Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ήμουν νέος και γέρασα , από το 1997 άκουγα για ανάπτυξη τεχνολογιών  με ρεύμα , υδρογόνο από την mercetes- BMW- VW  ε και ? στα λόγια πράξης καμία , και γιατί αλώστε , που κατασκευάζονται τα περισσότερα εξαρτήματα για κινητήρες , και πόση εργαζόμενη χρειάζονται , πόσες επενδύσης έχουν γίνει .. θα τα πετάξουμε όλα αυτά για να βγάλουμε τον ηλεκτροκινητήρα με δύο εξαρτήματα και μία μπαταρία , πότε δεν θα το κάνουν αν δεν φτάσουν μέχρι το απροχώρητο .    

 

Καμιά σχέση. ΟΙ εταιρείες πλέον συνεργάζονται μεταξύ τους σε όλους τους τομείς για να μειώσουν τα κόστη τους. Χρησιμοπουούν κοινούς κινητήρες (πχ νέα Mercedes χρησιμοποιούν κινητήρες renault-Nissan), κοινές πλατφόρμες, κοινά ηλεκτρονικά. Άλλες ετερείες φτιάχνουν τα ηλεκτρονικά - εγκεφάλους αυτοκινήτων, άλλες τους αεράσακους κλπ

 

Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς ένας ηλεκτροκινητήρας και δυο ΑΑ μπαταρίες. Έχουν inverters και χίλια δυό ηλεκτρονικά που είναι η μάστιγα των νέων αυτοκινήτων. Γενικά δεν είναι δοκιμασμένη τεχνολογία για να εφαρμοστεί άμεσα. Υπάρχουν χίλια δυο προβλήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα. Εδώ τα κινητά με 50 γραμμάρια μπαταρία εκρηγνύονται χωρίς πολλά πολλά. Σκέφτου τι θα γίνεται σε αυτοκίνητα που συγκρούονται, καταστρέφονται, και κουβαλούν μισό τόνο μπαταρίες. Μετά έχεις προβλήματα περιβάλλοντος. Πως θα συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα - μπαταρίες σε παρατεταμένο κρύο (-10 -20 βαθμούς) σε παρατεταμένη ζέστη (50-60 βαθμούς). Θα έπαιρνες ένα αυτοκίνητο που τον χειμώνα δεν θα ξεκινούσε, ή το καλοκαίρι θα έσβηνε λόγο υπερθέρμανσης των μπαταριών?  Link.png Site: Link

 

Link.png Site: TeslaModel S Could Lose Up To 40-Percent Range In Cold Weather

 

Δεν θα πετάξεις μια τεχνολογία που λειτουργά απροβλημάτιστα σε ερήμους, βουνά και αέρα εδώ και 100+ χρόνια για κάτι αδοκίμαστο.

Αλλά ακόμα και να έλυνες όλα αυτά τα προβλήματα, το κύριο πρόβλημα το έχουν τα κράτη, γιατί ΚΑΝΕΝΑ (ίσως εκτός από τη Γαλλία) δεν έχει τις υποδομές, ή την ηλεκτρική ισχύ να τροφοδοτήσει τόσα αυτοκίνητα. Αν οι μισοί από εμάς πηγαίναν αύριο και αγόραζαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κανένας δεν θα μπορούσε να τα οδηγήσει για τα επόμενα 10-20 χρόνια γιατί θα υπήρχε παντού black-out.  Και αν πάλι οι μισοί από εμάς πηγαίναμε να αγοράσουμε φωτοβολταϊκά για να τα φορτίζουμε, πάλι θα μέναμε με άδεια χέρια, γιατί η παραγωγή σπάνιων γαιών που χρειάζονται τα PV δεν θα φτάνει για να καλύψει την ζήτηση.

 

Πρώτα πρέπει να γίνου ηλεκτρικά τα λεωφορεία και Μεσα Μαζικής μεταφοράς, μετά τα φορτηγά μεταφορών, να δοκιμαστεί η τεχνολογία, να δείξει ότι οι υποδομές που πρέπει να δημιουργηθούν θα έχουν θετικό αντίκτυπο, μετά τα εταιρικά αυτοκίνητα και τελευταία τα ΙΧ. Δεν μπορείς να θές από τη μια χρονιά στην άλλη μια χώρα να μπορεί να διαχειριστεί μερικά εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

