Προς το περιεχόμενο

DSLR vs Smartphone ...προς την ισότητα


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

 

30 λεπτά πριν, nickolas είπε

Speedbooster και teleconverter δεν αλλάζουν το διάφραγμα του φακού. Αν ένας φακός είναι 50/2 για παράδειγμα έχει διάφραγμα 25mm ό,τι και να βάλεις από πίσω. Η ικανότητά του να συλλέγει φως είναι ακριβώς η ίδια. Αν βάλεις έναν teleconverter x2 θα γίνει 100/4 αλλά το διάφραγμα βεβαίως θα παραμείνει σταθερό στα 25mm.

Η εστιακή απόσταση σαν έννοια μπερδεύει και δεν εξυπηρετεί σκοπούς σύγκρισης. Αυτό που ενδιαφέρει είναι η γωνία θέασης. Η γωνία θέασης λοιπόν δεν είναι χαρακτηριστικό του φακού, αλλά του συστήματος φακός + αισθητήρας.

Εφόσον λοιπόν χρησιμοποιείς speedbooster/teleconverter όπως χρειάζεται για να προσαρμόσεις έναν φακό σε έναν αισθητήρα (εννοώ να καλύψεις με το image circle τον αισθητήρα χωρίς να περισσεύει κάτι) επίσης η γωνία θέασης θα παραμένει η ίδια.

 

Θα με πεθάνεις σατανάαααα

Διαφραγμά 25mm τι ειναι αυτό;;;; Ο 50/2 έχει διάφραγμα f=2 το γράφεις άλλωστε φακος 50mm με f=2. Αν βάλεις telecoverter 2x και γινει 100/4 το διάφραγμα του θα είναι f=4, μόνος σου το λες, διαφορετικό!!!!!!!!!!

Ακούς εκεί το διάφραγμα παραμένει σταθερό , δηλαδή βάζω teleconverter, στην ουσία προσθέτω γυαλί παραπάνω, υλικό δηλαδή και το φως περνάει από μέσα του ατόφιο, δεν χάνεται, μένει σταθερό! Θα ναυαγήσω κι εγώ με το ναυάγιο... Χανεται το φως! ΧΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΓΥΑΛΙ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΟΣΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΒΕΙ

Από: https://en.wikipedia.org/wiki/Teleconverter "The use of a 2× teleconverter gives the effect of using a lens with twice the focal length. It also decreases the intensity of the light reaching the film by a factor of 4 (an equivalent of doubling the focal ratio) as well as the resolution (by a factor of 2)."

Μελέτα επίσης τι είναι το διάφραγμα: https://en.wikipedia.org/wiki/Aperture#In_photography και όταν γυρίσω θα στο εξηγήσω 

Επίσης ο speedbooster δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στον ίδιο αισθητήρα! Βάζεις speedboster σε φακό FF και τον χρησιμοποιείς σε σώμα 4/3 γιατί αφου μπει ο speedbooster αυξάνει η φωτεινότητα αλλά ελαττώνεται η επιφάνεια που καλύπτει ο φακός! Δε μιλάμε για τον ίδιο φακό πλέον(όσον αφορά την επιφάνεια κάλυψης) όπως γίνεται στην περίπτωση του teleconverter.

Επεξ/σία από Skopelos_Island
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 700
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τα 1.4/2.0/2.8/4.0/5.6 κλπ. είναι ο λόγος του focal length προς το aperture, δεν είναι το ίδιο το aperture. Το aperture (διάφραγμα) βεβαίως μετριέται σε mm και το βρίσκεις εύκολα κάνοντας την ανάποδη πράξη. Ένας 50/2 είναι 25mm για παράδειγμα.

Με teleconverter και speedbooster χάνεται μια μικρή ποσότητα φωτός. Δεν είναι αυτός όμως ο λόγος που με τον X2 teleconverter το f/2 γίνεται f/4. Απλά αν ο φακός ήταν αρχικά πχ. t/2.1 ίσως μετά να γίνει t/4.3 ή 4.4 αντί για 4.2 που θα ήταν με έναν τέλειο teleconverter.

Αντίθετα σημαντική ποσότητα φωτός χάνεται όταν βάζουμε έναν full frame φακό σε crop σώμα χωρίς κάποιον speedbooster οπότε και ισχύει η παραπάνω λογική. Ο f/2 δηλαδή γίνεται f/4 ισοδύναμο αν τον βάλουμε σε M43 σώμα. (ναι ο φακός παραμένει f/2, η εικόνα που παίρνουμε όμως αλλάζει και είναι ίδια με f/4 full frame φακό σε full frame σώμα, για αυτό λέμε πως γίνεται f/4 ισοδύναμο).

 

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 3/3/2018 στις 5:25 ΜΜ, Skopelos_Island είπε

Μελέτα επίσης τι είναι το διάφραγμα: https://en.wikipedia.org/wiki/Aperture#In_photography και όταν γυρίσω θα στο εξηγήσω 

 

22 ώρες πριν, nickolas είπε

Τα 1.4/2.0/2.8/4.0/5.6 κλπ. είναι ο λόγος του focal length προς το aperture, δεν είναι το ίδιο το aperture. Το aperture (διάφραγμα) βεβαίως μετριέται σε mm και το βρίσκεις εύκολα κάνοντας την ανάποδη πράξη. Ένας 50/2 είναι 25mm για παράδειγμα.

Καλά βρε Νικόλα! Δε σου είπα πριν πάω για φωτογράφιση να μελετήσεις για το διάφραγμα; Δε σου έδωσα το λίνκ από τη wikipedia (Αν έχεις θέμα με τη Wikipedia ως προς την εγκυρότητά της μπορείς να μου το πεις να αναζητήσω αλλού πηγές) πάμε λοιπόν να το δούμε παρέα: (Με κόκκινο χρώμα τα δικά μου σχόλια για να μη μπερδεύονται με τις παραπομπές:

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Aperture

In some contexts, especially in photography and astronomy, aperture refers to the diameter of the aperture stop rather than the physical stop or the opening itself...

Δηλαδή μας λέει ο άνθρωπος ότι στη φωτογραφία (και την αστρονομία) μας ενδιαφέρει η διάμετρος του "aperture stop" αντί του φυσικού ανοίγματος του φακού! Τι είναι όμως το apperture stop;

...A device called a diaphragm usually serves as the aperture stop, and controls the aperture...

Δηλαδή η συσκευή του διαφράγματος είναι το aperture stop!!! Σε περίπτωση που έχεις δει φωτογραφικό φακό λοιπόν ο μηχανισμός με της λεπίδες που υπάρχει μέσα του λέγεται "διάφραγμα"! Τι κάνει όμως αυτό το "διάφραγμα";

The aperture stop of a photographic lens can be adjusted to control the amount of light reaching the film or image sensor. In combination with variation of shutter speed, the aperture size will regulate the film's or image sensor's degree of exposure to light...

Δηλαδή το apperture stop ή διάφραγμα ελληνιστί, ορίζει το ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ που θα φτάσει στον αισθητήρα μας!!! Άρα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ = ΠΟΣΟ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ mm όσον αφορά τη φωτογραφία! Πως βγαίνει όμως ο αριθμός του διαφράγματος f/ και ποιός ειναι ο λόγος που αναφέρεις πιο πάνω;

The lens aperture is usually specified as an f-number, the ratio of focal length to effective aperture diameter. A lens typically has a set of marked "f-stops" that the f-number can be set to. A lower f-number denotes a greater aperture opening which allows more light to reach the film or image sensor. The photography term "one f-stop" refers to a factor of 2 (approx. 1.41) change in f-number, which in turn corresponds to a factor of 2 change in light intensity...

Αρα λοιπόν το διάφραγμα φακού ορίζεται από έναν αριθμό f που είναι λόγος βέβαια του focal length και του effective apperture diameter. Πάμε λοιπόν να δούμε τι γίνεται με αυτό τον αριθμό f που του έχεις αλλάξει τα φώτα:
 

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/F-number

Θα χρησιμοποιήσω την παραπομπή από το ελληνικό wikipedia που είναι ακριβώς ίδια με το αγγλικό για να το καταλάβεις καλύτερα: https://el.wikipedia.org/wiki/Αριθμός_διαφράγματος_ανοίγματος

O αριθμός #F F=f/D όπου f είναι η εστιακή απόσταση και D είναι η διάμετρος της κόρης εισόδου.[1] 

Άλλαξα λίγο το format της εξίσωσης γιατί δεν το δέχεται ο κειμενογράφος του insomnia. 

 

Για παράδειγμα,αν το εστιακό μήκος ενός φακού είναι 10 mm και η διάμετρος της κόρης εισόδου του ειναι 5mm,τότε ο αριθμός #F είναι 2 και το μέγεθος του ανοίγματος θα πρέπει να εκφράζεται ως f/2 . Όσο μεγαλώνει ο αριθμός #F, αγνοώντας τις διαφορές στην διαπερατότητα, ένας φακός σχηματίζει όλο και σκοτεινότερα είδωλα. Αναλυτικότερα η φωτεινότητα του ειδώλου είναι αντιστρόφος ανάλογη του τετραγώνου του αριθμού #F. Διπλασιάζοντας τον αριθμό #F μειώνεται η σχετική φωτεινότητα στο ένα τέταρτο, έτσι για να διατηρήσουμε την ίδια φωτογραφική έκθεση ο χρόνος έκθεσης θα πρέπει να τετραπλασιαστεί. Οι περισσότεροι φακοί έχουν ένα ρυθμιζόμενο διάφραγμα (ίριδα), το οποίο αλλάζει το μέγεθος του διαφράγματος ανοίγματος, και συνεπώς το μέγεθος της κόρης εισόδου.

Η διάμετρος της κόρης της εισόδου δεν είναι απαραίτητα ίση με τη διάμετρο του διαφράγματος ανοίγματος, λόγω των μεγενθυντικών ιδιοτήτων των στοιχείων του φακού τα οποία βρίσκονται μπροστά από το διάφραγμα.

Το διάβασες αυτό Νικόλα μου;;;;; ΣΤΑΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΙΡΙΔΕΣ (που ειναι λάθος αφού Κόρη ειναι το σωστό) και mm! ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΚΑΘΩΣ ΜΠΡΟΣΤΆ ΑΠΟ ΑΥΤΆ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΕΝΘΥΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ! Πάμε παράδειγμα:

Για παράδειγμα, ένας φακός f/4 εστιακής απόστασης 100 mm έχει διάμετρο της κόρης εισόδου 25 mm, ενώ ένας φακός f/4 εστιακής απόστασης 200 mm έχει διάμετρο της κόρης εισόδου 50 mm. O φακός με διάμετρο 50 mm (εστιακή απόσταση 200 mm) συλλέγει τετραπλάσια ποσότητα φωτός, συγκρινόμενος με τον φακό διαμέτρου 25 mm (εστιακή απόσταση 100 mm), από κάθε αντικείμενο που βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο. Ωστόσο σε σύγκριση με τον φακό των 100 mm, ο φακός των 200 mm προβάλλει στο είδωλο μια εικόνα του αντικειμένου διπλάσια σε ύψος και πλάτος, καλύπτοντας τετραπλάσια επιφάνεια, και έτσι και οι δύο φακοί παράγουν τελικά είδωλα ίδιας φωτεινότητας.

Βλέπεις Νικόλα μου;;;; Διαφορετικές διάμετροι κόρης εισόδου ΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ! Γι αυτό και οι δύο φακοί έχουν f/4!

Ξαναδιάβασε το να το εμπεδώσεις γιατί έτσι και ξαναδώ ποστάρισμά σου, όταν μιλάμε για διάφραγμα, που να γράφει για ίριδες mm κτλ θα στο κάνω copy paste, όσες φορές χρειαστεί!

 

Στις 3/3/2018 στις 5:25 ΜΜ, Skopelos_Island είπε

Ακούς εκεί το διάφραγμα παραμένει σταθερό , δηλαδή βάζω teleconverter, στην ουσία προσθέτω γυαλί παραπάνω, υλικό δηλαδή και το φως περνάει από μέσα του ατόφιο, δεν χάνεται, μένει σταθερό! Θα ναυαγήσω κι εγώ με το ναυάγιο... Χανεται το φως! ΧΑΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΓΥΑΛΙ ΠΟΥ ΒΑΖΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΣΤΙΑΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ, ΟΣΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΒΕΙ

Από: https://en.wikipedia.org/wiki/Teleconverter "The use of a 2× teleconverter gives the effect of using a lens with twice the focal length. It also decreases the intensity of the light reaching the film by a factor of 4 (an equivalent of doubling the focal ratio) as well as the resolution (by a factor of 2)."

 

22 ώρες πριν, nickolas είπε

Με teleconverter και speedbooster χάνεται μια μικρή ποσότητα φωτός. Δεν είναι αυτός όμως ο λόγος που με τον X2 teleconverter το f/2 γίνεται f/4. Απλά αν ο φακός ήταν αρχικά πχ. t/2.1 ίσως μετά να γίνει t/4.3 ή 4.4 αντί για 4.2 που θα ήταν με έναν τέλειο teleconverter.

Σου βάζω λίνκ δηλαδή που σου λέει ότι με ένα teleconverter 2x XANONTAI 2 f-stop ΦΩΤΟΣ και η απάντησή σου ειναι ότι χάνεται μία μικρή ποσότητα φωτός. 2 ολόκληρα f-stop είναι μικρή ποσότητα;;;;;;;;;;;;;;;;;; Έλεος! Και μου πετάς μέσα τα t-stop που είναι ένα μέγεθος που προκύπτει μέσα από μέτρηση!!! ΑΣΧΕΤΑ ΤΑ Τ-STOP ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ F-STOP. Γιατί χάνονται λοιπόν 2 στοπ Νικόλα μου; Πάμε να το δουμε μαθηματικά που σου αρέσουν κιόλας:

Με 2x Teleconverter τι κάνω; Μεγαλώνω δύο φορές την εστιακή απόσταση άρα θα έχω 2f. Πάμε λοιπόν στην εξίσωση που είδαμε πρίν F=f/D, βάζω teleconverter και έχω πλεον F(1)=2f/D (το D δεν αλλάζει με την πρόσθεση teleconverter καθώς δεν άλλαξε η διάμετρος της κόρης εισόδου. άρα F(1)=2F!!! Δηλαδή με 2x teleconverter φακός που ήταν f=2 γίνεται f=4, φακός f=2,8 γίνεται f=5,6, κ.ο.κ. 

Αφού το καταλάβαμε και αυτό λοιπόν μη μου ξαναπείς ότι ο Teleconverter (τέλειος ή μη τέλειος) δεν έχει απώλεια φωτός γιατί και αυτό θα στο ποστάρω όσες φορές χρειαστεί!

Και θές και μία πολύ ωραία πρακτική εξήγηση γιατί συμβαίνει αυτό; Στη διάθεσή σου:

Πηγή: http://www.canonrumors.com/forum/index.php?topic=23432.0

Because stops are RELATIVE. Stops are ultimately based on a ratio, such as f/4. That 'f' stands for 'focal length', and it's a simple mathematical formula. So, it really means 'focal length divided by four'. If you have a 400mm f/4 lens, your entrance pupil (the physical aperture as viewed through the front of the lens at "infinity") is 100mm in diameter. The f-ratio is actually determined by dividing the focal length by the entrance pupil diameter, so the 'f/4' really comes from 400mm/100mm, which equals 4.  

If you slap on a 2x teleconverter, you are adding on what is effectively a magnifying glass to the end of your lens. In this case, it magnifies your subject by a factor of two, which is the same as doubling your focal length. So, now you have an 800mm lens. Thing is, the lens did not get wider...it's the same diameter, which means it has the same entrance pupil. The entrance pupil of the lens, when observed from "infinity", is still 100mm. That means that your f-ratio is now 800mm/100mm, which equals 8. You've lost two stops of light (f/4 -> f/5.6 -> f/8). 

I'm sure there is still the same question, though...why? First, the entrance pupil is ultimately what determines the amount of light that will produce the image circle at the sensor plane. The AREA of the opening in the diaphragm, to be specific, is what determines the amount of light. So, a 100mm entrance pupil means you have pi(d/2)^2 area, or 7854mm^2 circular area. Attaching a TC to a lens is adding a magnifying glass to the BACK of the lens. You've already limited the amount of light, since by the time it reaches the TC, it's already passed through the aperture. A 2x TC is effectively taking the center portion of circle of light produced by the aperture, 1/4 the area or 1964mm^2, and enlarging it to the same 7854mm^2 (which is then projected by the rest of the optics in the TC to the standard image circle size for the camera, say 44mm diameter for FF; it's really a bit more complicated than that, but for casual conversation sake). 

It's taking a smaller quantity of light from the center area of the image circle and spreading it out over a greater area. In other words...one quarter the quantity of light spread out over four times the area that light initially covers results in two halvings of the intensity of light at any given pixel.

Καλύφθηκες από δύο πλευρές στο ζήτημα επομένως!

 

22 ώρες πριν, nickolas είπε

Αντίθετα σημαντική ποσότητα φωτός χάνεται όταν βάζουμε έναν full frame φακό σε crop σώμα χωρίς κάποιον speedbooster οπότε και ισχύει η παραπάνω λογική. Ο f/2 δηλαδή γίνεται f/4 ισοδύναμο αν τον βάλουμε σε M43 σώμα. (ναι ο φακός παραμένει f/2, η εικόνα που παίρνουμε όμως αλλάζει και είναι ίδια με f/4 full frame φακό σε full frame σώμα, για αυτό λέμε πως γίνεται f/4 ισοδύναμο).

Να μιλάς ξεκάθαρα και να μην τα κάνεις αχταρμά όποτε σε βολεύει, ΕΔΩ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΦΩΣ. Τώρα πλέον με όσα σου έγραψα πιο πάνω έχεις γίνει αρκετά σοφός ώστε να αναιρέσεις μόνος σου αυτή τη μπούρδα που έγραψες. Όπως βλέπεις από την εξίσωση F=f/D πουθενά δε μας ενδιαφέρει η προβαλλόμενη επιφάνεια, ότι σου είπα και πιο πριν δηλαδή, έναν FF f/1,8 φακό είτε σε FF τον βάλω είτε σε Crop είτε σε 4/3 είτε σε Pixel πάλι f/1.8 θα είναι! Το φως που θα μεταφέρει ειναι το ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΔΗΛΑΔΗ! ΤΕΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣ! 

Η ισοδυναμία έχει νόημα και εφαρμογή μόνο στο ΒΑΘΟΣ ΠΕΔΙΟΥ που είναι άλλο θέμα και στο έχω εξηγήσει στο πρώτο ποστ που σου έγραψα.

 

Στα έγραψα όμορφα και ωραία νομίζω, μπούρδες απαντήσεις δε θα δεχτώ, θα πέσει copy paste των παραπάνω σύννεφο. Άν έχεις κάτι να παραθέσεις ή να διαφωνήσεις τεκμηρίωσε το με αποδείξεις όπως έκανα κι εγώ, διαφορετικά ασυνάρτητα πράγματα όπως αυτά της τελευταίας απάντησής σου δεν νομίζω ότι έχουν θέση σε ένα forum σαν το insomnia. Πήγαινε πες τα αλλού.

 

ΥΓ. Κρίμα που δεν αποδέχθηκες την πρόσκλησή μου για φωτογράφιση στο ναυάγιο στην Ελευσίνα. Τράβηξα αυτή τη φωτό με την ταπεινή και παρωχημένη D5200. Σίγουρα βέβαια το Pixel θα τράβαγε καλύτερα... Ελπίζω στο μέλλον να με προσκαλέσεις εσύ για φωτοβόλτα.

DSC_0253-Edit-6.jpg

Επεξ/σία από Skopelos_Island
  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Νομίζω πως ότι έχω γράψει το έχω γράψει αρκετά ξεκάθαρα για να μην μπερδεύεται κάποιος. Όχι δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την wikipedia...

Επειδή βλέπω κόλλημα με το f/ νούμερο θα σε παραπέμψω στο αντίστοιχο άρθρο της wikipedia. Αν διαβάσεις λοιπόν εκεί με ηρεμία θα δεις ότι εσύ μιλάς για το relative aperture και εγώ για το effective aperture (που είναι και η διάμετρος της τρύπας του φακού).

Το relative aperture λοιπόν που χρησιμοποιεί κανείς όταν τραβάει φωτογραφίες δεν μας κάνει για τις σύγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ως προς τις ικανότητές τους. Εκεί χρειαζόμαστε το πραγματικό ή effective aperture και σε αυτό πάντα αναφέρομαι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, nickolas είπε

Νομίζω πως ότι έχω γράψει το έχω γράψει αρκετά ξεκάθαρα για να μην μπερδεύεται κάποιος. Όχι δεν έχω κάποιο πρόβλημα με την wikipedia...

Επειδή βλέπω κόλλημα με το f/ νούμερο θα σε παραπέμψω στο αντίστοιχο άρθρο της wikipedia. Αν διαβάσεις λοιπόν εκεί με ηρεμία θα δεις ότι εσύ μιλάς για το relative aperture και εγώ για το effective aperture (που είναι και η διάμετρος της τρύπας του φακού).

Το relative aperture λοιπόν που χρησιμοποιεί κανείς όταν τραβάει φωτογραφίες δεν μας κάνει για τις σύγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών συστημάτων ως προς τις ικανότητές τους. Εκεί χρειαζόμαστε το πραγματικό ή effective aperture και σε αυτό πάντα αναφέρομαι.

 

Ότι έχεις γράψει είναι μια ασυναρτησία την οποία σου αναίρεσα βήμα βήμα. ΠΟΙΑ ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ ΤΡΥΠΑΣ, για εξήγησε. Σε σχέση με το φως που συλλέγει ο φακός τι με ενδιαφέρει; Μιλάμε για ΦΩΩΩΣ! Ξανδιάβασε γιατί τα διάβασες γρήγορα Νικόλα! Μου στέλνεις το και το λίνκ που χρησιμοποίησα για να σε καταρρίψω κι από πάνω!

 

27 λεπτά πριν, Skopelos_Island είπε

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/Aperture

In some contexts, especially in photography and astronomy, aperture refers to the diameter of the aperture stop rather than the physical stop or the opening itself...

Δηλαδή μας λέει ο άνθρωπος ότι στη φωτογραφία (και την αστρονομία) μας ενδιαφέρει η διάμετρος του "aperture stop" αντί του φυσικού ανοίγματος του φακού! Τι είναι όμως το apperture stop;

...A device called a diaphragm usually serves as the aperture stop, and controls the aperture...

Δηλαδή η συσκευή του διαφράγματος είναι το aperture stop!!! Σε περίπτωση που έχεις δει φωτογραφικό φακό λοιπόν ο μηχανισμός με της λεπίδες που υπάρχει μέσα του λέγεται "διάφραγμα"! Τι κάνει όμως αυτό το "διάφραγμα";

The aperture stop of a photographic lens can be adjusted to control the amount of light reaching the film or image sensor. In combination with variation of shutter speed, the aperture size will regulate the film's or image sensor's degree of exposure to light...

Δηλαδή το apperture stop ή διάφραγμα ελληνιστί, ορίζει το ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ που θα φτάσει στον αισθητήρα μας!!! Άρα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ = ΠΟΣΟ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ mm όσον αφορά τη φωτογραφία! Πως βγαίνει όμως ο αριθμός του διαφράγματος f/ και ποιός ειναι ο λόγος που αναφέρεις πιο πάνω;

The lens aperture is usually specified as an f-number, the ratio of focal length to effective aperture diameter. A lens typically has a set of marked "f-stops" that the f-number can be set to. A lower f-number denotes a greater aperture opening which allows more light to reach the film or image sensor. The photography term "one f-stop" refers to a factor of 2 (approx. 1.41) change in f-number, which in turn corresponds to a factor of 2 change in light intensity...

Αρα λοιπόν το διάφραγμα φακού ορίζεται από έναν αριθμό f που είναι λόγος βέβαια του focal length και του effective apperture diameter. Πάμε λοιπόν να δούμε τι γίνεται με αυτό τον αριθμό f που του έχεις αλλάξει τα φώτα:
 

Πηγή: https://en.wikipedia.org/wiki/F-number

Θα χρησιμοποιήσω την παραπομπή από το ελληνικό wikipedia που είναι ακριβώς ίδια με το αγγλικό για να το καταλάβεις καλύτερα: https://el.wikipedia.org/wiki/Αριθμός_διαφράγματος_ανοίγματος

O αριθμός #F F=f/D όπου f είναι η εστιακή απόσταση και D είναι η διάμετρος της κόρης εισόδου.[1] 

Άλλαξα λίγο το format της εξίσωσης γιατί δεν το δέχεται ο κειμενογράφος του insomnia. 

Για παράδειγμα,αν το εστιακό μήκος ενός φακού είναι 10 mm και η διάμετρος της κόρης εισόδου του ειναι 5mm,τότε ο αριθμός #F είναι 2 και το μέγεθος του ανοίγματος θα πρέπει να εκφράζεται ως f/2 . Όσο μεγαλώνει ο αριθμός #F, αγνοώντας τις διαφορές στην διαπερατότητα, ένας φακός σχηματίζει όλο και σκοτεινότερα είδωλα. Αναλυτικότερα η φωτεινότητα του ειδώλου είναι αντιστρόφος ανάλογη του τετραγώνου του αριθμού #F. Διπλασιάζοντας τον αριθμό #F μειώνεται η σχετική φωτεινότητα στο ένα τέταρτο, έτσι για να διατηρήσουμε την ίδια φωτογραφική έκθεση ο χρόνος έκθεσης θα πρέπει να τετραπλασιαστεί. Οι περισσότεροι φακοί έχουν ένα ρυθμιζόμενο διάφραγμα (ίριδα), το οποίο αλλάζει το μέγεθος του διαφράγματος ανοίγματος, και συνεπώς το μέγεθος της κόρης εισόδου.

Η διάμετρος της κόρης της εισόδου δεν είναι απαραίτητα ίση με τη διάμετρο του διαφράγματος ανοίγματος, λόγω των μεγενθυντικών ιδιοτήτων των στοιχείων του φακού τα οποία βρίσκονται μπροστά από το διάφραγμα.

Το διάβασες αυτό Νικόλα μου;;;;; ΣΤΑΜΑΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΙΛΑΣ ΓΙΑ ΙΡΙΔΕΣ (που ειναι λάθος αφού Κόρη ειναι το σωστό) και mm! ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΝΟΗΜΑ ΚΑΘΩΣ ΜΠΡΟΣΤΆ ΑΠΟ ΑΥΤΆ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΕΝΘΥΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ! Πάμε παράδειγμα:

Για παράδειγμα, ένας φακός f/4 εστιακής απόστασης 100 mm έχει διάμετρο της κόρης εισόδου 25 mm, ενώ ένας φακός f/4 εστιακής απόστασης 200 mm έχει διάμετρο της κόρης εισόδου 50 mm. O φακός με διάμετρο 50 mm (εστιακή απόσταση 200 mm) συλλέγει τετραπλάσια ποσότητα φωτός, συγκρινόμενος με τον φακό διαμέτρου 25 mm (εστιακή απόσταση 100 mm), από κάθε αντικείμενο που βρίσκεται στο οπτικό του πεδίο. Ωστόσο σε σύγκριση με τον φακό των 100 mm, ο φακός των 200 mm προβάλλει στο είδωλο μια εικόνα του αντικειμένου διπλάσια σε ύψος και πλάτος, καλύπτοντας τετραπλάσια επιφάνεια, και έτσι και οι δύο φακοί παράγουν τελικά είδωλα ίδιας φωτεινότητας.

Βλέπεις Νικόλα μου;;;; Διαφορετικές διάμετροι κόρης εισόδου ΙΔΙΑ ΟΜΩΣ ΦΩΤΕΙΝΟΤΗΤΑ! Γι αυτό και οι δύο φακοί έχουν f/4!

Ξαναδιάβασε το να το εμπεδώσεις γιατί έτσι και ξαναδώ ποστάρισμά σου, όταν μιλάμε για διάφραγμα, που να γράφει για ίριδες mm κτλ θα στο κάνω copy paste, όσες φορές χρειαστεί!

 



Όποτε θέλεις να πάμε και στο βάθος πεδίου γιατί εκεί υποθέτω ότι υπεκφέυγεις σιγά σιγά είμαι στη διάθεσή σου!

 

 

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μιλάμε για φως (και όχι για ένταση φωτός).

Αν έχεις ένα σκοτεινό δωμάτιο και ανοίξεις μια μικρή τρύπα να μπει φως, θα μπει λίγο φως. Αν η τρύπα γίνει μεγαλύτερη, θα μπει περισσότερο φως.

Πρέπει να τα εξηγώ αυτά?

(Προφανώς κάνω μια παραστατική παρομοίωση)

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, nickolas είπε

Μιλάμε για φως (και όχι για ένταση φωτός).

Αν έχεις ένα σκοτεινό δωμάτιο και ανοίξεις μια μικρή τρύπα να μπει φως, θα μπει λίγο φως. Αν η τρύπα γίνει μεγαλύτερη, θα μπει περισσότερο φως.

Πρέπει να τα εξηγώ αυτά?

Χαχαχαχαχαχαχα. Γιατί δε διαβάζεις και με στεναχωρείς συνέχεια;;; Πρέπει να τα ξανά εξηγώ αυτά; (Ποσό = ένταση )

1 ώρα πριν, Skopelos_Island είπε

The aperture stop of a photographic lens can be adjusted to control the amount of light reaching the film or image sensor. In combination with variation of shutter speed, the aperture size will regulate the film's or image sensor's degree of exposure to light...

Δηλαδή το apperture stop ή διάφραγμα ελληνιστί, ορίζει το ΠΟΣΟ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ που θα φτάσει στον αισθητήρα μας!!! Άρα ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ = ΠΟΣΟ ΦΩΤΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ mm όσον αφορά τη φωτογραφία! Πως βγαίνει όμως ο αριθμός του διαφράγματος f/ και ποιός ειναι ο λόγος που αναφέρεις πιο πάνω;

 

Για να έχει αναλογικά με τη συζήτησή μας νόημα ο συλλογισμός σου υποθέτω ότι εννοείς ότι θα ανοίξεις μία τρύπα στο δωμάτιο και θα ΕΣΤΙΑΣΕΙΣ τις ακτίνες του φωτός που θα μπει από αυτή σε αυτό σε κάποιο ΣΗΜΕΙΟ πχ στον απέναντί τοίχο. Διαφορετικά έχεις ανεστίαστες ακτίνες φωτός άρα τι να λέμε;;; (Μπορούμε να μιλήσουμε βέβαια για pinhole camera όποτε θες!)

Έστω λοιπόν ότι βάζεις ένα ΦΑΚΟ στην τρύπα, το φως, επειδή μεταφέρεται ευθύγραμμα, θα χτυπήσει ευθύγραμμα στο σημείο που εστίασες, Εκεί η ένταση του φωτός θα είναι τεράστια. Ότι άλλο φως σκεδαστεί στο δωμάτιο είναι αυτό που εσύ θεωρείς λίγο φως. Άρα για την επιφάνεια που ευθύγραμμα θα καλύψουν οι ακτίνες το φως είναι μια χαρά (Κατά συνέπεια ο φακός FF που καλύπτει επιφάνεια FF καλύπτει με την ίδια ένταση και επιφάνεια Crop, 4/3, Pixel)

 

Ειλικρινά πάντως είσαι μορφή Νικόλα, πιστεύω θα ξεπεράσεις και το μικρό Νικόλα στο τέλος με αυτά που λες! Σου αφιερώνω το παρακάτω μια και πέρασε και η ώρα: 

 

 

Θα φρίξουνε οι σκύλοι 

και όλοι οι θεοί

δώσε προσοχή 

Νικόλας ομιλεί!

 

 

Επεξ/σία από Skopelos_Island
  • Like 2
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαράς το κουράγιο σου βρε φίλε αυτό μόνο... Ο άνθρωπος δεν θέλει να καταλάβει έχει φτιάξει μια θεωρία και διαστρεβλώνει τα πάντα για να την επιβεβαίωσει...όντως μορφή τρελή ο τύπος ότι και να γράψεις θα τα περνει θα τα γυρνάει και θα φτιάχνει θεωριες... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

40 λεπτά πριν, Skopelos_Island είπε

Ωχ επεκτάθηκε το κακό!!! Του υποσχεθηκα copy paste του αναλυτικού μηνύματος μου κάθε φορά που θα βλέπω θεωρίες του effective apperture /κόρες /mm όταν έχουμε να κάνουμε με διάφραγμα φωτογραφικού φακού. Οπότε βοηθήστε με στον αγώνα δώστε του copy paste όπου τον βλέπετε να γράφει αρλουμπες!

Πέρα από την πλάκα Νικόλα εδώ τρολαρε μας όσο θέλεις, το θεωρώ ατιμία σ κόσμο που ρωτάει σοβαρά για αγορά που θέλει να κάνει να μπαίνεις σφήνα και να γράφεις ψέματα που μπορεί να επηρεάσουν κάποιον στην αγορά τού. Ίσως πρέπει να το δουν οι mods αυτό...

Οι mods θα σου βαλουν μαλλον εσενα χερι που ανακατευεσαι στα επιστημονικά δεδομενα του! Αλλιως θα επρεπε να το ειχαν κλειδωσει ηδη αυτο το θεμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το f/ νούμερο είναι καλό για το "τρίγωνο της έκθεσης" μαζί με τον χρόνο της έκθεσης και το ISO. Την εποχή του φιλμ που το ISO ήταν γενικά δεδομένο (όσο ήταν το φιλμ σου) είχε πολύ μεγάλη σημασία για τη σωστή έκθεση. Πλέον με τους ψηφιακούς αισθητήρες που μπορεί κανείς να βάλει ακόμα και auto ISO η σημασία του αυτή έχει μειωθεί.

Επίσης για τον υπολογισμό της έκθεσης έχει το πλεονέκτημα ότι ως λόγος focal length προς aperture, είναι ανεξάρτητο του συστήματος που χρησιμοποιεί κανείς*. Έτσι τις παλιές εποχές που είχε κανείς ένα φωτόμετρο και έκανε μετά υπολογισμούς για να τραβήξει μια σκηνή με διαφορετικά συστήματα, μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα ίδια settings στα διαφορετικά συστήματα. (Αλλά αυτό πλέον δεν αφορά σχεδόν κανέναν)

* Για αυτόν ακριβώς το λόγο δεν βοηθά στη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών συστημάτων.

Για σύγκριση μεταξύ διαφορετικών συστημάτων πρέπει να προτυπώσουμε τα f/ μεταξύ τους πριν κάνουμε άμεση σύγκριση. (click για άρθρο που το εξηγεί)

Το f/4 σε full frame για παράδειγμα είναι μεγαλύτερο του f/2.8 σε Μ43 (για ίδιας γωνίας θέασης φακούς πάντα εννοείται).

edit: κάποια άρθρα της wikipedia δυστυχώς είναι κακογραμμένα

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...