Προς το περιεχόμενο

Τεχνικες ερωτήσεις για φωτογραφία


BAC

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Παιδια καλησπερα.Αν και διαβασα καποια σχετική θεωρία δεν έχω καταλάβει ακριβώς τι είναι η αντιστάθμιση έκθεσης και πως τη χρησιμοποιουμε. Δεύτερον τι είναι το dynamic range μιας μηχανής;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ετσι στα απλά και γρηγορα:

 

Η μηχανή σου φωτομετραει ολη την εικόνα ή μέρος της ή σημειακά (αναλόγως τι εχεις ορισει εσύ στις ρυθμίσεις της) και αναλόγως υπολογίζει αυτοματα ISO, ταχυτητα διαγραγματος και διαφραγμα (στο auto) ή οτι απο αυτα τις επιτρεπεται (στα διαφορα άλλα modes). Σου δινει ετσι ένα τελικο αποτελεσμα φωτεινότητας της εικόνας που συνηθως ειναι σωστό ως μεσος ορος των δεδομένων, αλλα δεν ειναι παντα και το αναμενόμενο απο εσένα.

 

Πχ φωτογραφίζεις με κοντρα τον ηλιο ένα πρόσωπο. Συνηθως το προσωπο θα σου βγει πιο σκοτεινο απο οσο θα ηθελες μιας και η μηχανη προσπαθει να εξισορροπησει όλη την εικόνα. Εσυ λοιπον αντι να αλλαξεις χειροκινητα καποια απο τις ρυθμισεις απλα αλλαζεις μερικα κλικ το exposure compensation λεγοντας στην πραξη στην μηχανή σου οτι θελεις λιγοτερο ή περισσοτερο φωτεινη την εικόνα σου.

 

Το dynamic range ειναι απλα το εύρος της φωτεινότητας που μπορει μια μηχανη να καταγράψει στην ιδια φωτογραφία απο το πιο σκουρο στο πιο φωτεινο της. Οσο μεγαλυτερο το ευρος τοσο καλυτερες φωτογραφιες εχεις οταν υπαρχει εντονο contrast σε αυτες.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ για το dynamic range.Για την αντιστάθμιση μιλάω πάντα για το manual, γνωριζοντας τη φωτομετρω και πως, γιατί να τροποποιησω την αντιστάθμιση έκθεσης και να μην αλλάξω τις ρυθμίσεις πχ ταχύτητα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οκ για το dynamic range.Για την αντιστάθμιση μιλάω πάντα για το manual, γνωριζοντας τη φωτομετρω και πως, γιατί να τροποποιησω την αντιστάθμιση έκθεσης και να μην αλλάξω τις ρυθμίσεις πχ ταχύτητα;

Γιατι ειναι πιο γρηγορο και ευκολο και γιατι μπορεις ετσι αν θες να κανεις και manual bracketing (εαν δεν υπαρχει αυτοματη επιλογη). Και επειδη δεν τραβας παντα ακινητα θεματα εχοντας ολο τον χρονο να παιξεις με τις ρυθμίσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειναι μια επιλογη. Πολλες φορες με ξεχωριστο αμεσο επιλογεα. Και αλλαζεις και με μικρότερα βηματα την εκθεση. Το γιατι και αν, το αποφασιζεις εσυ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αντιστάθμιση στην ουσία λέει στη κάμερα κοίτα θέλω να υπολογίσεις διαφορετικά αυτό που μου δίνεις σαν έκθεση προς το φωτεινότερο ή το σκοτεινότερο ο λόγος είναι γιατί μια κάμερα δεν αντιλαμβάνεται αυτό που βλέπει παρά μόνο φως.

Και με την ίδια αντιστάθμιση αντιλαμβάνεται διαφορετικά το φως ανάλογα με το τύπο της φωτομέτρησης που έχουμε επιλέξει δεν ταιριάζει πάντα.

Προσέχουμε να μη καίμε τα φωτεινά σημεία της φωτογραφίας γιατί μετά δεν είναι αναστρέψιμη τέτοια έκθεση γιαυτό είναι και το ιστόγραμμα για να μας πληροφορεί. 

Αντίστοιχα υπάρχει και η αντιστάθμιση στο φλας.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θυμάμαι όταν ξεκινούσα, όλοι μου λέγανε να δουλεύω matrix. Όσο περισσότερο φωτογραφίζω τόσο περισσότερο εκτιμώ το spot και το fill flash. Είναι λίγες οι περιπτώσεις στη ζωή του ερασιτέχνη φωτογράφου που υπάρχει φωτιστική ισορροπία στο κάδρο για να επαναπαυτεί στο matrix ή στην επεξεργασία, αν και με το dr των πιο καινούριων μηχανών άνετα όπως είπε ο φίλος thepoint κάνεις μια φωτομέτρηση στα φωτεινά και τα σκιερά τα φέρνεις μετά. Η πρακτική αυτή όμως συνοδεύεται στις περισσότερες περιπτώσεις και με εμφάνιση θορύβου, οπότε στο παράδειγμα του senninha με πορτρέτο προτιμώ σωστά μετρημένα φωτεινά με spot και το πρόσωπο το φωτίζω με φλας ή αν το φλας δεν είναι αποδεκτό ας πάνε να καούν όλα τα άλλα αρκεί να έχω σωστό πρόσωπο, αν και εφ' όσων δεν μπορώ να πάω άλλη ώρα ή σε άλλη θέση ώστε να το αποφύγω αυτό.

 

Σε manual όπως παρατήρησες φίλε μου BAC μπορείς να κάνεις αντιστάθμιση αλλάζοντας διάφραγμα ή ταχύτητα ΕΚΤΟΣ αν έχεις ενεργοποιημένο αυτόματο isο ή αν είσαι με flash και το έχεις στο ttl, οπότε σε αυτές τις περιπτώσεις αντισταθμίζεις από το πλήκτρο αντιστάθμισης που παρακάμπτει τους αυτοματισμούς αυτούς. 

Επεξ/σία από VampireKiSS
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επειδή και εγώ τώρα αρχίζω να ασχολούμαι λίγο,μπορεί κάποιος να μου πει πια η διαφορά στην αντιστάθμιση με το να ανεβάσω την ταχύτητα του διαφράγματος ή με το να ανεβάσω το iso? Αν δεν κάνω λάθος και οι 3 αυτές ρυθμίσεις ανεβάζουν την φωτεινότητα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή και εγώ τώρα αρχίζω να ασχολούμαι λίγο,μπορεί κάποιος να μου πει πια η διαφορά στην αντιστάθμιση με το να ανεβάσω την ταχύτητα του διαφράγματος ή με το να ανεβάσω το iso? Αν δεν κάνω λάθος και οι 3 αυτές ρυθμίσεις ανεβάζουν την φωτεινότητα.

 

 

Είναι διαφορετικό το εύρος του ανθρώπου στην όραση και διαφορετικό μικρότερο μιας κάμερας και ακόμα μικρότερο μιας εκτύπωσης.

Όταν αλλάζουμε τη τιμή του EV μετακινούμε όλο το εύρος που μπορεί να δει η κάμερα προς το φωτεινότερο ή προς το σκοτεινότερο μέρος της εικόνας, δεν επηρεάζουμε αυτό που μεταβάλει το διάφραγμα (βάθος πεδίου/θόλωμα) ή η ταχύτητα της έκθεσης (πάγωμα του θέματος) ή ο βαθμός ενίσχυσης του iso (θόρυβος στην εικόνα).

Επεξ/σία από thepoint
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Φυσικα οταν τραβας σε full manual mode δεν υπαρχει η επιλογη exposure compensation γιατι τα παντα τα ρυθμίζεις εσυ χειροκίνητα.

 

Οταν τραβας σε aperture priority τοτε με το exposure compensation η καμερα αλλάζει την ταχύτητα διαφράγματος ή το ISO

 

Οταν τραβας με shutter priority τοτε η καμερα αλλάζει το διάφραγμά σου ή ισως και το ISO

 

Οταν τραβας στο Program/Auto τοτε επιλεγει μονη της τι θα αλλαξει.

 

 

Παράδειγμα προσφατο:

Σε φωτογραφηση των παιδιων στο χιονι, λογω πολυ εντονης αντανακλασης του χιονιου, η καμερα μου βγαζει πιο σκοτεινα τα προσωπα των παιδιων. Δεν μπορω να αλλαξω γωνια ληψης. Ολες ιδιες ειναι. Κανω ενα κλικ το exposure compensation και ολα καλα.

 

Παραδειγμα 2:

Τραβουσα σε εσωτερικη πισινα με κακο φωτισμο αγωνες πολο των μικρων. Έκανα πολλες αλχημίες. Με την D7000 πχ σε aperture priority με πληρως ανοιχτο διαφραγμα και exposure compensation -1.5/-2 για υποφωτισμένες φωτογραφιες (που μπορεις να τις διορθωσεις με post processing) ωστε να κρατησω την ταχύτητα διαφραγματος σε οσο πιο υψηλά επίπεδα. Και ανάποδα με shutter priority με 1/350 σε FZ200 με το f/2.8 σταθερο ουτως ή αλλως και exposure compensation στο -1.5 αφηνοντας την καμερα κατα περιπτωση να αλλάζει το ISO. Κερδος; μεγαλυτερη ταχυτητα διαφραγματος αρα και περισσοτερες μη κουνημενες action photos που ειναι ομως υποφωτισμένες αλλα μπορουν να διορθωθουν αρκετα σε post processing.

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικα οταν τραβας σε full manual mode δεν υπαρχει η επιλογη exposure compensation γιατι τα παντα τα ρυθμίζεις εσυ χειροκίνητα.

 

Οταν τραβας σε aperture priority τοτε με το exposure compensation η καμερα αλλάζει την ταχύτητα διαφράγματος ή το ISO

 

Οταν τραβας με shutter priority τοτε η καμερα αλλάζει το διάφραγμά σου ή ισως και το ISO

 

Οταν τραβας στο Program/Auto τοτε επιλεγει μονη της τι θα αλλαξει.

 

 

Παράδειγμα προσφατο:

Σε φωτογραφηση των παιδιων στο χιονι, λογω πολυ εντονης αντανακλασης του χιονιου, η καμερα μου βγαζει πιο σκοτεινα τα προσωπα των παιδιων. Δεν μπορω να αλλαξω γωνια ληψης. Ολες ιδιες ειναι. Κανω ενα κλικ το exposure compensation και ολα καλα.

 

Παραδειγμα 2:

Τραβουσα σε εσωτερικη πισινα με κακο φωτισμο αγωνες πολο των μικρων. Έκανα πολλες αλχημίες. Με την D7000 πχ σε aperture priority με πληρως ανοιχτο διαφραγμα και exposure compensation -1.5/-2 για υποφωτισμένες φωτογραφιες (που μπορεις να τις διορθωσεις με post processing) ωστε να κρατησω την ταχύτητα διαφραγματος σε οσο πιο υψηλά επίπεδα. Και ανάποδα με shutter priority με 1/350 σε FZ200 με το f/2.8 σταθερο ουτως ή αλλως και exposure compensation στο -1.5 αφηνοντας την καμερα κατα περιπτωση να αλλάζει το ISO. Κερδος; μεγαλυτερη ταχυτητα διαφραγματος αρα και περισσοτερες μη κουνημενες action photos που ειναι ομως υποφωτισμένες αλλα μπορουν να διορθωθουν αρκετα σε post processing.

 

Νομίζω τώρα απάντησες με παράδειγμα και διαφωτιστικα.Το χρησιμοποιουμε όταν μας περιορίζουν τεχνικά οι άλλες ρυθμίσεις..

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οχι δεν ειναι ακριβως ετσι. Η καμερα τρια πραγματα μπορει να ρυθμισει (ή να ρυθμίσεις) και τελικα αυτα ρυθμιζει.

 

- Ταχυτητα διαφραγματος

- Διαφραγμα

- ISO

 

Ο τροπος που αυτα ρυθμιζονται αυτόματα/ημιαυτόματα αλλαζει μονο.

 

Με το exposure compensation απλα κάνεις ενα fine tuning στο default output που ειναι προγραμματισμενη η κάμερα να σου βγαζει ως σωστά φωτισμένη σκηνή. Απλα της λες, απο αυτο που θα εβγαζε με τις συγκεκριμενες ρυθμισεις σου οτι το θελεις λιγο περισσοτερο ή λιγο λιγοτερο φωτεινο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αν είναι πιο κατανοητό έτσι, με το exp. comp. παρακάμπτεις οποιονδήποτε αυτοματισμό της μηχανής, στα 3 πράγματα που είπε ο Σένα πιο πάνω συν το ttl. Τουτέστιν μόνο στο full manual το κάνεις αλλάζοντας ρυθμίσεις, σε οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα συμπεριλαμβανομένο και του manual αλλά με auto iso ενεργό ή ttl, ρεφάρεις με το exp. comp. Στην πράξη όλοι οι αυτοματισμοί της μηχανής κάνουν το ίδιο πράγμα, φέρνουν την έκθεση στα μέτρα του φωτόμετρου και εσύ διορθώνεις έτσι την μετριότητα αυτή που αναφέρθηκε και σε προηγούμενο μήνυμα.

... αυτό τώρα το έγραψα για πιο κατανοητό ε. Χαχαχα

Επεξ/σία από VampireKiSS
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...