  • Απαντ. 82
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.
Καμιά σχέση. ΟΙ εταιρείες πλέον συνεργάζονται μεταξύ τους σε όλους τους τομείς για να μειώσουν τα κόστη τους. Χρησιμοπουούν κοινούς κινητήρες (πχ νέα Mercedes χρησιμοποιούν κινητήρες renault-Nissan), κοινές πλατφόρμες, κοινά ηλεκτρονικά. Άλλες ετερείες φτιάχνουν τα ηλεκτρονικά - εγκεφάλους αυτοκινήτων, άλλες τους αεράσακους κλπ

 

Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι απλώς ένας ηλεκτροκινητήρας και δυο ΑΑ μπαταρίες. Έχουν inverters και χίλια δυό ηλεκτρονικά που είναι η μάστιγα των νέων αυτοκινήτων. Γενικά δεν είναι δοκιμασμένη τεχνολογία για να εφαρμοστεί άμεσα. Υπάρχουν χίλια δυο προβλήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα. Εδώ τα κινητά με 50 γραμμάρια μπαταρία εκρηγνύονται χωρίς πολλά πολλά. Σκέφτου τι θα γίνεται σε αυτοκίνητα που συγκρούονται, καταστρέφονται, και κουβαλούν μισό τόνο μπαταρίες. Μετά έχεις προβλήματα περιβάλλοντος. Πως θα συμπεριφέρονται τα αυτοκίνητα - μπαταρίες σε παρατεταμένο κρύο (-10 -20 βαθμούς) σε παρατεταμένη ζέστη (50-60 βαθμούς). Θα έπαιρνες ένα αυτοκίνητο που τον χειμώνα δεν θα ξεκινούσε, ή το καλοκαίρι θα έσβηνε λόγο υπερθέρμανσης των μπαταριών?  Link.png Site: http://batteryuniversity.com/learn/article/discharging_at_high_and_low_temperatures'>Link

 

Link.png Site: http://www.hybridcars.com/tesla-model-s-could-lose-up-to-40-percent-range-in-cold-weather/'>TeslaModel S Could Lose Up To 40-Percent Range In Cold Weather

 

Δεν θα πετάξεις μια τεχνολογία που λειτουργά απροβλημάτιστα σε ερήμους, βουνά και αέρα εδώ και 100+ χρόνια για κάτι αδοκίμαστο.

Αλλά ακόμα και να έλυνες όλα αυτά τα προβλήματα, το κύριο πρόβλημα το έχουν τα κράτη, γιατί ΚΑΝΕΝΑ (ίσως εκτός από τη Γαλλία) δεν έχει τις υποδομές, ή την ηλεκτρική ισχύ να τροφοδοτήσει τόσα αυτοκίνητα. Αν οι μισοί από εμάς πηγαίναν αύριο και αγόραζαν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κανένας δεν θα μπορούσε να τα οδηγήσει για τα επόμενα 10-20 χρόνια γιατί θα υπήρχε παντού black-out.  Και αν πάλι οι μισοί από εμάς πηγαίναμε να αγοράσουμε φωτοβολταϊκά για να τα φορτίζουμε, πάλι θα μέναμε με άδεια χέρια, γιατί η παραγωγή σπάνιων γαιών που χρειάζονται τα PV δεν θα φτάνει για να καλύψει την ζήτηση.

 

Πρώτα πρέπει να γίνου ηλεκτρικά τα λεωφορεία και Μεσα Μαζικής μεταφοράς, μετά τα φορτηγά μεταφορών, να δοκιμαστεί η τεχνολογία, να δείξει ότι οι υποδομές που πρέπει να δημιουργηθούν θα έχουν θετικό αντίκτυπο, μετά τα εταιρικά αυτοκίνητα και τελευταία τα ΙΧ. Δεν μπορείς να θές από τη μια χρονιά στην άλλη μια χώρα να μπορεί να διαχειριστεί μερικά εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

 

 

είσαι άσχετος επί του θέματος

  • Like 1
Δημοσ.

είσαι άσχετος επί του θέματος

 

Γιατί δεν μας διαφωτίζεις τότε?

 

Τα Τεσλα καταναλώνουν περίπου 0.2 kWh/km. Αν υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο κινείται μέσο όρο 15000 km/year, έχουμε 3000 kwh κατανάλωση κίνησης από κάθε αυτοκίνητο χωρίς να υποθέσουμε vampire draining, απώλειες inverter 15-20% κλπ.

