Προς το περιεχόμενο

λειτουργία αυτόματου κιβωτίου


jason97

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Να πώ οτι δέν υπάρχει κάτι κακό στίς ερωτήσεις, γιατι είναι αρκετά εξειδικευμένα θέματα και η απάντηση δέν βρίσκεται εύκολα με ένα γκουγκλάρισμα.

 

 

βολάν διπλής μάζας τη είναι?
χίλιες φορές χειροκίνητο δεν βγάζουν και εύκολα βλάβες αλλά μόνο από κακή χρήση

 

 

Καταρχάς τί είναι το απλό βολάν (σφόνδυλος ή flywheel) και που χρησιμεύει.

 

Στους τυπικούς τετράχρονους κινητήρες οι χρόνοι που εκτελούν τα έμβολα είναι οι εξής:

 

1. Εισαγωγή (κάτω)

2. Συμπίεση (πάνω)

3. Έκρηξη και εκτόνωση (κάτω)

4. Εξαγωγή (πάνω)

 

Οι τέσσερις αυτοί χρόνοι δηλαδή το κάτω-πάνω-κάτω-πάνω του εμβόλου ολοκληρόνωνται σε δύο περιστροφές του στροφαλοφόρου. Το ζήτημα είναι οτι έργο παράγει μόνο ο 3ος χρόνος (το δεύτερο "κάτω" του εμβόλου), ενώ οι άλλοι τρείς καταναλώνουν ενέργεια. Δηλαδή αν είχαμε ένα κινητήρα μονοκύλινδρο, η κίνηση γίνεται με μία απότομη επιτάχυνση κατα το τρίτο χρόνο και επιβράδυνση κατα τους άλλους τρείς χρόνους. Αυτό θα έκανε τον κινητήρα να λειτουργεί πολύ ανώμαλα, επιταγχύνοντας και επιβραδύνοντας συνεχώς και θα παρήγαγε και πάρα πολλούς κραδασμούς.

 

Σε ένα τετρακύλινδρο κινητήρα, οι κύλινδροι είναι τοποθετημένοι με τέτοιο τρόπο ωστε κάθε μισή περιστροφή του στροφάλου να βρίσκεται ένας απο τους κυλίνδρους στο χρόνο της εκρηξης και εκτόνωσης, και με αυτό τον τρόπο μικραίνουν τα "νεκρά" κενά οπου κανένας κύλινδρος δέν παράγει έργο. Και γενικά όσο πιό πολλούς κυλινδρους έχει ένας κινητήρας τόσο μικρότερος είναι ο νεκρός χρόνος και δουλέυει πιό ομαλά.

 

Όμως επειδή και αυτό δέν είναι αρκετό για να μειώσει τους κραδασμούς σε ανεκτά επίπεδά, γι αυτό τοποθετείται το βολάν στη μία άκρη του στροφαλοφόρου:

 

main-qimg-37ef90db4738ef263d0360ea52c79b

 

Το βολάν είναι ο μεταλλικός δίσκος που φαίνεται στη φωτογραφία. Το γρανάζι που έχει στην περιφέρεια του είναι για να πιάνει πάνω του η μίζα και να τον γυρνά για να ξεκινά ο κινητήρας.

 

Η δουλειά που κάνει είναι να αποθηκεύει ενέργεια όταν κάποιος κύλινδρος βρίσκεται στον 3ο χρόνο (οπότε και η επιτάχυνση του στροφαλοφόρου δέν είναι τόσο έντονη) και να την αποδίδει πίσω στον κινητήρα κατα τους νεκρούς ενδιάμεσους χρόνους (και να διατηρεί πιό σταθερή την ταχύτητα του στροφαλοφόρου αντί να επιβραδύνει έντονα).

 

Έτσι κάνει απο τη μία τον κινητήρα να μοιάζει σαν να παράγει συνεχόμενα έργο (ενώ κανονικά το έργο παράγεται σε διακριτές σφυριές κάθε φορά που ένας κύλινδρος έρχεται στον 3ο χρόνο) και παράλληλα μειώνει τους κραδασμούς.

 

Όσο πιό μεγάλη μάζα έχει ο σφόνδυλος, τόσο πιό έντονο είναι το φαινόμενο της εξομάλυνσης. Το πρόβλημα όμως είναι οτι δέν μπορούμε να τον κάνουμε όσο βαρύ θέλουμε, γιατι αν το παρακάνουμε ο κινητήρας θα ζορίζεται στο στροφάρισμα και θα φαίνεται νωθρός.

 

Και εδώ είναι που έρχονται οι σφόνδυλοι διπλής μάζας. Αυτοί αποτελούνται απο δύο κομμάτια τα οποία είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους με πάρα πολύ σκληρά ελατήρια

 

21111.png

 

Το πλεονέκτημα τους είναι οτι το ελατήριο αυτό καθώς συμπιέζεται κατα την περιστροφή αποθηκεύει και αυτό ενέργεια, και το τελικό αποτέλεσμα είναι οτι κάνει την εξομάλυνση των κραδασμών που θα έκανε ένας πολύ βαρύτερος σφόνδυλος, χωρίς όμως να υπάρχει το ζόρι στο στροφάρισμα.

 

Το πρόβλημα είναι οτι κάποιες φορές αυτά τα ελατήρια χαλαρώνουν ή σπάνε, με αποτέλεσμα θόρυβο και κραδασμούς. Ειδικά οταν βελτιώνουν αυτοκίνητα αλλάζουν το διπλής μάζας σε μονής, γιατι τα επιπλέον άλογα είναι σίγουρο οτι θα δημιουργήσουν πρόβλημα.

 

 

Απο την άλλη πλευρά του ο στροφαλοφόρος έχει το harmonic balancer, το οποίο και αυτό δουλέυει περίπου σαν ένα βολάν διπλής μάζας, αλλά είναι συντονισμένο να εξομαλύνει πιό υψίσυχνους κραδασμούς.

 

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 3 εβδομάδες αργότερα...

Από προσωπική εμπειρία, το αυτοκίνητο μου αλλάζει γύρω στις 2000 στροφές (1350κυβ). Με το χειροκίνητο σίγουρα δεν αλλάζεις τόσο χαμηλά, τουλάχιστον στις περισσότερες φορές, τσιμπάς 2500 - 3000 στροφές.

 

Ώς εκ τούτου, το αυτόματο έχει καλή αυτονομία, δεν θεωρώ οτι καίει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο.

 

Μπορεί να κάνω λάθος, διορθώστε με.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από προσωπική εμπειρία, το αυτοκίνητο μου αλλάζει γύρω στις 2000 στροφές (1350κυβ). Με το χειροκίνητο σίγουρα δεν αλλάζεις τόσο χαμηλά, τουλάχιστον στις περισσότερες φορές, τσιμπάς 2500 - 3000 στροφές.

 

Ώς εκ τούτου, το αυτόματο έχει καλή αυτονομία, δεν θεωρώ οτι καίει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο.

 

Μπορεί να κάνω λάθος, διορθώστε με.

 

Δεν είναι έτσι όπως τα γράφεις, το αυτόματο κιβώτιο δεν αλλάζει πάντα στις ίδιες στροφές..

 

Επίσης το πότε γίνεται η αλλαγή δεν είναι το μόνο πράγμα που ορίζει την κατανάλωση. Τα αυτόματα ΠΑΝΤΑ καίνε περισσότερο γιατί και δεν αλλάζουν ταχύτητες την κατάλληλη στιγμή, και γιατί διαθέτουν λιγότερες ταχύτητες/αραιή κλιμάκωση, και γιατί έχουν περισσότερες απώλειες μέχρι η ισχύς να φτάσει στους τροχούς.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Από προσωπική εμπειρία, το αυτοκίνητο μου αλλάζει γύρω στις 2000 στροφές (1350κυβ). Με το χειροκίνητο σίγουρα δεν αλλάζεις τόσο χαμηλά, τουλάχιστον στις περισσότερες φορές, τσιμπάς 2500 - 3000 στροφές.

 

Ώς εκ τούτου, το αυτόματο έχει καλή αυτονομία, δεν θεωρώ οτι καίει παραπάνω από ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο.

 

Μπορεί να κάνω λάθος, διορθώστε με.

Tο αυτοματο μπορει να αλλάξει ταχύτητες ακομα και στα κόκκινα του στροφόμετρου αν το ζητήσεις με το γκαζι και ανάλογα το setup που έχεις βάλει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραια ολα αυτα αλλα τι συντηρηση εχει ενα αμαξι π.χ με DSG κιβωτιο ; Στα ποσα ΧΛΜ μπορει να θελει αλλαγη συμπλεκτη και για τι κοστος μιλαμε ; 

Ποιος συμπλέκτης εννοείς στο DSG

 

Το DSG εχει καμια 20αρια δίσκους, το κοστος αστο, δεν ειναι για φτωχούς, οποιαδήποτε βλαβη στα σασμαν αυτα στοιχίζει, εξ αλλου αυτα τα αυτοκίνητα κοστίζουν απο 25κ και ανω

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ωραια ολα αυτα αλλα τι συντηρηση εχει ενα αμαξι π.χ με DSG κιβωτιο ; Στα ποσα ΧΛΜ μπορει να θελει αλλαγη συμπλεκτη και για τι κοστος μιλαμε ; 

 

Σε μαμα καταστασεις και αν δεν το ξεκινας με launch συνεχεια πρωτα θα σε απασχοληση το μοτερ και μετα τα δισκακια του σασμαν.Παιζουν γυρω στα 1000 .
Επισης πολυ σημαντικο ειναι να αλλαζεις τις βαλβολινες του στην ωρα του και μονο με τις γνησιες.Κανουν γυρω στα 2 κατοσταρικα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...