Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

ετσι οπως το εγραψες καταλαβα πως το κick-down δεν υπηρχε πριν το 2012.

 

Οκ δεκτό.

Δίκιο έχεις σορυ ... Επίσης να προσθέσω στο a180 του 15 που κυκλοφορω το λογισμικό του αυτοκινήτου μαθαίνει από τον τρόπο οδήγησης του οδηγού και αντιδρά ανάλογα άλλες φορές κατεβάζοντας 2-2 τις ταχύτητες άλλες φορές 1-1 ανάλογα με το πόσο επιθετικά οδηγείς...

  • Like 1
  • Απαντ. 77
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

στα αυτόματα κιβώτια η θέση parking τη σημαίνει?

Ακριβώς αυτό που λέει. Οταν παρκάρεις (σταματήσεις τελείως) βάζεις εκεί τον λεβιέ.

Δημοσ.

βάζεις ταχύτητα πρέπει να βάλεις αυτή την ένδειξη απαραίτητα?

Στο ημιαυτόματο δεν έχεις ταχύτητες για να βάζεις οταν σταματάς(ελπιζω να το λέω κατανοητά) και βάζεις αυτή την επιλογή

Δημοσ.

Στο ημιαυτόματο δεν έχεις ταχύτητες για να βάζεις οταν σταματάς(ελπιζω να το λέω κατανοητά) και βάζεις αυτή την επιλογή

αφου χω δει φωτογραφιες οτι εχουν ταχυτητες

Δημοσ.

Υπάρχουν πολλά είδη αυτόματων μεταδόσεων.

 

 

Το 'κλασσικό" αυτόματο στα αυτοκίνητα είναι το επικυκλικο κιβώτιο ταχυτήτων με υδραυλικό μετατροπέα ροπής. Αυτά τυπικά έχουν 3 ταχύτητες. Όσα έχουν 4η ταχύτητα ή overdrive έχουν ένα επιπλέον transfer case (ουσιαστικά ένα μίνι κιβώτιο ταχυτητων). Η overdrive είναι μία ταχύτητα με πάρα πολύ μακρια σχέση μετάδοσης η οποία επιτρέπει την διατήρηση σταθερής ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομο με χαμηλές στροφές για οικονομία, αλλά το αυτοκίνητο δέν μπορεί να επιταγχύνει με αυτή.

 

Η επιπλέον κατανάλωση στα κλασσικά αυτόματα προέρχεται απο τον μετατροπέα ροπής (torque converter). Αυτό είναι σαν ένας συμπλέκτης ο οποίος πατινάρει ελαφρώς συνέχεια, το οποίο μεταφράζεται σε χαμένη ενέργεια.

 

Τα σύγχρονα αυτόματα έχουν κιβώτια και συμπλέκτη όπως τα χειροκίνητα, όμως υπάρχουν ηλεκτρουδραυλικοί μηχανισμοί οι οποίοι αναλαμβάνουν αυτόματα το πάτημα του συμπλεκτη και τις αλλαγές ταχυτήτων. Απο κεί και πέρα υπάρχουν και πιό εξελιγμένα κιβώτια με προεπιλογή ταχύτητας και διπλό συμπλέκτη, αυτά συνήθως βρίσκονται στα πιό δυνατά οχήματα.

 

Αυτά επειδή δέν έχουν τις απώλειες του μετατροπέα ροπής και επειδή μπορούν ανα πάσα στιγμή να επιλέγουν την καταληλότερη σχέση, έχουν καλύτερη οικονομία απο τα χειροκίνητα.

  • Like 1
Δημοσ.

Όσον αφορά τις θέσεις του επιλογέα, υπάρχουν διάφορες παραλλαγές, αλλά οι βασικές θέσεις είναι απο πάνω προς τα κάτω P, R, N, D, και πιό κάτω μπορεί να έχει τους αριθμούς 2,1 ή L ή μπορεί και να μήν έχει άλλες θεσεις απο τις βασικές.

 

Η θέση Ν είναι αντίστοιχη με τη νεκρά στα χειροκίνητα. Το κιβώτιο ταχυτήτων αποσυνδέεται απο τους τροχούς και το αυτοκίνητο μπορεί να τσουλήσει ελεύθερα, ή μπορούμε να μαρσάρουμε τον κινητήρα.

 

Στη θέση P μπορούμε να μαρσάρουμε τον κινητήρα ελέυθερα, αλλά κλειδώνει το κιβώτιο και οι τροχοί δέν μπορούν να τσουλήσουν ελεύθερα. Αυτό μπορεί δηλαδή να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο όπως και το χειρόφρενο, όμως πρέπει πάντα να χρησιμοποιείται σε συνδιασμό με το χειρόφρενο και όχι μόνο του. Ο μηχανισμός είναι ευαίσθητος και αμα ζοριστεί μπορεί να σπάσει κάτι ή ακόμα και να ραγίσει η "χελώνα" του κιβωτίου.

 

Η θέση R είναι όπισθεν, ενώ η θέση D είναι για κανονική οδήγηση.

 

Υπάρχουν δύο βασικοί τύποι λεβιέ. Ο ένας έχει ευθύγραμμη κίνηση και ένα κουμπάκι στο πλάι, ο άλλος είναι χωρίς κουμπί αλλά η διαδρομή θυμίζει ζιγκ ζάγκ. Το κουμπί αυτό είναι απλά μια ασφάλεια για να μή μετακινήσουμε καταλάθος το λεβιέ στη θέση P ή R ενώ οδηγούμε. Στον τύπο λεβιέ χωρίς κουμπί αυτό δέν γίνεται γιατι πρέπει να σπρώξουμε διαγώνια το λεβιέ.

 

Και στους δύο τύπους λεβιέ, η μετακίνηση απο D σε Ν και το αντίστροφο μπορεί να γίνει ανα πάσα στιγμή και χωρίς πάτημα του κουμπιού.

 

Η οδήγηση ενός αυτόματου γίνεται ώς εξής: Καταρχάς για να βάλουμε μπρός πρέπει ο λεβιές να είναι στο P (μερικά αυτοκίνητα ξεκινούν και απο το N) Αν δέν είναι στο P σε κάποια αυτοκίνητα δέν γυρνάει το κλειδί, ενώ σε άλλα γυρνάει αλλά δέν παίρνουν μπρός. Επίσης σε κάποια μπορούμε να τα σβήσουμε σε οποιαδήποτε θέση του λεβιέ, αλλά δέν μπορεί να βγεί το κλειδί αν δέν μπεί στο P.

 

Σε κάποια πρέπει να πατάμε και το φρένο για να πάρουν μπρός. Όταν τα κάνουμε όλα αυτά, πατάμε το κουμπάκι στο πλάι (αν υπάρχει) και φέρνουμε το λεβιέ στο D. Μόλις αφήσουμε το φρένο, το αυτοκίνητο θα αρχίσει να τσουλάει μπρός, ακόμα και αν δέν παταμε καθόλου γκάζι. Θα τσουλάει μπρός ακόμα και σε ανηφόρα. Θα πρέπει να είναι πάρα πολύ μεγάλη η κλίση για να σε πάρει προς τα πίσω αν δέν πατάς ουτε γκάζι ούτε φρένο.

 

Απο κεί και πέρα, το κιβώτιο αλλάζει αυτόματα τις ταχύτητες ανάλογα πόσο βαθιά πατάς το γκάζι. Αν πατάς τέρμα το γκάζι, το κιβώτιο θα εξαντλεί το εύρος των στροφών μέχρι την αλλαγή, αν πατάς πιό χαλαρά θα ανεβάζει σε πιό χαμηλές στροφές. Αν πας χαλαρά και ξαφνικά θέλεις να πάς γρήγορα, πατώντας βαθια το γκάζι θα κατεβάσει μία ή παραπάνω ταχύτητες (το λεγόμενο kickdown).

 

Σε μεταδόσεις που δέν εχουν μετατροπέα ροπής νομίζω οτι στο ίσιωμα δέν προχωράει αν δεν πατάς έστω λίγο γκάζι και στις ανηφόρες σε παίρνει πίσω.

  • Like 2
Δημοσ.

Ωραιο το αυτοματο αλλα ετσι και χαλασει την γα@ησες.

  • Like 1
Δημοσ.

το χειροκίνητο δεν πολύ βγάζει και βλάβες

σε ένα αυτόματο ποιες είναι η ποιο συχνές βλάβες και πόσο κοστίζουν?

Δημοσ.

το χειροκίνητο δεν πολύ βγάζει και βλάβες

σε ένα αυτόματο ποιες είναι η ποιο συχνές βλάβες και πόσο κοστίζουν?

 

 

Δέν έχω ιδέα.

 

Γενικά τα αυτόματα και ειδικότερα τα διπλοσύμπλεκτα είναι πιό πολύπλοκα και έχουν πιό πολλά εξαρτήματα για να χαλάσουν, όμως και τα χειροκίνητα τις βγάζουν τις βλάβες τους.

 

Καταρχάς έχεις το δίσκο του συμπλέκτη, ο οποίος είναι αναλώσιμος και θα πρέπει να αλλαχτεί μία, δύο ή παραπάνω φορές στη ζωη του αυτοκινήτου. Μετά το ίδιο το κιβώτιο βγάζει βλάβες. Τα συγχρονιζέ φθείρονται και δέν μπαίνουν εύκολα οι ταχύτητες, χαλάνε τα ρουλεμάν, μπορεί να σπάσουν οι φουρκέτες που αλλάζουν τις ταχύτητες κτλ.

 

Γενικά αυτά είναι φθορές που έρχονται με το χρόνο, τα χιλιόμετρα και την κακή χρήση, όμως κάποια αυτοκίνητα έχουν πίό ευαισθητα κιβώτια.

  • Like 1
Δημοσ.

βολάν διπλής μάζας τη είναι?

χίλιες φορές χειροκίνητο δεν βγάζουν και εύκολα βλάβες αλλά μόνο από κακή χρήση

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...