Προς το περιεχόμενο

Επιλογή ελαστικού (διάσταση και μοντέλο)


phanispal

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα, όπως έχω πει και σε άλλο νήμα, η κατάσταση έχει ως εξής:

 

Το αυτοκίνητο είναι ένα Toyota Starlet EP91 μαμά.

Αυτή τη στιγμή φοράει 195/50/15.

Τα αμορτισέρ είναι της Kayaba, μαύρα μπροστά, ασημένια πίσω.

 

Έχω ήδη βρει τις δικές του 13άρες, τις αλουμινένιες και σήμερα (πριν λίγο) τις έβαλα πάνω, απλά τα ελαστικά (που είχαν πάνω τους) είναι 10 ετών (και Bridgestone), για πέταμα.

Η διάστασή τους είναι 165/70/13, αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής τέλος πάντων.
 

Ο λόγος που μπήκα στη διαδικασία να πέσω σε ίντσες, είναι πρώτα η άνεση, και μετά η οικονομία σε καύσιμο και οι καλύτερες επιταχύνσεις.

Με τα 195/50/15 το αυτοκίνητο κοπανάει πολύ. Δε λέω ότι είναι το πιο άνετο αυτοκίνητο, αλλά με έχει κουράσει αρκετά.

 

Το πρόβλημα είναι ότι χάνω σε πάτημα και σε τελικές, που ειδικά το δεύτερο είναι ιδιαίτερα ανούσιο.

 

Μιλώντας με τον λαστιχά που μου έβαλε πάνω τις 13άρες, μου είπε ότι θα δει μήπως αξίζει περισσότερο να πάω σε 175/70/13, με τα εξής επιχειρήματα:

- Θα γεμίζουν περισσότεροι οι θόλοι, αισθητικό δηλαδή.

- Θα έχω λίγο καλύτερο πάτημα, λόγω μεγαλύτερου πλάτους.

- Θα έχω λίγο περισσότερη άνεση σε σχέση με τα 165/70/13, με τη λογική ότι το προφίλ θα είναι λίγο ψηλό.

- Δε θα αλλάξει πολύ το βήμα, ειδικά σε σχέση με το 195/50/15 που ήμουν μέχρι τώρα.

 

Με μια μικρή αναζήτηση που έκανα στο net, δε βγάζω και πολύ άκρη, ο καθένας λέει τα δικά του.

 

Με τα ελάχιστα χιλιόμετρα που πρόλαβα να κάνω, αφού πριν 1½ ώρα έβαλα πάνω τις 13άρες, είδα κάποια διαφορά στην άνεση, αλλά θεωρώ ότι η κατάσταση των ελαστικών δε βοηθάει και πολύ ώστε να έχω πιο εμπεριστατωμένη άποψη.

Φυσικά, πρέπει να κάνω κι άλλα χιλιόμετρα, να δω διαφορά και στο στρίψιμο.

 

Θα ήθελα τη βοήθειά σας ώστε να επιλέξω τόσο διάσταση, όσο και μοντέλο ελαστικού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 55
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

η πρωτη διασταση που ειχες σε σχεση με την εργοστασιακη που λες δεν ηταν τοσο λαθος μιας και ειναι στα ορια του 3% διαφορας.

απο εκει και περα αφου θελεις να αλλαξεις για να εισαι μεσα στα ορια τοτε μπορεις να πας και στα 175/70/13.

υπολογισε το κοστος αγορας του ελαστικου,τα 175/70/13 ειναι πολυ κοινο λαστιχο οποτε θα μπορεις να τα αλλαζεις αρκετα φθηνα και να μην τα αφηνεις 10 χρονια επανω οπως τα τωρινα.

αυτο το site ειναι αρκετα καλο για συγκρισεις.

(τι να πω και εγω που ψαχνω για 205/60/13 :P )

Επεξ/σία από Thanos1972
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για την απάντηση.

 

1. Αν πάω σε 175/60/13, νομίζω πως δε θα κερδίσω και πάρα πολύ σε άνεση.

2. Μου είπε και ο λαστιχάς ότι τα 175/70/13 είναι πιο κοινή διάσταση από τα 165/70/13. Τι να πω, περίεργο μου ακούγεται. Και δεν τίθεται θέμα να τα έχω 10 χρόνια πάνω, απλά ο τύπος που είχε τις ζάντες, τις είχε και κάθονταν για χρόνια με λάστιχα πανω, και τις πήρα όπως ήταν.

 

Καλό το site που παρέθεσες, και σύμφωνα με αυτό, η διαφορά μεταξύ 165/70/13 και 195/50/15 που ήμουν μέχρι τώρα, είναι μεγαλύτερη (2.7%) σε σχέση με 165/70/13 και 175/70/13 που μου λέει ο λαστιχάς να πάω (2.3%).

 

Το θέμα είναι αν θα έχω μόνο πλεονεκτήματα αν πάω σε 175/70/13 συγκριτικά με 165/70/13.

 

Πάντως από 195/50/15 σε 175/70/13, +26.4% αύξηση σε sidewall!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το θέμα είναι αν θα έχω μόνο πλεονεκτήματα αν πάω σε 175/70/13 συγκριτικά με 165/70/13.

 

 

Αισθητικό θα είναι κυρίως το πλεονέκτημα,τίποτα άλλο,μειονέκτημα πάντως δεν θα έχεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλημέρα, δε νομίζω ότι θα είναι μόνο αισθητικό, απ' την άποψη ότι άλλο το 70% του 165, και άλλο του 175.

 

Το size calculator του Θάνου, δίνει +2.3% αύξηση διαμέτρου και +6.7% αύξηση του sidewall.

 

Απλά ψάχνοντας, έπεσα πάνω σε αυτή την άποψη, αν και δε μου φαίνεται να έχει και πολλή βάση.

Βασικά το lighter έχει μια βάση, το θέμα είναι τι εννοεί ακριβώς με το "sluggish".

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τυπογραφικο λαθος ηταν το 175/60/13 που ειπα.175/70/13 ηθελα να πω.

το sluggish μαλλον εννοει οτι επειδη το sidewall ειναι πιο μεγαλο δεν διαβαζει τοσο καλα τον δρομο που το βρισκω φυσιολογικο αλλα σιγα τις διαφορες που θα εχει.μην ακους αποψεις απο ατομα που εχουν civic :P

πηγαινε στα 175/70/13

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν βάλεις 175/70R13 το αμαξάκι θα είναι σα να πατάει πάνω σε ξυλοπόδαρα. Το 70άρι προφίλ (122.5mm) είναι υπερβολικό. Θα κερδίσεις λίγο σε επιταχύνσεις - ρεπρίζ αλλά αυτό δε πιστεύω ότι θα έπρεπε να σε απασχολεί ιδιαίτερα σε ένα Starlet.

 

Για εμένα μείνε στην 195/50R15 (προφίλ 97.5mm). Στρίβεις καλύτερα, φρενάρεις καλύτερα, είσαι πιο ασφαλής και το αμάξι πάει πιο άνετα απ' ότι με τα ροδάκια του scooter.

 

:P

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1. Ωραία, τότε έχω άλλη μία άποψη υπέρ του 175/70/13.

2. Sluggish σημαίνει αδρανής, νωθρός, δεν ξέρω μήπως εννοεί ότι χάνει σε επιτάχυνση, που έχει μια βάση, αφού και με 195/50/15 που ήμουν μέχρι τώρα, χάνεις σε επιτάχυνση σε σχέση με μικρότερη διάμετρο, π.χ. 165/70/13.


Εάν βάλεις 175/70R13 το αμαξάκι θα είναι σα να πατάει πάνω σε ξυλοπόδαρα. Το 70άρι προφίλ (122.5mm) είναι υπερβολικό. Θα κερδίσεις λίγο σε επιταχύνσεις - ρεπρίζ αλλά αυτό δε πιστεύω ότι θα έπρεπε να σε απασχολεί ιδιαίτερα σε ένα Starlet.

 

Για εμένα μείνε στην 195/50R15 (προφίλ 97.5mm). Στρίβεις καλύτερα, φρενάρεις καλύτερα, είσαι πιο ασφαλής και το αμάξι πάει πιο άνετα απ' ότι με τα ροδάκια του scooter.

 

:P

 

Όπως είπα στο πρώτο post, το ζητούμενο είναι πρώτα η άνεση και μετά οι επιταχύνσεις.

Είχα 195/50/15 τέσσερα χρόνια, πολύ καλά στο πάτημα, λίγες φορές που έτυχε να έχω άπλα μπροστά μου και πήγα με 170-180 δε με απογοήτευσαν, το Starletάκι το ένιωθες σαν μεγαλύτερο αμάξι.

Αλλά είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα το τρέξω τόσο, και λίγο περισσότερες οι φορές που θα ταξιδέψω γενικότερα.

 

Για καθημερινή χρήση μέσα στην πόλη κ.λπ., νομίζω πως δεν κερδίζω κάτι τρομερό με τα 195/50/15, εκτός απ' την πέδηση λογικά.

Αυτό που ξέρω σίγουρα, είναι τι χάνω, και αυτό είναι η άνεση, αφού περνάω από λακουβίτσες, όχι χαντάκια, και κοπανάει πολύ.

Εξάλλου από χθες που είμαι με 165/70/13, και μάλιστα τα ελαστικά είναι στην καλύτερη 9 ετών, στη χειρότερη 13 (έχουν δύο ενδείξεις πάνω, δεν ξέρω ποια είναι η ημερομηνία παραγωγής), είδα διαφορά στην άνεση. Δεν κοπανάει τόσο πολύ, και μιλάω για λακούβες που περνάω καθημερινά και έχω μάθει πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στις συγκεκριμένες.

Σε στρίψιμο και φρενάρισμα δεν έχω προλάβει να δω, αλλά και τι να δω με τέτοια λάστιχα..

 

Στην τελική, δε διατίθεμαι να δώσω τις 15άρες, οπότε αν χαλαστώ πολύ με τις 13άρες, στην επόμενη αλλαγή ελαστικών γυρνάω στις 15άρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εάν είχες τώρα μικρό προφίλ σίγουρα θα κέρδιζες αρκετά και σε άνεση αλλάζοντας. Αλλά δεν έχεις λάστιχο που "χτυπάει"... μία τυπική / "ήσυχη" διάσταση φοράς. Δε θεωρώ δηλαδή προβληματικό το ελαστικό σου στο θέμα της άνεσης, είναι αυτό που φοράνε τα περισσότερα αυτοκίνητα.

 

Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι την ζημιά στην κάνουν τα Kayaba, όχι τα λάστιχα. Τα "ασημί" δεν είναι η monotube - σκληρή σειρά;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι, δεν είπα ότι φοράω 30άρι προφίλ, αλλά νομίζω ότι η άνεση είναι συνάρτηση του αυτοκινήτου και των ελαστικών, όχι μόνο των ελαστικών.

Θέλω να πω, ότι θα υπάρχει κάποιος λόγος που ο κατασκευαστής προτείνει συγκεκριμένες διαστάσεις, και που με άλλη διάσταση βγαίνει π.χ. το Audi A4, και με άλλη το Starlet.

 

Φυσικά στην εξίσωση μπαίνουν και τα αμορτισέρ, απλά συζητάμε για επιλογή ελαστικού, και πώς αυτή θα μου δώσει περισσότερη άνεση.

Τα αμορτισέρ έκλεισαν χρόνο την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε δεν παίζει πλάνο αλλαγής στο άμεσο μέλλον.

Τα ασημί ναι, είναι τα σκληρά, και τα φοράω πίσω. Εκεί που τα έβαλα, μου είπαν ότι έχουν ελάχιστη διαφορά με τα μαύρα σε άνεση, και ότι απλά θα με βγάλουν περισσότερο καιρό σε σχέση με τα μαύρα.

Επίσης μου έχουν πει ότι έχουν επιλογή ρύθμισης σκληρότητας, δεν το ξέρω με σιγουριά. Το έχω στο μυαλό μου να το δω και αυτό.

 

 

Αν θεωρείς ότι το ότι ο κατασκευαστής προτείνει 165/70/13 είναι φούμαρα ή αναχρονιστική άποψη που ίσχυε το 1996, και ότι τώρα η λογική διάσταση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 195/50/15, ευχαρίστως να το συζητήσουμε.

Δεν είμαι ειδικός να ξέρω τι ακριβώς ισχύει.

 

Εξάλλου συζητάμε να πάω σε 175/70/13, που είναι πιο φαρδύ σε σχέση με τα 165/70/13 που προτείνει η Toyota. Έστω αυτό το λίγο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξαρταται παντα το αυτοκινητο.εκεινης της εποχης ολα ειχαν μικρα λαστιχα σε 13αρες και 14αρες ζαντες.μην κοιτας τωρα που τα εχουν κανει ολα να εχουν 16αρες.

γιαυτο λεει οτι κοπαναει,αλλιως ειναι ρυθμιζμενη η αναρτηση του starlet.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα δεδομένα είναι τα εξής:

 

1. Πριν αλλάξω τα αμορτισέρ πέρυσι με μαύρα/ασημί, φορούσε μαύρα/μαύρα, και δε θεωρώ ότι είδα διαφορά στην άνεση, ίσως όντως είδα μικρή διαφορά στον πίσω άξονα, αλλά μπορεί να είναι και placebo effect.

Εννοείται ότι είδα διαφορά στο κράτημα, τα προηγούμενα ήταν πάνω στο αυτοκίνητο 7 χρόνια.

2. Από χθες που άλλαξα σε 165/70/13 και έχω κάνει μόνο 20 χλμ., έχω δει διαφορά, και δε θεωρώ ότι είναι placebo, επειδή πέρασα απ' τους ίδιους δρόμους που περνάω κάθε μέρα.

 

Το αν τελικά πρέπει να αλλάξω αμορτισέρ και όχι διάσταση ελαστικών, δε μπορώ να το αμφισβητήσω, ακριβώς επειδή δεν είμαι γνώστης του αντικειμένου.

Είμαι ανοιχτός στη συζήτηση όμως.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φυσικά στην εξίσωση μπαίνουν και τα αμορτισέρ, απλά συζητάμε για επιλογή ελαστικού, και πώς αυτή θα μου δώσει περισσότερη άνεση.

Τα αμορτισέρ έκλεισαν χρόνο την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε δεν παίζει πλάνο αλλαγής στο άμεσο μέλλον.

 

 

Αν θεωρείς ότι το ότι ο κατασκευαστής προτείνει 165/70/13 είναι φούμαρα ή αναχρονιστική άποψη που ίσχυε το 1996, και ότι τώρα η λογική διάσταση για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι 195/50/15, ευχαρίστως να το συζητήσουμε.

Δεν είμαι ειδικός να ξέρω τι ακριβώς ισχύει.

Ανέφερα την πιθανότητα να φταίνε τα Kayaba και άρα να αλλάξεις λάστιχα και να μην βελτιωθεί το κοπάνημα. Προφανώς και δεν εννοώ να ξανα-αλλάξεις τα καινούρια σου αμορτισέρ, απλά φοβάμαι μήπως κάνεις μία τρύπα στο νερό με τα λάστιχα. :P

 

Και το σκέφτομαι διότι όπως ξανάγραψα, τα 195/50R15 δε τα λες και "διάσταση - κούτσουρο", από τις άνετες θεωρείται.

 

Η Toyota προφανώς και δεν γράφει φούμαρα, απλά ο χρήστης μπορεί να ξεφύγει από ότι συστήνει η εταιρεία ανάλογα με τη χρήση που κάνει. Σίγουρα πάντως έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις σε ελαστικά (όπως έχουν αλλάξει και οι γόμες) μέσα σε μία 20-ετία. Σκέψου απλά τη μέση ταχύτητα τότε και τώρα (αλλά και τις δυνατότητες των άλλων οχημάτων).

 

Μιας και λες όμως ότι με τα μικρότερα είναι αισθητά πιο μαλακό το αυτοκίνητο (και είσαι σίγουρος ότι δεν είναι placebo) προχώρα το. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ανέφερα την πιθανότητα να φταίνε τα Kayaba και άρα να αλλάξεις λάστιχα και να μην βελτιωθεί το κοπάνημα. Προφανώς και δεν εννοώ να ξανα-αλλάξεις τα καινούρια σου αμορτισέρ, απλά φοβάμαι μήπως κάνεις μία τρύπα στο νερό με τα λάστιχα. :P

 

Αν εννοούσες ότι μπορεί να φταίνε τα αμορτισέρ απ' την άποψη ότι μπορεί να τα έχουν παίξει, όχι, σίγουρα δεν είναι αυτή η περίπτωση.

Αν εννοείς ότι είναι λάθος επιλογή αμορτισέρ με γνώμονα την άνεση, πάσο. Και είναι μια άποψη που πρέπει να την εξετάσω.

Π.χ. εδώ λέει ο αρθρογράφος:

 

 

 

Θεαματική βελτίωση

Στις 38.300 χλμ. του οδομέτρου αντικαταστήσαμε τα αμορτισέρ, αφού τα υπάρχοντα παρέδωσαν

το πνεύμα και αλλάχθηκαν με «σκληρότερα» KYB. H επιλογή του πορτοκαλιού τύπου αμορτισέρ

βελτίωσε ουσιαστικά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες όπου

βελτιώθηκε τόσο η κατευθυντικότητα όσο και η γενικότερη συμπεριφορά του μικρού

αυτοκινήτου στις ανοιχτές καμπές αλλά και στους γλιστερούς επαρχιακούς δρόμους.

Tα αμορτισέρ λαδιού μονής ενέργειας που τοποθετούνται από το εργοστάσιο δεν αποσβένουν

πάντοτε σωστά τις ταλαντώσεις της ανάρτησης με εμφανή αποτελέσματα στην παρεχόμενη άνεση,

αλλά πρωτίστως στη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

H τοποθέτηση των πορτοκαλιών αμορτισέρ, τα οποία είναι διπλής ενέργειας λαδιού-αέρος,

αποτελούν ―κατά την άποψή μας― τη χρυσή τομή, αφού είναι λίγο σκληρότερα ώστε να

βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο σκληρά ώστε να

υποφέρει η άνεση. Aν λοιπόν έχετε Στάρλετ και νιώθετε ότι πλησιάζει η ώρα αντικατάστασης

των αμορτισέρ, θυμηθείτε τη λύση που προτείνουμε εδώ.

 

Βέβαια, το άρθρο γράφτηκε πριν 18 χρόνια.

Δεν ξέρω αν και πόσο είναι πιο μαλακά τα πορτοκαλί από τα μαύρα/ασημί, ούτε και αν υπάρχουν ακόμα.

 

 

Και το σκέφτομαι διότι όπως ξανάγραψα, τα 195/50R15 δε τα λες και "διάσταση - κούτσουρο", από τις άνετες θεωρείται.

 

Δε μπορώ να διαφωνήσω, απλά θεωρώ ότι δεν είναι άνετη για το δικό μου αυτοκίνητο, όχι για όλα.

Και βέβαια, κάτι που παραλείψαμε να αναφέρουμε, είναι ότι παίζει ρόλο και ο παράγοντας χρόνος. Σίγουρα τα 195/50/15 μετά από 4 χρόνια που τα έχω πάνω και έχει φαγωθεί το πέλμα, θα έχουν σκληρύνει κι άλλο. Άσε που είναι σκληρά απ' τη μάνα τους.

Με την ίδια λογική όμως, φαντάσου πόσο θα έχουν σκληρύνει τα 165/70/13 που φοράω τώρα που είναι πάλι Bridgestone και είναι 9 ή 13 ετών με πολλά χρόνια ακινησίας.

 

 

Η Toyota προφανώς και δεν γράφει φούμαρα, απλά ο χρήστης μπορεί να ξεφύγει από ότι συστήνει η εταιρεία ανάλογα με τη χρήση που κάνει. Σίγουρα πάντως έχουν αλλάξει οι απαιτήσεις σε ελαστικά (όπως έχουν αλλάξει και οι γόμες) μέσα σε μία 20-ετία. Σκέψου απλά τη μέση ταχύτητα τότε και τώρα (αλλά και τις δυνατότητες των άλλων οχημάτων).

 

Συμφωνώ ότι έχουν αλλάξει κάποιες συνθήκες, αλλά και πάλι δε μπορώ να πω με σιγουριά ότι τα 195/50/15 ενδείκνυνται για το Starlet.

 

 

Μιας και λες όμως ότι με τα μικρότερα είναι αισθητά πιο μαλακό το αυτοκίνητο (και είσαι σίγουρος ότι δεν είναι placebo) προχώρα το. 

 

Σίγουρα υπάρχει διαφορά. Δεν είναι τεράστια, αλλά έγινε εμφανής αμέσως.

Και σκέψου όλα αυτά που ανέφερα πιο πάνω, την παλαιότητά τους, τη γενικότερη κατάστασή τους, και ότι είναι σκληρά απ' τη φύση τους.

 

Το θέμα είναι, αν πούμε ότι αποκλείω (για την επικείμενη αλλαγή ελαστικών τουλάχιστον) τα 195/50/15, θεωρείς ότι τα 175/70/13 είναι καλύτερη επιλογή από τα 165/70/13;

Ή έχεις κάποια άλλη επιλογή να προτείνεις;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εξαρταται παντα το αυτοκινητο.εκεινης της εποχης ολα ειχαν μικρα λαστιχα σε 13αρες και 14αρες ζαντες.μην κοιτας τωρα που τα εχουν κανει ολα να εχουν 16αρες.

γιαυτο λεει οτι κοπαναει,αλλιως ειναι ρυθμιζμενη η αναρτηση του starlet.

 

Το άλλο που σκέφτομαι, είναι ότι όσους λαστιχάδες έχω ρωτήσει τι προτείνουν για άνεση, είναι τα 165/70/13. Ενδεχομένως όχι αυτή η διάσταση και μόνο αυτή, αλλά λογικά εννοούν ότι πρέπει να πέσω σε ίντσες σε σχέση με τα 195/50/15.

Και σκέφτομαι τέλος πάντων, ότι δεν παίζει να έχουν ουσιαστικό όφελος, αφού απ' όσο ξέρω είναι πιο φθηνά από τα 195/50/15. Εκτός κι αν έχουν μεγαλύτερο κέρδος με τα μικρά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...