Garus Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 (επεξεργασμένο) Καλησπέρα σε ολους! Ειμαι κάτοχος ενος HP all in one 23 και στους 16 μηνες λειτουργιας του εκαψε mobo... Ψαχνοντας την νομοθεσια διαπιστωσα οτι υπαρχει νομος που δινει εγγυηση (νομιμη εγγυηση ) 2 χρονια στα προιοντα που αγοραζονται εντος της Ευρωπαικης ενωσης! Η HP αφου εξετασε απο τεχνικους της τον υπολογιστη υποστηριζει οτι δεν υπηρξε κατασκευαστικη ατελεια ( μαλλον νορμαλ ειναι να καιγεται η μητρικη στους 16 μηνες)...και με μεγαλη υπεροψια αφου μου τονισε οτι η περιορισμενη εγγυηση HP ειναι 1 ετος με παρεπεμψε στον δικηγορο μου!!! Γνωριζει κανεις αν μπορει να κινηθει κανεις νομικα και να βρει το δικιο του? Πως μπορει 1 απλος καταναλωτης να αποδειξει την κατασκευαστικη ατελεια του προιοντος... Τα φωτα σας παρακαλω! Επεξ/σία 21 Ιουνίου 2017 από Garus
Sheogorath Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δεν σε νοιάζει να αποδείξεις τίποτα. Κάηκε μέσα στην εγγύηση, παίρνεις καινούριο εξάρτημα. Απλό. 3
Επισκέπτης Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Απευθύνσου στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Garus Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Μέλος Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Πριν απο λιγο ελαβα μαιλ το οποιο αναφερει οτι το να καει η μητρικη απο το αξιοπιστο pc που αγορασα δεν ειναι κατασκευαστικη ατελεια και οτι η εγγυηση που μου παρεχει η HP ειναι 1 ετους αρα ή 1 ) η συνεχιζω δικαστικως 2) η μου κανουν εκπτωση 30% στην επισκευη η οποια κοστολογειται στα περιπου 600e...
Sheogorath Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Πριν απο λιγο ελαβα μαιλ το οποιο αναφερει οτι το να καει η μητρικη απο το αξιοπιστο pc που αγορασα δεν ειναι κατασκευαστικη ατελεια και οτι η εγγυηση που μου παρεχει η HP ειναι 1 ετους αρα ή 1 ) η συνεχιζω δικαστικως 2) η μου κανουν εκπτωση 30% στην επισκευη η οποια κοστολογειται στα περιπου 600e... 2 χρόνια εγγύηση. Απλό. Μίλα με ΓΓΚ και κράτα τα μαιλ τους ως αποδείξεις. 1
haHa Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Πριν απο λιγο ελαβα μαιλ το οποιο αναφερει οτι το να καει η μητρικη απο το αξιοπιστο pc που αγορασα δεν ειναι κατασκευαστικη ατελεια και οτι η εγγυηση που μου παρεχει η HP ειναι 1 ετους αρα ή 1 ) η συνεχιζω δικαστικως 2) η μου κανουν εκπτωση 30% στην επισκευη η οποια κοστολογειται στα περιπου 600e... Δυστυχως, η απαντηση της hp ειναι συμφωνη με την νομοθεσια. Δεν υπαρχει υποχρεωτικη 2ετη εγγυηση στην ΕΕ, υπαρχει μια παρανοηση γυρω απο αυτο. Ο κοσμος το μπερδευει με τα δικαιωματα λογω πραγματικων ελαττωματων που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση(ειναι η λεγομενη νομιμη εγγυηση και δεν ειναι απο τον κατασκευαστη, αλλα απο τον πωλητη). Εδω τι γραφει και η Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη: http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του. Παρομοια το εξηγει και η οδηγια της ΕΕ: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm Η υποχρέωσή σας για επανόρθωση ξεκινά την ημέρα της παράδοσης και εξακολουθεί να ισχύει για 2 χρόνια.....Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί εντός 6 μηνών από την ημερομηνία παράδοσης, το προϊόν σας θεωρείται ότι ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Αν διαπιστωθεί μετά την πάροδο 6 μηνών, ο πελάτης πρέπει να αποδείξει ότι το πρόβλημα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης. Αυτο που σου λεει η hp ειναι οτι το προβλημα δεν υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Αν μπορουσες να αποδειξεις οτι υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (πχ σε λανθανουσα κατασταση λογω λαθους σχεδιασμου/κατασκευαστικης ατελειας), τοτε θα το καλυπταν βασει της νομιμης εγγυησης(=δικαιωματα καταναλωτη απεναντι στον πωλητη λογω πραγματικων ελαττωματων/ελλειψεων συνομολογημενω ιδιοτητων). Οπως και να εχει, παρολο που δεν εχεις το νομο με το μερος σου, γιατι ο νομος καλυπτει την hp, κυνηγα το. Οι εταιρειες καμια φορα κανουν εξυπηρετηση για να μην δυσαρεστησουν τους πελατες/μην βγει κακο ονομα κλπ. Το θεμα της διαφορας μεταξυ κανονικης εγγυησης και της λεγομενης νομιμης εγγυησης εχει συζητηθει εκτενως στο φορουμ, εδω και εξηγηση απο νομικο του φορουμ: http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Η διαφορά είναι λεπτή, λεπτότατη. Το να μου χαλάσει κάτι και να καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή σημαίνει ότι δούλευε πριν και χάλασε τώρα. Πηγαίνεις, κάνεις το RMA σου και καθάρισες. Το να είναι ελαττωματικό το προϊόν σημαίνει ότι δεν δούλευε εξ αρχής -απλώς εγώ μπορεί να άργησα να το διαπιστώσω. Γι'αυτό ο νόμος και η Οδηγία δίνουν 2 χρόνια περιθώριο. Να δώσω ένα διαφορετικό παράδειγμα: Την 1/1/2011 αγόρασα έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο με θύρες USB, FireWire και eSATA. Τον έχω συνδέσει στον υπολογιστή μου με USB και δουλεύει κανονικά. Όλα καλά μέχρι εδώ. Αν σήμερα 26/04/2011 σταματήσει να δουλεύει (δεν διαβάζει δεδομένα, δεν ανάβει ο σκληρός), σημαίνει ότι χάλασε. Με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή (ας πούμε ότι ο κατασκευαστής δίνει 1 έτος), επικοινωνώ με τον κατασκευαστή και του το στέλνω RMA. Ας πούμε τώρα ότι του χρόνου τέτοια εποχή (26/04/2012) αποκτώ νέο υπολογιστή με σύνδεση FireWire. Πάω να συνδέσω όλος χαρά τον σκληρό μου δίσκο και... τον π**λο! Διαπιστώνω ότι η θύρα FireWire δεν δουλεύει. Πρόσεχε, ΤΩΡΑ διαπίστωσα ότι κάτι δεν δουλεύει. Δεν είναι κάτι που δούλευε και χάλασε. Είναι κάτι που ανακαλύπτω τώρα ότι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Εκεί δεν με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή, γιατί το προϊόν δεν χάλασε. Για να χαλάσει κάτι σημαίνει ότι δούλευε κατ'αρχήν και στη συνέχεια χάλασε. Εδώ δεν γνωρίζω ότι δούλευε η θύρα FireWire γιατί ουδέποτε την είχα δοκιμάσει. Εδώ πρόκειται για ελαττωματικό προϊόν. Το δικαίωμα επιστροφής στον πωλητή (και όχι στον κατασκευαστή) εδώ είναι διετές γιατί πρόκειται για κάτι ελαττωματικό. Το ξέρω ότι η διαφορά είναι λεπτή. Αλλά υφίσταται. Γι'αυτό και η Οδηγία διαφοροποιείται, με το άρθρο 5 (με διετή ευθύνη του πωλητή) και το άρθρο 6 (με αόριστη διάρκεια εγγύησης του κατασκευαστή). http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Χαλάρωσε. Άλλο η εγγύηση, η οποία παρέχεται από τον κατασκευαστή κι άλλη η απαίτηση του καταναλωτή να παραλάβει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και με ό,τι διαφημίζεται ότι έχει. Απλό παράδειγμα, για να αντιληφθούμε τη διαφορά: Αγοράζω την Χ κάρτα γραφικών σήμερα. Έχω δύο ειδών προστασίας: την εγγύηση που παρέχεται απευθείας από τον κατασκευαστή και την ευθύνη του πωλητή να μην είναι ελαττωματική η κάρτα και να έχει όλες τις ιδιότητες που υποτίθεται ότι έχει (πχ έξοδο HDMI και να σηκώνει ανάλυση 3280×2048). Αν η κάρτα χαλάσει, με καλύπτει η εγγύηση για όσο καιρό αυτή παρέχεται. Από τον κατασκευαστή. Συνήθως ένα έτος αν και για προϊόντα τεχνολογίας μπορεί να είναι λιγότερο. Πάντως δεν αναφέρεται στο νόμο. Αν η κάρτα είναι ελαττωματική και δεν δουλεύει όπως πρέπει (πχ υπερθερμαίνεται και βγάζει καπνό μετά από λίγη ώρα) ή εάν φτάσω στο σπίτι και ανακαλύψω ότι τελικά δεν σηκώνει την ανάλυση 3280×2048 που ήθελα, την επιστρέφω πίσω στο κατάστημα που την αγόρασα. Αυτό το δικαίωμα επιστροφής λόγω ελαττώματος ή λόγω έλλειψης ιδιότητας μπορώ να το ασκήσω εντός δύο ετών. Μπορεί η διαφορά να είναι λεπτή αλλά υφίσταται. Δεν είναι το ίδιο η εγγύηση για βλάβη και το ελάττωμα ή η έλλειψη ιδιότητας. Αν μου χαλάσει κάτι, δεν σημαίνει ότι είναι ελαττωματικό, σημαίνει ότι χάλασε. Αν είναι ελαττωματικό, αυτό το ελάττωμα συνήθως ενυπάρχει εξ αρχής. Αν λείπει μια ιδιότητα, αυτή λείπει εξ αρχής - ο νόμος μου δίνει δύο χρόνια για να επιστρέψω το προϊόν. Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310 Προσυπογράφω. Δυστυχώς συνεχίζεται η παρερμηνεία της Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την "εγγύηση" και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση πραγματικού ελλατώματος. Γι'αυτό και βλέπουμε συνεχώς αιτιάσεις για δήθεν "εγγύηση δύο ετών". To έχω ξαναγράψει (και το έχω επεξηγήσει και ξανά) και θα το επαναλάβω και εδώ: Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το λέει ξεκάθαρα: "Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους…". Ο νόμος δεν αναφέρει πουθενά διετή εγγύηση. Και μάλιστα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα, εισάγεται ειδικότερη εξαίρεση από τον ίδιο το νόμο. Δεν μπορείς να απαιτείς διετή εγγύηση σε κάρτα γραφικών όταν αυτή θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά (obsolete) σε έξι μήνες. Αν μάλιστα ανατρέξουμε στην Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 πουθενά δεν αναφέρεται διετής εγγύηση. Βλέπε για παράδειγμα το Άρθρο 6 της Οδηγίας που επιγράφεται "Εγγυήσεις". Αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Κράτους-Μέλους να επιλέξει τον εύλογο χρόνο της εγγύησης. Εξηγηση και απο το site της Αγγλικης Βουλης: https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.parliament.uk%2Fbriefing-papers%2Fsn02239.pdf&ei=0_YWVYKAMMipygP5toCICQ&usg=AFQjCNG_wpTYiE0KKJS_64P81DqmWp_mzg&sig2=RCV73cHiDEu7CMEF_VqBGA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&cad=rja Is there an EU-wide two year consumer guarantee? Many people are mistaken in thinking that the purpose of Directive 1999/44/EC, ‘On certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees’, is to give consumers a minimum two years guarantee for all goods. In fact, this EU Directive, implemented in the UK by the Sale and Supply of Goods to Consumers Regulations 2002, has added little to already existing UK consumer protection law under the SGA 1979. Under this Directive, all Member States have to ensure that “a retailer could be held liable for all 'non-conformities' (i.e. defects) which manifest in the good within two years from delivery”. However, this requirement is not a two-year legal guarantee (although, rather confusingly, the Directive’s title describes it as such); goods are not legally required to last for two years. It simply provides that consumer goods must conform to the sales contract at the time of delivery. If a consumer can show that the goods did not do so, they will be entitled to repair or replacement of the goods free of charge. If this would be disproportionate or unreasonable to expect from the retailer, the consumer will be entitled to a reduction in price or a refund. These consumer rights are available for up to two years following purchase. If the defect becomes apparent within the first six months of purchase, it will be presumed to have existed at the time of