Προς το περιεχόμενο

Σβησιμο κιντηρα Turbo


Γιάννης Platano

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σε γενικες γραμμές αν είναι μαμά το αμάξι και δεν ανεβάζει πιέσεις δεν έχεις κανένα λόγο να το αφήσεις στο ρελαντί.Αν έχει πρόγραμμα τότε καλό είναι να περιμένεις ένα δίλεπτο τουλαχιστον η να βάλεις turbo timer.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 71
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πηγα σημερα και καθαρισε την πεταλουδα γκαζιου στο audi TT του γιου μου και πρωτη φορα ακουσα οτι ασχετο μεν, αλλα σε ολα τα turbo οταν σταματησουμε δεν σβηνομε τον κινητηρα αμεσως αλλα μετα απο σχεδον ενα λεπτο .

Ta audi και τα vw(που ξερω) οταν σβήνεις τον κινητήρα δεν τερματίζουν ολες οι λειτουργίες του αυτοκίνητου, πχ συνεχίζει για 40-50 " η λειτουργία ψυξεις του ρουλεμάν στο τούρμπο, επίσης τσεκαρει διάφορες αλλες λειτουργίες και μετα απο 2-3 λεπτά (αν ολα πανε καλα) πέφτει σε sleep mode.,

 

 

Το turbo timer σε αυτα τα αυτοκινητα δεν ειναι απαραίτητο

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν δε τα θυμαμαι ακριβώς όπως μου τα χει εξηγήσει ο μπαμπάς μου, αλλα σε γενικές γραμμές: σχετικά με τις ρόδες, περίπου εκεί που συνδέεται το ημιαξόνιο με τη ρόδα, κάνει ενα σημείο σαν... Φέτες αρκοντεον φουσκωτές. Όταν έχεις στριμμένες τις ρόδες, αυτο τεντώνει. Το να μένει λοιπόν τεντωμένο συνέχεια μακροχρόνια δεν ειναι καλο.

 

Περι ac , ο ιμάντας παίρνει δύναμη απο τον κινητήρα , όταν λοιπόν ο κινητήρας δουλεύει σε υψηλές στροφές και συγχρόνως πας να το ανάψεις, ζορίζεται περισσότερο.

 

Λεπτομέρειες βέβαια αλλα ...γιατί να μη τα προσέξεις.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λοιπόν δε τα θυμαμαι ακριβώς όπως μου τα χει εξηγήσει ο μπαμπάς μου, αλλα σε γενικές γραμμές: σχετικά με τις ρόδες, περίπου εκεί που συνδέεται το ημιαξόνιο με τη ρόδα, κάνει ενα σημείο σαν... Φέτες αρκοντεον φουσκωτές. Όταν έχεις στριμμένες τις ρόδες, αυτο τεντώνει. Το να μένει λοιπόν τεντωμένο συνέχεια μακροχρόνια δεν ειναι καλο.

 

Φούσκα ημιαξονίου λέγεται. :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι περιμενετε στο αναμα του κινητηρα να ζεσταθει δεν ειναι και πολυ σωστο.Πρωτα απο ολα ο κινητηρας αργει πολυ περισσοτερο να ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας.Επισης το αμαξι δεν ειναι μονο  μοτερ,εχει και αλλα κινουμενα μερη.Το κιβωτιο ας πουμε.Ολα αυτα στο ρελαντι δεν φτανουν θερμοκρασια λειτουργιας.

 

Εγω ακολουθαω αυτο που λεει το manual.Ξεκιναμε με μικρα φορτια στο μοτερ και οχι υψηλες στροφες.Δεν εχουμε και πολλα κρυα στην Ελλαδα,οι ιδιοι κινητηρες φοριουνται σε χωρες πολυ πιο κρυες απο εμας και ο κατασκευαστης λεει βαζουμε μπροστα και φευγουμε.

 

Στο σβησιμο τωρα και εγω εαν το εχω ψιλοπατησει πριν,το αφηνω λιγακι να χαλαρωσει,αλλα νωριτερα το παω χαλαρα και επειδη μενω σε κατηφορα το παω με νεκρα απο την στιγμη που στριψω στον δρομο μου μεχρι να παρκαρω.

 

Το συμπλεκτη υποτιθεται τον παταμε ωστε η μιζα να μην εχει αλλο ενα φορτιο να γυρισει(κιβωτιο ταχυτητων) περα απο το μοτερ.Καλο κανει στα μεγαλα κρυα απο οσο ξερω ωστε να μην ζοριζεις ταυτοχρονα και την μπαταρια.

  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το οτι περιμενετε στο αναμα του κινητηρα να ζεσταθει δεν ειναι και πολυ σωστο.Πρωτα απο ολα ο κινητηρας αργει πολυ περισσοτερο να ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας.Επισης το αμαξι δεν ειναι μονο  μοτερ,εχει και αλλα κινουμενα μερη.Το κιβωτιο ας πουμε.Ολα αυτα στο ρελαντι δεν φτανουν θερμοκρασια λειτουργιας.

 

 

Τι λογική είναι αυτή. Πρώτα θα έρθει ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας αφήνοντάς το κανα πεντάλεπτο πριν ξεκινήσεις μέχρι να πέσουν οι στροφές και μετά με το χαλάρό ξεκίνημα (παλι οχι πολλες στροφες) και οι συμπλέκτες, κιβώτιο κτλπ Το λάδι για να επιτελεί τη λειτουργία του αποτελεσματικά, τη λίπανση δηλαδή του κινητήρα θα πρέπει να έρθει σε κάποια θερμοκρασία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ δεν είναι ένα πεντάλεπτο;

Εγω το ζεστενω κανενα τεταρτο μετα το σβηνο και ξανα παω σπιτι

 

Τι πενταλεπτο, τα αυτοκίνητα είναι έξυπνα πλέον μόλις βάλεις μπροστά και απαιτείται ζεσταμα σου ανεβάζει μόνο του στροφές και το πολύ σε 30-40 δεύτερα έχει πέσει στο ρελαντί, οπότε και φεύγεις

 

Εκτός αν μιλάτε για αυτοκίνητα 20αετιας

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτο με το ac ισχυει, εγω δεν παταω συμπλεκτη, απλα κοιταω να εχω παντα χαμηλες στροφες πχ 2-2.5 χιλιαδες. Επισης και και αυτο με τις στριμμενες ροδες εχω ακουσει, εγω ωστοσο δεν το αφηνω οπως ναναι γιατι μαρεσει η συμμετρια και γιατι παρκαρω σε στενα και μπορει να μου παρει σβαρνα κανενας καμια ροδα :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ που έχω mazda 6 1800cc όταν το βάζω μπρος ξεκινάει με 2300στροφες ρελαντί και σταδιακά πεφτει,και δεν ξεκιναω μέχρι να πέσει στις 1000 φυσιολογικές στροφές του.

 

Σε κάνα λεπτό έχει πέσει στα φυσιολογικά.

(Ατμοσφαιρικο μοτέρ είναι)

 

 

Σε τούρμπο μοτέρ που είχα πιο παλια στο αναμα 2-3 λεπτά να ζεσταθεί και ξεκιναω χαλαρά με μικρές στροφές,και στο τελείωμα όταν είναι να το παρκαρω εχει turbo timer στα 4 λέπτα και σβήνει μόνο του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τι λογική είναι αυτή. Πρώτα θα έρθει ο κινητήρας σε θερμοκρασία λειτουργίας αφήνοντάς το κανα πεντάλεπτο πριν ξεκινήσεις μέχρι να πέσουν οι στροφές και μετά με το χαλάρό ξεκίνημα (παλι οχι πολλες στροφες) και οι συμπλέκτες, κιβώτιο κτλπ Το λάδι για να επιτελεί τη λειτουργία του αποτελεσματικά, τη λίπανση δηλαδή του κινητήρα θα πρέπει να έρθει σε κάποια θερμοκρασία.

Ουτε τα 5 λεπτα εχουν λογικη.Σε κανενα αμαξι που εχουμε στην οικογενεια δεν κανουν 5 λεπτα να πεσουν οι στροφες.Αντε στα πολλα κρυα να κανουν 30-40 δευτερολεπτα οπως λεει ο NikosKalithea.Οκ εκει να περιμενω μισο λεπτακι μεχρι να βολευτω στο αμαξι,να βαλω ζωνη κλπ.

 

Επισης σε κανενα αμαξι δεν λεει βαλτε μπροστα και περιμεντε κανα 5λεπτο.Λενε ξεκαθαρα βαλτε μπροστα και ξεκινηστε.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξερω για τα Turbo αλλα εχουν περασει από το 1988 από  μενα 7-8 καινουργια Nissan , Toyota και Honda .

 

Σε όλα εβαζα μπροστα και ξεκιναγα και όταν σταματαγα εσβηνα και εβγαινα.

 

Ετσι απλα και ποτε δεν ειχα πρόβλημα.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Το οτι περιμενετε στο αναμα του κινητηρα να ζεσταθει δεν ειναι και πολυ σωστο.Πρωτα απο ολα ο κινητηρας αργει πολυ περισσοτερο να ερθει σε θερμοκρασια λειτουργιας.Επισης το αμαξι δεν ειναι μονο  μοτερ,εχει και αλλα κινουμενα μερη.Το κιβωτιο ας πουμε.Ολα αυτα στο ρελαντι δεν φτανουν θερμοκρασια λειτουργιας.

 

Το συμπλεκτη υποτιθεται τον παταμε ωστε η μιζα να μην εχει αλλο ενα φορτιο να γυρισει(κιβωτιο ταχυτητων) περα απο το μοτερ.Καλο κανει στα μεγαλα κρυα απο οσο ξερω ωστε να μην ζοριζεις ταυτοχρονα και την μπαταρια.

Α μπράβο! Πες τα. Απλά τα πρώτα λεπτά και τα τελευταία οδηγάμε ήπια και ομαλά. Δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω σε νορμάλ εργοστασιακά αυτοκίνητα. Αυτό με το a/c ισχύει εν μέρει, για τη στιγμή που κομπλάρει ο συμπιεστής στο όλο κύκλωμα. Βέβαια και αυτό έχει βελτιωθεί στα καινούρια αυτοκίνητα, ούτε σκαμπανευάσματα στροφών έχουν, ούτε τίποτα.

 

Συμπλέκτη πλέον πολλά αυτοκίνητα απαιτούν να πατάμε για να γυρίσει η μίζα. Καλύτερα. Εμένα δεν απαιτεί, δεν πατάω, αλλά πάντα κουνάω το λεβιέ να σιγουρευτώ ότι έχω νεκρά :P Βέβαια έτσι γυρίζει και το μισό κιβώτιο, αλλά δε βαριέσαι...

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Με το A/C κάποια είναι ευαίσθητα και αν το κομπλάρεις πηγαίνοντας κόφτες ή εθνική με 4500σαλ. ίσως να χαλάσει ο συμπιεστής. Κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι έτσι αλλά εγώ σε Opel Corsa C την έχω πατήσει και το προσέχω, αν όχι ρελαντί χαμηλές στροφές.

 

Όλα τα υπόλοιπα τα καλύπτει το βιβλίο οδηγιών. Όλα τα αυτοκίνητα αν τα πιέσεις καλό είναι να τα αφήσεις 1-2 λεπτά να κρυώσουν πριν σβήσεις, αλλιώς δε χρειάζεται τίποτα. Όταν ξεκινάς φεύγεις αμέσως και οδηγείς χαλαρά μέχρι να ανεβάσει θερμοκρασία.

 

Αν έχεις φτιαγμένο κλπ. αλλάζουν τα πράγματα ...και για αυτά άλλωστε έχουν φτιαχτεί τα turbo timer.

 

Το να μένεις ρελαντί για να ζεσταθεί είναι 100% λάθος. Αυξάνει τα πάντα, μεταξύ άλλων και τις φθορές, ειδικά αν έχει πολύ κρύο γιατί ο κινητήρας περνάει πάρα πολύ χρόνο σε χαμηλή θερμοκρασία.

 

*Βασικά, αν είσαι πολύ ώρα ρελαντί, μπορεί η θερμοκρασία λαδιού να πέσει κάτω από το επιθυμητό, ακόμα και σε ζεστό μοτέρ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α μπράβο! Πες τα. Απλά τα πρώτα λεπτά και τα τελευταία οδηγάμε ήπια και ομαλά. Δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω σε νορμάλ εργοστασιακά αυτοκίνητα. Αυτό με το a/c ισχύει εν μέρει, για τη στιγμή που κομπλάρει ο συμπιεστής στο όλο κύκλωμα. Βέβαια και αυτό έχει βελτιωθεί στα καινούρια αυτοκίνητα, ούτε σκαμπανευάσματα στροφών έχουν, ούτε τίποτα.

 

Συμπλέκτη πλέον πολλά αυτοκίνητα απαιτούν να πατάμε για να γυρίσει η μίζα. Καλύτερα. Εμένα δεν απαιτεί, δεν πατάω, αλλά πάντα κουνάω το λεβιέ να σιγουρευτώ ότι έχω νεκρά :P Βέβαια έτσι γυρίζει και το μισό κιβώτιο, αλλά δε βαριέσαι...

Το δικό μας λέει με συμπλέκτη να το βάζεις μπροστά πάντως :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...