Προς το περιεχόμενο

πανω στη στροφη , οταν πριν παμε με 90 χλμ/ωρα τι κανουμε?


redhotstef

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Το σωστό είναι να ελλατώσεις ταχύτητα πριν μπεις στη στροφή, να πάρεις καλή γραμμή και όταν οι ρόδες έχουν φτάσει στην κορυφή της στροφής, μπορείς να επιταχύνεις σταδιακά. Τώρα αν μπεις στην στροφή με περισσότερα χλμ και το αυτοκίνητο υπερστρέψει θέλει ανάποδο τιμόνι. Αν υποστρέψει (ο φόβος θα σε κάνει να αφήσεις το γκάζί) θέλει γκάζι για να ξαναπάρει την τροχιά. Μετά από εμπειρία χρόνων αυτά γίνονται μηχανικά.

Βέβαια το να μιλάμε για μία στροφή που δεν ξέρουμε είναι κάπως :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 48
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το σωστό είναι να ελλατώσεις ταχύτητα πριν μπεις στη στροφή, να πάρεις καλή γραμμή και όταν οι ρόδες έχουν φτάσει στην κορυφή της στροφής, μπορείς να επιταχύνεις σταδιακά. Τώρα αν μπεις στην στροφή με περισσότερα χλμ και το αυτοκίνητο υπερστρέψει θέλει ανάποδο τιμόνι. Αν υποστρέψει (ο φόβος θα σε κάνει να αφήσεις το γκάζί) θέλει γκάζι για να ξαναπάρει την τροχιά. Μετά από εμπειρία χρόνων αυτά γίνονται μηχανικά.

Βέβαια το να μιλάμε για μία στροφή που δεν ξέρουμε είναι κάπως :)

Και πάλι δεν είναι σίγουρο ότι δνε θα φύγεις... Καντο αν θες 10 φορές με καρτ, και τις 10 θα κάνεις διαφορετική κίνηση...

Η εμπειρία βοηθάει αλλά ο φόβος μας κυριεύει σχεδόν πάντα...

Και όποιος θέλει παμε σε πίστα καρτ να το δούμε εν πράξη... Στην ίδια στροφή αυτός που θα φοβηθεί θα περάσει πολύ πιο αργά :)

Επεξ/σία από vairass
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από πάντα. Το είπα και πιο πριν, δε γίνεται οι ρόδες να κάνουν δύο πράγματα ταυτόχρονα σωστά. Στην ανάγκη σαφώς και θα πατήσεις φρένο αλλά πρέπει να είναι μετρημένο μέχρι το σημείο που νιώθεις ότι το χάνεις.

Ακόμη και το κατέβασμα σχέσης αν μιλάμε για πισωκίνητο θέλει τεράστια προσοχή γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να μπλοκάρει το διαφορικό.

Το πιθανοτερο ειναι αυτο που λες.μεσα σε στροφη με χιλιομετρα.

Αμα δωσεις και γκαζι και εχεις αλογα ξεκινα και drift :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Heel & toe θέλει για να μην μπλοκάρει, απαξ και μπλοκάρει θέλει να ξαναπατήσεις συμπλέκτη ή να δώσεις γκάζι αλλά δεν ξέρεις που θα σε πάει με το μπλοκάρισμα. Εγώ μια φορά το έπαθα  αλλά ήμουν σε ανηφορική στροφή οπότε το νιωσα μόνο από το σφύριγμα του ελαστικού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Έχε υπόψη σου ότι με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μπορείς να στρίψεις με ασφάλεια με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από το όριο(δεν λέω ότι είναι σωστό να το κάνεις).Σε δρόμους με όριο τα 80 συνήθως μπορείς να στρίψεις με 120 άνετα.Οποτε μάλλον υπερβολικό βρισκω το φίλο μας..

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έχε υπόψη σου ότι με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο μπορείς να στρίψεις με ασφάλεια με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από το όριο(δεν λέω ότι είναι σωστό να το κάνεις).Σε δρόμους με όριο τα 80 συνήθως μπορείς να στρίψεις με 120 άνετα.Οποτε μάλλον υπερβολικό βρισκω το φίλο μας..

αναλογα και το αυτοκινητο ομως....τα Γερμανικα και τα Γαλλικα στριβουν πολυ καλυτερα απο τα Ιαπωνικα και τα ιταλικα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αναλογα και το αυτοκινητο ομως....τα Γερμανικα και τα Γαλλικα στριβουν πολυ καλυτερα απο τα Ιαπωνικα και τα ιταλικα :)

 

 

Οι Γαλλοι οντως εχουν πολυ καλο ονομα . Οδηγησα πολυ  παλια το Peugeot 206cc της κορης μου , πολυ προβληματικο αμαξι , αλλα στις στροφες ηταν σε σιδηροτροχια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ισχύει ότι τα γαλλικά δεν κουνιούνται. Στη δουλειά έχω ένα 308 το οποίο έχει ανετότατη ανάρτηση αλλά στις στροφές πάει τρένο, ούτε κλίσεις ούτε τίποτα. Και αν το παρακάνω τραβάω το τιμόνι στο εσωτερικό της στροφής και το ESP κάνει τα μαγικά του.

Έχω την εντύπωση πάντως ότι και τα ιταλικά στρίβουν εξίσου καλά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πεζο 206 1.100 στις στροφες της κρητης δε καταλαβαινε τίποτα!

Βιδωμενο!

 

Αλφα 145ti πατάει αριστα.

 

Γιαρις 1330 πιο βιδωμενο απο βιδωμενο!!!!!!!!!!

 

Οπελ αστρα τζι παει βαρκα γυαλο σε χαμηλες ταχύτητες. Σε υψηλοτερες διορθώνεται κάπως.

 

Μανισια ολα τα παραπανω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Πολύ μεγάλη κουβέντα αυτή.

Μπορεί να φταίνε πάρα πολλά. Αμορτισέρ, λάστιχα, κατάσταση του δρόμου εκείνη την ώρα κλπ.

Περνάω από μια στροφή καθημερινά με 50, που το όριό της είναι πιο πάνω. Τις προάλλες κόντεψα να κάνω τετ-α-κε. Τι συνέβη ενώ την έχω περάσει άλλες τουλάχιστον 1000 φορές με την ίδια ταχύτητα στις ίδιες συνθήκες μια χαρά; Χάλασαν ξαφνικά τα λάστιχά μου;

 

Όχι, απλά την πήρα 20 πόντους πιο ανοιχτά και η μια πίσω ρόδα πάτησε ένα σιδερένιο καπάκι φρεατίου που προφανώς δεν κρατάει όσο η άσφαλτος... Γι' αυτό προσοχή!

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο (10ετιας ας πούμε για τα Ελ δεδομένα πλέον) αν τσαρουχωσεις φρένα μπαίνουν τα ηλεκτρονικά και σε σώζουν (και κλειστό να έχεις το esp αν κλείνει σε όλα σχεδόν ξαναμπαίνει)

 

Άντε να κάνεις και ένα ελαφρύ ανάποδο για να νιώσεις κάπως πιο ασφαλής

 

Αν είναι κάνα χαρχαλο με κακή ανάρτηση έχεις τελειώσει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά μην λέτε για κατέβασμα ταχύτητας σε fw πάνω σε στροφή και βρεθεί κανείς σε κανένα χαντάκι. Καλύτερα ελαφρύ φρενάκι παρά κατέβασμα. 

Ας πούμε πως είσαι σε στροφή με +20-30km από το κανονικό με fw και 3000rpm, άμα εκεί αφήσεις γκάζι το αμάξι φρενάρει μηχανικά, άμα πατήσεις συμπλέκτη απελευθερώνεις τους τροχούς και στο κατέβασμα αφήνεις συμπλέκτη με μηχανικό φρενάρισμα στις 4,500 στροφές. Με αυτή την συμπεριφορά και η απότομη μεταφορά του ελεύθερου σε μηχανικό που θα φτάσεις? οπότε σε κάθε περίπτωση χίλιες φορές ελεγχόμενο φρένο παρά κατέβασμα και να αφήσεις το τιμόνι για να κατεβάσεις. Κρατάς γερά και σταθερά και πατάς ελαφρά φρένο. 

 

Τώρα αν έχεις κανέναν ιαπωνικό ρότορα rw, φρένα-χειρόφρενα, γκάζια και άγιος ο θεός :P (φυσικά αστειεύομαι) 

 

Όπως και να χει αν το αμάξι δεν το οδηγείτε πάνω από 1-2 χρόνια, δεν ξέρεις τον δρόμο και δεν έχεις ορατότητα, καλύτερα να πηγαίνεις με 20 παρά να σε ψάχνουμε. 

 

Φυσικά και παίζει ρόλο το αμάξι, η κίνηση, ο οδηγός, ο δρόμος, ο ερμής κτλπ... Υπάρχουν αμάξια που θα σε πάνε τραίνο που με άλλον οδηγό δεν θα στρίψει ποτέ και αμάξια χωρίς abs-esp-tc με τον σωστό οδηγό θα πάει τραίνο. 

 

Και κάτι τελευταίο για τον ts. Τόσο μυαλό είχε να μην φρενάρει πριν την στροφή και να μπει πατημένος, και εσύ άλλο τόσο μυαλό που μπήκες μαζί του στο αμάξι αφού είχε πιει κρασάκια και μπύρες. Μπορεί όμως να του έσωσες και την ζωή του που ήσουν στο αμάξι. Έξτρα βάρος, έξτρα πάτημα. Αν δεν ήσουν μπορεί να τον ψάχνατε στις στροφές του Γέρακα. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς αυτό που λένε οτι δέν φρενάρουμε μέσα στη στροφή είναι λάθος.
 
Όχι απλά λάθος, αλλά και επικίνδυνο, γιατι θα έρθει η ώρα που θα χρειαστεί το φρενάρισμα μέσα στη στροφή και ο οδηγός δέν θα το κάνει γιατι θα νομίζει οτι έτσι θα χάσει τον έλεγχο.
 
Τον έλεγχο θα τον χάσεις μόνο αν έχεις μπεί τόσο πολύ γρήγορα μέσα στη στροφή, οπότε και έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης του ελαστικού και δέν απομένει καθόλου πρόσφυση για φρενάρισμα.
 
Με νορμάλ ή ακόμα και σβέλτες ταχύτητες, το λάστιχο έχει υπέραρκετά περιθώρια ακόμα και να σταματήσεις εντελώς το αυτοκίνητο μέσα στη στροφή, αν για παράδειγμα συναντήσεις κάποιο εμπόδιο.
 

Ε κλειστη στροφη λεω αν ειναι πανω απο 100 μοιρες πχ, οπως βλεπουμε στο χαρτη.


 
Οι μοίρες δέν έχουν κάποια σχέση με το πόσο κλειστή είναι μια στροφή, η ακτίνα της στροφής μετράει. Υπάρχουν στροφές με λίγες μοίρες αλλά με πολύ μικρή ακτίνα, οπότε μπορέις εύκολα να βγείς εκτός δρόμου. Υπάρχουν και στροφές 180 μοιρών με πολύ μεγάλη ακτίνα, στις οποίες μπορείς να αναπτύξεις μεγάλες ταχύτητες με απόλυτη ασφάλεια.
 

Δεν ξερω μπορει να ειμαι και εγω λαθος. Ο θειος μου ετρεχε πολυ εκεινη την ωρα και οταν φτασαμε στη στροφη δεν ειχε πατησει καθολου φρενο, την πηραμε τη στροφη με την ιδια ταχυτητα. Δεν ξερω αν αφησε το γκαζι , ετσι μου ειπε μετα, αλλα εκεινη την ωρα του φωναξα νομιζα θα σκοτωνομασταν.
Εγω ξερω οτι πριν την στροφη ειτε ισιωμα ειτε κατηφορα ελλαττωνεις ταχυτητα, πατας ελαφρα φρενο, και μετα τη στροφη παλι γκαζι. Στις ανηφορες οκ πατας γκαζι να μη σου σβησει.

 
Όχι, δέν πρεπει να φρενάρεις υποχρεωτικά πρίν απο τη στροφή. Αυτό εξαρτάται απο την ταχύτητά σου. Φρενάρεις μόνο αν πάς με τέτοια ταχυτητα στην ευθεία, που αν συνεχίσεις με την ίδια ταχύτητα στη στροφή θα σε πετάξει. Αν η ταχύτητα σου είναι χαμηλή και σε παίρνει να μπείς με αυτή στη στροφή, τότε απλά κρατάς σταθερό το γκάζι.

 

Και στην περίπτωση που δέν υπολόγισες σωστά και η ταχύτητα σου είναι μεγαλύτερη μέσα στη στροφή, φυσικά και θα πατήσεις φρένο.
 
Γενικά, η Αττική Οδός δέν έχει απότομες στροφές. Μπορείς θεωρητικά να πάρεις όλες τις στροφές με 120+ χωρίς να χρειαστεί να κόψεις πουθενά. Τα 90 είναι μια απόλυτα νορμάλ, εώς και χαμηλή ταχύτητα για ΑΟ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς και σε περιπτώσεις ανάγκης θα πατήσεις λίγο φρένο, είναι προτιμότερο από το να καρφωθείς λόγω υπερβολικής ταχύτητας.

 

Στα υπόλοιπα εξαρτάται και από την κάθε στροφή και από το κάθε αμάξι.

 

Προφανώς και δεν μπορείς να πάρεις την στροφή της Κατάρας με 100χλμ./ώρα.

Σε κάποιες μέτριες στροφές τα πιο πολλά αυτοκίνητα μπαίνουν με 100-120 με έναν μέτριο οδηγό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το πιο ασφαλές είναι να έχεις ολοκληρώσει το φρενάρισμα πριν την στροφή.

 

Απο την άλλη βέβαια, υπάρχει και το trail braking, που χρησιμοποιείται κατακόρον στους αγώνες μοτοσυκλέτας, αλλά υπάρχει εφαρμογή και στα αυτοκίνητα. Αλλά θέλει πολύ ιδιαίτερο χειρισμό, δεν είναι δηλαδή πρακτική για την καθημερινή/θνητή οδήγηση.

 

Τώρα, αν έχεις μπει σε στροφή με τόσα παραπάνω, που το όχημα, έχει αρχίσει να ανοίγει την τροχιά του προς το εξωτερικό της, τότε καλή τύχη!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...