redhotstef Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Α. Παταμε γκαζι Β. Παταμε φρενο Γ. Δεν παταμε τιποτα Δ. Παταμε το συμπλεκτη. Ειχα μια διαφωνια με τον θειο μου που οδηγει 30 χρονια οπως μου την ειπε, πριν λιγο που ημασταν στην αττικη οδο. Χωρια που πρεπει να ανοιξω νεο θεμα για το αν τηρειτε τα ορια ταχυτητας.... Οπως πηγαιναμε ειχε στογγυλες πινακιδες με κοκκινο περιγραμμα και μεσα ελεγε 80..-αυτος εκεινη την ωρα παραλιγο να φτασει τα 110. Μου κανει στην αττικη οδο κανενας δε τηρει τα ορια ταχυτητας. Το παραβλεπω και συνεχιζω στο θεμα. . . Κατα τη διαδρομη αττικης οδου απο παλληνη μεχρι μαρουσι και ενω ετρεχε με 20χλμ/ωρα παραπανω απο τα ορια ταχυτητας που συναντουσαμε (60-100), {αν και εβλεπα και διπλανα αυτοκινητα που δεν μπορουσαμε να προσπερασουμε, αρα ετρεχαν οντως και αυτοι παραπανω, το παραβλεπω και αυτο} συνανταμε καπου στο γερακα μια στροφη γυρω στις 90 μοιρες αριστερα, ουτε κλειστη ουτε ανοιχτη στροφη, ουτε ανηφορα ουτε κατηφορα. Περα απο τη στροφη εβλεπες χαος, σαν να ησουν σε γεφυρα, δεν υπηρχε βουνο πχ σε περιπτωση προσκρουσης. Και παμε στο βασικο στο οποιο ηταν η αιτια να τσακωθουμε. Τι κανουμε οταν συνανταμε στροφη με βαση τα προηγουμενα δεδομενα? Δεν θα σας πω τι λεω εγω η τι εκανε αυτος, θελω απλως να ξερω αν εμαθα λαθος, αν εχει δικιο η αδικο.
doctorkostis Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Διατηρούμε όσο το δυνατόν σταθερές συνθήκες και χέρι. Το σωστό είναι να έχεις επιβραδύνει από πριν. Αν δεν το έχεις κάνει, φροντίζεις να μην δώσεις στο ελαστικό επιτάχυνση ή επιβράδυνση, έτσι ώστε να έχεις τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Γενικά, όχι απότομες κινήσεις. Αν πατήσεις φρένο κινδυνεύεις με υπερστροφή που μπορεί να είναι απότομη, ενώ το γκάζι πριν το apex μπορει να οδηγήσει σε υποστροφή. Αναφέρομαι κυρίως σε κίνηση μπροστά. Αυτά εξαρτώνται πολύ και από την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου, την κατάσταση των ελαστικών, την πρόσφυση του οδοστρώματος κλπ. 7
nickolas Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Αν φτάσεις με παραπάνω χιλιόμετρα σε μια στροφή, τρακάρεις... Τώρα για το πιο ανώδυνο τρακάρισμα: Αν ξέρεις καλά το αυτοκίνητο στρίβεις με λίγο φρένο. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα αυτοκίνητα (ίσως όχι για κάτι υπερστροφικά στημένο σε κατηφορική στροφή) Αν δεν ξέρεις καλά το αυτοκίνητο απλά πάτα φρένο και στρίψε εκεί που θέλεις να πας. Στα καινούργια με ηλεκτρονικά θα σε μαζέψει σύντομα και ίσως αποτρέψει το τρακάρισμα με τρόπο που δεν φαντάζεσαι. ΄ΙΣΩΣ.
Γιάννης Platano Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Οτι εχουμε να κανομε το κανουμε πριν την στροφη . Οχι πανω στη στροφη. Το τι θα συμβει νομιζω εχει να κανει και με το αν το αυτοκινητο εχει εμπρος ή πισω κινηση .Νομιζω τα πισωκινητα φευγουν πιο ευκολα απο τον δρομο αλλα "μαζευονται" και πιο ευκολα χωρις αυτο να ειναι βεβαια η σωστη απαντηση στο τι θα κανουμε.
Liverpool89 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Μια φορα ανεβαινα μια ανηφορα με πολλα πεταλα αλλα δεν τα εδωσα πολυ σημασια γιατι ηταν ανηφορα και πηγαινα λογικα. Ελα ομως που στο γυρισμο ημουν απο την μεσα μερια και κατηφορα. Δεν τα υπολογισα σωστα, κατεβηκα σαν να εκανα ελευθερη πτωση, απο το αλλο ρευμα ερχοταν αμαξια, αρα δεν μπορουσα να εκμεταλλευτω την δικια τους λωριδα. Ειχα μαζι μου την κοπελα μου, λεω τωρα φρενο δεν πατα εφυγες στον διπλα,γκαζι σταθερο και στριψε. Αυτο εκανα, ενιωσα το τιμονι τοσο σκληρο, τα χερια μου αν επιανε αλλα χερια θα τα εσπαγα με την δυναμη που το εσφιξα, πριν βγω απο την στροφη απλα αφησα λιγο το γκαζι αλλα δεν πάτησα φρενο. Φρενο-στροφη-μπροστα κινηση= τρακαρισμα γιατι σε πεταει εξω. Απο τα λιγα που ξερω. 1
Γιάννης Platano Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Φρενο-στροφη-μπροστα κινηση= τρακαρισμα γιατι σε πεταει εξω. Απο τα λιγα που ξερω. Κι εγω ετσι απο τα λιγα που ξερω. Τρακαρισμα ή εξω απο τον δρομο .
Moderators GeorgeMan Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Moderators Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Α. Παταμε γκαζι Β. Παταμε φρενο Γ. Δεν παταμε τιποτα Δ. Παταμε το συμπλεκτη. Αν δεν προλαβαίνουμε να φρενάρουμε, θα υπάρξουν οι εξής πιθανότητες αναφορικά με τα γράμματα που έδωσες εσύ. Α. Αν είμαστε ήδη με υπερβολική ταχύτητα και πατήσουμε γκάζι, υπάρχει περίπτωση να μη φύγει αλλά αναγκαστικά θα πρέπει να ανοίξουμε πολύ τη πορεία μέσα στη στροφή με ό,τι αυτό συνεπάγεται. (Αν έχει χώρο καλώς, αν όχι, τρακάρουμε με περισσότερη ακόμα ταχύτητα!!). Β. Με φρένο απλά κάνουμε ελαχιστοποίηση των ζημιών, δηλαδή το σανιδώνουμε και ευχόμαστε για τη λιγότερο ζημιογόνα έκβαση... Βέβαια σε αυτοκίνητα με έλεγχο ευστάθειας (ESP), υπάρχει περίπτωση με την όποια μείωση της ταχύτητας καταφέρουμε, μαζί με το ESP να καταφέρουμε να ελέγξουμε το αυτοκίνητο ή έστω να μην τσακιστούμε στην απέναντι πλευρά. Γ. Αν απλά αφήσουμε το γκάζι, ο κινητήρας φρενάρει (έστω και λίγο) τις εμπρός ρόδες, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υπερστρέψει. Αν η ταχύτητα είναι υπερβολική το μόνο που θα καταφέρουμε είναι ένα μεγαλοπρεπές τετ-α-κε ή τρακάρισμα σε περίπτωση που δεν επαρκεί ο διαθέσιμος χώρος. Δ. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ. Πατώντας συμπλέκτη αφαιρούμε τον ενεργό έλεγχό μας επί του αυτοκινήτου. Ποτέ με νεκρά ή πατημένο αμπραγιάζ μέσα στις στροφές! Σε τελική ανάλυση, και πάντα για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, η "σωστή" αντίδραση ποικίλλει ανάλογα με τις συνθήκες. Εγώ θα έκανα έναν συνδυασμό του Α με το Γ, δηλαδή θα άφηνα το γκάζι όσο χρειάζεται μέχρι να νιώσω ότι πάει να υπερστρέψει και έπειτα θα το πατούσα λίγο (όχι σανίδα) για να μη φύγει. Αυτό, ταυτόχρονα με απαλές και ομαλές κινήσεις στο τιμόνι και ίσως κάποιο άνοιγμα της πορείας (όσο γίνεται), πιθανόν να έσωζαν τελείως την κατάσταση. Φυσικά, σε περίπτωση που είτε ο δρόμος είναι σούπα, είτε τα λάστιχά μας τελειωμένα, είτε απλά πάμε με πολλά και δε μαζεύεται, σανίδα το φρένο και ευχόμαστε για τις λιγότερες ζημιές.... 4
d_gkal Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Πατας λιγο φρενο. Οχι μπλοκαρισμα τροχών. Ισα να κόψει. Κατεβαζεις ταχυτητα. Αναλογψς τις στροφές και τον κινητήρα, ισως και 2 να μπορεις. Επειτα στριβεις και ελεγχεις με φρενο(αν ειναι εφικτο!!!!!! Και οχι μπλοκάρισμα) Btw 90 μοιρες πως γινεται να μην είναι κλειστη ή ανοιχτη? Εκτος αν εννοεις πλατος δρομου
redhotstef Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Ε κλειστη στροφη λεω αν ειναι πανω απο 100 μοιρες πχ, οπως βλεπουμε στο χαρτη. Δεν ξερω μπορει να ειμαι και εγω λαθος. Ο θειος μου ετρεχε πολυ εκεινη την ωρα και οταν φτασαμε στη στροφη δεν ειχε πατησει καθολου φρενο, την πηραμε τη στροφη με την ιδια ταχυτητα. Δεν ξερω αν αφησε το γκαζι , ετσι μου ειπε μετα, αλλα εκεινη την ωρα του φωναξα νομιζα θα σκοτωνομασταν. Εγω ξερω οτι πριν την στροφη ειτε ισιωμα ειτε κατηφορα ελλαττωνεις ταχυτητα, πατας ελαφρα φρενο, και μετα τη στροφη παλι γκαζι. Στις ανηφορες οκ πατας γκαζι να μη σου σβησει. Και δεν ξερω ουτε τη κατασταση των λαστιχων του, ουτε το αν καταλαβαινει πως οδηγει (30 χρονια οδηγος αν και) καθως πιο πριν ειχε πιει κατι κρασακια και μου εριχνε μπηχτες να οδηγησω εγω. Αυτο που λετε ομως (το οποιο αν ισχυει εχω αδικο) οτι στις στροφες παμε σταθερα με την ιδια ταχυτητα (ειτε 50 ειτε 200 χμλ/ωρα; ) μου φαινεται καπως. Ακομα και αν αφησεις το γκαζι η το φρενο, το αυτοκινητο οκ μπορει να ψιλοφρεναρει με τα γραναζια της ταχυτητας μεσα του (πχ σε κατηφορα το αυτοκινητο παει πιο αργα αν εχει καποια ταχυτητα παρα αν η ταχυτητα ειναι νεκρά). Μια φορα κατεβηκαμε με ενα φιλο που οδηγουσε με λιγη ταχυτητα τις στρογγυλες στροφες στο νεο φαληρο εκει που ενωνεται ο κηφισσος με τη ποσειδωνος στη μαρινα αθηνων, και καβαλησαμε το πεζοδρομιο/σερνιοταν το αυτοκινητο προς αριστερα. Οκ εκει ηταν κατηφορικη στροφη καο επιβαλεται φρενο, αλλα μου εμεινε. Υπερστροφες/υποστροφες που λετε δεν ξερω τι ειναι. Δεν ξερω επισης κολλιες να κανω. Ουτε υπερβαινω τα ορια ταχυτητας. Οδηγω σαν γυναικα μαλλον. Αλλα τουλαχιστον δεν θα παρω στο λαιμο μου συνεπιβατες μου κλπ.
NickTG Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Αλλα τουλαχιστον δεν θα παρω στο λαιμο μου συνεπιβατες μου κλπ. Πολύ σιγουριά για κάποιον που δεν ξέρει πως μπορεί να αντιδράσει ένα αμάξι.
redhotstef Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Μέλος Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Πολύ σιγουριά για κάποιον που δεν ξέρει πως μπορεί να αντιδράσει ένα αμάξι.Εξηγησε αντι να ειρωνευεσαι. Δεν ειμαι σιγουρος ρε φιλε αλλα αν πας αργα τι μπορει να παθεις, να σε κουτουλισει ο απο πισω;
NickTG Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Που είδες την ειρωνεία? Δεν χρειάζεται να εξηγήσω κάτι. Από την περιγραφή πιο πολύ δείχνεις να φοβάσαι πάρα να έγινε κάτι ιδιαίτερο.
m32s Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Ανάλογα το αυτοκίνητο, τη στροφή, την κίνηση, το οδόστρωμα, τις καιρικές συνθήκες, το πλάτος του δρόμου, την κλίση κλπ. Δεν υπάρχει μια απάντηση. Γενικά, κόβεις όσο μπορείς πριν τη στροφή και έχεις ταχύτητα στο κιβώτιο αποφεύγεις να φρενάρεις όταν έχεις μπει στη στροφή ελέγχεις το στρίψιμο του τιμονιού τόσο όσο να μη φέρνει το αυτοκίνητο στα όρια τσιμπάς περισσότερο γκάζι σιγά σιγά βγαίνοντας από τη στροφή. Επειδή το ερώτημα είναι όμως αλλού, ναι μπορείς να πάρεις μια στροφή χωρίς να κόψεις καθόλου, αλλά όχι πάντα, όχι παντού και όχι με οποιοδήποτε αυτοκίνητο. 3
panos2171 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2017 Oι τροχοί δε μπορούν να κάνουν 2 πράγματα ταυτόχρονα. Ή θα στρίψουν ή θα φρενάρουν, αν προσπαθήσεις να τα κάνεις και τα 2 δε θα γίνει τίποτα σωστά. Πάντα το φρενάρισμα γίνεται πριν τη στροφή αλλά άπαξ και μπεις με υπερβολική ταχύτητα τότε πάνω στη στροφή φρενάρεις μέχρι να το νιώσεις να φεύγει, όταν γίνει αυτό κατεβάζεις σχέση ενώ συγχρόνως προσπαθείς με το τιμόνι να μην ανοίγεις τροχιά. Όλα αυτά βέβαια γίνονται σε κλασματα του δευτερολέπτου και πρέπει να έχεις καλή επίγνωση του αυτοκινήτου που οδηγείς. Αν υπάρχει ESP τραβάς το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα