Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Στις εποχες C64 και Amiga ημουν πορωμενος με τα Demos που εβγαζαν διαφορα groups, οπως και με αρκετα ωραια crack intros παιχνιδιων

 

Προσφατα ανακαλυψα και  εχω φαει κολλημα με ενα καναλι στο Youtube που βαζει demos απο το Demoscene του PC. Απο οτι εχω καταλαβει υπαρχουν κατηγοριες για 64k αρχειο, 32k, 16k και 8k αρχειο.

 

Οι ανθρωποι εχουν κανει παπαδες! Δεν μπορω να πιστεψω οτι αυτο που βλεπω πιανει οσο η μνημη του C64 μου! Σε καθε video υπαρχει και DL Link για το exe ετσι ωστε να το τρεξει ο καθενας στο μηχανημα του αλλα μου χτυπησε το Avast και το φοβηθηκα.

 

Anyway 2-3 videos απο 64k:

 

 

Καταλαβαινω οτι ειναι procedural generated αλλα και παλι ειναι απιστευτα! Απορω γιατι δεν μαζευονται ολοι αυτοι να βγαλουν καμια engine να μας πεταξουν τα ματια εξω!

 

Η σελιδα του καναλιου: https://www.youtube.com/channel/UC96JVq-z0-0iHAkIkKp1_6w

 

Το εβαλα στα PC Games γιατι σχετιζεται με γραφικα. Τωρα αν καποιος mod πιστευει οτι πρεπει να παει αλλου ας το μετακινησει.

  • Like 10
  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

το screenshot που εχει μεσα το zip 1753ΚΒ.

Οντως ειναι απιστευτο με 64KB μεγεθος βαλανε ολοκληρο "video" με μουσικη κιολας

  • Like 1
Δημοσ.

Απορω γιατι δεν μαζευονται ολοι αυτοι να βγαλουν καμια engine να μας πεταξουν τα ματια εξω!

 

Ήρθε ο Shaun Murray με το No Man's sky, εφαγε το μεγαλυτερο hate ολων των εποχών, το βούλωσε και εξαφανίστηκε πάλι πίσω στην αφάνεια :lol:

Δημοσ.

Απορω γιατι δεν μαζευονται ολοι αυτοι να βγαλουν καμια engine να μας πεταξουν τα ματια εξω!

 

Τι κοινό έχουν Naughty Dog & DICE;

 

Και οι 2 devs απαρτίζονται από άτομα με προϋπηρεσία στην Demoscene. Τώρα ξέρετε γιατί κάνουν παπάδες οι engines τους. :D

 

https://chipflip.wordpress.com/2015/06/12/famous-people-who-came-from-the-demoscene/

 

https://www.youtube.com/watch?v=BTiUAhPRV3A

 

Όταν έχεις «σκληραγωγηθεί» σε μηχανήματα με περιορισμένους πόρους (home computers/consoles), αυτά είναι τα αποτελέσματα... Assembly/low-level coding και τα μυαλά στα κάγκελα!

 

Από την άλλη devs που ξεκίνησαν από τα PC με την αφθονία πόρων, δεν θα φτάσουν ποτέ στο ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης...

  • Like 3
Δημοσ.

Τι κοινό έχουν Naughty Dog & DICE;

 

Και οι 2 devs απαρτίζονται από άτομα με προϋπηρεσία στην Demoscene. Τώρα ξέρετε γιατί κάνουν παπάδες οι engines τους. :D

 

https://chipflip.wordpress.com/2015/06/12/famous-people-who-came-from-the-demoscene/

 

 

Όταν έχεις «σκληραγωγηθεί» σε μηχανήματα με περιορισμένους πόρους (home computers/consoles), αυτά είναι τα αποτελέσματα... Assembly/low-level coding και τα μυαλά στα κάγκελα!

 

Από την άλλη devs που ξεκίνησαν από τα PC με την αφθονία πόρων, δεν θα φτάσουν ποτέ στο ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης...

Οντως εταιριες οπως DICE, Team 17, Media Molecule και αλλες προερχονται απο την Demoscene. Το ντοκυμαντερ που εβαλα λεει παρα πολλα για το παρελθον, το παρων και το μελλον της Demo σκηνης.

 

Οταν εχεις καταφερει να φτιαξεις 3d engine σε 256 BYTES (!!!!!!) οπως δειχνει καποια στιγμη στο video, τοτε μπορεις να κανεις τα παντα!

  • Like 1
Δημοσ.

Τι κοινό έχουν Naughty Dog & DICE;

 

Και οι 2 devs απαρτίζονται από άτομα με προϋπηρεσία στην Demoscene. Τώρα ξέρετε γιατί κάνουν παπάδες οι engines τους. :D

 

https://chipflip.wordpress.com/2015/06/12/famous-people-who-came-from-the-demoscene/

 

 

Όταν έχεις «σκληραγωγηθεί» σε μηχανήματα με περιορισμένους πόρους (home computers/consoles), αυτά είναι τα αποτελέσματα... Assembly/low-level coding και τα μυαλά στα κάγκελα!

 

Από την άλλη devs που ξεκίνησαν από τα PC με την αφθονία πόρων, δεν θα φτάσουν ποτέ στο ίδιο επίπεδο εξειδίκευσης...

 

Όλο το pc development βασιζόταν στο optimazation γιατί δεν ήταν θέμα πόρων, ήταν θέμα ανταγωνισμού. Όλοι θέλαν να ξεζουμίσουν το hardware που τους δινόταν προκειμένου να κερδίσουν μερίδιο της αγοράς. Το πρόβλημα είναι όταν γύρισαν όλοι στο development με primary platform τις κονσόλες (που ήταν αντικειμένικα πιο αδύναμες) και στόχευαν σε parity (στην καλύτερη των περιπτώσεων, γιατί στην αρχή απλά παρατήσαν τελείως το PC) δεν είχαν κανένα λόγο να ξεζουμίσουν το hardware του PC γιατι ακόμα και να θέλαν να κάνουν port το hardware του PC ήταν υπέραρκετο για να καλύψει τις απαιτήσεις των παιχνιδιών ακόμα και χωρίς low level optimizations.

 

Διατηρείς μια περίεργη άποψη ότι τα low level/assembly optimizations δεν είναι εφικτά στο PC. Μια χαρά είναι εφικτά, απλά δεν είναι απαραίτητα αφού το καλύτερο που μπορούμε να έχουμε είναι console ports με antialiasing (υπερβάλω αλλά το point ισχύει).

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Aruil

 

Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Το optimization (σαν τάση) στην PC πλατφόρμα είναι κάτι σχετικά πρόσφατο.

 

Στα 90s που έτρεχε ο νόμος του Moore με χίλια, η νόρμα ήταν «γιατί να κάνω optimize τον κώδικα, αφού θα βγάλει η Ιντέλα επεξεργαστή με διπλάσια απόδοση σε 1 χρόνο».

 

Δεν διατηρώ καμία «περίεργη» άποψη. Φυσικά και υπάρχει η assembly ως δυνατότητα (να σου θυμίσω το Rollercoaster Tycoon? ήταν η εξαίρεση του κανόνα όμως), όπως επίσης υπάρχουν και low-level APIs (Mantle, DX12, Vulkan), τα οποία όμως ακόμα δεν έχουν γίνει mainstream.

 

http://gpuopen.com/amd-gcn-assembly-cross-lane-operations/
http://gpuopen.com/amdgcn-assembly/

 

Άλλο το τι υπάρχει ως δυνατότητα και άλλο το αν αξιοποιείται...

 

Οι κονσόλες ακριβώς επειδή επιβάλλουν καθεστώς «λιτότητας» (απαγορευμένη λέξη, το ξέρω), οι devs είναι αναγκασμένοι να κόψουν τον κwλο τους για optimization... αν δεν το κάνουν, τότε έχουμε φαινόμενα τύπου AC Unity (DX11, single-threaded code, CPU overhead στον θεό ελέω NPCs/draw calls).

 

Αυτό περί λιτότητας το βλέπεις και στην Ελλάδα, που πλέον αναγκαζόμαστε να φτιάξουμε σοβαρό (optimized & efficient) κράτος. Offtopic μεν, απλά το αναφέρω ως παραλληλισμό. Τις καλές εποχές με την αφθονία πόρων λέγαμε έλα μωρέ, δεν τρέχει τίποτα, κάψε αβέρτα ευρώ. Κάπως έτσι είναι και η νοοτροπία του brute force στα PC. Δώσε αβέρτα ιπποδύναμη να καλύψουμε τις αδυναμίες του software, ενώ το σωστό είναι να φτιάξεις το software να παίζει σωστά εξαρχής.

 

Ο unoptimized κώδικας τρέχει καλά μόνο σε δυνατά PC. Ο optimized κώδικας τρέχει καλά ΠΑΝΤΟΥ (από αδύναμα μέχρι δυνατά μηχανήματα). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Frostbite.

 

Τα δε console ports που αναφέρεις είναι ο λόγος που πιάνεις 200 fps, όταν οι κονσολάδες στην καλύτερη θα έχουν 60 fps... δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα (και 200 fps και PC lead platform), έτσι δεν είναι;

 

ΥΓ: Το Crysis 1 (αν και εντυπωσιακό τεχνικά για την εποχή του) δεν το λες optimized παιχνίδι... πόσα GHz CPU θες για να πιάσεις 60 fps; 10 χρόνια έχουν περάσει από τότε, κι ακόμα είναι άπιαστος στόχος...

Επεξ/σία από bedazzled
  • Like 4
Δημοσ.

@Aruil

 

Δεν είναι έτσι τα πράγματα. Το optimization (σαν τάση) στην PC πλατφόρμα είναι κάτι σχετικά πρόσφατο.

 

Στα 90s που έτρεχε ο νόμος του Moore με χίλια, η νόρμα ήταν «γιατί να κάνω optimize τον κώδικα, αφού θα βγάλει η Ιντέλα επεξεργαστή με διπλάσια απόδοση σε 1 χρόνο».

 

Δεν διατηρώ καμία «περίεργη» άποψη. Φυσικά και υπάρχει η assembly ως δυνατότητα (να σου θυμίσω το Rollercoaster Tycoon? ήταν η εξαίρεση του κανόνα όμως), όπως επίσης υπάρχουν και low-level APIs (Mantle, DX12, Vulkan), τα οποία όμως ακόμα δεν έχουν γίνει mainstream.

 

http://gpuopen.com/amd-gcn-assembly-cross-lane-operations/

http://gpuopen.com/amdgcn-assembly/

 

Άλλο το τι υπάρχει ως δυνατότητα και άλλο το αν αξιοποιείται...

 

Οι κονσόλες ακριβώς επειδή επιβάλλουν καθεστώς «λιτότητας» (απαγορευμένη λέξη, το ξέρω), οι devs είναι αναγκασμένοι να κόψουν τον κwλο τους για optimization... αν δεν το κάνουν, τότε έχουμε φαινόμενα τύπου AC Unity (DX11, single-threaded code, CPU overhead στον θεό ελέω NPCs/draw calls).

 

Αυτό περί λιτότητας το βλέπεις και στην Ελλάδα, που πλέον αναγκαζόμαστε να φτιάξουμε σοβαρό (optimized & efficient) κράτος. Offtopic μεν, απλά το αναφέρω ως παραλληλισμό. Τις καλές εποχές με την αφθονία πόρων λέγαμε έλα μωρέ, δεν τρέχει τίποτα, κάψε αβέρτα ευρώ. Κάπως έτσι είναι και η νοοτροπία του brute force στα PC. Δώσε αβέρτα ιπποδύναμη να καλύψουμε τις αδυναμίες του software, ενώ το σωστό είναι να φτιάξεις το software να παίζει σωστά εξαρχής.

 

Ο unoptimized κώδικας τρέχει καλά μόνο σε δυνατά PC. Ο optimized κώδικας τρέχει καλά ΠΑΝΤΟΥ (από αδύναμα μέχρι δυνατά μηχανήματα). Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Frostbite.

 

ΥΓ: Το Crysis 1 (αν και εντυπωσιακό τεχνικά για την εποχή του) δεν το λες optimized παιχνίδι... πόσα GHz CPU θες για να πιάσεις 60 fps;

 

Για να ξεκινήσουμε από τα εύκολα, ναι το Crysis 1 είναι τρομερά optimized παιχνίδι. Το γεγονός ότι δεν έτρεχε καλά σε μηχανήματα της εποχής δεν το κάνει unoptimized, το κάνει βαρύ. To optimization είναι metric απόδοσης/τιμής. Όσο ανεβαίνει η απόδοση ή κατεβαίνει η τιμή (απαιτούμενου hardware) τόσο πιο optimized είναι ένα παιχνίδι. Και τέτοια σχέση απόδοσης/τιμής που προσέφερε το Crysis 1 πάρα πολύ σπάνια βλέπουμε οπουδήποτε.

 

Ο optimized κώδικας τρέχει καλά, αλλά ο ορισμός του καλά είναι μεταβλητός. Αν έχω ένα πρόγραμμα που θέλει 100 χρόνια για να τρέξει και με optimizations το κάνω να τρέξει σε 50, έκανα τρομερό optimization. Δεν το λες ότι τρέχει και γρήγορα όμως.

 

Αυτό που λες για το νόμο του Moore δε μπορεί να ίσχυει. Αν είναι να βγάλεις το παιχνίδι τώρα, τι σε ενδιαφέρει το αν θα βγει του χρόνου πιο δυνατός επεξεργαστής? Στον τωρινό πρέπει να τρέξει. Το optimization δεν είναι καθόλου τωρινή τάση, απλά τώρα έχει επανέλθει στο προσκήνιο γιατί οι developers/publishers κατάλαβαν ότι δεν μπορούν να συνεχίσουν να έχουν στο φτύσιμο τους χρήστες PC.

 

To Rollercoaster Tycoon είναι η εξαίρεση επειδή ήταν γραμμένο σχεδόν ολόκληρο σε assembly, όχι επειδη χρησιμοποιούσε assembly για optimizations. Οι developers δεν το κάναν ζήτημα όταν κάνουν assembly optimizations γιατί δεν ήταν κάτι που χρειαζόταν να ειπωθεί. Είτε το ήξερες ήδη, είτε δε σε ενδιέφερε. Και σου ξαναλέω, δεν είναι θέμα πόρων είναι θέμα ανταγωνισμού. Όταν έχεις ανταγωνισμό θα δεις τα καλά optimizations γιαυτό και έχουν αρχίσει και βγαίνουν ξανά στο PC optimized παιχνίδια. Το brute force logic στο PC έχει νόημα και ισχύει ακριβώς επειδή όλα τα AAA παιχνίδια είναι ports. Αν υπήρχαν AAA exclusive PC παιχνίδια εκεί θα έβλεπες πραγματικά τι σημαίνει PC optimization.

 

Τα 200 fps που αναφέρεις δεν έχουν να κάνουν με lead platform έχουν να κάνουν με design goals και δυνατότητα παραμετροποίησης της εμπειρίας του χρήστη (κάτι μοναδικό στην PC εμπειρία). Και το quake 3 το παίζαν οι pros στα 300fps+ και lead platform ήταν το PC. Το design philosophy είναι στόχος τα 60fps στο lead platform είναι λογική κονσόλας (το μάτι δεν βλέπει πάνω απο 30 και ιστορίες).

Δημοσ.

Μου φαίνεται δεν θα συνεννοηθούμε... αν θεωρείς "optimized" ένα παιχνίδι που είναι γραμμένο για μέχρι dual-core (ο Q6600 υπήρχε από το 2007 και κόστιζε €160 το 2008) και θέλει 6 GHz CPU για να πιάσει 60 fps, I rest my case.

 

Δεν εννοείς να καταλάβεις ότι ο νόμος του Moore έχει βαλτώσει (σαν μερικούς που πιστεύουν ότι η Ιντέλα κρύβει στο συρτάρι CPU με 10x single-threaded απόδοση) και υπερασπίζεσαι (?!?!) την λογική του brute force που δεν κάνει καλό σε κανέναν. Ούτε καταλαβαίνεις το πως λειτουργεί η ανθρώπινη ψυχολογία σε καθεστώς αφθονίας πόρων & μηδενικής πειθαρχίας (ενώ έδωσα real-life παραδείγματα). Ε ειλικρινά δεν έχουμε να πούμε κάτι άλλο, δέξου ότι είμαστε διαφορετικής φιλοσοφίας. :)

  • Like 3
Δημοσ.

Δεν θες να καταλάβεις τι σημαίνει optimization και απαντάς επιλεκτικά (και εσφαλμένα) στα μισά από αυτά που λέω. Πες μου ένα σημείο που υπερασπίστηκα το brute force. Αν θες να αντικρούσεις αυτά που λεώ κάντο, αλλά μη μου λες ότι να ναι.

 

Προφανώς και δε θέλει 6Ghz για να τρέξει 60fps. Αλλά φυσικά μπορεί να έχει drops, ή μήπως τα drops είναι ένδειξη unoptimized κώδικα?

 

O λόγος που το crysis είχε πάει μέχρι dual core είναι η εσφαλμένη πρόβλεψη ότι οι single threaded επιδόσεις θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν με τον ίδιο ρυθμό. Εσφαλμένη πρόβλεψη προφανώς, άλλα το future proofing δεν είναι ένδειξη optimization. Αν ήταν έτσι οι κονσόλες θα ήταν de facto forever unoptimized, αφού δεν μπορούν ούτε καν να τρέξουν πόσο μάλλον να κάνουν scale σε καινούριο hardware.

Δημοσ.

Το ποιός απαντάει επιλεκτικά και εσφαλμένα, φαίνεται από το πρώτο σου post.

 

Εγώ προσωπικά δεν είμαι της σχολής του brute force, γι' αυτό και θαυμάζω την Demoscene.

 

Για το Crysis 1, ας σου απαντήσει κανάς άλλος... βαριέμαι να ψάχνω posts, έχουν γραφτεί όλα αυτά εδώ μέσα.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...