Προς το περιεχόμενο

τί φρενάρες νά εχουν στή formula 1 ?


aristos12

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 53
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Επίσης, μήπως έχει να κάνει και με λόγους ασφάλειας του αναβάτη;

 

Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται σε μία μεγάλη επιβράδυνση είναι 'καλές'. Στο αυτοκίνητο κομπλέ, ζώνες (απλές ή 85 σημείων), καθίσματα που για να βγεις πρέπει να σε τραβάνε 3εις, κλπ. Στη μοτοσυκλέτα ποιος ή τι θα συγκρατήσει τον αναβάτη για να μην φτάσει ιπτάμενος στην απέναντι γειτονιά;

 

:lol:

 

Είσαι υπερβολικός για τις δυνάμεις. Οι ζώνες ασφαλείας στα stock αυτοκίνητα δεν βοηθούν καθόλου τον οδηγό στην επιβράδυνση, μια χαρά αρκούν τα χέρια του που κρατούν το τιμόνι ώστε να μην καταλήξει στο παρμπρίζ. Τα καθίσματα που περιγράφεις προσφέρουν πάρα πολύ καλή πλευρική στήριξη, ελάχιστη αντίσταση δίνουν στο φρενάρισμα.

Στις μοτοσυκλέτες το ίδιο, η αντίσταση του αναβάτη με τα χέρια πάνω στο τιμόνι αρκεί,  χώρια που το τεπόζιτο είναι πάντα πιο ψηλά από τη σέλα.

 

είχα διαβάσει πριν χρόνια ένα συγκριτικό 0-140-0 και οι μηχανές τότε δεν εντυπωσίαζαν, τους έριχνε αυτοκίνητο επιπέδου colt czt να καταλάβεις 

 

δεν ξέρω αν με τα χρόνια υπήρξε βελτίωση, σκέψου όμως ότι μόνο και μόνο η ύπαρξη abs στα αυτοκίνητα δίνει πλεονέκτημα

Περίμενα να μου έγραφες συγκεκριμένα μοντέλα και συγκεκριμένες μετρήσεις, αλλά τέσπα.

 

Το colt czt έχει από τις κορυφαίες επιδόσεις στο φρενάρισμα στην κατηγορία του, δεν είναι απλώς ένα "μέτριο" σπορ αμαξάκι. Χρειάζεται μόλις 38,3 μέτρα για επιβράδυνση από τα 100 στα 0, ενώ ο μέσος όρος στην κατηγορία του είναι 40,3m, το Fiesta ST χρειάζεται 41,9m.

 

Όσο για τις μοτοσυκλέτες εντύπωση μου είχε κάνει ένα συγκριτικό 100-0 που είχε κάνει το περιοδικό 0-300, κορυφαία επίδοση είχαν τα HONDA CBF600S ABS με 32,59 μέτρα, ΗΟΝDA XLV1000 VARADERO με 35,35 μέτρα, και HONDA VFR 800F ABS με 37,87 μέτρα. Oπως θα πρόσεξες έχουν και οι μοτό ABS, δεν είναι προνόμιο των αυτοκινήτων.

 

Από τα παραπάνω, αλλά και από προσωπική εμπειρία, διαπιστώνω ότι αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες έχουν λίγο πολύ τις ίδιες δυνατότητες πέδησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολοι γραφουν για τα φρενα αλλα δεν ειδα κανεναν να λεει το οτι ενας απο τους λογους που σταματανε γρηγορα ειναι και η ποιοτητα της ασφαλτου.οποιος εχει μπει πιστα ακομα και στην χειροτερη πχ (μεγαρα) ξερει τι θα πει να μπαινεις και να βγαινει με το λαστιχο φαγωμενο.αλλο τοσο σε πιστες για formula 1.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολοι γραφουν για τα φρενα αλλα δεν ειδα κανεναν να λεει το οτι ενας απο τους λογους που σταματανε γρηγορα ειναι και η ποιοτητα της ασφαλτου.οποιος εχει μπει πιστα ακομα και στην χειροτερη πχ (μεγαρα) ξερει τι θα πει να μπαινεις και να βγαινει με το λαστιχο φαγωμενο.αλλο τοσο σε πιστες για formula 1.

 

Δεν το γράφουμε επειδή απλά δεν ισχύει. Οι μετρήσεις επιβράδυνσης 100-0 που κάνουν στα αυτοκίνητα γίνονται σε σημεία με καλή άσφαλτο, κατά προτίμηση σε πίστες, δεν επιλέγονται δρόμοι που γλιστράνε σαν γυαλί.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν το γράφουμε επειδή απλά δεν ισχύει. Οι μετρήσεις επιβράδυνσης 100-0 που κάνουν στα αυτοκίνητα γίνονται σε σημεία με καλή άσφαλτο, κατά προτίμηση σε πίστες, δεν επιλέγονται δρόμοι που γλιστράνε σαν γυαλί.

η ασφαλτος της πιστας δεν εχει σχεση με την ασφαλτο στο δρομο ακομα και με καλη ασφαλτο στο δρομο.

β.το ποστ μου δεν εγινε για συγκριση αμαξι με formula αλλα στην formula Περα απο τα φρενα που εχει σταματαει γρηγορα λογω και οτι ειναι σε πιστα και οχι σε εναν κανονικο δρομο που μετακινουμαστε εμεις.μιλαμε για τον average δρομο ειτε ελλαδα ειτε εξωτερικο.οποτε σε οποιοδηποτε οχημα το ποσο γρηγορα θα σταματησει ειναι συναρτηση ασφαλτου και φρενων οχι μονο φρενων.

με απλα λογια για να λειτουργησουν αυτες οι φρεναρες οπως γραφουν προυποθετει και καλη ασφαλτο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

καλά προφανώς αλλά οι όποιες δοκιμές συνήθως γίνονται σε πίστες έτσι κι αλλιώς 

 

ακόμα περισσότερο σημαντικό από την ασφαλτο είναι και τα ελαστικά, τα αγωνιστικά ελαστικά και μάλιστα χωρίς αυλάκια δε συγκρίνονται με τίποτα που κυκλοφορεί στο δρόμο

 

άλλο οι γόμες που αντέχουν 300 χλμ άλλο αυτές που αντέχουν χιλιάδες 

 

μέχρι και στα καρτ (μιας και πιάσαμε πίστες) η 4αδα κάνει 150€ και διαρκεί πολύ λίγο 

 

πέρα από το φρενάρισμα δηλαδή είναι και ο λόγος που στρίβουν τόσο γρήγορα και μάλιστα αυτός που κάνει σοβαρά και πάει για χρόνους προτιμάει να πηγαίνει μέρες με κόσμο ώστε να έχει στρωθεί γόμα και από άλλα καρτ και να έχει καλύτερη πρόσφυση στη πίστα και να κερδίζει δέκατα 

 

στη φόρμουλα κάποτε είχαν γόμες που άντεχαν μόλις μερικούς γύρους για τις κατατακτήριες και έλιωναν σα βούτηρο

 

σε αυτοκίνητο δρόμου έτσι κι αλλιώς απαγορεύεται να κυκλοφορείς με σλικ, αλλά και με semi να κυκλοφορήσεις μόλις πιάσει η παραμικρή βροχή καλύτερα να παρκάρεις και να πάρεις ταξί 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

λογικά όμως η διαφορά αυτή κατά αναλογία θα μεταφέρεται και στο δρόμο

 

άλλωστε ο δρόμος έχει πολλές διαφορετικές συνθήκες, άλλο να φρενάρεις στην αττική οδό και άλλο στο περιφερειακό υμηττού όταν δεν είναι στα καλά του και είναι γυαλί 

 

για τους κωλόδρομους τα φρένα από μόνα τους δεν αρκούν, θες και καλά λάστιχα και καλά ηλεκτρονικά στο αυτοκίνητό σου 

 

έχω δει να συμβαίνουν "μαγικά" σχεδόν φρεναρίσματα χάρη στα ηλεκτρονικά σε κάτι φρεναρίσματα πανικού 

 

αν μας έβαζαν τους περισσότερους να φρενάρουμε ένα μονοθέσιο παρά τις φρενάρες τους το πιο πιθανό είναι να φέρναμε ξεγυρισμένα τετακέ 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

η ασφαλτος της πιστας δεν εχει σχεση με την ασφαλτο στο δρομο ακομα και με καλη ασφαλτο στο δρομο.

β.το ποστ μου δεν εγινε για συγκριση αμαξι με formula αλλα στην formula Περα απο τα φρενα που εχει σταματαει γρηγορα λογω και οτι ειναι σε πιστα και οχι σε εναν κανονικο δρομο που μετακινουμαστε εμεις.μιλαμε για τον average δρομο ειτε ελλαδα ειτε εξωτερικο.οποτε σε οποιοδηποτε οχημα το ποσο γρηγορα θα σταματησει ειναι συναρτηση ασφαλτου και φρενων οχι μονο φρενων.

 

με απλα λογια για να λειτουργησουν αυτες οι φρεναρες οπως γραφουν προυποθετει και καλη ασφαλτο.

 

α. Πως προκύπτει αυτό? Έχει διαφορετική σύνθεση/ποιότητα υλικών η άσφαλτος που ρίχνουν στους δημόσιους δρόμους με την άσφαλτο που ρίχνουν στις πίστες?

β. Αν δεν κάνεις σύγκριση μεταξύ formula 1 και οτιδήποτε, είναι εντελώς άκυρο να ισχυρίζεσαι ότι η formula 1 σταματάει γρήγορα.

 

Κατά τα άλλα είναι σίγουρο πως όσο καλύτερη/χειρότερη είναι η άσφαλτος τόσο καλύτερη/χειρότερη πρόσφυση έχουμε, ότι και να οδηγούμε, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

α. Πως προκύπτει αυτό? Έχει διαφορετική σύνθεση/ποιότητα υλικών η άσφαλτος που ρίχνουν στους δημόσιους δρόμους με την άσφαλτο που ρίχνουν στις πίστες?

 

φυσικά και έχει στη πίστα με καμιά 10-20αρια γρήγορους γύρους ενδέχεται να πας για λάστιχα 

 

στους δημόσιους δρόμους έτσι κι αλλιώς συνήθως γίνεται πολύ φθηνή κατασκευή ίσα ίσα να πούμε ότι έχουμε άσφαλτο, για αυτό με τα χρόνια βλέπεις να γίνεται γυαλί ή να βουλιάζει και να κάνει γούβες, αν γινόταν σωστή δουλειά θα έπρεπε να κρατάει πολύ περισσότερο 

 

μάλλον το κάνουν όσο το δυνατόν πιο φθηνά για να πάρουν το έργο και μετά από κάποια χρόνια να το ξαναπάρουν 

 

 

μόνο σε κάτι αυτοκινητόδρομους βλέπεις σχετικά  σοβαρή δουλειά ή μπορεί να μη δεις φθορά σε όχι ιδιαίτερα πολυσύχναστους δρόμους ή αν το έδαφος από κάτω δε βουλιάζει, γιατί αν βουλιάζει πρέπει να μπει πλέγμα και λοιπά ακριβά πράγματα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

λογικά όμως η διαφορά αυτή κατά αναλογία θα μεταφέρεται και στο δρόμο

 

άλλωστε ο δρόμος έχει πολλές διαφορετικές συνθήκες, άλλο να φρενάρεις στην αττική οδό και άλλο στο περιφερειακό υμηττού όταν δεν είναι στα καλά του και είναι γυαλί 

 

για τους κωλόδρομους τα φρένα από μόνα τους δεν αρκούν, θες και καλά λάστιχα και καλά ηλεκτρονικά στο αυτοκίνητό σου 

 

έχω δει να συμβαίνουν "μαγικά" σχεδόν φρεναρίσματα χάρη στα ηλεκτρονικά σε κάτι φρεναρίσματα πανικού 

 

αν μας έβαζαν τους περισσότερους να φρενάρουμε ένα μονοθέσιο παρά τις φρενάρες τους το πιο πιθανό είναι να φέρναμε ξεγυρισμένα τετακέ 

δεν ξερω αν στα τεστ βαζουν την αναλογια οποτε και με τις καταναλωσεις στην βενζινη οπως και σε αλλους τομεις που τα νουμερα ειναι θεωρητικα υπο συγκεκριμενες συνθηκες.ναι τα αμαξια εχουν απειρα ηλεκτρονικα συστηματα για να διορθωνονται τα λαθη,.

 

α. Πως προκύπτει αυτό? Έχει διαφορετική σύνθεση/ποιότητα υλικών η άσφαλτος που ρίχνουν στους δημόσιους δρόμους με την άσφαλτο που ρίχνουν στις πίστες?

β. Αν δεν κάνεις σύγκριση μεταξύ formula 1 και οτιδήποτε, είναι εντελώς άκυρο να ισχυρίζεσαι ότι η formula 1 σταματάει γρήγορα.

 

Κατά τα άλλα είναι σίγουρο πως όσο καλύτερη/χειρότερη είναι η άσφαλτος τόσο καλύτερη/χειρότερη πρόσφυση έχουμε, ότι και να οδηγούμε, δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.

ναι ακομα και η αττικη οδο που ειναι καλη ασφαλτο δεν εχει καμια σχεση με τις πιστας.για αυτο εγραψα οτι πιο πανω οποιος εχει μπει ακομα και στα μεγαρα καταλαβαινει την διαφορα.

μπηκα μεγαρα για ενα σχολειο χωρις να πλακωθω στα φρενα χωρις μεγαλη ταχυτητα και τα λαστιχα ειχαν πολυ εμφανη σημαδια φθορας.αν μπεις για να τρεξεις απλα μετα πετας και τα λαστιχα που αυτο εξω σε δρομο δεν θα γινει ποτε ακομα και να ειναι φρεσκοστρωμενη η ασφαλτο.για αυτο λεω οτι η formula οκ ειναι κορυφη στα φρενα αλλα για να αποδωσουν αυτα τα φρενα θελουν και αναλογη ασφαλτο.για το β.η formula 1 δεν ειπα ποσο γρηγορα θα σταματησει σε συγκριση πχ μια μηχανη αλλα ειπα οτι ενας απο τους λογους που σταματαει γρηγορα ειναι και η ασφαλτος.το αν θα σταματησει πιο γρηγορα απο μηχανη απο καρτ απο ferrari ειναι αλλο θεμα και δεν θα μπορουσαμε να συγκρινουμε αφου μιλαμε για τελειως διαφορετικα πραγματα.δεν ειναι οτι συγκρινουμε μια Formula με αλλη οποτε ναι σταματαει πιο γρηγορα.ο αλλος απλα ρωταει τι φρεναρες εχουν και σταματανε γρηγορα και εγω προσθετω οτι παιζει ρολο και η ασφαλτος διοτι αμα ηταν πχ σε απλο δρομο δεν θα σταματαγε ετσι απλα.

δεν κανω συγκριση ουτε λεω πως η φορμουλα σταματαει γρηγορα αφου το γρηγορα ειναι σχετικο.απλα αναφερω οτι αυτο το γρηγορα που λενε προυποθεται και ασφαλτο που ειναι συγκεκριμενη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δεν ξερω αν στα τεστ βαζουν την αναλογια οποτε και με τις καταναλωσεις στην βενζινη οπως και σε αλλους τομεις που τα νουμερα ειναι θεωρητικα υπο συγκεκριμενες συνθηκες.ναι τα αμαξια εχουν απειρα ηλεκτρονικα συστηματα για να διορθωνονται τα λαθη,.

 

τα φρένα συνήθως τα τεστάρουν οι δοκιμαστές/δημοσιογράφοι 

 

τις καταναλώσεις τις ανακοινώνουν οι κατασκευαστές τεστάροντας σε συνθήκες εργαστηρίου για αυτό είναι εκτός πραγματικότητας 

 

βέβαια και πάλι μπορεί να υπάρχουν αποκλίσεις από πίστα σε πίστα ή από διαφορετικά λάστιχα που έχει το κάθε όχημα για τον α ή β λόγο 

 

αλλά αν πούμε ότι τα μάζεψαν όλα μια μέρα με τις ίδιες συνθήκες και δοκίμασαν τότε μπορούμε να πούμε ότι αυτό φρενάρει τόσο καλύτερα από το άλλο 

 

βέβαια τι θα συναντήσει ο οδηγός είναι άλλο θέμα, πχ με κάποια αυτοκίνητα εγώ έχω διαπιστώσει όχι καλό λογισμικό στο abs σε βρεγμένη άσφαλτο ή ακόμα και σε σκονισμένο στεγνό δρόμο παρόλο που σε τελείως στεγνό όλα καλά.

οπότε δε θα μου έλεγε κάτι ένα τέτοιο τεστ ή δε θα το έπαιρνα σαν ευαγγέλιο

 

και παίζουν κι άλλα μπορεί πχ να έχεις καλά φρένα και στα χαρτιά ή και στη πράξη και μετά από μερικά δυνατά φρεναρίσματα να ψηθούν και να μην έχεις φρένα (πράγμα που το παθαίνουν και αρκετά ακριβά αυτοκίνητα, βλέπε μ3)

 

ή σε λιγότερο ακριβά πχ ήμασταν μια μέρα 4 άτομα σε μια mito (με 4 πιστονα και καλά brembo και τα ρέστα) και σε αναγκαστικό φρενάρισμα από 180 φιλάκια βγήκαν off, οπότε παρόλο που "στα χαρτιά" τα φρένα είναι καλά και overkill,  στη πράξη δεν είναι για πολλά πολλά 

 

και τέλος μου έχει τύχει αλλάζοντας μια φορά μάρκα τακακίων επειδή ο φρενάς δεν είχε τα δικά μου και βαριόμουν να περιμένω να μου βάλει επάνω τέτοιες πατάτες μου με 2-4 δυνατά φρεναρίσματα έβγαιναν off ήταν άχρηστα, πήγα και τα άλλαξα αμέσως γιατί αυτή δεν είναι η συνήθης συμπεριφορά (ή μάλλον τώρα που το θυμήθηκα σε λιγότερο από 10Κ χλμ με χαιρέτησαν και τα άλλαξα αναγκαστικά) 

 

αντίστοιχα κάποιος μπορεί να αναβαθμίσει το σύστημα φρένων του 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

και τέλος μου έχει τύχει αλλάζοντας μια φορά μάρκα τακακίων επειδή ο φρενάς δεν είχε τα δικά μου και βαριόμουν να περιμένω να μου βάλει επάνω τέτοιες πατάτες μου με 2-4 δυνατά φρεναρίσματα έβγαιναν off ήταν άχρηστα, πήγα και τα άλλαξα αμέσως γιατί αυτή δεν είναι η συνήθης συμπεριφορά (ή μάλλον τώρα που το θυμήθηκα σε λιγότερο από 10Κ χλμ με χαιρέτησαν και τα άλλαξα αναγκαστικά) 

 

 

το εχω δει με ιμιτασιον τακακια. οσο δεν βρεχοντουσαν ηταν σαν τα μαμισια πανω κατω αν επεφτε λιγο νερο πανω σταματαγες στον τοιχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτά δεν ήταν ακριβώς ιμιτατιόν (μάρκα με έκαψες), απλά πέρα από τη διάσταση δεν έκαναν για το αυτοκίνητό μου σε σχέση με μαμά του 

 

μύριζαν με το παραμικρό και ένα καλοκαιρινό βράδυ που τα ζόρισα  μου έβρασαν και τα υγρά και δε σταμάταγα καλά ούτε από 70 :lol:

 

έπρεπε να κάνω στη άκρη να κρυώσουν 

 

γενικά μου έμεινε συνήθεια αν έχω ζορισμένα φρένα στα φανάρια να βάζω χειρόφρενο για να μη ζεσταθούν τα υγρά κρατώντας πατημένο το φρένο 

 

επίσης βάζοντας και όχι πολύ καλό λάδι (πχ aral σε σχέση με mobil1 ή castrol edge) έχω δει θερμοκρασίες λαδιού από άλλο πλανήτη (118 αντί 105 σε συνθήκες μεγάλου καγκουρισμού και φυσικά η στάθμη να πέφτει πολύ πιο γρήγορα ) 

 

γενικά όμως ένα αυτοκίνητο δεν έχει σχέση με ένα αγωνιστικό όχημα που είναι σχεδιασμένο να δουλεύει στο όριο 

 

και ζμπορ να είναι η ανάλογη χρήση πρέπει να γίνεται με μέτρο γιατί θα σου μείνει στο χέρι 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...