Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ χειρότερη έκβαση είχε τελικά για την Google, από αυτήν που προέβλεπε πρόσφατο άρθρο των Financial Times, η πολυετής έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού για την κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει η μηχανή αναζήτησης της εταιρείας.

Ετσι, παρόλο που το άρθρο επιβεβαιώθηκε στην αναφορά του σε "πρόστιμο-μαμούθ", έπεσε έξω στο ύψος της χρηματικής ποινής, η οποία εκτιμούσε πως θα ήταν λίγο μεγαλύτερη από το 1 δισ. ευρώ.

 

Κι αυτό γιατί, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Google καλείται να πληρώσει ούτε λίγο ούτε πολύ 2,42 δισ. ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με την απόφαση, αν η εταιρεία δεν θέσει τέρμα στην παράνομη συμπεριφορά της εντός 90 ημερών, κινδυνεύει με χρηματική ποινή λόγω μη συμμόρφωσης, ύψους έως 5% του μέσου ημερήσιου κύκλου εργασιών παγκοσμίως της Alphabet, μητρικής εταιρείας της Google.

 

Το παράπτωμα της εταιρείας αφορά τη χειραγώγηση των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης, με σκοπό την προώθηση της υπηρεσίας που πλέον ονομάζεται Google Shopping, μέσω της οποίας οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές πώλησης μίας μεγάλης γκάμας προϊόντων σε διάφορα e-shop.

 

Η πρώτη αντίδραση της Google ήταν πως η απόφαση δεν ανταποκρίνεται στον τρόπο που πραγματικά ψωνίζουν online οι περισσότεροι καταναλωτές. “Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους φθάνουν στα e-shop των εμπόρων: μέσω γενικών μηχανών αναζήτησης, ειδικών μηχανών αναζήτησης, των κοινωνικών δικτύων, ή των online διαφημίσεων που διαχειρίζονται πολλές εταιρείες μάρκετινγκ”, ανέφερε σε ανάρτησή του ο Kent Walker, στέλεχος της εταιρείας.

 

Επίσης, σύμφωνα με το CNBC, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφύγει στο Ευρωδικαστήριο, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης. Μία κίνηση που είναι η τελευταία ελπίδα που διαθέτει, για να αποφύγει την καταβολή του προστίμου.

 

Αναλύοντας πάντως το σκεπτικό της απόφασης της Επιτροπής, στην ανακοίνωση της Ε.Ε.αναφέρεται πως από το 2008 η Google άρχισε να εφαρμόζει στις ευρωπαϊκές αγορές μια θεμελιώδη αλλαγή στη στρατηγική της, προωθώντας τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών. Η εν λόγω στρατηγική στηρίχθηκε στη δεσπόζουσα θέση της Google στη γενική διαδικτυακή αναζήτηση, αντί για τον ανταγωνισμό με βάση αξιοκρατικά κριτήρια στις αγορές σύγκρισης τιμών:

 

Η Google παρείχε συστηματικά περίοπτη θέση στη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών: όταν ένας καταναλωτής υποβάλλει αίτημα αναζήτησης στη μηχανή αναζήτησης της Google, αναφορικά με το οποίο η υπηρεσία σύγκρισης τιμών της Google επιθυμεί να εμφανίσει αποτελέσματα, αυτά εμφανίζονται στην πρώτη σειρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης ή κοντά σε αυτή.
Η Google υποβίβαζε τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών στα αποτελέσματα έρευνας που εμφάνιζε: οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google βάσει των αλγόριθμων γενικής αναζήτησης της Google. Η Google συμπεριέλαβε σειρά κριτηρίων στους εν λόγω αλγόριθμους και, ως εκ τούτου, οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες σύγκρισης τιμών υποβιβάζονται.

 

Βάσει στοιχείων καταδεικνύεται ότι, ακόμη και η ανταγωνιστική υπηρεσία με την πλέον υψηλή κατάταξη, εμφανίζεται κατά μέσο όρο μόνο στην τέταρτη σελίδα των αποτελεσμάτων γενικής αναζήτησης της Google, ενώ άλλες εμφανίζονται ακόμη πιο κάτω. Η υπηρεσία σύγκρισης τιμών της Google δεν υπόκειται στους αλγόριθμους γενικής αναζήτησης Google, ούτε υποβιβάζεται.

 

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Google εισήγαγε την πρακτική αυτή και στις 13 χώρες της Ε.Ε. όπου έχει αναπτύξει τη δική της υπηρεσία σύγκρισης τιμών, αρχής γενομένης τον Ιανουάριο του 2008 στη Γερμανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στη συνέχεια, επέκτεινε την πρακτική αυτή στη Γαλλία τον Οκτώβριο του 2010, στην Ιταλία, στις Κάτω Χώρες και στην Ισπανία τον Μάιο του 2011, στην Τσεχική Δημοκρατία τον Φεβρουάριο του 2013 και στην Αυστρία, το Βέλγιο, τη Δανία, τη Νορβηγία, την Πολωνία και τη Σουηδία τον Νοέμβριο του 2013.

 

Link.png Site: ΕυρωπαϊκήΕπιτροπή

 

Ενημέρωση 18:45 - Η πρώτη αντίδραση της Google έρχεται από τον Kent Walker, Senior Vice President and General Counsel της Google ο οποίος δηλώνει μεταξύ άλλων «Όταν κάνετε αγορές μέσω του διαδικτύου θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι διαφημιζόμενοι θέλουν επίσης να προωθήσουν τα ίδια αυτά προϊόντα. Για τον λόγο αυτό, η Google εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους.

 

Με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».

 

Ολόκληρη η απάντηση της εταιρείας, στην απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι η ακόλουθη:

 

Spoiler
Όταν κάνετε αγορές μέσω διαδικτύου, θέλετε να βρίσκετε τα προϊόντα που ψάχνετε γρήγορα και εύκολα. Και οι έμποροι θέλουν να προωθήσουν αυτά τα ίδια προϊόντα. Για αυτό το λόγο, το Google Search εμφανίζει διαφημίσεις αγορών, συνδέοντας τους χρήστες μας με χιλιάδες διαφημιζόμενους, μεγάλους ή μικρούς, με τρόπους που να είναι χρήσιμοι για όλους.

 

Θεωρούμε πως η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ηλεκτρονικές αγορές υποτιμά την αξία αυτού του είδους των γρήγορων και εύκολων συνδέσεων. Ενώ μερικές ιστοσελίδες σύγκρισης αγορών θέλουν προφανώς από την Google να τις παρουσιάζει πιο εμφανώς, τα δεδομένα μας δείχνουν ότι οι χρήστες συνήθως προτιμούν να χρησιμοποιούν συνδέσμους που τους κατευθύνουν απευθείας στα προϊόντα που θέλουν, και όχι σε ιστοσελίδες όπου θα πρέπει να επαναλάβουν τις αναζητήσεις τους.

 

Πιστεύουμε ότι τα υπάρχοντα αποτελέσματα αγορών που παρέχουμε είναι χρήσιμα και αποτελούν μια πολύ βελτιωμένη έκδοση των παλαιότερων διαφημίσεων που εμφανίζαμε μια δεκαετία πριν οι οποίες περιείχαν μόνο κείμενο. Το να εμφανίζουμε διαφημίσεις που περιέχουν εικόνες, αξιολογήσεις και τιμές ωφελεί εμάς, τους διαφημιζόμενους μας και πάνω απ' όλα τους χρήστες μας. Και τις εμφανίζουμε μόνο όταν τα σχόλια σας μας υποδεικνύουν ότι είναι σχετικές. Χιλιάδες Ευρωπαίοι έμποροι χρησιμοποιούν αυτές τις διαφημίσεις για να ανταγωνιστούν με μεγαλύτερες εταιρείες όπως το Amazon και το eBay.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας ρωτάει γιατί μερικές ιστοσελίδες συγκριτικών αγορών δεν τα έχουν καταφέρει όσο καλά όσο άλλες, πιστεύουμε ότι πρέπει να λάβει υπ’ όψιν της το πλήθος των ιστοσελίδων που έχουν αναπτυχθεί αυτήν την περίοδο- συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων ιστοσελίδων ηλεκτρονικών αγορών όπως το Amazon και το eBay. Με τα εργαλεία συγκρίσεων που διαθέτει, τις αξιολογήσεις, τους εκατομμύρια έμπορους και τη τεράστια ποικιλία προϊόντων, από παπούτσια μέχρι καθημερινά ψώνια, το Amazon είναι ένας μεγάλος ανταγωνιστής και έχει εξελιχθεί στον πρώτο «προορισμό» που απευθύνονται οι χρήστες για να αναζητήσουν προϊόντα. Και όπως το Amazon έχει αναπτυχθεί, είναι φυσικό ότι μερικές υπηρεσίες σύγκρισης έχουν αποδειχθεί λιγότερο δημοφιλείς από άλλες. Ανταγωνιζόμαστε το Amazon και άλλες ιστοσελίδες για αναζητήσεις σχετικά με ηλεκτρονικές αγορές εμφανίζοντας πιο χρήσιμες πληροφορίες για προϊόντα.

 

 

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

 

Όταν χρησιμοποιείτε το Google Search για να αναζητήσετε προϊόντα, προσπαθούμε να σας παρέχουμε αυτά που αναζητάτε. Η ικανότητά μας να τα καταφέρνουμε τόσο καλά δεν ευνοεί εμάς ή οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα ή πωλητή- είναι το αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς και της συνεχούς καινοτομίας, που βασίζεται στη πληροφόρηση από τον χρήστη.

 

Δεδομένων των στοιχείων και με σεβασμό στις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διαφωνούμε με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Θα εξετάσουμε λεπτομερώς την απόφασή της Επιτροπής καθώς σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε προσφυγή και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε σαφείς τις θέσεις μας».

Επεξ/σία από deligkos
  • Απαντ. 44
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Κοίτα σα τη Google κανείς..

Δηλαδή χρησιμοποιεί κανείς Bing search? 

 

Εγώ όσες φορές ψάχνω κάτι στο Bing.. απλά δε το βρίσκω..

Είναι τελείως joke.

  • Like 5
Δημοσ.

Κοίτα σα τη Google κανείς..

Δηλαδή χρησιμοποιεί κανείς Bing search? 

 

Εγώ όσες φορές ψάχνω κάτι στο Bing.. απλά δε το βρίσκω..

Είναι τελείως joke.

Στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό. Στο Αμέρικα λειτουργεί πάρα πολύ καλά. ΑΛΛΆ google δεν είναι.

  • Like 1
Δημοσ.
σιγα μην παρουνε απο την Google τοσα λεφτα

Το θέμα δεν είναι αν θα τα πάρουν.. Γιατί 5 κάτω 5 πάνω κάτι θα πάρουν . Το θέμα είναι μέσα από την κατάχρηση τι έχει βγάλει μέχρι τώρα η γουγκλε..

 

 

Επισκέπτης
Δημοσ.

Οτι να ναι. Σε βάζουν πρόστιμα επειδή είσαι ο καλύτερος. Οτι χειρότερο η Ε.Ε

Δημοσ.

Στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό. Στο Αμέρικα λειτουργεί πάρα πολύ καλά. ΑΛΛΆ google δεν είναι.

Στα λόγια μου έρχεσαι δηλαδή.. σα το Google.. κανείς!

Δημοσ.

"Βάσει στοιχείων καταδεικνύεται ότι, ακόμη και η ανταγωνιστική υπηρεσία με την πλέον υψηλή κατάταξη, εμφανίζεται κατά μέσο όρο μόνο στην τέταρτη σελίδα των αποτελεσμάτων γενικής αναζήτησης της Google, ενώ άλλες εμφανίζονται ακόμη πιο κάτω. Η υπηρεσία σύγκρισης τιμών της Google δεν υπόκειται στους αλγόριθμους γενικής αναζήτησης Google, ούτε υποβιβάζεται."

 

Το ξεφτιλησαν και αυτοι......

  • Like 2
Δημοσ.

Το θέμα δεν είναι αν θα τα πάρουν.. Γιατί 5 κάτω 5 πάνω κάτι θα πάρουν . Το θέμα είναι μέσα από την κατάχρηση τι έχει βγάλει μέχρι τώρα η γουγκλε..

Πουλάει όμως και υπηρεσία.. δε κοροϊδεύει!

Οπότε.. ε να μη βγάλει και κάτι;

Δημοσ.

Λίγο χαζό είναι αυτό το πρόστιμο αλλά τέλος πάντων. Απο την στιγμή που όλοι στο google τρέχουμε είναι λογικό να το εκμεταλλευτεί

Δημοσ.

Αυτό το ποσό είναι μόνο για τη χειραγώγηση αποτελεσμάτων για το Google Shopping. Πιστεύω ότι είναι καλό η έρευνα να προχωρήσει και σε άλλες υπηρεσίες της google. Κλασσικό παράδειγμα για μένα είναι το πως εδώ και πολλά χρόνια προωθεί τα αποτελέσματα video του youtube σε σχέση με άλλους providers(πχ. dailymotion) 

Επισκέπτης
Δημοσ.

Ποιά google; Απόλυτα ικανοποιημένος απο το duckduckgo.com . Δυστυχώς κυλοφορεί πολλή αφέλια.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...