα+απώλειες όπως σωστά αναφέρεις οπότε πιο οικονομικό δεν το λες).

 

Και ενδεικτικά να πω ότι μια 335 πχ έχει μ.ό. πιο κοντά στα 10 παρά στα 12λ/100 (από fuelly, όχι τιμές εργοστασίου προφανώς).

Δημοσ.

Happy to serve... Πόσο λες να πηγαίνει η μπαταρία για τον sarcasm detector μου, μου κάνει νερά τελευταία :P

 

Τσάμπα είναι, με 2 - το πολύ 3 - κατοστάρικα καθάρισες :P

 

Το τραγικό για μένα πάντως είναι ο χρόνος φόρτισης. Ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου το φουλάρει καύσιμο σε ένα από τα 7.500 πρατήρια που υπάρχουν στην Ελλάδα μέσα σε 2-5 λεπτά, ο κάτοχος ηλεκτροκίνητου - αν βρει κάπου να το φορτίσει - θα χρειαστεί ώρες. 

 

Επίσης κάπου διάβασα ότι το tesla s των 85kw χρειάζεται 15 ώρες!!! για να φορτίσει σε τυπικό ευρωπαϊκό φορτιστή δρόμου των 32Α.

Δημοσ.

Επίσης όπως ξαναέγραψα, για να έχει νόημα η σύγκριση πρέπει να υπολογίσεις και κόστος ρεύματος/απωλειών για να βγάλεις ασφαλές συμπέρασμα. Το να πετάς ένα εντελώς αυθαίρετο νούμερο, δεν είναι καν σύγκριση.

 

Συμφωνώ, αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- μπουζί, φίλτρα λαδιού, φίλτρα αέρα, ιμάντες χρονισμού, λάδια, ξύδια και πολλά άλλα και το οποίο δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

 

 

Το τραγικό για μένα πάντως είναι ο χρόνος φόρτισης. Ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου το φουλάρει καύσιμο σε ένα από τα 7.500 πρατήρια που υπάρχουν στην Ελλάδα μέσα σε 2-5 λεπτά, ο κάτοχος ηλεκτροκίνητου - αν βρει κάπου να το φορτίσει - θα χρειαστεί ώρες. 

 

Επίσης κάπου διάβασα ότι το tesla s των 85kw χρειάζεται 15 ώρες!!! για να φορτίσει σε τυπικό ευρωπαϊκό φορτιστή δρόμου των 32Α.

 

Αν δεν κάνω λάθος, οι 15 ώρες αφορούν φόρτιση από οικιακή πρίζα και όχι από ταχυφορτιστές εθνικών οδών. Στους ταχυφορτιστές εθνικών οδών νομίζω θέλει κάπου 2 ώρες. Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν συγκρίνεται με το χρόνο που θες για να γεμίσεις ένα ρεζερβουάρ με βενζίνη.

Δημοσ.

Συμφωνώ, αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και το κόστος συντήρησης ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- μπουζί, φίλτρα λαδιού, φίλτρα αέρα, ιμάντες χρονισμού, λάδια, ξύδια και πολλά άλλα και το οποίο δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Έτσι όπως τα γράφεις είναι σαν να πιστεύεις πως τα ηλεκτροκίνητα δεν χρειάζονται καθόλου συντήρηση, κάτι που δεν ισχύει. Σίγουρα χρειάζονται, αν και θεωρητικά θα πρέπει να είναι φτηνότερη.

 

Το θέμα μου πάντως ήταν και είναι ότι έφτασες σε ένα συμπέρασμα χωρίς να συγκρίνεις καθόλου στοιχεία, το μόνο που έλαβες υπόψιν ήταν ένα εντελώς αυθαίρετο νούμερο.

 

Αν δεν κάνω λάθος, οι 15 ώρες αφορούν φόρτιση από οικιακή πρίζα και όχι από ταχυφορτιστές εθνικών οδών. Στους ταχυφορτιστές εθνικών οδών νομίζω θέλει κάπου 2 ώρες. Σε καμία περίπτωση, βέβαια, δεν συγκρίνεται με το χρόνο που θες για να γεμίσεις ένα ρεζερβουάρ με βενζίνη.

 

Σύμφωνα με το παρακάτω κάνεις λάθος:

 

http://www.drive.gr/test-drives/apostoli/odigoyme-ilektriko-tesla-model-s

 

Επίσης στο ίδιο link γράφει πως με τον στάνταρ φορτιστή η φόρτιση είναι "απελπιστικά αργή", με "φορτιστή τοίχου υψηλής ισχύος" η φόρτιση φτάνει στις 10 ώρες, ενώ η πιο γρήγορη "οικιακή φόρτιση" επιτυγχάνεται σε 5 ώρες μόνο αν υπάρχει μονοφασική παροχή 80 ampere.

 

Και τέλος εγώ αναφέρθηκα σε "τυπικό φορτιστή ευρωπαϊκού δρόμου", όχι σε ταχυφορτιστή, που δεν υπάρχουν καν τέτοιοι στην Ελλάδα.

Δημοσ.

Το τραγικό για μένα πάντως είναι ο χρόνος φόρτισης. Ο κάτοχος συμβατικού αυτοκινήτου το φουλάρει καύσιμο σε ένα από τα 7.500 πρατήρια που υπάρχουν στην Ελλάδα μέσα σε 2-5 λεπτά, ο κάτοχος ηλεκτροκίνητου - αν βρει κάπου να το φορτίσει - θα χρειαστεί ώρες. 

 

Επίσης κάπου διάβασα ότι το tesla s των 85kw χρειάζεται 15 ώρες!!! για να φορτίσει σε τυπικό ευρωπαϊκό φορτιστή δρόμου των 32Α.

Συμφωνώ απόλυτα, απλά αυτά είναι χρηστικά θέματα (χρόνος φόρτισης+αυτονομία) και εν προκειμένω και τα πιο αποτρεπτικά, ειδικά με τα δεδομένα της Ελλάδας.

 

Απλά επιμένω λίγο ότι ούτε στο οικονομικό κομμάτι έχω πεισθεί, γιατί τα κόστη συντήρησης είναι πολύ υψηλά. Το μοτέρ μπορεί να μην θέλει τακτική συντήρηση, τα υπόλοιπα όμως (κιβώτιο, ηλεκτρονικά) + τα κοινά μέρη (αναρτήσεις, φρένα κτλ) είναι αρκετά τσουχτερά από ότι έχει πάρει το μάτι μου (από κατόχους σε ξένα φόρα). Και επειδή είναι και σχετικά νέα εταιρία στον χώρο, δεν υπάρχει ακόμα τεχνογνωσία για να πεις ότι μπορείς να πας εκτός αντιπροσωπείας με πιο λογικές τιμές, κάτι το οποίο φυσικά δεν ισχύει για τα συμβατικά.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...