Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Δηλαδη αν το αμαξι που δεν είχε προτεραιότητα δεν ηταν αμαξι, αλλα ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα θα επρεπε το αμαξι της uber να το βάλει απο κάτω γιατι κινείται σε οδο με προτεραιότητα και δεν προβλέπεται τίποτα να του διακόψει την πορεία του?

Και αν δεν ηταν παιδί και ήταν ένας βραχος που εφυγε απο τα πρανή σε μια νεροποντή? θα πρεπει να περάσει απο πάνω του και όχι να σταματήσει?

Το εχω ή δεν εχω προτεραιτητα λοιπον ειναι απλα η δικαιολογια. Κατι ειδαν θεωρώ, στους χρόνους αντιδρασης και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αποτομα εμπόδια και καταλαβαν οτι εχει γινει πατατα και τα απεσυραν.

Αν ήταν παιδί θα το αναγνώριζε και θα σταμάταγε. Στην προκειμένη περίπτωση αναγνώρισε, πως είναι αμάξι, για αυτό συνέχισε.

  • Like 1
Δημοσ.

Δηλαδη αν το αμαξι που δεν είχε προτεραιότητα δεν ηταν αμαξι, αλλα ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα θα επρεπε το αμαξι της uber να το βάλει απο κάτω γιατι κινείται σε οδο με προτεραιότητα και δεν προβλέπεται τίποτα να του διακόψει την πορεία του?

Και αν δεν ηταν παιδί και ήταν ένας βραχος που εφυγε απο τα πρανή σε μια νεροποντή? θα πρεπει να περάσει απο πάνω του και όχι να σταματήσει?

Το εχω ή δεν εχω προτεραιτητα λοιπον ειναι απλα η δικαιολογια. Κατι ειδαν θεωρώ, στους χρόνους αντιδρασης και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αποτομα εμπόδια και καταλαβαν οτι εχει γινει πατατα και τα απεσυραν.

Αν το παιδί πεταχτεί ξαφνικά μπροστά στο αμάξι στα 20εκατοστα ούτε ανθρωπος ούτε μικροτσιπ προλαβαίνει να σταματήσει. Οπότε ας μην προτρέχουμε αν δεν έχουμε όλα τα δεδομένα του ατυχήματος.  

Δημοσ.

Δηλαδη αν το αμαξι που δεν είχε προτεραιότητα δεν ηταν αμαξι, αλλα ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα θα επρεπε το αμαξι της uber να το βάλει απο κάτω γιατι κινείται σε οδο με προτεραιότητα και δεν προβλέπεται τίποτα να του διακόψει την πορεία του?

Και αν δεν ηταν παιδί και ήταν ένας βραχος που εφυγε απο τα πρανή σε μια νεροποντή? θα πρεπει να περάσει απο πάνω του και όχι να σταματήσει?

Το εχω ή δεν εχω προτεραιτητα λοιπον ειναι απλα η δικαιολογια. Κατι ειδαν θεωρώ, στους χρόνους αντιδρασης και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αποτομα εμπόδια και καταλαβαν οτι εχει γινει πατατα και τα απεσυραν.

 

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζεις, την ικανότητα να καταλάβουν αν είναι άλλο αυτοκίνητο (μεγάαααλο) ή παιδί (μικρό) την έχουν τα ραντάρ εδώ και δεκαετίες, πριν καν γίνουν ψηφιακά.

  • Like 1
Δημοσ.

Δηλαδη αν το αμαξι που δεν είχε προτεραιότητα δεν ηταν αμαξι, αλλα ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα θα επρεπε το αμαξι της uber να το βάλει απο κάτω γιατι κινείται σε οδο με προτεραιότητα και δεν προβλέπεται τίποτα να του διακόψει την πορεία του?

 

Προφανως και οχι. Ξεχωριζουν τι εμποδιο ειναι μπροστα τους. Θα σταματαγε.

Δημοσ.

και ομως ενας υπολογιστής μπορει να είναι πολύ πιο γρήγορος σε αντιδραση. αλλα δεν εχει την αντίληψη, την εμπειρία και την ενσυναίσθηση του ανθρώπου για την πρόβλεψη του κινδύνου.

Παραδείγματος χάρη. Οδηγώ το αμάξι μου σε κεντρική λεωφόρο της πόλης μου με 40 χλμ την ώρα και στα 50 μέτρα μπροστά μου και δεξιά ενα παιδι τραβαει το χέρι της μαμας του πανω στο πεζοδρόμιο γιατι θελει να παει απεναντι να δει τα παιχνίδια... Ο ανθρωπος βασει εμπειρίας θα καταλαβει οτι ενεχει ο κινδυνος να ξεγλυστρισει το παιδι και ειτε να τρεξει απεναντι είτε να πέσει στο δρομο αν η μητερα του το αφησει απότομα και θα κόψει ταχύτητα οποτε δε θα χρειαστουν οι μηδενικοι χρονοι αντιδρασης ενός σπρίντερ για την αποφυγή ενος ατυχηματος.

Ομως ενας υπολογιστης δε θα το κάνει αυτό εύκολα ή δε θα το κάνει ποτέ και θα βασίζεται στο μοναδικό του προταιρημα. Στους σχεδον μηδενικούς χρονους αντιδρασης αλλα χωρις να μπορει να προβλεψει το πιθανό εμπόδιο πριν.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_neural_network

Δημοσ.

Βλέπω τα comments και δυστυχώς θλίβομαι με το πόσους στενόμυαλους μπορεί να χωρέσει ένα τεχνολογικό forum που στη πλειοψηφία του απαρτίζεται από άτομα της Generation-Z...

  • Like 3
Δημοσ.

Δηλαδη αν το αμαξι που δεν είχε προτεραιότητα δεν ηταν αμαξι, αλλα ένα παιδί που κυνηγάει μια μπάλα θα επρεπε το αμαξι της uber να το βάλει απο κάτω γιατι κινείται σε οδο με προτεραιότητα και δεν προβλέπεται τίποτα να του διακόψει την πορεία του?

Και αν δεν ηταν παιδί και ήταν ένας βραχος που εφυγε απο τα πρανή σε μια νεροποντή? θα πρεπει να περάσει απο πάνω του και όχι να σταματήσει?

Το εχω ή δεν εχω προτεραιτητα λοιπον ειναι απλα η δικαιολογια. Κατι ειδαν θεωρώ, στους χρόνους αντιδρασης και στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε αποτομα εμπόδια και καταλαβαν οτι εχει γινει πατατα και τα απεσυραν.

ΠΡΟΦΑΝΩΣ ρε φιλε ξερει να ξεχωριζει ενα ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ απο εναν ΑΝΡΘΩΠΟ. ΛΟΛ

Δημοσ.

να δωσω μια διαφορετικη οπτικη στο θεμα, αφου τονισω πρωτα οτι δεν ειμαι εναντιον της αυτονομης οδηγησης, εφοσον βεβαια ειναι προαιρετικη.

Αν δεν κανω λαθος λοιπον, οι προγραμματιστες και hi-tech guys που ασχολουνται με την αυτονομη οδηγηση και γενικα με το ΑΙ, ΣΥΝΗΘΩΣ δεν ειναι οδηγοι. Ειτε απο ιδεολογια, ειτε απο τροπο ζωης, ειτε επειδη ζουν σε τεχνολογικες μητροπολεις που η οδηγηση δεν επιλεγεται.

Απο την αλλη οι managers, οι σχεδιαστες και γενικα οι τυποι που παιρνουν τις αποφασεις, ειναι τετοιου οικονομικου επιπεδου που ΣΥΝΗΘΩΣ κυκλοφορουν με οδηγους.

Αναρωτιεμαι λοιπον ολοι οι παραπανω τυποι με τι οδηγικη εμπειρια και αντιληψη σχεδιαζουν ενα τετοιο ΑΙ συστημα και μαλιστα ελπιζουν να εχει εφαρμογη παγκοσμιως σε λαους με διαφορετικες οδηγικες κουλτουρες και συνθηκες??
Βασει του ΚΟΚ, της φυσικης και της στατιστικης?

Ενταξει την φυσικη δεν την αγγιζω, ο ΚΟΚ (τον οποιο πιστευω!) ξερουμε οτι πολλες φορες ειναι πεπαλαιωμενος, ξεπερασμενος ή εκτος πραγματικοτητας στις διαφορες χωρες. Τελος την στατιστικη, ως ανθρωπος των επιστημων σε καμια περιπτωση δεν την αμφισβητω, αλλα οφειλω να σημειωσω οτι η αχιλλειος πτερνα της στατιστικης ειναι το data input. Και σε ενα θεμα οπως τα τροχαια και η οδηγικη συμπεριφορα υπαρχει μεγαλη επισφαλεια στο data input.
Γιατι η στατιστικη σε ενα τροχαιο θα καταγραψει τον νεαρο που ισως ετρεχε λιγο παραπανω και τον ατυχο απεναντι που χτυπησε, αλλα δεν θα καταγραψει τον παππου που βγηκε απο το στενο ή την κοπελιτσα που μιλαγε στο κινητο και εκλεισε τον νεαρο "που ετρεχε", αφου οι τελευταιοι που τελικα και προκαλεσαν το ατυχημα, θα την κοπανησουν, αφου δεν ενεπλακησαν με ζημιες.

Ξερω οτι ο προβληματισμος μου πασχει απο στερεοτυπα, αλλα οι εξαιρεσεις στις γενικευσεις, δεν σημαινει παντα οτι τελικα δεν ισχυουν.

food for thought

  • Like 1
Δημοσ.

Η ζωη η ιδια μας διδασκει καθε μερα οτι τα παντα ειναι απροβλεπτα και μια μηχανη η υπολογιστης δεν μπορει να τα αντιμετωπισει οπως ενας ανθρωπος.Ναι σε συστηματα που υποβοηθουν τον ανθρωπο σε οτιδηποτε οχι ομως στην αντικατασταση του.Στο τελος θα βγαλουν παντελονια να μας τον βγαζουν, να κατουραμε.

Ασ το δοκιμασουν στην ελλαδα και αμα λειτουργησει να μου τρυπησεις την μυτη.

Δημοσ.

να δωσω μια διαφορετικη οπτικη στο θεμα, αφου τονισω πρωτα οτι δεν ειμαι εναντιον της αυτονομης οδηγησης, εφοσον βεβαια ειναι προαιρετικη.

 

Αν δεν κανω λαθος λοιπον, οι προγραμματιστες και hi-tech guys που ασχολουνται με την αυτονομη οδηγηση και γενικα με το ΑΙ, ΣΥΝΗΘΩΣ δεν ειναι οδηγοι. Ειτε απο ιδεολογια, ειτε απο τροπο ζωης, ειτε επειδη ζουν σε τεχνολογικες μητροπολεις που η οδηγηση δεν επιλεγεται.

 

Απο την αλλη οι managers, οι σχεδιαστες και γενικα οι τυποι που παιρνουν τις αποφασεις, ειναι τετοιου οικονομικου επιπεδου που ΣΥΝΗΘΩΣ κυκλοφορουν με οδηγους.

 

Αναρωτιεμαι λοιπον ολοι οι παραπανω τυποι με τι οδηγικη εμπειρια και αντιληψη σχεδιαζουν ενα τετοιο ΑΙ συστημα και μαλιστα ελπιζουν να εχει εφαρμογη παγκοσμιως σε λαους με διαφορετικες οδηγικες κουλτουρες και συνθηκες??

Βασει του ΚΟΚ, της φυσικης και της στατιστικης?

 

Ενταξει την φυσικη δεν την αγγιζω, ο ΚΟΚ (τον οποιο πιστευω!) ξερουμε οτι πολλες φορες ειναι πεπαλαιωμενος, ξεπερασμενος ή εκτος πραγματικοτητας στις διαφορες χωρες. Τελος την στατιστικη, ως ανθρωπος των επιστημων σε καμια περιπτωση δεν την αμφισβητω, αλλα οφειλω να σημειωσω οτι η αχιλλειος πτερνα της στατιστικης ειναι το data input. Και σε ενα θεμα οπως τα τροχαια και η οδηγικη συμπεριφορα υπαρχει μεγαλη επισφαλεια στο data input.

Γιατι η στατιστικη σε ενα τροχαιο θα καταγραψει τον νεαρο που ισως ετρεχε λιγο παραπανω και τον ατυχο απεναντι που χτυπησε, αλλα δεν θα καταγραψει τον παππου που βγηκε απο το στενο ή την κοπελιτσα που μιλαγε στο κινητο και εκλεισε τον νεαρο "που ετρεχε", αφου οι τελευταιοι που τελικα και προκαλεσαν το ατυχημα, θα την κοπανησουν, αφου δεν ενεπλακησαν με ζημιες.

 

Ξερω οτι ο προβληματισμος μου πασχει απο στερεοτυπα, αλλα οι εξαιρεσεις στις γενικευσεις, δεν σημαινει παντα οτι τελικα δεν ισχυουν.

 

food for thought

 

Οι προγραμματιστές και hi-tech guys που ασχολούνται με targeting software για πυραύλους συνήθως δεν εκτοξεύουν πυραύλους για χόμπι εκτός εργασίας.

 

Με τι εμπειρία και αντίληψη σχεδιάζουν λοιπόν τέτοια συστήματα και μάλιστα ελπίζουν να έχουν εφαρμογή παγκοσμίως σε στρατιωτικά σενάρια με διαφορετικές παραμέτρους και συνθήκες; Βάσει της φυσικής και της στατιστικής;

 

Μη σε πάρω και στο λαιμό μου αλλά θα πω ναι.

 

Ξέρεις, η επιστήμη είναι γαμάτο πράγμα επειδή π.χ. αν καταλάβεις πώς λειτουργεί η σταθερή επιτάχυνση, δε χρειάζεται να έχεις μπει ποτέ σε αυτοκίνητο για να προβλέψεις σε τι απόσταση θα ακινητοποιηθεί.

  • Like 6
Δημοσ.

Αν ήταν παιδί θα το αναγνώριζε και θα σταμάταγε. Στην προκειμένη περίπτωση αναγνώρισε, πως είναι αμάξι, για αυτό συνέχισε.

Αυτό που λες μου ακούγεται πολύ αισιόδοξο

 

Το πρόβλημα δεν είναι τι ήταν το εμπόδιο ή το μέγεθος του, το πρόβλημα είναι ότι δε σταμάτησε

 

Και το ζήτημα είναι να αποφύγει το όποιο ατύχημα όχι να να κρίνει το ποσό σοβαρός είναι ο στόχος ώστε να πέσει επάνω του ή να μην πέσει, άλλωστε κανένα πρόγραμμα δεν αντιλαμβάνεται την αξία της ζωής με το τρόπο που το κάνει ο άνθρωπος

 

Από τη στιγμή που τράκαρε με αυτοκίνητο που δε του παραχώρησε προτεραιότητα το ίδιο θα μπορούσε να κάνει και με πεζο που δε του παραχώρησε προτεραιότητα, για ποιο λόγο να υπάρχει διαφορά;

 

Γιατί δε φρεναρε εγκαίρως; για να μην ανακατέψει τους επιβάτες;

 

Απλά έφτασε σε ένα σημείο το συγκεκριμένο σύστημα που έγινε κάτι απρόβλεπτο και δε μπόρεσε να αντιδράσει, γιατί σε αντίθεση με τον άνθρωπο απλά αντιδράει στη παρούσα κατάσταση μπορεί και πιο γρήγορα, αλλά δεν έχει την αντίληψη του να εκτιμάει ποια είναι η κατάσταση γύρω του όπως ο άνθρωπος ώστε να προσαρμόζεται από νωρίς στη κατάσταση και να μη φτάνει καν στο έσχατο σημείο να χρειαστεί η γρήγορη αντίδραση του

 

Ο άνθρωπος έχει κάποιες ικανότητες που ακόμα τουλάχιστον δεν έχει κανένα ΑΙ.

Αν δει ένα παιδί με μία μπάλα θα καταλάβει τι ενδέχεται να κάνει και θα κόψει από πολύ νωρίς, αν δει στο απέναντι αυτοκίνητο να μιλάει κάποιος/κάποια στο κινητό μπορεί να καταλάβει ότι αυτός/αυτή δε προσέχει

 

Αν δει ένα αυτοκίνητο ρημαδι καταλαβαινει ότι ο οδηγός του δε νιώθει, αν δει ένα καγκουρό καταλαβαίνει ότι πρέπει να το αποφεύγει ή να διατηρεί απόσταση ή να τον αφήνει να περνάει.

 

Δε ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό όλα αυτά να μπορεί να τα κάνει λογισμικό.

 

Το ότι μπορεί ένα τέτοιο όχημα να είναι πιο ασφαλές από αρκετούς οδηγούς που κακώς οδηγούν, δεν πάει να πει ότι είναι καλύτερο ώστε καθολικά να αντικαταστήσει τον άνθρωπο

 

Επίσης στη περίπτωση που οδηγούν στο άνθρωποι υπάρχει η δυνατότητα συνεννόησης μεταξύ τους σε μία δυσκολία που μπορεί να προκύψει (ένας στενός δρόμος ας πούμε)

Με το αυτόνομο όχημα αυτή η δυνατότητα χάνεται. Επίσης υπάρχουν κάποιοι κανόνες συμπεριφοράς των οδηγών που δεν έχουν να κάνουν αυστηρά με τη τήρηση του οποιου κοκ

 

Το βρίσκω πολύ δύσκολο να συνυπάρχουν άνθρωποι οδηγοί με αυτόνομα οχήματα. Αν μιλούσαμε για ένα περιβάλλον όπου θα υπήρχαν μόνο αυτόνομα οχήματα τα πράγματα θα ήταν εύκολα, αλλά σε ένα περιβάλλον όπου υπάρχουν άνθρωποι είτε πεζοί είτε οδηγοί το να κυκλοφορούν αυτόνομα προς την οποία κατεύθυνση αυτόνομα οχήματα τόνων έχει τους κινδύνους του.

 

Και τουλάχιστον στον άνθρωπο έχεις και από ποιον να ζητήσεις ευθύνες, στο αυτόνομο όχημα τι θα κάνεις; Μήνυση στον προγραμματιστή; Ο οποίος προγραμματιστής πόσο θεός είναι ώστε να έχει την ευθύνη για αυτό το πράγμα; Εδώ μία εφαρμογή σε ένα κινητό έχει bugs δε θα έχει ατέλειες η αυτόνομη οδήγηση;

 

Βλέπω πάντως ότι το παίρνουμε πολύ ελαφρά το ζήτημα ότι έγινε ατύχημα με αυτόνομο όχημα για σκοπούς δοκιμής σε δημόσιο δρόμο και δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά.

Κάθε φορά τα ρίχνουμε στον άνθρωπο βέβαια, αλλά και τα αυτόνομα αυτοκίνητα ούτε αλάνθαστα είναι και παραμένουν ανθρώπινα δημιουργήματα.

Από τη στιγμή που κυκλοφορεί στο δρόμο θα πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει και τις δυσκολίες του δρόμου και αυτό συμπεριλαμβάνει και τα λάθη των άλλων οδηγών, διότι υπάρχουν αρκετοί οδηγοί που επί δεκαετίες δεν έχουν ατύχημα.

  • Like 2
Δημοσ.

  Δεν αποσύρεται και η Uber μαζί με τα Ι.Χ. να ησυχάσουμε; Η εταιρεία είναι τόσο "έξυπνη" που έχει βάλει έναν υπολογιστή να αποφασίζει πότε πρέπει να απολυθεί ένας οδηγός. Ασχέτως αν την στιγμή που το αποφασίζει, ο οδηγός έχει πάει να παραλάβει πελάτη, και επομένως ο πελάτης πηγαίνει στον προρισμό του χωρίς χρέωση!!

  Μιλάμε για πολύ μυαλό όποιος σκέπτεται πίσω από όλα αυτά. Δεν πρόκειται να γίνω πελάτης της Uber, ούτε αν στέλνουν κάποιον να με παίρνει από το χέρι για να με περάσει στην απέναντι πλευρά του δρόμου!!

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...