 

Στην Ελλάδα αντιστοιχεί κατανάλωση 4900 kwh/y, ανά κάτοικο και υπάρχουν 600 αυτοκίνητα (όλα τα 4τροχα) ανα 1000 κατοίκους οπότε 3000x0.6=1800kwh/y για κίνηση ανά κάτοικο, οπότε μιλάμε στο θεωρητικό καλύτερο, χωρίς να υπολογίζουμε επιπρόσθετες απώλειες,  35% αύξηση στην καθημερινή απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια. Αν προσθέσουμε και τις απώλειες στον inverter 15% έχουμε 40+% αύξηση στην απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια.

 

Πες μου σε πόσα χρόνια η Ελλάδα θα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά 40%?

 

Για να καλυφθεί η ενέργεια αυτή από φωτοβολταϊκά, για κάθε αυτοκίνητο θα χρειάζεται να εγκατασταθούν  minimum 3kWp φωτοβολταϊκά = 1 οικογενειακή συστοιχία φωτοβολταϊκών Link.png Site: =20m2 , άρα για Ελλάδα μιλάμε για 6.5 εκατομμύρια συστοιχίες των 3kWp (80 εκατομύρια PV panels) μόνο για την κίνηση αυτοκινήτων = 130km2 , με την προϋπόθεση ότι θα αποθηκεύουμε και θα χρησιμοποιούμε όλη την ενέργεια που παράγουν, άρα χρειαζόμαστε και μπαταρίες για να την φυλάμε αλιώς θα θέλουμε 3-4πλάσια ποσότητα φωτοβολταϊκών συστημάτων.

 

Με 5000 ευρώ τα 3kWp, χωρίς μπαταρίες, τότε μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, φωτοβολταϊκά της τάξης των 30 δις ευρώ

 

Τώρα καταλαβαίνεις γιατί ο Musk έφτιαξε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και ασχολείται με φωτοβολταϊκά αλλά και μπαταρίες για να αποθηκεύεται η ενέργεια από το φωτοβολταϊκά.

Αν προωθήσει τα αυτοκίνητα αρκετά, τότε αναγκαστικά θα πετύχουν και τα άλλα 2

  • Like 2
Δημοσ.

Γιατί δεν μας διαφωτίζεις τότε?

 

Τα Τεσλα καταναλώνουν περίπου 0.2 kWh/km. Αν υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο κινείται μέσο όρο 15000 km/year, έχουμε 3000 kwh κατανάλωση κίνησης από κάθε αυτοκίνητο χωρίς να υποθέσουμε vampire draining, απώλειες inverter 15-20% κλπ.

 

Στην Ελλάδα αντιστοιχεί κατανάλωση 4900 kwh/y, ανά κάτοικο και υπάρχουν 600 αυτοκίνητα (όλα τα 4τροχα) ανα 1000 κατοίκους οπότε 3000x0.6=1800kwh/y για κίνηση ανά κάτοικο, οπότε μιλάμε στο θεωρητικό καλύτερο, χωρίς να υπολογίζουμε επιπρόσθετες απώλειες,  35% αύξηση στην καθημερινή απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια. Αν προσθέσουμε και τις απώλειες στον inverter 15% έχουμε 40+% αύξηση στην απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια.

 

Πες μου σε πόσα χρόνια η Ελλάδα θα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά 40%?

 

Για να καλυφθεί η ενέργεια αυτή από φωτοβολταϊκά, για κάθε αυτοκίνητο θα χρειάζεται να εγκατασταθούν  minimum 3kWp φωτοβολταϊκά = 1 οικογενειακή συστοιχία φωτοβολταϊκών Link.png Site: =20m2 , άρα για Ελλάδα μιλάμε για 6.5 εκατομμύρια συστοιχίες των 3kWp (80 εκατομύρια PV panels) μόνο για την κίνηση αυτοκινήτων = 130km2 , με την προϋπόθεση ότι θα αποθηκεύουμε και θα χρησιμοποιούμε όλη την ενέργεια που παράγουν, άρα χρειαζόμαστε και μπαταρίες για να την φυλάμε αλιώς θα θέλουμε 3-4πλάσια ποσότητα φωτοβολταϊκών συστημάτων.

 

Με 5000 ευρώ τα 3kWp, χωρίς μπαταρίες, τότε μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, φωτοβολταϊκά της τάξης των 30 δις ευρώ

 

Τώρα καταλαβαίνεις γιατί ο Musk έφτιαξε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και ασχολείται με φωτοβολταϊκά αλλά και μπαταρίες για να αποθηκεύεται η ενέργεια από το φωτοβολταϊκά.

Αν προωθήσει τα αυτοκίνητα αρκετά, τότε αναγκαστικά θα πετύχουν και τα άλλα 2

 

Είχα δει κάπου μια (προβοκατόρικη κάπως) σύγκριση, πάρε ένα Tesla και ένα αντίστοιχου μεγέθους diesel και δώσε στο diesel τόσο καύσιμο όσο το βάρος των μπαταριών του Tesla (~500kg) και υπολόγισε πόσο μακριά μπορεί να πάει.

Έβγαινε το Tesla ~400km π.χ. και το άλλο μια απόσταση Βερολίνο - Πεκίνο ας πούμε. :P

Δημοσ.

Η ισχύς των φωτοβολταικών που εγκαταστάθηκε παγκοσμίως το 2016 ανήλθε σε 73 GW.

 

Αν υποθέσουμε ότι η μέση ετήσια κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί εγκατεστημένη ισχύ φωτοβολταικών 4KW τότε η ισχύς που εγκαταστάθηκε για το 2016 καλύπτει περίπου 18 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

 

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2016; Λίγο περισσότερα από 700.000.

 

Συνεπώς δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το να συζητάμε υποθετικά σενάρια του τύπου "τι θα συνέβαινε αν όλοι αποφασίζαμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα" δεν έχει νόημα. Καταρχάς ακόμα και αν όλοι αύριο αποφασίζαμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλώς δεν θα μπορούσαμε. Σκεφτείτε ότι για το tesla model 3 των 35.000 δολαρίων 400.000 άτομα περιμένουν περισσότερο από 12 μήνες και θα περιμένουν περίπου άλλους τόσους και περισσότερους για να το παραλάβουν.

  • Like 2
Δημοσ.

Η ισχύς των φωτοβολταικών που εγκαταστάθηκε παγκοσμίως το 2016 ανήλθε σε 73 GW.

 

Αν υποθέσουμε ότι η μέση ετήσια κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απαιτεί εγκατεστημένη ισχύ φωτοβολταικών 4KW τότε η ισχύς που εγκαταστάθηκε για το 2016 καλύπτει περίπου 18 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

 

Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2016; Λίγο περισσότερα από 700.000.

 

Συνεπώς δεν υπάρχει καμία ανησυχία για την ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το να συζητάμε υποθετικά σενάρια του τύπου "τι θα συνέβαινε αν όλοι αποφασίζαμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα" δεν έχει νόημα. Καταρχάς ακόμα και αν όλοι αύριο αποφασίζαμε να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα απλώς δεν θα μπορούσαμε. Σκεφτείτε ότι για το tesla model 3 των 35.000 δολαρίων 400.000 άτομα περιμένουν περισσότερο από 12 μήνες και θα περιμένουν περίπου άλλους τόσους και περισσότερους για να το παραλάβουν.

 

Μόνο που οι ενεργειακές ανάγκες του πλανήτη, δεν είναι μόνο τα αυτοκίνητα. Τότε δεν θα  είχε κανένα πρόβλημα να τα καλύψουμε τις ανάγκες τους με PV.

 

Όπως είπες, σε ένα χρόνο παγκόσμια εγκαταστάθηκαν φωτοβολταικά που καλύπτουν μόνο 18Μ αυτοκίνητα, την στιγμή που ήδη υπάρχουν 1Β, και Ινδία, Κίνα, είναι υπό ανάπτυξη, οπότε σε μερικά χρόνια θα είναι αρκετά δις τα αυτοκίνητα.

 

Το point του ποστ ήταν για απάντηση στον άλλο που νωμίζει πως η κίνηση των αυτοκινήτων είναι μηδαμινή μπροστά στην υπόλοιπη ενεργειακή κατανάλωση και μπρούν να μπουν έτσι απλά στο δίκτυο.

 

Άμα θέλουμε εχτος που PV που χρειάζονται τεράστιες εκτάσεις, οι οποίες είναι προτιμότερο να καλυφθούν με δάση παρά να γεμίσουν καθρεφτάκια, κάθε αυτοκινητο μπορεί να πάρει την ενέργεια που χρειάζεται για ένα χρόνο απο δυο pellets ουρανίου 4cc όγκου, με κόστος 30 ευρώ, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα

 

Όπως και να έχει, εμένε προσωπικά μου αρέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θεωρώ πως είναι το μέλλον. Απλώς δεν είναι το άμεσο μέλλον. Υπάρχουν πολλά προβλήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα πριν αρχίσουμε να ζητάμε να μπουν άμεσα στην καθημερινή κίνηση και να λέμε πως αυτοί που δεν τα πωλούν τα κάνουν για άλλους σκοπούς και μόνο η Τεσλα ενδιαφέρεται για το μέλλον του πλανήτη

Δημοσ.

Γιατί δεν μας διαφωτίζεις τότε?

 

Τα Τεσλα καταναλώνουν περίπου 0.2 kWh/km. Αν υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο κινείται μέσο όρο 15000 km/year, έχουμε 3000 kwh κατανάλωση κίνησης από κάθε αυτοκίνητο χωρίς να υποθέσουμε vampire draining, απώλειες inverter 15-20% κλπ.

 

Στην Ελλάδα αντιστοιχεί κατανάλωση 4900 kwh/y, ανά κάτοικο και υπάρχουν 600 αυτοκίνητα (όλα τα 4τροχα) ανα 1000 κατοίκους οπότε 3000x0.6=1800kwh/y για κίνηση ανά κάτοικο, οπότε μιλάμε στο θεωρητικό καλύτερο, χωρίς να υπολογίζουμε επιπρόσθετες απώλειες,  35% αύξηση στην καθημερινή απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια. Αν προσθέσουμε και τις απώλειες στον inverter 15% έχουμε 40+% αύξηση στην απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια.

 

Πες μου σε πόσα χρόνια η Ελλάδα θα μπορεί να αυξήσει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας κατά 40%?

 

Για να καλυφθεί η ενέργεια αυτή από φωτοβολταϊκά, για κάθε αυτοκίνητο θα χρειάζεται να εγκατασταθούν  minimum 3kWp φωτοβολταϊκά = 1 οικογενειακή συστοιχία φωτοβολταϊκών Link.png Site: =20m2 , άρα για Ελλάδα μιλάμε για 6.5 εκατομμύρια συστοιχίες των 3kWp (80 εκατομύρια PV panels) μόνο για την κίνηση αυτοκινήτων = 130km2 , με την προϋπόθεση ότι θα αποθηκεύουμε και θα χρησιμοποιούμε όλη την ενέργεια που παράγουν, άρα χρειαζόμαστε και μπαταρίες για να την φυλάμε αλιώς θα θέλουμε 3-4πλάσια ποσότητα φωτοβολταϊκών συστημάτων.

 

Με 5000 ευρώ τα 3kWp, χωρίς μπαταρίες, τότε μιλάμε μόνο για την Ελλάδα, φωτοβολταϊκά της τάξης των 30 δις ευρώ

 

Τώρα καταλαβαίνεις γιατί ο Musk έφτιαξε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και ασχολείται με φωτοβολταϊκά αλλά και μπαταρίες για να αποθηκεύεται η ενέργεια από το φωτοβολταϊκά.

Αν προωθήσει τα αυτοκίνητα αρκετά, τότε αναγκαστικά θα πετύχουν και τα άλλα 2

Εγώ θα αντιστρέψω την ερώτηση και θα σε ρωτήσω που και πότε έχεις δεί να αντικαθίσταται αμέσως ολόκληρος ο στόλος των ιχ μιας χώρας, με πανάκριβα αυτοκίνητα (~100k $), που στηρίζονται σε μια καινούργια και παράξενη για πολλούς τεχνολογία. Προσπαθείς να μοντελοποιήσεις μια μετάβαση που ούτε πρόκειται αλλά και ούτε υποστήριξε κανείς ότι θα γίνει. 

Δημοσ.

Εγώ θα αντιστρέψω την ερώτηση και θα σε ρωτήσω που και πότε έχεις δεί να αντικαθίσταται αμέσως ολόκληρος ο στόλος των ιχ μιας χώρας, με πανάκριβα αυτοκίνητα (~100k $), που στηρίζονται σε μια καινούργια και παράξενη για πολλούς τεχνολογία. Προσπαθείς να μοντελοποιήσεις μια μετάβαση που ούτε πρόκειται αλλά και ούτε υποστήριξε κανείς ότι θα γίνει. 

 

Το άμεσα εννοώ σε 10-20 χρόνια. Όχι άυριο. Αλλά και πάλι 10-20 δεκαετίες δεν είναι αρκετές για να γίνουν τέτοιες αλλαγές στα συστήματα ηλεκτροδότισης. Εξάλλουν δεν είναι αυτός ο σκοπός του κινήματος κατα τις κλιματικής αλλαγής? Άμεσα αλλαγές, άμεσα κατάργηση του πετρελαίου. Παντού PV.  Σε 20 χρόνια θα ανεβεί η στάθμη της θάλασσας 2 μέτρα, όσοι δεν πνιγούν θα γίνουν όλα σαχάρα?

 

Και πολύ έυκολα μπορεί να γίνει όταν αρχίσουν οι χώρες να δίνουν φοροαπαλλαγές και αποσύρσεις για νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ή να απαγορέυσουν την κίνηση των συμβατικών μέσα σε πόλεις. Σε 5 χρόνια όλες οι ετερείες αν θέλουν μπορούν να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να τα εντάξουν στις πωλήσεις τους (τωρά αν έχουν λυθεί τα προβλήαματω των μπαταριών κλπ είναι άλλο θέμα). Δεν είναι ανάκη να ειναι premium, να έχουν autopilot και 1002 αχρείαστα extra. Δεν είναι μόνο η Τεσλα που μπορεί να βγάζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Μπραβω  στον Musk και την Τεσλα που προσπαθούν να κάνουν την αλλαγή και να τα προωθήσουν και ελπίζω να πετύχουν, αλλά μέχρι εκεί. Έχει πλεον μετατραπεί σε νέα Apple. Παπαροανακοινώσεις, Marketing και Fanboys, με ταυτόχρονα υπερβολική προβολή από τα media λες και κάθε πράγμα που ανακοινώνουν αυτοί το ανακάλυψαν και είναι οι πρώτοι. όπως πχ τα φορτηγά του συγκεκριμένου άρθρου

Δημοσ.

Η Νορβηγία πάντως δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα για την ηλεκτρική κατανάλωση των αυτοκινήτων και το πως αυτή θα καλυφθεί από το σύστημα.

 

Τα τελευταία χρόνια έχει δεσμευτεί στο να πείσει τους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους προσφέρει: μηδενικούς φόρους αγοράς, δωρεάν ρεύμα φόρτισης στο δρόμο, δωρεάν πάρκινγκ, δωρεάν τέλη μετακίνησης και διοδίων, οδήγηση σε λωρίδα για λεωφορεία.

 

Αποτέλεσμα;

Έχουν φτάσει ήδη στο σημείο το 50% των αυτοκινήτων που πουλιούνται αυτή τη στιγμή είναι είτε πλήρως ηλεκτρικό είτε υβριδικό.

 

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Νορβηγία έχουν ξεπεράσει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2016 τις 100.000 με πληθυσμό 5,2 εκ.

  • Like 1
Δημοσ.

Η Νορβηγία έχει τα πετροδόλαρα να δίνει άπειρα κίνητρα να πάρεις ηλεκτρικό και έχει και 98% ηλεκτρική παραγωγή από υδροηλεκτρικά για κάψιμο..

Δημοσ.

Η Νορβηγία πάντως δεν φαίνεται να ανησυχεί ιδιαίτερα για την ηλεκτρική κατανάλωση των αυτοκινήτων και το πως αυτή θα καλυφθεί από το σύστημα.

 

Τα τελευταία χρόνια έχει δεσμευτεί στο να πείσει τους πολίτες να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τους προσφέρει: μηδενικούς φόρους αγοράς, δωρεάν ρεύμα φόρτισης στο δρόμο, δωρεάν πάρκινγκ, δωρεάν τέλη μετακίνησης και διοδίων, οδήγηση σε λωρίδα για λεωφορεία.

 

Αποτέλεσμα;

Έχουν φτάσει ήδη στο σημείο το 50% των αυτοκινήτων που πουλιούνται αυτή τη στιγμή είναι είτε πλήρως ηλεκτρικό είτε υβριδικό.

 

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Νορβηγία έχουν ξεπεράσει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2016 τις 100.000 με πληθυσμό 5,2 εκ.

 

Καταρχήν στη νορβηγία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλύπτουν το 0.7% των συνολικών χιλιομέτρων. (2014). Τα Other fuels είναι 6.5% (2016)

 

Αλλά όπως και νάχει,  η Νορβηγία προωθά την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας για όλες τις χρήσεις, και πάρα πολύ καλά κάνει, μιας και παράγει το μεγαλύτερο ποσοστό από φτηνή (από τις πιο φτηνές στην Ευρώπη) υδροηλεκτρική ή τοπικό φυσικό αέριο και αιολοκή. Δεν χρησιμοποιεί εισαγώμενο πετρέλαιο ή λιγνίτη ούτε καν φωτοβολταϊκά. Αλλά εισάγει ένα 10% από την Σουηδία. Οπότε και η απαλλαγή από τα εισαγόμενα καύσιμα κίνησης είναι για την πλήρη αυτονόμηση της στον τομέα Ενέργειας. 

 

Η κατανάλωση ενέργειας στην Νορβηγία είναι κατ' αναλογία τριπλάσια από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, οπότε η εισαγωγή αυτοκινήτων στο σύστημα δεν θα είναι τόσο χαοτική όπως σε άλλες χωρές. Θα χρειάζεται 5-10% αύξηση στην ισχύ αντί 30 και 40. Επίσης μιλάμε για ίσως την πιο αναπτυγμένη και οργανωμένη χώρα στον κόσμο. Εάν όλοι είμασταν σαν την Νορβηγία, τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ήταν πλειονότητα εδώ και πολλά χρόνια και δεν θα είχαμε συζητήσεις για φωτοβολταικά ανανεώσιμες ενέργειες, κόστος παραγωγής τους κλπ

 

Αν πας να κάνεις τους υπολογισμούς για τις USA, που κατ αναλογία τους αναλογεί η μισή κατανάλωση από την Νορβηγία, έχει σχεδόν 50% περισσότερα αυτοκίνητα κατ αναλογία πληθυσμού, κάνουνε κατά μέσο όρο πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, και η παραγωγή ενέργειας είναι 15% από ανανεώσιμες αντί 98%, τότε τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά

 

Βασικά με τους ίδιους υπολογισμού με προηγουμένως, κρατώντας τα 15000km για Νορβηγία και βάζοντας 22000km για ΗΠΑ,  θα χρειαστεί min 7.5% αύξηση στην ενέργεια η Νορβηγία, και οι ΗΠΑ min 30%

Δημοσ.

Επειδή παραπάνω έβαλα στοιχεία μόνο για την ισχύ από τα φωτοβολταϊκά, ας συμπληρώσω με λίγο μπακαλίστικο τρόπο και με την ισχύ από τις ανεμογεννήτριες.

 

Στην Ευρώπη στο τέλος του 2015 ήταν εγκατεστημένες ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 148GW, οι οποίες παρήγαγαν το 2015 συνολικά 315TWh (315 δις κιλοβατώρες)

 

Το 2016 εγκαταστάθηκαν παγκοσμίως ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 55GW. Αξιοποιώντας το παραπάνω δεδομένο της ευρωπαϊκής παραγωγής, μπορούμε χοντρικά να υπολογίσουμε ότι η εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών το 2016 είναι ικανή να παράξει 117TWh.

 

Αν τώρα υπολογίσουμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κατανάλωση 0.2 kw/km κάνει κατά μέσο όρο 20.000 km, τότε καταναλώνει ετησίως 4ΜWh. Συνεπώς τα 117TWh που θα παραχθούν από τις νέες ανεμογεννήτριες που εγκαταστάθηκαν παγκοσμίως το 2016 αρκούν για να κινήσουν σχεδόν 29εκ ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Σημειωτέον, ότι: 1) Το 2016 πουλήθηκαν παγκοσμίως 88εκ οχήματα και 2) Οι εγκαταστάσεις νέων ανεμογεννητριών και φωτοβολταικών κάθε χρόνο αυξάνονται.

  • Like 1
Δημοσ.

Επειδή παραπάνω έβαλα στοιχεία μόνο για την ισχύ από τα φωτοβολταϊκά, ας συμπληρώσω με λίγο μπακαλίστικο τρόπο και με την ισχύ από τις ανεμογεννήτριες.

 

Στην Ευρώπη στο τέλος του 2015 ήταν εγκατεστημένες ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 148GW, οι οποίες παρήγαγαν το 2015 συνολικά 315TWh (315 δις κιλοβατώρες)

 

Το 2016 εγκαταστάθηκαν παγκοσμίως ανεμογεννήτριες συνολικής ισχύος 55GW. Αξιοποιώντας το παραπάνω δεδομένο της ευρωπαϊκής παραγωγής, μπορούμε χοντρικά να υπολογίσουμε ότι η εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών το 2016 είναι ικανή να παράξει 117TWh.

 

Αν τώρα υπολογίσουμε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κατανάλωση 0.2 kw/km κάνει κατά μέσο όρο 20.000 km, τότε καταναλώνει ετησίως 4ΜWh. Συνεπώς τα 117TWh που θα παραχθούν από τις νέες ανεμογεννήτριες που εγκαταστάθηκαν παγκοσμίως το 2016 αρκούν για να κινήσουν σχεδόν 29εκ ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 

Σημειωτέον, ότι: 1) Το 2016 πουλήθηκαν παγκοσμίως 88εκ οχήματα και 2) Οι εγκαταστάσεις νέων ανεμογεννητριών και φωτοβολταικών κάθε χρόνο αυξάνονται.

 

Κάπου χάνεις το συνολικό point. Οι ανανεώσιμες πηγές δεν είναι μόνο για τα Ηλ. Αυτοκίνητα. Πρέπει να καλύψουν την υπάρχον ζήτηση, την μελλοντική ζήτηση, και το έξτρα από την εισαγωγή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το ότι μπορούν να καλύψουν το 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα =10% ή και 1000 εκατομμύρια, 100%  δεν σημαίνει κάτι για το άμεσο μέλλον.

 

Και μην ξεχνάς ότι η κίνα έχει 200 αυτοκίνητα ανά 1000 κατοίκους, και η Ινδία μόνο 30... ΤΙ θα γίνει όταν ανεβούν στα 500-600 που είναι στις αναπτυγμένες χώρες?

Ενέργεια και κίνηση δικαιούνται και οι υπόλοιπες χώρες. Όχι μόνο οι αναπτυγμένες. Θα πεις στην Ινδία που η αναλογία ηλεκτρικής ενέργειας είναι 780Kwh αντί 5000 στην Ευρώπη, να αγοράζεται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα?

Ευρώπη και Αμερική είμαστε τρίχες μπροστά στα νούμερα της Ινδίας, Κίνας, αλλά αυτούς πρέπει να τους αναγκάσουμε να αναπτυχθούν με τον πιο ακριβό τρόπο επειδή μας βολεύει, αλλιώς να μηνούν υποανάπτυκτοι. Θα κάψουν και τεράστιες ποσότητες λιγνήτη, και τεράστιες ποσότητες πετρελαίου, και θα χρησιμοποιήσουν αυτοκίνητα που οι ρύποι τους φτάνουν στο θεό γιατί απλά αυτά μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να αναπτύξουν το βιοτικό τους επίπεδο. Τα να μιλάμε για 100 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον αναπτυγμένο κόσμο με 15% από ανανεώσιμες πηγές, ειναι μηδαμινό μπροστά τα 2-3 δισεκατομμύρια, που χρειάζονται άμεσα οι χώρες αυτές. Αν δεν τους βοηθήσουμε στον τομέα φτηνή, καθαρή ενέργεια, τότε το παιχνίδι χάθηκε, όσα Τεσλα και να πουληθούν και όσους ανεμιστήρες βάλουμε στα βουνά και τις θάλασσες

Δημοσ.

Σε ποια άνοδο της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας αναφέρεσαι;

 

Η usa, η οποία καταναλώνει μόνης της το 20% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας, το 2016 με πληθυσμό 325 εκ κατοίκους κατανάλωσε 3.913 TWh.

 

Ξέρεις πόση ηλεκτρική ενέργεια κατανάλωσε πριν από 12 χρόνια, το 2004 όταν είχε 294 εκ κατοίκους (δηλαδή 10% λιγότερους); 3.921 TWh!

 

Και είναι λογικό αν το καλοσκεφτείς. Βάλε κάτω όλες τις ηλεκτρικές συσκευές που ρουφάνε το περισσότερο ρεύμα όπως τα κλιματιστικά, τα στεγνωτήρια, τα ψυγεία, οι λαμπτήρες και δες πόσο βελτιώθηκαν σε κατανάλωση.

 

Πιστεύω ότι η άνοδος της ηλεκτρικής ενέργειας από τα αυτοκίνητα έχει συνυπολογιστεί από όλες τις εταιρείες που ρίχνουν όλο και περισσότερο χρήμα κάθε χρόνο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Και επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτουργούν και σαν μια τεράστια μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας θα παίξουν και καταλυτικό ρόλο. Ήδη διάβασα τις προάλλες ότι αναπτύσσονται εφαρμογές που θα σε ενημερώνουν για το πότε να φορτίσεις το αυτοκίνητό σου ανάλογα με το πότε είναι το ρεύμα πιο φθηνό λόγο υπερπροσφοράς ενέργειας από τις ανανεώσιμες στο δίκτυο.

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...