Προς το περιεχόμενο

Πόσο παλιό είναι το αυτοκίνητο σας;


Θεkλα

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Προσωπικά δεν το θεωρώ υπερβολική απαίτηση να μην κάνει κρακ ο συμπλέκτης σε ένα αυτοκίνητο 17 ετών.

 

Ίσως επειδή έχω ένα Starlet EP91 του 12/1998 με 210.000Km που είναι σχεδόν σαν καινούργιο, μηχανικά τουλάχιστον. Ούτε λεπτό δεν έχει κάτσει σε συνεργείο για απρογραμμάτιστη φθορά. Το πήγα για γενικό έλεγχο τη Μεγάλη Εβδομάδα και το μόνο που βρήκαν ήταν ότι ήθελε αλλαγή ο ιμάντας δυναμό/υδραυλικού τιμονιού που δεν είχε αλλαχτεί ποτέ. Α, και μια φούσκα ημιαξονίου.

Ίσως επειδή το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, αν δεν το σπάσω σε κανά δυνατό τρακάρισμα, δεν παίζει να το αλλάξω ούτε τα επόμενα 17 χρόνια. Το μόνο που με φοβίζει είναι η ύπαρξη ανταλλακτικών μακρυπρόθεσμα.

Ίσως επειδή δε γνωρίζω πολλά από αυτοκίνητα (σχεδόν τίποτα εδώ που τα λέμε), και δε γνώριζα ότι η επισκευή του συμπλέκτη είναι τόσο ακριβή (ΑΝ όντως είναι όπως λες).

 

Σχετικά με τα αμορτισέρ, έχω την εντύπωση πως και σε γυάλα που λέει ο λόγος να το κλείσεις το αμάξι, μετά από κάποια χρόνια πάλι θα θέλουν αλλαγή τα αμορτισέρ, όπως και τα ελαστικά, όπως και τα λάδια κ.λπ.

Δε νομίζω ότι τα αλλάζεις μόνο όταν σπάσουν ή όταν έχει πέσει πάρα πολύ η απόσβεσή τους. Αυτό δεν είναι πρόληψη. Αν είναι να περιμένεις να σπάσουν ή να πέσει πάρα πολύ η απόδοσή τους, νομίζω αποτελείς κίνδυνο στο δρόμο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 207
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

@phanispal:

 

Άσχετα με την γνώμη που έχεις εσύ προσωπικά για το δικό σου αυτοκίνητο(που όντως είναι από τα πιο αξιόπιστα), η αλήθεια είναι πως σε γενικές γραμμές ένα αυτοκίνητο 17 ετών είναι πολύ παλιό. Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτου τέτοιας ηλικίας θα το άλλαζαν χωρίς δεύτερη σκέψη εφόσον είχαν την οικονομική δυνατότητα, και φυσικά όσο το κρατάνε τα έξοδα που κάνουν για συντήρηση/επισκευές είναι συγκρατημένα.

 

Όσο για το κρακ που κάνει ο συμπλέκτης στο δικό μου, το πρόβλημα είναι φθορά στην πεταλιέρα του συμπλέκτη. Η αντιπροσωπεία(τυχαία ρώτησα μια και βρέθηκα εκεί για άλλο λόγο) την δίνει μόνο ως σετ κάτι παραπάνω από 150€, έτσι από τη στιγμή που εκτός από τον θόρυβο δεν δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του συμπλέκτη δεν ασχολήθηκα ούτε καν στα μεταχειρισμένα να ψάξω.

 

Όσο για τα αμορτισέρ, όντως δεν γνωρίζεις πολλά από αυτοκίνητα, δεν είναι από τα εξαρτήματα που αλλάζονται προληπτικά, όποιον και να ρωτήσεις το ίδιο θα σου πει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λογικά θα έχεις δίκιο, αν και η αλήθεια είναι ότι αυτό για τα αμορτισέρ το έχω ακούσει από άλλους, δεν το έχω βγάλει απ' το μυαλό μου.

Χρειάζομαι διάβασμα τέλος πάντων.

 

Σχετικά με την ηλικία ενός αυτοκινήτου, ενώ λόγω δουλειάς έχω οδηγήσει κάποια οχήματα ανάλογης ηλικίας αλλά και πιο καινούργια, επειδή στην κατοχή μου είχα και έχω μόνο το ΕΡ91 που δεν έχει χαμπαριάσει από ελεεινό λιώσιμο, σχεδόν ξεφτύλισμα (πρωτίστως στα χέρια του αδερφού μου πριν από μένα), έχω σχηματίσει την άποψη ότι ένα αυτοκίνητο 17 ετών δεν είναι παλιό.

Παρόλο που έχω οδηγήσει νεότερα αυτοκίνητα που είναι για απόσυρση απλά επειδή τα φάγαν τα ψωμιά τους.

 

Πάντως νομίζω ότι τα χρόνια από μόνα τους δε λένε όλη την αλήθεια.

Αν δεν του κάνεις τουλάχιστον τη βασική συντήρηση και δεν το προσέχεις, τι να λέει κι ας είναι και σύγχρονο.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να μιλήσω, λόγω προσωπικής εμπειρίας με παλιό αυτοκίνητο.

Ασχέτως ηλικίας είμαι από αυτούς που παρακολουθούν τα "πρέπει" του αυτοκινήτου και μάλιστα ίσως υπερβάλω μερικές φορές. πχ λάστιχα θα αλλαχτούν υποχρεωτικά στα 3-4 χρόνια, άσχετα από το αν η κατάσταση του πέλματος είναι καλή.

Πολλά πράγματα τα κάνω μόνος μου αλλά για άλλα (που ξεφεύγουν από τις γνώσεις/δυνατότητές μου) πάω συνεργείο.

Λοιπόν αρκετοί συνεργιατζήδες είναι σφιγμένοι στο να σου αλλάξουν (ή και να σου επισημάνουν) κάτι που δεν τα έχει "φτύσει" τελείως. Τους βλέπω να δαγκώνονται, προφανώς γιατί βλέπουν ένα αυτοκίνητο με ανύπαρκτη εμπορική αξία και διστάζουν να πουν πχ "άλλαξε αμορτισέρ, θα σου πάει κάνα 250άρι". Αρκετές φορές το σχόλιο είναι "αντέχει ακόμα".

Εννοείται πως αυτό εμένα δεν με καλύπτει, αν και δεν μου περισσεύουν, αφού μέσα σε αυτό το αυτοκίνητο μπαίνω πρώτα απ' όλα εγώ και δικοί μου άνθρωποι. Έτσι όταν τους πω να προχωρήσουν με αυτό που χρειάζεται, βλέπεις ότι το κάνουν διστακτικά (και ίσως μέσα τους να λένε "τι θες και ρίχνεις λεφτά πάνω στο χρέπι")

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πάτησε τα 10 το corsa μου φέτος και μου φαίνεται σαν χθες που το πήρα πρώτη βόλτα όταν ήταν 4 ετών.  :) Έχουμε κάνει πολλά ταξίδια παρέα και του έχω μια αδυναμία, με δυσκολία θα το αποχωριστώ αν και το έχω σε ένα πενταετές πλάνο, είναι ακόμη μια χαρά μέσα έξω.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασχέτως ηλικίας είμαι από αυτούς που παρακολουθούν τα "πρέπει" του αυτοκινήτου και μάλιστα ίσως υπερβάλω μερικές φορές. πχ λάστιχα θα αλλαχτούν υποχρεωτικά στα 3-4 χρόνια, άσχετα από το αν η κατάσταση του πέλματος είναι καλή.

 

Κι εγώ το ίδιο.

 

Λάδια προσπαθώ να του αλλάζω λίγο πριν κλείσω τις 5000Km, και κάθε φορά αλλάζω και φίλτρο, παρόλο που αρκετοί λένε ότι δεν είναι απαραίτητο και ότι το σύνηθες είναι μία παρά μία, και αλλαγή λαδιών στις 7000-10000Km.

Αν κάτσω και ασχοληθώ και μάθω να το κάνω μόνος μου, παίζει να του αλλάζω και κάθε 2000km ξέρω 'γω. 22€ το τετράλιτρο Eneos 10W-40 συν κανά 5€ το φίλτρο, σιγά το κόστος.

 

Αν κάποια στιγμή αρχίσει να κάνει κρακ ο συμπλέκτης, δεν παίζει να το αφήσω έτσι και να το νιώθω κάθε φορά που συμπλεκτάρω, θα φροντίσω να το φτιάξω το συντομότερο δυνατό. Όχι επειδή μου περισσεύουν, απλά (τουλάχιστον στην παρούσα φάση της ζωής μου) θα δώσω προτεραιότητα σ' αυτό.

 

Πραγματικά δεν ξέρω πού/πότε θα σταματούσα να ασχολούμαι με το Starletάκι, με τη λογική ότι δεν έχει νόημα πλέον επειδή θεωρείται παλιό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λογικά θα έχεις δίκιο, αν και η αλήθεια είναι ότι αυτό για τα αμορτισέρ το έχω ακούσει από άλλους, δεν το έχω βγάλει απ' το μυαλό μου.

Χρειάζομαι διάβασμα τέλος πάντων.

 

Σχετικά με την ηλικία ενός αυτοκινήτου, ενώ λόγω δουλειάς έχω οδηγήσει κάποια οχήματα ανάλογης ηλικίας αλλά και πιο καινούργια, επειδή στην κατοχή μου είχα και έχω μόνο το ΕΡ91 που δεν έχει χαμπαριάσει από ελεεινό λιώσιμο, σχεδόν ξεφτύλισμα (πρωτίστως στα χέρια του αδερφού μου πριν από μένα), έχω σχηματίσει την άποψη ότι ένα αυτοκίνητο 17 ετών δεν είναι παλιό.

Παρόλο που έχω οδηγήσει νεότερα αυτοκίνητα που είναι για απόσυρση απλά επειδή τα φάγαν τα ψωμιά τους.

 

Πάντως νομίζω ότι τα χρόνια από μόνα τους δε λένε όλη την αλήθεια.

Αν δεν του κάνεις τουλάχιστον τη βασική συντήρηση και δεν το προσέχεις, τι να λέει κι ας είναι και σύγχρονο.

Η άποψη που έχεις σχηματίσει είναι εντελώς λανθασμένη, όπως και να το δεις ένα αυτοκίνητο 17 ετών είναι πολύ παλιό. Και αυτό δεν αλλάζει όσο καλοδουλεμένο/καλοσυντηρημένο και να είναι, ακόμα και σε κατάσταση βιτρίνας να βρίσκεται.

 

Κι εγώ το ίδιο.

 

Λάδια προσπαθώ να του αλλάζω λίγο πριν κλείσω τις 5000Km, και κάθε φορά αλλάζω και φίλτρο, παρόλο που αρκετοί λένε ότι δεν είναι απαραίτητο και ότι το σύνηθες είναι μία παρά μία, και αλλαγή λαδιών στις 7000-10000Km.

Αν κάτσω και ασχοληθώ και μάθω να το κάνω μόνος μου, παίζει να του αλλάζω και κάθε 2000km ξέρω 'γω. 22€ το τετράλιτρο Eneos 10W-40 συν κανά 5€ το φίλτρο, σιγά το κόστος.

 

Αν κάποια στιγμή αρχίσει να κάνει κρακ ο συμπλέκτης, δεν παίζει να το αφήσω έτσι και να το νιώθω κάθε φορά που συμπλεκτάρω, θα φροντίσω να το φτιάξω το συντομότερο δυνατό. Όχι επειδή μου περισσεύουν, απλά (τουλάχιστον στην παρούσα φάση της ζωής μου) θα δώσω προτεραιότητα σ' αυτό.

 

Πραγματικά δεν ξέρω πού/πότε θα σταματούσα να ασχολούμαι με το Starletάκι, με τη λογική ότι δεν έχει νόημα πλέον επειδή θεωρείται παλιό.

Το τι κάνεις εσύ δεν είναι ούτε κανόνας, αλλά ούτε και αντιπροσωπευτικό δείγμα. Το ορθό, το σωστό, το συνηθισμένο είναι να μην πετάς λεφτά σε παλιό αυτοκίνητο(και δεν εννοώ τη βασική συντήρηση, λάστιχα κτλ). Αυτό ακριβώς λένε και τα συνεργεία, όταν 5 διαφορετικά σου λένε "δεν εχει τιποτα θες να χαλάσεις τα λεφτα σου;" το πιο πιθανό είναι εσύ να είσαι υπερβολικός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τέτοια μηχανάκια made in Japan Δεν Θα βγούν ποτέ ξανά, οπότε όποιος θέλει το κρατάει μέχρι όσο πάει, φυσικά ίσως πάει και πάει κ πάει.. Αν έχεις λεφτά το αλλάζεις κ το κρατάς ως δεύτερο, αν δεν έχεις φτιάχνεις το παλιό και τέλος.

 

Οσοι εχετε φράγκα πάρτε καινούριο εμείς δεν έχουμε κρατάμε το παλιό.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η άποψη που έχεις σχηματίσει είναι εντελώς λανθασμένη, όπως και να το δεις ένα αυτοκίνητο 17 ετών είναι πολύ παλιό. Και αυτό δεν αλλάζει όσο καλοδουλεμένο/καλοσυντηρημένο και να είναι, ακόμα και σε κατάσταση βιτρίνας να βρίσκεται.

 

Το τι κάνεις εσύ δεν είναι ούτε κανόνας, αλλά ούτε και αντιπροσωπευτικό δείγμα. Το ορθό, το σωστό, το συνηθισμένο είναι να μην πετάς λεφτά σε παλιό αυτοκίνητο(και δεν εννοώ τη βασική συντήρηση, λάστιχα κτλ). Αυτό ακριβώς λένε και τα συνεργεία, όταν 5 διαφορετικά σου λένε "δεν εχει τιποτα θες να χαλάσεις τα λεφτα σου;" το πιο πιθανό είναι εσύ να είσαι υπερβολικός.

 

Δηλαδή το σενάριο να είναι, ειδικά με την σημερινή κατάσταση, οι 5 (συνεργιατζήδες) πολύ "χαλαροί" για το τι πρέπει να φτιαχτεί (ειδικά αφού δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο που μπαίνουν μέσα οι ίδιοι) δεν παίζει;

Σίγουρα το τι κάνει ο phanispal ή εγώ δεν είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα. Αυτό όμως δεν το κάνει ταυτόχρονα και λάθος.

Έχω δει άπειρες συζητήσεις εδώ στο insomnia (φαντάζομαι κι εσύ) και είναι εντυπωσιακό πόσοι κάνουν "εκπτώσεις" σε πράγματα που δεν θα 'πρεπε ("μου είπε ότι βγάζουν άλλα 2000 χλμ τα τακάκια μου"). Και αν και κάποιος μπορεί να πει ότι φτιάχνω τα απαραίτητα, σηκώνει πολύ συζήτηση το τι είναι ή τι θεωρεί ο καθένας "απαραίτητο.

Πολλές φορές το να συμφωνούν πολλοί σε κάτι δεν είναι δίκιο. Απλά...μπούγιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βασικά αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι τα συνεργεία είναι περισσότερο απασχολημένα με τα πιο πρόσφατα αυτοκίνητα που πετάνε Check με το παραμικρό, παρά με τα παλιά που δε βγάζουν τίποτα κι έχουν περισσότερο φυσιολογικές φθορές.

 

Δεν το λέω για να ευλογήσω τα γένια μου επειδή έχω παλιό και δε μπορώ να πάρω καινούργιο, αλλά επειδή νομίζω είναι η πραγματικότητα (και λογικό).

 

Όσους ξέρω με σχετικά καινούργια αυτοκίνητα, όλο και κάτι έχουν βγάλει.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nissan sunny N13, του 1989, συναρμολογημενο στον Βόλο. Μονο βενζίνες, λάδια και φίλτρα, και αισίως 380.000 χλμ στο οδόμετρο. Και κάθε φορά που βάζω το κλειδί ξέρω οτι θα πάρει με την πρώτη...

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nissan sunny N13, του 1989, συναρμολογημενο στον Βόλο. Μονο βενζίνες, λάδια και φίλτρα, και αισίως 380.000 χλμ στο οδόμετρο. Και κάθε φορά που βάζω το κλειδί ξέρω οτι θα πάρει με την πρώτη...

Μαζί με το δικό μου κορολα θρυλικό αυτοκίνητο φίλε... Αθάνατα!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Nissan sunny N13, του 1989, συναρμολογημενο στον Βόλο. Μονο βενζίνες, λάδια και φίλτρα, και αισίως 380.000 χλμ στο οδόμετρο. Και κάθε φορά που βάζω το κλειδί ξέρω οτι θα πάρει με την πρώτη...

 

Αυτό δεν ήταν που είχε προβλήματα με τις διαστάσεις διάφορων ανταλλακτικών (όχι μηχανολογικών) λόγω συναρμολόγησης με τα αυθεντικά ανταλλακτικά; Πχ πόρτες ή καπω που δεν ταίριαζαν κι άλλα τέτοια; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή το σενάριο να είναι, ειδικά με την σημερινή κατάσταση, οι 5 (συνεργιατζήδες) πολύ "χαλαροί" για το τι πρέπει να φτιαχτεί (ειδικά αφού δεν πρόκειται για το αυτοκίνητο που μπαίνουν μέσα οι ίδιοι) δεν παίζει;

Αυτό το σενάριο το κόβω από πολύ χλωμό ως αδύνατο, ειδικά η σημερινή κατάσταση(αναδουλειά, τα περισσότερα συνεργεία βαράνε μύγες) είναι ένας λόγος παραπάνω για να ΜΗΝ είναι "χαλαροί". Επίσης να σου πει κάτι ένας ή δύο ok, ίσως να κάνουν και λάθος, αλλά όταν ρωτάς 5 διαφορετικούς και σου λένε και οι 5 τα ίδια πράγματα... ε το πιο πιθανό είναι να έχουν δίκιο.

 

Σίγουρα το τι κάνει ο phanispal ή εγώ δεν είναι αντιπροσωπευτικά δείγματα. Αυτό όμως δεν το κάνει ταυτόχρονα και λάθος.

Ούτε και σωστό το κάνει, so?

 

Έχω δει άπειρες συζητήσεις εδώ στο insomnia (φαντάζομαι κι εσύ) και είναι εντυπωσιακό πόσοι κάνουν "εκπτώσεις" σε πράγματα που δεν θα 'πρεπε ("μου είπε ότι βγάζουν άλλα 2000 χλμ τα τακάκια μου"). Και αν και κάποιος μπορεί να πει ότι φτιάχνω τα απαραίτητα, σηκώνει πολύ συζήτηση το τι είναι ή τι θεωρεί ο καθένας "απαραίτητο.

Πολλές φορές το να συμφωνούν πολλοί σε κάτι δεν είναι δίκιο. Απλά...μπούγιο.

 

Για κάτσε λίγο, τι σε κάνει να νομίζεις πως η δήλωση τα τακάκια βγάζουν άλλες 2000 χλμ είναι "έκπτωση"? Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν βάλει όριο αντικατάστασης λόγω φθοράς, πχ 4 χιλιοστά. Όταν λοιπόν ο μηχανικός βλέπει ότι τα τακάκια έχουν 8 χιλιοστά πάχος, γνωρίζει ότι στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο βγάζουν 15.000 χλμ, και δηλώνει ότι βγάζουν άλλες 2k km, που ακριβώς βλέπεις την "έκπτωση"?

 

 Αντιθέτως θα έλεγα πως είναι σπατάλη να πετάς τακάκια ενώ έχουν ακόμα αρκετό "ψωμί" πάνω τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το Νοέμβρη του 2002, πήρα ένα καινούργιο Ibiza 1.4 101hp. Μέχρι τα μέσα του 2011 είχε μόλις 35.000χλμ. Μετά γεννήθηκε η κόρη μου και μέχρι τον Αύγουστο του '15 είχε 55.000χλμ. Το αμάξι ήταν σε άριστη κατάσταση, πραγματικά σαν καινούργιο. Φανταστείτε οτι την ημέρα που το έδωσα μόλις το είχα πάρει απο μεγάλο service, και ένα μήνα πριν είχα αλλάξει και λάστιχα. Η βλακεία ήταν οτι το έδωσα για ψύχουλα, αλλά δεν ήθελα να χάσω την ευκαιρία που παρουσιάστηκε για αλλαγή αυτοκινήτου.

 

Το άλλαξα με ένα Seat Leon 1.8TSI του 2010 το οποίο το πήρα με 54.000χλμ και τώρα έχει 64.000χλμ.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...