Προς το περιεχόμενο

Αντιστοιχία φακών μεταξύ διαφορετικού μεγέθους αισθητήρων.


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το θέμα είναι αρκετά δύσκολο να το καταλάβει κάποιος και εμένα με ταλαιπώρησε πολύ. Βρήκα όμως το ακόλουθο βίντεο πολύ χρήσιμο μιας και σου δίνει να το καταλάβεις στην πράξη.

Παίρνει έναν ζουμ φακό σε τρίποδο και προσαρμόζει διαφορετικούς αισθητήρες πάνω του τραβώντας το ίδιο θέμα αλλάζοντας τα mm και το f στον ζουμ.

 

Υγ. Ένας F2.8 φακός στο 2.8 πάντα θα είναι F2.8 Αυτό χαρακτηρίζει το φως που περνάει από τον φακό. Για την εικόνα που θα πάρουμε όμως μας απασχολεί το φως που πέφτει στον αισθητήρα... Αν ένας φακός έχει φτιαχτεί για φουλ φράμε και του βάλουμε 4/3 με αντάπτορα, ο φακός θα είναι F2.8 προφανώς, η εικόνα που θα πάρουμε όμως όχι μιας και θα χάνουμε πολύ από το φως που περνάει από τον φακό. Εκτός και αν χρησιμοποιήσουμε κάποιο speedbooster και μαζέψουμε το φως του φακού οπότε μπορεί να πλησιάσουμε το F2.8 (ή όποιο f έχει ο φακός)

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν κανείς ψάχνει για μικρή φωτογραφική τσέπης εδώ έχει ένα ωραίο διάγραμμα που συγκρίνει τους φακούς τους σε όρους full frame.

Σε σχέση με τις βασικές DSLR με τον κιτ 18-55 φακό πολλές φωτογραφικές τσέπης δίνουν παρόμοιες ή περισσότερες επιλογές!

 

Ο Cannon F4-5,6 18/55 μεταφράζεται σε F6,4-9 29/88. 

O Nikon F3,5-5,6 18/55 μεταφράζεται σε ~ F5,5-9 28/85

 

Όταν κανείς λέει ότι ο κιτ Nikon 18/55 αντιστοιχεί σε 28/85 σε full frame καλό είναι να βάζει και το F μαζί. Αντιστοιχεί σε F5,5-9 28/85 και όχι σε F3,5-5,6 28/85.

 

Για φακούς ίδιων χαρακτηριστικών αλλά διαφορετικούς αισθητήρες το αποτέλεσμα θα είναι άλλο κάδρο. Αν κανείς "ζουμάρει με τα πόδια" για το ίδιο κάδρο, το αποτέλεσμα θα είναι άλλη προοπτική (δείτε τα βουνά πως φαίνονται)

DOF_Scenario_2.jpg

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μια που είσαι φυσικός ίσως να μπορείς να καταλάβεις ότι για την εικόνα που θα πάρουμε παίζει ρόλο μόνο η απόσταση από το θέμα και η διάμετρος της ίριδας. Όλα τα υπόλοιπα είναι παρεπόμενα της ανάγκης αυτό το φως να πέσει στον αισθητήρα.

 

Αν λοιπόν έχουμε έναν f2 50mm 4/3 φακό η διάμετρος της ίριδας είναι 25mm (διαιρούμε τα mm με το f)

Για να πάρουμε το ίδιο κάδρο με FF θα πρέπει να πάμε σε 100mm. Αν κρατήσουμε το f2 όμως η ίριδα θα διπλασιαστεί (100mm διά δύο μας δίνει 50mm)

Για να έχουμε την ίδια ίριδα θα πρέπει να πάμε σε f4 100mm. Τότε, με ίδια ίριδα και απόσταση από το θέμα, θα έχουμε ακριβώς την ίδια εικόνα.

 

Συγκρίνουμε f2 με f4 αναγκαστικά γιατί συγκρίνουμε ταυτόχρονα διαφορετικού μεγέθους αισθητήρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ας το πάρουμε με βήματα. Έχουμε έναν φακό που κουμπώνει και σε ff και σε 4/3. Τραβάμε το ίδιο θέμα.

Το αποτέλεσμα είναι αυτό

 Full-Frame-vs-Micro-Four-Thirds-Same-Len

 

Εμείς βέβαια θέλουμε να πάρουμε την ίδια φώτο. Άρα μετακινούμαστε για να έχουμε το ίδιο κάδρο (διαφορετικό το θέμα sorry).

DOF_Scenario_2.jpg

 

Τελείως άλλη προοπτική (που εξαρτάται από την θέση μας που αλλάξαμε). Τόσο το θέμα φαίνεται διαφορετικό (πιο "φουσκωμένο" το αμάξι στην μια) όσο και τα βουνά στο βάθος.

 

Άρα πάμε πίσω στη θέση μας και αλλάζουμε τα mm του φακού μας για να έχουμε ίδιο κάδρο. (η Canon είναι Full frame και η Olympus μ4/3)

understanding-aperture.jpg

 

Το θέμα φαίνεται κατά βάση ίδιο (έχουμε ίδια απόσταση) αλλά το υπόβαθρο φαίνεται διαφορετικά. Προσέξτε το παράθυρο πίσω με το βέλος.

 

Για την ίδια ακριβώς φώτο θα πρέπει να κάνουμε κάτι ακόμα. Αναφέρομαι σε φώτο που βλέποντάς την να μην μπορούμε να καταλάβουμε ποια μηχανή την τράβηξε.

 

maxresdefault.jpg

 

Εδώ βλέπουμε ότι τόσο το θέμα μας όσο και το υπόβαθρο φαίνονται παρόμοια. Για να γίνει αυτό αλλάξαμε και το f του φακού μας. Αν κάνει κανείς τις πράξεις θα δει ότι η διάμετρος της ίριδας και στις δύο περιπτώσεις είναι ίδια (200 διά 5,6 ισούται με 100 διά 2,8)

 

Για να το υπολογίσουμε χρειαζόμαστε το κροπ του αισθητήρα. Για Canon APSC είναι 1,6 για Sony/Nikon κλπ. 1,5 Για μ4/3 είναι 2 και για αισθητήρα 1 ίντσας είναι 2.7

 

Sensor-sizes_PhotoSeek.jpg

Μετά απλά πολλαπλασιάζουμε τα mm και το f του φακού μας με το κροπ.

 

Equivalence_Formula.png

 

Έτσι βρίσκουμε σε τί αντιστοιχεί ο φακός μας σε Full frame και με απλές αναλογίες σε οποιοδήποτε άλλο σύστημα θέλουμε να συγκρίνουμε.

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μιλάς για φακους, φωτογραφίες, equivalent καλο μονο σε σχέση με το ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ τους. Τιποτε αλλο.

 

Οπότε μην μπερδευεις οσους ασχετους σε διαβαζουν.

 

Και μάλιστα για να πετυχεις ολο αυτο που ΜΟΝΟ ΕΣΕΝΑ ενδιαφερει τοσο πολυ σε μια φωτογραφια τελικά ακομη και το συμπερασμα σου ειναι αναποδο. Με τον FF φακο στην Crop εχεις f/2.8 και εχεις χρησιμοποποιησει ISO 200 ενω στην crop εχεις f/5.6 και ISO 800!!!

 

Να εξηγησεις στον κόσμο βέβαια οτι εσυ δεν βγάζεις ποτέ σου φωτογραφιες με φωτογραφικες παρα μονο με το κινητό σου snapshots γι αυτο και εχεις μονο αναφορες απο internet και εχεις ενα περιεργο κολλημα με το βαθος πεδιου

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιλάς για φακους, φωτογραφίες, equivalent καλο μονο σε σχέση με το ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ τους. Τιποτε αλλο.

 

Οπότε μην μπερδευεις οσους ασχετους σε διαβαζουν.

 

Και μάλιστα για να πετυχεις ολο αυτο που ΜΟΝΟ ΕΣΕΝΑ ενδιαφερει τοσο πολυ σε μια φωτογραφια τελικά ακομη και το συμπερασμα σου ειναι αναποδο. Με τον FF φακο στην Crop εχεις f/2.8 και εχεις χρησιμοποποιησει ISO 200 ενω στην crop εχεις f/5.6 και ISO 800!!!

 

Να εξηγησεις στον κόσμο βέβαια οτι εσυ δεν βγάζεις ποτέ σου φωτογραφιες με φωτογραφικες παρα μονο με το κινητό σου snapshots γι αυτο και εχεις μονο αναφορες απο internet και εχεις ενα περιεργο κολλημα με το βαθος πεδιου

 

ενώ στη FF*

Επεξ/σία από solution1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάμε να δούμε και ένα παράδειγμα.

 

Έστω ότι έχω Canon APSC με τον κιτ 18-55 F3,5-5,6. Έχει crop factor 1,6.

Θέλω να πάρω μια μηχανή τσέπης που θα μπορώ να κουβαλώ εύκολα μαζί μου όπως την Sony RX100 ΙΙΙ. Έχει φακό 8,8-25,7 F1,8-2,8. O αισθητήρας είναι 1 ίντσας με crop 2,7.

 

Πολλαπλασιάζοντας με το κροπ έχουμε για τη Canon 28,8-88 F5,6-F9. Τραβάει δηλαδή φώτο όπως μια full frame με αυτά τα χαρακτηριστικά.

Για την Sony έχουμε 24-70 F4,9-7,6.

Οπότε με την Sony μετακινούμαστε σε λίγο μικρότερα εστιακά μήκη αλλά ο φακός τουλάχιστον στα άκρα του είναι το ίδιο ή περισσότερο φωτεινός από τον κιτ της DSLR.

 

ΥΓ. Θα μπορούσα να διαιρέσω μεταξύ τους τους crop factor και να πολλαπλασιάσω με την Sony για πιο άμεση σύγκριση. H Sony έχει crop ~1,7 του APSC της Nikon που μας δίνει 15-43 F3-4,7. Τραβάει δηλαδή φώτο όπως μια Canon APSC αν της είχαμε βάλει έναν 15-43 F3-4,7 φακό.

 

Edit: Αρχικά είχα αναφερθεί σε Nikon που έχουν crop 1,5 αντί για 1,6. Ολοι οι υπολογισμοί έγιναν με 1,6 που είναι το crop των Canon 

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Να κλείσω λέγοντας πως δεν αρκεί να λέμε 50mm f1,8 φακός. Πρέπει να λέμε και το σύστημα για το οποίο φτιάχτηκε και αυτό δεν αφορά μόνο το mount.

 

Η από κάτω φωτογραφία τραβήχτηκε στα 50mm f1,8 από την ίδια θέση. Canon 5D (full frame) αριστερά και Pentax K-x (APSC με crop 1,5) δεξιά.

screen-shot-2013-11-09-at-1-47-20-pm.png

 

Όπως βλέπετε διαφέρουν και στο κάδρο και στο βάθος πεδίου. Παρά το ότι και οι δύο φακοί είναι f1,8 50mm δεν έχουν καμία σχέση στην εικόνα που δίνουν. Ο full frame είναι σαφώς πιο ευρυγώνιος και με μεγαλύτερο βάθος πεδίου.

 

 

Αν κανείς πάρει έναν 25mm f1,4 μ4/3 φακό και διπλασιάσει κάθε του διάσταση θα έχει έναν 25mm 50mm f1,4 full frame φακό. Ο full frame θα είναι μεγαλύτερος και μάλλον 2^3=6 φορές βαρύτερος. Επιπλέον η φωτογραφία του θα έχει μικρότερο βάθος πεδίου
 
Υγ. δεν υπάρχει τυπογραφικό στα bold.
 
 
Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Ο Cannon F4-5,6 18/55 μεταφράζεται σε F6,4-9 29/88. 

O Nikon F3,5-5,6 18/55 μεταφράζεται σε ~ F5,5-9 28/85

 

 

Οι μεταφρασεις που εκανες ειναι σε aperture/FOV equivalence,,,, o φακος δεν αλλαζει ποτε 18-55mm παραμενει

Αλλο το aperture και αλλο το exposure equivalence.

 

Πρεπει να διδασκονται στη πρωτη εβδομαδα φωτογραφιας για τους χομπιστες στις λεσχες...αλλα εδω και κατι αλμπανηδες φωτογραφοι γαμοβαφτισεων στην επαρχια εχουν πληρη αγνοια....βεβαια αν οι φωτογραφιες ειναι καλες αισθητικα ολα τα αλλα πανε περιπατο...

Επεξ/σία από afterhours
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

o φακος δεν αλλαζει ποτε 18-55mm παραμενει

Αλλο το aperture και αλλο το exposure equivalence

 

Προφανώς ο φακός δεν αλλάζει. Η εικόνα που πέρνουμε όμως αλλάζει αν αλλάξουμε το μέγεθος του αισθητήρα.

Δεν αναφέρθηκα σε αυτά γιατί δεν χρειάζονται σαν όροι για να καταλάβει κανείς τι γίνεται.

 

Νομίζω ακόμα υπάρχουν πολλοί που δεν καταλαβαίνουν ότι μπορείς να πάρεις ίδια φώτο με διαφορετικά συστήματα. Απλά πρέπει να κρατήσεις τις αναλογίες με βάση το crop factor.

Βέβαια δεν μπορεί να γίνει πάντα αυτό...

 

Ένας full frame 50mm f1,4 για παράδειγμα αντιστοιχεί σε 25mm f0,7 σε μ4/3 σύστημα. Αλλά τέτοιος φακός δεν υπάρχει. Στο παρελθόν έχει φτιαχτεί f0,7 φακός με τον οποίο πήραν φώτο στη Σελήνη και τράβηξε την περίφημη σκηνή με τα κεριά ο Κιούμπρικ.

Αλλά αν πάμε σε ff 50mm f1.0 αντιστοιχεί σε 25mm f0,5 σε μ4/3 και από όσο ξέρω δεν έχει φτιαχτεί ποτέ f0,5 φακός και σίγουρα δεν υπάρχει σε μ4/3 σύστημα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...