Προς το περιεχόμενο

Επιλογή ελαστικού (διάσταση και μοντέλο)


phanispal

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators

Διαβάζοντας όλο το thread, νομίζω ότι διυλίζεις τον κώνωπα υπερβολικά περισσότερο απ' όσο χρειάζεται. Ή τουλάχιστον αυτή η εντύπωση μου σχηματίστηκε.

 

Είναι ένα τυπικό απλό αυτοκίνητο παλιάς τεχνολογίας (και όχι ένα υπερσύγχρονο "ψηλό" πόλης τύπου yaris με πολύ ψηλό κέντρο βάρους), που φοράει εντελώς τυπική για την εποχή του διάσταση -παρωχημένη για το 2016- και η χρήση που θα του γίνει είναι 95% σε περιβάλλον πόλης (άρα χ€στηκες πόσο "στριφτερό" είναι). Ενώ επιπροσθέτως είσαι και οικονομικός οδηγός και δεν το κακομεταχειρίζεσαι.

 

Δηλαδή σου φωνάζει από χιλιόμετρα το όλο thread: "πάρε ό,τι να ναι αρκεί να νιώθεις ψυχολογικά ΟΚ!!!"

Εγώ θα έπαιρνα dunlop καθαρά γιατί έχω μείνει ικανοποιημένος από αυτά. Αλλά πραγματικά και... warum να πάρεις (που λέει ο λόγος) μια χαρά θα είναι.

Καλύτερα πάρε μαλακό λάστιχο γιατί όντως οι τρίτες μάρκες ξεραίνονται με αποτέλεσμα στο παραμικρό βρεγμένο να μην κρατάει καθόλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Καλημέρα Γιώργο και ευχαριστώ και σένα για την απάντηση.

 

Δε θα ισχυριστώ ότι έχεις άδικο, αλλά καλώς ή κακώς το κάνω πάντα αυτό, δηλαδή θέλω να το ψάχνω πριν προβώ σε αγορές.

Και ενδεχομένως πολλές φορές το υπεραναλύω, στην προσπάθεια να καταλήξω κάπου.

 

Εκεί που δε συμφωνώ, είναι στο «πάρε ό,τι να 'ναι αρκεί να νιώθεις ψυχολογικά ΟΚ».

Μα γι' αυτό το συζητάμε εδώ, ανάμεσα σε ποια ελαστικά να επιλέξω ώστε να νιώθω ψυχολογικά ΟΚ.

Το ότι η χρήση θα γίνεται κυρίως μέσα στην Αθήνα, δε συνεπάγεται «πάρε ό,τι να 'ναι», ο κίνδυνος δεν ελοχεύει μόνο στις εθνικές οδούς, αυτό το ξέρεις πολύ καλά ειδικά εσύ, καλύτερα κι από μένα.

Δηλαδή, να πάρω και Warum που λέει  ο λόγος, αρκεί να είναι από τα καλύτερα.

Αλλιώς, πώς θα νιώθω ψυχολογικά ΟΚ και ότι δε θα με προδώσει στα δύσκολα;

 

Εξάλλου, όπως ήδη έχω πει, το κόστος περνάει σε δεύτερη μοίρα, αρκεί να πάρω κάτι πολύ καλό, αν όχι το καλύτερο (κάτι κοντά στη χρήση για την οποία προορίζεται βέβαια, όχι για πίστα).

Αλλά εκεί φαίνεται να είναι το πρόβλημα, δεν παίζει να υπάρχει ΕΝΑΣ να πει με σιγουριά ότι το τάδε είναι το καλύτερο λάστιχο, αλλά κοστίζει μια περιουσία. Πόσω μάλλον να το πουν πολλοί, ώστε να τείνει να γίνει μια αντικειμενική άποψη.

Φαίνεται δηλαδή ότι το ελαστικό, δεν είναι από τα πράγματα για τα οποία μπορείς να πεις ότι υπάρχει το κορυφαίο μοντέλο, αλλά είναι απλησίαστο.

Και για μένα είναι μαλακία αυτό, γιατί δεν είναι μόνο θέμα χρόνων στην πίστα, είναι πάνω απ' όλα θέμα ασφάλειας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Αν ο δρόμος είναι σαπούνι ή έχει γλίτσα ή λάδια/χώματα κλπ, και Toyo R888 να βάλεις, θα φύγει. Το θέμα είναι σε όλες τις περιπτώσεις να μπορείς να αντιληφθείς ποιο είναι το όριο του αυτοκινήτου σου (σε συνδυασμό με 500 άλλους παράγοντες, όπως καιρός, δρόμος κλπ) και να οδηγάς ΠΟΛΥ κάτω από αυτό, ειδικά σε συνθήκες πόλης που εύκολα κάνεις ζημιά σε περιουσία άλλου ή/και μπορείς να τραυματίσεις άλλον.

 

Όλα τα ελαστικά λοιπόν είναι κατάλληλα για απλή χρήση, γιατί πολύ απλά σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έπαιρναν τις απαραίτητες εγκρίσεις για να πωλούνται νόμιμα εδώ.

 

Πώς να στο θέσω αλλιώς: Σε Citroen Saxo 1.1 με 13ρες που μια ζωή φορούσε Bridgestone/Michelin, έβαλα Nexen και έκλαιγα τα λεφτά που έδινε ο πατέρας μου τόσα χρόνια... Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου ήταν μια χαρά για πόλη (και όχι κατάβαση βουνού). Όταν δε, πέρασε ο καιρός τους και τα άλλαξα με... AVON, πάλι μια χαρά είναι. Ούτε περισσότερο θόρυβο κύλισης είχε, ούτε ήταν περισσότερο gtp σε γλίτσα/σαπουνόδρομους από τα άλλα.

 

Για χρήση της τάξης των 10000km/έτος, χωρίς σπιναρίσματα/απαιτητικές διαδρομές, φτάνεις στα όρια των km τους περίπου την ίδια περίοδο που θέλουν έτσι κι αλλιώς αλλαγή λόγω γήρανσης/σκλήρυνσης (~4 χρόνια ±1).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ωραία, άρα απ' ότι κατάλαβα, εσύ θεωρείς τις εταιρείες Nexen, Avon δεύτερες, και λες ότι υπάρχουν και τρίτες, τις οποίες να μην προτιμήσω, επειδή ξεραίνονται πιο γρήγορα.

 

Επίσης θεωρείς ότι το παραπάνω κόστος για τα επώνυμα, είναι πεταμένα χρήματα όταν μιλάμε για τέτοια χρήση.

 

Τα παραπάνω τα λαμβάνω υπόψη μου.

 

Αυτό για το οποίο δε συμφωνώ, είναι αυτό:

 

 

 

Όλα τα ελαστικά λοιπόν είναι κατάλληλα για απλή χρήση, γιατί πολύ απλά σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έπαιρναν τις απαραίτητες εγκρίσεις για να πωλούνται νόμιμα εδώ.

 

1. Είμαι πολύ συνωμοσιολόγος για να πιστέψω ότι ΟΛΑ τα ελαστικά είναι κατάλληλα, έστω για απλή χρήση.

2. Πώς ορίζεται η απλή χρήση; Γιατί το θέμα είναι να σε κρατήσει (όσο εξαρτάται απ' το ίδιο το ελαστικό) στο βρεγμένο και στα δύσκολα γενικότερα, όχι στην Αττική Οδό όταν πηγαίνεις με 90χλμ/ώρα.

 

(Από ένα σημείο και μετά, δεν δυιλίζω τον κώνωπα, απλά κάνουμε μια συζήτηση που λογικά τη διαβάζουν κι άλλοι.

Δεν είναι το θέμα δηλαδή αποκλειστικά να αποφασίσω εγώ.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Ωραία, άρα απ' ότι κατάλαβα, εσύ θεωρείς τις εταιρείες Nexen, Avon δεύτερες, και λες ότι υπάρχουν και τρίτες, τις οποίες να μην προτιμήσω, επειδή ξεραίνονται πιο γρήγορα.

 

Επίσης θεωρείς ότι το παραπάνω κόστος για τα επώνυμα, είναι πεταμένα χρήματα όταν μιλάμε για τέτοια χρήση.

 

Τα παραπάνω τα λαμβάνω υπόψη μου.

 

Αυτό για το οποίο δε συμφωνώ, είναι αυτό:

 

 

1. Είμαι πολύ συνωμοσιολόγος για να πιστέψω ότι ΟΛΑ τα ελαστικά είναι κατάλληλα, έστω για απλή χρήση.

2. Πώς ορίζεται η απλή χρήση; Γιατί το θέμα είναι να σε κρατήσει (όσο εξαρτάται απ' το ίδιο το ελαστικό) στο βρεγμένο και στα δύσκολα γενικότερα, όχι στην Αττική Οδό όταν πηγαίνεις με 90χλμ/ώρα.

 

(Από ένα σημείο και μετά, δεν δυιλίζω τον κώνωπα, απλά κάνουμε μια συζήτηση που λογικά τη διαβάζουν κι άλλοι.

Δεν είναι το θέμα δηλαδή αποκλειστικά να αποφασίσω εγώ.)

Όχι, τρίτες τις θεωρώ, απλά πήρα το "ρίσκο" να δοκιμάσω και κάτι άλλο σε ένα απλό καθημερινό αυτοκινητάκι.

Τη δουλειά μου την έκανα σε όλες τις περιπτώσεις, αυτό σου λέω. Δεν ένιωσα ποτέ και πουθενά ότι "ωχ, εδώ γλίστρησε, με ένα Bridgestone θα είχε πάει τρένο". Για καθημερινή κυκλοφορία πάντα λέω, όχι να κοφτάρω πρώτες στο φανάρι... Σε φρενάρισμα πανικού, ούτως ή άλλως χωρίς ABS δεν είναι πολύ καλά τα πράγματα. :-)

 

Anyway, έχεις αποφασίσει τη διάσταση; Εγώ πάντα προτιμώ αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω καταλήξει ακόμα 100% στη διάσταση, απλά, σύμφωνα με όσα είπαμε εδώ μέσα και με τον λαστιχά, μάλλον θα καταλήξω στα 175/70/13, αντί για 165/70/13 που προτείνει η Toyota.

Ακόμα ανοιχτό είναι βέβαια, δε θα πάω σήμερα που λέει ο λόγος να τα αλλάξω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Aπό τις επιλογές που βλέπω εδώ http://e-alltyres.gr/index.php/elastika.html?platos=84&ipsos=76&diametros=60&kataskeuastis=%CE%95%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE+%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE&season_type=%CE%95%CF%80%CE%B9%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AE+%CE%A4%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85 θα διάλεγα ή τα Falken για τα οποία έχω ακούσει καλά λόγια, ή τα Toyo που δε χρειάζονται συστάσεις.

Σύνολο τα πιο φτηνά τετράδα τοποθετημένα/ζυγοσταθμισμένα: 140€

Σύνολο Falken 170€

Σύνολο "premium" 230€ (!!)

 

Αντίστοιχα για 165/70/13 είναι στα 140€ / 176€ / 225€

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λες να μη δώσω βάση στους δείκτες; Γιατί π.χ. τα Toyo που λες, έχουν E/F.

 

Εγώ κοιτάω τα Dunlop και τα Goodyear Efficientgrip, τόσο λόγω δεικτών, όσο και ονόματος.

 

Ξαναλέω, δεν κοιτάω να γλυτώσω ~50€ στα 3-4 χρόνια, δηλαδή ~10-15€/χρόνο.

Αν έπαιρνα τα πολύ φθηνά, θα τα έπαιρνα μόνο αν άκουγα από πολλούς ότι είναι ταυτόχρονα και πολύ καλά, όχι απλά για να γλυτώσω χρήματα.

Πες το λόξα, πες το κουταμάρα ή άγνοια, αλλά προτιμώ να τα γλυτώσω από αλλού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Στο main αυτοκίνητό μου που κοιτάω αναλυτικά, δεν διαπίστωσα π.χ. καμία διαφορά στο θόρυβο (και είχαν 3dB στα χαρτιά), αλλά ούτε και στην κατανάλωση, από C σε Α.

Τώρα από F σε A, πιστεύω ότι μπορεί και να δεις κάνα 0,2. Είναι τόσο random όμως οι κυκλοφοριακές συνθήκες, που και να το δεις, πολύ δύσκολα να πιστέψεις ότι οφείλεται στα λάστιχα.

Αν π.χ. σου έχει χάσει αέρα κάποιο ελαστικό και πας για κάνα 2μηνο με 1,6bar αντί για 2,1 ξέρω γω, η επίπτωση σε όλα θα είναι πολύ μεγαλύτερη από 3%. Και πίστεψέ με, μισό bar ειδικά σε πίσω ελαστικό δεν είναι τόσο οφθαλμοφανές....

 

Δες το topic για τα Kormoran, εκεί πολλοί λένε ότι τα Falken είναι καλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όπως είπα και στο νήμα για τα Kormoran, τελικά επέλεξα τα Falken.

Καλημέρα, αυτά είχα δει κι εγώ, και είπα στο λαστιχά να μου τα παραγγείλει.

190€ μου είπε, ενώ τα βρίσκω 170€. Τέλος πάντων.

 

Βέβαια πριν λίγο διάβαζα ότι σαν μειονέκτημα έχουν ότι δεν έχουν διάρκεια ζωής.

Στα 10Κ μίλια έλεγε ένας ότι είχαν φαγωθεί, και με προσεκτική χρήση.

 

Δεν το βλέπω να με βγάζουν 3 χρόνια (25-30Κ χλμ.) με τους ελληνικούς δρόμους, αλλά (πάλι) τέλος πάντων.

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σ΄ ευχαριστώ.

 

Ξέρω ότι στην αρχή έλεγα να μην πάω στα «άγνωστα», αλλά για τα Falken μου είπαν αρκετοί ότι εδώ στην Ελλάδα θεωρούνται θυγατρικά, και ότι στο εξωτερικό έχουν όνομα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...