Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 minute ago, Zaknafein said:

Αφού έχουν παραπλήσιο IPC, πως γίνεται σε IPS να έχουν 5% διαφορά με 20% διαφορά σε ρολόγια;

Οπότε δεν είναι σωστό να λες ότι ο κώδικας έχει de facto πρόβλημα. Απ'τη στιγμή που κάποιο νήμα σειριακής εκτέλεσης μαξάρει ένα ΖΕΝ πυρήνα, είναι λογικό επόμενο να βλέπεις διαφορές μέχρι 20% σε σχέση με το ίδιο νήμα σε πυρήνα που μπορεί να αποδόσει μέχρι 20% παραπάνω. Αν η διαφορά είναι μεγαλύτερη αρχίζεις και κοιτάς σε άλλες παραμέτρους (ring bus vs IF, optimizations κτλ).

1600 και 8400 για παραδειγμα δεν εχουν 20% διαφορα σε ρολογια. Οχι οτι συμφωνω με τον adtakh οτι φταιει ο κωδικας, εγω τα λεφτα μου θα τα πονταρα στο IF

Επεξ/σία από strawman
  • Απαντ. 14,5k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

4 λεπτά πριν, strawman είπε

Παραδοξως συμφωνω σχεδον σε ολα οσα ειπες. Δεστο και αλλιως. Στα τυφλα χωρις να ξερεις τι ερχεται αυριο, ποιον CPU πιστευεις θα εσπρωχνε καλυτερα μια 3080ti, 3 χρονια απο τωρα, ο 7700 η ο 1800x? 

Για τα τρία χρόνια είμαι 99% σίγουρος. Ο 7700Κ. Για πολύ μετά και με την προϋπόθεση να έχουμε 16 thread κονσόλες(μακάρι) ο 1800X. 

Επεξ/σία από pirmen56
Δημοσ.
Just now, pirmen56 said:

Για τα τρία χρόνια είμαι 99% σίγουρος. Ο 7700Κ. Για πολύ μετά και με την προϋπόθεση να έχουμε 16 thread κονσόλες(μακάρι) ο 1800X. 

Πιτευεις οτι θα βγει 3080ti πριν τα 3 χρονια? Αρα αναγκαστικα παμε στα 3 χρονια. 

Οπως και να χει, ο 1ος πυργος επεσε. Και αναφερομαι στο 1600 vs 7600k. Ο 1ος αποδειχτηκε η μακραν καλυτερη επιλογη μολις 1 χρονο μετα το launcharisma. Στα 3 χρονια θα θυμομαστε οσους ελεγαν οτι οι AMD προμοταρι τα cores χωρις λογο και θα γελαμε οταν παμε να συγκρινουμε αυτους τους 2. Οποτε ολα αυτα που γραφεις οτι θελουν πιο γρηγορα upgrade οι Ryzen κλπα συμπραγκαλα μου ακουγονται λιγο ανεκδοτα. Και τα 3 χρονια που εβαλες παντως πολλα ειναι. Ειναι απλα θεμα resources. Οταν τα games αρχιζουν και τιγκαρουν ηδη τα 8 threads, οσο IPC και να εχεις δεν σωζεσαι αμα δεν εχεις τα cores. 

Δημοσ.
32 λεπτά πριν, pirmen56 είπε

Για τα τρία χρόνια είμαι 99% σίγουρος. Ο 7700Κ. Για πολύ μετά και με την προϋπόθεση να έχουμε 16 thread κονσόλες(μακάρι) ο 1800X. 

Θα χασεις

  • Like 1
Δημοσ.
8 ώρες πριν, Zaknafein είπε

Αφού έχουν παραπλήσιο IPC, πως γίνεται σε IPS να έχουν 5% διαφορά με 20% διαφορά σε ρολόγια;

Οπότε δεν είναι σωστό να λες ότι ο κώδικας έχει de facto πρόβλημα. Απ'τη στιγμή που κάποιο νήμα σειριακής εκτέλεσης μαξάρει ένα ΖΕΝ πυρήνα, είναι λογικό επόμενο να βλέπεις διαφορές μέχρι 20% σε σχέση με το ίδιο νήμα σε πυρήνα που μπορεί να αποδόσει μέχρι 20% παραπάνω. Αν η διαφορά είναι μεγαλύτερη αρχίζεις και κοιτάς σε άλλες παραμέτρους (ring bus vs IF, optimizations κτλ).

 

Το IPC είναι ανεξάρτητο της συχνότητας. Δεν καταλαβαίνω τι λες .

Αν εννοείς πως αφού έχουν μόνο 5% διαφορά σε IPC αλλά οι Intel ανεβάζουν +20% σε ρολόγια οπότε η διαφορά θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερη, θα σου απαντήσω πως αν μπει στην παράμετρο το σύνολο του core  (με SMT/ HTT) τότε ο Ryzen πυρήνας είναι ταχύτερος από τον Coffe/kaby στα ίδια ρολόγια.

Εκεί πρέπει να ψάξεις για το πως γίνονται οι διαφορές ανά εφαρμογή .

 

 

8 ώρες πριν, patsakos. D είπε

Θα χασεις

 

Καλά αυτό είναι σίγουρο. ;)

11 ώρες πριν, music_lover είπε

Πως είναι δυνατόν όμως να λέμε ότι τα games στήθηκαν επάνω στην intel όταν τα περισσότερα είναι port απο κονσόλες που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια cpus της amd?

 

Γιατί, εχει καμιά σχέση ο Jaguar πυρήνας με τον RYZEN ?

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, strawman είπε

1600 και 8400 για παραδειγμα δεν εχουν 20% διαφορα σε ρολογια. Οχι οτι συμφωνω με τον adtakh οτι φταιει ο κωδικας, εγω τα λεφτα μου θα τα πονταρα στο IF

 

Ακόμα και το IF να βάλεις στην παράμετρο, μια εφαρμογή στημένη για RYZEN θα είχε εντελώς διαφορετικό τρόπο λειτουργίας κάνοντας να μην υπάρχει υστέρηση από το IF ή τουλάχιστον να υπάρχει όσο το δυνατόν λιγότερη.

Θα μπορούσε επίσης να εκμεταλλεύεται την ανωτερότητα του SMT και την δυνατότητα να μπορεί ο ryzen να παραλληλίσει 6 instructions στο ίδιο core .

Αναφορά σε κείμενο

The Ryzen has a micro-operation cache which can hold 2048 micro-operations or instructions. This is sufficient to hold the critical innermost loop in most programs. There has been discussions of whether the Ryzen would be able to run four instructions per clock cycle or six, because the documents published by AMD were unclear at this point. Well, my testing shows that it was not four, and not six, but five. As long as the code is running from the micro-operations cache, it can execute five instructions per clock, where Intel has only four. Code that doesn't fit into the micro-operations cache run from the traditional code cache at a maximum rate of four instructions per clock. However, the rate of fetching code from the code cache is not 32 bytes per clock, as some documents seem to indicate, but mostly around 16 bytes per clock. The maximum I have seen is 17.3 bytes per clock. This is a likely bottleneck since most instructions in vector code are more than four bytes long.

The combination of a compare instruction and a conditional jump can be fused together into a single micro-op. This makes it possible to execute a tiny loop with up to six instructions in one clock cycle per iteration. Except for tiny loops, the throughput for jumps is one jump per two clock cycles if the jump is taken, or two not-taken jumps per clock cycle.

Αναφορά σε κείμενο

Let us compare the execution units of AMD's Ryzen with current Intel processors. AMD has four 128-bit units for floating point and vector operations. Two of these can do addition and two can do multiplication. Intel has two 256-bit units, both of which can do addition as well as multiplication. This means that floating point code with scalars or vectors of up to 128 bits will execute on the AMD processor at a maximum rate of four instructions per clock (two additions and two multiplications), while the Intel processor can do only two.

Αναφορά σε κείμενο

The high throughput of the processor puts an increased burden on the programmer and the compiler to avoid long dependency chains. The maximum throughput can only be obtained if there are many independent instructions that can be executed simultaneously.

This is where simultaneous multithreading comes in. You can run two threads in the same CPU core (this is what Intel calls hyperthreading). Each thread will then get half of the resources. If the CPU core has a higher capacity than a single thread can utilize then it makes sense to run two threads in the same core. The gain in total performance that you get from running two threads per core is much higher in the Ryzen than in Intel processors because of the higher throughput of the AMD core (except for 256-bit vector code).

Σε κάθε αρχιτεκτονική υπάρχουν θετικά και αρνητικά.

Επεξ/σία από adtakhs
  • Like 1
Δημοσ.

Multithreading της προκοπής πριν βγουν οι νέες κονσόλες δεν πρόκειται να δούμε σε παιχνίδια. Μέχρι τότε πρώτος θα βγαίνει όποιος έχει το καλύτερο STP με 6/8 threads.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε

Multithreading της προκοπής πριν βγουν οι νέες κονσόλες δεν πρόκειται να δούμε σε παιχνίδια. Μέχρι τότε πρώτος θα βγαίνει όποιος έχει το καλύτερο STP με 6/8 threads.

 

Αυτό που περιγράφω παραπάνω, δεν έχει να κάνει με την ποσότητα των cores , αλλά με τον παραλληλισμό των instr. εντός του κάθε core .;)

Δηλαδή το ποσοστό εκμετάλλευσης της αρχιτεκτονικής του κάθε πυρήνα από την εκάστοτε εφαρμογή μέσω optimizations στον κώδικά της

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.

Δεν διάβασα τι έγραψες στο τελευταίο σου, το έγραψα γενικά αυτό για να μην υπάρχουν αυταπάτες ότι ένας 1600 θα βγει μπροστά από έναν 7700Κ σε gaming.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε

Δεν διάβασα τι έγραψες στο τελευταίο σου, το έγραψα γενικά αυτό για να μην υπάρχουν αυταπάτες ότι ένας 1600 θα βγει μπροστά από έναν 7700Κ σε gaming.

 

Κάποια στιγμή θα βγει. Το πότε δεν το ξέρουμε.

Είναι συνάρτηση της ισχύος που θα φέρουν οι νέες κάρτες οπότε και της επεξεργαστικής ισχύος που θα ζητάνε  και του προγραμματισμού των νέων games.

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.

Το κάποια στιγμή δεν είναι σίγουρα πριν το 2020-21. Αν δεν μπουν σοβαρά CPUs στις κονσόλες, δεν πρόκειται να δούμε πραγματική εκμετάλλευση των 12 threads+.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
8 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε

Το κάποια στιγμή δεν είναι σίγουρα πριν το 2020-21. Αν δεν μπουν σοβαρά CPUs στις κονσόλες, δεν πρόκειται να δούμε πραγματική εκμετάλλευση των 12 threads+.

 

Δεν ξέρω βρε εσύ.

Η επεξεργαστική ισχύ το 2021 θα είναι στα επίπεδα  32Core/64 Threads στα 4Ghz+ με IPC +20% από σήμερα σε cpu των 600-700€. Δηλαδή 120% επάνω .

Αν οι κάρτες γραφικών είναι στο +150% σε επεξεργαστική ισχύ από το σήμερα,

οι σκεπτόμενοι δεν έχουν παρά να υποστηρίξουν πολλά threads/cores για να τραβάνε οι κάρτες ...

Επεξ/σία από adtakhs
Δημοσ.

Δεν είναι καθόλου εύκολο όμως να υποστηρίξεις πολλά threads, θέλει πολύ δουλειά από τους devs. Πιο πολύ με ενδιαφέρει(Σαν gamer) να δυναμώσουν αρκετά οι κάρτες και να δούμε το νέο API της NV με real-time ray-tracing σε πολλούς τίτλους, παρά να βγουν ισχυρότερα CPUs που αυτή τη στιγμή είναι άχρηστα για gamers.

Δημοσ.

Εγώ είτε με τον 6600k που είχα είτε με τι  8600k που έχω τώρα δεν είδα καμιά διαφορά (εκτός από το assassin's creed origins). Και οι 2 ήταν ξεκούραστοι να "φουλαρουν" την ti σε 4k gaming 

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...