Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
Δημοσ.

Αναλύετε ένα θέμα που έχει λυθεί πάρα πολλές φορές. Η εγγύηση σε τέτοιου είδους προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός ΕΕ είναι διετής βάσει της οδηγίας, απλά μετά τους πρώτους έξι μήνες μπορεί η εταιρεία να ζητήσει περαιτέρω εγγυήσεις από τον πελάτη ότι δεν προέκυψε το ελάττωμα λόγω κακής χρήσης.
 

Σε κάθε περίπτωση, μπορεί ο OP να κάνει μια καταγγελία στην ΓΓΚ, και να κρίνουν αυτοί αν έχει δίκιο ο ίδιος ή η εταιρεία.

  • Like 1
  • Απαντ. 163
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Είναι τρομερό πως προσπαθείτε να αποδείξετε το αναπόδεικτο

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm
 

Η Κάρλα αγόρασε ένα πιστολάκι μαλλιών με 6μηνη εγγύηση από τον πωλητή.

Όταν χάλασε μετά από 8 μήνες, το πήγε πίσω στο κατάστημα. Ο υπάλληλος του καταστήματος της είπε ότι η εγγύησή της είχε λήξει και ότι δεν δικαιούταν επιστροφή χρημάτων.

Η Κάρλα ορθώς του υπέδειξε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ περί προστασίας των καταναλωτών, το εμπόρευμα καλυπτόταν από 2ετή νόμιμη εγγύηση και ότι η 6μηνη εγγύηση που παρείχε ο πωλητής αποτελούσε μόνο μια πρόσθετη υπηρεσία. Το κατάστημα πώλησης συμφώνησε να αντικαταστήσει το πιστολάκι.

Αν μπορουσες να αποδειξεις οτι υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (πχ σε λανθανουσα κατασταση λογω λαθους σχεδιασμου/κατασκευαστικης ατελειας), τοτε θα το καλυπταν βασει της νομιμης εγγυησης(=δικαιωματα καταναλωτη απεναντι στον πωλητη λογω πραγματικων ελαττωματων/ελλειψεων συνομολογημενω ιδιοτητων).

Δηλαδή σύμφωνα με ορισμένους η Κάρλα θα έπρεπε να αποδείξει ότι το πιστολάκι είχε κάποια αστοχία στο εσωτερικό κύκλωμα του πυκνωτή που οδήγησε στο πρόβλημα.

Κάποιοι θα έπρεπε να ντρέπονται εδώ μέσα, δεν είναι θέμα άποψης, ούτε νομικής εξήγησης, είναι ότι προσπαθούν να πείσουν ότι δεν υπάρχει ελέφαντας στο δωμάτιο...

  • Like 8
Δημοσ.

Είναι τρομερό πως προσπαθείτε να αποδείξετε το αναπόδεικτο

 

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

....

Δηλαδή σύμφωνα με ορισμένους η Κάρλα θα έπρεπε να αποδείξει ότι το πιστολάκι είχε κάποια αστοχία στο εσωτερικό κύκλωμα του πυκνωτή που οδήγησε στο πρόβλημα.

Κάποιοι θα έπρεπε να ντρέπονται εδώ μέσα, δεν είναι θέμα άποψης, ούτε νομικής εξήγησης, είναι ότι προσπαθούν να πείσουν ότι δεν υπάρχει ελέφαντας στο δωμάτιο...

 

Απο το ιδιο λινκ που παρεθεσες:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Γραφει αυτο ακριβως που λες: οτι η Καρλα πρεπει να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση:

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

 

Καποιοι θα επρεπε να ντρεπονται εδω μεσα, δεν ειναι θεμα αποψης, ούτε νομικής εξήγησης, είναι ότι δεν βαζουν ολες τις πληροφοριες γυρω απο την οδηγια.

Αναλύετε ένα θέμα που έχει λυθεί πάρα πολλές φορές. Η εγγύηση σε τέτοιου είδους προϊόντα που έχουν αγοραστεί εντός ΕΕ είναι διετής βάσει της οδηγίας, απλά μετά τους πρώτους έξι μήνες μπορεί η εταιρεία να ζητήσει περαιτέρω εγγυήσεις από τον πελάτη ότι δεν προέκυψε το ελάττωμα λόγω κακής χρήσης.

 

Σε κάθε περίπτωση, μπορεί ο OP να κάνει μια καταγγελία στην ΓΓΚ, και να κρίνουν αυτοί αν έχει δίκιο ο ίδιος ή η εταιρεία.

Ειναι διετης ΝΟΜΙΜΗ εγγυηση, που ειναι διαφορετικη απο την εμπορικη.

Για τη νομιμη εγγυηση ισχυει το εξης συμφωνα με την οδηγια και το νομο:

http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm

Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί εντός 6 μηνών από την ημερομηνία παράδοσης, το προϊόν σας θεωρείται ότι ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Αν διαπιστωθεί μετά την πάροδο 6 μηνών, ο πελάτης πρέπει να αποδείξει ότι το πρόβλημα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.

Εδω και η σχετικη δημοσιευμενη οδηγια της ΕΕ:

Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Μαΐου 1999, σχετικά με ορισμένες πτυχές της πώλησης και των εγγυήσεων καταναλωτικών αγαθών

 

Δικαιώματα του καταναλωτή .

Ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού.

...

3. Μέχρις αποδείξεως του αντιθέτου, η έλλειψη συμμόρφωσης, η οποία εκδηλώνεται εντός έξι μηνών από την παράδοση του αγαθού, τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση, εκτός εάν το τεκμήριο αυτό είναι ασυμβίβαστο με τη φύση του αγαθού ή τη φύση της έλλειψης συμμόρφωσης.

Δημοσ.

Απο το ιδιο λινκ που παρεθεσες:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Γραφει αυτο ακριβως που λες: οτι η Καρλα πρεπει να αποδειξει οτι το ελαττωμα υπηρχε κατα την παραδοση:

 

Κατασκευάζεις φαντάσματα. Πουθενά δε λέει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. 

 

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

 

Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής τους πάει το πιστολάκι, τον υπολογιστή ή ότι άλλο και δείχνει πως δεν δουλεύει. Δεν γίνεται να κατασκευάζεις δικούς σου νόμους. 

  • Like 1
Δημοσ.

δεν γραφει μετεβη  γιατι ειναι κατι  που εχει διαρκεια και συνεχιζεται , ενω το μετεβη ως αοριστος ειναι στιγμιαιο 

 

το 522 που βαζεις αφορα καταστροφη , πεφτει κατω κι ετσι, και προφανως χωρις να το χω δει αναφερεται στις ευθυνες του πωλητη κατα τη μεταφορα και το handling

το αλλο που διαφωνουμε δεν αφορα τις ευθυνες κατα τη μεταφορα.

 

λεει ο κινδυνος μεταβαινει  οχι ο χρονος ουτε το προιον. δεν αναφερεται σε μεταφορα του προιοντος εδω-

εννοει οτι αν υπαρχει ελλατωμα  η κατι μη  συνομολογουμεν) ο πωλητης εχει ευθυνη  μετα την πωληση  και δεν γινεται λουης και λεει κοψ το λαιμο σου.

 

ειναι δεδομενο οτι ο πωλητης σε καθε περιπτωση ειναι υπευθυνος  για το ελαττωμα και εχει παντα την ευθυνη να διεκπεραιωνει την εγγυηση, ο πελατης δεν υποχρεουται ποτε να παει σε αντιπροσωπεια αν δεν το επιθυμει

Συμφωνα με το νομο:

ο χρόνος που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή = Παραδοση

 

Φανταζομαι συμφωνουμε σε αυτο.

Αντικατεστησε λοιπον οπου βλεπεις "ο χρόνος που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή" με την λεξη 'παραδοση'.

Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά την παραδοση το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστήέχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής. Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης.

 

------------------------------------------

 

 

Κατασκευάζεις φαντάσματα. Πουθενά δε λέει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. 

 

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

 

Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής τους πάει το πιστολάκι, τον υπολογιστή ή ότι άλλο και δείχνει πως δεν δουλεύει. Δεν γίνεται να κατασκευάζεις δικούς σου νόμους. 

Συνεχιζεις να αγνοεις το κειμενο των λινκ που εσυ παραθετεις.

Ξανα απο το δικο σου λινκ:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

Το βαζω και σε εικονα, γιατι ειναι κριμα να ισχυριζεσαι οτι "πουθενά δε λέει ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση.":

78n639p.png

Δημοσ.

Οταν εχεις ενα λαπτοπ και δεν ανοιγει αυτο θεωρειται απόδειξη ελλατωματος

Αλλιώς αυτό που θες να μας πεις ειναι οτι για τις αγορες πρεπει να εχουμε και μια ομαδα εμπειρογνωμωνων και εναν δικηγορο διαθεσιμο για να εχουμε εγγύηση.


Ευτυχως τα περισσοτερα καταστηματα διαφωνουν μαζι σου

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

δεν νομιζω γιατι δεν θα χρησιμοποιουσε το ρημα ειναι αλλα το ηταν( κατα την παραδοση) οπως αναφερει και στους 6 πρωτους μηνες.

Εδω φιλε rofl το κειμενο απο την ευρωπαικη οδηγια που χρησιμοποιει το ρημα "ηταν" και οχι το "ειναι":

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/greece/index_el.htm

Ο πωλητής οφείλει να αποδείξει ότι το εμπόρευμα δεν ήταν ελαττωματικό εντός των πρώτων 6 μηνών από την παράδοσή του («αντιστροφή του βάρους της απόδειξης»). Μετά από το διάστημα αυτό, πρέπει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό.

 

------------------------------------

Οταν εχεις ενα λαπτοπ και δεν ανοιγει αυτο θεωρειται απόδειξη ελλατωματος

 

Αλλιώς αυτό που θες να μας πεις ειναι οτι για τις αγορες πρεπει να εχουμε και μια ομαδα εμπειρογνωμωνων και εναν δικηγορο διαθεσιμο για να εχουμε εγγύηση.

Ευτυχως τα περισσοτερα καταστηματα διαφωνουν μαζι σου

Δεν ειναι τι θελω να πω εγω, ειναι το τι γραφουν τα λινκ που εσυ παρεθεσες.

 

Εδω και απο την επισημη σελιδα του υπουργειου εμποριας της Κυπρου:

http://www.mcit.gov.cy/mcit/cyco/cyconsumer.nsf/All/7B02FE086B4FC0CAC2257EFC002FC794?OpenDocument&print

  • Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί εντός 6 μηνών από την ημερομηνία παράδοσης, το προϊόν σας θεωρείται ότι ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Αν διαπιστωθεί μετά την πάροδο 6 μηνών, ο πελάτης πρέπει να αποδείξει ότι το πρόβλημα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.
Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Φιλε Haha μου χαλασε ενα μονιτορ της samsung ακριβως μια εβδομαδα πριν το τελος της διετους εγγυησης.Το πηγα και μου αλλαξαν το πανελ και ολα οκ.Τι ειναι αυτα τα τερατα που γραφεις?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φιλε Haha μου χαλασε ενα μονιτορ της samsung ακριβως μια εβδομαδα πριν το τελος της διετους εγγυησης.Το πηγα και μου αλλαξαν το πανελ και ολα οκ.Τι ειναι αυτα τα τερατα που γραφεις?

Το μονιτορ σου καλυπτοταν κανονικα απο την Εμπορικη εγγυηση(=εγγυηση κατασκευαστη) 2 ετων που δινει η samsung.

 

Δεν μιλαμε για την περιπτωση που η Εμπορικη εγγυηση ειναι πραγματι 2 ετη, μιλαμε για περιπτωση που δεν ειναι 2 ετη(πχ ο κατασκευαστης δινει 1 χρονο εγγυηση), οποτε ο καταναλωτης καταφευγει στην Νομιμη εγγυηση(που ειναι μονο απο το καταστημα), αυτο δηλαδη που περιγραφεται απο την οδηγιας της ΕΕ.

 

Ο κοσμος συνεχίζει και συγχεει την Εμπορικη εγγυηση του κατασκευαστη(η γνωστη,συνηθισμενη εγγυηση που καλυπτει ολα τα ελαττωματα που προκυπτουν κατα τη διαρκεια της και δεν φταιει ο χρηστης/αγοραστης) με την Νομιμη εγγυηση που δεν ειναι του κατασκευαστη αλλα του πωλητη και αφορα τα δικαιωματα των καταναλωτων για ελαττωματα που προυπηρχαν κατα την παραδοση.

Ειναι 2 διαφορετικα πραγματα.

 

Εδω εξηγηση της διαφορας μεταξυ της λεγομενης Νομιμης εγγυησης και της Εμπορικης εγγυησης απο την hp:

http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193

 

Συνεπώς, εάν είστε καταναλωτής (σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44/ΕΚ και το Ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του) και το προϊόν σαςπαρουσιάζει κάποιο ελάττωμα το οποίο υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης και εμφανίζεται σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του προϊόντος, ...

...

Εκτός εάν αποδεικνύεται διαφορετικά, τυχόν έλλειψη συμμόρφωσης η οποία παρατηρείται εντός έξι μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση,...

...

Ως Εμπορική εγγύηση, παραδείγματος χάρη η εγγύηση της HP, ορίζεται μια εγγύηση που παρέχεται εκουσίως από τον εγγυητή (είτε τον πωλητή είτε τον παραγωγό). Η Εμπορική εγγύηση μπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια και κάλυψη από τη Νόμιμη εγγύηση και τυπικά (όπως στην περίπτωση της εγγύησης της HP), δεν απαιτεί να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. 

 

 

Τελος, προσπαθω να μην γραφω κατι, αλλα απλα να παραθετω τα αρθρα απο τους σχετικους νομους/οδηγιες.

Επεξ/σία από haHa
  • Moderators
Δημοσ.

Είναι απλό, καταγγελία στην ΓΓΚ.

 

Αν ο haha έχει δίκιο, δεν θα δικαιωθεί ο OP.

 

Αν οι υπόλοιποι έχουμε δίκιο, θα δικαιωθεί ο OP.

  • Like 2
Επισκέπτης
Δημοσ.

Το θέμα είναι απλό ρε παιδιά. Μπορεί κάποιος κατασκευαστής να δίνει εγγύηση μικρότερη από δύο έτη; Είναι νόμιμο αυτό ή όχι; Από το site φαίνεται ότι de facto όλα τα προϊόντα που πωλούνται εντός ΕΕ πρέπει να έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση. Αυτό ισχύει ή όχι;

 

Δεν μιλάμε για προϊόντα που ήταν ελαττωματικά κατά την παράδοση. Μιλάμε για προϊόντα που χάλασαν εντός διετίας.

 

Γνωρίζει κάποιος το θέμα με τις νομικές του διαστάσεις; Για να μη λέμε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Υπάρχει κανείς δικηγόρος εδώ μέσα να μας ενημερώσει;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι απλό, καταγγελία στην ΓΓΚ.

 

Αν ο haha έχει δίκιο, δεν θα δικαιωθεί ο OP.

 

Αν οι υπόλοιποι έχουμε δίκιο, θα δικαιωθεί ο OP.

Εδω τι γραφει η ΓΓΚ:

http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html

Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα

 

Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα.

 

Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό.

 

Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του.

-----------------------------------

Το θέμα είναι απλό ρε παιδιά. Μπορεί κάποιος κατασκευαστής να δίνει εγγύηση μικρότερη από δύο έτη; Είναι νόμιμο αυτό ή όχι; Από το site φαίνεται ότι de facto όλα τα προϊόντα που πωλούνται εντός ΕΕ πρέπει να έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια εγγύηση. Αυτό ισχύει ή όχι;

 

Δεν μιλάμε για προϊόντα που ήταν ελαττωματικά κατά την παράδοση. Μιλάμε για προϊόντα που χάλασαν εντός διετίας.

 

Γνωρίζει κάποιος το θέμα με τις νομικές του διαστάσεις; Για να μη λέμε ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του. Υπάρχει κανείς δικηγόρος εδώ μέσα να μας ενημερώσει;

 

Εδω εξηγηση απο νομικο του φορουμ, τον paredwse:

http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310

Προσυπογράφω.

Δυστυχώς συνεχίζεται η παρερμηνεία της Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την "εγγύηση" και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση πραγματικού ελλατώματος. Γι'αυτό και βλέπουμε συνεχώς αιτιάσεις για δήθεν "εγγύηση δύο ετών".

 

To έχω ξαναγράψει (και το έχω επεξηγήσει και ξανά) και θα το επαναλάβω και εδώ:

 

Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το λέει ξεκάθαρα: "Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους…".

 

Ο νόμος δεν αναφέρει πουθενά διετή εγγύηση. Και μάλιστα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα, εισάγεται ειδικότερη εξαίρεση από τον ίδιο το νόμο. Δεν μπορείς να απαιτείς διετή εγγύηση σε κάρτα γραφικών όταν αυτή θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά (obsolete) σε έξι μήνες.

 

Αν μάλιστα ανατρέξουμε στην Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 πουθενά δεν αναφέρεται διετής εγγύηση. Βλέπε για παράδειγμα το Άρθρο 6 της Οδηγίας που επιγράφεται "Εγγυήσεις". Αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Κράτους-Μέλους να επιλέξει τον εύλογο χρόνο της εγγύησης.

Περαιτερω εξηγηση απο νομικο:

http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600

Άλλο η εγγύηση, η οποία παρέχεται από τον κατασκευαστή κι άλλη η απαίτηση του καταναλωτή να παραλάβει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και με ό,τι διαφημίζεται ότι έχει.

 

Απλό παράδειγμα, για να αντιληφθούμε τη διαφορά: Αγοράζω την Χ κάρτα γραφικών σήμερα. Έχω δύο ειδών προστασίας: την εγγύηση που παρέχεται απευθείας από τον κατασκευαστή και την ευθύνη του πωλητή να μην είναι ελαττωματική η κάρτα και να έχει όλες τις ιδιότητες που υποτίθεται ότι έχει (πχ έξοδο HDMI και να σηκώνει ανάλυση 3280×2048).

 

Αν η κάρτα χαλάσει, με καλύπτει η εγγύηση για όσο καιρό αυτή παρέχεται. Από τον κατασκευαστή. Συνήθως ένα έτος αν και για προϊόντα τεχνολογίας μπορεί να είναι λιγότερο. Πάντως δεν αναφέρεται στο νόμο.

 

Αν η κάρτα είναι ελαττωματική και δεν δουλεύει όπως πρέπει (πχ υπερθερμαίνεται και βγάζει καπνό μετά από λίγη ώρα) ή εάν φτάσω στο σπίτι και ανακαλύψω ότι τελικά δεν σηκώνει την ανάλυση 3280×2048 που ήθελα, την επιστρέφω πίσω στο κατάστημα που την αγόρασα. Αυτό το δικαίωμα επιστροφής λόγω ελαττώματος ή λόγω έλλειψης ιδιότητας μπορώ να το ασκήσω εντός δύο ετών.

 

Μπορεί η διαφορά να είναι λεπτή αλλά υφίσταται. Δεν είναι το ίδιο η εγγύηση για βλάβη και το ελάττωμα ή η έλλειψη ιδιότητας. Αν μου χαλάσει κάτι, δεν σημαίνει ότι είναι ελαττωματικό, σημαίνει ότι χάλασε. Αν είναι ελαττωματικό, αυτό το ελάττωμα συνήθως ενυπάρχει εξ αρχής. Αν λείπει μια ιδιότητα, αυτή λείπει εξ αρχής - ο νόμος μου δίνει δύο χρόνια για να επιστρέψω το προϊόν.

 

Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός. smile.gif

 

Εδω επεξηγηση απο μια δικηγορικη εταιρεια:

https://www.newlaw.gr/gr/cms_articles/art_new?id=205

Έτσι, ο Έλληνας πωλητής ευθύνεται κατ’ αρχήν αντικειμενικά και υποχρεωτικά εκ του νόμου (νόμιμη εγγύηση) έναντι του καταναλωτή για χρονικό διάστημα δύο ετών για οποιοδήποτε ελάττωμα ή έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας είχε το πράγμα κατά το χρόνο παραλαβής του προϊόντος από τον καταναλωτή βάσει του Αστικού Κώδικα και του Ν. 3043/2002 που μετέφερε στο ελληνικό δίκαιο το άρθρο 5 της ανωτέρω ευρωπαϊκής οδηγίας. Όταν αυτό το ελάττωμα ή η έλλειψη εμφανίζεται εντός έξι μηνών από τον χρόνο της πώλησης τεκμαίρεται ότι αυτό υπήρχε ήδη κατά τον χρόνο της πώλησης. Αντίθετα, για τα ελαττώματα ή ελλείψεις που εμφανίζονται από τον 7ο μήνα και μετά ο καταναλωτής πρέπει να αποδείξει ότι αυτά δεν δημιουργήθηκαν μετά την παραλαβή του προϊόντος. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει με όποια σειρά θέλει είτε α) την επισκευή ή αντικατάσταση του προϊόντος, είτε β) τη μείωση του τιμήματος που κατέβαλε είτε τέλος, γ) να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση επιστρέφοντας το προϊόν και ζητώντας το τίμημα που είχε καταβάλει, εφόσον το ελάττωμα είναι ουσιώδες. Σε περίπτωση ειδικότερα που το ελάττωμα ή η έλλειψη είναι αποτέλεσμα υπαιτιότητας του πωλητή (δόλου ή αμέλειας) τότε ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει επιπλέον και χρηματική αποζημίωση.

Παράλληλα με αυτήν την ευθύνη, ο προμηθευτής του προϊόντος (δηλ. ο ίδιος ο πωλητής ή ο κατασκευαστής ή ο εισαγωγέας) μπορεί να παράσχει στον καταναλωτή επιπλέον εμπορική εγγύηση καλής λειτουργίας του αγορασθέντος καινούριου προϊόντος.

 

Τα δικαιώματα από αυτήν την εγγύηση είναι τα ίδια όπως και στη νόμιμη εγγύηση με τη διαφορά ότι εδώ αφενός, δεν ενδιαφέρει ο χρόνος δημιουργίας του ελαττώματος, δηλαδή ο προμηθευτής ευθύνεται για κάθε βλάβη που προκύπτει αδιακρίτως.

 

Εδω επεξηγηση της διαφορας μεταξυ της λεγομενης Νομιμης εγγυησης και της Εμπορικης εγγυησης απο την Hp:

http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193

Συνεπώς, εάν είστε καταναλωτής (σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44/ΕΚ και το Ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του) και το προϊόν σαςπαρουσιάζει κάποιο ελάττωμα το οποίο υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης και εμφανίζεται σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του προϊόντος, ...

...

Εκτός εάν αποδεικνύεται διαφορετικά, τυχόν έλλειψη συμμόρφωσης η οποία παρατηρείται εντός έξι μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση,...

...

Ως Εμπορική εγγύηση, παραδείγματος χάρη η εγγύηση της HP, ορίζεται μια εγγύηση που παρέχεται εκουσίως από τον εγγυητή (είτε τον πωλητή είτε τον παραγωγό). Η Εμπορική εγγύηση μπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια και κάλυψη από τη Νόμιμη εγγύηση και τυπικά (όπως στην περίπτωση της εγγύησης της HP), δεν απαιτεί να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. 

 

 

Και δυστυχως ειναι νομιμο να δινουν εγγυηση κατω απο 2 χρονια, πχ 1 χρονο. Για αυτο αλλωστε δυστυχως παρα πολλες εταιρειες(ακομα και πολυ μεγαλες) και μαγαζια(ακομα και κολοσσοι οπως το amazon) προσφερουν προιοντα με μονο 1 χρονο εγγυηση.

 

Ενδεικτικα:

 

 

Hp ελλαδα:

http://www8.hp.com/gr/el/products/printers/product-detail.html?oid=5385210#!tab=specs

Εγγύηση Βασική περιορισμένη εγγύηση υλικού ΗΡ ενός έτους.

 

dell uk:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=bnv5835s&model_id=vostro-15-3558-laptop&c=uk&l=en&s=bsd&cs=ukbsdt1

1 Year Collect and Return [included in Price]

ht8wes.jpg

 

Motorola uk:

https://motorola-global-en-uk.custhelp.com/ci/fattach/get/797596/1390958066/redirect/1/filename/Global%20Limited%20Warranty10-3-13-1.pdf

Motorola Mobility LLC ("Motorola") promises to the original purchaser ("you") that this Mobile Phone, and any in-box accessories which accompany it (the "Products"), will be free of defects for a period of 12 months from the date of original purchase ("Warranty Period")

Acer Ελλαδα:

http://www.acer.com/ac/el/GR/content/standard-warranty

Notebooks 1 Χρόνος: Carry-in (ITW)

Sony playstation PS4 στο mediamarkt:

http://www.mediamarkt.gr/el/product/_sony-ps4-500gb-3%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AE-playstation-plus-1183130.html#_CF_84_CE_B5_CF_87_CE_BD_CE_B9_CE_BA_CE_AC-_CF_87_CE_B1_CF_81_CE_B1_CE_BA_CF_84_CE_B7_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_84_CE_B9_CE_BA_CE_AC

Εγγύηση κατασκευαστή: 1 Έτος/η

Sony PS Vita στο Plaisio:

http://www.plaisio.gr/games/ps-vita/ps-vita-konsola/Sony-PlayStation-Vita-Wifi-2016-Looney-Tunestm-Galaxiaka-Mathimata-MemoryCard8GB.htm

1 έτος εγγύηση αντιπροσωπείας

Samsung UK :

http://www.samsung.com/uk/support/warranty/

Warranty Period 12 Months

wcff35.jpg

2nsx8wl.jpg

 

 

LG UK:

http://www.lg.com/uk/support/warranty

"Warranty Period Labour : 12 Months Parts : 12 Months"

2uemzbk.jpg

 

Amazon Basics(ειναι μαρκα αυτο) προιοντα στο amazon.co.uk:

https://www.amazon.com/gp/product/B005EJH6Z4/ref=s9_acsd_hps_bw_c_x_3

https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=200376710

We warrant the Product to you against defects in materials and workmanship under ordinary consumer use on delivery and for a period of 12 months from the date of delivery.

 

 

 

 

Disclaimer:

To να ξεκαθαρίζω τι ισχύει, δεν σημαίνει και στήριξη σε αυτό.

Ούτε νομίζω να υπάρχει κανεις που προτιμάει 1 χρονο εγγυηση αντι για 2.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
  • Moderators
Δημοσ.

Η οδηγία είναι σαφέστατη.

 

Όταν μιλάμε για «εγγύηση» εννοούμε «εγγύηση καλής λειτουργίας». Ο πωλητής δηλαδή, μας διαβεβαιώνει ότι για ένα χρονικό διάστημα το προϊόν θα δουλεύει καλώς, σύμφωνα με τις αναγραφόμενες προδιαγραφές του. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε να υποχρεούται να μας διαβεβαιώσει. Σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ (και με τον ελληνικό νόμο) το διάστημα αυτό είναι:

 

- Έξι μήνες, με την απόδειξη φθοράς λόγω κακή χρήσης να βαραίνει τον πωλητή

- Μετά τους έξι μήνες για άλλα δύο χρόνια (ή και περισσότερο αν το θέλει ο κατασκευαστής), με την απόδειξη μη-φθοράς λόγω καλής χρήσης να βαραίνει τον καταναλωτή.

 

Στο παράδειγμά μας: έστω μια καμένη μητρική και έστω ότι την στέλνει ο OP στο service. Το service υποστηρίζει ότι η μητρική κάηκε λόγω overclocking π.χ.:

 

α) Αν η αγορά πραγματοποιήθηκε το πολύ πριν από έξι μήνες, οφείλει το service να αποδείξει ότι κάηκε λόγω O/C με κάποιο τρόπο. Διαφορετικά, ισχύει κανονικά η εγγύηση καλής λειτουργίας.

β) Αν η αγορά πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από έξι μήνες πριν, οφείλει ο καταναλωτής να αποδείξει ότι δεν κάηκε λόγω O/C με κάποιο τρόπο. Αν μπορέσει να το αποδείξει, η εγγύηση καλής λειτουργίας ισχύει κανονικά. Αν δεν μπορέσει να το αποδείξει, παίρνει πούλο (sic).

 

Σε κάθε περίπτωση, μου κάνει εντύπωση το να συμπεριφέρεται έτσι το service της HP. μέσα στην εγγύηση, έχω αλλάξει με refurbished έναν εκτυπωτή (τον 4625) δύο φορές και μάλιστα την δεύτερη φορά είχαν περάσει και τρεις μήνες από την λήξη της εγγύησης. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί τώρα έχουν τέτοια συμπεριφορά.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η οδηγία είναι σαφέστατη.

 

Όταν μιλάμε για «εγγύηση» εννοούμε «εγγύηση καλής λειτουργίας». Ο πωλητής δηλαδή, μας διαβεβαιώνει ότι για ένα χρονικό διάστημα το προϊόν θα δουλεύει καλώς, σύμφωνα με τις αναγραφόμενες προδιαγραφές του. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε να υποχρεούται να μας διαβεβαιώσει. Σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ (και με τον ελληνικό νόμο) το διάστημα αυτό είναι:

 

- Έξι μήνες, με την απόδειξη φθοράς λόγω κακή χρήσης να βαραίνει τον πωλητή

- Μετά τους έξι μήνες για άλλα δύο χρόνια (ή και περισσότερο αν το θέλει ο κατασκευαστής), με την απόδειξη μη-φθοράς λόγω καλής χρήσης να βαραίνει τον καταναλωτή.

 

Αυτα που γραφεις δεν νομιζω οτι προκυπτουν πουθενα απο την ευρωπαικη οδηγια ή τον ελληνικο νομο.

Δεν αναφερει πουθενα περι "αποδειξης κακης χρησης πριν ή μετα τους 6 μηνες" . Θελεις να παραθεσεις το κομματι που αναφερει κατι τετοιο πει κακης χρησης και 6 μηνων; Θα ειναι ευκολο, μιας και η οδηγια ειναι σαφεστατη οπως λες.

 

Γιατι εδω τι γραφει η οδηγια οσον αφορα μετα τους 6 μηνες:

http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm

Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε.

 

----------------------------

 

Σε κάθε περίπτωση, μου κάνει εντύπωση το να συμπεριφέρεται έτσι το service της HP  μέσα στην εγγύηση, ...

Δεν ειναι μεσα στην εγγυηση, το προιον ειχε 1 χρονο εμπορικη εγγυηση οπως μας ειπε ο topic starter και η hp.

Εδω πχ ενα hp All In One που εχει 1 χρονο εγγυηση(εχει αλλα που τα δινει με 3 χρονια εμπορικης εγγυησης):

http://www8.hp.com/gr/el/products/desktops/product-detail.html?oid=16763350#!tab=specs

Εγγύηση

Περιορισμένη εγγύηση 1 έτους με κάλυψη για ανταλλακτικά, εργασία και υπηρεσία παραλαβής και επιστροφής

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Αυστηρά πρόστιμα προβλέπει ο νόμος για την προστασία των καταναλωτών

http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=886695

 

δεν γνωριζω αν απανταει σιγουρα στο προβλημα αλλα σιγουρα βαζει πολλα πραγματα στην θεση τούς

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...