Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 188
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

1. Σου ξαναλεω πως η συχνοτητα δειγματοληψιας δεν εχει σχεση με τις συχνοτητες που πιανει το αυτι, μην επιμενεις σε αυτο.

Εσυ αναφερεσαι σε ενα frequency range 20ΚHz που πιανει το ανθρωπινο αυτι και λες οτι εφοσον το CD ειναι 44,1KHz περισσευουν 24,1KHz .

To θεμα ειναι πως τα 44,1KHz ΔΕΝ ειναι frequency range, αλλα συχνοτητα δειγματοληψιας. Κοινως συγκρινουμε ντοματες με πατατες.

 

3. Ειπες οτι ενα mp3 στα 512kbps θα εχει καλυτερη ποιοτητα απο το cd αν ripαριστει σωστα. Αυτο δεν ισχυει ουτε θεωρητικα, ουτε πρακτικα, γιατι μεσολαβει ενα βημα επεξεργασιας του αρχικου ηχου, αρα και αλλοιωσης. Ακομα κι αν το bitrate του mp3 ηταν μεγαλυτερο απο το bitrate του cd, το mp3 θα ειχε και παλι χειροτερη ποιοτητα λογω της επεξεργασιας και μονο. Περνωντας στο ανθρωπινο κομματι, δηλαδη κατα ποσο το ανθρωπινο αυτι μπορει να αντιληφθει την αλλοιωση αυτη, αυτο ειναι υποκειμενικο και εξαρταται απο διαφορους παραγοντες και κυριως ηλικιας, κατασκευη αυτιου, εγκεφαλο, μεσο αποκωδικοποιησης, μεσο μεταδοσης κλπ. Στην καλυτερη περιπτωση δεν αντιλαμβανεσαι διαφορες, σε καμια ομως περιπτωση το mp3 δεν μπορει να εχει ιδια ποιοτητα με την πηγη του, ποσο μαλλον να το ξεπερασει.

 

Όπως τα λες είναι φίλε!

Πιο συγκεκριμένα... η ακουστική συχνότητα (του παραγόμενου ήχου) είναι το μισό της δειγματοληψίας του. Έτσι πχ για τα CD με δειγματοληψία 44100Hz παράγεται ήχος με μέγιστα πρίμα στα 22.050Hz.

Δημοσ.

Θυμάμαι εποχές που το PC μου ήθελε 6 λεπτά για να κάνει Encode ένα MP3 των 3 λεπτών. Τώρα το Encoding γινεται σε δευτερόλεπτα.

Δημοσ.

δηλαδή εσύ για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ορίστηκαν τα 44,1kHz ως συχνότητα δειγματοληψίας και οχι τα 34,1 ή τα 24,1;

mp3 μπορεί να γίνει και με παραπάνω από 320kbps αλλά δεν έχει νόημα

Η συχνότητα δειγματοληψίας είναι το κάθε πότε θα αποθηκευτεί κάτι στον δίσκο.

 

O ήχος που ακούς στο περιβάλλον είναι κάτι συνεχές χωρίς διακοπές κάτι σαν αυτό

 

analog_signal.png

 

Για να τον μεταφέρουμε όμως στον υπολογιστή μας και να μην μας πιάσει 10ΤΒ απλά παίρνουμε μια δειγματοληψία δηλαδή άνα ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα γ καταγράφουμε την πληροφορία του ήχου S ανα μονάδα χρόνου t και η καταγραφή μας δηλαδή μοιάζει κάπως έτσι

 

sampled_signal.png

 

 

Τώρα τί είναι το bitrate (που το έχουν όλα τα φορμάτ ήχου αλλά εσύ μίλησες για 320kbps που είναι συνηθισμένο στα MP3)

 

Πριν πούμε για το bitrate θα πρέπει να αναφερθούμε στο bit depth (που πχ στα CD ειναι σηνήθως 24 bit)

 

Οκ θα παίρνουμε ένα δείγμα κάθε Χ κλάσματα του δευτερολέπτου... αλλά πως θα το καταγράφουμε αυτό το δείγμα;

 

Η απάντηση είναι πως θα κβαντίσουμε (θα την χωρίσουμε σε συγκεκριμένα διακριτά και κοινά ως σημείο αναφοράς επίπεδα) την ένταση του ήχου.

 

πχ αν δώσουμε χώρο 4bit την ένταση του ήχου του κάθε ήχου σημαίνει πως μπορούμε να καταγράψουμε 16 διαφορετικές εντάσεις ! (δηλαδή στο διαδικό σύστημα υπάρχουν δεκαέξη διαφορτική συνδιασμή 0 και 1 αν έχουμε 4 θέσεις πχ 0000, 0001,0010,0100,1000,1001 κτλ )

 

220px-4-bit-linear-PCM.svg.png

 

 

Μην ρωτάς τι είναι η αρνητική ένταση δεν υπάρχει αρνητική ένταση απλά η αρνητική τιμή έχει να κάνει με τεχνικούς λόγους που δεν θα τους αναφέρω εδώ για να μην πλατειάζω.

 

Με την ίδια λογική αν είχαμε bitdepth 8bit μπορούσαμε να έχουμε 64 διαφορετικές εντάσεις δειγματοληψίας (απο -32 έως +31) αν είχαμε 24 bit θα μπορούσαμε να είχαμε 576 διαφορετικές τιμές εντάσεων ανα δείγμα (ανα xHerz/sec δηλαδή) και γενικά πάει bit^2 (4^2= 16, 8^2=64 24^2=576, επειδή στο δυαδικό σύστημα έχουμε 2 τιμές "0" και "1" όσες περισσότερες θέσεις έχουμε τότε το τετράγωνο τους μας δείχνει τους πιθανούς συνδυασμούς που προκύπτουν)

 

 

Τωρα τι είναι το bitrate; απλό ειναι δειγματοληψία * bitdepth.

 

Δηλαδή bitrate= samplerate * bitdepth πχ σε ένα 320kbps ΜΠ3 αν το bit depth είναι 16 bit αυτό σημαίνει πως το sample rate ήταν 20480hz !!!!( :ph34r: :ph34r:  λες να είναι τυχαίος αυτός ο αριθμός; γιατι να σταθεροποιήθηκε το bitrate των mp3 sta 320 αντι για 128 ας πούμε; μήπως γιατι όλο ακούς πως το ανθρώπινο αυτί δεν μπορεί να ακούσει συχνότητες μεγαλύτερες των 20Khz ;; και συμπληρώνω εγώ πολλοί ούτε καν στα 17 δεν μπορούν... άρα και 128kbps μια χαρά ειναι)

 

πως το βρήκα; bitrate = Sample rate * bitdepth >=γνωρίζοντας πως 1 kilobit είναι 1024 bits Και θεωρώντας 16 bit το bitdepth μου=> 320 * 1024 = Samplerate * 16 => Samplerate = 327680/16 => Samplerate = 20480

 

 

Οπότε άλλο δειγματοληψία και άλλο bitrate..

 

Η ερώτηση παραμένει όμως! Γιατι ορίστηκαν τα 44 και 96 khz ως στάνταρ απο την στιγμή που το ανθρώπινο αυτί δεν μπορεί να ξεχωρίσει περισσότερο απο 20khz ??

 

Μήπως όλα αυτά ειναι βλακείες του Jaden Smith?

 

quote-how-can-mirrors-be-real-if-our-eye

 

 

όχι απλά είναι αρκετά δύσκολη η εξήγηση ή αρκετά εύκολη εξαρτάται απο το γνωστικό σου πεδίο και επίπεδο.

 

έχει σχέση το πως πετυχαίνουμε πιστότητα στο φιλτράρισμα του αναλογικού ήχου δηλαδή έχει σχέση με αυτό https://en.wikipedia.org/wiki/Nyquist%E2%80%93Shannon_sampling_theorem και  με το πως δουλεύει αυτό https://en.wikipedia.org/wiki/1-bit_DAC και με αυτό https://en.wikipedia.org/wiki/Delta-sigma_modulation

 

και έχοντας υπόψιν τα παραπάνω οι επιστήμονες του aman teleshoping κατέληξαν ως πρότυπο δειγματοληψίας στα CD τα ~ 44,1khz

  • Like 3
Δημοσ.

Δεν διάβασα όλες τις σελίδες αλλά έχω ειλικρινείς απορίες.

 

Ως μουσικόφιλος με αρκετά ικανό αυτί, δεν ξέρω αν θα κατάφερνα ποτέ να ξεχωρίσω τα 192kbps mp3 (ας πούμε LAME -v2) από κάτι καλύτερο, εκτός κι αν έκανα τεστ τεστ και πάλι τέστ με απόλυτη ησυχία και high end audio (δε μιλάω για 100 και 200 ευρώ αυτά είναι αστεία).

 

Κάνω encode μόνος μου από τις άθλιες εποχές Fraunhofer reference encoder (0.5x realtime θυμάμαι ακόμα), Xing και Blade, έχω παρακολουθήσει επί χρόνια HydrogenAudio και όλα τα double blind listening tests που γινόταν εκεί, έχω περάσει από φάση encoding mp3, mpc, aac και φυσικά flac, κλπ κλπ κλπ. Έχω πολύ προπονημένο αυτί. Παλιότερα, πριν ανεβεί πολύ ο πήχης της ποιότητας, μπορούσα συχνά να καταλάβω όχι μόνο approximate bitrate αλλά και τον encoder ακούγοντας το mp3.

 

Όσοι λέτε πως το 192 είναι η μέρα με τη νύχτα από flac, έχετε κάποιο κλιπ στο οποίο προσωπικά μπορείτε να κάνετε πετυχημένο ABX; Πόσο πετυχημένο; Υπό ποιές συνθήκες; Μπορώ να ακούσω το εν λόγω κλιπ;

Δημοσ.

Δεν διάβασα όλες τις σελίδες αλλά έχω ειλικρινείς απορίες.

 

Ως μουσικόφιλος με αρκετά ικανό αυτί, δεν ξέρω αν θα κατάφερνα ποτέ να ξεχωρίσω τα 192kbps mp3 (ας πούμε LAME -v2) από κάτι καλύτερο, εκτός κι αν έκανα τεστ τεστ και πάλι τέστ με απόλυτη ησυχία και high end audio (δε μιλάω για 100 και 200 ευρώ αυτά είναι αστεία).

 

Κάνω encode μόνος μου από τις άθλιες εποχές Fraunhofer reference encoder (0.5x realtime θυμάμαι ακόμα), Xing και Blade, έχω παρακολουθήσει επί χρόνια HydrogenAudio και όλα τα double blind listening tests που γινόταν εκεί, έχω περάσει από φάση encoding mp3, mpc, aac και φυσικά flac, κλπ κλπ κλπ. Έχω πολύ προπονημένο αυτί. Παλιότερα, πριν ανεβεί πολύ ο πήχης της ποιότητας, μπορούσα συχνά να καταλάβω όχι μόνο approximate bitrate αλλά και τον encoder ακούγοντας το mp3.

 

Όσοι λέτε πως το 192 είναι η μέρα με τη νύχτα από flac, έχετε κάποιο κλιπ στο οποίο προσωπικά μπορείτε να κάνετε πετυχημένο ABX; Πόσο πετυχημένο; Υπό ποιές συνθήκες; Μπορώ να ακούσω το εν λόγω κλιπ;

άρα εκ του απο πάνω δεν μπορείς να ακούσεις συχνότητες πάνω απο ~12Κhz και εξού είσαι μια χαρά στα 192 (όπως και το ~70% του ανθρώπινου πληθυσμού)

Δημοσ.

Στο καλό. Όλο το encoding σε mp3 γίνεται με το ανοιχτού λογισμικού και χωρίς δικαιώματα LAME. Αλλά με τις τεράστιες αποθηκευτικές δυνατότητες του σήμερα και με το FLAC είσαι κύριος.

Τώρα με mp3 320 και σωστές ρυθμίσεις στο encoding τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά.

Κάτι ακόμα, όσοι δεν έχετε ακούσει το OGG (ανοιχτού λογισμικού κι αυτό) ακούστε το. Ρίχνει το mp3 στ' αυτιά βγάζοντας μικρότερο αρχείο στην ίδια ποιότητα.

 

Γενικώς υποστηρίξτε το ανοιχτό λογισμικό. Οι αντικαταστάτες τύπου AAC φτιάχνονται από αυτούς που έχουν κόλλημα με την αργή διάδοση των τεχνολογιών και τον έλεγχο προς όφελος τους.

  • Like 1
Δημοσ.

To link σε εμενα το ποσταρεις; Εσυ δες το που μπερδευεις το frequency range με τη συχνοτητα δειγματοληψιας.

Δεν μπερδεύω τίποτα. Για να στο πω όσο πιο απλά μπορώ:

 

1.Το αυτί ακούει ως 20khz

2.Για να ψηφιοποιησουμε 20khz θέλουμε συχνότητα δειγματοληψίας τουλάχιστον 40 khz

3.Εξου και η επιλογή των 44.1

 

ΑΝ ο άνθρωπος άκουγε ως 2khz, πίστεψε με πως το πρώτο ψηφιακό format που θα διαδιδόταν ευρέως θα ήταν με sample rate κάπου στα 5khz. Στα 50 θα ήταν 110, και πάει λέγοντας.

Δημοσ.

άρα εκ του απο πάνω δεν μπορείς να ακούσεις συχνότητες πάνω απο ~12Κhz και εξού είσαι μια χαρά στα 192 (όπως και το ~70% του ανθρώπινου πληθυσμού)

 

Μπορείς σε παρακαλώ να μη λες μαλακίες για πράγματα που δε γνωρίζεις;

 

Θα σε ρωτούσα από πού προκύπτει αυτό το συμπέρασμα, αλλά φοβάμαι ότι θα πεις καμιά ακόμα μεγαλύτερη για lowpass filter του encoder χωρίς να έχεις ιδέα, επειδή κάπου το διάβασες.

  • Like 2
Δημοσ.

Τωρα τι είναι το bitrate; απλό ειναι δειγματοληψία * bitdepth.

 

Δηλαδή bitrate= samplerate * bitdepth πχ σε ένα 320kbps ΜΠ3 αν το bit depth είναι 16 bit αυτό σημαίνει πως το sample rate ήταν 20480hz !!!!( :ph34r: :ph34r:  λες να είναι τυχαίος αυτός ο αριθμός; γιατι να σταθεροποιήθηκε το bitrate των mp3 sta 320 αντι για 128 ας πούμε; μήπως γιατι όλο ακούς πως το ανθρώπινο αυτί δεν μπορεί να ακούσει συχνότητες μεγαλύτερες των 20Khz ;; και συμπληρώνω εγώ πολλοί ούτε καν στα 17 δεν μπορούν... άρα και 128kbps μια χαρά ειναι)

 

πως το βρήκα; bitrate = Sample rate * bitdepth >=γνωρίζοντας πως 1 kilobit είναι 1024 bits Και θεωρώντας 16 bit το bitdepth μου=> 320 * 1024 = Samplerate * 16 => Samplerate = 327680/16 => Samplerate = 20480

 

 

Οπότε άλλο δειγματοληψία και άλλο bitrate..

 

Η ερώτηση παραμένει όμως! Γιατι ορίστηκαν τα 44 και 96 khz ως στάνταρ απο την στιγμή που το ανθρώπινο αυτί δεν μπορεί να ξεχωρίσει περισσότερο απο 20khz ??

έγραψες όλα αυτά για να μου εξηγήσεις την διάφορα δειγματοληψίας-bitrate; λες και ρώτησα αυτό και τα έγραψες και λάθος. Η απάντηση στο ερώτημά μου είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες και χρειάζεται στοιχειώδεις γνώσεις τηλεπικοινωνιών

Δημοσ.

Μπορείς σε παρακαλώ να μη λες μαλακίες για πράγματα που δε γνωρίζεις;

 

Θα σε ρωτούσα από πού προκύπτει αυτό το συμπέρασμα, αλλά φοβάμαι ότι θα πεις καμιά ακόμα μεγαλύτερη για lowpass filter του encoder χωρίς να έχεις ιδέα, επειδή κάπου το διάβασες.

Κοιμάσαι ή παριστάνεις πως κοιμάσαι απλά για να πας κόντρα; σου το έγραψα απο το απο πάνω μου post προκύπτει (δηλαδή απο το θέμα του)

 

Bitrate= Samplerate * bitdepth.

 

An ξέρεις το bitrate και το bitdepth μπορείς να βρείς το samplerate... συνήθως το bitdepth στα mp3 είναι 16 bit γιαυτό υπέθεσα 16 λες ότι δεν καταλαβαίνεις διαφορά απο τα μεγαλύτερα bitrate συγκριτικά με τα 192kbps άρα με απλά μαθηματικά δεν καταλαβαίνεις μεγάλη διαφορά όταν ακούς μουσική με samplerate στα 12khz απότι αν άκουγες μουσική με samplerate στα 20khz (320kbps mp3)

 

Τέσπα εγώ φταίω που μιλάω σε μερικούς λογαριάζοντας τους για ανθρώπους... με συγχωρείς που σε έβγαλα απο την σπηλιά σου δεν θα ξανασυμβεί.

έγραψες όλα αυτά για να μου εξηγήσεις την διάφορα δειγματοληψίας-bitrate; λες και ρώτησα αυτό και τα έγραψες και λάθος. Η απάντηση στο ερώτημά μου είναι γνωστή εδώ και δεκαετίες και χρειάζεται στοιχειώδεις γνώσεις τηλεπικοινωνιών

Αυτά που έγραψα δεν είναι λάθος φυσικά το πολύ πολύ να μην μπορείς να τα καταλάβεις και συγγνώμη αν συμβαίνει αυτό δεν μπορώ να τα μεταφέρω απλούστερα.

 

 

δηλαδή εσύ για ποιο λόγο πιστεύεις ότι ορίστηκαν τα 44,1kHz ως συχνότητα δειγματοληψίας και οχι τα 34,1 ή τα 24,1;

mp3 μπορεί να γίνει και με παραπάνω από 320kbps αλλά δεν έχει νόημα

 

Εξ αυτού φαίνεται πως δεν ξέρεις την διαφορά μεταξύ bitrate και samplerate γιατι τα συγχέεις.

 

άλλο 44.1khz άλλο 320κbps... δεν ειναι σαν να λεμε 320κhz...

Δημοσ.

Κοιμάσαι ή παριστάνεις πως κοιμάσε απλά για να πας κόντρα; σου το έγραψα απο το απο πάνω μου post προκύπτει (δηλαδή απο το θέμα του)

 

Bitrate= Samplerate * bitdepth.

 

An ξέρεις το bitrate και το bitdepth μπορείς να βρείς το samplerate... συνήθως το bitdepth στα mp3 είναι 16 bit γιαυτό υπέθεσα 16 λες ότι δεν καταλαβαίνεις διαφορά απο τα μεγαλύτερα bitrate συγκριτικά με τα 192kbps άρα με απλά μαθηματικά δεν καταλαβαίνεις μεγάλη διαφορά όταν ακούς μουσική με samplerate στα 12khz απότι αν άκουγες μουσική με samplerate στα 20khz (320kbps mp3)

 

Τέσπα εγώ φταίω που μιλάω σε μερικούς λες και είναι άνθρωποι... με συγχωρείς που σε έβγαλα απο την σπηλιά σου δεν θα ξανασυμβεί.

 

Plot twist, όλα αυτά που λες και οι πράξεις που κάνεις με το bitrate του mp3 ισχύουν μόνο για ασυμπίεστα PCM samples.

 

Τα ασυμπίεστα PCM samples είναι lossless. Το mp3 είναι lossy και σίγουρα το bitstream δεν αποτελείται από ασυμπίεστα PCM samples, γιατί αν ήταν έτσι τότε δε θα ήταν mp3 αλλά wav.

 

Ακόμα και κάποιος άσχετος που νομίζει ότι επειδή ξέρει πέντε μαθηματικά και διάβασε δυο άρθρα ξέρει τι του γίνεται σαν εσένα θα πρέπει να μπορεί να καταλάβει τώρα ότι είπε βλακεία.

 

ΥΓ είμαι ΗΜΜΥ κάτοχος μεταπτυχιακού στις τηλεπικοινωνίες. Συνέχισε να μου δίνεις τα φώτα σου, είναι σκοτεινά στη σπηλιά.

Δημοσ.

Plot twist, όλα αυτά που λες και οι πράξεις που κάνεις ισχύουν μόνο για ασυμπίεστα PCM samples.

 

Τα ασυμπίεστα PCM samples είναι lossless. Το mp3 είναι lossy και σίγουρα το bitstream δεν αποτελείται από ασυμπίεστα PCM samples, γιατί αν ήταν έτσι τότε δε θα ήταν mp3 αλλά wav.

 

Ακόμα και κάποιος άσχετος που νομίζει ότι επειδή ξέρει πέντε μαθηματικά και διάβασε δυο άρθρα ξέρει τι του γίνεται σαν εσένα θα πρέπει να μπορεί να καταλάβει τώρα ότι είπε βλακεία.

 

ΥΓ είμαι ΗΜΜΥ κάτοχος μεταπτυχιακού στις τηλεπικοινωνίες. Συνέχισε να μου δίνεις τα φώτα σου, είναι σκοτεινά στη σπηλιά.

plot twist λες βλακείες το bitrate είναι ένα και το αυτό δεν αλλάζει με την μέθοδο κωδικοποίησης

 

Περιγράφει το ποσα bits "βγαίνουν" απο κάπου ανα δευτερόλεπτο.

 

Και το μετράμε έτσι όπως έγραψα πιο πάνω.

Δημοσ.

plot twist λες βλακείες το bitrate είναι ένα και το αυτό δεν αλλάζει με την μέθοδο κωδικοποίησης

 

Περιγράφει το ποσα bits "βγαίνουν" απο κάπου ανα δευτερόλεπτο.

 

Και το μετράμε έτσι όπως έγραψα πιο πάνω.

 

Το bitrate δεν αλλάζει με τη μέθοδο κωδικοποίησης;

 

Πήγαινε αγόρι μου παίξε μπάλα που ξέρεις τουλάχιστον πώς κλωτσάνε το τόπι. Και ενημέρωσε και αυτούς που σκέφτηκαν πρώτη φορά το DPCM και όλα τα μεταγενέστερα codecs ότι αυτό που έκαναν δεν υπάρχει γιατί το λες εσύ.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...