Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Μια απορία (ίσως χαζη)...

 

Πρέπει οταν ολοκληρώνεται η φόρτιση (Mac pro) να το βγάζω απ τη πριζα κ να λειτουργεί με τη μπαταρία ή εφοσον ειμαι στο γραφειο μου να το αφήνω στη πριζα για να μην αδειαζει η μπαταρία κ επιβαρύνετε με κυκλους φόρτισης;

 

Παίζει ρόλο ή οχι;

Δημοσ.

Μια απορία (ίσως χαζη)...

 

Πρέπει οταν ολοκληρώνεται η φόρτιση (Mac pro) να το βγάζω απ τη πριζα κ να λειτουργεί με τη μπαταρία ή εφοσον ειμαι στο γραφειο μου να το αφήνω στη πριζα για να μην αδειαζει η μπαταρία κ επιβαρύνετε με κυκλους φόρτισης;

 

Παίζει ρόλο ή οχι;

 

 

Όταν είσαι κοντα σε μπρίζα το έχεις στην μπρίζα φίλε μου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!! 

  • Like 1
Δημοσ.

Όταν είσαι κοντα σε μπρίζα το έχεις στην μπρίζα φίλε μου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα!! 

Καλημέρα κ ευχαριστώ για τη απαντηση,

 

απ οτι καταλαβαινω λοιπον, μπορει να συνεχίσει να ειναι στο ρευμα ακομη κ οταν εχει ολοκληρωθει η φορτιση χωρίς να υπαρχει θεμα για τη μπαταρια

Δημοσ.

Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με τη χρήση το laptop ζεσταίνεται, καλό είναι να βγαίνει από την πρίζα. Θα κάνει καλό στην υγεία της μπαταρίας μακροπροθεσμα.

Δημοσ.

Οταν είσαι σε πριζα το έχεις κουμπωμένο στην πρίζα. Ετσι απλα

 

Καλημέρα κ ευχαριστώ για τη απαντηση,

 

απ οτι καταλαβαινω λοιπον, μπορει να συνεχίσει να ειναι στο ρευμα ακομη κ οταν εχει ολοκληρωθει η φορτιση χωρίς να υπαρχει θεμα για τη μπαταρια

Εχει κύκλωμα που σταματά τη φορτιση και η μπαταρία ειναι σαν να μη υπάρχει. 

Δημοσ.

Όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος είναι υψηλή και σε συνδυασμό με τη χρήση το laptop ζεσταίνεται, καλό είναι να βγαίνει από την πρίζα. Θα κάνει καλό στην υγεία της μπαταρίας μακροπροθεσμα.

Δεν εχει καμια σχεση αυτο που λες φιλε μου. Αν η θερμοκρασια ειναι υψηλη ειναι υψηλη ασχετα αν το εχεις στην πριζα ή οχι. Το συστημα αυτοματα κανει μικρες αποφορτισεις/ φορτισεις για να κραταει την μπαταρια σε αριστη αποδοση

  • Like 1
Δημοσ.

Δεν εχει καμια σχεση αυτο που λες φιλε μου. Αν η θερμοκρασια ειναι υψηλη ειναι υψηλη ασχετα αν το εχεις στην πριζα ή οχι. Το συστημα αυτοματα κανει μικρες αποφορτισεις/ φορτισεις για να κραταει την μπαταρια σε αριστη αποδοση

 

Έχει πολύ μεγάλη σχέση αυτό που λέω και εξηγούμαι:

Όπως σωστά είπες όταν μια μπαταρία λιθίου έχει φορτίσει πλήρως μια έξυπνη συσκευή όπως ένα macbook σταματάει τη φόρτιση και εφαρμόζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μικρές φορτίσεις τις λεγόμενες top-up charges. 

Το πρόβλημα δεν έγκειται στη φόρτιση της μπαταρίας αλλά στην επίδραση που έχουν οι υψηλές θερμοκρασίες στη διάρκεια ζωής της σε συνδυασμό με τα υψηλά φορτία καθώς σε αυτά (όπως και στα πολύ χαμηλά) η μπαταρία ταλαιπωρείται. Το ιδανικό όταν οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές είναι να διατηρούμε τη μπαταρία σε ποσοστά 40-80% φορτίζοντας όποτε χρειάζεται. 

Με λίγα λόγια είναι διαφορετικό να το έχεις στην πρίζα κρατώντας τη μπαταρία στο 100% όταν έχει φυσιολογικές θερμοκρασίες και διαφορετικό να το κάνεις αυτό όταν έχει ζέστη. 

Δημοσ.

Έχει πολύ μεγάλη σχέση αυτό που λέω και εξηγούμαι:

Όπως σωστά είπες όταν μια μπαταρία λιθίου έχει φορτίσει πλήρως μια έξυπνη συσκευή όπως ένα macbook σταματάει τη φόρτιση και εφαρμόζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μικρές φορτίσεις τις λεγόμενες top-up charges. 

Το πρόβλημα δεν έγκειται στη φόρτιση της μπαταρίας αλλά στην επίδραση που έχουν οι υψηλές θερμοκρασίες στη διάρκεια ζωής της σε συνδυασμό με τα υψηλά φορτία καθώς σε αυτά (όπως και στα πολύ χαμηλά) η μπαταρία ταλαιπωρείται. Το ιδανικό όταν οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος είναι υψηλές είναι να διατηρούμε τη μπαταρία σε ποσοστά 40-80% φορτίζοντας όποτε χρειάζεται. 

Με λίγα λόγια είναι διαφορετικό να το έχεις στην πρίζα κρατώντας τη μπαταρία στο 100% όταν έχει φυσιολογικές θερμοκρασίες και διαφορετικό να το κάνεις αυτό όταν έχει ζέστη. 

 

 

Είναι γεγονός ότι η υψηλή θερμοκρασία καταστρέφει την μπαταρία αλλά δεν κατάλαβα τι σχέση έχει το ποσοστό με τη θερμοκρασία; Πως ακριβώς επηρεάζουν τα φορτία της μπαταρίας την ζωή της σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία; Μπορείς να παραθέσεις ένα τεχνικό άρθρο;

 

Η θερμοκρασία της μπαταρίας αυξάνεται κατά την φόρτιση κάτι το οποίο μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις με ένα πρόγραμμα που δείχνει θερμοκρασίας (Macs fan control) ή ακόμα και πιάνοντας την πλάτη του κινητού όταν το φορτίζουμε. Με το να αποφορτίζουμε και φορτίζουμε συνεχώς την συσκευή θα βρίσκεται συνεχώς η μπαταρία σε υψηλότερη θερμοκρασία και θα πετύχουμε το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι.

Γιατί να μην ακούσουμε τον κατασκευαστή (Apple) που λέει ότι δεν χρειάζονται ιδιαίτερη μεταχείριση οι μπαταρίες αρκεί να γίνεται τουλάχιστον ένα κύκλος φόρτισης-αποφόρτισης τον μήνα και εάν σκοπεύουμε να αποθηκεύσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα την συσκευή τότε η μπαταρία να μην είναι πλήρως φορτισμένη; Εγώ τουλάχιστον κάνω αυτό σε όλες μου τις συσκευές και ποτέ δεν είχα πρόβλημα.

 

Μέχρι και μπαταρία σε macbook pro που κοντεύει τα 6 χρόνια μια χαρά κρατιέται χωρίς να μπαινοβγάζω ανούσια κάθε μία ώρα την πρίζα.

post-73061-0-69416000-1497966018_thumb.png

Δημοσ.

Είναι γεγονός ότι η υψηλή θερμοκρασία καταστρέφει την μπαταρία αλλά δεν κατάλαβα τι σχέση έχει το ποσοστό με τη θερμοκρασία; Πως ακριβώς επηρεάζουν τα φορτία της μπαταρίας την ζωή της σε συνάρτηση με τη θερμοκρασία; Μπορείς να παραθέσεις ένα τεχνικό άρθρο;

 

Η θερμοκρασία της μπαταρίας αυξάνεται κατά την φόρτιση κάτι το οποίο μπορείς εύκολα να διαπιστώσεις με ένα πρόγραμμα που δείχνει θερμοκρασίας (Macs fan control) ή ακόμα και πιάνοντας την πλάτη του κινητού όταν το φορτίζουμε. Με το να αποφορτίζουμε και φορτίζουμε συνεχώς την συσκευή θα βρίσκεται συνεχώς η μπαταρία σε υψηλότερη θερμοκρασία και θα πετύχουμε το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεσαι.

Γιατί να μην ακούσουμε τον κατασκευαστή (Apple) που λέει ότι δεν χρειάζονται ιδιαίτερη μεταχείριση οι μπαταρίες αρκεί να γίνεται τουλάχιστον ένα κύκλος φόρτισης-αποφόρτισης τον μήνα και εάν σκοπεύουμε να αποθηκεύσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα την συσκευή τότε η μπαταρία να μην είναι πλήρως φορτισμένη; Εγώ τουλάχιστον κάνω αυτό σε όλες μου τις συσκευές και ποτέ δεν είχα πρόβλημα.

 

Μέχρι και μπαταρία σε macbook pro που κοντεύει τα 6 χρόνια μια χαρά κρατιέται χωρίς να μπαινοβγάζω ανούσια κάθε μία ώρα την πρίζα.

 

Ναι βεβαίως μπορώ να παραθέσω άρθρο από την καλύτερη πηγή πληροφοριών σχετικά με τις μπαταρίες που υπάρχει αυτή τη στιγμή και νομίζω απαντάει στα παραπάνω ερωτήματα:

 

What Can the User Do?

Environmental conditions, not cycling alone, govern the longevity of lithium-ion batteries. The worst situation is keeping a fully charged battery at elevated temperatures. Battery packs do not die suddenly, but the runtime gradually shortens as the capacity fades.

 

Lower charge voltages prolong battery life and electric vehicles and satellites take advantage of this. Similar provisions could also be made for consumer devices, but these are seldom offered; planned obsolescence takes care of this.

 

A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a “Long Life” mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the “Full Capacity” mode to bring the charge to 4.20V/cell.

 

The question is asked, “Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use?” Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe.

 

Modern laptops run cooler than older models and reported fires are fewer. Always keep the airflow unobstructed when running electric devices with air-cooling on a bed or pillow. A cool laptop extends battery life and safeguards the internal components. Energy Cells, which most consumer products have, should be charged at 1C or less. Avoid so-called ultra-fast chargers that claim to fully charge Li-ion in less than one hour.

 

Πλήρες άρθρο:

http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

 

Επίσης να πω πως η θερμοκρασία της μπαταρίας αυξάνεται κατακόρυφα όχι κατά την φόρτιση αλλά κατά το τελικό στάδιο της αποφόρτισης όταν η τάση των κελιών είναι χαμηλή. 

Δεν είπα πουθενά να αποφορτίζουμε και να φορτίζουμε συνεχώς τη μπαταρία. Εγώ είπα πως με βάσει τα όσα έχω διαβάσει σχετικά με τις μπαταρίες λιθίου, είναι καλύτερο - όταν μιλάμε για υψηλές θερμοκρασίες -  να μην κρατάμε τη μπαταρία στο 100%.

 

"The strong exothermic nature of the discharge chemical reaction may cause a large increase in temperature rise near the end of discharge. This is compounded by the fact that many times, the load on a battery is constant-power in nature. As the battery voltage decreases near the end of its capacity, the current must increase to maintain constantpower. This causes all 4 the resistive elements in the battery circuit to produce more heat and can result in large battery temperature increase."

Δημοσ.

Αντιγράφω από το κείμενο που παράθεσες:

"The question is asked, “Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use? (που ήταν στο περίπου και η ερώτηση του TS)” Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe."

Άρα μια χαρά μπορούμε να το αφήνουμε στην πρίζα δεν θα κερδίσουμε κάτι. Αντιθέτως, εάν σε υψηλή θερμοκρασία εμείς αποφορτίζουμε-φορτίζουμε δεν θα καταφέρουμε κάτι άλλο πέρα από το να αυξήσουμε κι άλλο την θερμοκρασία που είναι το μη επιθυμητό. Στο άρθρο λέει το επιθυμητό θα ήταν να υπήρχε επιλογή να μην φορτίζει μέχρι τέλους και να παραμένει εκεί (εκτός εάν χρειαζόμαστε την έξτρα αυτονομία) όχι να φορτίζουμε-αποφορτίζουμε για να μην είναι ποτέ γεμάτη η μπαταρία. 

Επομένως, ακολουθούμε τι συμβουλές του άρθρου και της Apple και όλα μια χαρά. Δεν χρειάζονται ειδική μεταχείριση πλέον οι μπαταρίες λιθίου όσον αφορά την διαδικασία της φόρτισης-αποφόρτισης. Όπως και να έχει εγώ ακολουθώ την εύκολη λύση που τυγχάνει και είναι κι αυτή που προτείνει η Apple και μέχρι τώρα έχω μείνει ευχαριστημένος.

Δημοσ.

Αντιγράφω από το κείμενο που παράθεσες:

"The question is asked, “Should I disconnect my laptop from the power grid when not in use? (που ήταν και η ερώτηση του TS)” Under normal circumstances this should not be necessary because charging stops when the Li-ion battery is full. A topping charge is only applied when the battery voltage drops to a certain level. Most users do not remove the AC power, and this practice is safe."

Άρα μια χαρά μπορούμε να το αφήνουμε στην πρίζα δεν θα κερδίσουμε κάτι. Αντιθέτως, εάν σε υψηλή θερμοκρασία εμείς αποφορτίζουμε-φορτίζουμε δεν θα καταφέρουμε κάτι άλλο πέρα από το να αυξήσουμε κι άλλο την θερμοκρασία που είναι το μη επιθυμητό. Στο άρθρο λέει το επιθυμητό θα ήταν να υπήρχε επιλογή να μην φορτίζει μέχρι τέλους και να παραμένει εκεί (εκτός εάν χρειαζόμαστε την έξτρα αυτονομία) όχι να φορτίζουμε-αποφορτίζουμε για να μην είναι ποτέ γεμάτη η μπαταρία. 

Επομένως, ακολουθούμε τι συμβουλές του άρθρου και της Apple και όλα μια χαρά. Δεν χρειάζονται ειδική μεταχείριση πλέον οι μπαταρίες λιθίου όσον αφορά την διαδικασία της φόρτισης-αποφόρτισης. Όπως και να έχει εγώ ακολουθώ την εύκολη λύση που τυγχάνει και είναι κι αυτή που προτείνει η Apple και μέχρι τώρα έχω μείνει ευχαριστημένος.

 

Αφενός δεν ήταν αυτή η απορία του φίλου καθώς το παραπάνω αναφέρεται σε κατάσταση "when not in use" και όχι κατά τη διάρκεια της χρήσης όπως φαντάζομαι οτι εννοεί ο φίλος..

Από εκεί και πέρα προφανώς δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις αυτά που γράφει το άρθρο συνολικά και περιορίστηκες στο να διαβάσεις αυτά που θέλεις εσύ! Επίσης γράφει under normal circumstances το οποίο και δεν έχεις κάνει bold! Και εγώ μίλησα για συγκεκριμένες συνθήκες. Ούτε είπα πουθενά να φορτίζουμε αποφορτίζουμε όλη την ώρα ούτε είπα πως κάνοντας τα παραπάνω θα δει κάποιος τρομερές διαφορές. 

Επίσης καλά κάνεις και ακολουθείς αυτό που δουλεύει καλύτερα για σένα και αυτό πρέπει να κάνει ο καθένας. Ούτως η άλλως η μπαταρία είναι αναλώσιμο. 

Δημοσ.

Αφενός δεν ήταν αυτή η απορία του φίλου καθώς το παραπάνω αναφέρεται σε κατάσταση "when not in use" και όχι κατά τη διάρκεια της χρήσης όπως φαντάζομαι οτι εννοεί ο φίλος..

Από εκεί και πέρα προφανώς δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις αυτά που γράφει το άρθρο συνολικά και περιορίστηκες στο να διαβάσεις αυτά που θέλεις εσύ! Επίσης γράφει under normal circumstances το οποίο και δεν έχεις κάνει bold! Και εγώ μίλησα για συγκεκριμένες συνθήκες. Ούτε είπα πουθενά να φορτίζουμε αποφορτίζουμε όλη την ώρα ούτε είπα πως κάνοντας τα παραπάνω θα δει κάποιος τρομερές διαφορές. 

Επίσης καλά κάνεις και ακολουθείς αυτό που δουλεύει καλύτερα για σένα και αυτό πρέπει να κάνει ο καθένας. Ούτως η άλλως η μπαταρία είναι αναλώσιμο. 

 

 

Το διάβασα ότι λέει when not in use για αυτό και είπα ότι είναι στο περίπου η ερώτηση του φίλου εκτός εάν θεωρείς ότι έχει τεράστια διαφορά το ένα με το άλλο. Το under normal circumstances ναι δεν το τόνισα γιατί φαντάζομαι ο φίλος ρώτησε για νορμάλ συνθήκες όχι τι να κάνει όταν χρησιμοποιεί το laptop στο πορτ μπαγκάζ του αυτοκινήτου το μεσημέρι lol. Καταλαβαίνω ότι εσύ μιλάς για υψηλές θερμοκρασίες αλλά και πάλι συνεχίζω να έχω την εξής απορία. Έστω ότι ο φίλος δει ότι κάνει πολύ ζέστη και αποφασίσει να βγάλει το laptop από την πρίζα όπως προτείνεις. Όταν το βάλει να φορτίζει η θερμοκρασία που θα αναπτύξει η μπαταρία δεν θα είναι μεγαλύτερη από ότι εάν το άφηνε στην πρίζα; Δεν είναι κακό αυτό;

 

Επίσης, το διάβασα όλο το κείμενο, όχι μόνο ότι ήθελα, και ανέφερα μάλιστα και στο προηγούμενο μου μήνυμα τι προτείνει το άρθρο με το παρακάτω απόσπασμα "A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a “Long Life” mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the “Full Capacity” mode to bring the charge to 4.20V/cell.". Είναι αυτό εφικτό από έναν απλό χρήστη όπως εμένα και τον φίλο; 

 

Συμφωνώ ότι η μπαταρία είναι αναλώσιμο και φυσικά θα συνεχίσω να κάνω ότι δουλεύει καλύτερα εμένα το οποίο βέβαια είναι κι αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής Link.png Site: https://www.apple.com/batteries/why-lithium-ion/

Δημοσ.

Έστω ότι ο φίλος δει ότι κάνει πολύ ζέστη και αποφασίσει να βγάλει το laptop από την πρίζα όπως προτείνεις. Όταν το βάλει να φορτίζει η θερμοκρασία που θα αναπτύξει η μπαταρία δεν θα είναι μεγαλύτερη από ότι εάν το άφηνε στην πρίζα; Δεν είναι κακό αυτό;

Αν και τώρα αυτά είναι πολύ λεπτά γράμματα και δεν υπάρχει λόγος να απασχολούν κάποιον στην πραγματική ζωή.. Το ερώτημα είναι πότε έχει μεγαλύτερη φθορά η μπαταρία όταν βρίσκεται σε υψηλή θερμοκρασία και πλήρως φορτισμένη ή όταν βρίσκεται στην ίδια θερμοκρασία στη μισή χωρητικότητα της (φορτίζει δεν φορτίζει δεν έχει σημασία) και η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι πως η μεγαλύτερη φθορά συμβαίνει σε υψηλή θερμοκρασία στα δύο άκρα (πλήρως φορτισμένη - αποφορτισμενη).

 

Επίσης, το διάβασα όλο το κείμενο, όχι μόνο ότι ήθελα, και ανέφερα μάλιστα και στο προηγούμενο μου μήνυμα τι προτείνει το άρθρο με το παρακάτω απόσπασμα "A laptop battery could be prolonged by lowering the charge voltage when connected to the AC grid. To make this feature user-friendly, a device should feature a “Long Life” mode that keeps the battery at 4.05V/cell and offers a SoC of about 80 percent. One hour before traveling, the user requests the “Full Capacity” mode to bring the charge to 4.20V/cell.". Είναι αυτό εφικτό από έναν απλό χρήστη όπως εμένα και τον φίλο; 

Όχι δεν νομίζω πως υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Χωρίς να είμαι 100% σίγουρος νομίζω πως το άρθρο αναφέρεται καθαρά θεωρητικά σε αυτό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...