Προς το περιεχόμενο

Αντιστοιχία φακών μεταξύ διαφορετικού μεγέθους αισθητήρων.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νομίζω ακόμα υπάρχουν πολλοί που δεν καταλαβαίνουν ότι μπορείς να πάρεις ίδια φώτο με διαφορετικά συστήματα. Απλά πρέπει να κρατήσεις τις αναλογίες με βάση το crop factor.

Βέβαια δεν μπορεί να γίνει πάντα αυτό...

 

 

Οταν πηρα την πρωτη μου σοβαρη καμερα η φυσιολογικη κινηση ηταν να αγορασω 35αρη f1.8 φακο (52.5mm equiv FOV σε FF)..και ο 24αρης prime θα αγοραστει γιατι ειναι απαραιτητος

Οι περισσοτεροι στη λεσχη ειχαν τον κλασσικο 50αρη σε APSC σωματα και με κοιταγαν σαν εξωγηινο....και αναρωτιοντουσαν γιατι στις βολτες δεν μπορουσαν να τραβηξουν street/wide...

 

Πρεπει να κανω πολλες εισηγησεις του χρονου

 

"Ένας full frame 50mm f1,4 για παράδειγμα αντιστοιχεί σε 25mm f0,7 σε μ4/3 σύστημα. Αλλά τέτοιος φακός δεν υπάρχει"

 

Μα και να υπηρχε θα ηταν μεγαλος πανακριβος...και αυτος που εχει τα φραγκα παντα θα επαιρνε FF ουτως η αλλως και οχι 4/3 σενσορα

Επεξ/σία από afterhours
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πανάκριβος ναι, μεγάλος όχι. Το πιο χαρακτηριστικό για εμένα είναι οι f0,9 φακοί των μ4/3 αντιστοιχούν σε f1,8 σε full frame όντας πολύ πιο ακριβοί.

Από την άλλη υπάρχουν κάποιες τσέπης με αισθητήρα 1 ίντσας που έχουν πιο φωτεινούς φακούς από κιτ DSLR. Αναφέρομαι στην Canon ιδιαίτερα και την G7X* vs τον κιτ 18-55 f4-5,6. Εκεί οι τιμές είναι συγκρίσιμες.

Αλλά βασικά οποίος έχει απορία πως μπορεί να τραβήξει μια μηχανή και πως συγκρίνεται με το υπάρχον συστημα του μπορεί εύκολα να λύσει τις απορίες του και να μην έχει εκπλήξεις.

 

*Σε όρους APSC crop 1,6 o φακός της αντιστοιχεί σε 15-63 f3,1-4,8 και πρακτικά είναι ισοδύναμος ή φωτεινότερος του 18-55 f4-5,6 και τον υπερκαλύπτει πλήρως σε εύρος εστιακού μήκους!

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο f1.0 ειναι παντου f1.0

δεν αλλαζει

Εχει μπλεξει τα μπουτια του ρε φιλε ο μικρος Νικόλας. Μπερδευει το f-stop που μετραει την φωτεινοτητα με το βαθος πεδιου και συνδεει το βάθος πεδιου με τον φακο ενω ειναι χαρακτηριστικο του αισθητηρα (στην πραγματικοτητα της αποστασης φακου και αισθητηρα) και ασχολείται αποκλειστικα με το βαθος πεδιου σε μια φωτογραφια λες και αυτο ειναι το πρωταρχικο και κυριαρχο στοιχειο της (ειδικα σημερα που μπορεις να κανεις bokeh και ψηφιακα πια με δυο κλικ) και γενικα εχει χαθει στην μεταφραση, κυριως γιατι απλα διαβαζει και δεν φωτογραφιζει. Μου κανει εντυπωση μαλιστα που τον ενδιαφερει το βαθος πεδιου ενω θελει τις φωτογραφιες του φλατ, με τα παντα on focus (συμφωνα με αλλα του posts)!!! Δεν υπαρχει σωτηρια. Ζήτω τα equivalent!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υγ. Ένας F2.8 φακός στο 2.8 πάντα θα είναι F2.8 Αυτό χαρακτηρίζει το φως που περνάει από τον φακό. Για την εικόνα που θα πάρουμε όμως μας απασχολεί το φως που πέφτει στον αισθητήρα... Αν ένας φακός έχει φτιαχτεί για φουλ φράμε και του βάλουμε 4/3 με αντάπτορα, ο φακός θα είναι F2.8 προφανώς, η εικόνα που θα πάρουμε όμως όχι μιας και θα χάνουμε πολύ από το φως που περνάει από τον φακό. Εκτός και αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο speedbooster και μαζέψουμε το φως του φακού οπότε μπορεί να πλησιάσουμε το F2.8 (ή όποιο f έχει ο φακός)

 

Το από πάνω είναι παράθεση από το 1ο ποστ μου

ο f1.0 ειναι παντου f1.0

δεν αλλαζει

 

Επαναλαμβάνω λοιπόν ότι ο φακός δεν αλλάζει...προφανώς. Αλλά φαίνεται πως δεν είναι προφανές!

Ο f1.0 55mm θα παραμείνει πάντα f1.0 55mm αλλά η εικόνα που πέρνουμε αλλάζει ανάλογα με τον αισθητήρα που βάζουμε από πίσω.

Πέραν αυτού, όταν μιλάμε για φακούς, πρέπει να μιλάμε για φακούς ίδιου μεγέθους αισθητήρων, αλλιώς δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Μπορούμε βέβαια να τους αντιστοιχίσουμε που είναι το θέμα του topic.

 

Να επαναλάβω επίσης πως 1)για συγκεκριμένη σκηνή και 2)απόσταση από τη σκηνή, το βάθος πεδίου εξαρτάται από την διάμετρο της ίριδας (σε mm όχι f).

Είτε medium frame αισθητήρα έχεις, είτε αισθητήρα κινητού 1/2,5 ίντσες το ίδιο βάθος πεδίου θα έχεις.

Το κινητό βέβαια θα τραβήξει με f2 12mm και ο medium frame με f16 96mm (νούμερα τυχαία αλλά ενδεικτικά). Η διάμετρος της ίριδας θα είναι ίδια και στις δύο περιπτώσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απαντησέ μου σε αυτο το απλο ερωτημα:

 

Ξερεις γιατι κουμπωνοντας τον ιδιο φακό σε διαφορετικα συστήματα (μεγεθος αισθητηρα) αλλάζει το depth of field (χωρις να αλλαξεις ρυθμισεις στον φακο)?

 

Δεν θα σχολιασω τα υπολοιπα οπου μονος σου ακυρωνεις πραγματα που λες δυο σειρες πιο πανω.... Μια χαρα αντιγραφεις πραγματα απο το internet αλλα έπειδη δεν τα καταλαβαινεις τα κανεις αχραρμα!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απαντησέ μου σε αυτο το απλο ερωτημα:

 

Ξερεις γιατι κουμπωνοντας τον ιδιο φακό σε διαφορετικα συστήματα (μεγεθος αισθητηρα) αλλάζει το depth of field (χωρις να αλλαξεις ρυθμισεις στον φακο)?

 

Δεν θα σχολιασω τα υπολοιπα οπου μονος σου ακυρωνεις πραγματα που λες δυο σειρες πιο πανω.... Μια χαρα αντιγραφεις πραγματα απο το internet αλλα έπειδη δεν τα καταλαβαινεις τα κανεις αχραρμα!

Μα, δεν αλλάζει το depth of field  :shifty:

 

edit: αλλάζει γιατί αλλάζει το κροπαρισμα και για ίδιο μέγεθος απεικόνισης τα πάντα θα είναι μεγενθυμένα και το depth of field μικρότερο.

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλα με αυτο επιβεβαιωσα (οπως και αλλοι) οτι ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ βασικα πραγματα.

 

Δεν θα μπω στον κοπο να στα εξηγησω. Προσπαθησα πολλες φορες.

 

Καλη τυχη. Αλλα αντι να μιλας για φωτογραφια ως expert γιατι δεν δοκιμαζεις για αλλαγη να βγαλεις και καμια δικη σου; Ειναι ωραιο πραγμα. Θα σου αρεσει.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή μια εικόνα είναι 1000 λέξεις να ξαναβάλω τη φώτο που έβαλα σε προηγούμενο post.

Αλλάζει βέβαια το κάδρο (είπαμε κροπάρισμα). edit:επειδή αλλάζει το κάδρο, αλλάζει και το dof. 

Ας το πάρουμε με βήματα. Έχουμε έναν φακό που κουμπώνει και σε ff και σε 4/3. Τραβάμε το ίδιο θέμα.

Το αποτέλεσμα είναι αυτό

Full-Frame-vs-Micro-Four-Thirds-Same-Len

Για ίδιο κάδρο θα πρέπει να μετακινηθείς. Τότε θα αλλάξει (edit: επίσης) το βάθος πεδίου επειδή μετακινήθηκες.

 

Να επαναλάβω ότι για δεδομένο κάδρο...

 

 

Μια που είσαι φυσικός ίσως να μπορείς να καταλάβεις ότι για την εικόνα που θα πάρουμε παίζει ρόλο μόνο η απόσταση από το θέμα και η διάμετρος της ίριδας. Όλα τα υπόλοιπα είναι παρεπόμενα της ανάγκης αυτό το φως να πέσει στον αισθητήρα.

 

Αν λοιπόν έχουμε έναν f2 50mm 4/3 φακό η διάμετρος της ίριδας είναι 25mm (διαιρούμε τα mm με το f)

Για να πάρουμε το ίδιο κάδρο με FF θα πρέπει να πάμε σε 100mm. Αν κρατήσουμε το f2 όμως η ίριδα θα διπλασιαστεί (100mm διά δύο μας δίνει 50mm)

Για να έχουμε την ίδια ίριδα θα πρέπει να πάμε σε f4 100mm. Τότε, με ίδια ίριδα και απόσταση από το θέμα, θα έχουμε ακριβώς την ίδια εικόνα.

 

Συγκρίνουμε f2 με f4 αναγκαστικά γιατί συγκρίνουμε ταυτόχρονα διαφορετικού μεγέθους αισθητήρες.

 
Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα, δεν αλλάζει το depth of field  :shifty:

 

Έστω ότι έχεις έναν full frame 100mm f2,8 φακό. Τραβάς τη φώτο με τον full frame αισθητήρα και μετά την τραβάς με τον μ4/3 αισθητήρα...

Θα σου δώσω δύο εξηγήσεις:

 

α) Η εικόνα με τον μ4/3 είναι απλά ένα κροπάρισμα της φώτο του full frame. Αλλάζει το depth of field με το κροπάρισμα? (όχι είναι η απάντηση). Αλλάζει όντως η αίσθηση της απομόνωσης του θέματος αλλά όχι το ίδιο το depth of field. Απλά όλα φαίνονται μεγεθυμένα, που μας φέρνει στη 2η εξήγηση...

 

β) 0 100mm f2,8 full frame φακός παραμένει 100mm f2,8 και στην μ4/3 όπως ποτέ δεν ξεχνάτε να τονίζετε. Με βάση το crop factor που είναι 2 δίνει με την μ4/3 την ίδια εικόνα που θα έδινε ένας 200mm f5,6 σε full frame αισθητήρα. Όχι δεν μετουσιώθηκε σε 200mm f5,6 απλά δίνει άλλη εικόνα. Το depth of field ομως παραμένει ίδιο. Αν δεν με πιστεύεις πήγαινε σε έναν calculator και βάλε τα νούμερα.

Ο λόγος που είναι ίδιο το depth of field και το μόνο πράγμα που το επηρρεάζει φυσικέ μου είναι η διάμετρος της ίριδας σε mm.

 

To f χαρακτηρίζει το depth of field μόνο για ίδια mm φακού. Ένας 200mm f2,8 έχει πιο μικρό depth of field από έναν 50mm f1,4 ακόμα και από έναν 80mm f1,4.

Έκανα λάθος.

Το κροπάρισμα μιας φώτο αλλάζει το depth of field!

Αυτό γιατί αλλάζει το κάδρο και αν την επαναφέρεις σε ίδιες διαστάσεις τη βλέπεις μεγενθυμένη οπότε όλα μεγενθύνονται και το depth of field μειώνεται!

 

Σε κάθε περίπτωση όλα τα υπόλοιπα που έχουν γραφτεί στην 1η σελίδα με παραδείγματα ισχύουν!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 μήνες μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

¨Ενα ωραίο άρθρο που μιλάει για equivalence συγκρίνοντας 2 κομπακτ μηχανές με διαφορετικούς αισθητήρες και φακούς είναι αυτό εδώ από το dpreview. Συγκρίνει την RX100 με την G1X

 

Η μια έχει μεγαλύτερο αισθητήρα ή άλλη έχει "μεγαλύτερο" φακό. Πρακτικά φακό που μαζεύει περίπου το ίδιο φως (άρα δεν είναι πραγματικά μεγαλύτερος) αλλά το συγκεντρώνει σε μικρότερη επιφάνεια.

 

Ο μεγαλύτερος αισθητήρας της Canon σου δίνει λίγο μεγαλύτερο βάθος χρώματος και dynamic range στο base iso ...διαφορά που θα καταλάβεις κατά βάση κυρίως αν επεξεργαστείς τις φώτο, "σηκώσεις" σκιές κλπ.

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νικολα επειδη εχεις πολλες ανησυχιες  :-D  :-D  θελω να διαβασεις αυτο το ενδιαφερον αρθρο και να μας κανεις μια εξηγηση/αναλυση οπως με τα equivalences.....  http://www.clarkvision.com/articles/exposure/

Επεξ/σία από afterhours
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...