Δημοφιλής ανάρτηση xtrmsnpr Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 (επεξεργασμένο) Μιας και όλο και πιο πολύ έχω αρχίσει να προτιμώ να παίζω RPG παιχνίδια,σε σημείο να αγαπώ το είδος, βλέπω ότι δεν είμαι ο μόνος εδώ μέσα!(αφορμή στάθηκε ο διάλογος στο θέμα του witcher,με άλλα προτεινόμενα παιχνίδια του είδους,του νέου torment,αλλά και στην σχολή η απόφαση να γράψουμε ένα επιτραπέζιο για LARPING) Είπα να φτιάξω ένα topic, ή όπως λέει ο τίτλος μια γωνίτσα μόνο γιαυτά τα παιχνίδια αποκλειστικά, είτε rgp,είτε frpg,είτε a-rpg,[isometric rpg], είτε mmorpg, είτε action rpg,είτε shooter rpg,,νομίζω χωράει και το tabletop rpg μαζί μας,αφού από κει γεννήθηκαν τα CRPG.Σαν cRPG θα καλυφθούν όλα τα είδη RPG,μην φρικάρετε! (άντε νταξ και τα jrpg μπορούμε να σχολιάσουμε ) Δεν έχει σημασία αν θα σχολιάσουμε παλιότερα ή νεότερα παιχνίδια..Η κουβέντα είναι κουβέντα. Σκοπός του νήματος είναι να κουβεντιάζουμε για τα rpg παιχνίδια. Εισαγωγή Τί σημαίνει RPG: (με την χρήση της wikipedia,δεν θα ήθελα να γράψω το δικό μου κείμενο που θα παρουσιάσω στην σχολή ) RPG( Role Playing Game) ή στα ελληνικά "παιχνίδι ρόλων" είναι ένα είδος παιχνιδιού στο οποίο οι παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο φανταστικών χαρακτήρων και μέσω συνεργασίας δημιουργούν ή παρακολουθούν ιστορίες. Οι συμμετέχοντες καθορίζουν τις ενέργειες των χαρακτήρων τους εν μέρει βασισμένοι στον σχεδιασμό του χαρακτήρα τους, και οι ενέργειες πετυχαίνουν ή αποτυγχάνουν σύμφωνα με ένα σύστημα κανόνων και οδηγιών. Στο πλαίσιο των κανόνων, οι παίκτες μπορούν να αυτοσχεδιάσουν ελεύθερα˙ οι επιλογές τους καθορίζουν την κατεύθυνση και την έκβαση των παιχνιδιών. Η προϊστορία των RPG: Πριν από τη τηλεόραση, υπήρχε το ραδιόφωνο.Οι ακροατές κάθονταν μπροστά από το ραδιόφωνο τους και άκουγαν με ενθουσιασμό τα κατορθώματα των μοναδικών ραδιοφωνικών ηρώων. Εφόσον χρησιμοποιούσαν ραδιόφωνο, δεν μπορούσαν να δουν τα γεγονότα, αλλά δεν υπήρχε η ανάγκη να τα δουν - ο διάλογος, η αφήγηση, τα ηχητικά εφέ περιέγραφαν τη δράση, η οποία εκφραζόταν από τη φαντασία των ακροατών σε σκηνές που μπορούσαν να δουν, να βιώσουν και να μνημονεύσουν. Τα παιχνίδια ρόλων είναι σε μεγάλο βαθμό σαν τις ραδιοφωνικές περιπέτειες, εάν εξαιρέσουμε μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια: προωθούν την αλληλεπίδραση.Ένας παίκτης αναλαμβάνει την αφήγηση και ένα τμήμα του διαλόγου, αλλά οι άλλοι παίκτες δεν κάθονται απλά φανταζόμενοι τα γεγονότα˙ αντιθέτως, συμμετέχουν πραγματικά. Κάθε παίκτης ελέγχει τις ενέργειες ενός χαρακτήρα στο πλαίσιο της ιστορίας, αποφασίζει για τις ενέργειες του, παρέχει το διάλογο του χαρακτήρα του και λαμβάνει αποφάσεις βασισμένος στην προσωπικότητα του χαρακτήρα και τις εκάστοτε επιλογές στο παιχνίδι. Χαρακτηριστικά των RPG O DM ή αλλιώς ο Dungeon Master Αν αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί υπάρχει αφηγητής στα παιχνίδια που παίζουμε,εδώ κρύβεται η αλήθεια. Τα παιχνίδια ρόλων θα μπορούσαμε να τα συγκρίνουμε και με τα ακουστικά βιβλία (audio books), αλλά η θεμελιώδης διαφορά είναι ότι οι ακροατές (οι παίκτες) που ακούν τον αφηγητή (ο οποίος στο πλαίσιο των παιχνιδιών ρόλων φέρει διάφορες ονομασίες, εκ των οποίων οι πιο διαδεδομένες είναι οι gamemaster, Dungeon Master και storyteller) συμμετέχουν, πρωταγωνιστούν στην ιστορία, όπως ακριβώς ηθοποιοί πρωταγωνιστούν σε μια ταινία ή σε ένα θεατρικό έργο, σε αντίθεση όμως με τους ηθοποιούς, απολαμβάνουν τη τερπνή και μοναδική δυνατότητα να συμβάλλουν, και μάλιστα σε πολύ σημαντικό βαθμό, στον ρου της ιστορίας.Η γοητεία των RPGs έγκειται εν μέρει στον αμφίδρομο χαρακτήρα τους: δεν υπάρχει αλληλεπίδραση μόνο μεταξύ των παικτών αλλά και μεταξύ του πομπού και του δέκτη, δηλαδή μεταξύ του αφηγητή και των παικτών. Και ο αφηγητής (gamemaster) είναι παίκτης και όλοι μαζί, παίζοντας ένα παιχνίδι ρόλων, κερδίζουν ένα εισιτήριο σε τόπους φαντασίας και περιπετειών. Δημιουργία χαρακτήρα Πριν ξεκινήσει μια ομάδα να παίζει ένα παιχνίδι ρόλων είναι απαραίτητο οι παίκτες να δημιουργήσουν χαρακτήρες ή να επιλέξουν έτοιμους χαρακτήρες. Η δημιουργία χαρακτήρων είναι μια αρκετά πολύπλευρη διαδικασία, η οποία εξαρτάται από τις επιλογές και αποφάσεις του παίκτη και σε μικρότερο βαθμό στον παράγοντα τύχη, στα ζάρια δηλαδή, και ποικίλλει, ανάλογα με το παιχνίδι και το είδος στο οποίο ανήκει το παιχνίδι. Πέντε συνηθισμένες φυλές (races) των fantasy RPGs: human , halfling, dwarf, elf και gnome . Γιαυτό και πριν ξεκινήσουμε να παίζουμε ένα rpg παιχνίδι υπάρχει το character creation.. Ένα άλλο πολύ σημαντικό στάδιο κατά τη δημιουργία και την κατηγοριοποίηση ενός χαρακτήρα είναι η επιλογή της ιδιότητας του. Η ιδιότητα προσδιορίζει το έργο και τις επικρατούσες ικανότητες ενός χαρακτήρα και στο Dungeons & Dragons όπως και σε πολλά άλλα παιχνίδια ονομάζεται class, ενώ σε άλλα ονομάζεται profession ή occupation ή αλλιώς. Το class θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κατά κάποιον τρόπο ως το «επάγγελμα» ενός χαρακτήρα, το οποίο σε μερικές περιπτώσεις αποτελεί το βιοποριστικό του μέσο.Τα πιο διαδεδομένα classes στα παιχνίδια ρόλων μεσαιωνικής φαντασίας είναι ο μάγος (wizard, mage, sorcerer), ο μαχητής/πολεμιστής (fighter/warrior), ο κλέφτης (thief, rogue), ο ιερέας/κληρικός (priest/cleric), ο βάρδος (bard) και ο ιππότης (knight, paladin). Ωστόσο, παρά τα ορισμένα συχνά classes που αναφέρθηκαν προηγουμένως, τα περισσότερα RPGs περιλαμβάνουν ιδιάζοντα, μοναδικά classes, τα οποία αντανακλούν τις ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες του κάθε RPG. Για παράδειγμα, στο Dune Chronicles of the Imperium δίνεται στους παίκτες η δυνατότητα να υποδυθούν έναν House Mentat, class που δεν απαντά σε άλλο παιχνίδι ρόλων. Ιστορία/τοποθεσία Η ιστορία που θα ακολουθήσουμε και θα γίνουμε μέρος της. Είναι όλο το ζουμί της υπόθεσης.Ο DM φροντίζει να μας την αφηγηθεί σωστά,και με το σωστό lore να εξελίσσεται. Μια καλή ιστορία θα πρέπει να είναι μη-γραμμική.Αλλιώς οι παίχτες θα βαρεθούν πολύ εύκολα ή θα υπάρχει κίνδυνος να αποκαλυφθούν γεγονότα που δεν πρέπει σε κάποιο χρονικό σημείο. Κάποιες φορές είμαστε σε παρελθοντικό χρόνο,στον μεσαίωνα ή στην προ-μεσαιωνική εποχή..και έχουμε να κάνουμε με μύθους και ιστορίες.Αυτές είναι είτε υπαρκτές ή τελείως fictional. Είτε να είμαστε στο διάστημα ή απλώς στο μέλλον. Αttributes & attribute points Τα attributes μπορεί να είναι strength,ή μπορεί να είναι charisma,vilality,dexterity,magic find κα. Τα attribute points είναι πόντοι που καθορίζουν κάποια από τα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα μας που θα υπερισχύουν έναντι άλλων. Mobs Οι κακοί της υπόθεσής ή γενικά ότι είναι εχθρικό απέναντι μας..Τα σκοτώνουμε ή τα αποφεύγουμε. Όπως ο χαρακτήρας μας,έτσι και αυτά έχουν races,classes,levels & attributes.. Συνήθως πολεμάμε με αντάξια του level μας κακά όντα του χάρτη,ίσως μεγαλύτερου level να δυσκολέψει κάπως την κατάσταση,αλλά το παιχνίδι φροντίζει να σε ανταμείψει(όχι πάντα,βλέπε witcher3) με αυτό δίνοντας σου περισσότερα exp points ή loot. Δεν συνιστάται η μάχη με πολύ μεγαλύτερου level mobs από μας(πχ εμείς lvl 4 και το mob lvl 20 κτλ),γιατί ο θάνατος είναι σίγουρος και πολλές φορές ακαριαίος(one hit). Ίσως μερικές φορές να υπάρχει η επιλογή να μιλήσουμε μαζι τού,ώστε να έρθουμε σε κάποια συμφωνία και να μην γίνει μάχη,και το mobακι να μετατραπεί σε npc. NPCs None Playable Character ή αλλιώς none player character Δηλαδή είναι οι χαρακτήρες διασκορπισμένοι στον χάρτη που δεν είναι στον χειρισμό μας,και είτε βρίσκονται για να γεμίζουν μια περιοχή με πληθυσμό χωρίς να χουμε κάποια ουσιώδης αλληλεπίδραση, είτε είναι αυτοί συνήθως που θα μας δώσουν κάποια αποστολή-quest ή με κουβέντα μαζί τους θα μάθουμε πράγματα για την ιστορία ή πράγματα που έχουμε συμβεί ή πληροφορίες για πράγματα που θα συμβούν.Με κάποια npcs μπορούμε να έχουμε εκτενής αλληλεπίδραση, να είναι κάποιος συγκεκριμένος που μας δίνει μόνο αυτός quests ή συγκεκριμένα quests ενός είδους μόνο ή ακόμα και να τα παντρευτούμε,συνουσιαστούμε μαζί τους ή ακόμα να τα πληροφορήσουμε για κάποιο συμβάν που έγινε και αυτά αλλάζουν στάση είτε απέναντι μας είτε γενικά.Κκάποιες φορές ένα npc μπορεί να γίνει mob εαν δεν χειριστούμε σωστά τις επιλογές που έχουμε για να απαντήσουμε και να αναγκαστούμε να το σκοτώσουμε.Κάποιες άλλες μπορεί να γίνει και fellow και να μας ακολουθεί μέχρι να του πούμε πότε να μην ή μέχρι να φτάσει στον προορισμό του) Quests & quest's item Είναι οι αποστολές που σου αναθέτει το παιχνίδι ή ο GM να κάνεις. Υπάρχουν οι κύριες αποστολές της βασικού παιχνιδιού,που αν τις ολοκληρώσεις κερδίζεις και το παιχνίδι. Από το να σκοτώσεις κάποιον κακό μέχρι να παραδώσεις σούπες.Πάντα κερδίζοντας XP και αντικείμενα. Υπάρχουν και οι δευτερεύουσες(οι οποίες δεν βοηθάνε μεν στην ολοκλήρωση του παιχνιδιού,βοηθάνε δε για να κάνεις level up ή να μάθεις έξτρα lore.) Από κει και πέρα υπάρχουν και άλλα παρακλάδια των δευτερευουσών αποστολών που τα ονομάζει ο καθένας όπως θέλει.. Όμως πάντα υπάρχουν quest chains μέχρι ένα σημείο ή και για όλο το παιχνίδι,είναι οι αποστολές που είναι διαδοχικές για να ολοκληρωθεί ένα μεγαλύτερο quest ή το ίδιο το quest ή για να πάρεις το επόμενο. Quest item λέμε το αντικείμενο που πρέπει να παραδώσουμε συνήθως σε κάποιο npc ή να το καταστρέψουμε σε συγκεκριμένο μέρος για να ολοκληρωθεί κάποιο quest.Βέβαια μπορεί να είναι και αντικείμενο επιβράβευσης από κάπου αλλού,και που θα πρέπει να το κουβαλήσουμε πάνω μας χωρίς να μπορούμε να το ξεφορτωθούμε ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε την ιστορία ή να το δώσουμε πάλι κάπου αλλού μετέπειτα. Loot Οι θησαυροί, που βρίσκουμε από chests ή hidden chets(μπαούλα ή σεντούκια) έχουν αντικείμενα μέσα,μπορεί για ζωή ή για mana,μπορεί κάποια ασπίδα ή όπλο. Τα αντικείμενα που βρίσκουμε στα πτώματα ονομάζονται και αυτά loot.. Γενικά, loot μπορούμε να ορίσουμε είναι ότι βρίσκουμε διάσπαρτο στον χάρτη χωρίς να μας το έχει δώσει κάποιος. LORE & lore friendly Απλά και εύκολα το lore μπορούμε να πούμε ότι είναι το background της ιστορίας,του universe που βρισκόμαστε..Συνήθως όσο προχωράμε ένα παιχνίδι βρίσκουμε κάποιο βιβλίο,κάποιο manuscript ή script-roll,που περιέχει κομμάτια ιστορίας,κυρίως του παρελθόντος που μας βοηθάνε να συνδεθούμε καλύτερα ή να καταλάβουμε γεγονότα που έγιναν ή πρόκειται να γίνουν.Πχ, έχουμε μια αποστολή και πρέπει να ταξιδέψουμε σε μια περιοχή,βρίσκουμε αντίστοιχο lore και μαθαίνουμε σε τί χωράφια θα πάμε ή τί έχει γίνει εκεί,μπορεί να χει γίνει κάποιος πόλεμος και να χει πέσει λοιμός,οπότε ίσως μας πληροφορεί αν θα υπάρχουν εχθροί που θα μας κάνουν ντου για να μας σκοτώσουν και να πάρουν τα πράματα μας. Με τον όρο lore friendly εννοούμε πχ όταν μας δώσει το παιχνίδι μια αποστολή να σκοτώσουμε τον κακό νάνο που πηδάει γριές γυναίκες όταν πάνε να γεμίσουν τις στάμνες τους στην τάδε λίμνη και πας εσύ τον σκοτώνεις,του παίρνεις και το σκάλπ και συνεχίζει η ιστορία από κει με εσένα ήρωα της περιοχής. Αν μετά από λίγο το παιχνίδι αντικαθιστά των πεθαμένο νάνο με έναν πίθηκο/άνθρωπο/χόμπιτ/δράκο που κάνει το ίδιο με πριν αυτό ακριβώς δεν είναι lore friendly. Level Up Για να "ανεβάσουμε level", επίπεδο εμπειρίας δηλαδή μαζεύουμε πόντους. Οι πόντοι εμπειρίας (ή αλλιώς XP ή EXP από το αγγλικό experience points) στα παιχνίδια ρόλων αποτελούν μια μονάδα μέτρησης της προόδου ενός χαρακτήρα (player character). Με άλλα λόγια, οι πόντοι εμπειρίας αποτελούν την ανταμοιβή που λαμβάνουν οι χαρακτήρες για την επίτευξη στόχων, την αντιμετώπιση εμποδίων ή αντιπάλων και γενικά για μια οποιαδήποτε επιτυχή, αποτελεσματική πράξη.Οι πόντοι εμπειρίας είναι λοιπόν στενά συνυφασμένοι με την εξέλιξη και πρόοδο ενός χαρακτήρα και ο συνολικός αριθμός τους καθορίζει το επίπεδο (level) ενός χαρακτήρα ή, στην περίπτωση παιχνιδιού στο οποίο δεν εφαρμόζεται σύστημα εξέλιξης με επίπεδα, τη δυναμικότητα ενός χαρακτήρα. Όσο πιο πολλά XP έχει συγκεντρώσει ένας χαρακτήρας, τόσο πιο έμπειρος, ισχυρός και ικανός είναι. Στα περισσότερα παιχνίδια ρόλων, όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο στο οποίο βρίσκεται ένας player character, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός πόντων εμπειρίας που απαιτείται για το πέρασμα στο επόμενο υψηλότερο επίπεδο. Το παιχνίδι γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικό, οι καταστάσεις γίνονται ολοένα και πιο χαλεπές, ισχυρότεροι αντίπαλοι, δυσκολότερα εμπόδια αλλά με την αυξανόμενη δυσκολία συμβαδίζει και η απονομή πόντων εμπειρίας. Map Ο χάρτης (το ταμπλό) όπου κινούμαστε και παίζουμε..Δεν είναι ποτέ flat,και συνήθως είναι αρκετά μεγάλος χώρος που βοηθάει στην εξερεύνηση.. Συνήθως έχει κριμένα αντικείμενα ή quests σε διάφορες γωνίες του ή dungeons Dungeons Και τί είναι ένα rpg χωρίς τα dungeons του,(τα μπουντρούμια κοινώς)..δεν είναι rpg Συνήθως είναι σπηλιές στον χάρτη,υπό την μορφή λαβύρινθου(όπως αυτού του Μινώταυρου),και απαιτούν μεγαλύτερη προσπάθεια από τον παίκτη για να τα ολοκληρώσει. Ακριβώς επειδή συνήθως είναι κάτι το αχανές, με πιο δύσκολους κακούς! Συνήθως προτείνεται να πάει με συνοδεία και όχι μόνος( solo).. Άλλες φορές δεν είναι σπηλιές,αλλά μπορεί και κελάρια μέσα σε κάποιο σπίτι ή έξω από το σπίτι,που οδηγεί στην ίδια περίπου λογική με πριν. Θα μπορούσαμε να τα πούμε maps μέσα στο κεντρικό map.Μπορεί ακόμα και μια περιοχή να ορίζεται σαν dungeon περιοχή,χωρίς να αλλάζει η τοποθεσία αλλά να εφαρμόζονται τα παραπάνω,δύσκολη περιοχή με δυνατούς(συνήθως) εχθρούς. Party-fellows Κάποια αν όχι όλα τα RPG βάζουν να σε συνοδεύουν κάποια NPCs στο γενικό ταξίδι μέσα στον χάρτη,το λεγόμενο party.Και όχι δεν εννοούμε πάρτι με πίτσες και αναψυκτικά. Είναι οι ακόλουθοι σου,οι σύντροφοι σου στην μάχη και στην εξερεύνηση. Όπως έχεις και συ κάποιο race,class,attribute και level έχουν και αυτοί και έχουν ανάλογο χαρακτηριστικό ρόλο στο παιχνίδι. Μπορεί να σε κάνουν heal ή buff ή να δίνουν ξύλο tank, dps παράλληλα με σένα. Επισής μπορείς να επιλέξεις τις πιο πολλές φορές να τα αφήσεις πίσω ή να τα πάρεις μαζί. Ένα πάρτι αποτελείται από 2 ίσως και μέχρι 8 άτομα. Βασικά στοιχεία των rpg games Crafting Τί θα ήταν ένα rpg παιχνίδι χωρίς το crafting system.Nαι σα να λέμε χειροτεχνίες,αλλά πάμε και λίγο παραπέρα. Εννοούμε όταν φτιάχνουμε πανοπλίες,όπλα,ρούχα,διαμάντια,ξόρκια. Σε κάποια παιχνίδι κερδίζεις exp points για το συγκεκριμένο κομμάτι που ασχολήσε να φτιάξεις,πχ στα ρούχα. Σε κάποια άλλα μπορείς να διαλέξεις profession για να κραφτάρεις συγκεκριμένα αντικείμενα(το συναντάμε πιο πολύ στα mmorpg) και σίγουρα μέσα από το κράφτινκ μπορείς να φτιάξεις δυνατά αντικείμενα,που μερικές φορές δε τα βρίσκεις στον χάρτη Αποφάσεις Μέσα από τους διαλόγους,πολλές φορές θα κληθείς να πάρεις ορισμένες αποφάσεις. Αυτές είτε επηρεάζουν την συνέχεια του παιχνιδιού είτε όχι. Ένα rpg που σέβεται τον εαυτό του θα έχει σίγουρα τέτοιες επιλογές κατά το μεγαλύτερο μέρος των διαλόγων που θα γίνουν. Πολλές φορές μια λάθος επιλογή μπορεί να επηρεάσει όλη την ιστορία ή μέρος αυτής. Combat system Κάθε rpg έχει μάχες,είτε με πολλούς εχθρούς μαζί είτε με κάποιο καθολικό και σίγουρα έχει μάχες με "Bosses-Αρχηγούς" ή μίνι bosses. Μίνι bosses μπορείς να συναντάς πιο συχνά απότι Bosses..ίσως και κάποιες φορές συγκεντρωμένους σε ένα σημείο. Boss συνήθως στο τέλος κάθε πράξης ή κάθε μεγάλου quest θα βρεις. Και όπως λέει η λογική,εαν δεν τον σκοτώσεις,δεν προχωράς παρακάτω! Κάποια rpg μπορεί να είναι turn based και κάποια άλλα real(active) time. Στα turn based μπορείτε να φανταστείτε πχ ότι ρίχνετε το ζάρι και φέρνετε 4,άρα έχετε 4 διαθέσιμες κινήσεις..χωρίς να σημαίνει ότι αυτό που θα πράξετε καταναλώνει 1 διαθέσιμη κίνηση την φορά.Μπορεί να χρειάζεται και 2 και 3 ή 4 ή και παραπάνω..Γιαυτό μερικές φορές εκεί γίνεται skip και παίζει ο εχθρός. Υπάρχει πάγωμα και ξεπάγωμα χρόνου. Κοινώς η μάχη γίνεται με "φορές" και συνήθως απαιτείται μια άλφα στρατηγική για να φάτε πιο ανεπτυγμένους κακούς! Στην active time μάχη,είναι ότι λέει και η λέξη γίνονται όλα εκείνη την στιγμή.Δεν παγώνει ο χρόνος,δεν περιμένεις να παίξει ο αντίπαλος,το ντου είναι άμεσο! Acts - διηγήσεις Η ιστορία συνήθως είναι κομμένη σε πράξεις,όπως το θέατρο. Είναι ουσιαστικά τα κεφάλαια,μέσα σε αυτά μπορεί να χει και υποκεφάλαια. Έτσι ολοκληρώνοντας κάθε πράξη φτάνεις και στο τέλος του παιχνιδιού. Είτε στην αρχή κάθε πράξης,είτε ενδιάμεσα είτε στο τέλος έχεις τον αφηγητή που είτε σε εισάγει στην επόμενη πράξη,προλογίζει ουσιαστικά την δράση που θα ακολουθήσει. Είτε απλώς κλείνει μια κάποια πράξη ή απλώς ενημερώνει για γεγονότα που είτε έπαιξες είτε θα παίξεις. Factions (ή guilds) Και επειδή κανένας ήρωας δεν μπορεί να περιφέρεται μόνος και αβοήθητος,υπάρχουν οι φατρίες. Διάφορες ομάδες που δίνουν τον δικό τους αγώνα στον χάρτη και στην ιστορία που βρίσκεσαι. Μερικά factions μπορεί να είναι αντίπαλα ή σύμμαχοι ή αδιάφορα μεταξύ τους.Αυτό είναι καλό και κακό μιας και η επιλογή που θα κάνει ο παίκτης μπορεί να επηρεάσει την ιστορία ή και το σύνολο και την ποιότητα των quests. Μπορεί να κερδίσει κάποια έξτρα quests και μια πολύ καλή πανοπλία αλλά να γίνει εχθρός σε κάποια άλλη περιοχή και μόλις τον βλέπουν να τον κυνηγάνε να τον σφάξουν. Stats Όλα είναι θέμα στατιστικών..Τα αντικείμενα που φοράμε έχουν κάποια στατιστικά,αυτά συνήθως είναι δεμένα με το level κάθε αντικειμένου. Χωρίς αυτά παραμένουμε "αδύναμοι" στο παιχνίδι. Στατιστικά έχουμε και μεις, άρρηκτα συνδεδεμένα με τα classes και τα attributes που δίνει καθένα του.Αυτά αλλάζουν ανάλογα με τα αντικείμενα που φοράμε,το level που είμαστε,το buff(ντοπάρισμα) ή αν έχουμε φάει κάποιο ξόρκι κα. Health & Mana Η διαθέσιμη ζωή μας και η διαθέσιμη ικανότητα να χρησιμοποιήσουμε κάποια δύναμη,κάποιο ξόρκι συνήθως. Και τα δύο μπορούν είτε να ανανεώνονται από μόνα τους,είτε με κάποιον συνδυασμό πανοπλίας, είτε με κάποιο skill, είτε με την κατανάλωση φίλτρου(potion). Όταν μας τελειώσει η ζωή πεθαίνουμε, και όταν μας τελειώσει το mana απλώς δεν μπορούμε να εκτελέσουμε αυτό που θέλουμε και έτσι περιμένουμε. Σε κάποια classes δεν λέγεται mana,αλλά rage ή energy κα. Οποιαδήποτε αναμονή ονομάζεται cooldown. Active skills & passive skills (κατηγορία και στα crpg) Τα active skills, στα ελληνικά δεξιοτεχνία γιατί έχει καθιερωθεί ο όρος "μαθαίνω" αυτό το skill,όπως μαθαίνουμε μια δεξιοτεχνία να κάνουμε.Γενικά είναι ότι διαθέσιμο "κλικ" πχ μπορεί να γίνει στην μάχη πάνω και να κάνουμε επίθεση ή άμυνα με καλύτερα αποτελέσματα. Κάθε skill έχει και μια μοναδική ιδιότητα που χαρακτηρίζει τον χαρακτήρα..Συνήθως πάντα αυτά είναι προκαθορισμένα ήδη από την επιλογή του class που θα παίξει ο κάθε παίχτης. Τα passive skills,δηλαδή τα παθητικά, είναι ότι και τα active μόνο που τρέχουν από πίσω συνέχεια ή ενεργοποιούνται κάτω από συγκεκριμένες καταστάσεις δήχως να χρειαστεί ο κάθε παίχτης να δώσει σημασία ή να ασχοληθεί μαζί τους. Και οι δυο κατηγορίες μπορούν να αναβαθμιστούν σε κάτι καλύτερο,σε ορισμένα rpg έχουν και τα ίδια level status.Οπότε όσο ανεβαίνει level ο χαρακτήρας,έτσι ανεβαίνουν και αυτά και βελτιώνονται τα στατιστικά. Τα computer games RPG Και αφού κάναμε εισαγωγή με τα πολύ βασικά των rpg,αν και έβγαλα πολλά κομμάτια από την κατηγορία που θα περιγράψω εδώ και την πρόσθεσα στα γενικά των rpg..Δεν αλλάζει κάτι. Θα συνεχίσω με το τελευταίο κεφάλαιο,αυτό που μας ενδιαφέρει πιο πολύ στο φόρουμ.Τα C-rpg. Τί είναι τα crpg Βιντεοπαιχνίδι ρόλων ονομάζεται το είδος βιντεοπαιχνιδιού στο οποίο η ιστορία εξελίσσεται με την εξερεύνηση του κόσμου του παιχνιδιού και οι μάχες διαδραματίζονται με τη μορφή εντολών. Ο παίκτης χειρίζεται έναν ή πολλούς χαρακτήρες (συνήθως μέχρι πέντε) σε ένα φανταστικό κόσμο(torment,pillars of eternity,divinity κα).Πολλά παιχνίδια του είδους έχουν τις βάσεις τους στα επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων.Τα παιχνίδια ρόλων έχουν εξελιχθεί από απλοϊκά παιχνίδια με κείμενο σε οπτικά πλούσιες τρισδιάστατες εμπειρίες. Χαρακτηριστικά τους Τα βιντεοπαιχνίδια ρόλων έχουν την ίδια ονοματολογία, παραμέτρους και μηχανική με τα πρώιμα παιχνίδια ρόλων, όπως το Dungeons & Dragons. Άλλες ομοιότητες με αυτά μπορούν να είναι το ανεπτυγμένο σενάριο, η αφήγηση της ιστορίας, η ανάπτυξη των χαρακτήρων και η πολυπλοκότητά τους, και η αξία έναρξης του παιχνιδιού ξανά από την αρχή (replayability). Ο παίκτης χειρίζεται τον κεντρικό χαρακτήρα ή πολλαπλούς χαρακτήρες (η ομάδα του συνήθως ονομάζεται party) με το σύστημα εντολών, ενώ η αποτελεσματικότητα του καθενός εξαρτάται από τη στατιστική ανάπτυξή του. Τα στατιστικά του κάθε χαρακτήρα ανεβαίνουν μέσα από τη διαδικασία του leveling, με την οποία στο τέλος της μάχης ο κάθε ένας λαμβάνει πόντους εμπειρίας (experience) που ανεβάζουν τα στατιστικά της δύναμης, της άμυνας, της επιδεξιότητας, της τύχης του και άλλα.Ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να έχει στην κατοχή του διάφορα όπλα που βοηθούν στη δύναμη της επίθεσης ή της άμυνάς του. Μπορεί επίσης να ανήκει κάποια κατηγορία επαγγέλματος όπως στρατιώτης, ιππότης, μάγος, νίντζα, κλέφτης, βάρδος και άλλα. Τα παιχνίδια ρόλων συνήθως έχουν μεγαλοπρεπές σενάριο, το οποίο χωρίζεται σε αποστολές, και πιο δυναμικούς και πολύπλοκους χαρακτήρες σε σχέση με τους χαρακτήρες από άλλα είδη βιντεοπαιχνιδιών. Σε αυτό το είδος, σπάνια απαιτείται ο συντονισμός του παίκτη σε προκαθορισμένα χρονικά πλαίσια κατά τη διάρκεια της μάχης, εκτός αν το σύστημα που χρησιμοποιείται είναι το Active Time Battle (ATB), όπου η μάχη διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο. (Ότι γράφτηκε προηγουμένως εφαρμόζεται και στα video games,γιαυτό και έγινε η ανάλυση) Ιστορία των video games RPG Το είδος παιχνιδιών ρόλων ξεκίνησε το μέσα της δεκαετίας των '70 στους κεντρικούς υπολογιστές, εμπνευσμένη από τα επιτραπέζια (pen-and-paper) παιχνίδια ρόλων όπως το Dungeons & Dragons. Άλλες πηγές έμπνευσης για τα πρώιμα παιχνίδια του είδους περιλαμβάνουν τα επιτραπέζια παιχνίδια πολέμου, τα παιχνίδια εξομοίωσης σπορ, τα παιχνίδια περιπέτειας, όπως το Colossal Cave Adventure, παραδοσιακά παιχνίδια στρατηγικής όπως το σκάκι, αλλά και τα έργα του Άγγλου συγγραφέα φαντασίας, Tζ. Ρ. Ρ. Τόλκιν.Μετά την επιτυχία των παιχνιδιών ρόλων όπως τα Dragon Quest και Final Fantasy. Λόγο των διαφορετικών ιδιοσυγκρασιών των χωρών παραγωγής των παιχνιδιών ρόλων, το είδος χωρίστηκε σε δύο στυλ: τα ιαπωνικά (j-rpg) και τα δυτικά(w-rpg) παιχνίδια ρόλων. Ενώ τα πρώτα παιχνίδια ρόλων προσέφεραν την εμπειρία ενός παίκτη, στις αρχές με μέσα της δεκαετίας του '90 γνώρισαν άνθιση τα παιχνίδια ρόλων με πολλούς παίκτες, όπως τα Diablo και Secret of Mana. Με την έλευση του ίντερνετ, τα παιχνίδια με πολλούς παίκτες δημιούργησαν ένα νέο είδος βιντεοπαιχνιδιών, τα μαζικά παιχνίδια ρόλων πολλαπλών παικτών, όπως τα Final Fantasy XI, Lineage και World of Warcraft.Άλλο ένα είδος που προέκυψε είναι τα παιχνίδια δράσης ρόλων, όπου ο παίκτης χειρίζεται άμεσα τον βασικό χαρακτήρα, δηλαδή χωρίς τη χρήση εντολών, και δίνει έμφαση στις μάχες που διεξάγονται πάντα σε πραγματικό χρόνο και τη δράση, ενώ η αλληλεπίδραση των χαρακτήρων είναι μικρότερη σε σχέση με τα παραδοσιακά παιχνίδια μάχης. Τα πρώιμα παιχνίδια δράσης ρόλων ακολούθησαν το πρότυπο που δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '80 από την ιαπωνική εταιρία ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών Nihon Falcom, με τίτλους όπως τα Dragon Slayer και τη σειρά Ys, όπου η μάχη διεξάγεται στο στυλ hack and slash και οι κινήσεις και οι δράσεις του χαρακτήρα γίνονται απευθείας από τον παίκτη με τη χρήση του χειριστηρίου ή του πληκτρολογίου, παρά των μενού μάχης.Αυτή η φόρμουλα βελτιώθηκε με το παιχνίδι δράσης περιπέτειας του 1986, The Legend of Zelda, το οποίο έθεσε το πρότυπο που χρησιμοποιήθηκε από πολλά επακόλουθα παιχνίδια. Αυτό περιλαμβάνει καινοτομίες όπως ο ανοικτός κόσμος, το μη γραμμικό σενάριο, την εξοικονόμηση μπαταρίας, και ένα κουμπί επίθεσης για χτύπημα με ξίφος. Το παιχνίδι ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την μεγάλη έκρηξη των παιχνιδιών δράσης ρόλων που κυκλοφόρησαν τα τέλη της δεκαετίας του '80 τόσο στην Ιαπωνία όσο και τη Βόρεια Αμερική. Η σειρά Legend of Zelda συνέχισε να ασκεί επιρροή τις επόμενες δεκαετίες στη μετατροπή των παιχνιδιών ρόλων από στατικά, σε παιχνίδια όπου οι μάχες διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο. Πλέον στον όρο crpg μπορούμε να συμπεριλάβουμε ότι RPG υπάρχει,από τα σύγχρονα top down 2.5Ds μέχρι τα 1ου & 3ου προσώπου. (Και ναι ξέρω ότι ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε για των χαρακτηρισμό των top down RPG.) (και όχι το bf και το cod ή κάποιο ραλάκι ή ή ή ή δεν είναι RPG_games) (το βρίσκω κάπως συμπαθητικό και απλό το πως τα εξηγεί) ----- Να με συγχωρείτε αν είναι πολλά αυτά που έγγραψα ή αν παρέλειψα να βάλω κάποια.Είναι μέσα από προσωπικές γραφές και από wiki,και διάφορα άλλα sites. Και μιας και δεν ήθελα να παραθέσω πολλά από τα δικά μου γραμμένα,και βάλω σε κίνδυνο την εργασία,αντικατέστησα αρκετά κομμάτια με ξένα κείμενα ή επίτηδες δεν έβαλα κάποια κομμάτια.(εκεί κάπου τα μπέρδεψα,αλλά πιστέψτε με είχα πολλή πληροφορία μου πήρε γύρω στις 6 ώρες να φτιάξω το νήμα εδώ) Νομίζω τώρα μπορούμε να ανοίξουμε κουβέντα για τα rpg games..Αφού ειπώθηκαν βασικά κομμάτια..και καλύφτηκε πιστεύω ένα μεγάλο κομμάτι με το τί είναι το είδος αυτό. Αν έχει κάποιος να προσθέσει κάτι,πολύ ευχαρίστως να το πει να το περάσω..ίσως το διορθώσω και στο research που κάνουμε Επεξ/σία 4 Μαρτίου 2017 από xtrmsnpr 35
lupus_Hegemonia Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Ωραίο άρθρο... Τώρα... ας μιλήσουμε για το SKYRIM! (XEXEXE) 1
ektelion Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 (επεξεργασμένο) Πω μαν, τι σεντόνι είναι αυτό, χαρά στο κουράγιο σου Πολύ καλό εισαγωγικό κομμάτι όμως για κάποιον που σκέφτεται να εντρυφήσει στο είδος. Κάνω κι εγώ μια μικρή αναδρομή στην παρουσίασή μου του Legend of Grimrock. - Αν είναι να συμπεριλάβουμε και τα JRPG, το αγαπημένο μου RPG όλων των εποχών (και αγαπημένο μου βιντεοπαιχνίδι όλων των εποχών for that matter) είναι το Final Fantasy VII. - Από D&D φάση, αναμφίβολα το πρώτο Baldur's Gate. - Από dungeon crawlers, Eye of the Beholder. - Από lore, θα επιλέξω το Planescape (αναφέρομαι στο γενικό setting της TSR, όχι στο Torment το οποίο εξελίσσεται σε αυτό το setting). Νομίζω είναι από τα πιο φευγάτα. - Από ατμόσφαιρα, νομίζω ότι όσοι έχουν παίξει το Vampire the Masquearade: Bloodlines θα συμφωνήσουν ότι λίγα CRPG μπορούν να το ξεπεράσουν. - Από action RPG, μακράν το Titan Quest. Με δεύτερο το Diablo 2. Γενικά, προτιμώ να ελέγχω έναν ήρωα του οποίου ο χαρακτήρας να έχει κάποιο έτοιμο υπόβαθρο. Δεν με συγκινούν δηλαδή τόσο οι nameless heroes τύπου Elder Scrolls (παρότι τα Morrowind και Oblivion τα έλιωσα, ενώ τώρα τελευταία ξεκίνησα δειλά δειλά και το Skyrim με το mod pack του panoc. Προσωπικά, ο χαρακτήρας που ελέγχω θέλω να έχει μεγάλο βάθος. Να μπορώ να "νιώσω" τα κίνητρά του και να ταυτιστώ μαζί του ανακαλύπτοντάς τον, παρά να ελέγχω απλά ένα ανδρείκελο και καλά για να "τον αναπτύξω όπως θέλω με βάση τις επιλογές μου" και μπλα μπλα μπλα. Αυτό, απλά, δεν γίνεται μέχρι στιγμής στα CRPGs. Επεξ/σία 4 Μαρτίου 2017 από ektelion 4
saxos55 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Συγνώμη αλλά δεν κατάλαβα διαβάζοντας το αρχικό post, ίσως να αναφέρθηκε κάπου αλλά δεν το πρόσεξα: Εδώ μιλάμε για RPG; Like για την προσπάθειά σου και γιατί μου θύμισες ένα από τα πιο αγαπημένα πρώτα μου παιχνίδια: 4
KNSM Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 (επεξεργασμένο) Συγχαρητηρια για την προσπαθεια! Κι εμενα πια στα 34 μου τα rpg εχουν γινει το αγαπημενο μου ειδος παιχνιδιων. Απο αυτα που εχω παιξει ξεχωριζω τα Dragon Age Origins,Dragon Age Inquisition, Planescape Torment, Pillars Of Eternity, Fallout 3, Fallout New Vegas,Mass Effect, Mass Effect 2, Morrowind (πιθανοτατα οτι καλυτερο εχω παιξει και ας εχει γερασει ασχημα στα γραφικα, με modding γινεται αρκετα καλο), Oblivion, Skyrim (το οποιο παιζω αυτην την εποχη με τα mods του Πανου), The Witcher 2 και ολα τα Dark Souls αν και δεν ανηκουν ακριβως στο ειδος. Στα υποψιν ειναι τα The Witcher 3, Baldur's Gate και Baldur's Gate 2, Torment Tides Of Numenera, Vampire The Masquerade: Bloodlines, Fallout 4, Tyranny και καποια Final Fantasy. Και φυσικα οτι καινουριο βγαινει. Ιδιαιτερη μνεια χρειαζεται η αθλιοτητα που ακουει στο ονομα Dragon Age 2, μιλαμε για βαρεμαρα των developers να φτιαξουν διαφορετικα caves με αποτελεσμα να υπαρχουν 3-4 μοντελα σπηλιων και να ειναι σα να παιζεις το ιδιο σημειο με διαφορετικους εχθρους... Επεξ/σία 4 Μαρτίου 2017 από KNSM
Tmark Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Θα ηθελα να προσθεσω στα JRPG την σειρα Legend of Heroes Trails in the Sky! 1
mike299 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Delete το topic και permanent ban στον TS μόνο και μόνο που έβαλε τα υπόλοιπα είδη RPG μαζί με τα mmo και action rpg στην ίδια πρόταση Πιστεύω ότι κάθε φίλος του είδους πρέπει να έχει ασχοληθεί με κάποιο PnP στη ζωή του. Η αίσθηση και η απόλαυση που νιώθεις γύρω από ένα τραπέζι μαζι την υπόλοιπη παρέα, με μόνα εφόδια χαρτί, ζάρια και μπόλικη φαντασία, δεν μπορεί να εξομοιωθεί από κανένα cRPG (Ειδικά τα αισθήματα που νιώθεις όταν πετάς το κολοζαρο στον απέναντι τοίχο επειδή έφερε άσο την στιγμή που κρινόταν η in game ζωή σου ) Μια και το topic αναφέρεται κυρίως στα cRPG όμως, πιστεύω όλοι όσοι ενδιαφέρονται για το είδος, οφείλουν να έχουν παίξει τουλάχιστον τα Baldurs Gate και Planescape Torment. Όχι τόσο για το gameplay, αυτό είναι και κάτι υποκειμενικό στην τελική, αλλά γιατί είναι τα παιχνίδια με το καλύτερο storytelling, immersion, βάθος χαρακτήρων και developement. Τα στοιχεία δηλαδή που για μένα είναι τα σημαντικότερα σε ένα RPG 1
xtrmsnpr Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 Μέλος Δημοσ. 4 Μαρτίου 2017 ε να σας πω την αλήθεια δε θα τα έβαζα τα jrpc και τα mmorpg στην κουβέντα,αλλά κατέχουν και αυτά μια θέση πιστεύω μαζί με τα rpg..Οι μηχανισμοί παραμένουν το ίδιο.. Δεν ήθελα να διαλέξω στρατόπεδο με την επιλογή να μην τα διάλεγα.. Γιαυτό και σαν CRPG μπήκαν μαζί πλέον. και να το πιστεύω ότι αν υπάρχει μια παρέα που παίζει PnP παιχνίδια,τότε μάλλον θα περνάει πολύ γαμάτα.. Κρίνοντας από την δική μου παρέα,που ειδικά το καλοκαίρι ξεκινάμε Ιούνιο και τελειώνουμε μέσα Αυγούστου το munchkin πχ.
jim22479 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Ε ενταξει παιδια, τα RPGs μαζι με τα adventures ηταν ο λογος που αγορασαμε υπολογιστη πριν απο παρα παρα πολλα χρονια!
Επισκέπτης Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 ποτε δεν επαιξα tabletop rpg και αν και λατρευω τα rpg τυπου pillars of eternity ποτε δεν καταφερα να προχωρησω αρκετα, λατρευω morrowind και οσο και να κραζουμε skyrim, μεχρι σημερα το εχω καταευχαριστηθει (ενα αγαπημενο χομπι στα first person rpg ειναι να βλεπω κατι στο βαθος και να το πηγαινω με τα ποδια! ευτυχως δεν εχω πισι να τρεξω witcher 3 αλλιως ακομα εκει θα ημουν) Προσφατο καψιμο, αποφασισα να κανω install planescape torment και baldur's gate, με το δευτερο να το εχω παιξει λιγο αλλα ηταν η εποχη της lara croft και του action adventure παιχνιδιων που αγαπησα, μετα ηρθε το horror action και παρατησα τα rpg. Το μεγαλυτερο προβλημα μου με τα rpg ηταν οτι χανομουν για ωρες, απο την μια καλο φυσικα γιατι σημαινε οτι περναγα καλα , απο την αλλη απαιτουσαν πανω απο 2-3 ωρες την φορα γιατι κακα τα ψεματα. ειδικα το temple of elemental evil (ελπιζω να θυμαμαι καλα τον τιτλο) σχεδον ειχα χαρει οταν καηκε τοτε ο υπολογιστης! Μου ειχε φαει την ζωη με 6ωρο παιχνιδι σερι καθε μερα , οπως ειπα παντα χαζευα δεξια αριστερα στα rpg και σχεδον παντα εχανα τον δρομο για την επομενη αποστολη αρα χαζολουγουσα με το να μιλαω με ΟΛΟΥΣ τους χαρακτηρες! Οσο για jrpg. ενταξει το final fantasy 7 ειναι ενας αθλος, αλλα αυτα τα παιχνιδια ποτε δεν τα επαιξα υπολογιστη, παντα σε κονσολα και πια σε φορητες συσκευες (τηλεφωνο/ταμπλετα) Οταν με το καλο φτιαξω το πισι που θα χτιστει με τα settings να τρεξει το επομενο της cd project η λιστα με τα rpg που θα παιξω 1)pillars of eternity 2)witcher 3 3)fallout 4 (αν και ποτε δεν ημουν τρελος φαν της σειρας αλλα μολις περσι ανακαλυψα οτι μπορεις να στοχευεις σε συγκεκριμενα σημεια στο σωμα των αντιπαλων και ξαναπαιζω το 3!) 4) no man's sky (ξερω ΜΠΟΥΡΔΑ αλλα θελω να το παιξω λυσσασμενα και οτι τελικα ειναι single player experience ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΕ ΧΑΛΑΣΕ ΚΑΘΟΛΟΥ!!!) 5) skyrim hd edition (χαχαχαχαχαχ)
xtrmsnpr Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Μέλος Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 4) no man's sky (ξερω ΜΠΟΥΡΔΑ αλλα θελω να το παιξω λυσσασμενα και οτι τελικα ειναι single player experience ΕΜΕΝΑ ΔΕΝ ΜΕ ΧΑΛΑΣΕ ΚΑΘΟΛΟΥ!!!) το no man's sky δεν είναι καθόλου rpg..λάθος είναι η λίστα σου..
xavier Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 (επεξεργασμένο) για ολα συζηταμε εδω? ειχαν πεσει στα χερια μου μικρος κανα 2 βιβλια fighting fantasy που μου ειχαν κανει πολυ εντυπωση, δεν ετυχε να διαβασω παραπανω αλλα ακομα τα θυμαμαι https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Fighting_Fantasy_gamebooks https://en.wikipedia.org/wiki/Choose_Your_Own_Adventure ηταν βιβλια που εσυ διαλεγες την εξελιξη της ιστοριας, roleplay gamebooks...ετσι για να ειναι πληρες το τοπικ... νομιζω οτι το πρωτο παιχνιδι τυπου rpg που εχω παιξει ηταν το heroes of the lance στον amstrad 6128, που σαν παιχνιδι δεν ηταν τιποτα ιδιαιτερο, αλλα πρωτη φορα εβαζε το κονσεπτ της ομαδας με τα διαφορετικα abilities,της περιπετειας κτλ...το krull ηταν μια πολυ αγαπημενη μου ταινια μικρος , ηταν σαν να εβλεπα τη μεταφορα του σε βιντεοπαιχνιδι, μονο απο το εξωφυλλο του pixel, ειχα ψηθει...νομιζω οτι περασε μια 10ετια αργοτερα οταν πηρα pc και επιασα στα χερια μου το bg2 που ειδα κατι οπως το φανταζομουν στο κεφαλι μου, σε βιντεοπαιχνιδι... περα απο αυτα που αναφερθηκαν, ας πουμε κατι και για την εξαιρετικη σειρα gothic, που αν δεν υπηρχε δεν νομιζω οτι θα βλεπαμε παιχνιδια οπως το witcher σημερα και μια που ανεφερα τη piranha bytes, πως και δεν παιζει τοπικ για το elex?αν και δειχνει κακο, λιγο που ειδα κατι βιντεο... Επεξ/σία 5 Μαρτίου 2017 από xavier
panoc Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 το no man's sky δεν είναι καθόλου rpg..λάθος είναι η λίστα σου.. κανονικα δε θα επρεπε να ειναι στη λιστα κανενος... 2
jim22479 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 απιστευτο γελιο και ψυχαγωγια με τα pnp rpgs παντως... Αρχες δεκαετιας 90 , γυρω απο ενα τραπεζι αργα το βραδυ με αλλους 3 φιλους ... Ο DM μας πολυ καλος μου φιλος , πορωμενος με το DMλικι , ηθελε να μας βλεπει να κανουμε περισσοτερο roleplaying και οχι μαχες κτλπ...οποτε σε καποια φαση θυμαμαι , ενω παιζαμε σε κοσμο forgotten realms ,κανει μια και μας πεταει μερικες σταγονες νερο ! Του λεω τι κανεις εκει ρε βλακα μου εβρεξες το character sheet μου !!! και μου απανταει ηρεμα κοιταζοντας το rule book του :" Μη κανεις ετσι-σας επιτηθεται ενα water elemental ! Τι κανετε;" χαχαχα Ωραιες εποχες... 3
chek2fire Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 Δημοσ. 5 Μαρτίου 2017 για προτείνετε κανά πολύ καλό σύγχρονο rpg επιτραπέζιο από αυτά που κυκλοφορούν τώρα στην αγορά. Κάθε πρόταση δεκτή σε όποια τιμή και να είναι
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα