Προς το περιεχόμενο

Η Tesla μας δίνει μία μικρή ιδέα για το επερχόμενο crossover EV της, Model Y


voltmod

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι το ρεύμα το παίρνουμε κατά κύριο λόγο και πάλι από ορυκτά καύσιμα.

 

Το να έχεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χώρες όπως η Ελλάδα είναι έγκλημα καθώς πετάς δεκαετίες βελτιώσεων στην απόδοση των κινητήρων βενζίνης και diesel προκειμένου να κάψεις λιγνίτη. Επίσης για το ρεύμα που παίρνεις καίγοντας πετρέλαιο και το οποίο ουσιαστικά θες να μετατρέψεις σε κινητική ενέργεια, θα υποστείς όλες τις απώλεις μεταφοράς και αποθήκευσης, ενώ θα μπορούσες απλά να κάψεις τοπικά το πετρέλαιο στο αυτοκίνητο και να πάρεις κινητική ενέργεια, δίχως να έχεις την ενδιάμεση μετατροπη σε ηλεκτρική.

 

Επίσης το παραπάνω μόνο "πράσινο" που δεν είναι. Στην περίπτωση που παίρνεις το ρεύμα από πετρέλαιο, για τα ίδια χιλιόμετρα, θα κάψεις περισσότερο πετρέλαιο για την παραγωγή του ρεύματος, απ' ότι θα έκαιγες για να δώσεις απευθείας κίνηση. Το μόνο που πετυχαίνεις είναι να μεταφέρεις τους ρύπους από το κέντρο των πολέων εκεί όπου βρίσκονται οι μονάδες παραγωγής ρεύματος.

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μονάχα για χώρες που έχουν σε λειτουργία πυρηνικά εργοστασία και που μέχρι στιγμής δε μπορείς να έχεις μικρούς και αποδοτικούς πυρηνικούς αντιδραστήρες σε κάθε αυτοκίνητο. Εκεί αναγκαστικά χρησιμοποιείς την ηλεκτρική ως ενδιάμεση μορφή ενέργειας. Επίσης θα έχουν νόημα μόνο όταν το 100% της παραγωγής ρεύματος θα γίνεται από ΑΠΕ και τότε θα είναι και "πράσινα".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ουδεις υπολογιζει τα εξοδα συνεργειου-σερβις?

που μετα απο 10-20 χρονια πανε moon για τα κλασικα βρωμο-αυτοκινητα!

επισης το ρευμα υπαρχει τροπος να το παραγεις και μονος σου! αντε να φτιαξεις πετρελαιο :D

απαιτειται φορτιστης 350V 30-40A για να φορτισεις μια μπαταρια ενος αυτοκινητου τεσλα σε λογικο χρονο (4-5 ωρες για μια μπαταρια ΤΕΣΛΑ 50Kwh).

Αρα θες μια στιγμιαια ισχυ 10kw χοντρικα. Αν την παρεις απο Φωτοβολταικα με περιπου 1ευρω /watt μεσο κοστος θες 10000 ευρω για επενδυση μονο σε φωτοβολταικα στοιχεια. Και αλλα 5000 ευρω σε μπαταριες και 1000-2000 ευρω για ενα ρυθμιστη φορτισης που να μπορει να διαχειριστει μια ισχυ 10kw. Φτανουμε σχεδον στα 18000 ευρω.

 

Με μια ανεμογεννητρια 10kw το βλεπω ισως πιο προσιτο οικονομικα. Αν και δεν εχω υποψιν τιμες ανεμογεννητριων μαλλον ειναι πιο φθηνη λυση.

 

Το να φορτισεις τεσλα απο τον ηλιο το ξεχναμε απο οικονομικης πλευρας.

 

Τελος να πω οτι μια πληρη φορτιση μπαταριας αυτοκινητου ΤΕσλα θα καταναλωσει ιδανικα 50kwh απο τη ΔΕΗ οποτε μαλλον σε ευρω μεταφραζεται 5-6 ευρω στον τελικο λογαριασμο. Με μια φορτιση καθε 2η μερα φτανουμε τα 75 ευρω το μηνα. Στο τελος του μηνα ομως θα εχουμε καταναλωσει 750 kwh μονο για τη φορτιστη του αυτοκινητου. Οποτε ηδη απο το 2ο μηνα θα εχουμε περασει το οριο των 1500 kwh. Και μετα πέλεκυς για καθε επιπλεον kwh!!! Χοντρικά χοντρικα και χωρις οικονομοτεχνικες μελετες και διαστασιολογησεις καταναλωσεων.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι το ρεύμα το παίρνουμε κατά κύριο λόγο και πάλι από ορυκτά καύσιμα.

 

 

 

ερρρμμμ, δεν νομιζω κανεις που επιλεγει ηλεκτρικα αυτοκινητα να εχει οικολογικες ανυσηχιες. Μαλλον την τσεπη του κοιταει και θελει και μια γευση απο το μελλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πρόβλημα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ότι το ρεύμα το παίρνουμε κατά κύριο λόγο και πάλι από ορυκτά καύσιμα.

 

Το να έχεις ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χώρες όπως η Ελλάδα είναι έγκλημα καθώς πετάς δεκαετίες βελτιώσεων στην απόδοση των κινητήρων βενζίνης και diesel προκειμένου να κάψεις λιγνίτη. Επίσης για το ρεύμα που παίρνεις καίγοντας πετρέλαιο και το οποίο ουσιαστικά θες να μετατρέψεις σε κινητική ενέργεια, θα υποστείς όλες τις απώλεις μεταφοράς και αποθήκευσης, ενώ θα μπορούσες απλά να κάψεις τοπικά το πετρέλαιο στο αυτοκίνητο και να πάρεις κινητική ενέργεια, δίχως να έχεις την ενδιάμεση μετατροπη σε ηλεκτρική.

 

Επίσης το παραπάνω μόνο "πράσινο" που δεν είναι. Στην περίπτωση που παίρνεις το ρεύμα από πετρέλαιο, για τα ίδια χιλιόμετρα, θα κάψεις περισσότερο πετρέλαιο για την παραγωγή του ρεύματος, απ' ότι θα έκαιγες για να δώσεις απευθείας κίνηση. Το μόνο που πετυχαίνεις είναι να μεταφέρεις τους ρύπους από το κέντρο των πολέων εκεί όπου βρίσκονται οι μονάδες παραγωγής ρεύματος.

 

 

Αυτό με τις βελτιώσεις στους ΚΕΚ πρέπει να είναι από τα πιο γελοία πράγματα που θα μπορούσε να πει κάποιος. ever.

 

Οι κινητήρες των αυτοκινήτων έχουν τεράστιες απώλειες και προφανώς είναι καλύτερα να καις κάπου κεντρικά το καύσιμο, να παράγεις ηλεκτρισμό και να κινείς το αυτοκίνητό σου με ηλεκτρική ενέργεια χωρίς άλλη μετατροπή.

 

Επίσης, δεν καίμε πετρέλαιο για να έχουμε ρεύμα μ' εξαίρεση νησιά και κοινότητες στην μέση του πουθενά ή ελληνικά νησιά που ξεφτιλισμένοι πολιτικοί και ένα μάτσο δημοσίων υπαλλήλων εμποδίζουν την σύνδεση με το κυρίως δίκτυο.

 

Η ρύπανση στις πόλεις προκαλεί χιλιάδες θανάτους και δεν μπορείς να την διαχειριστείς.

 

Αυτός είναι και ο λόγος που δημιουργούνται μεγάλες μονάδες εκτός πόλεων καθώς επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση και απείρως καλύτερη διαχείριση ρύπων.

 

Κάτι μου λέει ότι δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για το τι μιλάς (όχι πρωτόγνωρο για το insomnia αλλά λέμε...).

 

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μονάχα για χώρες που έχουν σε λειτουργία πυρηνικά εργοστασία και που μέχρι στιγμής δε μπορείς να έχεις μικρούς και αποδοτικούς πυρηνικούς αντιδραστήρες σε κάθε αυτοκίνητο. Εκεί αναγκαστικά χρησιμοποιείς την ηλεκτρική ως ενδιάμεση μορφή ενέργειας.

 

Συνεχίζεις να πετάς κοτσάνες.

Δεν έχεις την παραμικρή ιδέα για το ενεργειακό μείγμα των υπολοίπων χωρών ούτε για την μόλυνση που προκαλείται σε κάθε μία.

 

Αυτή πάντως η δήλωση για τους αντιδραστήρες ελπίζω να αφορά κάποια από τις φουτουριστικές προτάσεις που είναι στο τραπέζι αλλιώς απλά δείχνει το πόσο άσχετος με το αντικείμενο είσαι (ή μήπως είδες την πρόταση της Ford από το '60;).

 

 

Επίσης θα έχουν νόημα μόνο όταν το 100% της παραγωγής ρεύματος θα γίνεται από ΑΠΕ και τότε θα είναι και "πράσινα".

Μου αρέσει που το κάνεις και bold τρομάρα σου.

 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ακόμα και αν παίρνουν ρεύμα μόνο από ορυκτά καύσιμα θα μολύνουν λιγότερο στην διάρκεια της ζωής τους από τ' αντίστοιχα με ΚΕΚ (και ειδικά τα κακοσυντηρημένα).

 

Αυτά τα νούμερα συνεχώς βελτιώνονται βέβαια καθώς οι ΚΕΚ έχουν φτάσει τα όρια απόδοσης μετά από δεκαετίες συνεχών βελτιώσεων ενώ τα ηλεκτρικά είναι πρακτικά στα σπάργανα.

 

Αν προσθέσουμε και τις συνεχείς βελτιώσεις στην απόδοση φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών, που σιγά σιγά θα πάρουν την μερίδα του λέοντος στην παραγωγή ενέργειας, τόσο σε εθνικό όσο και οικιακό επίπεδο, τότε δεν υπάρχει αμφιβολία για το προς τα που γέρνει η πλάστιγγα.

 

 

 

Και αντί επιλόγου, πέρα από ασχετοσύνη είναι και δείγμα ηλιθιότητας το να μην μπορούμε να καταλάβουμε ότι η εξόρυξη ορυκτών καυσίμων, η μεταφορά τους, η επεξεργασία τους, η διανομή τους και η πώλησή τους έχει τεράστια κόστη τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά.

 

Η βενζίνη/πετρέλαιο κάνει χιλιάδες χιλιόμετρα και περνάει από ένα σωρό στάδια επεξεργασίας για να φτάσει στο ντεπόζιτο μας, δεν την μαζεύει ο βενζινάς από κανένα δέντρο στο χωράφι του.

 

Όποιος είναι μάγκας κάνει σούμα όλα τα παραπάνω πριν τα συγκρίνει με το κόστος εγχώριας παραγωγής ρεύματος που σιγά σιγά (Ελλάδα) ή γρήγορα γρήγορα βασίζεται όλο και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον είναι τα υβριδικά και τα plug-in hybrid.

 

Τα αμιγώς ηλεκτρικά θα αργήσουν αρκετές δεκαετίες ακόμα γιατι υπάρχουν δυσεπίλυτα προβλήματα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το άμεσο και μεσοπρόθεσμο μέλλον είναι τα υβριδικά και τα plug-in hybrid.

 

Τα αμιγώς ηλεκτρικά θα αργήσουν αρκετές δεκαετίες ακόμα γιατι υπάρχουν δυσεπίλυτα προβλήματα.

Καλά.

 

Για πες μας ποια είναι αυτά τα δυσεπίλυτα προβλήματα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά.

 

Για πες μας ποια είναι αυτά τα δυσεπίλυτα προβλήματα;

 

Το που θα γίνεται η φόρτιση είναι τεράστιο πρόβλημα. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που έχουν γκαράζ στο σπίτι τους ή στη δουλειά τους για να το φορτίζουν.

 

Και το να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης στην πόλη με φορτιστή αποκλειστικά για ηλεκτρικά ούτε εύκολο είναι, ούτε σωστό, γιατι δεσμεύει θέσεις για συγκεκριμένα οχήματα μόνο οπότε δέν γίνεται ορθολογική χρήση.

 

Το μόνο ρεαλιστικό που έχω ακούσει είναι το battery swap, όμως μεχρι τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άντε να δούμε και καμία πραγματική καινοτομία όχι όπως της Apple. Μην κράζετε δεν το λέω εγώ ο Wozniak το λέει και σαν συνιδρυτής της Apple κάτι θα ξέρει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το που θα γίνεται η φόρτιση είναι τεράστιο πρόβλημα. Είναι πολύ λίγοι αυτοί που έχουν γκαράζ στο σπίτι τους ή στη δουλειά τους για να το φορτίζουν.

 

Και το να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης στην πόλη με φορτιστή αποκλειστικά για ηλεκτρικά ούτε εύκολο είναι, ούτε σωστό, γιατι δεσμεύει θέσεις για συγκεκριμένα οχήματα μόνο οπότε δέν γίνεται ορθολογική χρήση.

 

Το μόνο ρεαλιστικό που έχω ακούσει είναι το battery swap, όμως μεχρι τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέν κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση.

Θα περίμενα ν' αναφερόσουν στην μικρή παραγωγή μπαταριών, ή ηλεκτρικών οχημάτων γενικά, που δεν φτάνει να καλύψει την ζήτηση ή στο θέμα της ελάχιστης τιμής πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου που είναι ακόμα αρκετά υψηλό και όχι σε ανούσια θέματα όπως το που θα τα φορτίζουμε.

 

Αν παρακολουθούσες το τι κάνουν στην Αμερική και την Βόρεια Ευρώπη δεν σε απασχολούσε καθόλου το θέμα.

 

Τα γκαράζ τοποθετούν φορτιστές, η Tesla με τα destination chargers έχει χιλιάδες θέσεις φόρτισης σε ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, εστιατόρια, κτλ, τρίτες εταιρίες τοποθετούν φορτιστές σε πάρα πολλά άλλα σημεία, περνάνε νόμοι όπου υποχρεωτικά θα υπάρχει υποδομή για τοποθέτηση φορτιστή σε νέα κτήρια, κτλ.

 

Για την στάθμευση στον δρόμο, οι θέσεις με φορτιστή και εύκολο και σωστό είναι να υλοποιηθούν.

 

Το Όσλο για παράδειγμα κάνει ακριβώς αυτό.

 

Το επιχείρημα ότι δεσμεύει θέσεις για συγκεκριμένα οχήματα είναι γελοίο. Τα οχήματα αυτά κάπου θα πρέπει να παρκάρουν έτσι κι αλλιώς οπότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Αν οι δημοτικές αρχές είναι σοβαρές μπορούν εύκολα να μετατρέπουν θέσεις όσο αυξάνονται τα ηλεκτροκίνητα. Δεν είναι και καμία τρομερή επιστήμη να προβλέψεις την ζήτηση.

 

Το battery swap το είχε δοκιμάσει η Tesla χρόνια πριν με πολύ καλά αποτελέσματα καθώς έπαιρνε λιγότερο χρόνο ν' αλλάξεις μπαταρία από το να φουλάρεις στο βενζινάδικο αλλά στην πράξη απέτυχε γιατί σε κανέναν δεν άρεσε ιδιαίτερα η ιδέα.

 

Ίσως εφαρμοστεί στα φορτηγά από Σεπτέμβρη αλλά εκεί παίζει άλλη φιλοσοφία.

 

Τέλος, πόσοι πραγματικά κάνουν πάνω από 300-400 χιλιόμετρα την εβδομάδα για να τους απασχολεί τόσο πολύ το θέμα της φόρτισης; Τα στοιχεία λένε ελάχιστοι.

 

Οπότε, είναι πραγματικά τόσο δύσκολο να φορτίζεις 1-2 φορές την εβδομάδα με την σημερινή τεχνολογία ή 1-2 φορές τον μήνα με την νέα φουρνιά σε μερικά χρόνια;

 

Σίγουρα όχι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι οτι αν δέν έχεις δυνατότητα για φόρτιση στο σπίτι ή τη δουλειά (και είναι πάρα πολλοί αυτοί που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία) αναγκαστικά θα πρέπει να πάς σε σημείο με δημόσιο φορτιστή. Και αυτό ενδεχομένως σημαίνει οτι θα πρέπει να προγραμματίσεις τις ημέρες και ώρες φόρτισης, ενδεχομένως βγαίνοντας εκτός της κανονικής σου πορείας.

 

Οσο γι αυτό που λέω για τις θέσεις στάθμευσης δέν είναι γελοίο και τα πρώτα προβλήματα έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στην Αμερική.

 

Εκεί έχει αρχίσει να γίνεται το λεγόμενο ICEing, δηλαδή συμβατικά οχήματα να παρκάρουν σε θέσεις φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εμποδίζοντας τα απο το να φορτίσουν. Και ζητούν να γίνει παράνομη η στάθμευση συμβατικών οχημάτων, και να τα μαζεύει γερανός κτλ.

 

Όμως αν το δούμε απο την ανάποδη, τα ηλεκτρικά οχήματα με αυτόν τον τρόπο έχουν ανα πάσα στιγμή πριβέ θέσεις παρκαρίσματος διαθέσιμες εις βάρος των συμβατικών οχημάτων. Σε μια πυκνοκατοικημένη πόλη με ελάχιστες διαθέσιμες θέσεις αυτό δημιουργεί προβλήματα.

 

Με αυτό το σκεπτικό αποφάσισαν στη Philadelphia της αμερικής να "παγώσουν" προσωρινά την εγκατάσταση νέων σταθμών φόρτισης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να αφαιρέσουν ακόμα και τους ήδη εγκατεστμένους.

https://philly.curbed.com/2017/4/6/15207600/philadelphia-electric-car-charging-permits-killed

 

Γι αυτό νομίζω οτι τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω των δυστροπιών τους θα περάσουν μερικές δεκαετίες μέχρι να έχουν ικανοποιητική δυείσδυση στην αγορά.

 

Και γενικά νομίζω οτι αυτή τη στιγμή τα πιό πολλά οχήματα (ηλεκτρικά και συμβατικά) κινούνται σε λάθος κατεύθυνση. Αν θέλουμε μείωση των ρύπων θα πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να βγάλουν μικρά ελαφριά, barebones οχήματα τα οποία θα είναι οικονομικά στο καύσιμο αν είναι συμβατικά, και θα χρειάζονται μικρότερες μπαταρίες αν είναι ηλεκτρικά. Το Tesla των 2+ τόννων σίγουρα δέν ανήκει σε αυτά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με το κόστος των ηλεκτροκίνητων να είναι εκεί που είναι σήμερα (και στο προσεχές μέλλον) οι ιδιοκτήτες είναι πιθανότερο να μένουν σε μονοκατοικίες ή να έχουν γκαράζ.

 

Μέχρι να υπάρχει τουλάχιστον ένας φορτιστής ανά τετράγωνο όσοι μένουν σε διαμέρισμα απλά θα προγραμματίσουν την φόρτιση ή θα πάρουν συμβατικό.

 

Πάντως είναι πολύ πιο απλό πηγαίνοντας για ψώνια ή σινεμά να παρκάρεις σε θέση με φορτιστή και σε 5 δευτερόλεπτα να το βάλεις στην πρίζα απ' ότι να βάλεις βενζίνη.

 

Αυτό παλεύουν όλοι (και κυρίως η Tesla) να κάνουν. Εξωτερικό είναι ήδη αρκετά καλά τα πράγματα.

 

Οι ICEholes που λες δεν είναι καινούριο φαινόμενο σύντομα θα γίνει ό,τι και με τις θέσεις αναπήρων.

 

Αυγά θα σπάσεις αν θες να κάνεις ομελέτα οπότε προβλήματα θα υπάρξουν σε αυτό το αρχικό στάδιο.

 

Το άρθρο που έβαλες πάντως είναι εντελώς άσχετο, μιλάει απλά για θέσεις ακριβώς μπροστά από το σπίτι κάποιου και όχι γενικά και αόριστα για θέσεις με φορτιστές.

 

Τα ηλεκτρικά έτσι και αλλιώς θα χρειαστούν δεκαετίες για να κυριαρχήσουν γιατί ακόμα και με νόμο να τα επιβάλεις θα χρειαστούν δεκαετίες γι' αντικατάσταση του στόλου των συμβατικών καθώς δεν επαρκεί η παραγωγή.

 

Η άποψη σου για τα μικρά ελαφριά συμβατικά αυτοκίνητα είναι απλά εκτός πραγματικότητας.

 

Εδώ και δεκαετίες έχουμε αυτοκίνητα τύπου Smart που καίνε ελάχιστα αλλά όλοι συνεχίζουν ν' αγοράζουν τζιπ γιατί το όλο θέμα δεν έχει καμία σχέση με την τεχνολογία αλλά με την ψυχολογία.

 

Κανένας δεν έχει αγοράσει μικρότερο αυτοκίνητο επειδή θα ρυπαίνει λιγότερο αλλά επειδή θα ξοδεύει λιγότερα σε καύσιμα.

 

Ο λόγος που η Tesla πέτυχε είναι γιατί βγάζει αυτοκίνητα στην luxury κατηγορία με απίστευτες επιδόσεις και τεχνολογία.

 

Και παρά τους 2 τόνους που λες είναι καθαρότερο από τα περισσότερα.

 

Για να βγάλεις τώρα μικρό ηλεκτρικό θα θυσιάσεις αυτονομία (Leaf) οπότε δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα.

 

Αν πάντως παίρνεις το ρεύμα σου από ανανεώσιμες τι σε νοιάζει πόσο καίει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...