Προς το περιεχόμενο

DSLR vs Smartphone ...προς την ισότητα


nickolas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

το βαθος πεδιου εξαρταται απο 2 πραγματα

 

αποσταση και διαφραγμα φακου

 

ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.

ερωτηση: μηπως και απο τα mil του φακου; για να το ρωτησω πιο απλα, ιδιο θεμα προς φωτογραφηση ιδια αποσταση απο το θεμα και το φοντο, τραβαμε με f 2,8, ο ενας φακος ειναι ξερωγω 14 mil και ο αλλος 300 mil εχουμε το ιδιο βαθος πεδιου;

Επεξ/σία από maik42
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 700
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για να πάρουμε....

 

Μεγαλύτερο bokeh ή μικρότερο βάθος πεδίου έχουμε και λέμε

  • μεγαλύτερος αισθητήρας
  • μεγαλύτερη εστιακή απόσταση στο φακό
  • μεγαλύτερη απόσταση του φόντου από το σημείο της εστίασης
  • μικρότερη απόσταση από το σημείο εστίασης 
  • μεγαλύτερο διάφραγμα (μικρότερο f/number)

Αντίθετη μεταβολή μικραίνει το bokeh ή μεγαλώνει το βάθος πεδίου τα εστιασμένα ανάλογα ως προς την απόστασή τους δηλαδή.

Άρα ανάλογα με θέση περιορισμούς και διαθέσιμα εργαλεία αξιοποιείς τις παραπάνω ρυθμίσεις για να επιτύχεις το στόχο σου.

Επεξ/σία από thepoint
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να πάρουμε....

 

Μεγαλύτερο bokeh ή μικρότερο βάθος πεδίου έχουμε και λέμε

  • μεγαλύτερος αισθητήρας
  • μεγαλύτερη εστιακή απόσταση στο φακό
  • μεγαλύτερη απόσταση του φόντου από το σημείο της εστίασης
  • μικρότερη απόσταση από το σημείο εστίασης 
  • μεγαλύτερο διάφραγμα (μικρότερο f/number)

Αντίθετη μεταβολή μικραίνει το bokeh ή μεγαλώνει το βάθος πεδίου τα εστιασμένα ανάλογα ως προς την απόστασή τους δηλαδή.

Άρα ανάλογα με θέση περιορισμούς και διαθέσιμα εργαλεία αξιοποιείς τις παραπάνω ρυθμίσεις για να επιτύχεις το στόχο σου.

 

τα 2 πρωτα δεν εχουν σχεση

ερωτηση: μηπως και απο τα mil του φακου; για να το ρωτησω πιο απλα, ιδιο θεμα προς φωτογραφηση ιδια αποσταση απο το θεμα και το φοντο, τραβαμε με f 2,8, ο ενας φακος ειναι ξερωγω 14 mil και ο αλλος 300 mil εχουμε το ιδιο βαθος πεδιου;

 

δε προκειται να βγει φωτογραφια που να ειναι συγκρισιμη

γιατι για να κανει φοκους ο 300Mm πρεπει να εισαι πολυ μακρια

οποτε πας μακρια βγαζεις την ιδια φωτο και με τους 2.

τοτε θα εχεις ακριβως το ιδιο βαθος πεδιου στη φωτο, αλλα θα πρεπει να κανεις κροπ τοσο πολυ με τον 14Mm για να το συγκρινεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

@Ntinaras

 

Ασφαλώς και έχουν ένα πέρασμα από ένα dof calculator και το διαπιστώνεις άμεσα αλίμονο!

Για τη φωτογραφία ποιος σου είπε ότι μιλάμε για συγκρίσιμη (ίδιο κάδρο εννοώ) φωτογραφία εκεί κάνεις λάθος και μπερδεύεσαι το καταλαβαίνω αυτό που θέλεις να πεις.

Η θέση της κάμερας δεν αλλάζει τα άλλα αλλάζουν μεμονωμένα είτε σε οποιονδήποτε συνδυασμό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που ακριβως μιλησα για ιδιο καδρο?

και στις 2 περιπτωσεις θα εισαι μακρια απο το θεμα, τοσο μακρια οσο χρειαζεται ο 300mm για να εστιασει

 

 

 

το dof calculator ειναι για να σου βγαζει ισοδυναμα

 

 

παρε μια FX Μηχανη και βγαλει μια φωτο πχ με τον 50mm

μετα γυρνα την σε crop mode και βγαλε παλι φωτογραφια

 

θα εχεις το ιδιο καδρο?

οχι

θα εχεις το ιδιο βαθος πεδιου? 

ναι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

που ακριβως μιλησα για ιδιο καδρο?

και στις 2 περιπτωσεις θα εισαι μακρια απο το θεμα, τοσο μακρια οσο χρειαζεται ο 300mm για να εστιασει

 

 

 

το dof calculator ειναι για να σου βγαζει ισοδυναμα

 

 

παρε μια FX Μηχανη και βγαλει μια φωτο πχ με τον 50mm

μετα γυρνα την σε crop mode και βγαλε παλι φωτογραφια

 

θα εχεις το ιδιο καδρο?

οχι

θα εχεις το ιδιο βαθος πεδιου? 

ναι.

 

 

Να το απλοποιήσω θέλω να βγάλω μεγαλύτερο bokeh στη φωτογραφία μου εστιάζω σε ένα βάζο αλλά θέλω να εξαφανίσω όσο περισσότερο μπορώ το φόντο τι θα κάνω, παράδειγμα αν κάνω ένα από αυτά που ανέφερα δεν θα αλλάξω το βάθος πεδίου ή σε συνδυασμό μερικά από αυτά εστιάζοντας από την ίδια θέση;

Γιατί μου βγάζεις έξω τα δύο πρώτα αυτό δεν καταλαβαίνω!!!

Για το κάδρο είπα μήπως και εννοούσες crop στη φωτογραφία ώστε να πάρεις το ίδιο κάδρο γιαυτό και το ανέφερα τότε ναι δεν αλλάζει!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ειτε ανοιγεις περισσοτερο το διαφραγμα, ειτε πας πιο πισω ;)

 

το κροπαρισμα στο ειπα για δικη σου ευκολια για να μπορεις να συγκρινεις τα 2 καδρα.

γιατι στην ουσια οι κροπ αισθητηρες αυτο σου κανουν...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Για δεδομένο κάδρο μόνο το aperture αλλάζει το βάθος του πεδίου. Αν βάλεις άλλο φακό και περπατήσεις ώστε να έχεις το ίδιο κάδρο το βάθος πεδίου παραμένει πρακτικά το ίδιο.

Για ίδιο κάδρο όμως αν αλλάξεις αισθητήρα αλλάζει η κατανομή του πεδίου εμπρός και πίσω από το σημείο εστίασης.

 

edit: για mil φακού δεν γνωρίζω

 

edit2: βάζω πάλι το παράδειγμα από προηγούμενο ποστ. Με τον μεγαλύτερο αισθητήρα δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά ενώ με μακρύτερο φακό μικρότερο κομμάτι του βάθους πεδίου πάει πίσω από το θέμα μας. Για αυτό μακρύτεροι φακοί δίνουν καλύτερη γενικά απομόνωση του θέματος από το περιβάλλον.

 

post-61153-0-55450300-1478113430_thumb.jpg

Επεξ/σία από nickolas
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ ωραίο και ενδιαφέρον!

Δυστυχώς δεν κάνει εύκολη τη σύγκριση μεταξύ διαφορετικών αισθητήρων.

Με βοήθησε όμως να καταλάβω πως εφόσον μιλάμε με ισοδυναμίες δεν παίζει ρόλο το μέγεθος του αισθητήρα (και θα κάνω edit το προηγούμενο post μου).

Αν μικρύνει ο αισθητήρας απλά καταγράφεις τμήμα της ίδιας σκηνής και αν μεγαλώσει απλά έχεις μεγάλο vignetting.

 

Επίσης είναι ενδιαφέρον ότι κρατώντας σταθερή απόσταση αν ζουμάρεις επί 2 πχ. από 28mm στα 56mm για ίδιο βάθος πεδίου θέλεις 4 στοπ μικρότερο aperture! Βέβαια στην πράξη δεν έχει σημασία γιατί κάτι τέτοιο σου αλλάζει το κάδρο.

 

Για να το πω απλά και ελπίζω όλοι να το καταλάβουν το θέμα με την ισοδυναμία.

Για μια φωτογραφία θέλεις να καθορίσεις 1) το θέμα, 2) την απόσταση από το θέμα και 3) το μέγεθος της οπής από την οποία θα το παρατηρήσεις. Αν αλλάξεις ένα από τα 3 αλλάζει η φωτογραφία που θέλεις.

 

Εφόσον λοιπόν η οπή είναι η ίδια, και η ποσότητα του φωτός που περνάει είναι δεδομένη. Αν επιλέξεις να βάλεις από πίσω έναν μεγαλύτερο αισθητήρα, θα πρέπει να διασπαρεί περισσότερο το φως. Άρα αν βάλεις έναν 12πλάσιο αισθητήρα, θα πρέπει να 12πλασιαστεί και το ISO.

Συνεπώς για ίδια φωτογραφία, αν θες καλύτερο αποτέλεσμα, πρέπει να βελτιώσεις την ποιότητα του αισθητήρα και την επεξεργασία που γίνεται στο σήμα που αυτός δίνει.

Εκεί φαίνεται τί δουλειά έχουν κάνει οι εταιρείες κινητής και πόσο πίσω έχουν μείνει οι παραδοσιακές δυνάμεις της φωτογραφίας, που απλά στηρίζονται στο πολύ μεγαλύτερο form factor που προσφέρουν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ευτυχως που εχουμε και εσενα να μας διαφωτίζεις ρε Nickolas....!!!

 

Οπως φαινεται τελικα οχι μονο δεν εχεις καταλαβει ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ αλλα μπερδεψες και λιγα που καποια στιγμη ειχες καταλάβει.

 

Ούτε την βασική εννοια το f-stop και την σχεση της με το focal length και την διαμετρο του διαφραγματος δεν εχεις καταλαβει οπως φαινεται!!!

 

Δεν θα διορθωσω ξανα. Εισαι αδιορθωτος. Ο ορισμος του Hopeless

 

Ο 10χρονος γιος μου που φετος μαθαινει για πρωτη φορα Φυσικη εχει πιο ξεκαθαρα τα βασικα πραγματα της φωτογραφιας μεσα του. Ειναι πιο εξυπνος; Οχι. Απλα ακούει. Μεχρι το καλοκαιρι λογικα θα βγαζει και καλυτερες φωτογραφιες

Επεξ/σία από SeNNinhA
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Είναι απλή φυσική φίλε μου... δεν έχεις τίποτα να διορθώσεις! :-)

 

Απλά το f-stop εμπεριέχει ισοδυναμία μέσα του. Άλλο μέγεθος οπής το f1,4 σε FF και άλλο σε APSC. Σου δίνει ίδια ένταση φωτός στον αισθητήρα. αλλά για να συμβεί αυτό ο μεγαλύτερος αισθητήρας θέλει μεγαλύτερη οπή (από την οποία περνάει μεγαλύτερη ποσότητα φωτός).

 

Ανοίγοντας την οπή όμως, η φωτογραφία που λαμβάνεις είναι διαφορετική όσον αφορά το βάθος πεδίου.

Έχεις περισσότερο φως και λες "γ@μ@τος ο αισθητήρας" ενώ στην πράξη τη διαφορά κάνει η μεγαλύτερη ποσότητα φωτός που δέχεται (που ναι λόγω μεγέθους μπορεί και να διαχειριστεί)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Εισαι απολαυστικος ρε μπαγασα. Μπορει να μην ξερεις την τυφλα σου αλλα εχεις μεγαλη πλακα.

 

Για πες μας κι αλλα τετοια ομορφα επιμορφωτικα...

 

Κάτσε να παρω pop corn πρώτα όμως....

 

....

....

....

 

OK. Ready!

Shoot...

 

18482096-Hombre-divertido-ver-la-pel-cul

Επεξ/σία από SeNNinhA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ρε φιλε σοβαρα τωρα... σε αμολησαν η τους ξεφυγες?

να πας να σε κοιταξει γιατρος γιατι δεν εισαι στα καλα σου κατι εχει λασκαρει! (η τρολαρεις που αν τρολαρεις καλα μας κανεις γιατι τσιμπαμε ;) )

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...