Hal9000 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Ριζικές αλλαγές επέρχονται από τις αρχές της επόμενης χρονιάς στο χώρο των drone, με την Ελλάδα να εναρμονίζεται με τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειών σε ότι αφορά την ασφαλή πτήση των "Συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών" ή αλλιώς ΣΜηΕΑ. Σύμφωνα με το νέο κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 30η Σεπτεμβρίου, οι κάτοχοι σύγχρονων drone με μάζα κατά την απογείωση (ΜΤΟΜ) κάτω από 25 κιλά, είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν εγγραφή σε μητρώο ή το νηιολόγιο της ΥΠΑ που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό, από τη στιγμή που επιχειρούν πτήσεις εμβέλειας πέρα των 50 μέτρων. Η αίτηση εγγραφής για τον χειριστή θα μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα της ΥΠΑ. Μάλιστα προβλέπεται η υποβολή σχεδίου πτήσης μέσω ειδικής εφαρμογής, με τη δυνατότητα ανύψωσής τους να πρέπει να περιορίζεται στα 120 μέτρα όπως επίσης και η απόσταση από τον χειριστή τους που δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 500 μέτρα. Σε αντίθετη περίπτωση, το πρόστιμο ξεκινά από τα €500 και μπορεί να φτάσει τα €250.000 ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και η οποία μπορεί να αφορά μεταξύ άλλων τη λειτουργία, την εκμετάλλευση, τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας και φυσικά την ασφάλεια της πτήσης. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο ιδιοκτήτης έχει την αστική ευθύνη για τυχόν ζημιές που προκληθούν από την πτήση του drone του ενώ είναι υποχρεωτική η ασφάλιση για ζημιές έναντι τρίτων, υλικών ζημιών και για σωματικές βλάβες, σε περίπτωση που γίνεται επαγγελματική χρήση. Στο νέο κανονισμό γίνεται αναφορά και για τους κατάλληλους χώρους πτήσεων των ΣΜηΕΑ, με τον εναέριο χώρο να μην χρησιμοποιείται από επανδρωμένα αεροσκάφη και κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών «με κανόνες πτήσεως διά οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR), με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας». Ακόμα οι πτήσεις με Drone δεν επιτρέπονται σε απόσταση μικρότερη των 8 χιλιομέτρων από την περίμετρο ενός αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης/απογείωσης από και προς το αεροδρόμιο. Τέλος να σημειωθεί ότι για drones με βάρος έως 4 κιλά δεν απαιτείται άδεια χειριστή ΣΜηΕΑ ενώ στο πεδίο εφαρμογής του σχετικού κανονισμού δεν εμπίπτουν τα αερομοντέλα, τα θέματα των οποίων ρυθμίζονται από προϋπάρχοντα κανονισμό της ΥΠΑ. Site: Απόφαση Αριθμ. Δ/ΥΠΑ/21860/1422 (pdf) Site: news247
qwertytrewq Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Μόλις διάβασα ολόκληρα τα άρθα... Όσοι έχετε ήδη DRONE όσο προλαβένετε αγγελία και μάλιστα εξωτερικό μιας που εδώ δεν θα κινείται φύλλο από τα Χριστούγεννα! Όσοι το σκεφτόσασταν να αγοράστετε...μην πάρετε ΟΥΤΕ ΧΑΡΤΑΕΤΟ (ναι εμπείπτει και αυτός στην κατηγορία "Ανοιχτή CAT A0") !!!!!! Έχουμε και λέμε ΔΕΝ μπορείς να το πετάς το drone σου μακρύτερα από 50 μέτρα εάν δεν λάβεις ειδική άδεια από την ΥΠΑ αφού πρώτα υποβάλεις σχέδιο πτήσης και καταχωρήσεις το drone σε ειδικό μητρώο (Αρθρο 5 Παρ 12) (άρα γιατί να πάρεις DJI Phantom / Mavic για τον κήπο του σπιτιού σου ?) Δεν μπορείς να το πετάς εάν βρίσκεται άλλος άνθρωπος εκτός χειριστή από κάτω χωρίς σχετικά άδεια. (Αρθρο 5 Παρ 4) (άρα σε βουνά και λαγκάδια) Αφού έχει εμβέλεια μεγαλύτερη των 50 μέτρων το Phantom σου είσαι υποχρεωμένος να το καταχωρύσεις σε ειδικό μητρώο ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΤΑΣ.(Αρθρο 6 Παρ 1/ζ) (άρα φακελώνεσαι θες δε θες για όποιοδήποτε σοβαρό drone) Αφού ανήκει στην κατηγορία με υποβοήθηση όρασης (μέσω οθόνης...βλέπε DJI Phantom 3,4, Mavic, Karma και κάθε σοβαρό drone) μεταπηδάς σε ειδική ή επαγγελματική κατηγορία και θες ασφάλιση, παράβολα και άδεια. (Αρθρο 19 Παρ 2.2) (άρα δεν γλυτώνεις ασφάλεια και άδεια και παράβολα!!!) Όσο χαρήκαμε χαρήκαμε... πλέον δεν θεωρείται hobby σε αυτη τη χώρα που ζούμε.- 17
Δημοφιλής ανάρτηση dimips Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Και το τραγούδι άλλαξε στίχους κι έγινε : Every drone you take. Every deal you make. Every law you break. Every thing you take. I'll be taxing you. 87
kotronas Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Το έβαλα να το πουλήσω τώρα θα το χαρίσω. Απο 1/1/2017 τα μέτρα και βλέπω πολλούς να μήν συμορφόνωνται για πολλούς λόγους κατα τον φλεβάρη θα ρίξουνε κανένα στο σύνταγμα απο θαύμα θα γλιτώσουν 5-6 αθρώποι απο βέβαιο θάνατο και μετά το χόμπι θα γίνει εφιάλτης. Διαβάστε σας παρακαλώ το συννημένο και θα κατανοήσετε. Κρίμας γιατί το συγκεκριμένο το μελέτησα και το συμπάθησα εδώ και 5 χρόνια. 1
Super Moderators Δημοφιλής ανάρτηση Thresh Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Super Moderators Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Σε λίγο θα βγάζεις και δίπλωμα για drone... Τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας γατάκια... 34
Noex Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 MAGGES ΑΥΤΑ τα γνωριζουμε εμεις χρονια... αλλα οταν σας τα λεγαμε κοροιδευατε! Τα drone θα χρησιμοποιουνται αποκλειστικα στην αστυνομια..σε λιγο δν θα επιτρεπεται να εχει κανεις σας 2
chrischris82 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 MAGGES ΑΥΤΑ τα γνωριζουμε εμεις χρονια... αλλα οταν σας τα λεγαμε κοροιδευατε! Τα drone θα χρησιμοποιουνται αποκλειστικα στην αστυνομια..σε λιγο δν θα επιτρεπεται να εχει κανεις σας το εχεσες το θεμα... κανονικα και τα ποδηλατα πρεπει να τα δηλωνουμε στην αστυνομια... το κανει κανεις αυτο ? 9
cd2matheos Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Καθε καγκουρας ειχε παρει δρονε κοιταγες ψηλα και εβλεπες 5 6 να πετανε παντα περαστικα σας... Πσ θυμαμαι οταν τα πακι πουλουσαν τα λειζερ στυλο και ολοι ειχαμε παρει απο ενα ειχε βρωμισει ο τοπος ξαφνικα ενταχθηκαν στα οπλα και τσαφ εξαφανιστηκαν ολα.... Το δικο μου το πεταξα στον πρωτο καδο που βρηκα μπροστα μου 1
Δημοφιλής ανάρτηση james01gr Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοφιλής ανάρτηση Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 μιλάμε κυρίως για ασφάλεια πτήσεων. πολλοί είναι ντουβάρια και πετάνε με τα drone παντού. ακόμα και κοντά σε αεροδρόμια. για τα τηλεκατευθυνόμενα δεν υπάρχει νομοθεσία; φυσικά και υπάρχει. αλλά όταν μπαίνουν κανόνες στην Ελλάδα, λέμε πως καταπατείται η ελευθερία. δηλαδή το να πετάνε τα drone ανεξέλεγκτα πάνω από κεφάλια είναι σωστό; και επειδή στη χώρα αυτή είμαστε πάντα πρώτοι στη θεωρία συνομοσίας, βγάλαμε κιόλας ότι υπάρχει σχέδιο για να σκηνοθετήσουν ατύχημα! σε όλες τις οργανωμένες χώρες υπάρχει σχέδιο, υπάρχουν νόμοι. στην Ελλάδα θέλουμε να ζούμε στην Ουγκάντα 38
chrisskam2000 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 το εχεσες το θεμα... κανονικα και τα ποδηλατα πρεπει να τα δηλωνουμε στην αστυνομια... το κανει κανεις αυτο ? Το ξέρουμε αυτό αλλά αν θα πας θα σε περιγελάσουν . ούτε καν το γνωρίζουν αυτό . Με βάση έναν νόμο παλιό δεν θυμάμαι κωδικά πρέπει τα ποδήλατα να έχουν άδεια , ασφάλεια , πινακίδα και ο ποδηλάτης δίπλωμα . Όπως τα φέρνουν κακό χρόνο να έχουν στο τέλος αδεία και τέλη κυκλοφορίας θα θέλουμε και για να περπατήσουμε 5
Evangelos Anagnostou Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Σε αστικό περιβάλλον μπορει να φάτε καμια καταγγελία απο κανα περίεργο θειτσο. Σε επαρχιακό, κλαιν. Για τους επαγγελματίες θα γινουν και τα ντροουν οτι γινεται συνηθως στην ελλαδα. Γραφειοκρατία και κρατικό ξεζουμισμα. 2
georgepppo Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 αυτό με την ασφάλιση για επαγγελματική χρήση λογικό μου ακούγεται
Vassilis_24 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Δημοσ. 3 Οκτωβρίου 2016 Εγώ δε βλέπω απαγόρευση, σχέδιο πτήσης ώστε να γνωρίζουν σε περίπτωση που κάτι συμβεί ποιος ευθύνεται.Αμφιβάλλω βέβαια κατά πόσο θα μπορούν να ελέγξουν κάτι τέτοιο, ακόμα και τα πρόστιμα πάντως ξεκινούν από ποσό μικρότερο της αγοράς ενός drone, δεν τα βλέπω τόσο τραγικά τα πράγματα όσο τα παρουσιάζετε, για την ώρα τουλάχιστον.Όποιος παρ'ολ'αυτά θέλει να πετάξει το drone του, μη με ξεχάσει
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα