anax111 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 ....«Ακόμη κι αντί για το 2018, η αποστολή γίνει το 2019, και πάλι θα είναι ιστορική», υπογραμμίζει. «Η καθυστέρηση μερικών μηνών δεν θα μειώσει και πολύ τη σημασία της αποστολής». Αυτό ακριβώς που έγραψα κι εγώ στο προηγούμενο νήμα που είχε ανοίξει. Ακόμα και το 2019 θα είναι κατόρθωμα να το κάνει. Το πρόβλημα με τον Falcon Heavy που θα μεταφέρει την κάψουλα Crew Dragon είναι ότι ο συγκεκριμένος πύραυλος θα έχει στον πρώτο του όροφο 27 πυραυλοκινητήρες Merlin 1D που θα πρέπει να δουλέψουν αρμονικά ταυτόχρονα. Αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Στο παρελθόν τέτοιες προσπάθειες για συνδυασμό πολλών πυραυλοκινητήρων μαζί απέτυχαν. Σήμερα βέβαια υπάρχουν πολύ ισχυροί υπολογιστές και αισθητήρες μεγάλης ακρίβειας που καθιστούν εφικτό κάτι τέτοιο, αλλά για να ρυθμιστεί σωστά ένας τέτοιος πύραυλος και να είναι ασφαλής για ανθρώπινο πλήρωμα θέλει χρόνο και πολλές δοκιμές. Οι πιθανότητες που έχει ο Μασκ να πετύχει κάτι τέτοιο το 2018 είναι 1% κατά την γνώμη μου και 25% να το πετύχει το 2019. 1
lelisjr Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Για όσους είσαστε κατηγορηματικοί για την αποτυχία της επίτευξης του χρονοδιαγράμματος, να σας θυμίσω ότι από το Apollo 4 έως το Apollo 8 πέρασε ακριβώς ένας χρόνος. Δηλαδή από την πρώτη μη επανδρωμένη αποστολή του ολοκληρωμένου συστήματος (Saturn V, LM, CM) μέχρι την περιφορά του πληρώματος του Apollo 8 γύρω από τη σελήνη. Φυσικά το budget τότε αρκούσε για να ξεχρεώσει όλο μας το χρέος τώρα αλλά το εγχείρημα του Musk σε σχέση με το εγχείρημα της NASA στα 60s είναι σχετικά πιο απλό. Συμφωνώ με τον defacer ότι πίσω από το Apollo υπήρχαν τα Mercury και Gemini, αλλά πλέον δεν χρειάζεται να περάσει κάποιος όλη αυτή τη διαδικασία και να ξανά-ανακαλύψει τον τροχό. Η τεχνολογία και η γνώση που αποκομίσθηκε είναι πλέον διαθέσιμη και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τη χρησιμοποιήσουν ως ένα βαθμό και να τη βελτιώσουν. Για το χρονοδιάγραμμα της Space X για τον Άρη ούτε κι εγώ το βλέπω. Αλλά μία βόλτα στη σελήνη νομίζω μπορούν να κάνουν.
jokul7 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 to '69 ηταν πιο μαγκες με την πενιχρη τους τεχνολογια? Υπάρχουν και οι πιθανότητες Κόναν... Το '69 οι πιθανότητες επιτυχούς επιστροφής ήταν 73%... Γι' αυτό κάποιοι άνθρωποι ονομάζονται πρωτοπόροι. Σήμερα τα standards είναι 99,99966%... 2
pcos Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Βαρεμαρα σκετη ειναι το ταξιδι στο διαστημα. Δεν εχεις που να πας και δεν μπορεις και να βγεις εξω να παρεις λιγο αερα . Προσωπικα προτιμω να ταξιδευω με πλοιο . μιλας εκ πειρας να φαντασtω. οχι για το πλοιο, για το διαστημα 1
lampros321 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Συμφωνώ με τον defacer ότι πίσω από το Apollo υπήρχαν τα Mercury και Gemini, αλλά πλέον δεν χρειάζεται να περάσει κάποιος όλη αυτή τη διαδικασία και να ξανά-ανακαλύψει τον τροχό. Η τεχνολογία και η γνώση που αποκομίσθηκε είναι πλέον διαθέσιμη και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τη χρησιμοποιήσουν ως ένα βαθμό και να τη βελτιώσουν. Για το χρονοδιάγραμμα της Space X για τον Άρη ούτε κι εγώ το βλέπω. Αλλά μία βόλτα στη σελήνη νομίζω μπορούν να κάνουν. Δεν είμαι σίγουρος πως η τεχνολογία είναι απαραίτητα διαθέσιμη. Προφανώς και δεν έχει η SpaceX πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία της NASA. Θεωρητικά δεν θα πρέπει να έχει περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη εταιρία. Αλλά πες πως έχει. Δεν έχει το προσωπικό που εφάρμοσε την τεχνολογία και μέρος της θα παραμένει μαζί τους. Άλλο να διαβάζεις ένα εγχειρίδιο ή ένα ημερολόγιο και άλλο να έχεις παρών και τον άνθρωπο που το έγραψε. Όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι πως η τεχνολογία εκείνης της εποχής ήταν βασισμένη σε αναλογικά κυκλώματα. Πέρα από τους πυραυλοκινητήρες και τις δεξαμενές όλα τα υπόλοιπα (χειριστήρια, controlers και ότι άλλοι αυτοματισμοί μπορεί να υπήρχαν) ήταν βασισμένοι σε αναλογικά κυκλώματα. Όποτε δεν μπορείς να τα συνεχίσεις και να τα εξελίξεις. Θα πρέπει να τα κάνεις όλα από την αρχή. Δυστυχώς σε πολλά πράγματα θα πρέπει να ξαναανακαλύψουν τον τροχό... Και σε αντίθεση με όσα λέγονται εδώ, εγώ θα κάνω την αιρετική υπέρβαση να πω πως δεν είναι καθόλου δύσκολο το γενικό πλάνο. Ή βασική θεωρία είναι αρκετά απλή και μπορεί εύκολα να κάνει τους βασικούς υπολογισμούς για ένα τέτοιο ταξίδι οποιοσδήποτε μηχανικός από οποιοδήποτε πολυτεχνείο. Όπως και τους βασικούς υπολογισμούς για έναν πύραυλο. Αυτό που είναι Πολύ δύσκολο είναι η εφαρμογή. Αυτό γιατί υπάρχει πάρα πολύ λεπτομέρεια που πρέπει να γίνει σωστά ώστε να πετάξει με ασφάλεια και να μην σκάσει ( όπως ο πύραυλος της SpaceX το φθινόπωρο). Και μαζί με όλα αυτά, φυσικά και η κατασκευή. Θέλει πολλές πολλές δοκιμές πριν βάλεις μέσα άνθρωπο.
LongTom Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Για όσους είσαστε κατηγορηματικοί για την αποτυχία της επίτευξης του χρονοδιαγράμματος, να σας θυμίσω ότι από το Apollo 4 έως το Apollo 8 πέρασε ακριβώς ένας χρόνος. Δηλαδή από την πρώτη μη επανδρωμένη αποστολή του ολοκληρωμένου συστήματος (Saturn V, LM, CM) μέχρι την περιφορά του πληρώματος του Apollo 8 γύρω από τη σελήνη. Φυσικά το budget τότε αρκούσε για να ξεχρεώσει όλο μας το χρέος τώρα αλλά το εγχείρημα του Musk σε σχέση με το εγχείρημα της NASA στα 60s είναι σχετικά πιο απλό. Συμφωνώ με τον defacer ότι πίσω από το Apollo υπήρχαν τα Mercury και Gemini, αλλά πλέον δεν χρειάζεται να περάσει κάποιος όλη αυτή τη διαδικασία και να ξανά-ανακαλύψει τον τροχό. Η τεχνολογία και η γνώση που αποκομίσθηκε είναι πλέον διαθέσιμη και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τη χρησιμοποιήσουν ως ένα βαθμό και να τη βελτιώσουν. Για το χρονοδιάγραμμα της Space X για τον Άρη ούτε κι εγώ το βλέπω. Αλλά μία βόλτα στη σελήνη νομίζω μπορούν να κάνουν. Οι καταστάσεις δεν είναι συγκρίσιμες, τότε η αποστολή ήταν εθνικό ζήτημα με μέγεθος οργάνωσης-πόρων να υπολείπεται σε όλη την ιστορία των Big Science/Projects μόνο του Project Manhattan.Τώρα είναι μια ιδιωτική πρωτοβουλία. Όχι ότι δεν μπορεί να γίνει,ιδίως όταν έχουν όλα τα στοιχεία διαθέσιμα και η τεχνολογία να είναι σε χρήση εδώ και 50+ χρόνια, αλλά είναι διαφορετική η πραγματικότητα το 1967 με του τώρα και ο ρυθμός ανάπτυξης-προόδου είναι διαφορετικός. Δεν είμαι σίγουρος πως η τεχνολογία είναι απαραίτητα διαθέσιμη. Προφανώς και δεν έχει η SpaceX πλήρη πρόσβαση στα στοιχεία της NASA. Θεωρητικά δεν θα πρέπει να έχει περισσότερη από οποιαδήποτε άλλη εταιρία. Αλλά πες πως έχει. Δεν έχει το προσωπικό που εφάρμοσε την τεχνολογία και μέρος της θα παραμένει μαζί τους. Άλλο να διαβάζεις ένα εγχειρίδιο ή ένα ημερολόγιο και άλλο να έχεις παρών και τον άνθρωπο που το έγραψε. Όμως το πιο σημαντικό από όλα είναι πως η τεχνολογία εκείνης της εποχής ήταν βασισμένη σε αναλογικά κυκλώματα. Πέρα από τους πυραυλοκινητήρες και τις δεξαμενές όλα τα υπόλοιπα (χειριστήρια, controlers και ότι άλλοι αυτοματισμοί μπορεί να υπήρχαν) ήταν βασισμένοι σε αναλογικά κυκλώματα. Όποτε δεν μπορείς να τα συνεχίσεις και να τα εξελίξεις. Θα πρέπει να τα κάνεις όλα από την αρχή. Δυστυχώς σε πολλά πράγματα θα πρέπει να ξαναανακαλύψουν τον τροχό... Και σε αντίθεση με όσα λέγονται εδώ, εγώ θα κάνω την αιρετική υπέρβαση να πω πως δεν είναι καθόλου δύσκολο το γενικό πλάνο. Ή βασική θεωρία είναι αρκετά απλή και μπορεί εύκολα να κάνει τους βασικούς υπολογισμούς για ένα τέτοιο ταξίδι οποιοσδήποτε μηχανικός από οποιοδήποτε πολυτεχνείο. Όπως και τους βασικούς υπολογισμούς για έναν πύραυλο. Αυτό που είναι Πολύ δύσκολο είναι η εφαρμογή. Αυτό γιατί υπάρχει πάρα πολύ λεπτομέρεια που πρέπει να γίνει σωστά ώστε να πετάξει με ασφάλεια και να μην σκάσει ( όπως ο πύραυλος της SpaceX το φθινόπωρο). Και μαζί με όλα αυτά, φυσικά και η κατασκευή. Θέλει πολλές πολλές δοκιμές πριν βάλεις μέσα άνθρωπο. Δεν έχει ιδιαίτερη σχέση αυτό και είναι και λάθος, ο Η/Υ του Apollo 11(GNCS) ήταν στέρεας κατάστασης IC. Δες και στο εξαιρετικό βιβλίο της Haynes για το θέμα. Η τεχνολογία των ηλεκτρονικών είναι έτη φωτός μακρυά από τότε και πολύ καλύτερη από ότι φανταζόντουσαν τότε. Ιδίως μετά από δεκαετίες αυτόνομων deep space οχημάτων η γνώση και οι τεχνικές είναι εδώ. Ίσως ο μόνος τομέας που είμαστε έτοιμοι για τέτοιο εγχείρημα και θα κάνει την αποστολή πολύ ευκολότερη από άποψη προσωπικού(δεν θα χρειαστούν "άσοι" πιλότοι" & δεκάδες επιστήμονες-τεχνικοί για να συμπληρώσουν τον υπολογιστή πλοήγησης). 1
gregory22 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Ας περιμένουμε, μπορεί να το πετύχει έστω και το 2019. Τα συνωμοσιολογικά δεν θέλω να τα σχολιάσω απλώς θα πω ότι το budget της NASA την περίοδο των 60s ήταν λόγω του space race, σε σημερινά δολάρια, διπλάσιο και υπερδιπλάσιο από το σημερινό της budget. Αυτό απαντά το γιατί μπορούσε να πάει τότε και όχι τώρα η NASA. ναι συμφωνώ εν μέρη για οτι είχε budget για τότε. όσο για την αξία της τεχνολογία που είχε όμως, την βρίσκεις στα περίπτερα σήμερα.....οπότε πιο το πρόβλημα να μην έχεις πρόσβαση και πόρους σε μια τεχνολογία 50 πλέον ετών? 1
anax111 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Για όσους είσαστε κατηγορηματικοί για την αποτυχία της επίτευξης του χρονοδιαγράμματος, να σας θυμίσω ότι από το Apollo 4 έως το Apollo 8 πέρασε ακριβώς ένας χρόνος. Δηλαδή από την πρώτη μη επανδρωμένη αποστολή του ολοκληρωμένου συστήματος (Saturn V, LM, CM) μέχρι την περιφορά του πληρώματος του Apollo 8 γύρω από τη σελήνη. Φυσικά το budget τότε αρκούσε για να ξεχρεώσει όλο μας το χρέος τώρα αλλά το εγχείρημα του Musk σε σχέση με το εγχείρημα της NASA στα 60s είναι σχετικά πιο απλό. Συμφωνώ με τον defacer ότι πίσω από το Apollo υπήρχαν τα Mercury και Gemini, αλλά πλέον δεν χρειάζεται να περάσει κάποιος όλη αυτή τη διαδικασία και να ξανά-ανακαλύψει τον τροχό. Η τεχνολογία και η γνώση που αποκομίσθηκε είναι πλέον διαθέσιμη και το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να τη χρησιμοποιήσουν ως ένα βαθμό και να τη βελτιώσουν. Για το χρονοδιάγραμμα της Space X για τον Άρη ούτε κι εγώ το βλέπω. Αλλά μία βόλτα στη σελήνη νομίζω μπορούν να κάνουν. Καμία σύγκριση του προργράμματος Apollo με το πρόγραμμα του Μασκ. Εκείνη την εποχή υπήρχε ο αγώνας του διαστήματος με την ΕΣΣΔ, τα λεφτά που έδωσαν εκείνη την εποχή οι ΗΠΑ και τα ρίσκα που πήραν ήταν τρελά. Κι ας μην ξεχνάμε πως υπήρχε ένας εγκέφαλος από πίσω που λεγόταν Φον Μπράουν που κατασκεύαζε λειτουργικούς πυραύλους από το 1944! Σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρει κανείς τα ίδια ρίσκα με ανθρώπινο πλήρωμα και να πληρώσει 10 φορές περισσότερα λεφτά για να επισπεύσει το ταξίδι κατά ένα με δύο χρόνια. Και άσχετα από το χρονοδιάγραμμα που και ο ίδιος ξέρει πως είναι παπαριά, ούτε αυτός πρόκειται να μπει σε αυτή την διαδικασία. Ο τουρισμός στο διάστημα θα είναι μια πολύ προσοδοφόρα επιχείρηση στα επόμενα χρόνια αλλά μόνο εάν ξεκινήσει και εξελιχτεί με ασφάλεια. Τυχόν ατύχημα στην πρώτη πτήση με ανθρώπινο πλήρωμα θα ήταν καταστροφικό για το όλο project από πάσης απόψεως. Θα πρέπει να είναι τελείως ηλίθιος για να ρισκάρει πτήση χωρίς όλες τις απαραίτητες δοκιμές. Και ο Έλονας είναι πολλά πράγματα αλλά ηλίθιος δεν είναι. Για αυτό και πιστεύω πως οι πιθανότητες να γίνει κάτι τέτοιο το 2018 είναι μόλις 1%. Κατά την γνώμη μου η πιθανότερη ημερομηνία για το ταξίδι αυτό είναι το 2020-2021. 1
LongTom Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Καμία σύγκριση του προργράμματος Apollo με το πρόγραμμα του Μασκ. Εκείνη την εποχή υπήρχε ο αγώνας του διαστήματος με την ΕΣΣΔ, τα λεφτά που έδωσαν εκείνη την εποχή οι ΗΠΑ και τα ρίσκα που πήραν ήταν τρελά. Κι ας μην ξεχνάμε πως υπήρχε ένας εγκέφαλος από πίσω που λεγόταν Φον Μπράουν που κατασκεύαζε λειτουργικούς πυραύλους από το 1944! Σήμερα δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρει κανείς τα ίδια ρίσκα με ανθρώπινο πλήρωμα και να πληρώσει 10 φορές περισσότερα λεφτά για να επισπεύσει το ταξίδι κατά ένα με δύο χρόνια. Και άσχετα από το χρονοδιάγραμμα που και ο ίδιος ξέρει πως είναι παπαριά, ούτε αυτός πρόκειται να μπει σε αυτή την διαδικασία. Ο τουρισμός στο διάστημα θα είναι μια πολύ προσοδοφόρα επιχείρηση στα επόμενα χρόνια αλλά μόνο εάν ξεκινήσει και εξελιχτεί με ασφάλεια. Τυχόν ατύχημα στην πρώτη πτήση με ανθρώπινο πλήρωμα θα ήταν καταστροφικό για το όλο project από πάσης απόψεως. Θα πρέπει να είναι τελείως ηλίθιος για να ρισκάρει πτήση χωρίς όλες τις απαραίτητες δοκιμές. Και ο Έλονας είναι πολλά πράγματα αλλά ηλίθιος δεν είναι. Για αυτό και πιστεύω πως οι πιθανότητες να γίνει κάτι τέτοιο το 2018 είναι μόλις 1%. Κατά την γνώμη μου η πιθανότερη ημερομηνία για το ταξίδι αυτό είναι το 2020-2021. Κατασκεύαζε, ή μάλλον η ομάδα του από πολύ πριν, βέβαια ο τύπος ήταν πολύ καλός project manager,παρά κάτι το ιδιαίτερο από άποψης επιστήμης ή μηχανικής(όπως παραδέχονται όλοι οι Γερμανοί και Αμερικάνοι που δούλεψαν μαζί του). Δεν θα το έλεγα, είναι πλασαρισμένο περισσότερο ως "extreme sport" παρά σαν νορμάλ "πτήση" που η ασφάλεια είναι το Α και το Ω.Δεν πιστεύω ότι τυχών ατύχημα θα αποτρέψει πιθανούς πελάτες(οι οποίοι συνήθως ξέρουν τι διαλέγουν).
lepaterious Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Εδώ και μια δεκαετία οι μοναδικοί που μπορούν να στείλουν (ανα πάσα στιγμή) άνθρωπο σε υψηλή τροχιά είναι οι Ρώσοι και οι Κινέζοι. Οι Ρώσοι επειδή έχουν την σοβιετική διαστημική τεχνολογία (που ήταν ισάξιος ανταγωνιστής των Αμερικάνων) και οι Κινέζοι επειδή πήραν τεχνολογία των Σοβιετικών και κατάφεραν έτσι να αναπτύξουν την δική τους εκδοχή. (Να θυμίσω πως από την στιγμή που η NASA σταμάτησε τα διαστημικά λεωφορεία δεν υπάρχει τρόπος η Αμερική να στείλει Άνθρωπο στο διάστημα) Όλοι οι υπόλοιποι άνθρωποι που βλέπετε στον ISS (Αμερικάνοι, Καναδέζοι, Γερμανοί κλπ) πάνε με τους Ρώσικους πυραύλους στον ISS. Κάθε χρόνο ανεβάζει και κατεβάζει η Ρωσία καμία 10 ανθρώπους συνολικά στον ISS. Θέλω να πω, είναι μεγάλο πράγμα να καταφέρει η SpaceX να στείλει επιτέλους άνθρωπο στον ISS. Ας αρκεστεί σε αυτό για αρχή. Δηλαδή νομίζω πως είναι κάπως ξεφτίλα για τους Αμερικάνους να πληρώνουν τους Ρώσους εδώ και τόσα χρόνια ώστε, να πηγαίνουν οι Αμερικάνοι αστροναύτες στον πρώην Σοβιετικό σταθμό εκτόξευσης της Ρωσίας προκειμένου να πάνε στον ISS, επειδή ολόκληρη η Αμερική είναι ανίκανη να τους πάει στον ISS με δικά της μέσα. Σιγά που δεν μπορεί! Απλά είναι καθαρά θέμα budget, η NASA δεν είναι ιδιωτική εταιρία και της έχουν πετσοκόψει το budget εδώ και πάρα πολύ καιρό. Της έρχεται στην ουσία φτηνότερα να στείλει τους αστροναύτες της μεσώ των Ρώσων... Η Ρωσία από την άλλη έχει γραμμένους τους κανόνες ασφάλειας και χρησιμοποιεί τα χρέπια οπότε win-win. 1
LongTom Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Σιγά που δεν μπορεί! Απλά είναι καθαρά θέμα budget, η NASA δεν είναι ιδιωτική εταιρία και της έχουν πετσοκόψει το budget εδώ και πάρα πολύ καιρό. Της έρχεται στην ουσία φτηνότερα να στείλει τους αστροναύτες της μεσώ των Ρώσων... Η Ρωσία από την άλλη έχει γραμμένους τους κανόνες ασφάλειας και χρησιμοποιεί τα χρέπια οπότε win-win. Δεν ξέρω που το διάβασες αυτό,αλλά τα ρωσικά(σοβιετικά) συστήματα είναι εξαιρετικά αξιόπιστα και ασφαλή τα τελευταία 30-40 έτη.Μπορεί να μην είναι state-of-the-art,αλλά κάμουν την δουλειά τους όπως πρέπει δίχως ρίσκα και παρατράγουδα.Το βέλτιστο δηλαδή για LEO "φορτηγά". π.χ. Soyuz-U has also been one of the most reliable launchers, with a success rate of 97.3%. https://en.wikipedia.org/wiki/Soyuz-U 4
Pencil Vester Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Σιγά που δεν μπορεί! Απλά είναι καθαρά θέμα budget, η NASA δεν είναι ιδιωτική εταιρία και της έχουν πετσοκόψει το budget εδώ και πάρα πολύ καιρό. Της έρχεται στην ουσία φτηνότερα να στείλει τους αστροναύτες της μεσώ των Ρώσων... Η Ρωσία από την άλλη έχει γραμμένους τους κανόνες ασφάλειας και χρησιμοποιεί τα χρέπια οπότε win-win. Τα Soyuz χρεπια??? Το ακουσαμε κι αυτο... 1
Yeroplatanos Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Τα Soyuz χρεπια.Χαχαχα.Ειναι η λογικη αφου χασατε την διαστημικη κουρσα ειστε ενα ματσο χαλια οτι και να κανετε.Χαχαχ. 1
lampros321 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Σιγά που δεν μπορεί! Απλά είναι καθαρά θέμα budget, η NASA δεν είναι ιδιωτική εταιρία και της έχουν πετσοκόψει το budget εδώ και πάρα πολύ καιρό. Της έρχεται στην ουσία φτηνότερα να στείλει τους αστροναύτες της μεσώ των Ρώσων... Η Ρωσία από την άλλη έχει γραμμένους τους κανόνες ασφάλειας και χρησιμοποιεί τα χρέπια οπότε win-win. Θα πρέπει κάποια πράγματα να μπούνε στην σωστή τους διάσταση. Σήμερα, το μόνο μέρος που υπάρχουν άνθρωποι πέρα από την γη, είναι ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS). Είναι επίσης το μόνο μέρος που μπορεί να γίνει έρευνα στο διάστημα. Να μάθουμε τι συμβαίνει στον άνθρωπο μακρυά από την βαρύτητα της γης και πολλά ακόμα. Ο ISS είναι κατά το ήμισυ Ρώσικος και κατά το ήμισυ μιας συνεργασίας κρατών της οποίας ηγείται η Αμερική. Αποτελεί δε συνέχεια του Σοβιετικού διαστημικού σταθμού MIR. Οι Σοβιετικοί πριν φτιάξουν τον MIR (τον πρώτο μεγάλο διαστημικό σταθμό) είχαν φτιάξει άλλους 9 διαστημικούς σταθμούς σε αντίθεση με την Αμερική που κατάφερε να φτιάξει 1. Μπορεί η Αμερική να είναι η μόνη χώρα που πήγε στην Σελήνη, αλλά το διάστημα το κατέκτησε η Σοβιετική Ένωση. Οπότε καταλαβαίνει κάποιος την εμπειρία και την ικανότητα των Ρώσικων πυραύλων Soyuz όπου είναι και οι μόνοι ικανοί να πάνε άνθρωπο έξω από την γη με ασφάλεια. (τώρα που το θυμάμαι είναι και οι Κινέζοι, αλλά αυτοί είναι άλλη περίπτωση ...) Η NASA το πιστεύω πως σίγουρα θα μπορούσε να έχει το δικό της μεταφορικό μέσω (μετά την κατάργηση των διαστημικών λεωφορείων). Τα χρήματα όμως για την ανάπτυξη του νέου μέσου δεν δόθηκαν στην NASA αλλά σε 3 ιδιωτικές εταιρείες. Δεν ξέρω γιατί (ίσως επειδή θέλουν να βγάλουν και κέρδος μάλλον) δεν τα κατάφεραν να παραδώσουν στην ώρα τους. Έχουν όλες αργήσει χαρακτηριστικά, 5 χρόνια τουλάχιστον ... Μέχρι λοιπόν να παραδώσουν πυραύλους ικανούς να μεταφέρουν ανθρώπους η Αμερική είναι ανίκανη να στείλει άνθρωπο έξω από την γη. και τώρα μία από αυτές η SpeceX λέει ότι του χρόνου θα πάει άνθρωπο στην Σελήνη και το 2020 στον Άρη. και δεν έχει κάνει ως τώρα εδώ και 14 χρόνια ούτε μία επανδρωμένη πτήση. *Προφανώς για μένα μακάρι ... και μακάρι να δούμε πολλά περισσότερα ... αλλά όσο και να θέλω να γίνει, η λογική μου λέει πως ο Elon Musκ λέει ψέματα. 3
lepaterious Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 6 Μαρτίου 2017 Τα Soyuz χρεπια.Χαχαχα.Ειναι η λογικη αφου χασατε την διαστημικη κουρσα ειστε ενα ματσο χαλια οτι και να κανετε.Χαχαχ. Προφανώς και δεν το είπα γιαυτό! Θα πρέπει κάποια πράγματα να μπούνε στην σωστή τους διάσταση. Σήμερα, το μόνο μέρος που υπάρχουν άνθρωποι πέρα από την γη, είναι ο Διεθνής Διαστημικός Σταθμός (ISS). Είναι επίσης το μόνο μέρος που μπορεί να γίνει έρευνα στο διάστημα. Να μάθουμε τι συμβαίνει στον άνθρωπο μακρυά από την βαρύτητα της γης και πολλά ακόμα. Ο ISS είναι κατά το ήμισυ Ρώσικος και κατά το ήμισυ μιας συνεργασίας κρατών της οποίας ηγείται η Αμερική. Αποτελεί δε συνέχεια του Σοβιετικού διαστημικού σταθμού MIR. Οι Σοβιετικοί πριν φτιάξουν τον MIR (τον πρώτο μεγάλο διαστημικό σταθμό) είχαν φτιάξει άλλους 9 διαστημικούς σταθμούς σε αντίθεση με την Αμερική που κατάφερε να φτιάξει 1. Μπορεί η Αμερική να είναι η μόνη χώρα που πήγε στην Σελήνη, αλλά το διάστημα το κατέκτησε η Σοβιετική Ένωση. Οπότε καταλαβαίνει κάποιος την εμπειρία και την ικανότητα των Ρώσικων πυραύλων Soyuz όπου είναι και οι μόνοι ικανοί να πάνε άνθρωπο έξω από την γη με ασφάλεια. (τώρα που το θυμάμαι είναι και οι Κινέζοι, αλλά αυτοί είναι άλλη περίπτωση ...) Η NASA το πιστεύω πως σίγουρα θα μπορούσε να έχει το δικό της μεταφορικό μέσω (μετά την κατάργηση των διαστημικών λεωφορείων). Τα χρήματα όμως για την ανάπτυξη του νέου μέσου δεν δόθηκαν στην NASA αλλά σε 3 ιδιωτικές εταιρείες. Δεν ξέρω γιατί (ίσως επειδή θέλουν να βγάλουν και κέρδος μάλλον) δεν τα κατάφεραν να παραδώσουν στην ώρα τους. Έχουν όλες αργήσει χαρακτηριστικά, 5 χρόνια τουλάχιστον ... Μέχρι λοιπόν να παραδώσουν πυραύλους ικανούς να μεταφέρουν ανθρώπους η Αμερική είναι ανίκανη να στείλει άνθρωπο έξω από την γη. και τώρα μία από αυτές η SpeceX λέει ότι του χρόνου θα πάει άνθρωπο στην Σελήνη και το 2020 στον Άρη. και δεν έχει κάνει ως τώρα εδώ και 14 χρόνια ούτε μία επανδρωμένη πτήση. *Προφανώς για μένα μακάρι ... και μακάρι να δούμε πολλά περισσότερα ... αλλά όσο και να θέλω να γίνει, η λογική μου λέει πως ο Elon Musκ λέει ψέματα. Είναι άπλα τα πράγματα! Άλλοι κανόνες ασφαλείας τηρούνται για τους Αμερικάνους όταν φτιάχνουν οι ίδιοι και άλλοι όταν απλά ταξιδεύουν με εργολαβία... Αυτή την στιγμή η Ρωσία έχει την ικανότητα να στείλει στο διάστημα ανθρώπους με το αρχαίο τεχνολογικό της όχημα (εκεί πήγαινε και το χρέπι). Βεβαία τώρα τελευταία φτιάξανε ένα καινούργιο όχημα και βάλανε fancy τεχνολογία μέσα όποτε ναι, μπορείς να πεις προόδευσαν λίγο. Από την άλλη δεν θεωρώ πως δεν μπορεί η Αμερική και οι Αμερικάνικες εταιρίες, να μην πετύχουν τον στόχο τους πέρα από το columbia το οποίο ήταν το τελευταίο ατύχημα, και από την στιγμή που ότι υπάρχει εκεί έξω σχεδόν είναι lockheed martin. Αν δεν υπήρχε η κοινή πορεία σε αυτά τα ταξίδια τα οποία εμπεριέχουν και ενός είδους διεθνής πολίτικης και καλών σχέσεων μεταξύ των χωρών μια χαρά θα μπορούσαν να ταξιδέψουν και μόνοι τους. Μέτα το columbia και την διεθνή κατακραυγή γιατί ήταν χρέπι και αυτό, οι Αμερικάνοι έκοψαν τα δικά τους ταξίδια, αυτός είναι ένας από τους λόγους που κόπηκε πολύ budget στην Nasa. Τώρα ο Musk πιθανόν να πετύχει αυτό που θέλει γιατί έχει δικά του κεφάλαια και βιάζεται να πάρει την εργολαβία γιατί οι Ρώσοι λένε θα κόψουν τα κοινά ταξίδια. Και στην ουσία πλέον βρισκόμαστε σε μια νέα κούρσα κατάκτησης μιας νέας αποικίας και εκεί παίζει πολύ χρήμα από την δύση... Μην ξεχνάς ότι υπάρχει ήδη εκεί το curiosity το οποίο για τα δεδομένα είχε 90% failure rate να προσγειωθεί στην επιφάνεια του Άρη και μου λες δεν μπορούν να φτιάξουν έναν πύραυλο να πάνε στον ISS? Επίσης ακόμα η Nasa και είναι μέσα στο deadline στέλνει το 2018 το James Webb.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα