Προς το περιεχόμενο

Υστερεί στη χρήση νέων τεχνολογιών η ελληνική ανώτατη εκπαίδευση


deligkos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μόνο ορισμένα από τα ελληνικά ΑΕΙ έχουν αξιοποιήσει τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών στην ανώτατη εκπαίδευση (e-learning), ενώ ακόμα λιγότερο έχουν αξιοποιηθεί οι δυνατότητες των ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCs) με πιστοποίηση της μάθησης.

Αυτό συμπεραίνει για την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών από την ελληνική ανώτατη εκπαίδευση, πρόσφατη έκθεση του ΙΟΒΕ για τα ελληνικά πανεπιστήμια με τίτλο “Τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα: Επιπτώσεις της κρίσης και προκλήσεις”.

 

Την ίδια στιγμή, πάντως, προσθέτει πως η πρόσφατη έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας courcity.gr, για την προσφορά επιμορφωτικών μαθημάτων με βεβαίωση παρακολούθησης
έναντι αμοιβής, αποτελεί μια νέα εξέλιξη στον χώρο αυτό.

 

Σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, ενώ η εκπαίδευση ατόμων με εξειδίκευση στις τεχνολογίες πληροφορικής είναι ποσοτικά επαρκής, η Ελλάδα υστερεί επίσης σημαντικά στην παραγωγή ψηφιακών τεχνολογιών. Ενδεικτικό είναι πως μόλις 1,8 διπλώματα ευρεσιτεχνίας σε τεχνολογίες πληροφορικές και επικοινωνιών, ανά εκατομμύριο κατοίκων, καταγράφονται σύμφωνα με το European Patent Office το 2013, έναντι 23,2 κατά μ.ο. στην Ε.Ε.

 

Γενικότερα, η Ελλάδα υστερεί από τον μέσο όρο της Ε.Ε. στις δαπάνες για Έρευνα & Ανάπτυξη (2% ως ποσοστό του ΑΕΠ). Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, ιδιαίτερα σημαντική είναι η υστέρηση αυτών των δαπανών στον επιχειρηματικό τομέα (0,28% έναντι 1,3% του ΑΕΠ στην Ε.Ε. το 2014), ενώ η υστέρηση σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ περιορίζεται σε 0,10 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ όταν η σύγκριση περιορίζεται στον τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

 

Επομένως, όπως διαπιστώνεται στην έκθεση, τα ελληνικά ΑΕΙ κατέχουν δεσπόζουσα θέση
και αυξημένη σημασία για την παραγωγή έρευνας στην Ελλάδα σε σχέση με πολλές άλλες
χώρες του εξωτερικού. Ωστόσο, παρά το μέγεθος και την ποιότητα του ερευνητικού δυναμικού, όπως αντανακλάται στην εξέλιξη των επιστημονικών δημοσιεύσεων και της διεθνούς απήχησής τους, και τη δεσπόζουσα θέση των ΑΕΙ στην παραγωγή γνώσης, η συμβολή τους στην παραγωγή καινοτομίας είναι χαμηλή.

 

Ως αποτέλεσμα της εσωστρέφειας των ΑΕΙ και της χαμηλής ενασχόλησης του ιδιωτικού τομέα με Έρευνα & Ανάπτυξη, η παραγωγή καινοτομίας στην Ελλάδα υστερεί σημαντικά. Απόδειξη ότι ο συνοπτικός δείκτης καινοτομίας για την Ελλάδα περιορίστηκε σε 0,36 μονάδες το 2015 (από 0,40 το 2014 και 0,37 το 2008). Στην ΕΕ, ο δείκτης ανήλθε σε 0,52 μονάδες το 2015, από 0,50 το 2008.

 

Link.png Site: IOBE

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 54
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Οσο υπάρχει η μονιμότητα των καθηγητών στις σχολές δε πρόκειται να αξιοποιηθεί το e-learning.

 

Διαφορετικά για οποιον δε θελει να πάει σε σχολή : υπάρχει και το youtube ....

  • Like 12
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πληρωσε καποιος να γινει αυτη η ερευνα και να ξεδιπλωθει φορα παρτιδα η γυμνια μας; Αυτο αναγεται στο επιπεδο του σαδομαζοχισμου τυπου "βαρατε με κι ας κλαιω!"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα από τα προβλήματα που αναδεικνύει η έρευνα είναι η μη επένδυση του ιδιωτικού τομέα στην έρευνα και όχι τα γνωστά προβλήματα του δημόσιου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οσο υπάρχει η μονιμότητα των καθηγητών στις σχολές δε πρόκειται να αξιοποιηθεί το e-learning.

 

Διαφορετικά για οποιον δε θελει να πάει σε σχολή : υπάρχει και το youtube ....

 

Φταίει η μονιμότητα των καθηγητών; How?

 

Αυτά τα "δε χρειάζεται να πάτε σε σχολές" "υπάρχει και το youtube / tutorial site" δυστυχώς έχουν γίνει της μόδας

και δε καταλαβαίνω γιατί γράφονται.

 

Η σχολή είναι κάτι αναντικατάστατο και όσον αφορά την εκπαίδευση και όσον αφορά την εξέλιξη και ανέλιξη ενός ατόμου / εργαζομένου.

  • Like 11
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

.....ενώ ακόμα λιγότερο έχουν αξιοποιηθεί οι δυνατότητες των ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCs) με πιστοποίηση της μάθησης....

 

ρε, αυτοι εδω νομιζουν οτι μιλανε σε χωριατες ή αμορφωτους ρε...

ναι μαγκες ειναι γαμαουα τα Moocs. αλλα του Tudelft τα Moocs κανω και παλι μια δεν πιανανε και αναγκαστηκα ενα χρονο να φυγω εξω για μαστερ.

 

οποτε μιλωντας σε ενεργους πολιτες και οχι στα μοσχαρια που θεωρει πως ειμαστε ο ΙΟΒΕ που θελει να δικαιολογησει υπαρξη: καλοι ειμαστε παιδια και ως ακαδημαικοι και ως εργαζομενοι συγκρινομενοι με τους εξω ακαδημαικους και εργαζομενους.. τις βλακειες του ο ΙΟΒΕ αλλου.

 

απλα οπωσδηποτε η προσωπικη μας περαιτερω ενασχοληση δημιουργει την επιθυμητη προσωπικη αναπτυξη του ατομου, το θεμα ειναι οτο υελικα να ολοκληρωθει σε μορφωση ο εργαζομενο γινεται φευγοντας απο την χωρα για να δουλεψει εξω....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αφού μαθαίνουμε οδύσσεια και Ιλιάδα ...
Μαθε εσυ το επομενο σκυλοχιτακι και μαζευε γνωσεις απο το youtube μαζι με αυτον

 

 Διαφορετικά για οποιον δε θελει να πάει σε σχολή : υπάρχει και το youtube ....
Μπερδεψαμε την .... με την βουρτσα. Χαλαρωστε λιγο βγαλατε σκουπιδια τα πανεπιστημια. ΕΚΠΑ,Κρητης και ΕΑΠ που γνωριζω απο πρωτο χερι μια χαρα elearning ´εχουν και συνεχεια το αναβαθμιζουν. Πεταχτηκαν αμεσως οι εξυπνακιδες
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει γενικά μια υστέρηση σε αυτή την χώρα. Όσοι είστε νεότεροι μεγαλώνοντας θα την εντοπίζετε όλο και πιο συχνα.

 

Μιλάς λες και η "υστέρηση" μιας χώρας είναι ανεξάρτητη από τους ανθρώπους που ζουν σε αυτήν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φταίει η μονιμότητα των καθηγητών; How?

 

Αυτά τα "δε χρειάζεται να πάτε σε σχολές" "υπάρχει και το youtube / tutorial site" δυστυχώς έχουν γίνει της μόδας

και δε καταλαβαίνω γιατί γράφονται.

 

Η σχολή είναι κάτι αναντικατάστατο και όσον αφορά την εκπαίδευση και όσον αφορά την εξέλιξη και ανέλιξη ενός ατόμου / εργαζομένου.

Πως;

Με την δυνατότητα που τους δίνεται να είναι και τεμπέληδες και τσιφλικάδες στην θέση τους.

Όταν σε ιδρύματα του εξωτερικού υπάρχουν αυστηρές δικλείδες που ελέγχουν το πόσο ο καθηγητής είναι καλός στα καθήκοντα του, αλλά και το πόσο καλός είναι ως ερευνητής. Έτσι διασφαλίζουν την ποιότητα των προσφερόμενων προγραμμάτων,ακόμη και σε αυτούς που έχουν tenure.

Στην ΕΛ μπανανία, ιδίως στις μεγάλες πόλεις, υπάρχουν πολλοί μπαρμπάδοκαθηγητάδες που δεν έχουν κάνει ουσιαστική δουλειά εδώ και 30φεύγα χρόνια. Φυσικά εάν αρχίσουμε να μιλάμε για έρευνες και το πόσο είναι ενημερωμένη είναι η ύλη των μαθημάτων των, τότε θα γελάσουμε και θα κλάψουμε.

 

 

Η σχολή είναι αναντικατάστατη, αλλά σε πολλές περιπτώσεις ΕΛ καθηγητών που "παραδίδουν" μάθημα, είναι καλύτερο να το δεις σε YT/edX/Coursera. Ποιο πολλά θα μάθεις...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...