delivery, otherwise this will befor the consumer to prove. Εδω και η εξηγηση της HP μεταξυ εμπορικης και νομιμης εγγυησης: http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193 Συνεπώς, εάν είστε καταναλωτής (σύμφωνα με την Οδηγία 1999/44/ΕΚ και το Ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει μετά τις τροποποιήσεις του) και το προϊόν σαςπαρουσιάζει κάποιο ελάττωμα το οποίο υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης και εμφανίζεται σε διάστημα δύο ετών από την παράδοση του προϊόντος, ... ... Εκτός εάν αποδεικνύεται διαφορετικά, τυχόν έλλειψη συμμόρφωσης η οποία παρατηρείται εντός έξι μηνών από την παράδοση του προϊόντος τεκμαίρεται ότι υφίσταται κατά την παράδοση,... ... Ως Εμπορική εγγύηση, παραδείγματος χάρη η εγγύηση της HP, ορίζεται μια εγγύηση που παρέχεται εκουσίως από τον εγγυητή (είτε τον πωλητή είτε τον παραγωγό). Η Εμπορική εγγύησημπορεί να έχει διαφορετική διάρκεια και κάλυψη από τη Νόμιμη εγγύηση και τυπικά (όπως στην περίπτωση της εγγύησης της HP), δεν απαιτεί να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε κατά την παράδοση. 6
Garus Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Μέλος Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δυστυχως, η απαντηση της hp ειναι συμφωνη με την νομοθεσια. Δεν υπαρχει υποχρεωτικη 2ετη εγγυηση στην ΕΕ, υπαρχει μια παρανοηση γυρω απο αυτο. Ο κοσμος το μπερδευει με τα δικαιωματα λογω πραγματικων ελαττωματων που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση(ειναι η λεγομενη νομιμη εγγυηση και δεν ειναι απο τον κατασκευαστη, αλλα απο τον πωλητη). Εδω τι γραφει και η Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη: http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Παρομοια το εξηγει και η οδηγια της ΕΕ: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Αυτο που σου λεει η hp ειναι οτι το προβλημα δεν υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Αν μπορουσες να αποδειξεις οτι υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (πχ σε λανθανουσα κατασταση λογω λαθους σχεδιασμου/κατασκευαστικης ατελειας), τοτε θα το καλυπταν βασει της νομιμης εγγυησης(=δικαιωματα καταναλωτη απεναντι στον πωλητη λογω πραγματικων ελαττωματων/ελλειψεων συνομολογημενω ιδιοτητων). Οπως και να εχει, παρολο που δεν εχεις το νομο με το μερος σου, γιατι ο νομος καλυπτει την hp, κυνηγα το. Οι εταιρειες καμια φορα κανουν εξυπηρετηση για να μην δυσαρεστησουν τους πελατες/μην βγει κακο ονομα κλπ. Το θεμα της διαφορας μεταξυ κανονικης εγγυησης και της λεγομενης νομιμης εγγυησης εχει συζητηθει εκτενως στο φορουμ, εδω και εξηγηση απο νομικο του φορουμ: http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310 Εξηγηση και απο το site της Αγγλικης Βουλης: https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.parliament.uk%2Fbriefing-papers%2Fsn02239.pdf&ei=0_YWVYKAMMipygP5toCICQ&usg=AFQjCNG_wpTYiE0KKJS_64P81DqmWp_mzg&sig2=RCV73cHiDEu7CMEF_VqBGA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&cad=rja Δεχομαστε δηλαδη οτι τα MOBO της HP ειναι ΓΤΠ και οτι να καιγονται στους 16 μηνες λειτουργιας ειναι απολυτως φυσιολογικο...? Τοτε λοιπον πρεπει να ζητησω στατιστικα απο την Hp για το ποσα MOBO στα 100 καιγονται μετα τους πρωτους 12 μηνες λειτουργιας και πριν τους 24... αν τα στατιστικα τους ειναι συμβατα ...τοτε παω πασο...(και απλως διαπιστωνω οτι τα HP ειναι αναξιοπιστα προιοντα) αν δεν ειναι συμβατα (δηλαδη ελαχιστα Mobo καιγονται στους πρωτους 16 μηνες ζωης) τοτε προκυπτει μαλλον κατασκευαστικη ατελεια... Τελος παντων ...απλως ποτε ξανα HP....
Sheogorath Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δυστυχως, η απαντηση της hp ειναι συμφωνη με την νομοθεσια. Δεν υπαρχει υποχρεωτικη 2ετη εγγυηση στην ΕΕ, υπαρχει μια παρανοηση γυρω απο αυτο. Ο κοσμος το μπερδευει με τα δικαιωματα λογω πραγματικων ελαττωματων που υπηρχαν ΚΑΤΑ την παραδοση(ειναι η λεγομενη νομιμη εγγυηση και δεν ειναι απο τον κατασκευαστη, αλλα απο τον πωλητη). Εδω τι γραφει και η Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη: http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Παρομοια το εξηγει και η οδηγια της ΕΕ: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm Αυτο που σου λεει η hp ειναι οτι το προβλημα δεν υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Αν μπορουσες να αποδειξεις οτι υπηρχε ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ (πχ σε λανθανουσα κατασταση λογω λαθους σχεδιασμου/κατασκευαστικης ατελειας), τοτε θα το καλυπταν βασει της νομιμης εγγυησης(=δικαιωματα καταναλωτη απεναντι στον πωλητη λογω πραγματικων ελαττωματων/ελλειψεων συνομολογημενω ιδιοτητων). Οπως και να εχει, παρολο που δεν εχεις το νομο με το μερος σου, γιατι ο νομος καλυπτει την hp, κυνηγα το. Οι εταιρειες καμια φορα κανουν εξυπηρετηση για να μην δυσαρεστησουν τους πελατες/μην βγει κακο ονομα κλπ. Το θεμα της διαφορας μεταξυ κανονικης εγγυησης και της λεγομενης νομιμης εγγυησης εχει συζητηθει εκτενως στο φορουμ, εδω και εξηγηση απο νομικο του φορουμ: http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310 Εξηγηση και απο το site της Αγγλικης Βουλης: https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.parliament.uk%2Fbriefing-papers%2Fsn02239.pdf&ei=0_YWVYKAMMipygP5toCICQ&usg=AFQjCNG_wpTYiE0KKJS_64P81DqmWp_mzg&sig2=RCV73cHiDEu7CMEF_VqBGA&bvm=bv.89381419,d.bGQ&cad=rja Εδω και η εξηγηση της HP μεταξυ εμπορικης και νομιμης εγγυησης: http://support.hp.com/gr-el/document/c03805193 Δεν αναφερόμαστε σε ελάτωμα κατα την παράδοση. Έτυχε και χάλασε. So what? Έχει εγγύηση (ξέχνα το αρχικό ελάτωμα) 2 χρόνων. Αυτά περί σχεδιαστικού λάθους, ελατώματος κτλ είναι άσχετα. 1
haHa Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δεν αναφερόμαστε σε ελάτωμα κατα την παράδοση. Έτυχε και χάλασε. So what? Έχει εγγύηση (ξέχνα το αρχικό ελάτωμα) 2 χρόνων. Αυτά περί σχεδιαστικού λάθους, ελατώματος κτλ είναι άσχετα. Αφου λοιπον δεν υπηρχε ελαττωμα κατα την παραδοση, τοτε δεν εχουν εφαρμογη οι διαταξεις περι νομιμης εγγυησης/υποχρεωσεις πωλητη για 2 χρονια. Ισχυει δυστυχως μονο η εμπορικη εγγυηση που ειναι 1 ετος για αυτο το προιον. Δεν εχει εγγυηση 2 ετων.
Sheogorath Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δηλαδή όπως τα λες ισχύει η διετής εγγύηση αλλά μόνο για τους πρώτους έξι μήνες; Πως; 1
HotShot84 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 HP την βλεπω και βγαζω σπυρια, απο που να αρχισω και απο που να τελειωσω.
haHa Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δηλαδή όπως τα λες ισχύει η διετής εγγύηση αλλά μόνο για τους πρώτους έξι μήνες; Πως; Αρχικα δεν ειναι τι λεω εγω, ειναι τι λεει η νομοθεσια. Και ναι, δεν υπαρχει υποχρεωτικη διετης εγγυηση, ειναι μια παρανοηση. Στο παραπανω ποστ μπορεις να δεις την διαφορα μεταξυ εμπορικης εγγυησης(αυτο ειναι η συνηθισμενη εγγυηση) και της λεγομενης νομιμης εγγυησης, δηλαδη τις υποχρεωσεις του πωλητη απεναντι στον αγοραστη. Ανεφερες αλλωστε και την ΓΓΚ, δες ξανα εδω τι γραφει στην σελιδα της: http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομιμη εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του.
rofl Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 να το πας στον πωλητη και οχι στην αντιπροσωπεια. η αντιπροσωπεια ειναι επιπροσθετη εγγυηση και δινει οτι γουσταρει και αμα γουσταρει.. αυτο ομως δεν αναιρει τη εγγυηση του καταστηματος που στην πραξη ειναι 2 χρονια. οσο για το Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. δεν χρειαζεται να αποδειξει τπτ, προφανως ειναι ελλατωματικο αφου δεν δουλευει αυτο αφορα περιπτωσεις οπου η βλαβη ειναι αμφιλεγομενη, πχ το ματι της κουζινας μου δεν ζεσταινει τοσο καλα οσο ζεσταινε στην αρχη 1
haHa Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 να το πας στον πωλητη και οχι στην αντιπροσωπεια. η αντιπροσωπεια ειναι επιπροσθετη εγγυηση και δινει οτι γουσταρει και αμα γουσταρει.. αυτο ομως δεν αναιρει τη εγγυηση του καταστηματος που στην πραξη ειναι 2 χρονια. οσο για το Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. δεν χρειαζεται να αποδειξει τπτ, προφανως ειναι ελλατωματικο αφου δεν δουλευει αυτο αφορα περιπτωσεις οπου η βλαβη ειναι αμφιλεγομενη, πχ το ματι της κουζινας μου δεν ζεσταινει τοσο καλα οσο ζεσταινε στην αρχη Δυστυχως, πρεπει να αποδειξει οτι ηταν ελαττωματικο κατα τη στιγμη της παραδοσης. Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη(αν και πραγματι τα μπερδευει λιγο για την στιγμη της παραδοσης): http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Το εξηγει καλυτερα και η οδηγια της ΕΕ: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_el.htm Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/client-guarantee-redress/index_el.htm Η υποχρέωσή σας για επανόρθωση ξεκινά την ημέρα της παράδοσης και εξακολουθεί να ισχύει για 2 χρόνια.....Αν το πρόβλημα διαπιστωθεί εντός 6 μηνών από την ημερομηνία παράδοσης, το προϊόν σας θεωρείται ότι ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Αν διαπιστωθεί μετά την πάροδο 6 μηνών, ο πελάτης πρέπει να αποδείξει ότι το πρόβλημα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.
rofl Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 21 Ιουνίου 2017 δεν νομιζω γιατι δεν θα χρησιμοποιουσε το ρημα ειναι αλλα το ηταν( κατα την παραδοση) οπως αναφερει και στους 6 πρωτους μηνες. νομιζω οτι μαλλον ισχυει το γγκ που ειναι επισημο. το αλλο λεει Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, δεν ειναι απαραιτητο οτι ισχυει και εδω, αφου η αρμοδια αρχη δεν το διατυπωνει ετσι. τελος παντων αν θελει το παει στο καταστημα και αμα δεν βγει ακρη γγκ. και δεν ειναι κοπος ακομα και 3 μηνες να δικαιωθει , ετσι κι αλλιως καμμενο ειναι. παντως σε γενικες γραμμες ξερω οτι οταν τρεξουν ακομα και η apple εχει καλυψει. τωρα αν το κανουν οταν πιεζονται γιατι ειναι πιο απλο απ το να σπανε τα @@ με καταγγελιες και να τρωνε μαυρη διαφημιση, idk οτι και να λεμε να καιει mobo ενα μηχανακι και να τον στελνουν Κάιρο δεν ειναι σωστη αντιμετωπιση απο σοβαρη εταιρια. υπαρχει και το ευλογο προσδοκιμο που δεν νομιζω να ειναι 1 χρονος για μητρικη 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα