Προς το περιεχόμενο

Επεξηγήσεις στις τεχνικές φωτογραφίας


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σε όλους,

Απευθύνομαι με ξεχωριστό νήμα, γιατί δεν ήθελα να πνίξω με τις απορίες μου άλλα σοβαρότερα θέματα. Ήδη πήρα κάποιες απαντήσεις (και ευχαριστώ γι' αυτό) σε διάσπαρτα θέματα, απλά θέλω πλέον να συγκεντρώσω ορισμένες πρακτικές απορίες που έχω στο θέμα και τις τεχνικές φωτογραφίας, προκειμένου να μάθω να χειρίζομαι καλύτερα την μηχανή μου και φτάνοντας στα όριά της, αν δω πως δε με καλύπτει να προχωρήσω σε αγορά άλλης.

 

Ξεκινώ αναφέροντας πως έχω μια Sony DSC-H400 (εδώ τα χαρακτηριστικά της https://www.sony.gr/electronics/cyber-shot-fwtografikes-mhxanes-compact/dsc-h400). Μέχρι στιγμής έχω τραβήξει 1200 φωτογραφίες, και μόλις πριν λίγες μέρες άρχισα να παίρνω χαμπάρι γύρω από το τι παίζει με τις ρυθμίσεις. Όπως μου εξηγήσατε εσείς, η μηχανή διαθέτει μέτριο αισθητήρα (1/2.3") και αντίστοιχα μέτριο aperture (f/3.4).. 

 

Τα αρνητικά της, τα έχω εντοπίσει πρακτικά, καθώς αρκετές φορές οι φωτογραφίες σβήνονται γιατί είναι πολύ κουνημένες, είτε γιατί δεν έχουν εστιάσει σωστά. Αυτό το τελευταίο είναι και το κομμάτι που πονάει πολύ η μηχανή. Δεν εστιάζει γρήγορα και πολλές φορές έχει λάθος εστίαση η φωτογραφία. Τα πράγματα γίνονται αρκετά χειρότερα σε χαμηλό φωτισμό.

 

Για να μπω και στο ζουμί τώρα. Η μηχανή έχει αρκετές ρυθμίσεις που δεν ξέρω πως με βοηθούν στο τελικό αποτέλεσμα. Και ζητάω τώρα διευκρινήσεις για ένα προς ένα από αυτά:

1. ISO (80-3200). Το έχω πιάσει τι θέλουμε με το αυτό. Ξέρω πως θέλουμε να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερο. Ποια είναι όμως η χρυσή τομή; Μπορεί πχ σε σκιά να πρέπει να το ανεβάζουμε στο 200; Ποιο είναι το ταβάνι του; Στην τελική, από τη στιγμή που μας γεμίζει θόρυβο την φωτογραφία, μήπως πρέπει να το έχουμε πάντα χαμηλά;

2. Εστίαση: πολλαπλή AF, κεντρική AF, Σημειακή AF. Προφανώς εννοεί το σημείο της φωτογραφίας στο οποίο εστιάζει.. Μέχρι στιγμής κλίνω στο 3ο, γιατί με τα άλλα δύο έχω πολλές φωτό out of focus. Υπάρχει όμως κάποιος λόγος που κάνει επιτακτικό κάτι από αυτά;

3.Ιστογράφημα φωτός: Μια εικόνα κάτω δεξιά που μου δείχνει κάτι σχετικό με το φως που έχει η σκηνή. Υπάρχει κάποιος κανόνας για το "ιδανικό" σχήμα που πρέπει να έχει (πχ η κορυφή στη μέση, στις άκρες κλπ; )

4. Λειτουργία φωτόμετρου. Πολλαπλή, κεντρική, σημειακή. Καταλαβαίνω τι κάνει, αλλά δε καταλαβαίνω που πρέπει να είναι.

5. Dynamic Range Optimization (DRO). Έχει 3 επιλογές: off, standard, plus. Είναι κάτι (ή το ίδιο; ) με το hdr στα κινητά μας, απ ότι κατάλαβα. Δίνει δηλαδή κάποιο τόνο στα σκοτεινά σημεία. Αυτό που με ενδιαφέρει με αυτό, είναι αν αφαιρεί λεπτομέρεια από την εικόνα. Επίσης, υπάρχουν σκηνές που πρέπει σίγουρα να είναι off, ή το αντίστροφο;

6. Τέλος τα δύο σημαντικότερα. Ταχύτητα κλείστρου και τιμή διαφράγματος... Με την ταχύτητα έχω καταλάβει τι παίζει. Όσο περισσότερο φως, τόσο πιο "γρήγορο" κλείστρο και το αντίστροφο. Όμως η μεταβαλλόμενη τιμή διαφράγματος, που βοηθάει; Για ποιο λόγο να μην την έχουμε συνεχώς τέρμα χαμηλά (f/3.4); Σε τι ωφελεί να την ανεβάζουμε πχ στο f/8.1; Είδα σε ένα βίντεο ότι το μικρό aperture δημιουργεί το bokeh που ομορφαίνει τα πορτραίτα, και πως τα υψηλό aperture δίνει λεπτομέρεια σε όλο το βάθος της εικόνας... Έχει να κάνει επίσης με το φως που περνάει στον αισθητήρα μας (αν τα λέω καλά), οπότε σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξουμε πιο αργή ταχύτητα για το κλείστρο μας.. Αλλά αυτό σε τι θα μας ωφελήσει; Πρακτικά: με καλό φως έχω παρόμοιο αποτέλεσμα με Shutter speed 1/2000 και f/3.4, όπως και αντίστοιχα με 1/1500 και f/4.3. Ποιες θα είναι οι διαφορές στην φωτογραφία;

 

Εδώ δύο δείγματα από το καλύτερο που μπορώ να κάνω. Μου φαίνεται ότι πάσχουν στην λεπτομέρεια ή δεν ισχύει; Κάντε μου μια κριτική (είμαι ανοιχτός στην κριτική, οπότε μη ντραπείτε!). Στην δεύτερη που είναι το παιδάκι, την μία την πείραξα (με το δωρεάν adobe photoshop για w10) για να φύγει ο θόρυβος. Ωστόσο είδα πως χάθηκε λεπτομέρεια (και έπεσαν και τα mb στα μισά). Γενικά είναι αποδεκτό να τις πειράζουμε ή μόνο αν είναι πολύ χάλια; Επίσης, τα πληρωμένα προγράμματα, κάνουν κάτι καλύτερο σε αυτό τον τομέα;

34719606731_496160fafd_z.jpgDSC01259 by Stavros Fl, on Flickr

 

https:[email protected]<script data-cfhash='f9e31' type="text/javascript">/* */</script>/shares/0anV5Q

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων παιδιά!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Και εγω αρχαριος ειμαι με μια d5200.

 

1) Οσο χαμηλοτερο τοσο το καλυτερο. Δεν υπαρχει χρυση τομη στο iso. Αν θες να εχεις ενα default και να μην το αλλαζεις συνεχεια, μπορεις να δοκιμασεις το 200. Και στο flickr πολλες φωτογραφιες που εχω πετυχει εκει το εχουν ενω μπορουσαν και μικροτερο αν επαιζαν με τις υπολοιπες ρυθμισεις.

6) Μεγαλυτερο f (πχ 3,4) σημαινει περισσοτερο φως ενω μικροτερο (πχ 9) σημαινει λιγοτερο. Για την ταχυτητα οσο πιο γρηγορο, τοσο το λιγοτερο φως.

 

Απο οτι εχω ψαξει σχετικα με φακους dslr, οι περισσοτεροι παιζουν καλυτερα αναμεσα σε καποιες τιμες του διαφραγματος, και οχι στην μικροτερη ή στην μεγαλυτερη. Με αυτον τον τροπο οριζω τιμη μεταξυ 7-13 και αναλογα και την ταχυτητα, η οποια στην δικια μου καμερα και με VR ανοιχτο (Image stabilization), μπορω να το εχω μεχρι και στο 1/30 πριν αρχισουν οι φωτογραφιες να βγαινουν θολες (εχω και αρκετα σταθερο χερι).

 

Οποτε θα ελεγα να ψαξεις reviews σχετικα με τον φακο για να δεις τις καλυτερες τιμες για διαφορες περιπτωσεις.

 

Bonus: ψαξε στο flickr την καμερα σου και φακο και θα δεις φωτογραφιες που εχουν ανεβει απο τους χρηστες και με τι ρυθμισεις τις τραβηξαν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλησπέρα σε όλους,

Απευθύνομαι με ξεχωριστό νήμα, γιατί δεν ήθελα να πνίξω με τις απορίες μου άλλα σοβαρότερα θέματα. Ήδη πήρα κάποιες απαντήσεις (και ευχαριστώ γι' αυτό) σε διάσπαρτα θέματα, απλά θέλω πλέον να συγκεντρώσω ορισμένες πρακτικές απορίες που έχω στο θέμα και τις τεχνικές φωτογραφίας, προκειμένου να μάθω να χειρίζομαι καλύτερα την μηχανή μου και φτάνοντας στα όριά της, αν δω πως δε με καλύπτει να προχωρήσω σε αγορά άλλης.

 

Ξεκινώ αναφέροντας πως έχω μια Sony DSC-H400 (εδώ τα χαρακτηριστικά της https://www.sony.gr/electronics/cyber-shot-fwtografikes-mhxanes-compact/dsc-h400). Μέχρι στιγμής έχω τραβήξει 1200 φωτογραφίες, και μόλις πριν λίγες μέρες άρχισα να παίρνω χαμπάρι γύρω από το τι παίζει με τις ρυθμίσεις. Όπως μου εξηγήσατε εσείς, η μηχανή διαθέτει μέτριο αισθητήρα (1/2.3") και αντίστοιχα μέτριο aperture (f/3.4).. 

 

Τα αρνητικά της, τα έχω εντοπίσει πρακτικά, καθώς αρκετές φορές οι φωτογραφίες σβήνονται γιατί είναι πολύ κουνημένες, είτε γιατί δεν έχουν εστιάσει σωστά. Αυτό το τελευταίο είναι και το κομμάτι που πονάει πολύ η μηχανή. Δεν εστιάζει γρήγορα και πολλές φορές έχει λάθος εστίαση η φωτογραφία. Τα πράγματα γίνονται αρκετά χειρότερα σε χαμηλό φωτισμό.

 

Για να μπω και στο ζουμί τώρα. Η μηχανή έχει αρκετές ρυθμίσεις που δεν ξέρω πως με βοηθούν στο τελικό αποτέλεσμα. Και ζητάω τώρα διευκρινήσεις για ένα προς ένα από αυτά:

1. ISO (80-3200). Το έχω πιάσει τι θέλουμε με το αυτό. Ξέρω πως θέλουμε να είναι όσο το δυνατόν χαμηλότερο. Ποια είναι όμως η χρυσή τομή; Μπορεί πχ σε σκιά να πρέπει να το ανεβάζουμε στο 200; Ποιο είναι το ταβάνι του; Στην τελική, από τη στιγμή που μας γεμίζει θόρυβο την φωτογραφία, μήπως πρέπει να το έχουμε πάντα χαμηλά;

2. Εστίαση: πολλαπλή AF, κεντρική AF, Σημειακή AF. Προφανώς εννοεί το σημείο της φωτογραφίας στο οποίο εστιάζει.. Μέχρι στιγμής κλίνω στο 3ο, γιατί με τα άλλα δύο έχω πολλές φωτό out of focus. Υπάρχει όμως κάποιος λόγος που κάνει επιτακτικό κάτι από αυτά;

3.Ιστογράφημα φωτός: Μια εικόνα κάτω δεξιά που μου δείχνει κάτι σχετικό με το φως που έχει η σκηνή. Υπάρχει κάποιος κανόνας για το "ιδανικό" σχήμα που πρέπει να έχει (πχ η κορυφή στη μέση, στις άκρες κλπ; )

4. Λειτουργία φωτόμετρου. Πολλαπλή, κεντρική, σημειακή. Καταλαβαίνω τι κάνει, αλλά δε καταλαβαίνω που πρέπει να είναι.

5. Dynamic Range Optimization (DRO). Έχει 3 επιλογές: off, standard, plus. Είναι κάτι (ή το ίδιο; ) με το hdr στα κινητά μας, απ ότι κατάλαβα. Δίνει δηλαδή κάποιο τόνο στα σκοτεινά σημεία. Αυτό που με ενδιαφέρει με αυτό, είναι αν αφαιρεί λεπτομέρεια από την εικόνα. Επίσης, υπάρχουν σκηνές που πρέπει σίγουρα να είναι off, ή το αντίστροφο;

6. Τέλος τα δύο σημαντικότερα. Ταχύτητα κλείστρου και τιμή διαφράγματος... Με την ταχύτητα έχω καταλάβει τι παίζει. Όσο περισσότερο φως, τόσο πιο "γρήγορο" κλείστρο και το αντίστροφο. Όμως η μεταβαλλόμενη τιμή διαφράγματος, που βοηθάει; Για ποιο λόγο να μην την έχουμε συνεχώς τέρμα χαμηλά (f/3.4); Σε τι ωφελεί να την ανεβάζουμε πχ στο f/8.1; Είδα σε ένα βίντεο ότι το μικρό aperture δημιουργεί το bokeh που ομορφαίνει τα πορτραίτα, και πως τα υψηλό aperture δίνει λεπτομέρεια σε όλο το βάθος της εικόνας... Έχει να κάνει επίσης με το φως που περνάει στον αισθητήρα μας (αν τα λέω καλά), οπότε σημαίνει ότι θα πρέπει να επιλέξουμε πιο αργή ταχύτητα για το κλείστρο μας.. Αλλά αυτό σε τι θα μας ωφελήσει; Πρακτικά: με καλό φως έχω παρόμοιο αποτέλεσμα με Shutter speed 1/2000 και f/3.4, όπως και αντίστοιχα με 1/1500 και f/4.3. Ποιες θα είναι οι διαφορές στην φωτογραφία;

 

Εδώ δύο δείγματα από το καλύτερο που μπορώ να κάνω. Μου φαίνεται ότι πάσχουν στην λεπτομέρεια ή δεν ισχύει; Κάντε μου μια κριτική (είμαι ανοιχτός στην κριτική, οπότε μη ντραπείτε!). Στην δεύτερη που είναι το παιδάκι, την μία την πείραξα (με το δωρεάν adobe photoshop για w10) για να φύγει ο θόρυβος. Ωστόσο είδα πως χάθηκε λεπτομέρεια (και έπεσαν και τα mb στα μισά). Γενικά είναι αποδεκτό να τις πειράζουμε ή μόνο αν είναι πολύ χάλια; Επίσης, τα πληρωμένα προγράμματα, κάνουν κάτι καλύτερο σε αυτό τον τομέα;

34719606731_496160fafd_z.jpgDSC01259 by Stavros Fl, on Flickr

 

https:[email protected]<script data-cfhash='f9e31' type="text/javascript">/* */</script>/shares/0anV5Q

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων παιδιά!

 

1)To iso το θελεις οσο το δυνατον πιο χαμηλο, αλλα απο την αλλη θελεις και η ταχυτητα να κινειται σε επιπεδα που δεν ειναι κουνημενη η φωτογραφια, ομως αλλη η ρυθμιση για wide, αλλη η ρυθμιση για normal αλλη για tele, στο tele (οσο κανεις περισσοτερο zoom) θελεις μεγαλυτερες ταχυτητες. 

 

2)Η εστιαση που θα δουλεψει καλυτερα στην μηχανη σου ειναι η σημειακη και ειναι λογικο γιατι διαλεγεις ενα μικρο κομματι και η μηχανη σου δεν μπορει να μπερδευτει με κατι αλλο, σπανια δουλευουν σε τετοιες μηχανες τα αλλα modes.

 

3)Το ιστογραμμα σε ενδιαφερει και πρεπει να ειναι στο κεντρο ή δεξια απο το κεντρο χωρις να εχεις σημεια που ειναι στις ακρες, φυσικα και κατι τετοιο ειναι αδυνατο σε καποιες περιπτωσεις, αλλα με την μηχανη σου καλο ειναι να παιζεις λιγο προς τα δεξια, γιατι δεν μπορει να επαναφερει σκιες στην επεξεργασια λογο αισθητηρα.

 

4)Το φωτομετρο αστο πολλαπλη, εκτος και αν θελεις να εχεις σωστη εκθεση σε ενα συγκεκριμενο σημειο, οποτε επιλεγεις τα αλλα 2 mode αναλογα ποσο μικρο ειναι το σημειο, μπορεις να δοκιμασεις το σημειακο σε μια λαμπα και θα καταλαβεις.

 

5)DRO, ειναι ουσιαστικα επεξεργασια της φωτο απο την μηχανη και συνηθως ανοιγει τις σκιες και δινει αυτο το HDR, look, οπως κανουν και τα περισσοτερα κινητα, θα το χρησιμοποιουσα στην μηχανη σου μονο με χαμηλο iso, γιατι αλλιως θα σου φερει πολυ θορυβο στις σκιες.

 

6)Στην μηχανη σου η μεταβαλλομενη τιμη διαφραγματος, μαλλον δεν θα σε βοηθησει πουθενα, εκτος και αν θελεις να τοποθετησεις την μηχανη πανω σε τριποδο και να τραβηξεις αργα το απογευμα η το βραδι μακρα εκθεση, οποτε κλεινεις το διαφραγμα μεχρι π.χ. η εκθεση να παει πανω απο το 1sec. Στην μηχανη σου ολα αυτα, οπως το κλειστο διαφραγμα, αλλα και η μακρα εκθεση λογο αισθητηρα διμιουργουν μια σειρα απο προβληματα που πρεπει να γραψω ενα ατελειωτο σεντονι για να τα εξηγησω.

 

7)Οι φωτογραφιες ειναι αυτο που περιμενει κανεις απο εναν τετοιο αισθητηρα, οσο εχει φως υπαρχει λεπτομερεια, επισης αυτες οι μηχανες εχουν καλυτερη ποιοτητα στην wide-normal ρυθμιση, μετα οσο κανεις zoom χανουν πολυ.

 

 

Και εγω αρχαριος ειμαι με μια d5200.

 

1) Οσο χαμηλοτερο τοσο το καλυτερο. Δεν υπαρχει χρυση τομη στο iso. Αν θες να εχεις ενα default και να μην το αλλαζεις συνεχεια, μπορεις να δοκιμασεις το 200. Και στο flickr πολλες φωτογραφιες που εχω πετυχει εκει το εχουν ενω μπορουσαν και μικροτερο αν επαιζαν με τις υπολοιπες ρυθμισεις.

6) Μεγαλυτερο f (πχ 3,4) σημαινει περισσοτερο φως ενω μικροτερο (πχ 9) σημαινει λιγοτερο. Για την ταχυτητα οσο πιο γρηγορο, τοσο το λιγοτερο φως.

 

Απο οτι εχω ψαξει σχετικα με φακους dslr, οι περισσοτεροι παιζουν καλυτερα αναμεσα σε καποιες τιμες του διαφραγματος, και οχι στην μικροτερη ή στην μεγαλυτερη. Με αυτον τον τροπο οριζω τιμη μεταξυ 7-13 και αναλογα και την ταχυτητα, η οποια στην δικια μου καμερα και με VR ανοιχτο (Image stabilization), μπορω να το εχω μεχρι και στο 1/30 πριν αρχισουν οι φωτογραφιες να βγαινουν θολες (εχω και αρκετα σταθερο χερι).

 

Οποτε θα ελεγα να ψαξεις reviews σχετικα με τον φακο για να δεις τις καλυτερες τιμες για διαφορες περιπτωσεις.

 

Bonus: ψαξε στο flickr την καμερα σου και φακο και θα δεις φωτογραφιες που εχουν ανεβει απο τους χρηστες και με τι ρυθμισεις τις τραβηξαν.

 

Δοκιμασε να ορισεις auto iso, αν θυμαμε καλα στην d5200 μπορεις να ορισεις μεχρι ποσο θα ανεβαινει μονο του (π.χ. μεχρι 3200) και ποια ειναι η ελαχιστη ταχυτητα κλειστρου που θα κραταει π.χ. 1/30.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Δοκιμασε να ορισεις auto iso, αν θυμαμε καλα στην d5200 μπορεις να ορισεις μεχρι ποσο θα ανεβαινει μονο του (π.χ. μεχρι 3200) και ποια ειναι η ελαχιστη ταχυτητα κλειστρου που θα κραταει π.χ. 1/30.

Δεν εχω θεμα εγω απο ρυθμισεις. Manual δουλευω πλεον ετσι και αλλιως εκτος αν θελω βιαστικα να βγαλω καποιες οποτε το γυρναω auto.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Δεν υπαρχουν σωστες ρυθμισεις για ολες τις περιπτωσεις.

Υπαρχουν σωστες για συγκεκριμενες.

Αλλη ταχυτητα χρειαζεσαι εαν εισαι στο wide, αλλη στο tele για να μην βγουν κουνημενες.

Ο φακος σου πρεπει να ειναι μεταβλητου διαφραγματος(για τσεκαρε εαν σε αφηνει στο tele ακρο να εχεις f3,4?Υποθετω πως οχι).Επιπλεων σε αυτου του ειδους τους αισθητηρες ειναι σχετικα αναισθητα τα f.

Για να παρεις οσο μποκε μπορεις μαλλων απομακρυνησε απο το θεμα σου και τραβας με την πιο tele ρυθμιση της καμερας σου.

 

Οι αισθητηρες 1/2.3 δεν ειναι μετριοι, ειναι οι μικροτεροι(με εξαιρεση ισως καποιων κινητων).

Λογικα το ταβανι σου για αποδεκτες θα ειναι iso 400.

 

Στο tele ακομα και με τριποδο μπορει να βγουν κουνημενες εαν δεν εχεις προσεξει την ταχυτητα.

 

Εαν αρχισεις να ασχολεισαι πιο σοβαρα πρεπει

α)Να αναβαθμισεις την μηχανη σου

β)Να ξεχασεις τα τερατωδη zoom

 

Υ.γ Ειχα και εγω αντιστοιχη bridge/manual κ παρολο που εβγαζε οκ φωτογραφιες σε χαμηλο iso και τραβουσε και σε raw(απαρειτητο για επεξεργασια) δεν ειχε καμια επαφη με την aps-c που την αντικατεστησε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ειναι το ευελικτο προγραμμα (flexi program) της Nikon, το οποιο αλλαζει τις τιμες διαφραγματος - ταχυτητας παντα για το προσδοκωμενο "καλο" αποτελεσμα στο αυτοματο προγραμμα. 

Επεξ/σία από maik42
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...