haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Επειδή μπλέκουμε με ορολογίες και νομική σύνταξη, θα στο πω απλά: Η εγγύηση σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές που πωλούνται εντός Ελλάδος, ασχέτως της προέλευσής τους (επίσημη αντιπροσωπεία ή παραεισαγωγή), είναι 2 χρόνια. Δεν ισχυει αυτο. Και για αυτο αλλωστε παρα πολλες εταιρειες(ακομα και πολυ μεγαλες) και μαγαζια(ακομα και κολοσσοι οπως το amazon) προσφερουν μηχανηματα με μονο 1 χρονο εγγυηση. 1
Neg Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Επειδή μπλέκουμε με ορολογίες και νομική σύνταξη, θα στο πω απλά: Η εγγύηση σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές που πωλούνται εντός Ελλάδος, ασχέτως της προέλευσής τους (επίσημη αντιπροσωπεία ή παραεισαγωγή), είναι 2 χρόνια. Εσύ μπορείς να λες ότι θέλεις, εγώ όσες φορές το έχω κυνηγήσει, έχω δικαιωθεί, βάσει των νόμων που εσύ λες ότι εννοούν άλλα. Το έχεις κυνηγήσει, δεν στο έδωσαν προφανώς απλόχερα. Γιατί τα προϊόντα της Apple έχουν Standard 1 χρόνο εγγύηση, εκτός αν το κατάστημα προσφέρετε να δώσει 2 χρόνια, κάποια καταστήματα προσφέρουν 2 αλλά κανονικά είναι ένας ο χρόνος. 1
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Εσύ μπορείς να λες ότι θέλεις, εγώ όσες φορές το έχω κυνηγήσει, έχω δικαιωθεί, βάσει των νόμων που εσύ λες ότι εννοούν άλλα. Δεν ειναι τι λεω εγω. Εγω ή εσυ μπορουμε να γραφουμε οτι θελουμε. Το θεμα ειναι τι γραφει ο νομος, τι γραφει στο επισημο κειμενο η Ευρωπαικη οδηγια και τι ουσιαστικα επιβεβαιωνει η Γενικη Γραμματεια Καταναλωτη. Μεχρι στιγμης εχεις παραθεσει αυτα: Όλες οι αγορές ειδών τεχνολογίας, εντός ΕΕ καλύπτονται που γραφει: Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. και αυτο: http://www.efpolis.gr/el/diasfalisi-oikonomikon-symefronton-katanaloton/exasfalisi-asfalon-synallagon/56-polisi-agathon-eggyiseis.html Από το 1994 και αναθεωρήθηκε το 2002, 2007, 2010... που γραφει: Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Βλεπεις λοιπον οτι δεν εγραψα τιποτα, απλα παρεθεσα το κειμενο απο τα δικα σου λινκ. Μπορεις λοιπον να παραθεσεις το ΝΟΜΟ που λες;
Zaytsev Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δεν ισχυει αυτο. Και για αυτο αλλωστε παρα πολλες εταιρειες(ακομα και πολυ μεγαλες) και μαγαζια(ακομα και κολοσσοι οπως το amazon) προσφερουν μηχανηματα με μονο 1 χρονο εγγυηση. Παίζουμε με τις λέξεις... Επειδή η γυναίκα μου εργάζεται στην τεχνική υποστήριξη σε μιά από τις μεγαλύτερες εταιρίες ηλεκτρονικών στον κόσμο, όταν ο πελάτης την πάρει τηλέφωνο με ελαττωματική συσκευή που έχει παρέλθει το έτος, άρα η εταιρία δεν την υποστηρίζει, τους προτείνει να επικαλεστούν το "Consumer Law" στο κατάστημα, όπου στη συγκεκριμένη χώρα, έχει ισχύ 5 χρόνια για ηλεκτρονικές συσκευές. Οπότε τα του "Amazon", άσε τα για άλλον. Δεύτερον, αυτό οπυ λες, για το πραγματικό ελάττωμα, είναι ότι όταν πας το προβληματικό πίσω για έλεγχο, θα ακούσεις τα κλασσικά "εσύ το χάλασες", "το έβρεξες", "σου έπεσε", "στράβωσες τα πινάκια" και διάφορα άλλα που έχουμε ακούσει κατά καιρούς. Υποτίθεται ότι πρέπει να αποδείξεις ότι δεν το έκανες εσύ. Όσες φορές χρειάστηκε, δεν απέδειξα τίποτα. Μίλησα με ΣτΚ κι έληξε το θέμα άμμεσα. Σε παροχή εγγύησης υποχρεούνται τόσο ο πωλητής όσο και ο κατασκευαστής (ά. 5 ν. 2251/1994). Δεν ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ισχύος της εγγύησης, παρά μόνο ότι η διάρκειά της πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Επιπρόσθετα σύμφωνα με τον ΑΚ (άρθρα 540, 554 & 555) όπως ισχύει οι καταναλωτές έχουν τα δικαιώματά τους έναντι του πωλητή από τη σύμβαση της πώλησης, σύμφωνα με τα οποία σε περίπτωση πώλησης πράγματος με πραγματικό ελάττωμα, δικαιούνται να ζητήσουν διόρθωση, αντικατάσταση ή μείωση του τιμήματος ακόμα και να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση. Τα δικαιώματά τους αυτά μπορούν να τα ασκήσουν εντός 2 ετών από την ημερομηνία της αγοράς. Το παραπάνω κείμενο, το παραθέτω από τη ΓΓΚ, όπου διασαφηνίζει τα 2 χρόνια. Αν γνωρίζεις κάποια πράγματα, είναι από τον Αστικό Κώδικα, και όχι σε νόμους που παραθέτεις. Το έχεις κυνηγήσει, δεν στο έδωσαν προφανώς απλόχερα. Γιατί τα προϊόντα της Apple έχουν Standard 1 χρόνο εγγύηση, εκτός αν το κατάστημα προσφέρετε να δώσει 2 χρόνια, κάποια καταστήματα προσφέρουν 2 αλλά κανονικά είναι ένας ο χρόνος. Φαντάζομαι ότι έχεις διαβάσει αρκετά θέματα στο Insomnia που το κατάστημα αρνείται να καλύψει την εγγύηση. Σε πολλούς έχει τύχει, εγώ απλά δεν το έχω αφήσει στην τύχη ποτέ. Και για καλώδιο των 2€ θα το κυνηγήσω, γιατί δεν ανέχομαι κοροϊδία.
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Παίζουμε με τις λέξεις... Επειδή η γυναίκα μου εργάζεται στην τεχνική υποστήριξη σε μιά από τις μεγαλύτερες εταιρίες ηλεκτρονικών στον κόσμο, όταν ο πελάτης την πάρει τηλέφωνο με ελαττωματική συσκευή που έχει παρέλθει το έτος, άρα η εταιρία δεν την υποστηρίζει, τους προτείνει να επικαλεστούν το "Consumer Law" στο κατάστημα, όπου στη συγκεκριμένη χώρα, έχει ισχύ 5 χρόνια για ηλεκτρονικές συσκευές. Οπότε τα του "Amazon", άσε τα για άλλον. Ακριβως, υπαρχει και εκει η παρανοηση και για αυτο υπαρχει και ειδικο αρθρο site της αγγλικης βουλης που το ξεκαθαριζει για να μην μπλεκει ο κοσμος την εγγυηση με τα δικαιωματα των καταναλωτων λογω έλλειψης συνομολογημένων ιδιοτήτων κατα την παραδοση(οπως κανεις και εσυ): Site Αγγλικης βουλης Is there an EU-wide two year consumer guarantee? Many people are mistaken in thinking that the purpose of Directive 1999/44/EC, ‘On certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees’, is to give consumers a minimum two years guarantee for all goods. In fact, this EU Directive, implemented in the UK by the Sale and Supply of Goods to Consumers Regulations 2002, has added little to already existing UK consumer protection law under the SGA 1979. Under this Directive, all Member States have to ensure that “a retailer could be held liable for all 'non-conformities' (i.e. defects) which manifest in the good within two years from delivery”. However, this requirement is not a two-year legal guarantee (although, rather confusingly, the Directive’s title describes it as such); goods are not legally required to last for two years. It simply provides that consumer goods must conform to the sales contract at the time of delivery. If a consumer can show that the goods did not do so, they will be entitled to repair or replacement of the goods free of charge. If this would be disproportionate or unreasonable to expect from the retailer, the consumer will be entitled to a reduction in price or a refund. These consumer rights are available for up to two years following purchase. If the defect becomes apparent within the first six months of purchase, it will be presumed to have existed at the time of delivery, otherwise this will befor the consumer to prove. Δεύτερον, αυτό οπυ λες, για το πραγματικό ελάττωμα, είναι ότι όταν πας το προβληματικό πίσω για έλεγχο, θα ακούσεις τα κλασσικά "εσύ το χάλασες", "το έβρεξες", "σου έπεσε", "στράβωσες τα πινάκια" και διάφορα άλλα που έχουμε ακούσει κατά καιρούς. Υποτίθεται ότι πρέπει να αποδείξεις ότι δεν το έκανες εσύ. Όσες φορές χρειάστηκε, δεν απέδειξα τίποτα. Μίλησα με ΣτΚ κι έληξε το θέμα άμμεσα. Οχι, δεν πρεπει να αποδειξεις οτι δεν το εκανες εσυ. Αυτο εννοειται, σιγα μην ειναι υποχρεωμενοι να φτιαξουν κατι που χαλασαμε/βρεξαμε εμεις. Συμφωνα με το νομο και την οδηγια, πρεπει να αποδειξεις οτι το προβλημα προυπηρχε κατα την παραδοση, οχι οτι απλα δεν το εκανες εσυ. Εδω τι λεει: Μετά από 6 μήνες, στις περισσότερες χώρες της ΕΕ πρέπει να αποδείξετε ότι το ελάττωμα υπήρχε ήδη κατά την παραλαβή των εμπορευμάτων, για παράδειγμα, δείχνοντας ότι το ελάττωμα οφείλεται στην κακή ποιότητα του υλικού που χρησιμοποιήθηκε. ---------- Το παραπάνω κείμενο, το παραθέτω από τη ΓΓΚ, όπου διασαφηνίζει τα 2 χρόνια. Αν γνωρίζεις κάποια πράγματα, είναι από τον Αστικό Κώδικα, και όχι σε νόμους που παραθέτεις. Απο το κομματι που εσυ παρεθεσες: Σε παροχή εγγύησης υποχρεούνται τόσο ο πωλητής όσο και ο κατασκευαστής (ά. 5 ν. 2251/1994). Δεν ορίζεται συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ισχύος της εγγύησης, παρά μόνο ότι η διάρκειά της πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Το κομματι που αναφερει για 2 χρονια δεν αφορα την εγγυηση οπως λανθασμενα νομιζεις, αλλα αφορα τα "δικαιωματα του καταναλωτη για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων": Επιπρόσθετα σύμφωνα με τον ΑΚ (άρθρα 540, 554 & 555) όπως ισχύει οι καταναλωτές έχουν τα δικαιώματά τους έναντι του πωλητή από τη σύμβαση της πώλησης, σύμφωνα με τα οποία σε περίπτωση πώλησης πράγματος με πραγματικό ελάττωμα, δικαιούνται να ζητήσουν διόρθωση, αντικατάσταση ή μείωση του τιμήματος ακόμα και να υπαναχωρήσουν από τη σύμβαση. Τα δικαιώματά τους αυτά μπορούν να τα ασκήσουν εντός 2 ετών από την ημερομηνία της αγοράς. Η ΓΓΚ εξηγει τι ισχυει αυτα τα δικαιωματα και ποιος εχει ευθυνη(διασαφηνιζει οπως λες), που ισχυουν για 2 χρονια. Απο το δικο σου λινκ: Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του. Εξαίρεση γίνεται μόνον, εάν ο αγοραστής γνώριζε από πριν το ελάττωμα. Και εδω και ο σχετικος νομος ΥΠ' ΑΡΙΘΜ 3043/2002: https://www.google.co.uk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiyi-_oiMHNAhUBDMAKHSdnDcsQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.synigoroskatanaloti.gr%2Fdocs%2Flaw%2Fgr%2FN3043-2002.pdf&usg=AFQjCNHd5Z18Cky-00HHa9XhAwFcel-vuw&sig2=W5OWlhn6CZ3gRf9di5Nzrg Άρθρο 534. Πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων:Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συνομολογημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Άρθρο 535. Ο πωλητής δεν εκπληρώνει την κατά το προηγούμενο άρθρο υποχρέωσή του, αν το πράγμα που παραδίδει τον αγοραστή δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση και ιδίως Αρθ. 537. - Ευθύνη για ελλείψεις. Ο πωλητής ευθύνεται ανεξάρτητα από υπαιτιότητά του αν το πράγμα, κατά το χρόνο που ο κίνδυνος μεταβαίνει στον αγοραστή, έχει πραγματικά ελαττώματα ή στερείται τις συνομολογημένες ιδιότητες, εκτός αν ο αγοραστής κατά τη σύναψη της σύμβασης γνώριζε ότι το πράγμα δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση ή η μη ανταπόκριση οφείλεται σε υλικά που χορήγησε ο αγοραστής. Το ελάττωμα ή η έλλειψη συνομολογημένης ιδιότητας που διαπιστώνεται μέσα σε έξι μήνες από την παράδοση του πράγματος τεκμαίρεται ότι υπήρχε κατά την παράδοση, εκτός αν τούτο δεν συμβιβάζεται με τη φύση του πράγματος που πουλήθηκε ή με τη φύση του ελαττώματος ή της έλλειψης. ... Οποτε, μπορεις να παραθεσεις το ΝΟΜΟ που οπως ειπες πριν αναθεωρηθηκε και αναφερεται σε 2 χρονια ΕΓΓΥΗΣΗ και οχι στα "δικαιωματα του καταναλωτη για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων";
Zaytsev Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Οποτε, μπορεις να παραθεσεις το ΝΟΜΟ που οπως ειπες πριν αναθεωρηθηκε και αναφερεται σε 2 χρονια ΕΓΓΥΗΣΗ και οχι στα "δικαιωματα του καταναλωτη για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων"; Ok. Εγώ δε μπορώ να παραθέσω το νόμο. Εγώ όμως, έχω εξυπηρετηθεί μέσω ΣτΚ με τον παραπάνω νόμο που εσύ ερμηνεύεις διαφορετικά. Εσύ λοιπόν κι όποιος άλλος θέλει, ας κάνει ότι καταλαβαίνω. Εγώ, θα κάνω αυτό που νομίζω.
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Ok. Εγώ δε μπορώ να παραθέσω το νόμο. Εγώ όμως, έχω εξυπηρετηθεί μέσω ΣτΚ με τον παραπάνω νόμο που εσύ ερμηνεύεις διαφορετικά. Εσύ λοιπόν κι όποιος άλλος θέλει, ας κάνει ότι καταλαβαίνω. Εγώ, θα κάνω αυτό που νομίζω. Δεν τον ερμηνευω διαφορετικα, μιας και δεν εχει σημασια πως θα τον ερμηνευσω εγω ή εσυ. Σημασια εχει το λεει ο νομος. Μπορεις λοιπον να παραθεσεις "τον παραπανω νομο που εχεις εξυπηρετηθει"; Απλα παρεθεσε τον αριθμο του "νομου που εχεις εξυπηρετηθει" για να δουμε τα αρθρα του.
Zaytsev Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δεν τον ερμηνευω διαφορετικα, μιας και δεν εχει σημασια πως θα τον ερμηνευσω εγω ή εσυ. Σημασια εχει το λεει ο νομος. Μπορεις λοιπον να παραθεσεις "τον παραπανω νομο που εχεις εξυπηρετηθει"; Απλα παρεθεσε τον αριθμο του "νομου που εχεις εξυπηρετηθει" για να δουμε τα αρθρα του. Είσαι νομικός;
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Είσαι νομικός; Επαναλαμβανω: δεν εχει σημασια πως θα τον ερμηνευσω εγω ή εσυ. Μπορεις λοιπον να παραθεσεις "τον παραπανω νομο που εχεις εξυπηρετηθει" για να δουμε τα αρθρα του; Εδω και εξηγηση απο νομικο του φορουμ: http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Η διαφορά είναι λεπτή, λεπτότατη. Το να μου χαλάσει κάτι και να καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή σημαίνει ότι δούλευε πριν και χάλασε τώρα. Πηγαίνεις, κάνεις το RMA σου και καθάρισες. Το να είναι ελαττωματικό το προϊόν σημαίνει ότι δεν δούλευε εξ αρχής -απλώς εγώ μπορεί να άργησα να το διαπιστώσω. Γι'αυτό ο νόμος και η Οδηγία δίνουν 2 χρόνια περιθώριο. Να δώσω ένα διαφορετικό παράδειγμα: Την 1/1/2011 αγόρασα έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο με θύρες USB, FireWire και eSATA. Τον έχω συνδέσει στον υπολογιστή μου με USB και δουλεύει κανονικά. Όλα καλά μέχρι εδώ. Αν σήμερα 26/04/2011 σταματήσει να δουλεύει (δεν διαβάζει δεδομένα, δεν ανάβει ο σκληρός), σημαίνει ότι χάλασε. Με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή (ας πούμε ότι ο κατασκευαστής δίνει 1 έτος), επικοινωνώ με τον κατασκευαστή και του το στέλνω RMA. Ας πούμε τώρα ότι του χρόνου τέτοια εποχή (26/04/2012) αποκτώ νέο υπολογιστή με σύνδεση FireWire. Πάω να συνδέσω όλος χαρά τον σκληρό μου δίσκο και... τον π**λο! Διαπιστώνω ότι η θύρα FireWire δεν δουλεύει. Πρόσεχε, ΤΩΡΑ διαπίστωσα ότι κάτι δεν δουλεύει. Δεν είναι κάτι που δούλευε και χάλασε. Είναι κάτι που ανακαλύπτω τώρα ότι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Εκεί δεν με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή, γιατί το προϊόν δεν χάλασε. Για να χαλάσει κάτι σημαίνει ότι δούλευε κατ'αρχήν και στη συνέχεια χάλασε. Εδώ δεν γνωρίζω ότι δούλευε η θύρα FireWire γιατί ουδέποτε την είχα δοκιμάσει. Εδώ πρόκειται για ελαττωματικό προϊόν. Το δικαίωμα επιστροφής στον πωλητή (και όχι στον κατασκευαστή) εδώ είναι διετές γιατί πρόκειται για κάτι ελαττωματικό. Το ξέρω ότι η διαφορά είναι λεπτή. Αλλά υφίσταται. Γι'αυτό και η Οδηγία διαφοροποιείται, με το άρθρο 5 (με διετή ευθύνη του πωλητή) και το άρθρο 6 (με αόριστη διάρκεια εγγύησης του κατασκευαστή). http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Χαλάρωσε. Άλλο η εγγύηση, η οποία παρέχεται από τον κατασκευαστή κι άλλη η απαίτηση του καταναλωτή να παραλάβει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και με ό,τι διαφημίζεται ότι έχει. Απλό παράδειγμα, για να αντιληφθούμε τη διαφορά: Αγοράζω την Χ κάρτα γραφικών σήμερα. Έχω δύο ειδών προστασίας: την εγγύηση που παρέχεται απευθείας από τον κατασκευαστή και την ευθύνη του πωλητή να μην είναι ελαττωματική η κάρτα και να έχει όλες τις ιδιότητες που υποτίθεται ότι έχει (πχ έξοδο HDMI και να σηκώνει ανάλυση 3280×2048). Αν η κάρτα χαλάσει, με καλύπτει η εγγύηση για όσο καιρό αυτή παρέχεται. Από τον κατασκευαστή. Συνήθως ένα έτος αν και για προϊόντα τεχνολογίας μπορεί να είναι λιγότερο. Πάντως δεν αναφέρεται στο νόμο. Αν η κάρτα είναι ελαττωματική και δεν δουλεύει όπως πρέπει (πχ υπερθερμαίνεται και βγάζει καπνό μετά από λίγη ώρα) ή εάν φτάσω στο σπίτι και ανακαλύψω ότι τελικά δεν σηκώνει την ανάλυση 3280×2048 που ήθελα, την επιστρέφω πίσω στο κατάστημα που την αγόρασα. Αυτό το δικαίωμα επιστροφής λόγω ελαττώματος ή λόγω έλλειψης ιδιότητας μπορώ να το ασκήσω εντός δύο ετών. Μπορεί η διαφορά να είναι λεπτή αλλά υφίσταται. Δεν είναι το ίδιο η εγγύηση για βλάβη και το ελάττωμα ή η έλλειψη ιδιότητας. Αν μου χαλάσει κάτι, δεν σημαίνει ότι είναι ελαττωματικό, σημαίνει ότι χάλασε. Αν είναι ελαττωματικό, αυτό το ελάττωμα συνήθως ενυπάρχει εξ αρχής. Αν λείπει μια ιδιότητα, αυτή λείπει εξ αρχής - ο νόμος μου δίνει δύο χρόνια για να επιστρέψω το προϊόν. Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310 Προσυπογράφω. Δυστυχώς συνεχίζεται η παρερμηνεία της Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την "εγγύηση" και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση πραγματικού ελλατώματος. Γι'αυτό και βλέπουμε συνεχώς αιτιάσεις για δήθεν "εγγύηση δύο ετών". To έχω ξαναγράψει (και το έχω επεξηγήσει και ξανά) και θα το επαναλάβω και εδώ: Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το λέει ξεκάθαρα: "Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους…". Ο νόμος δεν αναφέρει πουθενά διετή εγγύηση. Και μάλιστα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα, εισάγεται ειδικότερη εξαίρεση από τον ίδιο το νόμο. Δεν μπορείς να απαιτείς διετή εγγύηση σε κάρτα γραφικών όταν αυτή θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά (obsolete) σε έξι μήνες. Αν μάλιστα ανατρέξουμε στην Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 πουθενά δεν αναφέρεται διετής εγγύηση. Βλέπε για παράδειγμα το Άρθρο 6 της Οδηγίας που επιγράφεται "Εγγυήσεις". Αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Κράτους-Μέλους να επιλέξει τον εύλογο χρόνο της εγγύησης.
Zaytsev Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Επαναλαμβανω: δεν εχει σημασια πως θα τον ερμηνευσω εγω ή εσυ. Μπορεις λοιπον να παραθεσεις "τον παραπανω νομο που εχεις εξυπηρετηθει" για να δουμε τα αρθρα του; Δεν την παλεύεις έτσι; Ο νόμος για τον οποίο μιλάω, είναι αυτός που έχω βάλει link κι εσύ τον παράθεσες 200 φορές και τον υπογράμισες με κόκκινα και bold. Όταν λοιπόν μου φέρεις νομικό ή δικαστικό και τον ερμηνεύσει, τότε τα ξαναλέμε. Μέχρι τότε, εσύ είσαι ο άσχετος πίσω από το πληκτρολόγιο που το παίζει ξερόλας, ενώ εγώ έχω εξυπηρετηθεί από τους νομικούς του ΣτΚ και έχω κάνει τη δουλειά μου. Over & out.
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δεν την παλεύεις έτσι; Ο νόμος για τον οποίο μιλάω, είναι αυτός που έχω βάλει link κι εσύ τον παράθεσες 200 φορές και τον υπογράμισες με κόκκινα και bold. Όταν λοιπόν μου φέρεις νομικό ή δικαστικό και τον ερμηνεύσει, τότε τα ξαναλέμε. Μέχρι τότε, εσύ είσαι ο άσχετος πίσω από το πληκτρολόγιο που το παίζει ξερόλας, ενώ εγώ έχω εξυπηρετηθεί από τους νομικούς του ΣτΚ και έχω κάνει τη δουλειά μου. Over & out. Kαταλαβαινω οτι προχωρας σε χαρακτηρισμους γιατι τα ιδια τα λινκ που εσυ παραθετεις ερχονται σε αντιθεση με αυτα που λες. Εδω και εξηγηση απο νομικο του φορουμ: http://www.insomnia.gr/topic/431291-%CE%B9%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%BF-900-%CF%87%CE%B9%CE%BB-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple/page-3?do=findComment&comment=4472310 Προσυπογράφω. Δυστυχώς συνεχίζεται η παρερμηνεία της Οδηγίας της ΕΕ σχετικά με την "εγγύηση" και το δικαίωμα υπαναχώρησης σε περίπτωση πραγματικού ελλατώματος. Γι'αυτό και βλέπουμε συνεχώς αιτιάσεις για δήθεν "εγγύηση δύο ετών". To έχω ξαναγράψει (και το έχω επεξηγήσει και ξανά) και θα το επαναλάβω και εδώ: Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το λέει ξεκάθαρα: "Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 5 του Νόμου 2251/94 «Περί Προστασίας Καταναλωτών» (Φ.Ε.Κ. 191/16-11-1994), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 3 του Ν. 3043/02 (Φ.Ε.Κ. 192/21-8-2002) «Περί πώλησης καταναλωτικών αγαθών και εγγυήσεις» ... η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Ειδικά για τα προϊόντα τεχνολογίας αιχμής, η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με τον χρόνο κατά τον οποίο αναμένεται ότι θα παραμένουν σύγχρονα από τεχνολογική άποψη, αν ο χρόνος αυτός είναι συντομότερος από την πιθανή διάρκεια ζωής τους…". Ο νόμος δεν αναφέρει πουθενά διετή εγγύηση. Και μάλιστα, ειδικά στα τεχνολογικά προϊόντα, εισάγεται ειδικότερη εξαίρεση από τον ίδιο το νόμο. Δεν μπορείς να απαιτείς διετή εγγύηση σε κάρτα γραφικών όταν αυτή θα έχει ξεπεραστεί τεχνολογικά (obsolete) σε έξι μήνες. Αν μάλιστα ανατρέξουμε στην Οδηγία 1999/44/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Μαΐου 1999 πουθενά δεν αναφέρεται διετής εγγύηση. Βλέπε για παράδειγμα το Άρθρο 6 της Οδηγίας που επιγράφεται "Εγγυήσεις". Αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του Κράτους-Μέλους να επιλέξει τον εύλογο χρόνο της εγγύησης. Ακολουθει και περαιτερω εξηγηση απο νομικο: http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Η διαφορά είναι λεπτή, λεπτότατη. Το να μου χαλάσει κάτι και να καλύπτεται από την εγγύηση του κατασκευαστή σημαίνει ότι δούλευε πριν και χάλασε τώρα. Πηγαίνεις, κάνεις το RMA σου και καθάρισες. Το να είναι ελαττωματικό το προϊόν σημαίνει ότι δεν δούλευε εξ αρχής -απλώς εγώ μπορεί να άργησα να το διαπιστώσω. Γι'αυτό ο νόμος και η Οδηγία δίνουν 2 χρόνια περιθώριο. Να δώσω ένα διαφορετικό παράδειγμα: Την 1/1/2011 αγόρασα έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο με θύρες USB, FireWire και eSATA. Τον έχω συνδέσει στον υπολογιστή μου με USB και δουλεύει κανονικά. Όλα καλά μέχρι εδώ. Αν σήμερα 26/04/2011 σταματήσει να δουλεύει (δεν διαβάζει δεδομένα, δεν ανάβει ο σκληρός), σημαίνει ότι χάλασε. Με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή (ας πούμε ότι ο κατασκευαστής δίνει 1 έτος), επικοινωνώ με τον κατασκευαστή και του το στέλνω RMA. Ας πούμε τώρα ότι του χρόνου τέτοια εποχή (26/04/2012) αποκτώ νέο υπολογιστή με σύνδεση FireWire. Πάω να συνδέσω όλος χαρά τον σκληρό μου δίσκο και... τον π**λο! Διαπιστώνω ότι η θύρα FireWire δεν δουλεύει. Πρόσεχε, ΤΩΡΑ διαπίστωσα ότι κάτι δεν δουλεύει. Δεν είναι κάτι που δούλευε και χάλασε. Είναι κάτι που ανακαλύπτω τώρα ότι δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε. Εκεί δεν με καλύπτει η εγγύηση του κατασκευαστή, γιατί το προϊόν δεν χάλασε. Για να χαλάσει κάτι σημαίνει ότι δούλευε κατ'αρχήν και στη συνέχεια χάλασε. Εδώ δεν γνωρίζω ότι δούλευε η θύρα FireWire γιατί ουδέποτε την είχα δοκιμάσει. Εδώ πρόκειται για ελαττωματικό προϊόν. Το δικαίωμα επιστροφής στον πωλητή (και όχι στον κατασκευαστή) εδώ είναι διετές γιατί πρόκειται για κάτι ελαττωματικό. Το ξέρω ότι η διαφορά είναι λεπτή. Αλλά υφίσταται. Γι'αυτό και η Οδηγία διαφοροποιείται, με το άρθρο 5 (με διετή ευθύνη του πωλητή) και το άρθρο 6 (με αόριστη διάρκεια εγγύησης του κατασκευαστή). http://www.insomnia.gr/topic/405824-%CE%B7-sony-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B2%CE%B5%CE%B2%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CF%81%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-playstation-network-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CE%B8/page-7?do=findComment&comment=3991600 Χαλάρωσε. Άλλο η εγγύηση, η οποία παρέχεται από τον κατασκευαστή κι άλλη η απαίτηση του καταναλωτή να παραλάβει ένα προϊόν χωρίς ελαττώματα και με ό,τι διαφημίζεται ότι έχει. Απλό παράδειγμα, για να αντιληφθούμε τη διαφορά: Αγοράζω την Χ κάρτα γραφικών σήμερα. Έχω δύο ειδών προστασίας: την εγγύηση που παρέχεται απευθείας από τον κατασκευαστή και την ευθύνη του πωλητή να μην είναι ελαττωματική η κάρτα και να έχει όλες τις ιδιότητες που υποτίθεται ότι έχει (πχ έξοδο HDMI και να σηκώνει ανάλυση 3280×2048). Αν η κάρτα χαλάσει, με καλύπτει η εγγύηση για όσο καιρό αυτή παρέχεται. Από τον κατασκευαστή. Συνήθως ένα έτος αν και για προϊόντα τεχνολογίας μπορεί να είναι λιγότερο. Πάντως δεν αναφέρεται στο νόμο. Αν η κάρτα είναι ελαττωματική και δεν δουλεύει όπως πρέπει (πχ υπερθερμαίνεται και βγάζει καπνό μετά από λίγη ώρα) ή εάν φτάσω στο σπίτι και ανακαλύψω ότι τελικά δεν σηκώνει την ανάλυση 3280×2048 που ήθελα, την επιστρέφω πίσω στο κατάστημα που την αγόρασα. Αυτό το δικαίωμα επιστροφής λόγω ελαττώματος ή λόγω έλλειψης ιδιότητας μπορώ να το ασκήσω εντός δύο ετών. Μπορεί η διαφορά να είναι λεπτή αλλά υφίσταται. Δεν είναι το ίδιο η εγγύηση για βλάβη και το ελάττωμα ή η έλλειψη ιδιότητας. Αν μου χαλάσει κάτι, δεν σημαίνει ότι είναι ελαττωματικό, σημαίνει ότι χάλασε. Αν είναι ελαττωματικό, αυτό το ελάττωμα συνήθως ενυπάρχει εξ αρχής. Αν λείπει μια ιδιότητα, αυτή λείπει εξ αρχής - ο νόμος μου δίνει δύο χρόνια για να επιστρέψω το προϊόν. Ελπίζω τώρα να έγινα κατανοητός Εδω ξανα τι αναφερει και το λινκ της Γενικης Γραμματειας καταναλωτων που παρεθεσες: Κύριες διατάξεις σχετικά με τη νομική εγγύηση - Άρθρα 534-561 του Αστικού Κώδικα Ο πωλητής υποχρεούται να παραδώσει το πράγμα με τις συμφωνημένες ιδιότητες και χωρίς πραγματικά ελαττώματα. Εάν ένα ελάττωμα παρουσιάζεται τους έξι πρώτους μήνες μετά την αγορά του πράγματος,, ο αγοραστής δεν έχει να αποδείξει ότι το προϊόν ήταν ελαττωματικό τη στιγμή της παράδοσης. Το βάρος της απόδειξης είναι στον πωλητή. Μετά τους έξι μήνες ο αγοραστής πρέπει να αποδείξει ότι το προϊόν είναι ελαττωματικό. Καθιερώνεται η ευθύνη του πωλητή για πραγματικά ελαττώματα ή έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων του πράγματος , η οποία εγείρεται σε περίοδο δύο (2) ετών για τα κινητά και πέντε (5) ετών για τα ακίνητα από τη στιγμή της παράδοσής του.
Zaytsev Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Kαταλαβαινω οτι προχωρας σε χαρακτηρισμους γιατι τα ιδια τα λινκ που εσυ παραθετεις ερχονται σε αντιθεση με την ερμηνεια που δινεις. Αγοράζω πολυμηχάνημα ΗΡ. Η εγγύηση λέει 1 χρόνο. Χαλάει στους 21 μήνες. Τον πηγαίνω για επισκευή και μου ζητάνε να πληρώσω. Αρνούμαι και τους στέλνω τον παραπάνω νόμο που εσύ (και ο νομικός του Insomnia) ερμηνεύετε διαφορετικά. Με τα πολλά, δέχονται την επισκευή δωρεάν. Παραλαμβάνω νέο εκτυπωτή μετά από 3 μήνες που είναι refurbished. Πάω να τον συνδέσω στο δίκτυο. Τζίφος. Παίρνω τηλέφωνο και μου λένε ότι ακόμα και τα 2 χρόνια έχουν λήξει. Τους εξηγώ και στέλνω πάλι τον ίδιο νόμο, που αναφέρει ότι σε αντικατάσταση προϊόντος, η εγγύηση αρχίζει από την αρχή. Το αρνούνται. ΣτΚ. Το δέχονται. Στέλνουν άλλον μετά από 1.5 μήνα. Δουλεύει. Δεν έστειλαν όμως νέο παραστατικό. Το ζητάω, το αρνούνται. ΣτΚ. Το στέλνουν με το νέο S/N να φαίνεται και την ημερομηνία παραλαβής. Τον έχω ακόμα. Ξέρω, μόνο σε εμένα γίνονται αυτά, ο νόμος άλλο λέει, ήθελαν και σε εξυπηρέτησαν, τους έπρηξες, κι άλλα πολλά. Πάντως εγώ, δε θα επέλεγα τον εν λόγω νομικό για να μη στηρίξει σε υπόθεσή μου. Ευτυχώς εδώ και κάποια χρόνια είμαι εξωτερικό και δεν έχω χρειαστεί ξανά, ούτε από το Amazon, να ασχοληθώ με κάτι ανάλογο.
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Οπως εσυ τα καταφερες, υπαρχουν και αλλοι που δεν τα καταφεραν ακριβως γιατι ο νομος που παρεθεσες δεν γραφει για 2ετη εγγυηση. Δεν κανουμε συζητηση για το αν το καταστημα τελικως αποφασισει να ικανοποιησει τον αγοραστη. Εδω υπαρχουν εταιρειες που για συγκεκριμενα ελαττωματα αλλαζουν μηχανηματα μετα απο 3.5 χρονια Δεν ηταν υποχρεωμενες, αλλα το κανουν (η apple μεσα σε αυτες): This program covers affected MacBooks for four years from original purchase date. Αυτο ομως δεν σημαινει οτι ο νομος μιλαει για υποχρεωτικη 2ετη(ή παραπανω) εγγυηση. Εδω τι γραφει και η Αγγλικη Βουλη για την παρανοηση που κανεις και εσυ μεταξυ εγγυησης και "δικαιωματων του καταναλωτη για πραγματικά ελαττώματα και έλλειψη συνομολογημένων ιδιοτήτων": Site Αγγλικης βουλης Is there an EU-wide two year consumer guarantee? Many people are mistaken in thinking that the purpose of Directive 1999/44/EC, ‘On certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees’, is to give consumers a minimum two years guarantee for all goods. In fact, this EU Directive, implemented in the UK by the Sale and Supply of Goods to Consumers Regulations 2002, has added little to already existing UK consumer protection law under the SGA 1979.Under this Directive, all Member States have to ensure that “a retailer could be held liable for all 'non-conformities' (i.e. defects) which manifest in the good within two years from delivery”. However, this requirement is not a two-year legal guarantee (although, rather confusingly, the Directive’s title describes it as such); goods are not legally required to last for two years. It simply provides that consumer goods must conform to the sales contract at the time of delivery. If a consumer can show that the goods did not do so, they will be entitled to repair or replacement of the goods free of charge. If this would be disproportionate or unreasonable to expect from the retailer, the consumer will be entitled to a reduction in price or a refund. These consumer rights are available for up to two years following purchase. If the defect becomes apparent within the first six months of purchase, it will be presumed to have existed at the time of delivery, otherwise this will befor the consumer to prove.
theoilia Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δεν ξέρω τι και πως με τις εγγυήσεις της Apple και αν είναι ένα ή δύο χρόνια αλλά εμένα μου αλλάξανε μητρική στα πλαίσια αντικατάστασης λόγο κατασκευαστικού προβλήματος σε macbook pro αγοράς 2007,που δούλευε μια χαρά, το 2012 χωρίς καμία επιβάρυνση από την πλευρά μου. 1
haHa Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 31 Μαρτίου 2017 Δεν ξέρω τι και πως με τις εγγυήσεις της Apple και αν είναι ένα ή δύο χρόνια αλλά εμένα μου αλλάξανε μητρική στα πλαίσια αντικατάστασης λόγο κατασκευαστικού προβλήματος σε macbook pro αγοράς 2007,που δούλευε μια χαρά, το 2012 χωρίς καμία επιβάρυνση από την πλευρά μου. Ακριβως. Αυτο δεν σημαινει οτι η apple ειναι αναγκασμενη απο το νομο να καλυπτει για 5 χρονια τα μηχανηματα της, παρολο που στο αλλαξε εσενα: Εδω υπαρχουν εταιρειες που για συγκεκριμενα ελαττωματα αλλαζουν μηχανηματα μετα απο 3.5 χρονια Δεν ηταν υποχρεωμενες, αλλα το κανουν (η apple μεσα σε αυτες):
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα