suffocater Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Ατυχές παράδειγμα. Στον ποδόσφαιρο ο στόχος είναι ο ίδιος για όλους: να βάλεις περισσότερα γκολ από τον αντίπαλο. Στον κινηματογράφο η κρίση είναι σε κάθε περίπτωση υποκειμενική, οπότε ισχύουν τα όσα έγραψα παραπάνω. Το παραδειγμα της μουσικής το αγνόησες?Εκει τι? Επίσης,ενας πινακας του νταλι έχει λιγότερη καλλιτεχνική αξία όταν έσυ τον κοιτάς live ή αν τον βλεπεις σε μια καρτ ποσταλ? Αλλάζει ο χρόνος που αφιέρωσε για να τον κάνει/η εμπνευση του/το ποσο πρωτοποριακός ήταν/τα χρώματα που χρησιμοποιήσε/το πόσο επηρέασε τους μετέπειτα? Η μήπως η συνθετικη αξία του μπετόβεν γίνεται ανάλογη της πάολα,επειδή μπορει να το ακους με κινέζικες ψείρες των 2 ευρω απ το κινητο σου ,σε mp3 format? Ναι,να συμφωνήσουμε οτι η αξία της τέχνης ειναι υποκειμενική,αλλά μη μπλεκουμε τα μπούτια μας και το μπερδεύουμε με το πόση απολαυση σου δίνει εσένα προσωπικά ο καθε τρόπος να το απολαμβάνεις και το μέσο που το κάνεις.
Επισκέπτης Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Το παραδειγμα της μουσικής το αγνόησες?Εκει τι? Επίσης,ενας πινακας του νταλι έχει λιγότερη καλλιτεχνική αξία όταν έσυ τον κοιτάς live ή αν τον βλεπεις σε μια καρτ ποσταλ? Αλλάζει ο χρόνος που αφιέρωσε για να τον κάνει/η εμπνευση του/το ποσο πρωτοποριακός ήταν/τα χρώματα που χρησιμοποιήσε/το πόσο επηρέασε τους μετέπειτα? Η μήπως η συνθετικη αξία του μπετόβεν γίνεται ανάλογη της πάολα,επειδή μπορει να το ακους με κινέζικες ψείρες των 2 ευρω απ το κινητο σου ,σε mp3 format? Ναι,να συμφωνήσουμε οτι η αξία της τέχνης ειναι υποκειμενική,αλλά μη μπλεκουμε τα μπούτια μας και το μπερδεύουμε με το πόση απολαυση σου δίνει εσένα προσωπικά ο καθε τρόπος να το απολαμβάνεις και το μέσο που το κάνεις. Η μουσική μέχρι να πάρει ζωή, είναι απλά σημάδια στο χαρτί. Και αυτή η ζωή έχει επίπεδα που δίνουν ανάλογη αξία στο έργο. Ένα έργο του Μπετόβεν παιγμένο από μια κακή ορχήστρα, έχει χαμηλότερη αξία. Το ίδιο έργο, συζητημένο εδώ και εκατοντάδες χρόνια, με τα νοήματά του να έχουν περάσει από χιλιάδες μυαλά, να έχουν γίνει απόσταγμα στην κουλτούρα μας και παιγμένα από ανθρώπους που μελετάνε σε τεράστιο χρονικό διάστημα της εκπαίδευσης τους αναζητώντας τον ιδανικότερο τρόπο να το αποδώσουν, σε μια αίθουσα χτισμένη με προδιαγραφές που να αναδεικνύουν τα χρώματα του, ναι, έχει αποκτήσει μια πολύ διαφορετική αξία, από αυτήν που είχαν τα σημάδια στο χαρτί. Τα έργα έχουν μεταβλητή αξία, γιατί η ουσία τους βρίσκεται στο πως προσλαμβάνονται. Βεβαίως, ένας πίνακας έχει σημαντικά χαμηλότερη καλλιτεχνική αξία αν τον βλέπουμε μόνο σε καρτ ποστάλ. Κάθε φίλος της τέχνης θα σου το πει αυτό και θα σου περιγράψει την εμπειρία του όταν είδε για πρώτη φορά από κοντά κάποιο σπουδαίο έργο. Τα έργα δεν είναι μόνο ο δημιουργός τους. Είναι και η ζωή τους. Και μπορεί στα κινηματογραφικά έργα να μην είναι εμφανές, γιατί είναι έργα "σταθερά" (όχι όπως η μουσική ή το θέατρο, όπου κάθε ζωντανή εκτέλεση είναι διαφορετική), αλλά παίρνουν άλλη διάσταση παιγμένα στον κινηματογράφο. Αλλάζει το περιεχόμενό τους. Ιδιαίτερα αυτά που είναι φτιαγμένα για να παιχτούν στον κινηματογράφο. Υπάρχουν και έργα που δεν κερδίζουν τόσα πολλά, χωρίς αυτό να τα κάνει χαμηλότερης αξίας γενικότερα. Αυτό το τελευταίο πιστεύω είναι που δημιουργεί το μπέρδεμα, γιατί όλοι όσοι υπερασπίζεστε ότι τα έργα έχουν την ίδια αξία όπως και να παίζονται, θεωρείται ότι αυτόματα εμείς λέμε ότι τα έργα που δεν παίζονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο έχουν χαμηλότερη αξία. Το έγραψα ήδη πολλές φορές ότι δεν είναι έτσι, αλλά εξακολουθώ να διαβάζω ότι ο Μπετόβεν θα έχει την ίδια αξία με την Πάολα ή ότι υπάρχουν σειρές καλύτερες από ταινίες κινηματογράφου. Διαφορετικές μορφές ψυχαγωγίας. Άλλες οι ανάγκες του κάθε έργου. Και για μένα υπήρξαν έργα που είδα στον κινηματογράφο και αργότερα στην τηλεόραση και η αξία τους μου φάνηκε παρόμοια (άσχετα αν προφανώς τα απόλαυσα περισσότερο στον κινηματογράφο). Δεν ανήκουν όλα σε αυτήν την κατηγορία και ούτε χρειάζεται να ανήκουν. Καταλαβαίνω, όμως, την ανάγκη ένας διαγωνισμός να αφορά έργα συγκεκριμένης κατηγορίας (όχι καλύτερης, όχι χειρότερης, ας το ξαναγράψω). Νομίζω κάνουμε κύκλους πάντως. Α, και κάτι άλλο που θυμήθηκα: για να μην μιλάμε για διαφορετικής κατηγορίας καλλιτέχνες, ας μιλήσουμε για τον ίδιο. Τα έργα του Μπετόβεν που δεν είναι γραμμένα να παιχτούν σε μεγάλους συναυλιακούς χώρους (όπως οι συμφωνίες του), αλλά έχουν σημαντική αξία σε μικρούς χώρους, που μάλιστα συχνά μπορεί και να αναδεικνύουν το έργο πολύ καλύτερα από μια μεγάλη αίθουσα, υπάρχουν και ανήκουν στην κατηγορία μουσικής δωματίου. Σε ένα κουαρτέτο εγχόρδων του, είχε γράψει ο ίδιος ο Μπετόβεν σημείωση: "The Quartet [Op. 95] is written for a small circle of connoisseurs and is never to be performed in public."
haHa Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Ατυχές παράδειγμα. Στον ποδόσφαιρο ο στόχος είναι ο ίδιος για όλους: να βάλεις περισσότερα γκολ από τον αντίπαλο και ο καλύτερος παίρνει και κύπελλο. Στον κινηματογράφο η κρίση είναι σε κάθε περίπτωση υποκειμενική, οπότε ισχύουν τα όσα έγραψα παραπάνω. Καθολου ατυχες το παραδειγμα. Ο φιλος δεν ανεφεροταν στο αποτελεσμα(ποιος κερδισε/ποιος εβαλε περισσοτερα γκολ) που εσυ αναφερεις. Αναφεροταν στον αν μια εντυπωσιακη τριπλα(υποκειμενικο) του Μεσσι θα αλλαζε αξια αναλόγως του που βρίσκεται ο παρατηρητής. Το ιδιο ανεφερε και για την μουσικη: δεν αλλάζει αξια το performance μιας μπαντας αναλογα αν ο παρατηρητης την παρακολουθησε live ή οχι. Δηλαδή,επειδή απολαμβανεις περισσότερο να βλέπεις κάτι μαζι με αλλους,αλλάζει την καλλιτεχνικη αξία του? Προφανώς προτιμώ να δω εναν αγώνα live μέσα στο γήπεδο,λόγω ατμοσφαιρας,ή μια συναυλία,ΑΛΛΑ αυτό ΔΕ σημαίνει οτι η απόδοση/αξία της ομαδας/μπάντας θα ειναι καλύτερη,αναλόγως του που βρίσκεται ο παρατηρητής. Ο μεσι θα κανει την ίδια τριπλα,o barlow θα έχει την ίδια φωνάρα. Αυτό ειναι το θέμα της διαφωνίας,αν κάτι αξίζει λιγοτερο ή περισσότερο σαν "τεχνη" (με ή χωρις εισαγωγικα,όπως θελεις),και όχι που το ευχαριστιέσαι εσυ πιο πολύ. 1
kargo130 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Νομιζω σε οτι αφορα την τεχνη εχει περισσοτερη σημασια σε τι κατασταση ψυχολογικη/νοητικη κτλ βρισκεται ο παρατηρητης παρα το μεσο απο το οποιο δεχεται το ερεθισμα. 1
dark_projection Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 Δημοσ. 23 Μαΐου 2017 πιστευω το θεμα ειναι απλουστερο ,οι καταξιωμενοι σκηνοθετες απλα σνομπαρουν την τηλεοραση με την ιδια λογικη που ενας ζωγραφος δεν θα κατσει να ασχοληθει με ζωγραφικη στο pc χωρις να κατσω να αναλυσω περισσοτερο εικαζω οτι ενα μερος εχει να κανει με εναν "υγιη" σνομπισμο κ ενα αλλο με το κοινο στο οποιο απευθυνεσαι με καθε μεσο ξαναλεω θεωρητικα το μεσο δεν θα επρεπε να παιζει ρολο η να επηρεαζει την αξια του περιεχομενου αλλα ολοι ξερουμε οτι η θεωρια απο την πραξη στον πραγματικο κοσμο απεχει σχεδον παντα
Regulus Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Πω πω ρε παλικάρια μπράβο κάντε επιτέλους την επανάσταση σας να έχετε κάτι να λέτε στα εγγόνια σας. Ζήτω το Netflix μη χ€σω. Και για να μην ακούγομαι περίεργος να εξηγηθώ. Δεν είμαι κατά του νέου αλλά αφού τραβάνε τόσο ζόρι γιατί θέλουν την αναγνώριση από ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ όπως είναι των Καννών και δεν φτιάχνουν ένα δικό τους συνδρομητικών υπηρεσιών. Και όλοι όσοι δεν γουστάρετε κινηματογράφο μην πάτε απλά μην γκρινιάζετε σε λίγα χρόνια για την αθλιότητα των παραγωγών.
vste Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Πω πω ρε παλικάρια μπράβο κάντε επιτέλους την επανάσταση σας να έχετε κάτι να λέτε στα εγγόνια σας. Ζήτω το Netflix μη χ€σω. Και για να μην ακούγομαι περίεργος να εξηγηθώ. Δεν είμαι κατά του νέου αλλά αφού τραβάνε τόσο ζόρι γιατί θέλουν την αναγνώριση από ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ όπως είναι των Καννών και δεν φτιάχνουν ένα δικό τους συνδρομητικών υπηρεσιών. Και όλοι όσοι δεν γουστάρετε κινηματογράφο μην πάτε απλά μην γκρινιάζετε σε λίγα χρόνια για την αθλιότητα των παραγωγών. Ειπε κανεις οτι δεν γουσταρει κινηματογραφο? Δεν ειδα τιποτα τετοιο. Αυτο που λεμε αρκετοι ειναι οτι υπαρχουν αξιολογοτατες παραγωγες και σε αλλα μεσα. Το 2ο ειναι οτι η καλη ταινια ειναι πανω απο ολα σκηνοθεσια, υποθεση, ηθοποιία και αυτο δειχνει οπου και να την δει κανεις. ΦΥΣΙΚΑ και σε cinema ειναι το ιδανικο. Αλλα αυτο δεν σημαινει οτι μια μαπα ταινια γινεται φανταστικη σε σινεμα και μια εξαιρετικη ταινια μαπα σε τηλεοραση. Τοσο δυσκολο ειναι να το καταλαβετε? Δηλαδη για παραδειγμα αν δω μια ταινια στον projector μου θα ειναι καλυτερη απο το να την εβλεπα σε 42" TV και χειροτερη απο το να την εβλεπα στα Village? Για καποιους μπορει. Για εμενα μια καλη ταινια ειναι καλη οπου και να την δω. 1
pigeon Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δηλαδη για παραδειγμα αν δω μια ταινια στον projector μου θα ειναι καλυτερη απο το να την εβλεπα σε 42" TV και χειροτερη απο το να την εβλεπα στα Village? Για καποιους μπορει. Για εμενα μια καλη ταινια ειναι καλη οπου και να την δω. Δεν πάει έτσι... Αν μια ταινία φτιάχτηκε να παίξει σε σκοτεινή αίθουσα και χρησιμοποιεί τρικ με το φως και διάφορα άλλα, προφανώς αυτά δεν περνάνε στην τηλεόραση όπως την ξέρουμε, δλδ ένα παραθυράκι 32"-40" κάπου εκει πέρα μακριά και γύρω γύρω σεμεδάκια, φωτιστικά και φωτογραφίες γάμου. Αν βάλεις και το "σταμάτα λίγο να πάω για κατούρημα", "α κάτσε να πάρω τη μανα μου κάτι με ήθελε" κάθε 10-15 λεπτά, καλύτερα να βάλουμε σουρβαιβορ να πάμε για ύπνο. Προφανώς και υπάρχουν εγκαταστάσεις με τηλεόραση ή ακόμα καλυτερα με projector, που εξομοιώνουν το σινεμά με μετρημένη απόσταση θέασης, απόλυτο σκοτάδι, ένα υποτυπώδες έστω αλλα αξιοπρεπώς ρυθμισμένο dts κτλ. Δεν παίζει ρόλο το μέσο per se, αλλά το μέσο όπως το ξέρουμε και το χρησιμοποιούμε. Και λέγοντας αυτά, δηλώνω οτι την χειρότερη εμπειρία θέασης έχω στο village που μαζεύει καγκουροπαρέα για τρολάρισμα και χαχανητό σε άσχετες στιγμές. Επομένως, όλα είναι σχετικά.. 2
bluesattack Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δεν πάει έτσι... Αν μια ταινία φτιάχτηκε να παίξει σε σκοτεινή αίθουσα και χρησιμοποιεί τρικ με το φως και διάφορα άλλα, προφανώς αυτά δεν περνάνε στην τηλεόραση όπως την ξέρουμε, δλδ ένα παραθυράκι 32"-40" κάπου εκει πέρα μακριά και γύρω γύρω σεμεδάκια, φωτιστικά και φωτογραφίες γάμου. Αν βάλεις και το "σταμάτα λίγο να πάω για κατούρημα", "α κάτσε να πάρω τη μανα μου κάτι με ήθελε" κάθε 10-15 λεπτά, καλύτερα να βάλουμε σουρβαιβορ να πάμε για ύπνο. Ενταξει,αλλα μιλαμε για την ταινια ως συνολο , δεν μιλαμε για το οσκαρ οπτικων εφε.Το ποια ταινια φτιαχτηκε ''για τον κινηματογραφο'' ειναι τελειως υποκειμενικο.Αποδειξη ? Η αναφορα του Manuel στον Τσαπλιν.Δεν ανεφερε το 3d, καποια ταινια με εντυπωσιακα οπτικα εφε, με εντυπωσιακα ηχητικα εφε,η μια ταινια με χιλιαδες κομπαρσους , αλλα μια ασπρομαυρη ταινια.
pigeon Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Μα το ίδιο λέμε, δεν μιλούσα για οπτικά εφέ τύπου σπαιντερμαν αλλα για κινηματογραφικά τρίκ, υποφωτισμούς ή εντελώς σκοτεινά αριστερά ή δεξιά, συγκεκριμένες λήψεις που δείχνουν βάθος κτλ. Ολα αυτά παίζουν με το σκοτάδι γιατι εκμεταλλεύονται το μέγεθος της αίθουσας κτλ. Υπάρχουν πολλά τρικ και παίζει ρόλο η φαντασία του σκηνοθέτη, το θέμα. Πχ. ένα μαύρο πλαίσιο που κλείνει αργά και συνεχώς προς το κέντρο δεν μπορεί να αποδοθεί σωστά στην τηλεόραση για να φέρει ένα αποτέλεσμα κλειστοφοβικό που σκέφτηκε ο σκηνοθέτης. Ενώ στο σινεμά χρησιμοποιεί όλη την αίθουσα (σαν κουτί). Ενα παράδειγμα ταινίας είναι το pi του Αρονόφκσι που είναι και εντελώς φεύγα, την έχω δει σε αίθουσα και μετά σε τηλεόραση νορμαλ σκοτεινό χώρο κτλ αλλά το αποτέλεσμα καμία σχέση, η ταινία θάφτηκε. Δυστυχώς δεν είμαι σκηνοθέτης να ξέρω περισσότερα τεχνικά, ένας παιδικός φίλος μου τα έχει δείξει και μένα όσο καταλάβαινα δηλαδή. Αν τον πετύχω αυτές τις μέρες θα του πω να έρθει μια βόλτα από το forum να μας διαφωτίσει.
Regulus Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Ειπε κανεις οτι δεν γουσταρει κινηματογραφο? Δεν ειδα τιποτα τετοιο. Αυτο που λεμε αρκετοι ειναι οτι υπαρχουν αξιολογοτατες παραγωγες και σε αλλα μεσα. Το 2ο ειναι οτι η καλη ταινια ειναι πανω απο ολα σκηνοθεσια, υποθεση, ηθοποιία και αυτο δειχνει οπου και να την δει κανεις. ΦΥΣΙΚΑ και σε cinema ειναι το ιδανικο. Αλλα αυτο δεν σημαινει οτι μια μαπα ταινια γινεται φανταστικη σε σινεμα και μια εξαιρετικη ταινια μαπα σε τηλεοραση. Τοσο δυσκολο ειναι να το καταλαβετε? Δηλαδη για παραδειγμα αν δω μια ταινια στον projector μου θα ειναι καλυτερη απο το να την εβλεπα σε 42" TV και χειροτερη απο το να την εβλεπα στα Village? Για καποιους μπορει. Για εμενα μια καλη ταινια ειναι καλη οπου και να την δω. Δεν μίλησα με γνώμονα το μέγεθος φίλε μου αλλά με γνώμονα την πρόσβαση. Για να δω την ταινία στο Netflix πρέπει να έχω συνδρομή. Δεν θα την δω ούτε σε κινηματογράφο ούτε σε DVD/Blue Ray ούτε σε καμία άλλη υπηρεσία. Οπότε απλά δεν έχω πρόσβαση σ' αυτήν. Και ξεχνάς το βασικότερο που είναι ότι μια ταινία προορισμένη για τον κινηματογράφο γυρίζεται διαφορετικά. Ας αρχίσουν να στέλνουν στα φεστιβάλ και τηλεταινίες ποια η διαφορά. Είναι απλό, ας κάνουν ένα δικό τους φεστιβάλ για να μας ψήσουν να γίνουμε συνδρομητές. Δεν το καταλαβαίνεις τώρα αλλά σε λίγα χρόνια αν μείνει η παραγωγή ταινιών στα χέρια τους η ποιότητα θα πέσει κατακόρυφα γιατί αυτοί θα βάζουν τον πήχη. Και όσο πιο χαμηλά τόσο πιο φτηνά. Καλλιτεχνικές παραγωγές δεν θα βλέπουν ποτέ το φως της οθόνης. Θα πήξουμε στον Godzilla και στους υπερ-ήρωες.
Επισκέπτης Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Δημοσ. 24 Μαΐου 2017 Ενταξει,αλλα μιλαμε για την ταινια ως συνολο , δεν μιλαμε για το οσκαρ οπτικων εφε.Το ποια ταινια φτιαχτηκε ''για τον κινηματογραφο'' ειναι τελειως υποκειμενικο.Αποδειξη ? Η αναφορα του Manuel στον Τσαπλιν.Δεν ανεφερε το 3d, καποια ταινια με εντυπωσιακα οπτικα εφε, με εντυπωσιακα ηχητικα εφε,η μια ταινια με χιλιαδες κομπαρσους , αλλα μια ασπρομαυρη ταινια. Υπάρχουν και ταινίες που απαιτούν κινηματογράφο, όχι λόγω των οπτικών εφέ, αλλά λόγω της φωτογραφίας τους. Πχ οι ταινίες του Αγγελόπουλου και του Ταρκόφσκι χάνουν τεράστιο μέρος της αξίας τους στην τηλεόραση.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα