Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

παραδοξως, εχω γνωρισει τα τελευταια χρονια αρκετους ξενους (κυριως ευρωπαιους) που εχουν μαθει αρχαια ελληνικα και διαβαζουν κειμενα συστηματικα. μοδα? δε ξερω

Χόμπυ. Πολύ διαφορετικό από το να προσπαθεί κάποιος να τους το επιβάλλει μέσω του συστήματος της παιδείας...

Επεξ/σία από Jophiel
Δημοσ.

παραδοξως, εχω γνωρισει τα τελευταια χρονια αρκετους ξενους (κυριως ευρωπαιους) που εχουν μαθει αρχαια ελληνικα και διαβαζουν κειμενα συστηματικα. μοδα? δε ξερω

 

Δεν υπάρχει καμιά μόδα. Ο λόγος που κάθονται και μαθαίνουν πολλοί ξένοι αρχαία ελληνικά με την υποστήριξη μάλιστα πολλές φορές των εργοδοτών τους  δεν είναι τόσο για να μάθουν να διαβάζουν τα αρχαία κείμενα όσο για να διευρύνουν τον τρόπο σκέψεώς τους. Οι γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο της σκέψης και η  ελληνική γλώσσα είναι ένα τρομερό εργαλείο γιατί η δομή της είναι τέτοια που σου ανοίγει νέους ορίζοντες σκέψεως. Δηλαδή δεν μαθαίνουν την γλώσσα για να διαβάσουν το παρελθόν αλλά για να σχεδιάσουνε το μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους με διάφορα προγράμματα να μάθουν αρχαία ελληνικά.

Κι εμείς που κληρονομήσαμε αυτό το τρομερό εργαλείο το ευνουχίσαμε με το μονοτονικό και ένα σωρό άλλες m@l@k1€$ (π.χ. την κατάργηση της δοτικής κλήσης) για να μην μπορούμε να σκεφτούμε σωστά. Και είχαμε για υπουργό παιδείας μέχρι προχθές έναν πανηλίθιο που το έπαιζε δήθεν και ψάλτης! Ανάθεμα κι αν καταλάβαινε λέξη από αυτά που έλεγε.

  • Like 1
Δημοσ.

Ολα τα νεοφασιστια θα βάλουν την νέα αυτή γλώσσα ασχέτως και αν δεν θα καταλαβαίνουν λέξη. Ωραία προσθήκη πάντως. Εύγε. Θα την δοκιμάσω!!

  • Like 1
Δημοσ.

Ακμή και παρακμή, σεβασμός στα Αρχαία Ελληνικά, αλλα ειναι μουσειακό είδος πλέον και έτσι διδάσκεται, όπου διδάσκεται.

Απλό παράδειγμα: ειναι δυο φίλοι ο ένας μιλάει και γράφει άπταιστα αρχαία Ελληνικά και ο άλλος άπταιστα Αγγλικά, για την αγορα εργασίας ποιος ειναι ο πιο έξυπνος?!

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν υπάρχει καμιά μόδα. Ο λόγος που κάθονται και μαθαίνουν πολλοί ξένοι αρχαία ελληνικά με την υποστήριξη μάλιστα πολλές φορές των εργοδοτών τους  δεν είναι τόσο για να μάθουν να διαβάζουν τα αρχαία κείμενα όσο για να διευρύνουν τον τρόπο σκέψεώς τους. Οι γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο της σκέψης και η  ελληνική γλώσσα είναι ένα τρομερό εργαλείο γιατί η δομή της είναι τέτοια που σου ανοίγει νέους ορίζοντες σκέψεως. Δηλαδή δεν μαθαίνουν την γλώσσα για να διαβάσουν το παρελθόν αλλά για να σχεδιάσουνε το μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους με διάφορα προγράμματα να μάθουν αρχαία ελληνικά.

Κι εμείς που κληρονομήσαμε αυτό το τρομερό εργαλείο το ευνουχίσαμε με το μονοτονικό και ένα σωρό άλλες m@l@k1€$ (π.χ. την κατάργηση της δοτικής κλήσης) για να μην μπορούμε να σκεφτούμε σωστά. Και είχαμε για υπουργό παιδείας μέχρι προχθές έναν πανηλίθιο που το έπαιζε δήθεν και ψάλτης! Ανάθεμα κι αν καταλάβαινε λέξη από αυτά που έλεγε.

 

Έχεις καταλάβει ότι τα πνεύματα και οι διαφορετικοί τόνοι δεν είχαν καμία αξία πλέον για τον απλούστατο λόγο ότι η προφορά των αρχαίων Ελληνικών έχει χαθεί εδώ και πολλούς αιώνες; Ποιός ο λόγος να διατηρηθούν τόνοι και πνεύματα τα οποία ΔΕΝ προφέρονται; Όσον αφορά τη δοτική πέρα από κάποιες φράσεις που έχουν επιβιώσει στην καθομιλουμένη, ΔΕΝ χρησιμοποιούμε δοτική. Για να μην πούμε για την καθαρεύουσα μια καθαρά ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ γλώσσα και όχι μία επιβίωση της αρχαίας ελληνικής. Καλό είναι να μαθαίνουμε τα αρχαία ελληνικά αλλά όχι να λέμε για ευνουχισμούς λες και είναι κάτι που απλώς αποφασίστηκε από πάνω. Από κάτω κυριάρχησε και εν τέλει (ωπ!) επικυρώθηκε το αυτονόητο από τους από πάνω. Εκτός κι αν εσύ προφέρεις καθημερινά αλλιώς τις λέξεις με δασείες, ψιλές και περισπωμένες... ΓΕΛΑΕΙ ΤΟ ΑΠΑΝ ΣΥΜΠΑΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΤΕ. Ήδη μάλιστα από την αρχαιότητα είχαν απλοποιηθεί τα αρχαία ελληνικά τα οποία χωρίζονταν και σε διαλέκτους με κυριαρχία της ιωνικής μετά από ένα σημείο. Άρα και οι αρχαίοι ημών πρόγονοι δεν θέλανε να σκεφτόμαστε. Βέβαια το θέμα παραείναι πολύπλοκο για να αναλυθεί σε ποστς στο insomnia και δη με ψεκασμένους τέρατα μορφώσεως από tromaktiko και makeleio.

 

Τα πνεύματα και οι τόνοι-το ξανατονίζω-δεν έμπαιναν για ομορφιά, έμπαιναν γιατί εξυπηρετούσαν μία λειτουργία της γλώσσας. Από την στιγμή που αυτή έπαψε να υφίσταται, θα έπρεπε-και καλώς έγινε αν και πολύ καθυστερημένα-να πάψουν να υφίστανται όλα αυτά τα απομεινάρια στην καθημερινή γλώσσα. Και στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών μας έλεγε η φιλόλογος την διαφορά στην προφορά αλλά ούτε η ίδια, ούτε εμείς ΟΥΤΕ ΚΑΝΕΙΣ όταν διάβαζε ένα αρχαίο κείμενο δεν καθόταν να τα προφέρει όπως θεωρητικά προφερονταν τότε. (όπου τότε μιλάμε για ιωνική διάλεκτο βασικά και ελληνιστική κοινή γιατί αν το πάμε αλλού θα ξημερώσουμε)

Επεξ/σία από Belisarius
  • Like 3
Δημοσ.

Δεν υπάρχει καμιά μόδα. Ο λόγος που κάθονται και μαθαίνουν πολλοί ξένοι αρχαία ελληνικά με την υποστήριξη μάλιστα πολλές φορές των εργοδοτών τους  δεν είναι τόσο για να μάθουν να διαβάζουν τα αρχαία κείμενα όσο για να διευρύνουν τον τρόπο σκέψεώς τους. Οι γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο της σκέψης και η  ελληνική γλώσσα είναι ένα τρομερό εργαλείο γιατί η δομή της είναι τέτοια που σου ανοίγει νέους ορίζοντες σκέψεως. Δηλαδή δεν μαθαίνουν την γλώσσα για να διαβάσουν το παρελθόν αλλά για να σχεδιάσουνε το μέλλον. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλες τεχνολογικές εταιρίες ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους με διάφορα προγράμματα να μάθουν αρχαία ελληνικά.

Κι εμείς που κληρονομήσαμε αυτό το τρομερό εργαλείο το ευνουχίσαμε με το μονοτονικό και ένα σωρό άλλες m@l@k1€$ (π.χ. την κατάργηση της δοτικής κλήσης) για να μην μπορούμε να σκεφτούμε σωστά. Και είχαμε για υπουργό παιδείας μέχρι προχθές έναν πανηλίθιο που το έπαιζε δήθεν και ψάλτης! Ανάθεμα κι αν καταλάβαινε λέξη από αυτά που έλεγε.

Από ποτέ το να ξοδεύεις φαιά ουσία, σε κάτι που δεν έχει καμία πρακτική αξία, είναι τρόπος για να διευρύνεις τη σκέψη σου; Αν το κάνεις από χόμπι ή επειδή είναι το αντικείμενο της εξειδίκευσής σου, τότε μπράβο σου. Δικαίωμά σου. Ξεχνάς όμως ότι υποστηρίζοντας τη στασιμότητα της γλώσσας, ουσιαστικά, καταργείς αυτό που της δίνει επιστημονική υπόσταση. Δηλαδή χώρις εξέλιξη δεν υπάρχει επιστήμη. Άρα όσοι ασχολούνται με τη γλώσσα δεν είναι επιστήμονες, δηλαδή οι φιλόλογοι δεν έπρεπε να θεωρούνται επιστήμονες.

Η γλώσσα είναι το βασικό εργαλείο επικοινωνίας. Όπως κάθε εργαλείο, πρέπει να είναι εύχρηστο. Με την πάροδο του χρόνου η γλώσσα εξελίχθηκε, ώστε να αποτελεί εργαλείο επικοινωνίας που μπορεί να το μάθει ο κάθε Έλληνας. Το πρόβλημα είναι ότι, όπως και σε κάθε εποχή, κάποιοι δε θέλουν να την μάθουν. Αν την κάνουμε πιο δύσκολη, τότε θα υπάρξουν ακόμα περισσότεροι που δε θα θέλουν να την μάθουν. Δε βλέπω κάποιο κέρδος στο να την κάνουμε δυσκολότερη. Ακόμα και σήμερα έχουμε μια από τις πιο δύσκολες γλώσσες στον πλανήτη και δε βλέπω επιστήμονες από αλλά κράτη να έχουν προβλήματα "διεύρυνσης της σκέψης".

  • Like 2
Δημοσ.

Από ποτέ το να ξοδεύεις φαιά ουσία, σε κάτι που δεν έχει καμία πρακτική αξία, είναι τρόπος για να διευρύνεις τη σκέψη σου; Αν το κάνεις από χόμπι ή επειδή είναι το αντικείμενο της εξειδίκευσής σου, τότε μπράβο σου. Δικαίωμά σου. Ξεχνάς όμως ότι υποστηρίζοντας τη στασιμότητα της γλώσσας, ουσιαστικά, καταργείς αυτό που της δίνει επιστημονική υπόσταση. Δηλαδή χώρις εξέλιξη δεν υπάρχει επιστήμη. Άρα όσοι ασχολούνται με τη γλώσσα δεν είναι επιστήμονες, δηλαδή οι φιλόλογοι δεν έπρεπε να θεωρούνται επιστήμονες.

Η γλώσσα είναι το βασικό εργαλείο επικοινωνίας. Όπως κάθε εργαλείο, πρέπει να είναι εύχρηστο. Με την πάροδο του χρόνου η γλώσσα εξελίχθηκε, ώστε να αποτελεί εργαλείο επικοινωνίας που μπορεί να το μάθει ο κάθε Έλληνας. Το πρόβλημα είναι ότι, όπως και σε κάθε εποχή, κάποιοι δε θέλουν να την μάθουν. Αν την κάνουμε πιο δύσκολη, τότε θα υπάρξουν ακόμα περισσότεροι που δε θα θέλουν να την μάθουν. Δε βλέπω κάποιο κέρδος στο να την κάνουμε δυσκολότερη. Ακόμα και σήμερα έχουμε μια από τις πιο δύσκολες γλώσσες στον πλανήτη και δε βλέπω επιστήμονες από αλλά κράτη να έχουν προβλήματα "διεύρυνσης της σκέψης".

Συγνώμη που στο λέω, αλλά γράφεις αρλούμπες. Παρέθεσα παραπάνω κάποια στοιχεία προς διερεύνηση για το τι είναι μια γλώσσα και πως λειτουργεί ο εγκέφαλος με τη χρήση της. Υπάρχουν επιστημονικά τεκμηριωμένες έρευνες που λένε ακριβώς τα αντίθετα από τη δική σου, προσωπική, χωρίς επιχειρήματα κι αποδείξεις, γνώμη.

Θέλεις να τα διαβάσεις και να κάνεις την έρευνά σου; Καλώς.

Δε θέλεις; Καλώς και πάλι, αλλά μη συνεχιίζεις να γράφεις προσωπικές γνώμες σε ήδη τεκμηριωμένα επιστημονικά θέματα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Έχεις καταλάβει ότι τα πνεύματα και οι διαφορετικοί τόνοι δεν είχαν καμία αξία πλέον για τον απλούστατο λόγο ότι η προφορά των αρχαίων Ελληνικών έχει χαθεί εδώ και πολλούς αιώνες; Ποιός ο λόγος να διατηρηθούν τόνοι και πνεύματα τα οποία ΔΕΝ προφέρονται; Όσον αφορά τη δοτική πέρα από κάποιες φράσεις που έχουν επιβιώσει στην καθομιλουμένη, ΔΕΝ χρησιμοποιούμε δοτική. Για να μην πούμε για την καθαρεύουσα μια καθαρά ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ γλώσσα και όχι μία επιβίωση της αρχαίας ελληνικής. .................(όπου τότε μιλάμε για ιωνική διάλεκτο βασικά και ελληνιστική κοινή γιατί αν το πάμε αλλού θα ξημερώσουμε)

 

Φίλε πραγματικά δεν ξέρεις τι σου γίνετε. Να σε διαφωτίσω λίγο γιατί η αμάθεια που έχει επικρατήσει πραγματικά με κάνει να απελπίζομαι για το επίπεδο της παιδείας των Ελλήνων.

 

1) Η οξεία και η βαρεία προφέρονται κανονικότατα μέχρι σήμερα σε πολλές λέξεις. Σε άλλες λέξεις στην προφορά μας κατεβάζουμε τον τόνο μας όταν τονίζουμε την λέξη (βαρεία) και σε άλλες ανεβάζουμε τον τόνο μας (οξεία). Απλά επειδή το κάνουμε ενστικτωδώς δεν το παρατηρούμε.

 

2) Η δασεία και η ψιλή τοποθετούνται για να σου δείξουν σε ποιες λέξεις το τ μετατρέπεται σε θ όταν η λέξη περιλαμβάνει το συνθετικό κατά ή προηγείται αυτής.

Είναι ο λόγος που προφέρεις "καθημερινά" αντί για κατημερινά γιατί η ημέρα παίρνει δασεία και ο λόγος που προφέρεις "κατ' οίκον" αντί για καθ'οίκον γιατί ο οίκος παίρνει ψιλή. Ισχύει σε όλες τι περιπτώσεις μέχρι σήμερα στην δημοτική. Αν αφαιρέσεις τους τόνους και χρειαστεί να δημιουργήσεις μια λέξη με την πρόθεση κατά χωρίς την δασεία και την ψιλή δεν ξέρεις πως να την προφέρεις σωστά.

 

3) Η περισπωμένη δεν έχει μεν φωνητική αξία αλλά έχει μεγάλη ορθογραφική. Δεν θα καθίσω να επεκταθώ. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που χρειάζεται να διαφοροποιηθείς από την οξεία.

 

4) Τέλος με το ηλίθιο μονοτονικό σύστημα  χάνεται όλη η πληροφορία για την προέλευση της λέξης και την ορθογραφία της. Είναι σημαντικό να ξέρεις από ποια ρίζα προέρχεται μια λέξη ώστε να μην συγχίζεσαι από τις ομόηχες ρίζες με διαφορετική σημασία και διαφορετικό τονισμό. Μόνο έτσι ξέρεις τι πραγματικά σημαίνει μια λέξη.

 

Για τον φίλο που λέει πως η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι σπατάλη φαιάς ουσίας πραγματικά δεν ξέρει ο άνθρωπος τι σημαίνει νέοι ορίζοντες σκέψεως. Τι σημαίνει να διευρύνεις το μυαλό σου, να μπορείς να αντιληφθείς τα πράγματα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Πραγματικά πολύ χαμηλό επίπεδο.

 

Και τέλος για την "πλαστή καθαρεύουσα", όντως είναι πλαστή αλλά ήταν ο συνδετικός κρίκος με την αρχαία γλώσσα. Όσο διδασκόταν η καθαρεύουσα οι Έλληνες ξέραν και αρχαία ελληνικά. Από τότε που σταμάτησε να διδάσκεται η απόσταση της δημοτικής από την αρχαία έγινε τόσο μεγάλη που είναι αδύνατον για έναν νεοέλλληνα να την καλύψει χωρίς ιδαίτερη προσπάθεια. Αντίθετα όλοι όσοι διδάχτηκαν καθαρεύουσα καταλάβαιναν πανεύκολα την αρχαία γλώσσα ακόμα και τα δύσκολα κείμενα με πολύ μικρή προσπάθεια.

Τέλος δεν είναι τυχαίο που όλοι οι μεγάλοι μας λογοτέχνες της δημοτικής διδάχτηκαν καθαρεύουσα. Η γενιά του 80 που σταμάτησε να την διδάσκεται δεν έβγαλε ούτε έναν λογοτέχνη άνω του μέσου όρου, και αυτό στη  καλύτερη των περιπτώσεων. Το 80% κινείτε δυστυχώς κάτω του μέσου όρου.

Επεξ/σία από anax111
  • Like 3
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Συγνώμη που στο λέω, αλλά γράφεις αρλούμπες. Παρέθεσα παραπάνω κάποια στοιχεία προς διερεύνηση για το τι είναι μια γλώσσα και πως λειτουργεί ο εγκέφαλος με τη χρήση της. Υπάρχουν επιστημονικά τεκμηριωμένες έρευνες που λένε ακριβώς τα αντίθετα από τη δική σου, προσωπική, χωρίς επιχειρήματα κι αποδείξεις, γνώμη.

Θέλεις να τα διαβάσεις και να κάνεις την έρευνά σου; Καλώς.

Δε θέλεις; Καλώς και πάλι, αλλά μη συνεχιίζεις να γράφεις προσωπικές γνώμες σε ήδη τεκμηριωμένα επιστημονικά θέματα.

Δεκτή η συγνώμη σου για τον αγενή και ανάρμοστο τρόπο που χρησιμοποιείς τη γλώσσα, αλλά και για τον τρόπο που απαξιώνεις τη άποψη του άλλου. Πάμε παρακάτω…

Φυσικά και μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη φαιά ουσία του δικού σου εγκεφάλου για να ένα νεκρό πράγμα χωρίς πρακτική σημασία. Όλα όσα «ταλαιπωρούν» τον εγκέφαλο τον γυμνάζουν ταυτόχρονα. Αυτό είναι γεγονός. Το θέμα είναι αν μπορούν να συνδυαστούν για να κάνουν ταυτόχρονα και τη ζωή σου ευκολότερη.

Χρειάζεται να σου φέρω πηγές για το ότι η επιστήμη στηρίζεται στην εξέλιξη; Αν ασχολείσαι, έστω και σε βασικό επίπεδο, με τη γλώσσα, τότε ξέρεις ότι εξέλιξη και επιστήμη είναι δυο λέξεις άρρηκτα συνδεδεμένες. Αν όχι, τότε πρόβλημά σου. Άρα επιχειρηματολογώ και έχω άποψη, όχι γνώμη. Εσύ διαφωνείς και προσπαθείς να με αντικρούσεις , χωρίς λογικούς συνειρμούς και ουσιαστική επιχειρηματολογία. "Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου" λέγεται αυτό που κάνεις και χρησιμοποιείται, συνήθως, όταν ο ομιλητής έχει έλλειψη βασικών επιχειρημάτων.

Φυσικά και δεν απάντησες ποτέ πάνω στο επιχείρημά μου. Απλά έγραψες τα δικά σου…

Επεξ/σία από Jophiel
  • Like 1
Δημοσ.

Φίλε πραγματικά δεν ξέρεις τι σου γίνετε. Να σε διαφωτίσω λίγο γιατί η αμάθεια που έχει επικρατήσει πραγματικά με κάνει να απελπίζομαι για το επίπεδο της παιδείας των Ελλήνων.

 

1) Η οξεία και η βαρεία προφέρονται κανονικότατα μέχρι σήμερα σε πολλές λέξεις. Σε άλλες λέξεις στην προφορά μας κατεβάζουμε τον τόνο μας όταν τονίζουμε την λέξη (βαρεία) και σε άλλες ανεβάζουμε τον τόνο μας (οξεία). Απλά επειδή το κάνουμε ενστικτωδώς δεν το παρατηρούμε.

 

2) Η δασεία και η ψιλή τοποθετούνται για να σου δείξουν σε ποιες λέξεις το τ μετατρέπεται σε θ όταν η λέξη περιλαμβάνει το συνθετικό κατά ή προηγείται αυτής.

Είναι ο λόγος που προφέρεις "καθημερινά" αντί για κατημερινά γιατί η ημέρα παίρνει δασεία και ο λόγος που προφέρεις "κατ' οίκον" αντί για καθ'οίκον γιατί ο οίκος παίρνει ψιλή. Ισχύει σε όλες τι περιπτώσεις μέχρι σήμερα στην δημοτική. Αν αφαιρέσεις τους τόνους και χρειαστεί να δημιουργήσεις μια λέξη με την πρόθεση κατά χωρίς την δασεία και την ψιλή δεν ξέρεις πως να την προφέρεις σωστά.

 

3) Η περισπωμένη δεν έχει μεν φωνητική αξία αλλά έχει μεγάλη ορθογραφική. Δεν θα καθίσω να επεκταθώ. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που χρειάζεται να διαφοροποιηθείς από την οξεία.

 

4) Τέλος με το ηλίθιο μονοτονικό σύστημα  χάνεται όλη η πληροφορία για την προέλευση της λέξης και την ορθογραφία της. Είναι σημαντικό να ξέρεις από ποια ρίζα προέρχεται μια λέξη ώστε να μην συγχίζεσαι από τις ομόηχες ρίζες με διαφορετική σημασία και διαφορετικό τονισμό. Μόνο έτσι ξέρεις τι πραγματικά σημαίνει μια λέξη.

 

Για τον φίλο που λέει πως η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι σπατάλη φαιάς ουσίας πραγματικά δεν ξέρει ο άνθρωπος τι σημαίνει νέοι ορίζοντες σκέψεως. Τι σημαίνει να διευρύνεις το μυαλό σου, να μπορείς να αντιληφθείς τα πράγματα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Πραγματικά πολύ χαμηλό επίπεδο.

 

Και τέλος για την "πλαστή καθαρεύουσα", όντως είναι πλαστή αλλά ήταν ο συνδετικός κρίκος με την αρχαία γλώσσα. Όσο διδασκόταν η καθαρεύουσα οι Έλληνες ξέραν και αρχαία ελληνικά. Από τότε που σταμάτησε να διδάσκεται η απόσταση της δημοτικής από την αρχαία έγινε τόσο μεγάλη που είναι αδύνατον για έναν νεοέλλληνα να την καλύψει χωρίς ιδαίτερη προσπάθεια. Αντίθετα όλοι όσοι διδάχτηκαν καθαρεύουσα καταλάβαιναν πανεύκολα την αρχαία γλώσσα ακόμα και τα δύσκολα κείμενα με πολύ μικρή προσπάθεια.

Τέλος δεν είναι τυχαίο που όλοι οι μεγάλοι μας λογοτέχνες της δημοτικής διδάχτηκαν καθαρεύουσα. Η γενιά του 80 που σταμάτησε να την διδάσκεται δεν έβγαλε ούτε έναν λογοτέχνη άνω του μέσου όρου, και αυτό στη  καλύτερη των περιπτώσεων. Το 80% κινείτε δυστυχώς κάτω του μέσου όρου.

 

Ευτυχώς που έχετε μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Εσύ γιατί δεν έβαλες nickname wanaka? Γιατί το έκανες anax? Για να σκέφτεσαι λιγότερο. Το μονοτονικό σύστημα δεν είναι ηλίθιο, ηλίθιοι είναι όσοι το βρίσκουν ηλίθιο. Είμαι λάτρης των αρχαίων ελληνικών, όχι της καθαρεύουσας και του πολυτονικού. Εγώ δεν βλέπω όσους διδάσκονταν το πολυτονικό να είναι τέρατα διευρυμένης σκέψης. Τα σημερινά παιδιά έχουν πολύ πιο διευρυμένη σκέψη (ανεξάρτητα από τα κλισέ που κυκλοφορούν για κάθε γενιά) επειδή μπορούν να δεχτούν περισσότερα ερεθίσματα. Ειδικά κάτι ντουγάνια που διδάσκονταν πολυτονικό, τα έχουν για πρωϊνό.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Για τον φίλο που λέει πως η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας είναι σπατάλη φαιάς ουσίας πραγματικά δεν ξέρει ο άνθρωπος τι σημαίνει νέοι ορίζοντες σκέψεως. Τι σημαίνει να διευρύνεις το μυαλό σου, να μπορείς να αντιληφθείς τα πράγματα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Πραγματικά πολύ χαμηλό επίπεδο.

Μάλλον έπεσα σε φιλόλογο που προσπαθεί να δικαιολογίσει τη δουλειά του... Καλά κάνεις. Όλοι το ίδιο κάνουν και είναι απόλυτα λογικό.

 

Το μυαλό μου διευρύνεται σε πολλαπλά επίπεδα μελετώντας μαθηματικά, οικονομικά και λίγο ψυχολογία. Είναι μέρος της δουλειάς μου και πολύ ανώτερα στον τομέα διεύρυνσης της σκέψης από μία νεκρή γλώσσα. Τα μαθηματικά, μάλιστα, είναι μια παγκόσμια γλώσσα, που ενώνει τους ανθρώπους που τα γνωρίζουν και σε μεγάλο βαθμό είναι χρήσιμα στην καθημερινή μας ζωή απ’ ότι μια νεκρή γλώσσα. Επίσης, διευρίνεται και από το σύνολο και την ποικιλία των ερεθισμάτων της καθημερινής μου ζωής. Είναι γεγονός, βέβαια, ότι η εμπειρία σε οδηγεί όσο ψηλά της επιτρέπει το θεωρητικό σου υπόβαθρο σε κάθε πράγμα. Προτιμώ λοιπόν να "χτίζω" θεωρητικό υπόβαθρο με γνώσεις που λειτουργούν συνεπικουρικά με την εμπειρία μου και όχι με τη απομνημόνευση άχρηστων κανόνων ορθογραφίας, μιας γλώσσας που δεν έχει καμία πρακτική σημασία. Είναι δικαίωμά μου. Εσύ κάνε αυτό που νομίζεις ότι είναι καλύτερο για σένα.

Θεωρώ, όμως, ότι δεν πρέπει να μπλέξουμε σε τέτοιου είδους συζήτηση.

Αν πιστεύεις ότι ο μέσος Έλληνας θα πρέπει να ξέρει τα αρχαία ελληνικά για να μπορεί να γράψει σωστά τα νέα ελληνικά, τότε να θυμίσω ότι τους υψηλότερους βαθμούς, σε επίπεδο πανελλαδικών εξετάσεων, στο μάθημα της έκθεσης ΔΕΝ τους επιτυγχάνουν όσοι θέλουν να ακολουθήσουν το φιλολογικό κλάδο… Τους γράφουν (μελλοντικοί) γιατροί, αξιωματικοί του στρατού, μηχανικοί του στρατού κτλ… Κοίτα να δεις κάτι συμπτώσεις… Προσωπικά δεν πιστεύω στις συμπτώσεις.

Ξέρεις που οφείλεται αυτή η επιτυχία τους; Στο ότι μαθαίνουν άριστα τη νέα ελληνική γλώσσα, χωρίς απαραίτητα να γνωρίζουν καλά την αρχαία ελληνική και στο γεγονός ότι η έκθεση χρειάζεται μαθηματικό τρόπο σκέψης (κατ' επέκταση και ο λόγος). Πρέπει να γνωρίζεις το πρόβλημα, να χωρίζεις δεδομένα ζητούμενα, να το αναλύεις σε επιμέρους μικρότερα προβλήματα και να προχωράς στη λύση. Δηλαδή απαιτεί συγκεκριμένη δομή, προκειμένου να επιτύχεις το άριστο αποτέλεσμα. Θα μπορούσα να κάνω επιπλέον ανάλυση, αλλά δεν υπάρχει ούτε ο χρόνος, ούτε και η διάθεση για κάτι τέτοιο.

Βλέπω ότι κι εσύ καταφεύγεις σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς, προκειμένου να καλύψεις την έλλειψη επιχειρημάτων. Δεν αναλώνω επιπλέον χρόνο σε ανθρώπους που δεν έχουν διάθεση να ακούσουν κάτι πέρα από τη δική τους άποψη. Ευχαριστώ και του 2 σας, αλλά εδώ θα σας αφήσω.

Επεξ/σία από Jophiel
  • Like 2
Δημοσ.

Σταματάει ο Ζουράρης να απαγγέλει στη βουλή.Όσοι θέλουν να παρακολουθούν τις ομιλίες του , πλέον θα το κάνουν μέσω facebook....

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...